1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakiaren koloreak: hori urre-kolorea, gorri bizia eta liturgiaren morea, beltz soila, zuria eta marroia...", baina baita ere "... ezki-berdea, zuria, zuri hautsia, artile kolorea, karamelu-kolorea, kafesnea, sator-kolorea arrosa biziarekin askotan, berde azidoa edo Sevresko urdina". Are gehiago, Balenciagak oso modu berritzailean nahasten ditu koloreak -mostaza horia eta beltza, limoi horia eta arrosa bizia-, nabarmentasuna emanez multzoari, prentsaren arabera espainiar nabarmentasuna. Tonu eztiak ere badaude jostunaren paletan, hala nola gris ondua edo zilarreztatua, beige gorritua edo gaztaina-kolorea, eta kafe -koloretik txokolate-kolorera igarotzen da, argazkigintzak hain nekez erreproduzitu dezakeen moduan. Jostunak parpaila zeharka erabiltzen du soineko eta berokietan, zerrendatan eta baita motibo moztuekin ere, bai inkrustatuta bai aplikatuta. 1935etik 1949ra, Balenciagak, Belle-Epoque garaian bezala, parpailezko medailoiak eta girlandak jartzen ditu hondo argi batean (23. eta 49. or. il.). Garai horretan bertan, parpaila estuko bolanteak soineko estuen gainean jartzen ditu, horizontalean; efektu hori ehunen fabrikatzaileek ere imitatu zuten.
Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. Balenciaga es un maestro en el arte del color y tiene preferencia por los colores "... de la tauromaquia: el amarillo dorado, el rojo escarlata y el morado de la liturgia, un negro austero, el blanco y el marrón..." pero también "...tonos verde tilo, blanco, blanco roto, crudo, caramelo, café con leche, topo a menudo subido de rosa intenso, verde ácido, o de azul de Sévres". Mejor incluso, Balenciaga los conmina de manera innovadora, como el amarillo mostaza y el negro, el amarillo limón y el rosa intenso, atribuyéndoles una teatralidad, que la prensa califica de española. Los tonos suaves, sin embargo, forman parte de su paleta como el gris ahumado o plateado, el beige rosado o incluso los castaños, variando del café al chocolate y que la fotografía reproduce con dificultad. El modisto utiliza el encaje al bies para sus vestidos y sus abrigos, en bandas o incluso con motivos recortados, ya sean incrustados, o bien aplicados. De 1935 a 1949, Balenciaga, como en la Belle-Epoque, aplica sobre fondo claro medallones y guirnaldas de encaje (il. p. 23 y 49). En la misma época, se disponen pequeños volantes de estrechos encajes horizontalmente sobre vestidos tubo, efecto a su vez imitado por los fabricantes de telas.
Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx
Gizarte eta kultura zerbitzuak (4)
Se encuentra principalmente en los crustáceos, la levadura de cerveza, el germen de trigo, los huevos, la leche o las semillas de girasol.
Batez ere hauetan aurki daiteke: krustazeoak, garagar-legamia, galorratza, arrautzak, esnea edo ekilore-haziak.
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
Las personas bebedoras y fumadoras crónicas así como las vegetarianas estrictas (dieta sin leche ni huevos) que no toman levadura de cerveza o germen de trigo suelen tener carencias.
Edale nahiz erretzaile kronikoek eta garagar-legamirik edo galorratzik hartzen ez duten eta begetariano zorrotzak direnek ere (esnerik eta arrautzarik gabeko dieta) gabeziak izaten dituzte.
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
Se encuentra en aceites vegetales, germen de trigo, frutos secos, semillas y margarina.
Landare-olioetan, galorratzetan, fruitu lehorretan, hazietan eta margarinan egon ohi da.
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
La gallina busca el maíz y el trigo,
La gallina busca el maíz y el trigo,
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
Irudi pertsonala (19)
Podría emplear con toda tranquilidad el de germen de trigo (antirradicales libres), el de jojoba (protección), y los de lino y sésamo, por ser filtros UV.
Galorratzaren olioa (erradikal askeen kontrakoa), jojobarena (babesgarria), eta liho eta sesamoarenak lasai asko erabil ditzaket, UVen iragazkiak direlako.
Materiala: Elektroestetika
avellana, aguacate, almendras, coco, prímula, germen de trigo, jojoba, lino (protección natural ante UV).
Para extraer proteínas se utiliza sobre todo la harina de trigo y de almen-dras (estas últimas particularmente efectivas en pieles sensibles y frágiles).
Gari- eta arbendol-irina erabiltzen dira batez ere proteinak erauzteko (bigarrenak bereziki eraginkorrak dira azal sentikor eta ahuletan).
Materiala: Elektroestetika
Generalmente extraído del grano de trigo o de arroz, también puede obtenerse de la patata o del maíz.
normalean, gari- edo arroz-aleetatik ateratzen da, baina patata eta artotik ere lor daiteke.
Materiala: Elektroestetika
En los alimentos se encuentra principalmente en el hígado, yema de hue-vo, verduras, trigo y patatas.
Elikagai hauetan egoten da, nagusiki: gibelean, arrautzaren gorringoan, barazkietan, garian eta patatan.
Materiala: Elektroestetika
Aceites de germen de trigo, oliva y aguacate:
Galorratz-, oliba- eta aguakate-olioak:
Materiala: Elektroestetika
albaricoque, lino, sésamo, germen de trigo, prímula.
aceite de germen de trigo, de borraja; extractos de avena, altea, verbascum, etc.
olioak (galorratza, borraja), estraktuak (oloa, malba zuria, verbascuma eta abar).
Materiala: Elektroestetika
Ostalaritza eta turismoa (1)
Es una región de vastos campos de trigo, olivos y viñedos y la que presenta más influencia romana.
Eskualde honetan galsoroak, olibondoak eta mahastiak dira nagusi, eta han da nabarmenen erromatarren eragina.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
Nekazaritza (14)
(hasta un 15% para el trigo duro).
(gari gogorrean %15era irits daitezke).
Materiala: Nekazaritza
El grano molido se puede usar para fabricación de pasta (trigo duro) y para fabricación de pan y derivados de pastelería.
Ale ehoa pasta fabrikatzeko (gari gogorra) eta ogia nahiz pastelgintzako deribatuak fabrikatzeko erabil daiteke.
Materiala: Nekazaritza
Otro destino de los cereales es la producción de cerveza (cebada maltera y trigo).
Zerealek garagardogintza ere izaten dute xede (malta garagarra eta garia).
Materiala: Nekazaritza
puede establecerse como cultivo monófito, pero se aconseja sembrar la veza mezclada con un cereal (avena, trigo o cebada) o una gramínea pratense (raigrás italiano) que ejercen de tutor.
labore monofito gisa ezartzea badago, baina zurkaitz lana egingo duen zereal batekin (oloa, garia edo garagarra) edo belardiko gramineo batekin (llollobelar italiarra) nahasturik ereitea gomendatzen da.
Materiala: Nekazaritza
La espiga de los cereales puede ser una inflorescencia compuesta (Trigo, cebada y centeno) una panícula (Avena,Arroz) o mazorca (Maíz).
Zerealen burua izan daiteke infloreszentzia konposatu bat (garia, garagarra eta zekalea), panikula bat (oloa, arroza) edo artaburu bat (artoa).
Materiala: Nekazaritza
En la mayoría de los cereales de invierno (trigo, avena, cebada y centeno) la fecundación o polinización, se produce cuando todavía la flor esta cerrada, por lo que es un claro ejemplo de polinización autogama.
Neguko zereal gehienen artean (garia, oloa, garagarra eta zekalea) ernalketa edo polinizazioa lorea itxita dagoela gertatzen da; beraz, polinizazio autogamoaren eredu garbia da.
Materiala: Nekazaritza
El grano se dice que es desnudo cuando estas envolturas se separan naturalmente o en la trilla y ocurre por ejemplo en el trigo, en el maíz, en el centeno y en el triticale.
Ale biluziari dagokionez, berriz, bilgarriak era naturalean edo eultzia egitean bereizten dira; horixe gertatzen da, esaterako, gari, arto, zekale eta tritikalearen kasuan.
Materiala: Nekazaritza
El trigo duro se siembra en otoño, y el blando bien avanzado el invierno.
Gari gogorra udazkenean ereiten da; biguna, berriz, negua ondo aurreratuta.
Materiala: Nekazaritza
Generalmente se comienza por las cebadas de invierno, posteriormente las de primavera, y la avena, centeno y trigo se quedan para lo último.
Zein laborantza ingurunez ari garen, Araban uztailaren hasieran ekiten zaio (Arabako Errioxan) eta abuztu hastapenetan amaitzen da erdialdeko gune hezeenetan (Barrundia, Zigoitia). Normalean, udako garagarrekin hasten da, gero udaberriko garagarrekin segitzen da eta oloa, zekalea eta garia azkenerako geratzen dira.
Materiala: Nekazaritza
En el trigo, la avena, la cebada y el centeno se distinguen tres periodos, que a su vez se dividen en etapas.
Gariari, oloari, garagarrari eta zekaleari dagokienez, hiru aldi bereizten dira, eta aldi horiek, era berean, fasetan banatzen dira.
Materiala: Nekazaritza
Komunikatzeko trebetasunak (1)
Tres tristes tigres tragaban trigo en un trigal en tres tristes trastos.
Akerrak adarrak okerrak ditu. Adarrak okerrak akerrak ditu.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
Edition permission request
You do not have permission to edit this dictionary. You can edit this dictionary when the dictionary manager accepts your request