Emaitzak: 81

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (2)
1936an militarrak aginpidera iritsi zirenean, erbesteratzea erabaki zuen Balenciagak. Ondorioz, eten egin zuen denboraldi batez Espainiako hiru joskintza etxeen jarduera, berriro ere "Eisa Costura" izenarekin ekin zion arte. 1942an sozietate berri bat sortu zuen anaiarekin batera, "EISA S.A.". Etxe nagusia Donostian zegoen, eta sukurtsalak zituen Madril eta Bartzelonan. Era horretara, Donostia-tik beste hiri batzuetara zabaldu zuen bere jarduera eta goi mailako joskintzan zein jantzigintzan jardun zuen. Con la toma de poder por parte de los militares en 1936, Balenciaga decide exiliarse. Interrumpe por un tiempo las actividades de sus tres casas de costura en España, antes de retomarlas bajo el nombre de "'Eisa Costura". En 1942, Balenciaga funda con su hermano una nueva sociedad bajo el nombre de "EISA S.A.", cuya casa inicial se encuentra en San Sebastián, las sucursales en Madrid y en Barcelona. Así, desde San Sebastián extendió su actividad a otras ciudades y practicó la alta costura y la confección.

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Cristobal Balenciagak 1936an Parisen hartu zuenean bizilekua, nahasmendu giroan sartuta zegoen parpaila mekanikoaren industria. Kanpoko merkatuaren oso mendekoa zenez, amerikar merkatuarena bereziki; luxuzko sektorea izanik, 1929an Estatu Batuetan sortutako finantza krisiaren ondorio latzak jasan zituen, hura Europara iritsi aurre-tik. Edonola ere, 1920ko hamarraldiko moda oso onuragarria izan zen parpailarentzat, eta bereziki estimatuak ziren Art Deco estiloaren eragina zuten motiboak. 1929an, 380 lantegi zeuden Calaisen, 2710 ehungailu eta 300 milioi franko inguruko fakturazioa eragiten zuten. Baina, 1931n, nazioarteko neurri protekzionistak jarri ziren abian2. Parpailen fabrikatzaileen ganbera sindikalaren arabera, garai hartan 54 lantegik itxi behar izan zituzten ateak3. 1830etik 1936ra sektorearen fakturazio bolumenak nabarmen egin zuen atzera. Zenbait fabrikatzaile, porrot egiteko zorian zeudela, beren ehungailuak saltzen saiatu ziren. Hala ere, epe ertainera konpetentzia areagotu egingo zuen deslokalizazioaren arriskupean, Estatuak, beste fabrikatzaile batzuen presiopean, debekatu egin zuen horien salmenta. 1935ean sindikatu bat sortu zen parpailen eta brodatuen ekoizpenean ziharduten sektoreetako jarduerak koordinatzeaz arduratzeko. Parisko goi mailako joskintza, arropa zuriaren egileak eta saltegi handiak ziren garai hartan Calaisko parpailaren merkatua. Salmentak komisionisten 6 bitartez egiten ziren, eta haiek funtsezko zeregina betetzen zuten ekonomian. Kotoia (hamarretik bederatzitan Lille-ko irungile fabrikak ziren hornitzaileak, eta gainerakoak ingeles fabrikak), zeta (italiarrak gehienbat) eta rayona (Frantzian egina) erabiltzen ziren batez ere. Tiburce Lebas sozietateak lehenengo parpail elastikoak egin zituen; sari bat ere jaso zuen, 1937an. Hamarraldiaren azken urteetan hobera egin zuen ekonomiak. Edonola ere, bien bitartean, 200 fabrikatzaile baino gehiago desagertu ziren krisiaren ondorioz. Cuando Cristóbal Balenciaga se instala en París en 1936, la industria del encaje mecánico acaba de vivir una década agitada. Muy dependiente del mercado exterior, principalmente americano, este sector de lujo se vio muy afectado por la crisis financiera que se abatió sobre los Estados Unidos en 1929, antes de llegar a Europa. Sin embargo, la moda de los años 1920 fue favorable para el encaje y valoró especialmente los motivos influenciados por el estilo Art Déco. En 1929, Calais cuenta ya con 380 fabricantes y 2710 telares, generando alrededor de 300 millones de francos de volumen de facturación. Pero, en 1931, se pusieron en marcha medidas proteccionistas internacionales. La cámara sindical de los fabricantes de encaje enumera en aquella época 54 cierres de fábricas. De 1930 a 1936, el volumen de facturación del sector experimenta una regresión considerable. Algunos fabricantes, al borde de la quiebra, intentan vender sus telares. Sin embargo, el riesgo de una deslocalización que alimentaría la competencia a medio plazo, empuja al Estado, bajo la presión local de otros fabricantes, a prohibir su venta. En 1935 se crea un sindicato para, asegurar la coordinación de las actividades en los sectores de la producción de encajes y de bordados". Los mercados del encaje de Calais en la época eran la alta costura parisina, los confeccionistas de lencería y los grandes almacenes. La venta se efectuaba a través de comisionistas que desempeñaban un papel económico determinante. Las materias empleadas eran el algodón (suministrado en nueve de cada diez casos por las fábricas de hilado de Lille. el resto por las fábricas de hilado inglesas), la seda (de procedencia italiana en su mayoría) y el rayón (fabricado en Francia). La sociedad Tiburce Lebas desarrolla el primer encaje elástico, que fue premiado en 1937. Los últimos años de la década conocen una mejora económica. Sin embargo, entre tanto, la, crisis ha provocado la desaparición de más de 200 fabricantes.

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Administrazioa eta kudeaketa (52)
Impuesto sobre beneficios (630) a Hacienda Pública, retenciones y pagos a cuenta (473) Hacienda Pública, acreedor por impuesto sobre sociedades (4752) Mozkinen gaineko zerga (630) Ogasun Publikoa, atxikipenak eta konturako ordainketak (473) Ogasun Publikoa, sozietateen gaineko zergagatik hartzekodun (4752)

Materiala: Kontu-ikuskaritza

"Hemos auditado las cuentas anuales de XYZ, S.A. que comprenden el balance de situación, ... “XYZ S.A. sozietatearen urteko kontuak ikuskatu ditugu, egoeraren balantzea biltzen dutenak, ...

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Al realizar una auditoría en el área de inversiones financieras comprobamos que existen inversiones financieras significativas en varias sociedades del grupo. Finantza-inbertsioen arloan kontu-ikuskaritza bat egitean, egiaztatu dugu taldeko sozietate batzuetan finantza-inbertsio adierazgarriak daudela.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

(Ley 43/1995, art 126 del Impuesto sobre Sociedades). (43/1995 Legea, sozietateen gaineko zergari buruzkoa, 126. artikulua).

Materiala: Kontu-ikuskaritza

El capital de la sociedad de responsabilidad limitada está dividido en participaciones sociales. Erantzukizun mugatua duen sozietatearen kapitala partaidetza sozialetan banatuta egotea.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

=Impuesto sobre sociedades devengado =Sozietateen gaineko zerga sortua

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Impuesto sobre Sociedades a pagar Ordaindu beharreko sozietateen gaineko zerga

Materiala: Kontu-ikuskaritza

El importe de las deudas de la sociedad cuya duración residual sea superior a cinco años, así como el de todas las deudas que tengan garantía real, con indicación de su forma y naturaleza. Bost urte baino gehiagoko hondar-iraupena duten sozietatearen zorren zenbatekoa, baita berme erreala dute zor guztiena ere, forma eta izaera adierazita.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Laempresarealizóel siguiente apunte contablereferente alImpuestode Sociedades: Enpresak kontabilitate-ohar hau egin zuen sozietateen gaineko zergari zegokionean:

Materiala: Kontu-ikuskaritza

12- Gasto por el impuesto de sociedades 12.- Sozietateen Zergagatiko gastua.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Elektrizitatea eta elektronika (1)
Entre ellos, en InterNIC se puede encontrar todo el material relativo a los trabajos generados por la Sociedad Internet, como, por ejemplo, la documentación completa de los RFC. Zerbitzuen artean, Internet Sozietateak sortutako lanei buruzko material guztia aurki daiteke InterNICen; adibidez, RFCren gaineko dokumentazio guztia.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (3)
Sociedades Promotoras (Constructoras ó no) y Sociedades creadas exclusivamente para el desarrollo de un Proyecto concreto, que se disuelven una vez finalizada su gestión. Sozietate sustatzaileak (enpresa eraikitzaileak edo ez) eta berariaz proiektu jakin bat garatzeko sortutako sozietateak, proiektua kudeatu ondoren desegiten direnak.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Administración Central, Administraciones Autonómicas, Diputaciones, Ayuntamientos y demás Sociedades que se rigen por laLey de Contratos del Estado (concreta el tipo de trabajos, plazos de ejecución y delimita el marco económico) administrazio zentrala, erkidegoetako administrazioak, aldundiak, udalak eta estatuko Kontratuen Legeak arautzen dituen gainerako sozietateak (lege horrek lan motak, gauzatzeko epeak eta esparru ekonomikoa finkatzen ditu).

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Sociedades Promotoras (Constructoras ó no) y Sociedades creadas exclusivamente para el desarrollo de un Proyecto concreto, que se disuelven una vez finalizada su gestión Sozietate sustatzaileak (enpresa eraikitzaileak edo ez) eta berariaz proiektu jakin bat garatzeko sortutako sozietateak, proiektua kudeatu ondoren desegiten direnak

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Instalatze eta mantentze lanak (1)
En este cuadro debe anotarse todo lo necesario para la fácil interpretación del dibujo, designación, número de plano, razón social, escala, etc. Marrazkia erraz interpretatzeko behar den guztia idatzi behar da gelaxka horretan: esleipena, plano-zenbakia, sozietatearen izena, eskala, etab.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Ostalaritza eta turismoa (7)
La Administración Turística Nacional se ha dado cuenta de esta realidad, motivo por el que ha creado una entidad, SEGITTUR (Sociedad Estatal para la Gestión de la Innovación y las Tecnologías Turísticas), cuyo objetivo es apoyar la promoción turística y la comercialización de los productos y servicios mediante el uso de las nuevas tecnologías y, especialmente, a través de internet. Espainiako Turismo Administrazioa ere jabetu da errealitate horretaz, eta SEGITUR erakundea sortu du (Turismo Berrikuntza eta Teknologiak Kudeatzeko Espainiako Sozietatea), zeinaren helburua baita turismoa sustatzen laguntzea eta produktu eta zerbitzuak merkaturatzen laguntzea teknologia berrien —eta, bereziki, Interneten— bidez.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

La Secretaría General de Turismo y Comercio Interior posee un organismo autónomo, el Instituto de Turismo de España (TUResPAÑA) y dos entidades públicas, Paradores de Turismo y SEGITTUR (Sociedad Estatal para la Gestión de la Innovación y las Tecnologías Turísticas) que pasamos a analizar. Turismoko eta Barne Merkataritzako Idazkaritza Nagusiak erakunde autonomo bat, Espainiako Turismo Institutua (TUResPAÑA) eta bi erakunde publiko, Paradores de Turismo eta SEGITTUR (Turismo Berrikuntza eta Teknologiak Kudeatzeko Espainiako Sozietatea) ditu. Horiek aztertuko ditugu orain.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

SEGITTUR(Sociedad Estatal para la Gestión de la Innovación y las Tecnologías Turísticas) tiene como objetivo apoyar la promoción turística y la comercialización de los productos y servicios mediante el uso de las nuevas tecnologías, haciendo especial hincapié en internet. SEGITTURen (Turismo Berrikuntza eta Teknologiak Kudeatzeko Espainiako Sozietatea) helburua da sustapen turistikoa eta produktu eta zerbitzuen merkaturatzea babestea teknologia berriak erabiliz; bereziki, Internet.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

En el momento actual, la misión de la sociedad estatal es similar a la que inspiró su nacimiento y se puede explicar como: Gaur egun, estatu mailako sozietate honen xedea sorrerakoaren antzekoa da; hauxe, alegia:

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

En este último caso nos encontramos, por ejemplo, con la ciudad de San Sebastián que creó en 2006 la sociedad «San Sebastián Turismo/Donostia Turismoa, Sociedad Anónima», entidad de titularidad íntegramente municipal, que según sus estatutos tiene por objeto «la promoción, desarrollo y potenciación de las actividades económicas y sociales que contribuyan, directa o indirectamente a impulsar el desarrollo del turismo en el ámbito territorial de Donostia-San Sebastián». Halakoxea da Donostiako kasua, zeinak «Donostia Turismoa sozietate anonimoa» sortu baitzuen 2006an. Erakunde horren titular bakarra Donostiako Udala da, eta, estatutuetan jasotzen duenez, helburu hau du: «Zuzenean edo zeharka Donostiako turismoa bultzatzen laguntzen duten jarduera ekonomiko eta sozialak sustatzea, garatzea eta indartzea».

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

En este contexto es donde aparece la Sociedad Estatal para la Gestión de la Innovación y las Tecnologías Turísticas (Segittur), responsable de diversas iniciativas que persiguen la utilización de la web 2.0 en las empresas turísticas. Testuinguru honetan agertzen da Turismo Berrikuntza eta Teknologiak Kudeatzeko Espainiako Sozietatea (Segittur), turismo-enpresetan 2.0 weba erabiltzea sustatzen duten hainbat ekimenen arduraduna.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

La escasa concienciación de la importancia del turismo por parte de la Sociedad Civil. Sozietate Zibilak turismoaren garrantziaz duen kontzientziazio txikia.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Gizarte eta kultura zerbitzuak (2)
El nombre, apellidos, edad y estado civil del fundador o fundadores, si son personas físicas, y su denominación o razón social, si son personas jurídicas, y, en ambos casos, su nacionalidad, domicilio y número de identificación fiscal. Fundatzaile(ar)en izen-abizenak, adina eta egoera zibila, pertsona fisikoak badira, eta sozietatearen izena, pertsona juridikoak badira. Bi kasuetan, nazionalitatea, helbidea eta identifikazio fiskaleko zenbakia.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

El nombre y apellidos de los promotores de la asociación si son personas físicas, la denominación o razón social si son personas jurídicas, y, en ambos casos, la nacionalidad y el domicilio. Elkartearen sustatzailearen izen-abizenak, pertsona fisikoak badira; sozietatearen izena, pertsona juridikoak badira, eta, bi kasuetan, nazionalitatea eta helbidea.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Komunikatzeko trebetasunak (1)
ATRÉVETE AL CAMBIO, ASESORÍA DE IMAGEN PERSONAL, S.L. asegura la confidencialidad de los datos aportados por nuestros usuarios y clientes al enviarnos la solicitud de Formulario de Contacto, y garantiza que en ningún caso serán cedidos a terceras empresas. ATRÉVETE AL CAMBIO, ASESORÍA DE IMAGEN PERSONAL, S.L. sozietateak bermatu egiten du gure erabiltzaileek eta bezeroek harremanetarako formularioarekin batera helarazitako datuen konfidentzialtasuna, eta bermatzen du inoiz ere ez dituela ipiniko hirugarren enpresen esku.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (5)
El Centro de Información y Red de Creación de Empresas (CIRCE) es un sistema de información que permite realizar de forma telemática los trámites de constitución y puesta en marcha de determinadas sociedades mercantiles en España; también se puede realizar el cese de los empresarios individuales (autónomos) y de diversos tipos de sociedades (limitada, limitada de formación sucesiva y nueva empresa). Informazio-zentroa eta enpresak sortzeko sarea (CIRCE) informazio-sistema bat da, aukera ematen duena Espainian zenbait merkataritza-sozietate sortu eta martxan jartzeko izapideak telematikoki egiteko; enpresaburu indibidualen (autonomoak) eta sozietate mota guztien (sozietate mugatua, ondoz ondoko eraketako sozietate mugatua eta enpresa berria) jarduera- uzteko agiriak ere egin daitezke.

Materiala: Sistemen integrazioa

Según lo dicho, podrá tratarse de un trabajador independiente, compañía, corporación, firma, empresa, autoridad, sociedad, asociación… Esandakoaren arabera, izan daiteke langile independente bat, konpainia bat, korporazio bat, firma bat, enpresa bat, agintaritza bat, sozietate bat, elkarte bat…

Materiala: Sistemen integrazioa

IDENTIFICACIÓN DE LA SUSTANCIA O LA MEZCLA Y DE LA SOCIEDAD O EMPResA SUBSTANTZIAREN EDO NAHASTEAREN ETA SOZIETATE EDO ENPResAREN IDENTIFIKAZIOA

Materiala: Sistemen integrazioa

IDENTIFICACIÓN DE LA SUSTANCIA O LA MEZCLA Y DE LA SOCIEDAD O LA EMPResA SUBSTANTZIAREN EDO NAHASTEAREN ETA SOZIETATE EDO ENPResAREN IDENTIFIKAZIOA

Materiala: Sistemen integrazioa

Identificación de la sustancia o la mezcla y de la sociedad o la empresa. Substantziaren edo nahastearen eta sozietate edo enpresaren identifikazioa.

Materiala: Sistemen integrazioa