Emaitzak: 126

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Elektrizitatea eta elektronika (8)
Mediante un mando deslizante (Slider), que encontraremos en la librería, podremos variar el valor de la variable para ver el comportamiento del émbolo. Liburutegian aginte labainkorra (Slider) aurkituko dugu eta, horren bitartez, aldagaiaren balioa aldatu ahalko dugu, pistoiaren portaera ikusteko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

La variación de la variable analógica corresponderá a un movimiento horizontal del émbolo. Aldagai analogikoaren aldakuntza bat etorriko da pistoiaren mugimendu horizontalarekin.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Como al pistón se le ha dotado de un peso extra, por !a acción de la gravedad tenderá a bajar. eta pistoiari aparteko pisua erantsi zaionez, grabitatearen eraginez, beherantz egiteari ekingo dio.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Al dar ese pulso de tensión a la bobina, ésta, que se comporta como un electroimán, atrae el pistón neumático hacia arriba. Mediante una pieza de plástico en forma de "S", se aprovecha ese movimiento para rotar la ampolla de mercurio sobre su eje, inclinándose hacia el lado opuesto. En este punto, los electrodos conectados son el central con el izquierdo. Así mismo se puede observar que si el electrodo central y el izquierdo están conectados (por el mercurio), lo que pasa es que a las lámparas les está llegando fase. Bobinari tentsio-pultsu hori ematean, bobinak pistoi pneumatikoa gorantz erakartzen du. “S” itxurako plastikozkopiezaren bidez mugimendu hori merkuriozko anpoilari bere ardatzaren inguruan birarazteko aprobetxatzen da, aurkako alderantz eginez. Orduankonektaturiko elektrodoak erdikoa eta ezkerrekoa dira.Era berean zera ikus daiteke: erdiko eta ezkerreko elektrodoak (merkurioaren bidez) konektatuta badaude, lanparetara fasea iristen ari dela.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Mediante las herramientas de dibujo colocaremos en pantalla las piezas correspondientes a la camisa y al émbolo del cilindro. Marrazteko tresnen bitartez, zilindroaren atorrari eta pistoiari dagozkion piezak jarriko ditugu pantailan.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El resultado son los píxeles que se debe desplazar el émbolo. Emaitza, pistoia lekualdatu behar den pixelak izango da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Al dar ese pulso de tensión a la bobina, ésta, que se comporta como un electroimán, atrae el pistón neumático hacia arriba. Harilaren tentsioari pultsu hori ematen diogunean, elektroimanaren moduan jardungo du harilak, eta pistoi pneumatikoa gorantz erakarriko du.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

A la vez que todo esto sucede, cuando la bobina atrajo el pistón neumático, en la cámara del pistón se llenó de aire. Prozesu hori guztia gertatzen ari denean, harilak pistoi pneumatikoa erakarritakoan, pistoiaren ganbera airez betetzen da,

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Fabrikazio mekanikoa (4)
1-100 piezas/min 0,6 hasta 60 m/min Velocidad de avance 1 - 2000 mm carrera del pistón 1-100 pieza/min. Aitzinamendu-abiadura: 0,6-60 m/min. Pistoiaren ibiltartea: 1-2000 mm

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Efecto del fallopara cada elemento y modo, las consecuencias que tiene el fallo, (por gripado del pistón se para el pistón). Hutsegitearen eragina(osagai edo modu bakoitzerako): hutsegiteak dituen ondorioak (pistoiak aleka hartzearen ondorioz, pistoia gelditu egiten da).

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

(gripado del pistón por falta de lubricación). (lubrifikazio faltagatik pistoiak aleka hartzea).

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Recomendable en casquillos de gran desgaste, guías de válvulas y émbolos. Higadura handiko zorroetan, balbula-gidetan eta pistoietan gomendatzen da.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (12)
El movimiento rotativo del eje de impulsión se transmite al cubo de impulsión y, por medio del disco oscilante, se transforma en el movimiento axial de los émbolos. Bulkada-ardatzaren mugimendu birakaria bulkada-gurpegira transmititzen da, eta disko oszilatzailearen bitartez, pistoien mugimendu axial bihurtzen da.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

La fuerza compuesta por la baja presión aplicada a las partes superiores de los émbolos y la fuerza del muelle 1, es superior a la fuerza compuesta por la presión en la cámara sobre las partes inferiores de los émbolos y la fuerza del muelle 2. Pistoien goialdeetan aplikatzen den behe-presioaz osatutako indarra eta 1. malgukiaren indarra ganberak pistoien behealdean egiten duen presioaz osatutako indarra eta 2. malgukiaren indarra baino handiagoa da.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

La fuerza compuesta por la baja presión en la parte superior del émbolo y la fuerza del muelle 1 es inferior a la fuerza compuesta por la presión en la cámara sobre las partes inferiores de los émbolos y la fuerza del muelle 2. Pistoiaren goialdean dagoen behe-presioaz eta 1. malgukiaren indarrak osatzen duen indarra ganberan dagoen presioak pistoien behealdeetan egiten duen presioaz eta 2. malgukiaren indarrez osatutako indarra baino txikiagoa da.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

-En cambio, un descenso de los valores en baja y en alta puede ser indicio de un compresor en mal estado por fugas internas (pistones o válvulas). -Aitzitik, behe-presioan eta goi-presioan balioak jaisten badira, beharbada konpresorea egoera txarrean dago barne-ihesak daudelako (pistoiak edo balbulak).

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

c) Mediante la variación de la carrera de los émbolos. c) Pistoien ibiltartea aldatuz.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

La inclinación depende de la presión reinante en la cámara y, por tanto, de las condiciones de presión aplicadas en las partes superior e inferior de los émbolos. Inklinazioa ganberan dagoen presioaren araberakoa izango da, eta, hortaz, pistoien goialdean eta behealdean aplikatzen diren presio-baldintzen araberakoa.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Variando la inclinación del disco se define la carrera de los émbolos y el caudal impelido. Diskoaren inklinazioa aldatuta, pistoien ibiltartea eta bultzatutako emaria definitzen dira.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Los compresores con disco oscilante de tipo axial están formados por cinco o siete cilindros, montados horizontalmente, por el interior de los cuales se desplazan los émbolos. Disko oszilatzaile axiala duten konpresoreak bost edo zazpi zilindroz osatuta egon ohi dira. Zilindro horiek horizontalki jarrita daude eta horien barrutik desplazatzen dira pistoiak.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

El movimiento giratorio de un eje se transmite al cubo de accionamiento, el cual, mediante el disco oscilante, lo convierte en un movimiento alternativo de los émbolos (carrera). Ardatz baten mugimendu birakaria eragite-gurpegira transmititzen da, eta gurpegi horrek, disko birakariaren bitartez, pistoien mugimendu alternatibo (ibiltartea) bihurtzen du.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

En la figura 2.15 podemos apreciar un compresor formado por un cuerpo de aluminio con cinco cilindros, el plato de mando con los pistones, el rotor de levas, la polea de arrastre, la bobina, la culata con los conductos de aspiración (SUC) y descarga (DIS) y la placa de válvulas de láminas, cuya apertura y cierre realiza la aspiración e impulsión del refrigerante. 2.15 irudian honako hau ikus dezakegu: bost zilindro dituen aluminiozko gorputzak, pistoiak dituen aginte-platerak, espekadun errotoreak, arrastedun poleak, bobinak, xurgapen-hodiak (SUC) eta deskarga-hodiak (DIS) dituen kulatak eta xaflazko balbula-plakak (plaka hori ireki eta ixten denean, hozgarria xurgatu eta bultzatzen da) osatzen duten konpresore bat.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Zehar-lerroa (49)
Cámara de combustión sobre la cabeza del pistón para perfeccionar la geometría de la cámara y reducir la relación de compresión. Errekuntza-ganbera, pistoiaren buruan, ganberaren geometria hobetzeko eta konpresio-erlazioa murrizteko.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Estos sistemas se utilizan en motores con número de cilindros par y tienen la particularidad de que en ellos se abren simultáneamente los inyectores de los cilindros cuyos pistones tienen una carrera pareja. Zilindro kopuru bikoitiko motorretan erabiltzen dira sistema hauek, eta berezitasun hau dute: ibilbide bereko pistoiak dituzten zilindroetan, aldi berean irekitzen dira injektoreak.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

La UEC generará, con el avance que tenga programado, el corte de primario, en cada bobina en la carrera ascendente de los pistones. Bobina bakoitzean, pistoien gorako ibilbidean, primarioaren etena eragiten du KUEk, programatuta duen aitzinamenduarekin.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

el pistón se desplaza desde el Punto Muerto Superior (PMS) al Punto Muerto Inferior (PMI) y aspira aire debidamente filtrado a través de la válvula de admisión, permitiendo rellenar el cilindro con este fluido gaseoso. Goiko Itopuntutik (GIP) Beheko Itopuntura (BIP) higitzen da pistoia, eta sarrerako balbulatik xurgatzen du airea (iragazia). Fluido gaseoso horrekin betetzen da, ondoren, zilindroa.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

durante este tiempo, las dos válvulas están cerradas, el pistón sube desde el PMI al PMS comprimiendo el aire en el espacio destinado para la cámara de combustión. aldi honetan, itxita egoten dira bi balbulak; pistoia, berriz, BIPetik GIPera igotzen da eta konprimatu egiten du airea errekuntza-ganberarako eremuan.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

El recorrido del pistón desde el PMI al PMS termina de expulsar los gases residuales a través de la válvula de escape, que sigue abierta. GPItik BIPra pistoiak egiten duen ibilbideak ihes-balbulatik —zeinak zabalik jarraitzen baitu—kanporatzen ditu azken hondar-gasak.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

El chorro de combustible se dirige al interior del cilindro (figura 7.4), contra la cabeza del pistón; en este suele estar la cámara de combustión, lo cual supone una mayor facilidad para crear remolinos en el aire y como consecuencia una mejora en la vaporización del combustible. Zilindroaren barru aldera zuzentzen da erregai-zurrusta (7.4 irudia), pistoiaren burura, hor egoten baita errekuntza-ganbera. Lagungarri izaten da kokapen hori airean zurrunbiloak sortzeko eta, ondorioz, hobetu egiten da erregaiaren lainoztatzea.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Durante la carrera de aspiración y de impulsión, la leva deja de actuar, el pistón retrocede por la acción del muelle (5) y el combustible es impulsado desde la cámara de presión a la bomba de inyección. Xurgapen- eta bulkada-ibilbidea egitean, espeka gelditu egiten da, pistoiak atzera egiten du —malgukiaren eraginez (5)— eta presio-ganberatik injekzio-ponpara bultzatzen da erregaia.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Aspiración e impulsión (cuando baja el pistón de la bomba). Xurgapena eta bulkada (ponpako pistoia jaistean).

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

La excéntrica (1) no actúa sobre el pistón (5) y este baja por la acción del muelle (9), provocando una depresión en la cámara (8). Espekak (1) ez dio eragiten pistoiari (5), zeina malgukiaren eraginez (9) jaitsi eta depresioa eragiten duen ganberan (8).

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Kimika (4)
Si no se transmite energía a través de las fronteras del sistema por alguna parte móvil (como un pistón, propulsor o rotor) o una corriente eléctrica o radiación, entonces W=0. Sistemaren mugetan ez bada energiarik transmititzen zati mugikor batez (pistoi, propultsatzaile, errotore) edo korronte elektrikoz edo erradiazioz, orduan W = 0 izango da.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

El cilindro se coloca en agua hirviendo y el pistón se mantiene en una posición fija. Zilindroa ur irakinetan sartu, eta pistoia posizio finkoan mantentzen da.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Después se libera el pistón y el gas realiza 100 J de trabajo para mover al pistón a su nueva posición de equilibrio. Gero, pistoia askatzen da, eta gasak 100 J-ko lana egiten du pistoia oreka-posizio berrira eramateko.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Al resolver el problema, considerar que el gas en el cilindro constituye el sistema, ignorar el cambio de energía potencial del gas mientras el pistón se desplaza en dirección vertical, y suponer comportamiento ideal del gas. Problema ebaztean, pentsatu zilindroko gasa sistema dela, baztertu pistoia bertikalean mugitzean gasaren energia potentzialak duen aldakuntza eta jo gasak portaera ideala duela.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (2)
La cantidad de aire que llega al cilindro depende de lo que se conoce como cilindrada unitaria, que es el volumen barrido por el pistón cuando se desplaza en el interior del cilindro. Zilindrora iristen den aire kantitatea zilindrada unitario delakoaren araberakoa da; hain zuzen, pistoiak zilindroaren barnealdean mugitzen denean ekortzen duen bolumenari esaten zaio horrela.

Materiala: Nekazaritza

Desde un punto de vista práctico, en la situación más favorable, considerando motores de aspiración normal, el coeficiente de llenado máximo es del orden de 0.9 y disminuye con el régimen de manera que se llegan valores de hasta el 0.6. A bajo régimen se producen fugas durante el bombeo de aire que realizan los pistones. Ikuspuntu praktiko batetik, egoerarik onuragarrienean, xurgatze arrunteko motorrak kontuan hartuta, gehieneko betetze-koefizientea 0.9ko ordenekoa da eta erregimenarekin murriztu egiten da, 0.6ra arteko balioetara iritsiz. Erregimen baxuan ihesak gertatu ohi dira pistoiek airea ponpatzean.

Materiala: Nekazaritza

Instalatze eta mantentze lanak (26)
Sin embargo, se detectará un leve aumento del volumen debido a la dilatación del líquido que se manifestará por la ligera subida del émbolo. Hala ere, ikusiko dugu bolumena zertxobait igo dela likidoaren dilatazioaren ondorioz, eta hori ikusiko da pistoia zertxobait igoko delako.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Si se aumentase la presión colocando, por ejemplo, diversos pesos sobre el émbolo y se repitiese todo el proceso anotando los resultados en la gráfica, se conseguiría otra similar. Presioa igoko balitz, pistoiaren edo enboloaren gainean zenbait pisu jarriz, adibidez, eta prozesu osoa errepikatu, eta emaitzak grafikoan jasoko balira, antzeko beste grafiko bat lortuko litzateke.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Calcula la presión producida sobre un aceite contenido en un cilindro cerrado por un pistón que ejerce una fuerza de 15 kN sobre el aceite. Kalkulatu zer presio egiten den zilindro itxi batean dagoen olioan, baldin eta zilindro hori olioan 15 kN-eko indarra eragiten duen pistoi batez itxita badago.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Calcula el diámetro que tiene que tener el pistón para conseguir una fuerza de 30 kN. Kalkulatu pistoiak zer diametro eduki behar duen 30 kN-eko indarra lortzeko.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Si el recipiente fuese un pistón de 3 cm de diámetro y 12 cm de altura, ¿cuál sería la bajada del pistón? Ontzia 3 cm-ko diametroko eta 12 cm-ko altuerako pistoi bat izango balitz, zein izango litzateke pistoiaren jaitsiera?

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

La idea clásica es la de un cilindro cerrado en el que en su interior se desliza un pistón movido por un motor que lo desplaza mediante un sistema de biela-manivela. Ideia klasikoa zilindro itxi bat da, non barruan pistoi bat lerratzen den, biela-biradera sistema baten bidez desplazatzen duen motor batek mugiarazita.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Por eso algunos compresores se parecen muy poco a la idea inicial del pistón. Horregatik, konpresore batzuek ez dute antz handirik pistoiaren hasierako ideiarekin.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

En los compresores alternativos la compresión se realiza dentro del cilindro mediante un émbolo o pistón que se mueve alternativamente accionado por un sistema biela-manivela. Txandakako konpresoreetan, konpresioa zilindroaren barruan egiten da enbolo edo pistoi baten bitartez, zeina biela-biradera sistema batek txandaka mugiarazten duen.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Dentro del cilindro están los vapores del refrigerante que son comprimidos por el pistón hasta una determinada presión. Zilindroaren barruan hozgarriaren lurruna dago, eta lurrun hori pistoiak konprimatzen du presio jakin bateraino.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

El compresor de pistón se compone esquemáticamente de: cilindro, pistón, cámara de aspiración y cámara de compresión, ambas equipadas con válvulas de aspiración y compresión respectivamente. Konpresore pistoidunak, eskematikoki, osagai hauek ditu: zilindroa, pistoia, xurgapen-ganbera eta konpresio-ganbera; eta xurgapen-ganberak xurgapen-balbula bat izaten du, eta konpresio-ganberak, konpresio-balbula bat.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak