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Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (8) |
Balenciagak parpaila mota guztiak zituen gogoko, hasi finenetatik eta parpail-dukesak gogorarazten dituen lodienetara. Salbuespen gisa, Balenciagak XIX. mendean eskuz egindako Chantilly parpailak ebaki zituen, esaterako, 1946. urteko soineko baten xala apaintzen duten irudien antzera (49. or. il.) edo desfileko eskularru bihurtu zuen beste bat, ezin berregin diren piezak. |
Balenciaga aprecia todos los tipos de encaje, desde los más finos hasta los más gruesos que evocan al encaje duquesa. Excepcionalmente, Balenciaga cortó encajes Chantilly hechos a mano del siglo XIX, como los motivos del chai que adornan un vestido de 1946 (il. p. 49) o ese otro que transformó en guantes de desfile, piezas imposibles de reproducir idénticamente. |
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1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakiaren koloreak: hori urre-kolorea, gorri bizia eta liturgiaren morea, beltz soila, zuria eta marroia...", baina baita ere "... ezki-berdea, zuria, zuri hautsia, artile kolorea, karamelu-kolorea, kafesnea, sator-kolorea arrosa biziarekin askotan, berde azidoa edo Sevresko urdina". Are gehiago, Balenciagak oso modu berritzailean nahasten ditu koloreak -mostaza horia eta beltza, limoi horia eta arrosa bizia-, nabarmentasuna emanez multzoari, prentsaren arabera espainiar nabarmentasuna. Tonu eztiak ere badaude jostunaren paletan, hala nola gris ondua edo zilarreztatua, beige gorritua edo gaztaina-kolorea, eta kafe -koloretik txokolate-kolorera igarotzen da, argazkigintzak hain nekez erreproduzitu dezakeen moduan. Jostunak parpaila zeharka erabiltzen du soineko eta berokietan, zerrendatan eta baita motibo moztuekin ere, bai inkrustatuta bai aplikatuta. 1935etik 1949ra, Balenciagak, Belle-Epoque garaian bezala, parpailezko medailoiak eta girlandak jartzen ditu hondo argi batean (23. eta 49. or. il.). Garai horretan bertan, parpaila estuko bolanteak soineko estuen gainean jartzen ditu, horizontalean; efektu hori ehunen fabrikatzaileek ere imitatu zuten. |
Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. Balenciaga es un maestro en el arte del color y tiene preferencia por los colores "... de la tauromaquia: el amarillo dorado, el rojo escarlata y el morado de la liturgia, un negro austero, el blanco y el marrón..." pero también "...tonos verde tilo, blanco, blanco roto, crudo, caramelo, café con leche, topo a menudo subido de rosa intenso, verde ácido, o de azul de Sévres". Mejor incluso, Balenciaga los conmina de manera innovadora, como el amarillo mostaza y el negro, el amarillo limón y el rosa intenso, atribuyéndoles una teatralidad, que la prensa califica de española. Los tonos suaves, sin embargo, forman parte de su paleta como el gris ahumado o plateado, el beige rosado o incluso los castaños, variando del café al chocolate y que la fotografía reproduce con dificultad. El modisto utiliza el encaje al bies para sus vestidos y sus abrigos, en bandas o incluso con motivos recortados, ya sean incrustados, o bien aplicados. De 1935 a 1949, Balenciaga, como en la Belle-Epoque, aplica sobre fondo claro medallones y guirnaldas de encaje (il. p. 23 y 49). En la misma época, se disponen pequeños volantes de estrechos encajes horizontalmente sobre vestidos tubo, efecto a su vez imitado por los fabricantes de telas. |
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1942 Crepe beltzeko bi pieza, parpaila izurduneko papar-hegalarekin. Elkarren gainka jarritako hiru bolante brodatu dituzten soinekoak. |
1942 Conjunto de crepé negro con solapa de encaje fruncido. Vestidos con tres volantes superpuestos bordados con encaje. |
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1944 Bi piezako jantziak, hegal motz biribildua, papar txikia eta raglan mahukak dituztenak. |
1944 Dos piezas con faldón corlo redondeado y ligeramente escotado, mangas raglán. |
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1960 Beroki handiak. Galtzadun bi pieza. Fabiola de Mora y de Aragon erreginaren ezkontza soinekoa. |
1960 Abrigos voluminosos. Conjunto pantalón. Vestido de novia de Fabiola Mora y Aragón, reina de los belgas. |
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1963 Bi pieza informalak, berokiak, kapak, botekin. Koktelerako soinekoak eta berokiak, parpailadunak. |
1963 Conjuntos informales, abrigos, capas, con botas.Vestidos y abrigos de cóctel con encaje. |
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13- Ezkontza soinekoa eta jaka, 1946, Valenciennes-ez apaindutako tula, tafeta zuri gainean tolestua. Jaka motza, mauka berdinekin, eta gona atalkakoa. Madril, 1946. 139. pasea. Carmen Gomez Morales andreak emana. CBM 2011.05, Getaria. |
13- Vestido y chaqueta de boda, 1946, tul adornado con Valenciennes, fruncido sobre tafetán blanco. Chaqueta corta, con mangas iguales y falda a piezas. Madrid, 1946. Pase 139. Donación Carmen Gómez Morales. CBM 2011.05, Cetaria. |
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74b- Faktura, 1957-12-10ekoa, jantzi berekin eta beste 4 atal. |
74b- Factura del 10-12-1957. con las mismas prendas más 4 piezas. |
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Elektrizitatea eta elektronika (35) |
Situar la primera placa-barra brida de viento con su pieza de fijación |
Barra/bridaren lehen haize-euskarria kokatu, bere finkatze-pieza eta guzti |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Situar segunda pieza de fijación (para VHF) |
Bigarren finkatze-pieza jarri (VHFrako) |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
El proceso de cocción de las piezas cerámicas se basa en mantener una curva de cocción a lo largo de todo el horno. |
Zeramika-piezen erreketa-prozesua labean erreketa-kurba bati eustean oinarritzen da. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Las piezas son transportadas a velocidad constante y van pasando por las tres zonas características del horno: |
Piezak abiadura konstantean garraiatzen dira, eta labearen hiru gunetatik pasatzen dira: |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Es el armazón o mueble en cuyo interior van albergadas las demás piezas que forman la Unidad Central. |
Unitate Zentrala osatzen duten gainerako piezak barruan hartzen dituen egitura da. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Consiste en una pieza flexible axialmente que se puede dilatar o contraer con un gran desplazamiento. |
Pieza axialki malgua da, eta desplazamendu handiarekin zabaldu edo uzkurtu egin daiteke. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Un control deficiente puede provocar que las piezas cerámicas resulten defectuosas y no cumplan las normas de calidad. |
Tenperatura ondo kontrolatzen ez bada, pieza zeramikoek akatsak izan ditzakete eta ez dituzte kalitate-arauak beteko. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Bastaban unas modificaciones en el código de la aplicación para que en la pantalla apareciera, por ejemplo, un contador de piezas olvidado en el momento de realizar el diseño del ejemplo anterior. |
Nahikoa zen aplikazioaren kodean aldaketa batzuk egitea, pantailan, esate baterako, aurreko adibidearen diseinua egiteko unean ahaztutako pieza-kontagailua ager zedin. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Construida en 1985 por el Science Museum of Kensington, estaba compuesta por cuatro mil piezas y pesaba unas tres toneladas. |
1985ean eraiki zuen Science Museum of Kensington erakundeak. Lau mila piezaz zegoen osatua, eta hiru tona inguruko pisua zuen. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
- Garantías, servicio requerido y repuestos necesarios. |
- Bermeak, eskatutako zerbitzua eta behar diren ordezko piezak. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
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Eraikuntza eta obra zibilak (18) |
La experiencia demuestra que en un alto porcentaje la elección de los anclajes suelen ser ferrallas sobrantes y/o cables que no reúnen características adecuadas. |
Izan ere, eskarmentuak frogatzen duenez, ainguraketak sobera geratutako burdinazko piezak edo behar diren baldintzak betetzen ez dituzten kableak izaten dira sarritan. |
Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan |
Los operarios no subirán encima del mecano a colocar los tableros de encofrado, así como los casetones de hormigón y la ferralla del forjado, en los forjados con encofrado continuo (unidireccional o reticular), mientras no se coloquen las redes de seguridad horizontales para forjados (fig. 469 y 470). |
Langileak ez dira mekanora igoko enkofratuko oholak jartzera, ezta ere enkofratu jarraituko forjatuetan (norabide bakarrekoetan nahiz erretikularretan) hormigoizko kasetoiak eta burdin piezak jartzera, aurretik forjatuetarako segurtasun-sare horizontalak finkatu gabe (469 eta 470. irudia). |
Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan |
El bebedero es una pieza que se coloca como remate entre los ríos y los caballetes. |
Ubideen eta teilatu-gailurren arteko akaberatzat jartzen da isurbidea, |
Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan |
Los rodapiés suelen ser piezas complementarias con un acabado igual o a juego con la baldosa, teniendo una largura idéntica la anchura de la plaqueta. |
Errodapiak pieza osagarriak dira: baldosaren akabera berdina dute edo joko berekoak dira, eta lauzen zabalera bera dute. |
Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan |
Existe una variedad de bloque visto que no deja junta vista, debiendo echar el mortero y ensamblando después una pieza con otra(Fig. 8). |
Juntura bistan uzten ez duten bloke ugari daude; horrelakoetan, lehenik, morteroa botako dugu, eta, ondoren, piezak elkarrekin mihiztatuko ditugu (8. irudia). |
Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan |
El yesoal vivose emplea para sujetar piezas premarcos, colocar ladrillos o para tapar grandes agujeros de manera rápida. |
Igeltsubizia, berriz, aurremarkoetako piezak itsasteko, adreiluak jartzeko edo zulo handiak azkar batean estaltzeko erabili ohi da. |
Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan |
Las cuñas son piezas de plástico que se utilizan para calzar a los azulejos en sus juntas, antiguamente se empleaban palillos. |
Falkak, berriz, plastikozko piezak dira, eta lauzak junturetan altxatzeko erabiltzen dira (antzina zotzak erabiltzen ziren zeregin horretarako). |
Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan |
Colocando el nivel a lo ancho y largo de la pieza. |
eta, horretarako, baldosaren zabaleran nahiz luzeran jarriko dugu nibela. |
Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan |
El tiro no es mas que una pieza móvil(Fig. 7)que, dependiendo de la posición que se coloque, cierra o abre el hueco que da acceso a la cámara de humo, permitiendo pasar mayor o menor cantidad de aire a través de él, facilitando o dificultando la combustión de los leños. |
Tiroari dagokionez, pieza mugikor bat besterik ez da (7. irudia), eta, tiroa nola jartzen dugun, ke-ganberarako hutsunea itxi ala ireki egingo du; irekiz gero, aire gehiago utziko du igarotzen, eta, itxiz gero, berriz, gutxiago; hala, horren arabera, arinago ala motelago erreko dira egur puskak. |
Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan |
Con el cordón se asegurará que quede rematada en la parte superior, debiendo pegar la pieza medio centímetro por encima de su lugar, deslizándola luego para que el pegamento sobresalga por la parte superior del rodapié, cortando el sobrante hasta dejarla rematada(Fig. 39). |
Itsasgarriari esker, goialdea erabat errematatuta geratuko da. Errodapia dagokion tokia baino zentimetro-erdi goragotik jartzen hasiko gara, eta, gero, beherantz mugituko dugu, itsasgarria errodapiaren goialdetik ateratzeko. Ondoren, sobran geratutako itsasgarria kendu egingo diogu, erabat amaituta uzteko (39. irudia). |
Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan |
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Fabrikazio mekanikoa (1.217) |
La pieza a comprobar se coloca en el dispositivo de medición mediante un útil, cuando todos los elementos de medición están en posición de reposo. |
Neurketa-elementu guztiak pausaguneko posizioan daudenean, egiaztatu beharreko pieza neurgailu batean jartzen da gailu baten bidez. |
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa |
Los cuatro discos lapeadores son empujados sobre las piezas de trabajo mediante cuatro cilindros neumáticos. |
Lau zilindro pneumatikok lapeatzeko lau diskoak lan-piezen kontra estutzen dituzte. |
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa |
La máquina efectúa un apriete de las piezas de trabajo, neumáticamente, con una presión exactamente regulable. |
Makinak pneumatikoki estutzen ditu lan-piezak doitasunez erregula daitekeen presio bat eraginez. |
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa |
Desbarbado de fundición en una pieza de aluminio. |
Aluminiozko pieza bati galdaketa-bizarrak kentzea. |
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa |
La plataforma de pesaje de la balanza está equipada con una pieza separada de la bancada de rodillos. |
Balantza bidezko pisu-plataformak arrabol-bankadatik bereizita dagoen pieza bat du. |
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa |
La corredera transporta la pieza de trabajo de la estación de carga al proceso de mecanizado y seguidamente a la estación de descarga, donde se expulsa la pieza neumáticamente. |
Irristailuak lan-pieza kargagunetik mekanizazio-prozesura eramaten du eta, jarraian, deskargagunera. Gune horretan pieza egotzi egiten da. |
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa |
En la aguja de la balanza se situó adicionalmente una banderola, sobre la cual incide el flujo de aire de los detectores, dando señal para el cierre de la válvula de llenado. |
Balantzaren orratzari bandera-pieza bat gehitu zaio. Pieza horri eragingo dio detektagailuen aire-fluxuak, eta betetze-balbula itxi behar dela agintzeko seinalea emango du. |
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa |
El dispositivo también realiza la función de expulsar las piezas mecanizadas. |
Gailu honek mekanizatutako piezak egozteko funtzioa ere betetzen du. |
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa |
El cilindro central aprieta las dos piezas sobre las herramientas neumáticas, situadas debajo de la placa de montaje. |
Erdiko zilindroak bi piezak muntaia-plakaren azpian dauden erreminta pneumatikoen kontra estutzen ditu. |
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa |
Unidad de traslación horizontal neumática con útil para el asiento de la pieza de trabajo. |
Translazio horizontalerako unitate pneumatikoa; lan-piezari eusteko gailua du. |
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa |
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Gizarte eta kultura zerbitzuak (43) |
Las proteínas se asimilan deshaciendo las largas cadenas de su estructura en aminoácidos, que representan las piezas de la que está compuesta. |
Proteinen egiturako kate luzeak hura osatzen duten aminoazidoetan deseginda asimilatzen dira. |
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
Se lava cada pieza en el agua con jabón y, mientras se escurre, se puede limpiar la base con agua caliente y detergente. |
Atal bakoitza urarekin eta xaboiarekin garbitzen da eta xukatu bitartean, oinarria garbi daiteke ur bero eta garbigarriarekin. |
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
personal sanitario, empleados de una empresa de catering escolar, ganaderos, personal de limpieza de un restaurante, industriales, etc., son sólo una pequeña muestra. |
osasun-langileek, eskolako catering-enpresa bateko langileek, abeltzainek, jatetxe bateko garbitzaileek, industrialariek eta abar. |
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
Así pues, las posibilidades de combinación son 48; por tanto, los bloques lógicos constan de 48 piezas, cada una caracterizada por cuatro atributos y todas diferentes por lo menos en una cualidad. |
Horrela, bada, konbinatzeko 48 aukera daude; bloke logikoa, beraz, 48 piezaz osaturik dago, pieza bakoitzak lau atributu ditu eta pieza baten eta bestearen artean ezaugarri bat, gutxienez, desberdina da. |
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
Ello es debido a que este tipo de piezas goza de un ritmo parecido a las pulsaciones del corazón. |
Horrelako musika-konposizioek bihotz-taupaden antzeko erritmoa dutelako da hori. |
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
«Sí, me estoy poniendo... la camiseta», o la pieza de ropa que corresponda. |
«Bai, elastikoa… (edo une horretan janzten ari den arropa) janzten ari naiz». |
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
Repartir un trocito de plastilina a cada niño y dejar que la toquen y la manipulen; cuando parezcan cansados, ofrecerles una pieza de pasta para que la incrusten en la plastilina. |
Haur bakoitzari plastilina zatitxo bat emango diogu, eta ukitzen eta manipulatzen utziko diogu; nekatuta daudela dirudienean, pasta-pieza bat emango diegu, plastilinan txerta dezaten. |
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
Piezas de madera, cuerdas, vasos, tubos de cartón, cajas de diferentes tamaños, corchos, telas, piedras, embudos, coladores, botes con tapa. |
Egurrezko piezak, sokak, edalontziak, kartoizko kaxak, hainbat tamainatako kaxak, kortxoak, oihalak, harriak, inbutuak, irazkiak, estalkidun poteak. |
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
Pelotas, aros, piezas de madera de colores, arrastres, muñecos, coches, motos, camionesy trenes para muñecos, encajes, juguetes para el agua, cubos, palas, rastrillos, tentetiesos. |
Pilotak, uztaiak, koloretako egurrezko piezak, arraste-garabiak, panpinak, autoak, motoak, panpinentzako kamioiak eta trenak, farfailak, uretarako jostailuak, kuboak, palak, arrasteluak, txotxongilo zutak. |
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
un garaje de dos plantas, una alfombra con carreteras dibujadas de unos 2 x 2 m de tamaño, coches de diferentes tamaño, colores, formas y materiales, casas, árboles, semáforos, muñecos (transeúntes) y cajas para guardar las piezas pequeñas cuando se acabe de jugar. |
bi solairuko garajea, errepideak marraztuta dituen 2 x 2 metro inguruko alfonbra, hainbat tamaina, kolore, forma eta materialetako autoak, etxeak, semaforoak, panpinak (oinezkoak) eta jolasa bukatzean pieza txikiak gordetzeko kaxak. |
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
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Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (36) |
Por ello, se comprobará el aislamiento de los cables, las conexiones eléctricas, tanto en la piezas como en la máquina, y la limpieza de las piezas a soldar. |
Horregatik, kableen isolamendua eta konexio elektrikoak egiaztatuko dira piezetan nahiz makinan, eta, halaber, soldatzeko piezak garbi dauden ikusi behar da. |
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan |
el rozamiento provoca un gran calor, llegando a alcanzar la pieza altas temperaturas. |
marruskadurak bero handia sortzen du, eta pieza tenperatura altuetara iristen da. |
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan |
se utilizan para agarrar una pieza pero, a diferencia de los otros alicates, estos se pueden quedar cogidos a la pieza después de haberlos soltado. |
pieza bati heltzeko erabiltzen dira, baina, beste aliketak ez bezala, piezari helduta gera daitezke, askatu ondoren. |
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan |
Accesorios que se puedan utilizar en los EPI y características de las piezas de repuesto adecuadas. |
NBEetan erabil daitezkeen gehigarriak, eta ordezteko pieza egokien ezaugarriak. |
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan |
La automoción genera materiales altamente contaminantes que tienen que ser debidamente reciclados, como baterías, disolventes, aceite de motor, plásticos y piezas procedentes de averías de diversos tipos, etc. |
Automobilgintzan oso material kutsakorrak sortzen dira, eta behar bezala birziklatu behar dira; hala nola bateriak, disolbatzaileak, motor-olioa, plastikoak eta hainbat matxuratako piezak. |
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan |
Las rampas de acceso al almacén de repuestos en un concesionario de turismos tendrán que ser más resistentes que las de acceso de vehículos al taller, ya que en el almacén entran vehículos pesados y en el taller entran vehículos ligeros. |
Auto-kontzesionario batean ordezko piezen biltegira sartzeko arrapalek erresistenteagoak izan behar dute ibilgailuak tailerrera sartzekoek baino; izan ere, biltegira ibilgailu astunak sartzen dira, eta tailerrera, ibilgailu arinak. |
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan |
Fácil de mezclar con lubricantes especiales, para garantizar la lubricación de todas las piezas del sistema. |
Lubrifikatzaile bereziekin nahasteko erraza izatea, sistemaren pieza guztien lubrifikazioa bermatzeko. |
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan |
resbalamientos, al pisar objetos o diversos productos que pueda haber en el taller, como tornillos, disolventes, grasas, combustibles, etc.; atrapamientos, al ser pisados por un coche o por el elevador; caídas de objetos desde cierta altura como, por ejemplo, herramientas o piezas desde el elevador. |
lantegian egon daitezkeen objektuak edo produktuak (torlojuak, disolbatzaileak, koipeak, erregaiak, etab.) zapalduta labaintzea; auto batek edo jasogailuak zapalduta harrapatuta geratzea; altuera batetik objektuak erortzea, hala nola jasogailutik tresnak edo piezak. |
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan |
Suelo resbaladizo y caída de piezas |
Zoru labainkorra eta piezak erortzea |
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan |
Salpicaduras de gotas de metal, contacto con piezas calientes |
Metal tanten zipriztinak, pieza beroekin kontaktua izatea |
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan |
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Irudi pertsonala (5) |
Esta sería la pieza clave y fundamental para un buen funcionamiento. |
Hori da ongi aritzeko oinarri nagusia. |
Materiala: Elektroestetika |
Tienen el cabezal en forma curva para adaptarse a la forma del párpado y entre sus dos piezas metálicas a modo de pinza llevan un accesorio recambiable, cilíndrico y de silicona (antiguamente esta pieza era de goma pero tenía mucha menos durabilidad), para evitar que las pestañas se partan debido a la presión ejercida cuando se sujetan entre las dos piezas del cabezal. |
Burua kurbatua izaten dute, betazalaren formara egokitzeko, eta pintza moduko metalezko bi piezen artean, aldatzen den osagarri zilindrikoa izaten dute, silikonazkoa (lehen, gomazkoa izaten zen, baita gutxiago irauten zuen), buruaren bi piezen artean eustean eragindako presioaren ondorioz betileak hautsi ez daitezen. |
Materiala: Elektroestetika |
- Dos piezas en una (aguja + adaptador). |
- Bi pieza batean (orratza + moldagailua). |
Materiala: Elektroestetika |
Por ejemplo, esas espátulas de mango de madera y pieza metálica de diversas formas, de las que se sirven para la mezcla de colores. |
Adibidez, egurrezko heldulekua eta hainbat formatako pieza metalikoa duten espatulak, koloreak nahasteko erabiltzen dituztenak. |
Materiala: Elektroestetika |
La mandíbula inferior es la única pieza ósea de la cabeza con movimiento independiente, que abre y cierra la boca. |
Beheko masailezurra da mugimendu independentea duen buruko hezur bakarra, eta ahoa ireki eta ixten du. |
Materiala: Elektroestetika |
Ostalaritza eta turismoa (44) |
La costa mediterránea ha tenido en Alejandría uno de los destinos egipcios más reconocidos, tras un periodo de decadencia, el hallazgo de piezas artísticas bajo sus aguas ha permitido la progresiva recuperación de su pasado esplendor cultural , con nuevos proyectos como la moderna biblioteca de Alejandría y el Museo Greco- romano. |
Mediterraneoko kostaldean, Alexandria izan da destino ospetsuenetakoa. Aldi batez, turismoak atzerakada izan ondoren, urpean pieza artistikoak aurkitu izanari esker, pixkanaka antzinako kultura-loria berreskuratu du, eta proiektu berriak garatu ditu, hala nola Alexandriako Liburutegi modernoa eta Museo Grekoerromatarra. |
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak |
Las tradiciones de la civilización guaraní; Itaipú, una de las mayores presas hidroeléctricas del mundo; el comercio del enclave fronterizo con Brasil de Ciudad del Este; y especialmente la proximidad a las Cataratas de Iguazú , ya entre Brasil y Argentina ,son las piezas clave que refuerzan la mayor proyección turística de esta zona. |
Honako hauek dira inguru horren garrantzi turistikoa indartzen duten beste elementu batzuk: Guarani zibilizazioaren tradizioak; munduko handienetakoa den Itaipuko urtegi hidroelektrikoa; Ciudad del Este-k mugako hiri izateagatik Brasilekin duen merkataritza-harremana; eta, batez ere, Iguazuko ur-jauziak hurbil egotea. |
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak |
Sante Fé de Bogotá, es junto a Cartagena la puerta de entrada a Colombia, tiene en el casco histórico de La Candelaria , y en el Museo del Oro, con más de 36000 piezas anteriores a la Conquista sus mayores atractivos complementados con las excursiones a la Laguna de Guatavita , donde se originó la leyenda de El Dorado , (la ciudad donde el pavimento era de éste metal) , y a Zipaquirá con su catedral excavada en una mina de sal. |
Santa Fé de Bogotá, Cartagenarekin batera, Kolonbiarako sarbide nagusia da; haren erakargarri nagusiak Candelaria hirigune historikoa eta Konkistaren aurreko 36.000 pieza gordetzen dituen Urrearen Museoa dira. Horien osagarri dira bi txango hauek: El Dorado-ren (urrezko zoladura zuen hiriaren) legenda sortu zen Laguna de Guatavitara eta gatz-meatze batean hondeatutako katedrala duen Zipaquirára. |
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak |
La oferta museística es inabarcable , representada por la Galería de los Uffizi, la Academia con el David de Miguel Angel ,y el Bargello, todos ellos con piezas capitales del arte universal. |
Museo-eskaintza ikaragarria da: Uffizitarren Galeria, Michelangeloren David dagoen Academia eta Bargello; guztiek arte unibertsaleko pieza gailenak dituzte. |
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak |
La caza y pesca son dos aficiones muy extendidas en Rumanía que anualmente consiguen atraer a un turista con elevada capacidad de gasto, ya que es uno de los pocos países europeos donde pueden cobrarse grandes piezas como el oso pardo, lobo, jabalí... |
Ehiza eta arrantza zaletasun oso hedatuak dira Bulgarian, eta erosmen-ahalmen handia duten turistak erakartzen dituzte urtero. Izan ere, hartz arrea, otsoa, basurdea eta antzeko pieza handiak ehiza daitezkeen herrialde europar bakarretako bat da. |
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak |
La caza de piezas de trofeo, no disponibles en otros países de Europa como el oso pardo, lince, lobo , faisán y ciervo atraen anualmente a turistas con elevado poder adquisitivo. |
Europako beste lurraldeetan eskuraezinak diren garaikur-piezen ehiza, hala nola hartz arrearena, katamotzarena, otsoarena, faisaiarena eta oreinarena, erosketa-ahalmen handia duten turisten erakargarri da. |
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak |
Fundada en el siglo XVIII en los pantanos de la desembocadura del río Neva por orden del Zar Pedro I, ha recibido varios nombres a lo largo de la historia como Petrogrado y Leningrado, recuperando el original de San Petersburgo en 1991. Reúne un soberbio conjunto monumental , declarado Patrimonio de la Humanidad , donde se combinan el barroco y el neoclásico, encabezado por el Museo del Hermitage , con más de tres millones de piezas que ocupan el Palacio de Invierno y los pabellones del Pequeño y Nuevo Hermitage.El PalacioMuseo de Pedro I en el Jardín de Verano custodia gran cantidad de objetos personales del zar. |
XVIII. mendean sortu zen Nevaren ibaiadarreko zingiretan Petri I.a tsarraren aginduz. Historian hainbat izen izan ditu, hala nola Petrograd eta Leningrad, eta jatorrizko San Petersburgo izena 1991n berreskuratu zuen. Gizateriaren Ondare izendatutako monumentu multzo bikaina du, barrokoa eta neoklasikoa konbinatzen dituena. Hermitage museoak hiru milioi piezatik gora ditu Neguko Jauregian eta Hermitage Txiki eta Berriko pabilioietan. Petri I.aren Jauregi Museoan, Udako Lorategian, tsarraren objektu pertsonal asko gordetzen dira. |
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak |
Los objetos mas frecuentes que los viajeros llevan a sus casas como recuerdo de su estancia en las islas, tienen su base en viejas tradiciones y oficios hoy desaparecidos si no existiera la demanda turística, así encontramos el vidrio soplado, las piezas talladas en madera de olivo, la cestería y los trabajos de esparto, los artículos de piel de Inca (Mallorca) y Menorca, las perlas de Manacor, y también la moda en algodón y lino de inspiración ibicenca. |
Bidaiariek etxera oroigarri gisa maizenik eramaten dituzten objektuen artean, turismoaren eskariagatik ez balitz desagertuta egongo liratekeen tradizio eta lanbide zaharretako produktuak daude: beira puztua, olibondo-egurrean tailatutako piezak, saskigintza eta espartzu-lanak, Incako (Mallorca) eta Menorcako larruzko produktuak eta Eivissan inspiratutako kotoizko eta lihozko janzkiak. |
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak |
Un caso aparte son las piezas del escultor Salzillo que procesionan durante la Semana Santa de la capital. |
Apartekoak dira hiriburuan Aste Santuan prozesiora ateratzen dituzten Salzillo eskultorearen piezak. |
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak |
La alfarería de Totana y los belenes de barro de Puente Tocinos se encuentran entre las piezas tradicionales mas buscadas por los turistas. |
Totanako buztingitzako piezak eta Puente Tocinos-eko buztinezko jaiotzak dira turistek gehien nahi izaten dituzten piezak. |
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak |
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Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (178) |
Se utiliza para cuadros en ángulo recto, para travesanos, y piezas intermedias. |
Angelu zuzeneko koadroak, langetak eta tarteko piezak egiteko erabiltzen dugu metodo hau, |
Materiala: Egurraren teknologia |
En el trabajo de compresión, los pies derechos pueden disponerse de tres modos: |
Konpresio-lana egiten dutenean, hiru modutan egon daitezke piezak: |
Materiala: Egurraren teknologia |
° Que la pieza esté empotrada en sus dos extremos. |
Piezaren bi muturrak sartuta egotea. |
Materiala: Egurraren teknologia |
Unión de dos piezas en ángulo, con clavijas redondas(fig. 342). |
Bi pieza angeluan elkartzea, larako biribilez(ikusi 342. irudia). |
Materiala: Egurraren teknologia |
En estos cálculos, la carga está centrada sobre la sección de la pieza. |
Horrelako kalkuluak egiten ditugunean, piezen ebakiduraren erdiko karga kalkulatzen dugu. |
Materiala: Egurraren teknologia |
Cuando una pieza de madera empotrada por un extremo sufre un giro normal a su eje, debido a una fuerza que obra con un brazo de palanca en su extremo libre, las fibras rectas se convierten en curvas helicoidales; y la resistencia opuesta a esta deformación se denomina torsión (fig. 1103). |
Mutur batean sartuta dagoen egurrezko pieza ardatzarekiko norabide normalean biratzen dugunean, aske dagoen muturrean palanka-besoarena egiten duen indarraren ondorioz, zuntz zuzenak kurba helikoidal bihurtzen dira. Hain zuzen ere, deformazio horren kontrako erresistentzia da bihurduraren aurkako erresistentzia (ikusi 1.103. irudia). |
Materiala: Egurraren teknologia |
aLas maderas desecadas en estufas, disminuyen el coeficiente i de elasticidad. |
Egurrezko piezak labean lehortzeak elastikotasun-koefizientea txikiagotzen du. |
Materiala: Egurraren teknologia |
aEn las piezas comprimidas, los nudos adherentes no influyen mucho en la resistencia. |
Piezak konprimitu egiten ditugunean, adabegi atxikiek ez dute eragin handirik erresistentzian. |
Materiala: Egurraren teknologia |
aEn las maderas que trabajan a tracción, los defectos tienen gran importancia, verificándose la mayoría de las rupturas al nivel de los nudos. |
Trakzio-lana egiten duten egurrezko piezetan, akatsek garrantzi handia dute, eta haustura gehienak adabegien parean gertatzen dira. |
Materiala: Egurraren teknologia |
Forma y posición delaspiezas. |
Piezen forma eta posizioa. |
Materiala: Egurraren teknologia |
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Administrazioa eta kudeaketa (5) |
Debemos concebir la empresa como una gran máquina en la que todas las piezas y engranajes están interrelacionados de tal manera que el funcionamiento de cualquiera de ellos depende del funcionamiento del resto. |
Pieza eta engranaje guztiak elkarrekin erlazionatuta dituen makina handi baten modura ulertu behar da enpresa, halako moldez, non haietako edozeinen funtzionamendua gainerakoen funtzionamenduaren mende baitago. |
Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa) |
Procesado de piezas necrópsicas, quirúrgicas y biópsicas clínicas. |
Pieza nekropsikoak, kirurgikoak eta biopsia klinikoak prozesatzea. |
Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa) |
Registro fotográfico de piezas y preparaciones a escala macroscópica, microscópica y ultramicroscópica. |
Piezen eta prestakinen argazki-erregistroa egitea, maila makroskopikoan, mikroskopikoan eta ultramikroskopikoan. |
Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa) |
los empleados son una pieza clave en el éxito de PortAventura y desde el departamento de RR. HH. se pretende con esta acción: |
langileak PortAventuraren arrakastaren funtsezko piezak dira, eta giza baliabideen sailak hau lortu nahi du ekintza horrekin: |
Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa) |
Registro fotográfico de piezas y preparaciones a escala macroscópica, microscópica y ultramicroscópica. |
Piezen eta prestakinen argazki-erregistroa egitea maila makroskopikoan, mikroskopikoan eta ultramikroskopikoan. |
Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa) |
Kimika (1) |
2 piezas acodadas |
2 pieza ukondotu |
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak |
Animazio turistikoa (5) |
El animador es una pieza que se engrana y se interrelaciona con los usuarios de las actividades recreativas, para propiciar que esos usuarios se engranen y se interrelacionen entre ellos. |
Olgeta-jolasen erabiltzaileekin lotzen eta erlazionatzen den pieza bat da animatzailea, erabiltzaile horiek elkarren artean lotu eta erlazionatu daitezen errazteko. |
Materiala: Animazio turistikoa |
Es el lugar donde se representan los musicales, las piezas de teatro que organiza la animación nocturna y donde actúan los artistas externos al hotel. |
Hor antzezten dira musikalak eta gaueko animazioan antolatzen diren antzezlanak, eta hori aritzen dira, halaber, hoteletik kanpoko artistak. |
Materiala: Animazio turistikoa |
En trenes como el Tren de la Fresa o el Tren de Cervantes actores caracterizados con la época o la temática hacen pequeñas piezas de teatro, declaman, ofrecen algo de comer, etc. |
Marrubiaren Trenean, Cervantesen Trenean eta antzeko trenetan, aktoreek, dagokion garaiko edo dagokion gaiko jantziekin jantzita, antzezlan txikiak egiten dituzte, jateko zerbait eskaintzen dute, etab. |
Materiala: Animazio turistikoa |
En grandes almacenes, terminales de viajeros, palacios de congresos, etc., puede verse en el patio de distribución central o en alguna zona común a alguien tocando el piano, cuartetos de cuerda e incluso piezas cortas de teatro. |
Saltoki handietan, bidaiarien terminaletan, kongresu-jauregietan..., batzuetan, erdiko patioan, norbait egoten da pianoa jotzen, sokazko kuartetoak ere izaten dira, eta antzezlan txikiak ere egiten dituzte. |
Materiala: Animazio turistikoa |
Podemos aunar bailes y concurso repartiendo unas tarjetas donde el cliente apuesta cuántas personas van a bailar esa pieza, se ponen los resultados en un panel que todo el mundo pueda ver y arriba la combinación ganadora; si nadie acierta el premio puede quedar desierto o hacer ganadora la combinación que más se acercó. |
Dantzak eta lehiaketa uztartu ditzakegu: txartel batzuk banatzen dira, bezeroek apustu egin dezaten zenbat pertsonak dantzatuko duten pieza jakin bat; guztiek ikusteko moduan jarritako panel batean jartzen dira emaitzak, eta, goiko aldean, konbinazio irabazlea. Inork ere ez badu asmatzen, saria eman gabe utz daiteke; bestela, gehien gerturatzen den konbinazioa izan daiteke garaile. |
Materiala: Animazio turistikoa |
Krokizazioa (46) |
Una colección de piezas, dadas en perspectiva, a partir de las cuales el alumno dibujará las vistas suficientes y necesarias. |
Perspektiban emandako pieza sorta bat, haietatik abiatuta ikasleak behar adina bista marraztu ditzan. |
Materiala: Krokizazioa |
Aunque hay normas teóricas que establecen los fundamentos para deducir las vistas de una pieza, el conocimiento de estas normas, por sí sólo, no es suficiente. |
Badira arau teoriko batzuk pieza baten bistak ondorioztatzeko oinarriak ezartzen dituztenak, baina arau horiek ezagutzea, besterik gabe, ez da nahikoa. |
Materiala: Krokizazioa |
Una vez conocidos los fundamentos teóricos, el aprendizaje de este tema consistirá en acumular el mayor número de experiencias, croquizando diferentes tipos de piezas con dificultad creciente. |
Oinarri teorikoak ezagutu ondoren, gai honetan ahalik eta esperientziarik handiena hartzea da helburua. Horretarako, gero eta zailtasun handiagoko piezen krokisak egingo dira. |
Materiala: Krokizazioa |
Partiendo de la práctica adquirida con dichas experiencias, se podrán elegir y dibujar las vistas más representativas de otras piezas que, aún siendo en su conjunto distintas a las ya dibujadas, posean detalles o partes anteriormente resueltas. |
Esperientzia horien bidez lortutako praktikatik abiatuta, beste pieza batzuen bista adierazgarrienak aukeratu eta marraztu ahal izango dira. Beste pieza horiek, jada marraztutakoak bezalakoak ez izan arren, lehenago ebatzitako xehetasunak edo zatiak izango dituzte. |
Materiala: Krokizazioa |
En las prácticas que se proponen, la perspectiva de la pieza a resolver se sitúa junto al espacio destinado a la realización de croquis. |
Proposatzen diren praktiketan, ebatzi beharreko krokisak egiteko espazioaren ondoan kokatu da piezaren perspektiba. |
Materiala: Krokizazioa |
Esto permite que el alumno se vaya acostumbrando a visualizar las piezas (imaginárselas en el espacio). |
Hala, ikaslea ohitu egiten da piezak bistaratzen (espazioan irudikatzen). |
Materiala: Krokizazioa |
Algunas de las piezas utilizadas en la explicación teórica y, sobre todo, de las propuestas en las prácticas, por ser huecas, podrían representarse efectuando un corte, evitando con ello las líneas ocultas. |
Azalpen teorikoan eta, batez ere, praktiketako proposamenetan erabiltzen diren pieza batzuk, barnean hutsik daudenez, ebaki bat eginez irudika litezke; hala, ezkutuko lerroak saihestuko lirateke. |
Materiala: Krokizazioa |
El croquis de una pieza es el conjunto de vistas de la misma, hechas a lápiz y a mano alzada, adecuadamente elegidas y relacionadas entre sí, que permitan su interpretación o visualización. |
Pieza baten krokisa haren bisten multzoa da, arkatzez eta esku hutsez egina eta bistak modu egokian hautatuak eta elkarrekin erlazionatuak, interpretatu edo bistaratu ahal izateko. |
Materiala: Krokizazioa |
A.De una pieza material,que el alumno puede mover y observar desde distintos ángulos. |
A.Pieza material bat. Hala, ikasleak mugitu egin dezake, eta angelu desberdinetatik azter dezake. |
Materiala: Krokizazioa |
Para paliar este inconveniente, y hasta que el alumno se acostumbre a "ver" perspectivas, se podrían materializar las primeras piezas de las prácticas de forma rápida con materiales fácilmente moldeables como plastilina, tiza, etc. |
Eragozpen hori arintzeko, eta ikaslea perspektibak "ikusten" ohitu arte, aukera bat litzateke praktiketako lehen piezak modu azkarrean gauzatzea, plastilina, klariona eta antzeko material moldaerrazak erabiliz. |
Materiala: Krokizazioa |
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Zehar-lerroa (141) |
NINGUNA PIEZA DEL PROTECTOR OCULAR QUE ENTRE EN CONTACTO CON EL USUARIO esTÁ COMPUesTA DE MATERIALes DE LOS QUE SE SABE QUE PROVOCAN IRRITACIÓN EN LA PIEL. |
ERABILTZAILEA UKITZEN DUEN BEGI-BABesLEAREN PIEZA BAKAR BAT ERE EZ DAGO LARRUAZALEAN NARRITADURA ERAGITEN DUEN MATERIALEZ OSATUA. |
Materiala: Sistemen integrazioa |
TODAS LAS PIEZAS DEL PROTECTOR OCULAR QUE ENTREN EN CONTACTO CON EL USUARIO, DEBEN SER DesINFECTADAS CON ALCOHOL. |
ERABILTZAILEA UKITZEN DUTEN BEGI-BABesLEAREN PIEZA GUZTIAK ALKOHOLEZ DesINFEKTATU BEHAR DIRA. |
Materiala: Sistemen integrazioa |
USE SOLAMENTE REPUesTOS ORIGINALes ANTes DE REEMPLAZAR LA LENTE ASEGÚResE SIEMPRE DE QUE TIENE UNA LENTE DE ResPUesTO DE LA MISMA MARCA QUE LA ORIGINAL. |
ORDEZKO PIEZA ORIGINALAK SOILIK ERABILI. LEIARRA ALDATU AURRETIK, BETI ZIURTATU LEIAR ORIGINALAREN MARKA BEREKO ORDEZKO LEIARRA DUZULA. |
Materiala: Sistemen integrazioa |
Un cliente interno cuando termina su labor en la pieza que se fabrica y la pasa a otra sección se convierte en proveedor interno. |
Barneko bezero bat, fabrikatzen ari diren piezan bere lana bukatzen duenean eta pieza beste atal batera pasatzen duenean, barneko hornitzaile bihurtzen da. |
Materiala: Sistemen integrazioa |
Será muy importante realizar una selección adecuada de los proveedores, pues son una pieza fundamental en nuestro sistema productivo. |
Oso garrantzitsua izango da hornitzaileak egoki aukeratzea, gure ekoizpen-sistemako funtsezko pieza bat baitira. |
Materiala: Sistemen integrazioa |
Mecanizado de piezas metálicas y no metálicas bajo pedido |
Pieza metalikoen eta metalikoak ez direnen mekanizazioa, eskatu ahala |
Materiala: Sistemen integrazioa |
% PIEZAS CON RECHAZO DURO FELGUERA |
DURO FELGUERAK BAZTERTUTAKO PIEZAK (%) |
Materiala: Sistemen integrazioa |
De todas formas, para el volumen de piezas mecanizadas, el % actual de rechazos es satisfactorio. |
Dena den, pieza mekanizatuen kopuruari dagokionez, baztertzeen egungo ehunekoa egokia da. |
Materiala: Sistemen integrazioa |
El espacio será el suficiente, es decir, alrededor del equipo existirá el suficiente espacio libre para manejar las piezas a trabajar asegurando en todo momento un espacio seguro y confortable para el operario. |
Lekua behar adinakoa izango da, hots, ekipamenduaren inguruan nahikoa leku libre egongo da landu behar diren piezak maneiatzeko, eta langilearentzako leku segurua eta erosoa ziurtatzeko une oro. |
Materiala: Sistemen integrazioa |
Son máquinas utilizadas principalmente para el afilado de herramienta y el desbarbado de pequeñas piezas(fig. 10). |
Makina hauek erreminta zorrozteko eta pieza txikiei bizarrak kentzeko erabiltzen dira batez ere(10. irudia). |
Materiala: Sistemen integrazioa |
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Irudia eta soinua (18) |
Zapata edo miri-buztana: pieza angeluzuzen honek tripodearen burura lotzen du estafa. Zapata torloju baten bidez lotzen zaio estafari. Bada, zapatak hainbat posizio dauzka, kamera orekatzeko eta ez kulunkatzeko. Eginkizun berarekin, zapatak tripodearen buruaren garapen luze bat dauka, zapata estutzen duen alboko torloju batekin doitu dadin eta, horrela, kamera tripodearen gainean seguru egon dadin. |
Zapata o cola de milano: es una pieza con forma rectangular que une la estafa a la cabeza del trípode. La zapata se engancha a la estafa a través de un tornillo, que posee diferentes posiciones a lo largo de ella para favorecer equilibrar la cámara y evitar que cabecee. Con esta misma función, la zapata tiene un desarrollo largo de la cabeza del trípode, de manera que se facilita su ajuste con un tornillo lateral que aprieta la zapata, dejando la cámara segura sobre el trípode. |
Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx |
Beso artikulatua: egonkortzailea kamerariarekin lotzen du, blockout-aren bidez. Blockout-a txalekoan sartuta dago, eta doikuntzak egiten laguntzen du. Sistema pneumatiko honek egitura urruntzeko edo hurbiltzeko aukera ematen du, edota x ardatzean nahiz y ardatzean igotzekoa eta jaistekoa. Eraketaren arabera, bi beso mota daude: isoelastikoak eta malgukidunak. |
Brazo articulado: une el estabilizador con el operador a través del blockout, que es una pieza que está incorporada en el chaleco y que facilita el ajuste. Es un sistema neumático que permite alejar o acercar la estructura, así como subir y bajar tanto en el eje x como en el eje y. Existen dos tipos de brazos según su constitución: isoelásticos o de muelles. |
Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx |
-Ginbala: kamera hiru ardatzetan 360o-tan edukitzea ahalbidetzen duen pieza da. |
Gimbal: es una pieza que permite el trabajo con la cámara en 360o en los tres ejes. |
Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx |
Biserak: argi-sortaren zabalera eta altuera doitzeko erabiltzen dira. Metal beltzezko piezak dira, eta proiektagailuaren aurrealdean jartzen dira. |
Viseras: permiten ajustar el ancho y alto del haz luminoso. Son unas piezas de metal negro que se colocan en la parte delantera del proyector. |
Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx |
Banderak: pieza beltz laukizuzenak dira, txikiak eta arinak, eta tripodeari lotzen zaizkio, errotula baten bitartez. Argia mozteko, argi-ihesak prebenitzeko edo islak saihesteko erabiltzen dira. |
Banderas: son pequeñas piezas negras rectangulares y ligeras que se fijan a un trípode mediante una rótula. Se emplean para recortar la luz, prevenir escapes de luz o evitar reflejos. |
Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx |
Halaber, antzerkian honako argiztapen-gailu hauek ere erabiltzen dira: biserak (argi-sorta kontrolatzen dut, talkoak (kolore-filtroak dira, eta fokuetara egokitzen diren talko-euskarrietan mihiztatzen dir, efektuen filtroak (argi-efektuak –hala nola euria edo hodeiak– proiektatzen dituzten filtroak dir eta, azkenik, talko-danborra (fokuari jartzen zaion elementu bat da; koloretako bost talko dauzka, eta fokuaren kolorea aldatzea ahalbidetzen du). |
Otros dispositivos de iluminación empleados en el teatro son: las viseras, que permiten controlar el haz luminoso; los talcos, que son filtros de color y que se ensamblan en unas piezas metálicas denominadas portatalcos y que se adaptan a los focos; filtros de efectos, que corresponde a filtros que proyectan efectos lumínicos como lluvia o nubes, y, por último, el tambor de talcos, un elemento que se acopla al foco, consta de cinco talcos de colores y que permite modificar el color del foco. |
Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx |
2.18. Nola deitzen zaie errotuladun tripode batean finkatzen diren eta argia mozteko, argi-ihesak prebenitzeko edo islak saihesteko erabiltzen diren pieza beltz txiki eta laukizuzenei? |
2.18.¿Cómo se conoce a las pequeñas piezas negras rectangulares y ligeras que se fijan a un trípode con una rótula y se emplean para recortar la luz, prevenir escapes de luz o evitar reflejos? |
Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx |
Lurzoru-oina: prozedura teleskopiko bat da, oinetan gomazko pieza batzuk jarrita, eta haren bidez goratzea premia espezifikoen arabera erregula daiteke. Pintza orientagarri bat dauka, mikrofonoari eusteko. |
Pie de suelo: consiste en un procedimiento telescópico con unas piezas de goma en las patas que permite regular la elevación en función de las necesidades específicas. Consta de una pinza que es orientable donde se sujeta el micrófono. |
Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx |
-Azpitituluak dauzkaten edo ez dauzkaten proiekzioak ikusteko sistemak, piezak bikoizteari begirakoak. |
-Sistemas de visualización de proyecciones subtituladas o no para poder realizar el doblaje de las piezas. |
Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx |
Setean dauden profesionalak, kazetariak, programaren gidaria eta abar. Alderdi hori ere oso garrantzitsua da; izan ere, ematen ari diren pieza enlatatu guztien jarraipena egiteko eta pieza horien edukia ezagutzeko aukera ematen du, bai eta grabazio-estudioan ez dauden kazetariekin edo laguntzaileekin interakzioan aritzeko aukera ere. Kasu horretan, ezinbestekoa da platoan egiten den programaren entzuketak seteko parte-hartzaileen soinu-informazioa ez jasotzea, soinu-arazoak saihesteko, hala nola, akoplatzeak. Itzulerako informazio hori are garrantzitsuagoa da musika-emanaldietan. |
Los profesionales que se encuentran en el set, periodistas, conductor del programa, etc. Esta parte es muy importante, ya que, además de seguir todas aquellas piezas enlatadas que se están emitiendo y conocer su contenido, también favorece la interacción entre otras conexiones con periodistas o colaboradores que no se encuentren en el estudio de grabación. En este caso es esencial que la escucha del programa que se realice en el plató no contenga la información sonora de los participantes en el set para evitar problemas sonoros como posibles acoples. Este tipo de información de retorno es más importante si cabe en actuaciones musicales. |
Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx |
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Instalatze eta mantentze lanak (17) |
La capilaridad se produce tanto mejor, cuanto menor y más regular es el espacio entre el tubo y el accesorio que se pretende soldar. |
Kapilaritatea nabarmenagoa da zenbat eta txikiagoa eta erregularragoa izan hodiaren eta soldatu nahi den piezaren arteko espazioa. |
Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx |
Las pérdidas de carga localizadas son las originadas por piezas tales como codos, derivaciones, válvulas, cambios de sección, etc. en las que se produce un rozamiento o una pérdida de carga propia del accesorio, independientemente de la longitud del mismo. Salvo casos excepcionales, las pérdidas de carga localizadas solo se pueden determinar de forma experimental y, puesto que son debidas a una disipación de energía motivada por las turbulencias, pueden expresarse en función de la altura cinética corregida mediante un coeficiente empírico (g). |
Karga-galera puntualak esaten zaie pieza bereziek eragindakoei, hala nola ukondoek, adarrek, balbulek, sekzio-aldaketek eta abarrek eragindakoei. Instalazioaren osagai puntual bakoitzaren berezko karga-galera da, eta ez da luzeraren mendekoa. Karga-galera puntualak modu esperimentalean soilik zehatz daitezke (oso kasu berezietan izan ezik), eta zurrunbiloek eragindako energia-barreiaketak eragindakoak direnez, altuera zinematikoaren funtzioan adieraz daitezke, koefiziente enpiriko batez doituta (g). |
Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx |
En esta modalidad de distribución se sustituye la clásica ramificación en el interior del cuarto húmedo, para colocar una pieza llamada distribuidor, que a modo de colector, se alimenta de la derivación particular por uno de sus extremos (de mayor diámetro) mientras que el resto de salidas, alimentarán de forma independiente a cada uno de los aparatos sanitarios del cuarto húmedo donde quede colocado. |
Banaketa-sistema honetan, gela hezeetako ohiko banaketa adarkatuaren ordez, banagailu deritzon pieza bat instalatzen da. Banagailua kolektore antzeko pieza bat da, diametro handieneko muturretik adar partikularrarekin konektatzen dena. Gainerako muturretako bakoitzak gela heze horretako higiene-ontzi bat elikatuko du. |
Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx |
Las tuberías metálicas se protegerán contra la agresión de todo tipo de morteros, del contacto con el agua en su superficie exterior y de la agresión del terreno mediante la interposición de un elemento separador de material adecuado e instalado de forma continua en todo el perímetro de los tubos y en toda su longitud, no dejando juntas de unión de dicho elemento que interrumpan la protección e instalándolo igualmente en todas las piezas especiales de la red, tales como codos, curvas. También se protegerán con los revestimientos adecuados, cuando los tubos discurren enterrados o empotrados, según el material de los mismos, serán: |
Metalezko hodietan, haien perimetro eta luzera osoan, materialak bereizteko elementu bat jarriko da tartean, modu jarraituan, edozein motatako morteroen erasoetatik babesteko, kanpoko gainazalak urarekiko kontakturik ez izateko eta lurraren erasotik babesteko. Elementu horren ezein lotura-junturak ez du babesgarria etengo, eta berdin instalatuko da sareko pieza berezi guztietan, hala nola ukondoetan, kurbetan eta abar. Hodi lurperatuen edo landatuen kasuan, estaldura egokiak, hodien materialaren arabera, hauek izango dira: |
Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx |
Múltiples: si la misma pieza sirve para sujetar a dos o más tuberías. Por el material del que están fabricados: |
Metalezkoak: altzairu zinkatua, altzairu bikromatua, altzairu herdoilgaitza… |
Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx |
Grapas: La tubería se apoya o asienta sobre la propia superficie o paramento constructivo al que está sujeta, por lo que la tubería queda simplemente pinzada o grapada, bien por una pestaña o taco incorporado por uno a ambos lados del puente de la grapa. |
Grapak: hodia eraikuntzako paramentuan edo gainazalean bertan bermatzen da, hodia grapatu edo heldu baino ez baitu egiten elementu mota honek, graparen zubiaren alde batean edo bietan dagoen irtengunearen edo takoaren bidez. Bai besarkagailuak bai grapak bi motatakoak izan daitezke, zer eginkizun duten: Bakunak: hodi bakar bati eusten diete. Anizkunak: pieza berberak bi hodiri edo gehiagori eusten die. Zer materialekin eginda dauden kontuan hartuz, mota hauetako elementuak aurkituko ditugu: |
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La ventaja de los lavabos realizados en vidrio es que son adecuados para los espacios pequeños; ya que como casi todas las piezas y muebles realizados en este material ópticamente ayudan a aligerar el espacio disponible. La calidad del lavabo depende fundamentalmente del grosor del vidrio, siendo lo habitual que oscile entre 15 y 19 milímetros, destacando: |
Beirazko konketen alde on baT19–material horrekin egindako pieza eta altzari guztiek dutena– ikusita sortzen duten arintasun-sentsazioa da; horregatik, oso dira egokiak leku txikietarako, bisualki ez baitute hainbeste betetzen dagoen leku gutxia. Konketaren kalitatea beiraren lodieraren araberakoa izango da, funtsean, eta ohikoena 15-19 mm bitartekoa izatea da. Beirazko konketen artean, hauek dira azpimarragarrienak: |
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Mediante la electrodeposición en el caso del latón de una capa gruesa de níquel y otra más tenue de cromo con espesores del orden de 10 μm Ni y 0,30 μm de Cr. Si se trata de piezas vistas de zamak o de plástico (manecillas, pomos, casquillos, etc.) el recubrimiento comienza con un cobreado para añadir posteriormente níquel y cromo con espesores para el zamak del orden de Cu 15 μm Ni 20 μm y Cr 0,5 μm y para el plástico de Cu 17 μm Ni 16 μm y Cr 0,5 μm. |
Oinarrizko gainazala letoia baldin bada, lehenbizi nikel-geruza lodi baT19eta gero kromo-geruza meheago baT19jalkiarazten zaizkio elektrolisi bidez, gutxi gorabehera lodiera hauetakoak: nikela, 10 μm; eta kromoa, 0,30 μm. Zamakezko edo plastikozko ageriko piezak badira (kanilak, heldulekuak, zorroak, etab.), estalketaren lehen urratsa kobreztaketa izaten da, eta hurrena, nikela eta kromoa gehitzea, lodiera hauetakoak: zamakari, 15 μm kobre, 20 μm nikel eta 0,5 μm kromo; eta plastikoari, 17 μm kobre, 16 μm nikel eta 0,5 μm kromo. |
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Disponen de dos componentes: la taza y el tanque o cisterna que puede ser vista formando un único cuerpo con la taza «One Piece», bien fijada sobre ella o situada encima (pudiendo ser semialta o colgada) o bien oculta, empotrada en la pared, pero registrable con o sin bastidor para su fijación. A su vez el accionamiento de la descarga de estos últimos puede ser manual, neumático o electrónico. |
Bi atal dituzte: komunontzia eta tanga. Modelo batzuetan (one piece deritzenak), tanga eta komunontzia pieza bakar baT19dira; gainerakoetan, tanga komunontziari berari jarria egon ohi da, edo goian (erdi goratua edo zintzilikatua izan daiteke), edo ezkutuan, horman sartua, baina betiere aztergarria, instalatzeko bastidoreduna edo bastidorerik gabea. Bestalde, tanga husteko hiru eragingailu mota daude: eskuzkoak, pneumatikoak eta elektronikoak. |
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Del calentamiento de un vidrio de 19 mm y su posterior enfriamiento progresivo obtenemos una encimera con el lavabo incluido. El lavabo es totalmente transparente (sin ningún tipo de marcas). El seno resultante puede ser de forma redonda, ovalada o curvada, permitiendo posteriormente que la pieza sea mateada al chorro de arena o bien pintada y vitrificada. |
19 mm-ko beira berotu eta, gero, pixkanaka hoztuz, aska eta guzti duen gainalde baT19lortzen da. Konketa erabaT19gardena da, inolako markarik gabea. Aska biribila, obalatua edo kurbatua izan daiteke, eta itxurari dagokionez ere aukera dago hondar-zurrusta bidez pieza mate bihurtzeko edo pintatu eta beiraztatzeko. |
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