Emaitzak: 502

ES EU
Elektrizitatea eta elektronika (187)
Abrir un monitor y analizar su estructura comparándola con un receptor de televisión. Monitore bat ireki eta egitura aztertu, eta telebista-hargailu batenarekin alderatu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Sin embargo, esto no es siempre posible, y se recurre a mecanismos de protección, como el uso de sistemas de detección y corrección de errores de la señal transmitida, de tal forma que si se detectan errores en la transmisión se vuelve a transmitir, hasta que la información llegue de forma correcta al receptor. Dena den, ez da beti posible izaten, eta babes-mekanismoetara jotzen da: transmititutako seinalearen erroreak atzemateko eta zuzentzeko sistemak erabiltzea, esate baterako; horiei esker, transmisio-erroreak antzemanez gero transmititu egingo da berriz ere seinalea, informazioa hartzailearengana behar bezala iris dadin.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Envía la señal por una antena que lleva incorporada, de tal forma que un elemento receptor se conecta a la entrada de la tarjeta de captura de vídeo (o a algún receptor de TV que se desee) para poder sintonizar los canales. Seinalea barnean duen antena baten bidez bidaltzen du, eta elementu hartzaile bat konektatzen zaio bideo-kapturako txartelaren sarrerari (edo nahi dugun telebista-hargailuri), kanalak sintonizatu ahal izateko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

En otro tipo, se envía la señal de TV por la misma red de 220 v (por tanto, no llevará antena transmisora), de tal forma que un elemento receptor también enchufado a la red de 220 v, se conecta a la entrada de la tarjeta de captura de vídeo (o a algún receptor de TV que se desee) para poder sintonizar los canales. Bigarren transmisore motarekin, telebista-seinalea 220 V-eko saretik beretik bidaltzen da (eta, beraz, ez du antena transmisorerik behar); 220 V-eko sarera entxufatuta dagoen elementu hartzaile bat bideo-kapturako txartelaren sarrerara (edo nahi dugun telebista-hargailura) konektatzen da, kanalak sintonizatu ahal izateko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Otras averías son del mismo tipo que las de los sintonizadores, amplificadores de F.I., detectores de vídeo, etc., de un receptor de TV. Telebista-hargailu baten sintonizadoreek, F.I. anplifikadoreek, bideo-atzemangailuek eta abarrek izaten dituzten matxura-mota berdinak ere gerta daitezke.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Se puede observar que es como los de un receptor de TV o vídeo. Ikus daitekeenez, telebista edo bideo baten urrutiko aginte bat bezalakoa da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Las tarjetas suelen traer el decodificador de teletexto, con lo que tendremos esta opción disponible igual que en el receptor de TV o videocasete. Txartelek teletestu-deskodegailua ekartzen dute, eta, beraz, aukera hori ere badugu, telebista-hargailu edo bideokasete batean bezalaxe.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Dispondrá de las salidas necesarias para conectarla a un videocasete o incluso a un receptor de televisión si incorpora salida de radiofrecuencia (RF), así como de entrada para poder ser controlada por un mando a distancia por infrarrojos, tal y como se hace con un receptor de televisión. Bideokasete bati edo, irrati-maiztasuneko (RF) irteera izanez gero, telebista-hargailu bati konektatzeko beharrezko irteerak izango ditu, baita izpi infragorrien bidez urrutiko aginte batez kontrolatzeko sarrera ere, telebista-hargailu batek bezala.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Consiste en un emisor y receptor láser. Laser igorlea eta hartzailea da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El impulso reflejado es captado por el receptor y la diferencia de tiempos es proporcional al nivel. Islatutako bulkada hargailuak jasoko du, eta denboren arteko diferentzia mailarekiko proportzionala izango da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Fabrikazio mekanikoa (17)
En los dos ejemplos indicados en las figuras 3.28 y 3.29 se agrupan piezas procedentes de dos cadenas, en una sola cadena receptora. 3.28. eta 3.29. irudietan erakutsitako bi adibideetan, bi katetatik datozen piezak kate hartzaile bakar batean elkartuko ditugu.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Una barrera de aire, consiste esencialmente en una tobera emisora y una tobera receptora. Funtsean tobera igorle batek eta tobera hartzaile batek osatzen dute aire-langa bat.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Tanto la tobera emisora como la receptora, se alimentan con aire comprimido a través de la conexión P. Bai tobera igorlea bai hartzailea, aire konprimituz elikatzen dira P konexioaren bidez.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La presión de alimentación máxima de la tobera emisora puede ser hasta de 4000 mbar (4 bar) y la de la tobera receptora hasta de 500 mbar. Tobera igorlearen elikadura-presio maximoa 4000 mbar (4 bar) bitartekoa izan daiteke ,eta tobera hartzailearena, 500 mbar bitartekoa.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La consecuencia de esta interrupción, es una turbulencia en la tobera receptora (análogamente a la del detector de proximidad) obteniéndose con ello la señal de salida = 1. Etendura horren eraginez, tobera hartzailean turbulentzia bat sortuko da (hurbiltasun-detektagailuaren antzera) eta irteera-seinaleak 1 balioa hartuko du.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

En el caso de que el chorro de aire sea interrumpido por un objeto, el aire de la tobera receptora podrá salir libremente desapareciendo el efecto de turbulencia, con lo que se obtendrá la señal de salida = 0. Objektu batek aire-zorrotada eteten duenean, tobera hartzaileko aireak libre ateratzeko aukera izango du, eta turbulentziaren efektua desagertu egingo da; irteera-seinalea = 0 izango da.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Maxima presion de alimentación de la tobera emisora 4 bar, de la lobera receptora 0,5 bar. Tobera igortzailearen elikadura-presioa maximoa 4 bar, tobera hartzailearena, 0,5 bar.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Estas relaciones dan como resultado que la presión de alimentación del obturador de fuga debe ser suficiente para gobernar al elemento receptor de la señal. Erlazio horien emaitzaren arabera, ihes-itxigailuaren elikadura-presioa nahikoa izango da seinale-hargailuari eragiteko edo ez.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Detector de paso (receptor) Igarotze-detektagailua (jasotzailea)

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

El movimiento sale de un tambor que lo transmite a dos poleas libres -montadas sobre el eje receptor- que giran en sentido contrario entre ellas debido al cruzamiento de una de las correas planas. Higidura danbor batetik irteten da, eta ardatz hartzailearen gainean muntatuta dauden bi polea askeetara transmititzen du danborrak. Polea horiek kontrako noranzkoan biratzen dira beren artean uhal lauetako bat gurutzatuta dagoelako.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Gizarte eta kultura zerbitzuak (8)
En el cuento leído, el narrador es un simple transmisor, mientras que en el cuento narrado es un verdadero emisor, con lo que adquiere un papel protagonista que permite una comunicación más completa con el receptor. Irakurritako ipuinean, narratzailea transmititzailea baino ez da; kontatutako ipuinean, berriz, benetako igorlea da eta, bera denez protagonista, komunikazio askoz osoagoa sortzen da hartzailearekin.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

La familiaes la receptora del servicio, evitando las situaciones de desarraigo al actuar en el propio domicilio y desde el lugar más cercano al usuario. Familiada zerbitzuaren hartzailea, eta deserrotze-egoerak saihesten dira, etxean bertan eta erabiltzailearentzat hurbilenekoa den tokitik jarduten baita.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

También es importante que los profesionales, tanto los emisores como los receptores de la derivación, estén de acuerdo con el trámite. Halaber, garrantzitsua da profesionalak, bai desbideratzearen igorleak, bai hartzaileak, horrekin ados egotea.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En toda relación comunicativa, además de sus dos protagonistas, el emisor y el receptor (el niño y el adulto, en nuestro caso), es importante el entorno en que se produce. Edozein komunikazio-harremanetan, igorleaz eta hartzaileaz gainera (kasu honetan, haurra eta heldua), harremana gertatzen den ingurunea ere garrantzitsua da.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Sin embargo, y a lo largo de todo el proceso de la educación infantil (en especial en el primer ciclo), el niño y la persona adulta van a jugar sus roles de emisores y receptores, aunque lo harán de una forma diferente. Hala ere, haurra hezteko prozesu osoan (bereziki lehenengo zikloan), igorle eta hartzaile izango dira haurra nahiz pertsona heldua, modu ezberdinean izango badira ere.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El proceso de comunicación completo consiste en la emisión de un mensaje codificado por un emisor, que se transmite a través de un canal (el aire, la línea telefónica, etc.) y el receptor percibe a través de sus sentidos, decodifica e interpreta. Hona hemen komunikazio-prozesu osoa: igorle batek kodetutako mezua igortzen du, mezua kanal baten bidez transmititzen da (airea, telefono-linea, etab.), eta hartzaileak hauteman, deskodetu eta interpretatu egiten du zentzumenen bidez.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Por ejemplo, si la televisión alemana emite un noticiario y el receptor no conoce este idioma, o si una persona sordomuda emite un mensaje a través de signos gestuales a una persona que ignore dicho lenguaje, ¿qué sucede con la comunicación? Esate baterako, zer gertatzen da komunikazioarekin Alemaniako telebistak albistegia ematen badu eta hartzaileak ez badu hizkuntza ezagutzen, edo gor-mutu batek keinu bidez mezu bat igortzen badio hizkuntza hori ez dakien bati?

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En ambos casos no se completará, porque el emisor y el receptor utilizan un código distinto. Adibide batean zein bestean, komunikazioa ez da gauzatuko, igorleak eta hartzaileak kode ezberdina erabiltzen dutelako.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (1)
Un emisor de infrarrojos ilumina una pequeña zona del cristal mientras un receptor mide la parte que refleja el cristal. Infragorrien igorle batek kristalaren zona txiki bat argiztatzen du, eta hargailu batek, berriz, kristalak islatutako zatia neurtzen du.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Irudi pertsonala (27)
Si una persona con el grupo A recibe sangre de un donante con el grupo B, los antígenos B de los hematíes del donante serán reconocidos por las aglutininas anti B del receptor; estas aglutininas se unen a esos antígenos aglutinando y posteriormente destruyendo los hematíes trasfundidos, liberándose grandes cantidades de hemoglobina a la sangre. A taldeko pertsona batek B taldeko emaile baten odola jasotzen badu, emailearen hematien B antigenoak ezagutuko dituzte hartzailearen Bren aurkako aglutininek. Aglutinina horiek antigeno horiei batuko zaizkie, eta transfusioan jasotako hematiak bildu eta, ondoren, suntsituko dira. Horrela, hemoglobina asko askatuko da odolera.

Materiala: Elektroestetika

Las sustancias gaseosas volátiles y ligeramente solubles en agua presentes en el aire inspirado, excitan los receptores, que trasladan la información por medio del nervio olfatorio hasta alcanzar el bulbo raquídeo y la corteza cerebral. Arnastutako aireko substantzia gaseoso lurrunkorrek eta uretan pixka bat disolbatzen direnek errezeptoreak kitzikatzen dituzte, eta informazioa bizkarrezur-muineraino eta garun-azaleraino eramaten dute, usaimen-nerbioaren bidez.

Materiala: Elektroestetika

El olfato está formado por receptores, que se localizan en la parte superior de las fosas nasales, en la zona llamada pituitaria amarilla, y por las terminaciones de los receptores que atraviesan el hueso etmoides, que forma parte del techo de la nariz, y que constituyen los lóbulos olfatorios. Usaimena errezeptoreek (sudur-hobien goialdean daude, pituitaria horia izeneko eremuan) eta etmoide hezurra zeharkatzen duten errezeptoreen bukaerek (sudurraren sabaiaren zatia dira eta usaimen-lobuluak osatzen dituzte) osatzen dute.

Materiala: Elektroestetika

En ella se encuentran los receptores (bastones y conos) y es en esta región donde la luz es transformada en un impulso nervioso que, a través del nervio óptico, llega a los lóbulos occipitales del cerebro . Hor daude errezeptoreak (makilak eta konoak) eta eremu horretan bihurtzen da argia nerbio-bulkada, eta, begi-nerbioaren bidez, garuneko lobulu okzipitaletara iristen da bulkada.

Materiala: Elektroestetika

La sensación del tacto suele deberse a la estimulación de receptores táctiles de la piel o tejidos muy superficiales. Larruazaleko eta oso azaleko ehunen ukimen-errezeptoreak estimulatzearen ondorioa da ukimen-sentsazioa.

Materiala: Elektroestetika

En el caso de la sensación de presión se detecta generalmente por una deformación de tejidos más profundos, la vibración se debe a señales que se repiten periódicamente estimulando los correspondientes receptores. Presio-sentsazioaren kasuan, ehunik sakonenen deformazioaren ondorioz hautematen da eskuarki. Bibrazioari dagozkion errezeptoreak estimulatzen dituen eta aldian-aldian errepikatzen diren seinaleek eragiten dute bibrazioa.

Materiala: Elektroestetika

Terminaciones de los receptores olfatorios Usaimen-errezeptoreen bukaerak

Materiala: Elektroestetika

Los receptores olfativos son sensibles a las sustancias gaseosas, volátiles y ligeramente solubles en agua que atravesando el moco llegan a ella y que están presentes en el aire inspirado. Usaimen-hartzaileak sentikorrak dira substantzia gaseosoekiko, lurrunkorrekiko eta uretan pixka bat disolba daitezkeenekiko. Substantzia horiek arnastutako airean daude, eta mukia zeharkatu eta hartzaileetara iristen dira.

Materiala: Elektroestetika

La excitación de los receptores se traslada en forma de impulso nervioso por el nervio olfatorio hasta el bulbo raquídeo, y de aquí a los lóbulos frontales del cerebro para ser procesado. Errezeptoreen kitzikapena nerbio-bulkada moduan igortzen da usaimen-nerbiotik bizkarrezur-erraboileraino eta, handik, garuneko lobulu frontaletara, prozesatzeko.

Materiala: Elektroestetika

Son cuerpos ovoides formados por células de sostén y células receptoras ciliadas. Gorputz oboideak dira, eta euskarri-zelulek eta zelula errezeptore ziliatuek osatzen dituzte.

Materiala: Elektroestetika

Instalatze eta mantentze lanak (1)
Relación nominal de los receptores que se prevea instalar y su potencia. Instalatuko diren hargailuen izenen zerrenda eta haien potentzia.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Ostalaritza eta turismoa (39)
Por ejemplo, en Europa, los principales países receptores son Francia y España. Adibidez, Europan turismo gehien hartzen duten herrialdeak Frantzia eta Espainia dira.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

conjunto de personas que se desplazan de un país emisor de turismo a uno receptor por motivos de ocio, negocio u otros no lucrativos. Turismoa igortzen duen herrialde batetik turismoa hartzen duen herrialde batera joaten den pertsona multzoa, betiere aisialdiak, negozioak edo irabazi asmorik gabeko beste arrazoiren batek bultzatuta.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Este período está caracterizado también por la entrada del euro en España y en otros países de la Unión Europea, lo que, unido a los acuerdos de Schengen, facilita el tránsito turístico en Europa y beneficia a los países receptores de turismo como España. Halaber, urte haietan, euroaren sisteman sartu ziren Espainia eta Europar Batasuneko beste zenbait herri. Horrek eta Schengengo itunak asko erraztu zuten turisten mugimendua Europan, eta mesede handia egin zien turista ugari hartzen dituzten herrialdeei, hala nola Espainiari.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

La economía de los países (tanto emisores como receptores), las sociedades o el medioambiente se van a ver alterados por esta actividad, bien de manera positiva o, en otros casos, de manera negativa. Eta herrialde hartzaile zein igorleetako ekonomiak, gizarteak eta ingurumenak jarduera horren eragina jasaten dute, positiboa batzuetan, eta negatiboa bestetan.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

En el caso de los países receptores, el turismo actúa de una forma similar al de una exportación, ayudando a incrementar sus cuentas de ingresos. Herrialde hartzaileen kasuan, esportazioaren parekotzat har dezakegu turismoa, diru-sarreren kontua hazten laguntzen baitu.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Como consecuencia de esto, en muchos casos se produce una elevación del coste de la vida en zonas receptoras de turismo, consecuencia ciertamente negativa para los residentes, especialmente para los de rentas más bajas. Horren ondorioz, bizitzaren kostua igo egiten da askotan turista ugari dituzten lekuetan, eta hori ondorio txarra da bertakoentzat, noski, batik bat errentarik baxuenak dituztenentzat.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

c)Excesiva población en zonas receptoras de turismo que provoca problemas de congestión en el tráfico, elevada construcción de viviendas y servicios turísticos, contaminación acústica, etc. c)Biztanle gehiegi turistak hartzen dituzten lekuetan; eta, horren ondorioz, auto-pilaketa arazoak, etxebizitza berri eta turistentzako zerbitzu askoren eraikuntza, poluzio akustikoa, eta abar.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

d) Turismo receptor. d) Turismo hartzailea.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Sobre un destino turístico receptor situado en la cercanía de tu centro educativo, indica los efectos del turismo que sean apreciables. Zure ikastetxetik gertu dagoen turismo-helmuga hartzaile bat erreferentzia gisa hartuz, aipa itzazu nabarmentzen diren turismoaren efektuak.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Son las que se encargan fundamentalmente de enviar viajeros de una zona geográfica emisora de turistas a otra zona receptora. Batez ere turisten zona geografiko igorle batetik beste zona hartzaile batera bidaiariak bidaltzeaz arduratzen direnak dira.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Administrazioa eta kudeaketa (5)
El emisor y el receptor ocupan el mismo nivel dentro del organigrama y pueden ser del mismo o de distinto departamento. Igorlea eta hartzailea maila berean daude organigraman, eta sail berekoak edo banatakoak izan daitezke.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

La empresa es receptora de información, por ejemplo, normativa, consulta de indicadores sobre la situación del mercado, necesidades de los clientes, etc. Enpresa, esate baterako, informazio honen hartzailea da: araudia, merkatu-egoeraren adierazleen kontsulta, bezeroen beharrak, eta abar.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

A continuación, estudiaremos una serie de estrategias y técnicas que, unas veces como emisor y otras como receptor, nos permitirán lograr una comunicación efectiva con los demás. Ondorengo estrategia eta teknika hauen bidez, komunikazio eraginkorragoa lortuko dugu besteekin, batzuetan igorle gisa, besteetan hartzaile gisa.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Escucha activa (como receptor) Aktiboki entzutea (igorle gisa)

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Conductas no verbales (como emisor o receptor) Ez-hitzezko portaerak (igorle do hartzaile gisa)

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Kimika (3)
La bobina jumbo o tambor se coloca en un lado de la bobinadora, situándose los distintos mandriles del largo apropiado en los brazos de las estaciones receptoras. Junbo bobina edo danborra makinaren alde batean jartzen da, eta luzera egokiko mandrilak gune hartzaileen besoetan jartzen dira.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Si el recipiente receptor es de boca estrecha debemos utilizar un embudo. Ontzi hartzailea aho estukoa bada, inbutua erabili behar dugu.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Para ello debemos verter el contenido del recipiente principal sobre las paredes del recipiente receptor o utilizar una varilla por la que se hace resbalar el líquido que queremos trasvasar. Horretarako, ontzi nagusiaren edukia ontzi hartzailearen paretatik isuri behar dugu, edo, bestela, hagatxo bat erabili, eta likidoa hagatxo gainetik isuri.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Animazio turistikoa (2)
Con esta filosofía, e inspirado en el funcionamiento de un pueblo receptor de turistas de la isla de Córcega, creó en Alcudia, en la isla de Mallorca, un club itinerante. Filosofia horrekin, eta turista ugari jasotzen zituen Korsikako herri baten funtzionamenduan oinarrituta, klub ibiltari bat sortu zuen Alcudian (Mallorca).

Materiala: Animazio turistikoa

nSe configura como una técnica social entre un agente que dirige la actividad y un grupo o personas receptoras que participan de esa actividad para integrarse y socializar. nJarduera zuzentzen duen egile baten arteko eta jarduera horretan, integratzeko eta sozializatzeko helburuarekin, parte hartzen duten pertsona batzuen edo talde baten arteko teknika sozial bat da.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (18)
Se caracteriza por la inmediatez y la presencia simultánea de emisores y receptores. Haren ezaugarri nagusiak dira, batetik, berehalakotasuna, eta, bestetik, igorleen eta hartzaileen aldibereko presentzia.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Ajustarse al receptor. Hartzailearengana egokitzea.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Incluye mensajes claros y obvios que pueden ser entendidos fácilmente por el receptor. Mezu argiak eta jakinak, hartzaileak erraz ulertzeko modukoak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Este tipo de comunicación comprende canales indirectos que usualmente son captados por el receptor de forma subconsciente. Komunikazio mota honetan, zeharkako kanalak biltzen dira, zeinak modu subkontzientean hautematen baititu hartzaileak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Elemento físico que establece la conexión entre el emisor y el receptor. Igorlearen eta hartzailearen arteko konexioa ezartzen duen elementu fisikoa.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Receptor. •Hartzailea.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El código permite al emisor elaborar el mensaje y al receptor interpretarlo. Kodeari esker, igorleak prestatu egiten du mezua, eta hartzaileak, berriz, interpretatu.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El principal responsable del proceso de comunicación es el emisor ya que es quien organiza los medios para que el mensaje llegue al receptor. Igorlea da komunikazio-prozesuaren arduradun nagusia; izan ere, hark antolatzen ditu bitartekoak mezua hartzailearengana iritsi dadin.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

En todo proceso de comunicación existen los siguientes elementos: el emisor, el mensaje, el canal, el receptor, y el código. Komunikazio-prozesu orotan, honako elementu hauek agertzen dira: igorlea, mezua, kanala, hartzailea eta kodea.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Llamamos comunicación al proceso por el cual se transmite una información entre un emisor y un receptor. Komunikazioa prozesu bat da, eta, haren bidez, informazio bat transmititzen da igorle baten eta hartzaile baten artean.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (62)
Si la amenaza de bomba se produce por conducto telefónico, el receptor de la llamada lo comunicará inmediatamente al Responsable del Centro de control. Bonba-mehatxua telefonoz jasotzen bada, deia jasotzen duenak berehala jakinaraziko dio kontrol-zentroko arduradunari.

Materiala: Sistemen integrazioa

Etapas y elementos: emisor, mensaje, código, receptor yfeedback Etapak eta elementuak: igorlea, mezua, kodea, hartzailea eta atzeraelikadura

Materiala: Sistemen integrazioa

Elreceptor(es con quien hablas). Hartzailea(norekin ari zaren hizketan).

Materiala: Sistemen integrazioa

Que el mensaje sea claro y comprensible para el receptor. Mezua argia eta hartzailearentzat ulergarria izateko.

Materiala: Sistemen integrazioa

Para poder establecer una comunicación, hay que consensuar un código común que permita a emisor y receptor entenderse. Komunikazioa egongo bada, igorleak eta hartzaileak elkar ulertzeko moduko kode bat adostu behar da.

Materiala: Sistemen integrazioa

Si alguien tiene sed y dice “agua”, el emisor y receptor deben comúnmente aceptar queaguatiene el mismo significado para que el segundo entienda al primero si se expresan en castellano. Norbait egarri bada eta “ura” esaten badu, beharrezkoa izango daurhitzak esanahi bera izatea igorlearentzat eta hartzailearentzat, hartzaileak igorleari uler diezaion euskaraz ari badira.

Materiala: Sistemen integrazioa

Cuando este código y protocolo son conocidos también en el receptor, es posible obtener el significado completo de la cadena binaria de unos y ceros transferida. Hargailuak ere kodea eta protokoloa ezagutzen baditu, transferitu den bat eta zeroen kate bitarraren esanahi osoa lor daiteke.

Materiala: Sistemen integrazioa

Una vez acordado entre emisor y receptor el tiempo de ciclo y factor de trabajo, el protagonismo en esta señal es para el número de pulsos. Igorgailuaren eta hargailuaren artean zikloaren denbora eta lan-faktorea adostu ondoren, pultsu kopurua da nagusi seinale horretan.

Materiala: Sistemen integrazioa

Una vez acordado entre emisor y receptor el tiempo de ciclo, el protagonismo en esta señal es para el factor de trabajo. Igorgailuaren eta hargailuaren artean zikloaren denbora eta lan-faktorea adostu ondoren, lan-faktorea da nagusi seinale horretan.

Materiala: Sistemen integrazioa

La pieza se mueve sobre la cinta hasta un sensor óptico de barrera (emisor y receptor cableados independientemente) situado sobre ella. Pieza zintan jarrita higitzen da, haren gainean dagoen barrera-sentsore optiko bateraino (igorgailua eta hargailua bereizi kableatuta daude).

Materiala: Sistemen integrazioa

Irudia eta soinua (16)
Doikuntza-karta: programaziorik ez dagoenean emititzen den bideo-seinale bat da, hargailuan bideo-seinalearen doikuntzak kalibratzeko. Carta de ajuste: es una señal de vídeo que se emite en ausencia de programación y permite calibrar en el receptor los ajustes que componen la señal de vídeo.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Hargailuak. El receptor.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Belarriak hargailu independenteak dira, eta efektu desberdinak sorrarazten dituzte. Burmuinean, alderatu eta interpretatu egiten dira, eta horrek erraztu egiten du doitasunez zehaztea soinu- iturria zein norabidetan dagoen. Kokapen-fenomenoari entzumen binaurala esaten zaio, eta norabidearen nahiz anplitude espazialaren ilusioa sortzea ahalbidetzen du. Los oídos son receptores independientes y crean efectos distintos, se comparan e interpretan en el cerebro, lo que facilita con mucha precisión establecer cuál es la dirección en la que se está produciendo una fuente sonora. Este fenómeno de localización se conoce como audición binaural y permite crear la ilusión de direccionalidad y amplitud espacial.

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Kokapen estereoak, horixe da bozgorailuak jartzeko aukerarik ohikoena: hiru metroko aldeak dauzkan triangelu ekilatero bat ezartzen du monitorizazio-sistemaren eta entzulearen artean. Efektu hori sortzeko, atzerapenak sartzen dira bi monitoreen artean. Hala, 0 eta 630 µs-eko atzerapena erabiltzen bada, hartzaileak iturri bakarra dagoela identifikatuko du, eta iturri horren kokapen espaziala aplikatzen zaion atzerapenaren eta burmuinean lortzen den pertzepzioaren araberakoa izango da. Horri suma kokapen-efektua esaten zaio. Iturria bozgorailua dagoen tokian dagoela hauteman dadin, 1 µs eta 40-50 µs bitarteko atzerapenak erabiltzen dira. Efektu horri lehenengo uhin-frontea esaten zaio, eta oso garrantzitsua da, soinua indartzeko sistemak bozgorailu ugari erabilita diseinatzen badira. Azkenik, 50 µs-etik gorako atzerapenak erabiltzen badira, iturriak nolabaiteko oihartzunarekin hautemango dira. Soinu-seinalean, zenbait aldagairen arabera erabiliko dira atzerapenak; hala nola ingurumen-kondizioen eta norbanakoaren pertzepzio- ahalmenen arabera. La posición estéreo, que es la opción más habitual a la hora de colocar los altavoces, establece un triángulo equilátero de tres metros de lado entre el sistema de monitorización y el oyente. Para poder llegar a producir este efecto se usa la incorporación de retardos entre ambos monitores. De esta forma si se emplea un retardo entre 0 y 630 gs, se consigue que el receptor identifique que existe una única fuente cuya posición espacial depende del retardo que se le aplique y la per­cepción que se logre en el cerebro. Esto se denomina efecto de localización suma. Para conse­guir que la percepción de la fuente se sitúe en el lugar donde se encuentra el altavoz se emplean retardos de entre 1 gs y 40-50 gs. Este es el efecto conocido como primer frente de onda, y es importantísimo a la hora de diseñar los sistemas de refuerzo sonoro mediante el empleo de dife­rentes altavoces. Por último, si se usan retardos superiores a 50 gs, las diferentes fuentes se perci­birán con un cierto eco. El empleo de retardos en la señal sonora depende de variables como las condiciones ambientales y las capacidades de percepción del propio individuo.

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Soinua grabatzeko lehenengo teknika estereoko grabazioa da. Horren bidez, soinua giza entzumenari egokitzen zaio, organoen arteko banaketak eta soinua hautemateko denbora- diferentziak soinua nondik datorren jakitea ahalbidetzeko moduan. Hartzailearengan sakontasuna, perspektiba eta sentsazio espaziala sortzea da helburua. Premisa horrekin planteatzen da grabazio estereofonikoa. La primera técnica de grabación de sonido es la grabación en estéreo, que persigue la adecua­ción del sonido al oído humano, de modo que la separación entre los órganos y la diferencia de tiempo que perciben permiten establecer la dirección de la cual proviene un sonido. Se persigue la creación en el receptor de profundidad, perspectiva y de sensación espacial. Con esta máxima se plantea la grabación en estereofónica.

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1. A-B estereoa edo denbora-diferentzia: norabide orotako bi mikrofono erabiltzen dira, eta, normalean, elkarrengandik distantzia batera jartzen dira, informazioaren denbora- edo fase-diferentziak ezartzeko moduan, erregistratu nahi den soinu-iturrirantz zuzenduta. Hala, mikrofono bakoitzak seinale desberdin bat erregistratzen du, eta, bozgorailu batetik erreproduzitzean, bozgorailuak sentsazio espaziala sorrarazten du hartzailearengan. 1. A-B estéreo o diferencia de tiempo: consiste en el empleo de dos micrófonos omnidireccionales, habitualmente, que se colocan a una distancia tal que permita establecer diferencias de tiempo en la información o de fase y direccionados hacia la fuente sonora que se quiere registrar, de manera que cada micro registra una señal diferente y a la hora de reproducirlo por un altavoz, este logra generar la sensación de espacialidad en el receptor.

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4.1 sistema: bost audio-kanal erabiltzen ditu, eta horietako hiru erdian dagoen aurrealdera begira jartzen dira, ikuslearen aurrean, hargailuaren ezker-eskuin, subjektutik 30o-ra. Beste kanal bat atzealdera edo sounround-era bideratzen da, eta azkena maiztasun baxukoa edo subwoofer da, hargailutik 180o-ra. Sistema 4.1: se basa en cinco canales de audio, donde tres canales van dirigidos a la parte frontal situada en el centro, justo de frente al espectador, a izquierda y derecha del receptor a unos 30o del sujeto. Otro canal va destinado a la parte trasera o sounround y el último es un canal de baja frecuencia o subwoofer a 180o del receptor.

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Burts seinalea: sinkronismoen seinale zehatz bat da, kolorea da seinalearen hamar zikloko pakete bat, eta hargailuan kolore-sei desmodulatzea ahalbidetzen du. Señal Burts: es una señal de sincronismos concreta que comprende un paquete de diez ciclos de la señal subportadora de color que permite la desmodulación de las señales de color en el receptor.

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Emisioko seinalearen edo ikusleek hargailuetan jasotzen dutena erakusten duen seinalearen monitorizazioa. Monitorización de la señal de emisión o aquella que muestra lo que los espectadores reciben en sus receptores.

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Irrati-maiztasun edo RF bidez: aurrekoarekin alderatuta, mugikortasuna du abantaila nagusia, haririk gabeak direlako eta profesional bakoitzak bere hargailua eta mikroentzungailuak dauzkalako, modu independentean. Por radiofrecuencia o RF: presenta la principal ventaja de la movilidad, a diferencia del anterior, ya que son inalámbricos y cada profesional tiene su receptor y sus microcascos de forma independiente.

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