1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakiaren koloreak: hori urre-kolorea, gorri bizia eta liturgiaren morea, beltz soila, zuria eta marroia...", baina baita ere "... ezki-berdea, zuria, zuri hautsia, artile kolorea, karamelu-kolorea, kafesnea, sator-kolorea arrosa biziarekin askotan, berde azidoa edo Sevresko urdina". Are gehiago, Balenciagak oso modu berritzailean nahasten ditu koloreak -mostaza horia eta beltza, limoi horia eta arrosa bizia-, nabarmentasuna emanez multzoari, prentsaren arabera espainiar nabarmentasuna. Tonu eztiak ere badaude jostunaren paletan, hala nola gris ondua edo zilarreztatua, beige gorritua edo gaztaina-kolorea, eta kafe -koloretik txokolate-kolorera igarotzen da, argazkigintzak hain nekez erreproduzitu dezakeen moduan. Jostunak parpaila zeharka erabiltzen du soineko eta berokietan, zerrendatan eta baita motibo moztuekin ere, bai inkrustatuta bai aplikatuta. 1935etik 1949ra, Balenciagak, Belle-Epoque garaian bezala, parpailezko medailoiak eta girlandak jartzen ditu hondo argi batean (23. eta 49. or. il.). Garai horretan bertan, parpaila estuko bolanteak soineko estuen gainean jartzen ditu, horizontalean; efektu hori ehunen fabrikatzaileek ere imitatu zuten.
Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. Balenciaga es un maestro en el arte del color y tiene preferencia por los colores "... de la tauromaquia: el amarillo dorado, el rojo escarlata y el morado de la liturgia, un negro austero, el blanco y el marrón..." pero también "...tonos verde tilo, blanco, blanco roto, crudo, caramelo, café con leche, topo a menudo subido de rosa intenso, verde ácido, o de azul de Sévres". Mejor incluso, Balenciaga los conmina de manera innovadora, como el amarillo mostaza y el negro, el amarillo limón y el rosa intenso, atribuyéndoles una teatralidad, que la prensa califica de española. Los tonos suaves, sin embargo, forman parte de su paleta como el gris ahumado o plateado, el beige rosado o incluso los castaños, variando del café al chocolate y que la fotografía reproduce con dificultad. El modisto utiliza el encaje al bies para sus vestidos y sus abrigos, en bandas o incluso con motivos recortados, ya sean incrustados, o bien aplicados. De 1935 a 1949, Balenciaga, como en la Belle-Epoque, aplica sobre fondo claro medallones y guirnaldas de encaje (il. p. 23 y 49). En la misma época, se disponen pequeños volantes de estrechos encajes horizontalmente sobre vestidos tubo, efecto a su vez imitado por los fabricantes de telas.
Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx
Gizarte eta kultura zerbitzuak (1)
Define qué es un estilo de vida saludable, e identifica de la lista siguiente qué hábitos y conductas conforman un estilo de vida saludable:
Definitu zer den bizi-estilo osasungarri bat, eta identifikatu ondoren datorren zerrendan zer ohiturak eta portaerak osatzen duten bizi-estilo osasungarri bat:
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
Irudi pertsonala (15)
Son pieles sensibles, por lo que se evitarán sustancias detergentes, y se usarán leches limpiadoras y tónicos suaves, a base de azuleno, caléndula, manzanilla, tilo, malva, etc.
Larruazal sentiberak direnez gero, substantzia garbigarriegiak (detergenteak) saihestu egingo dira. Horien ordez, esne garbigarriak eta toniko arinak erabiliko dira (azulenoarekin, kamamilarekin, ezkiarekin, malbarekin eta abar eginak).
Materiala: Elektroestetika
Pulverizaciones con extractos de malva, tilo o manzanilla por sus efectos calmantes y tonificantes.
Malba-, ezki- edo kamamila-estraktuak lainoztatu behar dira, emagarri eta suspergarriak direla eta.
Materiala: Elektroestetika
Compresas con infusiones o extractos (malva, tilo, manzanilla) o mascarillas térmicas con principios hidratantes (NMF, PCA, aminoácidos, aloe, caléndula, etc.).
Infusiotan edo estraktutan (malbatan, ezkitan, kamamilatan) bustitako konpresak ezarri behar dira, edo osagai hidratatzailez (hidratazio-faktore naturalaz, PCAz, aminoazidoz, aloez, ilenez…) prestatutako maskara termikoak.
Materiala: Elektroestetika
pulverizaciones: malva, tilo, manzanilla, meliloto, por sus efectos tonificantes
Malba, ezkia, kamamila, itsabalkia lainoztatu behar dira, suspergarriak direla eta.
Materiala: Elektroestetika
masaje con sustancias descongestivas y antiinflamatorias (manzanilla, tilo, maíz, meliloto), sustancias vasotónicas (castaño de indias, vid roja, extracto de árnica, meliloto, bardana) y/o sustancias estimulantes y antisépticas (romero, salvia, tomillo, equinácea)
masajea, kongestioa arintzeko eta hanturaren kontrako substantziekin (kamamila, artoa, itsabalkia), substantzia basotonikoekin (indigaztainondoa, mahatsondo gorria, estraktuakarnika, itsabalkia, lapa-belarra) eta/edo substantzia estimulatzaileekin eta antiseptikoekin (erromeroa, salbia, ezkaia, ekinazea).
Materiala: Elektroestetika
manzanilla, tilo, maíz, meliloto, etc.
kamamila, ezkia, artoa, itsabalkia eta abar.
Materiala: Elektroestetika
Pulverizaciones con extracto de tilo, vid roja, hibiscus
Los cosméticos limpiadores serán específicos para la zona ocular, generalmente en forma de gel, sin detergentes, y a base de extractos vegetales emolientes (malva, tilo, etc.).
Kosmetiko garbigarriek espezifikoak izan behar dute, begien ingurua garbitzeko, eta, oro har, gel-formakoak erabili behar dira, detergente gabeak eta landare-estraktu emolientez (hala nola, malba- eta ezki-estraktuz) egindakoak.
Materiala: Elektroestetika
Se emplearán desmaquillantes suaves, no muy detergentes y tonificantes a base de extractos de malva, manzanilla, tilo, etc.
Makillajea kentzeko produktu suabeak erabili behar dira, ez oso detergenteak eta suspergarriak, malba-, kamamila- eta ezki-estraktuz egindakoak, besteak beste.
Materiala: Elektroestetika
malva, tilo, altea, etc.
malba- eta ezki-estraktuak eta -infusioak eta malba zuriaren estraktuak eta infusioak, besteak beste.
Materiala: Elektroestetika
Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (4)
Las maderas más propensas a ser atacadas por la carcoma, son: aliso, cerezo, haya, roble, nogal, tilo, abedul y castaño.
Zuhaitz hauek dute pipiak jotzeko joera handiena: haltza, gereziondoa, pagoa, haritza, intxaurrondoa, ezkia, urkia eta gaztainondoa.
Materiala: Egurraren teknologia
Lo son en cambio el peral, el manzano, él tilo, el boj, el arce, etc.
Aldiz, udareondoa, sagarrondoa, ezkia, ezpela, astigarra… homogeneoak dira.
Materiala: Egurraren teknologia
Las hay blancas, como el arce, el chopo, el tilo; de un amarillo moreno tostado^ que és el más corriente, como el roble, encina, castaño, peral, manzano; maderas rojizas, como el haya vaporizada, aliso, caoba.
badira espezie zuriak, hala nola astigarra, makala eta ezkia; badira hori ilun beltzaranak (ohikoenak), hala nola haritza, artea, gaztainondoa, udareondoa eta sagarrondoa; eta badira egur gorrixkakoak, hala nola pago lurruneztatua, haltza eta kaoba.
Materiala: Egurraren teknologia
e)muy blandas:pino de América, chopo, tilo, sauce, balsa.