Emaitzak: 129

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (1)
1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakiaren koloreak: hori urre-kolorea, gorri bizia eta liturgiaren morea, beltz soila, zuria eta marroia...", baina baita ere "... ezki-berdea, zuria, zuri hautsia, artile kolorea, karamelu-kolorea, kafesnea, sator-kolorea arrosa biziarekin askotan, berde azidoa edo Sevresko urdina". Are gehiago, Balenciagak oso modu berritzailean nahasten ditu koloreak -mostaza horia eta beltza, limoi horia eta arrosa bizia-, nabarmentasuna emanez multzoari, prentsaren arabera espainiar nabarmentasuna. Tonu eztiak ere badaude jostunaren paletan, hala nola gris ondua edo zilarreztatua, beige gorritua edo gaztaina-kolorea, eta kafe -koloretik txokolate-kolorera igarotzen da, argazkigintzak hain nekez erreproduzitu dezakeen moduan. Jostunak parpaila zeharka erabiltzen du soineko eta berokietan, zerrendatan eta baita motibo moztuekin ere, bai inkrustatuta bai aplikatuta. 1935etik 1949ra, Balenciagak, Belle-Epoque garaian bezala, parpailezko medailoiak eta girlandak jartzen ditu hondo argi batean (23. eta 49. or. il.). Garai horretan bertan, parpaila estuko bolanteak soineko estuen gainean jartzen ditu, horizontalean; efektu hori ehunen fabrikatzaileek ere imitatu zuten. Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. Balenciaga es un maestro en el arte del color y tiene preferencia por los colores "... de la tauromaquia: el amarillo dorado, el rojo escarlata y el morado de la liturgia, un negro austero, el blanco y el marrón..." pero también "...tonos verde tilo, blanco, blanco roto, crudo, caramelo, café con leche, topo a menudo subido de rosa intenso, verde ácido, o de azul de Sévres". Mejor incluso, Balenciaga los conmina de manera innovadora, como el amarillo mostaza y el negro, el amarillo limón y el rosa intenso, atribuyéndoles una teatralidad, que la prensa califica de española. Los tonos suaves, sin embargo, forman parte de su paleta como el gris ahumado o plateado, el beige rosado o incluso los castaños, variando del café al chocolate y que la fotografía reproduce con dificultad. El modisto utiliza el encaje al bies para sus vestidos y sus abrigos, en bandas o incluso con motivos recortados, ya sean incrustados, o bien aplicados. De 1935 a 1949, Balenciaga, como en la Belle-Epoque, aplica sobre fondo claro medallones y guirnaldas de encaje (il. p. 23 y 49). En la misma época, se disponen pequeños volantes de estrechos encajes horizontalmente sobre vestidos tubo, efecto a su vez imitado por los fabricantes de telas.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Gizarte eta kultura zerbitzuak (1)
También pueden estar relacionadas con las fiestas (Navidad, Carnaval, primavera, verano) y con hechos significativos del calendario, como es el caso de procesos de trabajo en el campo (celebraciones vinculadas a la recolección, como la vendimia o la siembra), fiestas de agradecimiento al sol, fiestas para pedir que llueva, etc. Era berean, festekin lotuta egon daitezke (Gabonekin, Inauteriekin, udaberriarekin, udarekin) eta sasoian sasoiko gertaera esanguratsuekin ere bai; esate baterako, nekazaritzaren kasuan, uztaroarekin edo ereingaraiarekin lotutako ospakizunak, eguzkiari esker ona adierazteko jaiekin, euria egin dezan eskatzeko festekin eta abarrekin.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Irudi pertsonala (1)
Los rizomas, o tallos subterráneos, se recogen 3 años después de la siembra y han de pasar otros 3 años para que adquieran el punto óptimo de secado y con él su mayor rendimiento olfatorio. Landatu eta hiru urtera biltzen dira errizomak, edo lur azpiko zurtoinak. Beste hiru urte pasa behar dira, usain-errendimendurik altuena duen lehortze-puntu egokia lortu arte.

Materiala: Elektroestetika

Kimika (3)
Los procesos de fermentación discontinua comprenden tres etapas básicas: preparación del inóculo y siembra, fermentación y recuperación o aislamiento del producto. Aldizkako hartzidura-prozesuetan, oinarrizko hiru fase daude: inokulua prestatu eta ereitea, hartzidura eta produktua berreskuratzea edo bakartzea.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Las células se transfieren después a un tanque de siembra para su crecimiento. Zelulak, ondoren, ereite-tanga batera pasatzen dira, han hazteko.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

El tanque de siembra es un recipiente pequeño de fermentación diseñado para optimizar el crecimiento del inóculo. Ereite-tanga hartzidura-ontzi txiki bat da, inokuluaren hazkuntza optimizatzeko diseinatua.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (122)
Realiza operaciones de adecuación del terreno en agricultura convencional para la siembra, trasplante y plantación, analizando y aplicando técnicas de laboreo. Nekazaritza konbentzionalean lurra egokitzeko operazioak egiten ditu ereiteko, landatzeko eta birlandatzeko; horretarako, lur lantze teknikak aztertzen eta aplikatzen ditu.

Materiala: Nekazaritza

(5) Llevar a cabo los procedimientos de siembra y plantación describiendo los medios técnicos para implantar el material vegetal. (5) Ereite eta landatze prozedurak gauzatzeko, landare materiala ezartzeko bitarteko teknikoak deskribatzea.

Materiala: Nekazaritza

Semillas, siembras cálculo de necesidades. Haziak, ereintzak eta premien kalkulua.

Materiala: Nekazaritza

Preparar el suelo par la siembra o el transplante. Lurzorua ereiteko edo birlandatzeko prestatzea.

Materiala: Nekazaritza

Se empieza con las labores más superficiales y se concluye con las más profundas, a las que sólo seguirá un pase superficial previo a la siembra. Lurraren azaleko lanekin hasi eta sakonekoekin bukatzen da; ondoren, azalari pasaldi bat eman, erein aurretik.

Materiala: Nekazaritza

Aperos de alzar o primarios, los cuales realizan labores profundas (20-35 cm) para la preparación del suelo para la siembra o el paso del invierno. Jasotzeko lanabesak edo lanabes primarioak, sakoneko lanak egiten dituztenak (20-35 cm) lurra ereintzarako prestatzeko edo negua igarotzeko.

Materiala: Nekazaritza

Realizan el cultivo de la capa superficial (hasta unos 15 cm), como el enterrado de rastrojo, la preparación secundaria para la siembra, el cultivo entre líneas, etc., Comprenden las gradas, cultivadores, rastras, rodillos, fresadoras y azadas mecánicas. Azaleko geruza lantzen dute (15 cm-raino gutxi gorabehera); hona hemen zereginen artean batzuk: uztondoa lurperatzea, ereintzarako bigarren mailako prestaketa, lerro arteko lur lanketa etab. Lanabes aipagarriak: areak, kultibadoreak, arrasteluak, alperrak, fresagailuak eta aitzur mekanikoak.

Materiala: Nekazaritza

Es una buena preparación para la siembra. Prestaketa ona da ereiteko.

Materiala: Nekazaritza

Marcos de siembra y plantación de cultivos hortícolas Baratze laboreak erein eta landatzeko tarteak

Materiala: Nekazaritza

Esta forma de actuar se llama “siembra directa” o “siembra de asiento”. Jarduteko modu horri “zuzeneko ereintza” edo “asentuzko ereintza” deritzo.

Materiala: Nekazaritza