bebé Bilatu bebé testuinguru gehiagotan
haurtxo > bebé (6 testuinguru)
eu testuak | es testuak |
Batetik, amak bere askatasuna eta independentzia galtzen ditu, lotura- eta mendekotasun-etapa bizi bat hasten baitu, haurtxoa zaintzeko eta elikatzeko. | Por una parte, la madre pierde su libertad e independencia, ya que comienza una intensa etapa de atadura y dependencia dedicada a cuidar y alimentar al bebé. |
Haurtxoen guneak. | Los espacios bebé. |
Amari eta 0-4 hilabeteko edo urtebete bitarteko bere haurtxoari laguntzeko guneak dira. | Son espacios de apoyo a la madre y a su bebé de 0 a 4 meses o 1 año. |
Haurtxoari eman beharreko oinarrizko arreta. | Las atenciones básicas al bebé. |
Haurtxoaren ongizatea eta osasuna. | El bienestar y la salud del bebé |
Haurtxoaren zaintza, garapena eta hezkuntza. | El cuidado, el desarrollo y la educación del bebé |
haur > bebé (25 testuinguru)
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Bizitzaren hasieran, haurrak egiteko zaila du, eta, helmugara ondo iristeko, ezinbestekoa izango du giza ingurune bat babesten duena, laguntzen diona eta eusten diona eta, aldi berean, haren beharrak asetzen dituena. | Al comienzo de la vida el bebé tiene por delante una difícil tarea y sólo podrá alcanzar exitosamente su meta, si cuenta con un entorno humano capaz de protegerlo, sostenerlo y contenerlo, dándole satisfacción a sus necesidades. |
Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra |
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Lehen hilabeteetan, haurrak zenbait mailatan antolatuko du bere esperientzia, nerbio-sistema helduz joan ahala. | Durante los primeros meses, el bebé irá estableciendo diferentes niveles en la organización de su experiencia, conforme avanza la maduración de su sistema nervioso. |
Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra |
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Ez egoteaz hitz egiten dugunean ez dugu esan nahi haurra bakarrik uzten denik, beste bat egonda bakarrik egotearen esperientzia bizitzea baizik. | Al hablar de ausencia no nos referimos a dejar realmente solo al bebé sino a permitir la experiencia de estar solo en presencia de otro. |
Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra |
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Eguneroko zainketen, loaren eta jardueren arteko txandaketak "ez egoteko tarte" horiek errazten dituzte, eta tarte horietan, haurrak bere gorputzetik datozen estimuluetan eta ingurunean jarriko du arreta. | La alternancia entre los cuidados cotidianos, el sueño y la actividad, facilitan estos “tiempos de ausencia†durante los cuales el bebé dirigirá su atención a los estímulos provenientes de su propio cuerpo y a los del entorno. |
Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra |
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Haurren ahoz gorako etzaneraren abantailak | Ventajas de la posición decúbito dorsal del bebé |
Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra |
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• Haurra ahoz gora etzanda, agitazioak eta bulkadak modu eraginkorrean agertzen dira, deskarga toniko emozional gisa, ariketa funtzional gisa edo adierazpide gisa. | • Cuando el bebé es acostado decúbito dorsal, las agitaciones e impulsos pueden manifestarse efectivamente ya sea como descarga tónico emocional, como ejercicio funcional o como medio de expresión. |
Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra |
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• Haurraren ernatzea modu progresibo eta harmonikoan gertatzen da, eta, hala, kontzientzia-maila batetik bestera pasatzeko behar diren denboren erregulazio autonomoa errazagoa da. | • El despertar del bebé resulta progresivo y armónico facilitándose la regulación autónoma de los tiempos necesarios para pasar de un nivel de conciencia a otro. |
Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra |
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Posizio horretan, haurraren ahoa eta sudu-zuloak sostengu-eremua baino gorago daude (1,5-2Â cm-ra, gutxi gorabehera), eta, hala, errazago hartzen du arnasa eta gonbitoak irenstea saihesten da. | en esta posición, la boca y las narinas del bebé se encuentran a considerable distancia de la superficie de apoyo (aproximadamente 1,5 a 2 cm), facilitando la respiración y evitando la aspiración del propio vómito. |
Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra |
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Azterketek erakutsi zuten zenbait egoeratan haurrek hainbat jarrera eta mugimendu garatzen dituztela ahoz gorako etzaneraren, ahuspezko etzaneraren, eseritako jarreraren eta zutikakoaren artean; “bitarteko jarrera eta mugimendu†izendatu zituen. | los estudios demostraron que en determinadas condiciones, los bebés desarrollan entre el decúbito dorsal, el ventral, la posición sentado y la de pie, un sinnúmero de posturas y movimientos a los que pikler denominó “posturas y desplazamientos intermediosâ€. |
Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra |
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Haurrak bere kasa, heldu baten esku-hartze zuzenik edo aldagarririk gabe, egiten dituen mugimenduak. | movimientos que el bebé desarrolla en forma autónoma, sin la intervención directa y modificadora del adulto. |
Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra |