Emaitzak: 73

ES EU
Administrazioa eta kudeaketa (2)
7.- El Ayuntamiento nos pasa fra, del gasto de agua que asciende a 60,10 € más IVA reducido. 7.- Udalak uraren faktura pasatu, hain zuzen, 60,10 eurokoa (gehi BEZ murriztua).

Materiala: Kontu-ikuskaritza

3.- El Ayuntamiento nos pasa el recibo del agua, alcantarillado y basura que asciende a 96,16 € más IVA 7% que pagamos a través de la c/c bancaria. 3.- Udalak uraren, estolderiaren eta zaborraren faktura pasatu digu, hain zuzen, 96,16 eurokoa (%7ko BEZa); bankuko kontu korrontearen bidez ordaindu dugu.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Elektrizitatea eta elektronika (1)
e)Las distancias a fachadas de edificios tienen que cumplir lo especificado en los reglamentos y ordenanzas municipales correspondientes. e) Udal araudietan eta ordenantzetan adierazitako distantzia gorde behar da eraikinetako fatxadetara.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (6)
En el caso de España tenemos administraciones locales, como los ayuntamientos; autonómicas, como la Generalitat de Catalunya o la Junta de Andalucía; estatales, como los Ministerios de Fomento, de Economía, etc. Espainiar estatuan, administrazio lokalak daude (udalak), erkidegoetakoak (Kataluniako Generalitat-a edo Andaluziako Junta) eta estatukoak (Sustapen Ministerioa, Ekonomia Ministerioa, etab.).

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Administración central, Administraciones autonómicas, Diputaciones, Ayuntamientos y demás Sociedades que se rigen por la Ley de Contratos del Estado Administrazio zentrala, erkidegoetako administrazioak, aldundiak, udalak eta estatuko Kontratuen Legeak arautzen dituen gainerako sozietateak

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Administración Central, Administraciones Autonómicas, Diputaciones, Ayuntamientos y demás Sociedades que se rigen por laLey de Contratos del Estado (concreta el tipo de trabajos, plazos de ejecución y delimita el marco económico) administrazio zentrala, erkidegoetako administrazioak, aldundiak, udalak eta estatuko Kontratuen Legeak arautzen dituen gainerako sozietateak (lege horrek lan motak, gauzatzeko epeak eta esparru ekonomikoa finkatzen ditu).

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Sin embargo, si queremos ceñirnos al sector de la construcción, nos interesarán de manera especial, por su intervención en este campo, los ayuntamientos y las administraciones autonómicas, que son las que tienen competencias en arquitectura y vivienda y las que autorizan o deniegan la licencia de ejecución de obras. Hala ere, eraikuntzaren sektoreari helduz, udalak eta erkidegoetako administrazioak interesatzen zaizkigu bereziki, horiek baitute eskumena arkitekturaren eta etxebizitzen arloan, eta beraiek ematen edo ukatzen dute obrak gauzatzeko lizentzia.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Si no hay "afecciones", se tramita la Licencia de Obra únicamente ante el Ayuntamiento del Municipio. "Eraginpeko zonarik" ez badago, obra-lizentzia udalerriaren udalean bakarrik tramitatu behar da.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

De hecho, las administraciones públicas encargadas de la concesión de licencias de obra (las administraciones locales o ayuntamientos) regulan la documentación necesaria a presentar en función del volumen de la obra. Izan ere, obra-lizentziak emateaz arduratzen diren herri-administrazioek (tokiko administrazioek edo udalek) aurkeztu beharreko dokumentazioa arautzen dute, obraren bolumena kontuan hartuz.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Irudia eta soinua (1)
Ha realizado un estudio para el "Diseño acústico del Parque García Lorca de Granada" (1988) por encargo del Ayuntamiento de Granada, así como la ambientación sonora de la exposición "Galdós y su tiempo" (Las Palmas de Gran Canaria, 1989). “Granadako Garcia Lorca Parkearen diseinu akustikoa” proiekturako azterketa egin zuen (1988) Granadako Udalak eskatuta, eta “Galdos eta bere garaia” erakusketarako soinua sortu zuen (Kanaria Handiko Las Palmas, 1989).

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (9)
El academicismo del neoclásico se impone básicamente en los edificios civiles riojanos como la Diputación o la Beneficencia de Logroño, y el modernismo en las construcciones antiguo Banco de España y matadero municipal de Logroño. Akademizismo neoklasikoa Errioxako eraikin zibiletan islatu zen, batez ere, besteak beste, Diputazioan eta Logroñoko benefizentzian. Modernismoa, berriz, antzinako Banco de Españan eta Logroñoko udal hiltegian.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

En el momento presente hay infinidad de pequeños y medianos municipios con buen potencial de recursos tanto naturales, como culturales y tradicionales que se pueden utilizar de forma sostenible y aún no explotados, esperando personas preparadas que tengan ideas, sean capaces de plasmarlas en proyectos bien estudiados y elaborados, sepan proponerlas a los ayuntamientos y otros organismos oficiales o sepan buscar subvenciones y quieran ponerlas en marcha como emprendedores. Gaur egun, modu jasangarrian erabil daitezkeen natura-, kultura- eta tradizio-baliabide potentzial handia duten udalerri txiki eta ertain asko daude, oraindik ustiatu gabe. Horretarako ideiak dituzten pertsonak behar dituzte herri horiek: pertsona trebatuak, ideiak ondo landutako proiektuetan adierazteko gai direnak, udalei eta bestelako erakundeei proposatzen asmatuko dutenak edo diru-laguntzak bilatzen jakingo dutenak eta enpresak martxan jarriko dituztenak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Impuesto Municipal Vehículos Tracción Mecánica Trakzio Mekanikoko Ibilgailuen Udal Zerga

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

La Comunidad Valenciana es la primera que ofrece en España y en toda Europa un Plan de Playas Accesibles, de una forma integral y coordinada entre distintas Administraciones, Ministerio de Medio Ambiente, Ayuntamientos, Comunidad Autónoma a través de la Conselleria de Bienestar Social, Agencia Valenciana de Turismo y otras entidades como la Fundación Bancaja. Valentziako Erkidegoa izan zen Espainia eta Europa Osoan Hondartza Irisgarrien Plana egiten lehena. Plana integrala da, eta administrazioek, Ingurumen Ministerioak, udalek eta Autonomia Erkidegoak koordinatzen dute, Gizarte Ongizateko Kontseilaritzaren, Valentziako Turismo Agentziaren eta Bancaja Fundazioa eta bestelako erakundeen bidez.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Giudecca , Murano( compuesta por cinco pequeñas islas, es conocida mundialmente por la excelente calidad del vidrio que fabrican y en la cual es de obligada visita el Museo de Arte del Vidrio), Burano (se pueden adquirir preciosos encajes), San Francisco en el Desierto , Torcello , Lido(es la más famosa de todas las islas, ya que en ella están situados el Casino Municipal, el Palacio del Cine, sede de la internacional Mostra de Venecia, y el Hospital del Mar), la isla de San Lázaro de los Armenios. Giudecca, Murano (bost uharte txiki ditu, eta mundu osoan ezaguna da beiraren kalitate paregabearengatik. Hala ezinbestekoa da beiraren artearen museoa ikustea), Burano (parpaila zoragarriak eros daitezke), San Francesco del Deserto, Torcello, Lido (uharte guztietatik ospetsuena da, izan ere, hatxe daude Udaleko Kasinoa, Palazzo del Zinema jauregia, Veneziako Mostraren nazioarteko egoitza eta itsas ospitalea) eta San Lazzaro degli Armeni.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Es importante además por sus museos, entre los que destaca el Museo Municipal de Arqueología, en el que se encuentran los restos de las cercanas ruinas romanas de Estói. Horrez gain, museo garrantzitsuak ere baditu, Arkeologiako Udal Museoa, esaterako; han daude Estóiko aurri erromatarretako hondarrak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

La Carrera de San Silvestre, la patrocinan los Ayuntamientos de muchas ciudades, Bancaixa y otras entidades y empresas. San Silvestre lasterketa babesten dute hiri askotako udalek, Bancaixa-k eta beste zenbait erakunde eta enpresek.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

En este sentido, podemos comprobar si la utilizamos que en ella aparece información de tipo nacional, autonómica, provincial y local, que nos puede evitar muchas gestiones, que de otra manera deberíamos realizar para poder obtenerla. Hala, erabiltzen dugun neurrian konturatuko gara lana erraztuko eta kenduko diguten datu asko (herrialde, erkidego, probintzia eta udal mailako informazioa) aurki ditzakegula haren bidez, eta denbora asko irabaziko dugula.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Para todo aquel que se quiera dedicar al estudio y planificación del turismo, resulta muy interesante y necesario conocer además de cuáles son los principales municipios que componen una Comunidad determinada y dónde están situados, cuáles son las competencias mínimas que a través de sus ayuntamientos deben prestar a los ciudadanos. Turismoa ikertu eta planifikatu nahi duen edonorentzat interesgarria eta beharrezkoa da Erkidego bakoitzeko udalerri garrantzitsuenak zein diren eta non dauden ezagutzea, eta hiritarrak zerbitzatzeko udalek dituzten gutxieneko eskumenak:

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Gizarte eta kultura zerbitzuak (20)
Los equipamientos culturales pueden ser de titularidad pública –un centro sociocultural municipal–, de titularidad privada –una biblioteca de una fundación– o de titularidad comunitaria –la sala de exposiciones del local social de una asociación de vecinos–. Kultura-ekipamenduak titulartasun publikokoak izan daitezke —udalaren zentro soziokultural bat—, titulartasun pribatukoak —fundazio baten liburutegi bat— edo komunitatearen titulartasunekoak —bizilagunen elkarte baten lokal sozialeko erakusketa-aretoa—.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Ante los festejos populares de una localidad, el departamento de cultura de un ayuntamiento se propondrá una línea de intervención realmente mediadora entre los diferentes intereses, demandas y ofertas sin olvidar funciones de protección y promoción del patrimonio cultural local y vía de desarrollo económico. Herri bateko jaietan, udal bateko kultura-sailak hainbat interes, eskaera eta eskaintzaren artean benetako bitartekaritza-lan bat egiteko ildo bat proposatzen du. Halaber, kontuan hartzen ditu tokiko kultura-ondarea babesteko eta sustatzeko funtzioak eta garapen ekonomikoko bideak.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

El programa es desarrollado actualmente por el Ministerio de Medio Ambiente y Medio Rural y Marino, en colaboración con ADIF, RENFE Operadora y FEVE, con la participación activa de las comunidades autónomas, diputaciones y ayuntamientos, así como grupos ciclistas, ecologistas y colectivos ciudadanos. Gaur egun, Ingurumeneko eta Landa eta Itsas Inguruneetako Ministerioak garatzen du programa, ADIF, RENFE Operadora eta FEVErekin lankidetzan, eta autonomia-erkidego, diputazio, udal eta txirrindulari-, ekologista- eta herritar-taldeen parte-hartze aktiboarekin.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Organizaos en equipos de trabajo de cuatro o cinco miembros e investigad qué ayuntamientos de la comarca donde se encuentra vuestro centro cuentan con un plan estratégico respecto a la intervención cultural. Antolatu lau edo bost kideko lantaldetan, eta ikertu zuen ikastetxearen eskualdeko zer udalek duten kulturako esku-hartzeari lotutako plan estrategiko bat.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Esta aparición de políticas públicas favorecedoras de una democracia más participativa se revela ya en contextos locales, como en el caso del Ayuntamiento de Jun (Granada), un ejemplo de teledemocracia y gobierno electrónico, donde se abre el debate y la toma de decisiones de política local a toda la ciudadanía mediante foros abiertos y accesibles a través de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC). Demokrazia parte-hartzaileagoa bultzatzen duten politika publikoen gorakada hau dagoenekoz hautematen da tokiko testuinguruetan; adibidez, Jun-go udalean (Granada). Udal hori teledemokraziaren eta gobernamendu elektronikoaren adibide da, udaleko politikari dagozkion eztabaidak eta erabaki-hartzeak herritar guztien eskura jarri baititu, informazioko eta komunikazioko teknologien (IKTen) bidez atzi daitezkeen foro irekien bitartez.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Estas estructuras organizativas se crean desde una perspectiva glocalizada en ayuntamientos, como entidades más próximas a la comunidad. Antolamendu-egitura horiek ikuspegi glokalizatutik sortzen dira udaletan, horiek baitira komunitatearengandik hurbilen dauden entitateak.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Llevo un mes colaborando con el Ayuntamiento de Álora (Málaga) para promover una ruta en el entorno natural del pueblo e incentivar así el turismo al tiempo que la dinamización cultural de sus habitantes. Hilabete daramat Álora-ko Udalarekin (Malaga) lankidetzan, herriko ingurune naturalean ibilbide bat sustatzeko eta, horrela, turismoa eta herritarren kultura-dinamizazioa bultzatzeko.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

(ayuntamientos + mancomunidades: concejalia/departamento/...) (udalak + mankomunitateak: zinegotziaren bulegoa/departamentua/...)

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Competencias de las diputaciones y los ayuntamientos Diputazioen eta udalen eskumenak

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Competencias delegadas por las comunidades autónomas en materias que afecten a los intereses propios de los municipios, siempre que con ello se mejore la eficacia de la gestión pública y se alcance una mayor participación ciudadana, dada la proximidad de los ayuntamientos a la realidad del territorio. Autonomia-erkidegoek eskumenak —udalerrien interesei eragiten dietenak— delegatzea, baldin eta horri esker kudeaketa publikoa eraginkorrago bihurtzen bada eta herritarren parte-hartze handiagoa lortzen bada, udalak lurraldearen errealitatetik hurbil baitaude.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Kimika (1)
Parece que este cambio de nomenclatura no parece muy acertado ya que el término municipal incluye núcleos de población, fábricas o explotaciones de cualquier tipo. Dirudienez, izendapen-aldaketa hori ez da oso egokia; izan ere, "udal" izendapenaren barruan, herriguneak, fabrikak eta edozein motatako ustiapenak sartzen dira.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Zehar-lerroa (10)
✓La Administración Local (ayuntamientos, mancomunidades, etc.). ✓Tokiko Administrazioa (udalak, mankomunitateak, etab.).

Materiala: Sistemen integrazioa

En el Área de Igualdad del Ayuntamiento donde trabajas te preguntan dónde pueden encontrar información acerca de las ayudas a la conciliación a las que pueden optar las familias. Lan egiten duzun udaleko Berdintasun Sailean, familiek eska ditzaketen laguntzei buruzko informazioa non aurki dezaketen galdetu dizute.

Materiala: Sistemen integrazioa

Dirigida a empresas y personas trabajadoras (Centro de la Mujer del Ayuntamiento de Valdepeñas). Enpresa eta langileentzat (Valdepeñasko Udaleko Emakumearen Zentroa).

Materiala: Sistemen integrazioa

Por un lado, dando a conocer a la población los programas o servicios; por otro, recomendando ciertas acciones, recursos de los que dispone el Ayuntamiento, etc. Batetik, herritarrei programen edo zerbitzuen berri emanez; bestetik, ekintza jakin batzuk, udalak dituen baliabideak eta abar gomendatuz.

Materiala: Sistemen integrazioa

Las dos fuentes esenciales de referencia serán el Censo de Población y Viviendas y el Padrón Municipal de Habitantes. Erreferentziako bi iturri nagusiak Populazioaren eta Etxebizitzen Zentsua eta Biztanleen Udal Errolda dira.

Materiala: Sistemen integrazioa

El Padrón Municipal de Habitantes es gestionado y actualizado por los municipios. Udalerriek kudeatu eta eguneratzen dute Biztanleen Udal Errolda.

Materiala: Sistemen integrazioa

¿Cuál es la diferencia entre el Censo de Población y el Padrón Municipal de Habitantes? Zer desberdintasun dago Populazioaren Zentsuaren eta Biztanleen Udal Erroldaren artean?

Materiala: Sistemen integrazioa

Las dos fuentes de referencia serán, básicamente, el Censo de Población y Viviendas y el Padrón Municipal de Habitantes. Erreferentziako bi iturriak Populazioaren eta Etxebizitzen Zentsua eta Biztanleen Udal Errolda dira.

Materiala: Sistemen integrazioa

Busca una Memoria del Instituto de la Mujer y para la Igualdad de Oportunidades y otra del Área de Igualdad de un Ayuntamiento. Bilatu Emakumearen eta Aukera Berdintasunerako Institutuaren memoria bat, eta beste bat udal bateko Berdintasun Sailekoa.

Materiala: Sistemen integrazioa

OMIC, Organización Municipal de Información al Consumidor. KIUB, Kontsumitzaileen Informaziorako Udal Bulegoa

Materiala: Sistemen integrazioa

Instalatze eta mantentze lanak (3)
Haciendo referencia al Código Técnico de la Edificación español, en la sección HS 4 «suministro de agua» se indica en su apartado 2.3 que «en las zonas de pública concurrencia de los edificios, los grifos de los lavabos y las cisternas deben estar dotados de dispositivos de ahorro de agua» y en apartado 3.6 señala que «todos los edificios en cuyo uso se prevea la concurrencia pública deben contar con dispositivos de ahorro de agua en los grifos». Los dispositivos que pueden instalarse con este fin son: grifos con aireadores, grifería termostática, grifos con sensores infrarrojos, grifos con pulsador temporizador, fluxores y llaves de regulación antes de los puntos de consumo. También son muchos los municipios cuyos ayuntamientos han publicado «ecoordenanzas» en las que en los nuevos edificios, instalaciones o rehabilitaciones de uso público se tienen que instalar grifos temporizados o electrónicos con cierre automático; debiendo los profesionales conocer las reglamentaciones que cada comunidad autónoma tenga o las ordenanzas municipales establezcan. Eraikingintzaren Kode Teknikoak, ur-hornidurari buruzko HO 4 atalean, honela dio 2.3 puntuan: «Eraikinetako elkargune publikoko eremuetan, konketetako txorrotek eta komu­nen tangek ura aurrezteko gailuak izan behar dituzte». Eta aurrerago, 3.6 puntuan, honela dio: «Elkarguneko publikoko erabilera aurreikusten den eraikin guztiek ura aurrezteko gailuak izango dituzte txorrotetan». Funtzio hori betetzeko, gailu hauek instala daitezke: txorrota airegailudunak, txorrota termostatikoak, sentsore infra­gorridun txorrotak, txorrota tenporizadore-sakagailudunak, fluxumetroak eta kontsumo-puntuak baino lehen instalatutako erregulazio-giltzak. Bestalde, udal askok ekoordenantzak dauzkate onartuta, eta haien bidez, udalerri horietan ezinbestekoa da erabilera publikoko eraikin nahiz instalazio berrietan edo zaharberritze-lanetan ixte automatikoko txorrota tenpo­rizadoredunak edo elektronikoak jartzea. Profesionalek, beraz, nahitaez jakin behar dituzte autonomia-erkidego bakoitzeko araudiak edo tokian tokiko udal-ordenantzak.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Existen, como alternativa, normativas u ordenanzas de carácter local o municipal, que han apostado por la obligatoriedad de prever la reutilización de estas aguas en edificaciones de nueva construcción. Del mismo modo, entidades como AQUAEspaña trabajan en colaboración con asociaciones diversas, en la elaboración de documentos guía de referencia. Badira, alternatiba modura, toki edo udal mailako arau eta ordenantzak ere, eraikuntza-lan berrietan ur grisak eta euri-urak berrerabiltzeko aukera aurreikusi beharraren alde egiten dutenak. Bestalde, AQUAEspaña eta beste zenbait erakunde erreferentziazko gidaliburu eta agiriak sortzen dihardute, hainbat motatako elkarteekin elkarlanean.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Sedimentación: Un tratamiento primario en los sistemas de agua municipal. El agua es mantenida en reposo por un tiempo determinado, para permitir que las partículas sólidas se asienten por gravedad. Sedimentazioa. Udaletako ur-araztegietan erabili ohi den tratamendu primario mota bat. Ura geldi edukitzen da denbora-epe jakin batean, grabitatez partikula solidoak jalki daitezen.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx