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eu testuak es testuak
Jatetxe batetara joan eta traba arkitektonikorik ez topatzea eta menua braillez irakurri ahal izatea edo erostetxe handietara joan eta bertan libre mugitu ahal izatea dira jarduera horien adibide. Ir a comer a un restaurante sin topar con las barreras arquitectónicas y poder leer el menú en Braille o ir de compras a unos grandes almacenes y poder circular libremente por él son una muestra del amplio repertorio que estas actividades suponen.

Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea

Horien artean, ahotsa, irudia eta testua jasotzen dituen bideotelefonoa nabarmentzen da; aurretik, zenbakiak sar daitezke, eta tamaina handiko teklatuak, braille-aparatuak eta abar egokitu daitezke. Entre ellas destaca el videoteléfono con recepción de voz, imagen y texto, preestablecimiento de números, al que se le pueden adaptar teclados de gran tamaño, aparatos en braille, etc.

Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea

Hori guztia gertatu zenetik hiru hilabete baino gehiago pasatu dira. Lidiak oraindik ez du lehen bezala ikusten, eta berreskuratze-prozesua oso-oso mantsoa da, batzuetan desesperatzeko modukoa... baina badakigu erabat suspertuko dela, nahiz eta inor ez den ausartzen zenbat denbora beharko duen iragartzen. Nolanahi ere, bizimodu ia normala egin dezake jada. Horren erakusgarri da, lehenik eta behin, Braille erabiltzeari guztiz utzi diola (espero dut berriro erabiltzen hasteko konbentzituko dudala); eta, bigarrenik, adarra jotzeko asmoz, esaten diodanean parean gauza bat dagoela (eta benetan harekin zerikusirik ez duen beste gauza bat dagoenean), esaten dit: "aizu, nik ikusten dut, ez iezadazu adarrik jo gero!". Han pasado ya más de tres meses desde todo aquello; Lidia todavía no ve como antes, el proceso de recuperación es extremada, a veces desesperantemente lento, pero sabemos que se terminará reestableciendo por completo aunque nadie se atreve a aventurar en cuánto tiempo; de todos modos, ya puede hacer vida casi normal y eso ha quedado demostrado, en primer lugar, porque ha abandonado por completo el Braille (espero que pueda convencerla de que lo retome), y en segundo porque cuando pretendo confundirla diciéndole que hay un objeto donde hay otro que no tiene nada que ver, me dice "oye, que ya veo, no me engañes".

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Braillea erabiliz, kartetan joka zezakeen, kartak ikusi gabe. Lehenik karta bakoitzean zenbat sinbolo zeuden zehaztu behar zuen, eta, gero, sinbolo horiek zeri zegozkion. con el Braille podría jugar a las cartas sin mirarlas, debía primero determinar que en cada una había un número de sí­mbolos y después colegir a qué correspondían.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Lidiari Braille ukimenaren bidez irakurtzen ikas zezala proposatu nion, ikusiz irakurtzen jada bazekien eta. Horrela, zenbait egoeratan informazio gehiago trukatu ahal izango genuen. Berak baietz esan zidan, baina baldintza batekin: nik, trukean, zeinu-mintzaira ikasi behar nuen; horrek kopeta zimurrarazi zidanez, kontua ez atzera eta ez aurrera geratu zen. Se me ocurrió sugerir a Lidia que aprendiera Braille al tacto, porque visualmente lo conocía ya, y así­ podríamos intercambiar más información en algunas circunstancias; ella aceptó poniéndome la condición de que yo debía aprender lengua de signos a cambio, cosa que me hizo arrugar la frente, por lo que la cuestión quedó en punto muerto.

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Lantzen ditugun gaiei buruzko dibulgazio-lan bat argitaratuta genuen gure web orrian ordurako, eta han aipatzen genuen erabiltzaile gor-itsuak direla Braille-gailuak gehien erabiltzen dituztenak. Horrekin batera, Espainiako Itsuen Erakunde Nazionalak (ONCE) argitaratutako alfabeto daktilologiko erliebeduna zen gor-itsuen munduari buruz nik ezagutzen nuen gauza bakarra (alfabeto daktilologiko erliebedun hori haurra nintzelarik ikusi nuen, eta oraindik berriz noiz topatuko zain jarraitzen dut). En un trabajo divulgativo que publicamos un tiempo atrás en nuestra página Web sobre las materias que tocamos, mencionábamos a los usuarios sordociegos como más asiduos de los dispositivos Braille; esto, y un alfabeto dactilológico en relieve editado por la Organización Nacional de Ciegos de España, que vi en mi infancia y que todavía suspiro por volver a encontrar, eran por entonces lo único que conocía yo del mundo de la sordoceguera.

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Braillek, Helen jaio baino 50 urte lehenago, itsuen mintzaira asmatu zuen. Braille, 50 anos antes del nacimiento de Helen, había inventado el lenguaje de los ciegos.

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