Emaitzak: 476

ES EU
Elektrizitatea eta elektronika (79)
a)Cuando al encender un ordenador emite sonidos distintos del habitual BEEP, es que hay una avería en el hardware. a) Ordenagailu bat pizten dugunean ohikobeeepsoinutik bestelako soinuren bat ateratzen badu, hardware-matxura dugun seinale.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Analiza la posible descomposición del proyecto en sus fases o niveles superiores utilizando criterios de reducción de complejidad y secuencia cronológica del desarrollo en el proyecto para planificar el proceso de implantación de las infraestructuras comunes de telecomunicaciones para la captación, adaptación y distribución de señales de radiodifusión sonora y televisión, procedentes de emisiones terrenales, de satélite, por cable y servicio de telefonía básica o RDSI, en el edificio de 14 viviendas y dos locales. Azter ezazu 14 etxebizitza eta bi lokal dituen eraikin batean lurreko, satelite bidezko eta kable bidezko irratidifusioko soinu- eta telebista-seinaleak, eta oinarrizko telefono-zerbitzua eta ISDN zerbitzua jasotzeko, egokitzeko eta hornitzeko telekomunikazio-azpiegitura komunak planifikatzeko proiektua faseetan edo goragoko mailatan deskonposatzeko aukera, konplexutasuna murrizteko irizpideak erabiliz eta proiektuaren garapeneko sekuentzia kronologikoaren arabera.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Durante la fase inicial de programación del proyecto adjudicado a la instaladora de Carlos Martínez Angulo (CONMANSA) donde va a implantar las infraestructuras comunes de telecomunicaciones para la captación, adaptación y distribución de señales de radiodifusión sonora y televisión, procedentes de emisiones terrenales, de satélite, por cable y servicio de telefonía básica y RDSI para el edificio de dos locales y 14 viviendas, es importante definir las propiedades iniciales del fichero donde guardaremos toda la información del proyecto. Carlos Martínez Angulo (CONMANSA) enpresa instalatzaileari esleitutako proiektua landu behar dugu. 14 etxebizitza eta bi lokal dituen eraikin batean telekomunikazio-azpiegitura komunak ezarri behar ditu, lurreko, satelite bidezko eta kable bidezko irratidifusioko soinu- eta telebista-seinaleak eta oinarrizko telefono-zerbitzua eta ISDN zerbitzua jasotzeko, egokitzeko eta hornitzeko. Proiektu-programazioaren hasieran garrantzitsua da proiektuko informazio guztia gordeko dugun fitxategiaren hasierako propietateak zehaztea.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Practica 8.- Instalación para toque de zumbador (lo mismo que un timbre, pero con un sonido diferente), y encendido y apagado de una lámpara desde varios puntos (pondremos 2) mediante un telerruptor. 8. praktika.- Egin burrunbagailuak jotzeko instalazioa (txirrinerako instalazioa bezalakoa, baina beste soinu batekin) eta, horrekin batera, baita lanpara bat teletengailu bidez hainbat puntutatik (bi puntu har ditzakegu, esaterako) pizteko eta itzaltzeko instalazioa ere.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Cuando el sistema esta activado (A=1), la apertura de la puertao de una de las ventanas hará que el dispositivo sonoroSse active. Sistema aktibatuta dagoenean (A=1), atea edo leiho bat irekitzen bada, S soinu gailua aktibatu egingo da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

// Guardamos el vector actual ISROriginal = getvect(INTR); // Instalamos nuestra ISR setvect(INTR, ISRReloj); // Aquí puede ir cualquier c¢digo // y periodicamente sonará un pitido while (1) \{ // Uneko bektorea gordetzen dugu ISRJatorrizkoa = getvect(INTR); // Gure ISR instalatzen dugu setvect(INTR, ISRErlojua); // Hemen edozein kode jar daiteke // eta aldizka soinu bat entzungo da while (1) \{

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

// una tecla ya que cada pulsación // bi soinu egin, tekla bat sakatzerakoan

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

La instaladora de Carlos Martínez Angulo (CONMANSA) va a planificar las infraestructuras comunes de telecomunicaciones para la captación, adaptación y distribución de señales de radiodifusión sonora y televisión, procedentes de emisiones terrenales, de satélite, por cable y servicio de telefonía básica y RDSI para el edificio de dos locales y 14 viviendas. Carlos Martínez Anguloren enpresa instalatzaileak (CONMANSA) 14 etxebizitza eta bi lokal dituen eraikin batean telekomunikazio-azpiegitura komunak planifikatu behar ditu, lurreko, satelite bidezko eta kable bidezko irratidifusioko soinu- eta telebista-seinaleak, eta oinarrizko telefono-zerbitzua eta ISDN zerbitzua jasotzeko, egokitzeko eta hornitzeko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Infraestructuras comunes de telecomunicaciones, para la captación, adaptación y distribución de señales de radiodifusión sonora y televisión. Telekomunikazioetako azpiegitura komunak, irratidifusioko soinu- eta telebista-seinaleak jasotzeko, egokitzeko eta hornitzeko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Sonido MIDI (Musical Instruments Digital Interface): MIDI soinua (Musical Instruments Digital Interface):

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Gizarte eta kultura zerbitzuak (104)
controla y confirma la información de los demás sentidos (al oir un ruido giramos la cabeza para verificar su procedencia e identificar la fuente sonora). gainerako zentzumenen informazioa kontrolatzen eta berresten du (soinu bat entzutean, burua jiratzen dugu, nondik datorren egiaztatzeko eta soinu-iturria identifikatzeko).

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Todo tipo de muñecos y animales de trapo de tacto suave y sonoros, objetos de goma o plástico para jugar en el agua, espejos (especiales para pequeños), juegos de encajar muy sencillos, grandes y de colores. Mota guztietako eta ukitze leuneko panpinak eta animaliak, soinua dutenak, uretan jolasteko gomazko edo plastikozko objektuak, ispiluak (txikientzako bereziak), oso sinpleak diren ahokatzeko jostailuak, handiak eta koloretakoak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

A partir de las cuatro semanas aparecen otros sonidos guturales además del llanto. Lau astetik aurrera, eztarriko beste soinu batzuk egiten hasiko da, negarraz gain.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Además, el niño dispone de mecanismos articulatorios especializados que le van a permitir pronunciar una gran variedad de sonidos articulados, a partir de los cuales desarrollará el lenguaje. Horretaz gainera, artikulazio-mekanismo espezializatuak izaten ditu haurrak, soinu artikulatu asko esatea ahalbidetuko diotenak, eta horietatik abiatuta garatuko du hizkuntza.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El niño capta y reacciona ante los sonidos de su entorno y hay indicios que permiten afirmar que distingue entre sonidos verbales y no verbales. Haurrak inguruneko soinuak entzuten ditu eta haien aurrean erreakzionatzen du, eta hitzezkoak diren eta ez diren soinuak bereizten dituela baieztatzeko zantzuak daude.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Un rostro relajado, risueño, atento a las necesidades del bebé es un buen acompañamiento al aspecto sonoro para conseguir su bienestar. Begitarte erlaxatua, irrikorra, haurtxoaren premiak arretaz hartzen dituena lagungarria izango zaio soinu egokiari, haurraren ongizatea lortzeko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

© Articula algunos sonidos de forma articulada, repetitiva y con golpes de voz: Modu artikulatuan, errepikakorrean eta ahots-kolpeekin artikulatzen ditu zenbait soinu:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El flujo constante de imágenes, de sonidos, de olores, de caricias, y, sobre todo, de palabras acompañadas de contacto visual y de emoción es lo que impulsa y determina la organización de la mente del pequeño. Irudien, soinuen, usainen, laztanen eta, batez ere, begirada- eta emozio-trukearekin lagundutako hitzen etengabeko etorriak bultzatzen eta zehazten du txikiaren garunaren antolaketa.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Mediante la voz o un instrumento (flauta, silbato, etc.), se puede enseñar a los niños sonidos largos y cortos. Ahotsaren edo tresna baten (txirula, txilibitua…) bidez soinu luzeak eta laburrak landu ditzakegu haurrekin.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El hecho de que los padres o educadores faciliten instrumentos de este tipo en el aula propiciará la creación de sonidos. Guraso edo hezitzaileek haren esku horrelako tresnak jartzen badituzte, soinuen sorrera sustatuko da.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (8)
Este muestra varias bandas mediante las cuales podemos aumentar o disminuir la intensidad sonora dependiendo de la frecuencia que seleccionemos; así, podemos eliminar, por ejemplo, los sonidos graves o agudos, etc. Ekualizadoreak hainbat banda erakusten ditu, eta, horien bitartez, soinu-intentsitatea areagotu edo ahuldu egin dezakegu, hautatzen dugun maiztasunaren arabera. Horrela, adibidez, soinu baxuak edo altuak ezaba ditzakegu, eta abar.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

En el siguiente gráfico podemos ver la variación, según la frecuencia, de los ruidos audibles y la conversación humana. Grafiko honetan, entzun daitezkeen soinuen eta giza hizketaren aldakuntza ikus dezakegu, maiztasunaren arabera.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Aquí nos ocuparemos del ruido como generador de un riesgo para la salud, por lo que lo definiremos como todo aquel sonido que genere un riesgo al estar expuesto a él. Hemen, osasunerako arriskuaren sortzaile izan daitekeen aldetik aztertuko dugu zarata; horregatik, haren eraginpean egoteak arrisku bat sortzen duen soinutzat definituko dugu.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Igual que las olas provocadas por la piedra, el sonido se propaga como una onda en la que las partículas se empujan provocando una presión y, posteriormente, una depresión. Harriak eragindako olatuak bezala, soinua uhin moduan hedatzen da, non partikulek elkarri bultzatzen baitiote, presio bat sortuz eta, ondoren, depresio bat.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Al comportarse como una onda, el sonido tiene algunas características como frecuencia o amplitud. Uhin moduan jokatzean, soinuak ezaugarri jakin batzuk ditu, hala nola maiztasuna edo anplitudea

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Si se producen pocos ciclos por segundo, el sonido es grave; y si se producen muchos ciclos por segundo, el sonido es agudo. Segundoko ziklo gutxi sortzen badira, soinua baxua da; eta segundoko ziklo asko sortzen badira, soinua altua da.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

El aparato emite un sonido intermitente de frecuencia lenta, que se acelera si detecta alguna fuga. Aparatuak aldizkako soinua egiten du eta soinu hori azeleratu egiten da ihesen bat atzematen duenean.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Una vez detectado el fuego se da la alarma, la cual puede ser lumínica, sonora, con o sin aviso directo a bomberos, etc. Sua detektatuta, alarma jotzen da, zeina argi edo soinu bidezkoa, suhiltzaileei zuzenean deitzen diena ala ez... izan baitaiteke.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Informatika eta komunikazioa (4)
Proporcionar equivalentes no textuales (dibujos, videos, sonido) del texto es también beneficioso para algunos usuarios, especialmente los analfabetos o personas con dificultad para la lectura. Testuzkoak ez diren baliokideak (marrazkiak, bideoak, soinua) eskaintzea ere onuragarria da erabiltzaile batzuentzat, batez ere analfabetoentzat edo irakurtzeko zailtasunak dituztenentzat.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Los niveles de adecuación están deletreados en el texto para que puedan ser comprendidos cuando se transformen en sonido. Egokitzapen-mailak letreiatuta daude testuan, soinu bilakatzen direnean uler daitezen.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

En la pantalla aparece simultáneamente texto, imágenes e incluso sonidos o vídeos. Pantailan testua, irudiak eta soinuak edo bideoak ere agertzen dira aldi berean.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Sonidos no cargados. Kargatu gabeko soinuak.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (11)
Por medio de ella existe otra conducción del sonido que llega al oído interno a través de los huesos del cráneo. Eustakioren tronparen bidez, soinua bideratzeko beste modu bat dago: garezurreko hezurren bidez iristen da barne-belarrira.

Materiala: Elektroestetika

Los sonidos están producidos por las vibracones del aire y se propagan como ondas sonoras. Airearen bibrazioek sortzen dituzte soinuak, eta soinu-uhin moduan hedatzen dira.

Materiala: Elektroestetika

El hipotálamo es un centro nervioso situado en el encéfalo que recibe estímulos del exterior de nuestro cuerpo procedentes de los sentidos (calor, luz, sonido, olor, etc.) y de nuestro interior (cambios de presión, temperatura, etc.). Hipotalamoa entzefaloan dagoen nerbio-zentro bat da, eta zentzumenen bidez kanpo-estimuluak (beroa, argia, soinua, usaina eta abar) nahiz barne-estimuluak (presio- eta tenperatura-aldaketak eta abar) jasotzen ditu.

Materiala: Elektroestetika

Así, los sonidos graves tienen una baja frecuencia, mientras que los sonidos agudos se producen por vibraciones de alta frecuencia. Hala, soinu baxuek behe-maiztasuna dute, eta soinu altuak, ostera, goi-maiztasuneko bibrazioengatik sortzen dira.

Materiala: Elektroestetika

Los sonidos y los ultrasonidos están producidos por la vibración de la materia, pero no existe un dispositivo mecánico que pueda vibrar con una frecuencia lo suficientemente elevada como para producir ondas ultrasónicas. Materiaren bibrazioek eragiten dituzte soinuak eta ultrasoinuak, baina ultrasoinu-uhinak sortzeko besteko maiztasunarekin bibratuko duen gailu mekanikorik ez dago.

Materiala: Elektroestetika

Las ondas sonoras divergen a partir de un punto, de forma que el haz sónico se abre a partir de éste abarcando una zona más extensa, pero con menor intensidad. Puntu batetik aurrera, soinu-uhinak elkarrengandik urruntzen dira; hala, soinu sorta zabaldu egiten da, eta eremu handiago bat hartzen du, baina intentsitate txikiago batekin.

Materiala: Elektroestetika

La velocidad de propagacióndel sonido, varía en función del medio por el que lo hace. Soinuaren hedatze-abiadurabitartekoaren mendekoa da.

Materiala: Elektroestetika

El grado o tono del sonido producido, es proporcional a la frecuencia de las vibraciones por unidad de tiempo (1 segundo). Sortzen den soinuaren gradua edo tonua proportzionala da denbora-unitateko (segundo 1) bibrazioen maiztasunarekiko.

Materiala: Elektroestetika

Los límites de la percepción del oído humano varían entre las personas, pero como media se establecen los 16 Hz (16 ciclos o vibraciones por segundo) para los sonidos graves y 16000 Hz para los sonidos agudos. Pertsona bakoitzaren arabera aldatu egiten da belarriaren pertzepzio-muga, baina batez beste 16 Hz-ekoa da (segundoko 16 ziklo edo bibrazio) soinu baxuetarako eta 16.000 Hz-ekoa soinu altuetarako.

Materiala: Elektroestetika

Si se mantiene el pedal pisado , cuando finalice el tiempo , el led se apagará y el aparato emitirá un aviso acústico indicando que la salida se ha desconectado automáticamente . Pedala zapaltzen jarraitzen badugu denbora agortu denean, argizko adierazlea itzali egingo da eta soinu baten bidez gailuak ohartaraziko du irteera automatikoki deskonektatu dela.

Materiala: Elektroestetika

Instalatze eta mantentze lanak (1)
Observar la normalidad de funcionamiento de la grúa, solo si se perciben ruidos o calentamientos anormales. Garabiak behar bezala funtzionatzen duen begiratzea baldin eta ohiz kanpoko soinuak edo beroketak atzematen badira.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Ostalaritza eta turismoa (3)
barrido DC, punto de trabajo, función de transferencia, sensibilidad, respuesta en frecuencia, ruido, transitorio, Fourier, paramétrico, de temperatura, estadísticos (Montecarlo y peor caso), etc. DC eskaneatzea, laneko puntua, transferentzia-funtzioa, sentikortasuna, erantzuna frekuentzian, soinuan, iragankorrean, Fourier, parametrikoan, tenperaturan, estatistikoak (Montecarlo eta kasu okerragoa) eta abar.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

- Espectáculo nocturno de luz y sonido: - Argiz eta soinuz osatutako gaueko ikuskizunak:

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Tiene posibilidades con las que los otros medios no cuentan, porque puede añadir a la palabra, imagen y movimiento, sonido y color. Beste hedabideek ez dituzten aukerak ditu: hitza, irudia, mugimendua, soinua eta kolorea konbinatzeko aukera.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (2)
La madera atacada por esta enfermedad da un sonido sordo al golpearla; se agrieta, y despide un olor desagradable. Gaixotasun honek jotzen duen egurrak soinu isila egiten du jotzen dugunean, arraildu egiten da eta usain txarra dario.

Materiala: Egurraren teknologia

Hay algunas maderas que, por su constitución, refuerzan y transmiten los sonidos, y se emplean en la construcción de cajas de resonancia de los instrumentos musicales. Osaeraren bidez, hainbat egurrek soinuak indartzen eta transmititzen dituzte, eta musika-tresnetako erresonantzia-kaxak egiteko erabiltzen ditugu.

Materiala: Egurraren teknologia

Zehar-lerroa (4)
Como la velocidad del sonido en el aire depende de la densidad de este, la medida del tiempo que tarda una onda sonora en atravesar el canal de medida será proporcional a la cantidad de aire que pasa por el medidor. Airearen dentsitatearen araberakoa izaten denez soinuaren abiadura (airean), soinu-uhin batek neurketa-hodia zeharkatzeko behar duen denbora neurgailutik igarotzen den aire kantitatearekiko proportzionala da.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Tiempo que tarda el sonido en atravesar el canal de medida Neurketa-hodia zeharkatzeko soinuak behar duen denbora

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Este sonido es debido a la vibración del motor con unas frecuencias comprendidas entre 8 y 12 kHz. Motorraren bibrazioak (8 eta 12 kHz bitarteko maiztasunekoak) eragiten du soinu hori.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

La holgura de los cojinetes, que se manifiesta habitualmente como un ruido característico en su giro, y el buen estado de la superficie de los rotores serán las únicas premisas a controlar en este tipo de máquinas. Makina hauetan kontrolatu beharreko alderdiak hauek dira: kojineteen lasaiera (normalean, halako soinu berezi bat egiten dute biratzean) eta errotoreen gainazalaren egoera.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Fabrikazio mekanikoa (2)
Para saber que el mecanizado se está desarrollando correctamente podemos guiarnos tanto por el “ver” como por el “oír”; debemos observar que la viruta se va evacuando en todo momento de forma efectiva (fig. 29), produciendo un sonido estable y homogéneo; cuando este sonido presenta intermitencias suele ser debido a atascos de viruta, ya que estas son largas, dobladas y no presentan su curva característica. Las virutas que se están generando son largas y dobladas, no presentado su curvatura característica. Esto será un indicativo de que se está produciendo un atasco, lo que se traducirá en una superficie irregular y mal acabada del agujero (fig. 30). Mekanizazioa behar bezala egiten ari garela jakiteko, ikusten eta entzuten dugunari erreparatu diezaiekegu: txirbila une oro eraginkortasunez kanporatzen dela ikusi behar dugu (29. irudia), eta soinu egonkor eta homogeneoa egiten duela. Soinu-aldizkakotasunak badaude, txirbil-buxaduren seinale izan ohi da: sortzen den txirbila luzea izaten da eta tolestuta egoten da. Horrelakoetan, buxaduraren ondorioz, zuloak azalera irregularra eta akabera txarra izango ditu (30. irudia).

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Si presentasen algún resalte, durante el movimiento se produciría un ruido al saltar este recalque sobre las ranuras de la mesa. Irtengunerik izanez gero, mugitzean soinua egingo luke, koska horrek mahaiaren artekekin talka egitean.

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Animazio turistikoa (8)
Cuenta con las infraestructuras de luz y sonido, altavoces e insonorización adecuadas para funcionar como una discoteca. Azpiegitura egokiak ditu argiari, soinuari, bozgorailuei eta intsonorizazioari dagokienez, dantzaleku baten funtzionamendua izateko.

Materiala: Animazio turistikoa

Aunque los programas y las tarjetas de sonido cada vez alcanzan mayores cotas de calidad, los matices y sonidos que se consiguen con una mesa de mezclas real son mucho más potentes que los que se consiguen con una virtual; sin embargo, la facilidad de transporte, acceso y multifuncionalidad hacen que las máquinas virtuales sean cada vez más utilizadas. Programak eta soinu-txartelak gero eta kalitate handiagokoak dira, baina nahaste-mahai erreal batekin lortzen diren ñabardura eta soinuak askoz indartsuagoak dira nahaste-mahai birtual batekin lortzen direnak baino. Hala ere, makina birtualak errazago eramaten direnez, lortzeko errazagoak direnez eta funtzio asko dituztenez, gero eta gehiago erabiltzen dira.

Materiala: Animazio turistikoa

En este caso, tener un programa adecuado es importante pero lo que configurará una buena percepción sonora serán los altavoces, amplificadores, etc., ya que son los que confieren profundidad y matices al sonido. Kasu honetan, programa egoki bat izatea garrantzitsua da, baina bozgorailuek, anplifikadoreek eta abarrek emango dute soinu on bat, sakontasuna eta ñabardurak ematen baitizkiete soinuari.

Materiala: Animazio turistikoa

Además de un buen software y un buen hardware para programar, organizar y reproducir también se necesitará, relacionado con el sonido, lo siguiente: Programatu, antolatu eta erreproduzitzeko software eta hardware on batez gainera, soinuari dagokionez, hauek ere behar dira:

Materiala: Animazio turistikoa

Se distinguen dos tipos de materiales y equipos: los de uso por parte de los clientes, como los materiales fungibles para manualidades, talleres o actividades deportivas, y el material más técnico necesario para ser escuchado o realizar la iluminación, que requieren un conocimiento más especializado para su manejo. Bi motatako material eta ekipamenduak daude: bezeroek erabiltzen dituztenak, hala nola eskulan, lantegi edo kirol-jardueretarako material suntsikorrak; eta material teknikoagoak, hala nola soinuarekin eta argiteriarekin zerikusia dutenak (espezializazioa handiagoa eskatzen dute).

Materiala: Animazio turistikoa

b) Puedo manejar el sonido. b) Soinua maneia daiteke.

Materiala: Animazio turistikoa

b) Se puede manejar el sonido. b) Soinua maneia daiteke.

Materiala: Animazio turistikoa

Ordenadores, equipo deportivo, material de manualidades, equipo técnico de luces y sonido, carabinas, arco Ordenagailuak, kiroletako ekipamendua, eskulanetarako materiala, argiaren eta soinuaren ekipamendu teknikoa, karabinak, arkua

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (28)
Lenguaje, sonidos, parte expresiva, elemento vocal, intensidad, tono, estilo, fluidez. Hizkuntza, soinuak, alde adierazkorra, elementu bokalak, intentsitatea, tonua, estiloa, etorria.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Percepción que se tiene de una persona o institución por parte de un grupo objetivo como consecuencia del uso de estímulos dirigidos al sentido de la vista, o del oído, emitidos ya sea simultáneamente o por separado. Talde objektibo batek pertsona bati buruz hartzen duen pertzepzioa, ikusmenari zuzendutako estimuluak erabiltzearen ondorioz, baita aldi berean zein bereizita igorritako soinuak erabiliz ere.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Se percibe a una persona insegura, con poca fuerza sonora y la calidad del sonido es grave. Segurtasun-eza sumatzen da, soinu-indar apalarekin, eta soinuaren kalitatea baxua da.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Así los colores, las líneas, las formas, los volúmenes, sonidos y movimientos son susceptibles de interpretación pues definen la percepción sensorial de la persona que recibe la imagen, y por tanto, comunican, y deben ser analizados por el asesor en habilidades comunicativas. Koloreak, lerroak, formak, bolumenak, soinuak eta mugimenduak interpretatzen askeak dira, irudia jasotzen duen pertsonaren zentzumen-pertzepzioa definitzen baitute, eta, horrenbestez, komunikatu egiten baitute. Hori hala, komunikazio-trebetasunetako aholkulariak aztertu beharrekoak dira.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Tipo: música, lenguaje, paralenguaje o ruido. Mota: musika, hizkuntza, parahizkuntza edo soinua.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Los colores, las líneas, las formas, los volúmenes, sonidos y movimientos son susceptibles de interpretación pues definen la percepción sensorial de la persona que recibe la imagen, y por tanto, comunican, y deben ser analizados por el asesor en habilidades comunicativas. Koloreak, lerroak, formak, bolumenak, soinuak eta mugimenduak interpretatzen askeak dira, irudia jasotzen duen pertsonaren zentzumen-pertzepzioa definitzen baitute, eta, horrenbestez, komunikatu egiten baitute. Hori hala, komunikazio-trebetasunetako aholkulariak aztertu beharrekoak dira.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Televisión: permite la transmisión de imágenes y sonidos. Telebista: irudiak eta soinuak transmititzeko.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Ordenadores y tabletas: permiten la transmisión de imágenes y sonidos. Ordenagailuak eta tabletak: irudiak eta soinuak transmititzeko.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

en su articulación, ponemos obstáculos al aire para salir por la boca, ya sea con la lengua, los dientes, los labios, etc. Así, para emitir el sonido /p/ unimos los labios, para el sonido /f/ juntamos los dientes superiores con el labio inferior, para el sonido /m/ expulsamos el aire por la nariz, etc. artikulatzean, trabak ipintzen dizkiogu aireari ahotik irteteko, mihiarekin, hortzekin, ezpainekin... Hala, /p/ soinua emititzeko, ezpainak batzen ditugu, eta /f/ soinurako, berriz, goiko hortzak beheko ezpainekin elkartzen ditugu; aldiz, /m/ soinua emititzeko airea botatzen dugu sudurretik eta abar.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Una de las funciones del logopeda es controlar el sonido producido por el aparato fonatorio, así como la mecánica respiratoria para que la intensidad, el tono, el volumen y la duración sean las adecuadas. Logopedaren soluzioetako bat izaten da fonazio-aparatuak sortutako soinua kontrolatzea, baita arnasketa-mekanika ere, intentsitate, tonu, bolumen eta iraupen egokia izateko.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Irudia eta soinua (88)
Argirik gabe, ia ezinezkoa izango litzateke sentsazio kromatikoa eta gure ingurunea hautematea. Argiztatutako gorputz orok uhin elektromagnetiko guztiak edo batzuk xurgatzen ditu, eta islatu egiten ditu gainerakoak. Begiak aztertu egiten ditu islatutako uhinak, eta dagozkien uhin-luzeraren arabera hartzen ditu koloretzat. Fenomeno fisiko hori, soinua bezalaxe, uhinen bidez hedatzen da. Sin la presencia de luz sería prácticamente imposible percibir la sensación cromática y nuestro entorno. Todo cuerpo iluminado absorbe todas o parte de las ondas electromagnéticas y refleja las restantes. Las ondas reflejadas son analizadas por el ojo e interpretadas como colores según las longitudes de onda correspondientes. Este fenómeno físico, al igual que el sonido, se propaga mediante ondas.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Bideokameren eginkizun nagusia irudiak eta soinuak erregistratzea da. Maila profesionalean, lan hori egiteko kamera mota asko daude. Bakoitzak bere ezaugarriak dauzka, baina nagusiki hiru kamera mota bereiz ditzakegu: Una cámara de vídeo tiene como principal función el registro de imagen y sonido. A nivel profesional existen muchos tipos de cámaras para efectuar esta operación, que tendrán una serie de características, pero que se pueden englobar en tres grandes grupos de tipos de cámaras:

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

3.1. Soinuaren definizioa. Soinuaren ezaugarri fisiko eta fisiologikoak zehaztea 3.1. Definición del sonido. Determinación de las cualidades físicas y fisiológicas del sonido

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Soinua luzetarako uhin mekaniko bat da, bibrazioan dagoen objektu batek sortzen duena, eta ingurune elastikoen bidez hedatzen da; normalean, airearen bidez. Soinua, hortaz, bi izaeradun fenomenotzat har dezakegu: El sonido es una onda mecánica longitudinal producida por un objeto en vibración que se pro­paga a través de medios elásticos, normalmente el aire. El sonido puede entenderse por tanto como un fenómeno de doble naturaleza:

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Soinua: airearen presio atmosferikoaren gainean maiztasun jakin batekin sortzen den bibrazioa, giza entzumenak aditu dezakeena. Hortaz, bibrazio mekanikoa denez, hedatzeko bitarteko bat behar du: soinua ezin daiteke hutsean hedatu. Sonido: vibración que se produce con una determinada frecuencia sobre la presión atmosférica del aire y que puede ser captada por el oído humano. Por tanto, al ser una vibración mecánica necesita de un medio para propagarse, por lo que no sería posible la propagación del sonido en el vacío.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Akustika fisikaren adar bat da, eta fenomeno fisiko gisa aztertzen du soinua. La rama de la física que se encarga del estudio del sonido como fenómeno físico es la acústica.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Hedapen-abiadura ingurunearen masa edo dentsitatearen, tenperaturaren eta elastikotasunaren araberakoa da. Garrantzitsua da adieraztea soinuaren hedapen-abiadura konstantea dela ingurune bakoitzean. Esate baterako, airean, 0 oC-ko tenperaturan, abiadura 331,4 m/s-koa da, baina kalkuluetarako erabili ohi den balio estandarra 340 m/s-koa da. Horrela, aldagai horiek areagotzen direnean, soinuaren abiadura areagotu egiten da. Datu bitxi bat: tenperatura 10 oC areagotzen den aldiro, soinuaren abiadurak 6 m/s egiten ditu gora. La velocidad de propagación va a depender de la masa o densidad, la temperatura y la elastici­dad del medio. Es importante señalar que la velocidad de propagación del sonido es constante en cada medio. Por ejemplo, en el medio aéreo, a 0 oC de temperatura la velocidad es de 331,4 m/s, pero el valor estándar que se suele emplear para los cálculos es de 340 m/s. De esta manera, al aumentar estas variables, se provoca el aumento de la velocidad del sonido. Como dato curioso: cada incremento en 10 oC de temperatura se aumenta en 6 m/s la velocidad del sonido.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

v soinuaren abiadura da, m/s-tan adierazia, eta t ingurunearen tenperatura da, Celsius gradutan adierazia. donde v es la velocidad del sonido expresada en m/s y t es la temperatura del medio expresada en grados Celsius.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Kalkula ezazu soinuak zer hedapen-abiadura izango duen airean, tenperatura 20 oC-koa bada. Calcula la velocidad de propagación del sonido en el aire con una temperatura de 20 oC.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Horren adibide bat gertatzen da, adibidez, belarria trenbidean jartzen dugunean trena noiz etorriko den jakiteko: soinua askoz ere azkarrago hedatzen da altzairuan, airean baino. Un ejemplo de ello se produce al poner el oído en la vía de un tren para escuchar cuándo viene, ya que la velocidad de propagación del sonido en el acero es mucho mayor que en el aire.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx