Emaitzak: 1.595

ES EU
Administrazioa eta kudeaketa (7)
Directa.-La contabilización de forma directa supone el abonar el bien objeto de amortización, de esta forma, el elemento a amortizar sufrirá anualmente una disminución de su valor por el importe de la amortización. Zuzenean.-Zuzenean kontabilizatzeko, amortizatu behar den ondasuna ordaindu egiten da. Hartara, amortizatu behar den elementuak amortizazioaren zenbatekoaren balioa galduko du urtero.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Esta cuenta recogerá las amortizaciones aplicadas hasta el momento, y en la cuenta de inmovilizado (objeto de la amortización) aparecerá el valor de costo. Kontu horretan, une horretara arte aplikatutako amortizazioak jasotzen dira, eta ibilgetuen kontuan, berriz, (amortizatu beharrekoa) kostuaren balioa azaltzen da.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

El negocio esta compuesto por dos bienes, uno el de los terrenos, y otro el del dinero en caja, y que la fuente objeto de estos bienes proviene del propietario. Negozioa bi ondasunek osatzen dute: batetik, lurrek eta, bestetik, kutxako diruak. Halaber, ondasun horien iturria jabea da.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

A estos efectos, los beneficios imputados directamente al patrimonio neto no podrán ser objeto de distribución, directa ni indirecta. Ondorio horietarako, zuzenean ondarera egotzitako irabaziak ezin izango dira banatu, ez zuzenean, ez zeharka.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

- Haya reclamación judicial de las obligaciones o sean objeto de litigio judicial. - Obligazioen erreklamazio judiziala dagoenean edo auzitan direnean.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Los productos que suelen pasar algún proceso productivo después de su separación del producto principal al objeto de poder ser vendidos más ventajosamente son: Onura handiagoz saltzeko asmoz produktu nagusitik bereizi ostean ekoizpen-prozesuren batetik pasatzen diren produktuei honela deitzen zaie:

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Suelen pasar por algún proceso productivo después de su separación del producto principal, al objeto de poder ser vendidos más ventajosamente. Produktu nagusitik bereizi ostean ekoizpen-prozesuren batetik pasatzen dira, onura handiagoarekin saltzeko xedez.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Elektrizitatea eta elektronika (291)
DPR del hombre o técnico, en el cual nos referimos a las tareas y subtareas reflejadas en las actividades de los trabajadores encaminadas a manipulaciones de objetos o instalaciones en sí. Langileek objektuak edo instalazioak erabiltzeko betetzen dituzten eginkizunak edo azpieginkizunak adierazten ditugu pertsonaren edo teknikariaren IBDn (ibilbide-prozesuaren diagraman).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

En general, los análisis de tareas en el desarrollo de sistemas de telecomunicación e informáticos se definen como una serie de procedimientos analíticos que tienen como objeto describir el trabajo que realizan los miembros del equipo de trabajo en términos de las tareas, de las actividades y de los paquetes de trabajo que se realizan en el proyecto. Telekomunikazio- eta informatika-sistemen garapeneko eginkizunen analisia, oro har, prozedura analitiko multzo gisa definitzen da, eta lantaldeko kideek proiektuko eginkizunetan, jardueretan eta lan-paketeetan egiten duten lana deskribatzeko erabiltzen dira prozedura horiek.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Consiste en un depósito que almacena agua para el enfriamiento de objetos que provienen de otra fase de la cadena de producción. Ekoizpen-kateko beste fase batetik datozen objektuak hozteko ura duen andela da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Una vez transformado a programa objeto, se encuentra limpio de errores. Objektu-programara bihurtu denean, ez du errorerik.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Si se emplean lenguajes de alto nivel, una vez convertido el programa fuente a objeto, se almacena en memoria o en una unidad de almacenamiento masivo, encontrándose listo para su ejecución. Goi-mailako lengoaiak erabiltzen badira, iturburu-programa objektura bihurtu denean, memorian edo biltegiratze masiboko unitate batean gordetzen da, eta egikaritzeko prest gelditzen da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Es una organización no gubernamental establecida en 1997. Su misión es promover el desarrollo de la normalización y actividades relativas a la misma en el mundo con el objeto de facilitar el intercambio de bienes y servicios. 1997an sortu zen eta gobernuz kanpoko erakundea da. Haren helburua da mundu mailan normalizazioa eta normalizazioko jarduerak sustatzea, ondasun- eta zerbitzu-trukea errazteko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Mediante un módulo de entradas analógicas se deben leer las presiones de entrada y salida de dicha válvula, con el objeto de monitorizar el proceso de inflado. Sarrera analogikoak dituen modulu baten bidez balbula horren sarrera- eta irteera-presioak irakurri behar dira, puzteko prozesua monitoriza dadin.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

No difiere mucho de las anteriores, razón por la cual haremos referencia a ellas cuando las diferencias sean notables, con el objeto de que este documento sirva para todos los usuarios. Ez da aurrekoen oso ezberdina; hori dela eta, aldeak nabarmenak direnean, bertsio haiek azalduko ditugu, dokumentu hau erabiltzaile guztientzat erabilgarria izan dadin.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

No olvidar que puede haber objetos gráficos ocultados por los de un nivel superior. Ez ahaztu maila bat goragokoek ezkutatutako objektu grafikoak egon daitezkeela.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

ficheros con extensión .TPL que están en el mismo subdirectorio que las anteriores y que contienen un contorno de placa, taladros de fijación, conectores y otros objetos, además de las reglas de diseño fijadas en la plantilla DEFAULT.TCH. .TPL luzapena duten fitxategiak. Aurrekoen azpidirektorio berean daude eta plakaren ingurua, ezarpen-zuloak, konektoreak eta beste objektuak dituzte, baita DEFAULT.TCH txantiloian ezarritako diseinu-arauak ere.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (13)
A diferencia de los otros Sistemas contemplados en la norma UNE EN 1263, el sistema U tiene por objeto impedir las caídas desde el área de tránsito o trabajo donde se instala, proporcionando una protección vertical hasta aproximadamente un metro de altura desde el piso. UNE EN 1263 arauan jasotzen diren beste sistemek ez bezala, U sistemaren helburua iraganbidetik edo lan-eremutik erortzea saihestea da; metro bat inguruko babes bertikala ematen du solairutik.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Con este sistema no existe ningún hueco entre el canto del forjado y el mallazo, eliminando el riesgo de caída de objetos por el mismo, y quedando totalmente cerrado el hueco. sistema honekin ez da inolako zulorik sortzen forjatuaren ertzaren eta sarearen artean; ez dago bertatik objektuak erortzeko arriskurik, eta zuloa erabat itxita geratzen da.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Como comentábamos anteriormente, en cualquier fase de obra existen situaciones en las que no es posible utilizar protecciones colectivas, lo que dan lugar a la aparición de determinados riesgos (caída de altura, caída de objetos desprendidos, etc..) que son necesarios proteger. Lehenago adierazi dugun moduan, obraren edozein fasetan babes kolektiboak erabiltzea ezinezko egiten duten egoerak egoten dira, eta babestu beharreko arrisku mota jakin batzuk sortzen dira: altueratik erortzea, askatutako objektuak erortzea eta abar.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Propiedad, Autor del Proyecto; objeto del mismo; circunstancias de tipo general y particular de la parcela y servicios existentes y a realizar. Jabea, proiektuaren egilea; proiektuaren helburua; lursailaren ezaugarri orokorrak eta bereziak, bertan dauden zerbitzuak eta egin beharrekoak.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

relacionan el proyecto con el terreno, y justifican la cumplimentación de los parámetros urbanísticos (que serán objeto de otros capítulos). proiektua lursailarekin erlazionatzen dute, eta hirigintzako parametroak betetzen direla justifikatzen dute (horiek beste kapitulu batzuetan ikusiko ditugu).

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Es de gran importanciael conocimiento total de la zona en la que se pretende implantar el edificio objeto del proyecto Oso garrantzitsua da proiektuko eraikina ezarri nahi den zona ondo ezagutzea

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Los de la Administración están totalmente definidos, bien por su carácter reglamentado ó bien porque han sido objeto de un estudio previo. Administraziokoak erabat definituta daude, bai araututa daudelako, bai aldez aurretik haiei buruzko azterketa bat egin delako.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

° Objeto del Expediente. ° Espedientearen xedea.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

- Determinación de lotes objeto de control. - Kontrolatu beharreko loteak zehaztea.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Es el objeto de este capítulo dar a conocer los criterios de redacción de los proyectos de reforma más empleados habitualmente, teniendo en cuenta la escasez de normativa y bibliografía que desarrollan ese tema. Kapitulu honen helburua da gehien erabiltzen diren berritze-proiektuak idazteko irizpideak ezagutzera ematea, gai horri buruzko araudiak eta bibliografia urriak baitira.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Gizarte eta kultura zerbitzuak (189)
Utilizar protecciones alrededor de los objetos calientes (fuegos de la cocina, chimeneas o estufas, etc.) Objektu beroen inguruan babesa erabiltzea (sukaldeko suak, tximiniak edo berogailuak eta abar).

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Subirse a elementos inadecuados, por ejemplo, en una silla o una mesa en lugar de una escalera, en objetos inestables o en escaleras en mal estado. Elementu desegokietara igotzea, adibidez, eskaileraren ordez aulki edo mahai gainera, objektu ezegonkorretara edo egoera txarrean dauden eskaileretara.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Las quemaduras se producen por el contacto con los objetos, partículas o líquidos a altas temperaturas, o bien por la proyección de los mismos. Erredurak tenperatura altuko objektu, partikula edo likidoekin kontaktuan gertatzen dira, edo horien proiekzioagatik bestela.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Colocar los objetos colgantes de forma estable y a la altura necesaria. Zintzilikatzen diren objektuak modu egonkorrean eta beharrezko altueran kokatzea.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Si ve algún objeto que le llama la atención, se dirige a é' alargando sus brazos, gateando o andando. Deigarri zaion objekturen bat ikusten badu, haurra harengana joaten da, besoak luzatuta, lau hankan edo oinez.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Que el niño aprenda métodos para buscar objetos, en la mesa y suelo, de forma sistemática, de manera que esté seguro de no haber dejado ninguna par te de la superficie sin explorar. Haurrak mahaian eta lurrean objektuak sistematikoki bilatzeko metodoak ikasi behar ditu, gainazalaren atalik miatu gabe utzi ez duela ziur egoteko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

(Empezar por objetos motivantes y de buena base) (objektu motibagarriak eta oinarri sendokoak erabili hasieran).

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Con él empieza la posibilidad de proceder a una representación interna tanto de sí mismo como de objetos no presentes en el espacio circundante. Horren bidez, umeak bere baitan irudika dezake bere burua edo inguruan ez dauden objektuak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Todo tipo de muñecos y animales de trapo de tacto suave y sonoros, objetos de goma o plástico para jugar en el agua, espejos (especiales para pequeños), juegos de encajar muy sencillos, grandes y de colores. Mota guztietako eta ukitze leuneko panpinak eta animaliak, soinua dutenak, uretan jolasteko gomazko edo plastikozko objektuak, ispiluak (txikientzako bereziak), oso sinpleak diren ahokatzeko jostailuak, handiak eta koloretakoak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Será durante este período, en que el bebé no puede dominar todavía las manos para llegar a alcanzar las cosas, que dedicará parte de su tiempo a la observación y a la escucha de estos atractivos objetos. Aldi honetan, haurtxoak ezin ditu oraindik eskuak erabili gauzak hartzeko, eta luzaroan egongo da objektu erakargarri horiei begira eta adi.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (23)
Cubrir totalmente el objeto con apósitos estériles. Objektua apositu esterilez guztiz estali.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

a la vez que es tranquilizado, se le preguntan cosas simples y claras con el objeto de comprobar su estado. lasaitzen dugun bitartean, gauza sinpleak eta zehatzak galdetuko dizkiogu, haren egoera egiaztatzeko.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Cada marca de vehículos dispone de unos terminales de diagnosis específicos para ser conectados a la unidad de control y acceder a la memoria de averías al objeto de consultarlas y borrarlas. Ibilgailu-marka bakoitzak diagnosi-terminal espezifiko batzuk ditu, kontrol-unitatera konektatzeko eta matxura-memorian sartzeko, matxura horiek kontsultatu eta ezabatzearren.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Desclavar los objetos extraños de los ojos. Begietan tinkatutako gorputz arrotzak kendu.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Ante cualquier herida perforante siempre se debe actuar pensando en la posibilidad de que si quitamos el objeto que ha provocado la lesión podemos causar un daño peor. Edozein zauri zulatzaileren aurrean, lesioa eragin duen objektua kentzen badugu, kalte are okerragoa eragin dezakegula pentsatuz jokatu behar dugu.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

El objeto puede clavarse más. Objektua gehiago tinka daiteke.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Si se inflama la zona, estos objetos pueden traer graves consecuencias. Eremua hanpatzen bada, objektu horiek ondorio larriak eragin ditzakete.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Observar la permeabilidad de las vías respiratorias y comprobar que la respiración no sea dificultada por la lengua u otros objetos, ya que esto podría provocar el atragantamiento del accidentado al introducir el aire. Ikusi arnasbideak iragazkorrak diren, eta egiaztatu arnasa ez duela oztopatzen mihiak edo beste objekturen batek; izan ere, horrek biktimari airea sartzean kontrako eztarritik sartzea eragin diezaioke.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Esta maniobra consiste en presionar fuertemente la parte inferior del tórax con el objeto de comprimir fuertemente los pulmones desde su base y conseguir que los pulmones del accidentado expulsen el objeto que obstruye las vías respiratorias. Maniobra honetan, toraxaren beheko aldea indartsu presionatzen da, birikek, oinarrian bortizki konprimituta, arnasbideak oztopatzen dituen objektua kanpora dezaten.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Si respira, se debe facilitar la respiración y quitar posibles objetos de la boca, como chicles, etc. Arnasa hartzen badu, arnas hartzeko erraztasunak eman behar zaizkio eta ahoan izan ditzakeen objektuak (txikleak, etab.) kendu.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Informatika eta komunikazioa (106)
Como podemos ver el mismo método del objeto movimiento actúa de dos formas diferentes dependiendo del objeto que le pasamos como parámetro. Ikus dezakegunez, objektuaren metodo berak bi modutan jokatzen du, parametrotzat igarotzen diogun objektuaren arabera.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Si creamos un objeto de la clase SubClaseA este heredará todos los métodos de la clase ClaseA, por lo tanto el siguiente código es válido: AAzpiKlasea klasearen objektu bat sortzen badugu, Aklasea klasearen metodo guztiak heredatuko ditu; beraz, ondoko kode hau baliozkoa da:

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Como podemos observar aunque declaremos un objeto de la clase SubClaseA, al ser una clase extendida de ClaseA podemos hacer uso de todos los métodos y atributos definidos en ClaseA como si estuvieran contenidos en SubClaseA. Ikus dezakegunez, AazpiKlasea klasearen objektu bat deklaratzen badugu ere, Aklasearen klase zabaldu bat izanik, Aklasean definitutako metodo eta atributu guztiak AAzpiKlasean jasota baleude bezala erabil ditzakegu.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Como se ha comentado anteriormente aunque declaremos B no afecta a la definición de A, y si creamos un objeto de la superclase A esté mantendrá sus valores originales. Lehenago esan dugunez, nahiz eta B deklaratu, ez du Aren definizioan eraginik, eta A superklaseko objektu bat sortzen badugu, bere jatorrizko balioei eutsiko die.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Solo sobrescribiremos los valores y funcionalidad de A cuando creemos un objeto de la clase B. Aren balioak eta funtzionalitatea gainidatziko ditugu B klasearen objektu bat sortzen dugunean soilik.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Los métodos de un objeto, son llamados de la misma forma que se llaman a funciones normales, pasándoles como es el caso de metodob el parámetro que necesiten. Objektu baten metodoei funtzio normalei bezala deitzen zaie, eta bmetodoaren kasuan bezala, behar duten parametroa igarotzen zaie.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Como resultado de este código vemos que el constructor es llamado cada vez que se crea el objeto, y vemos que los objetos son únicos aunque sean instancias de la misma clase, el resultado es el siguiente: Kode horren emaitza gisa, objektua sortzen den bakoitzean egileari deitzen zaiola ikusten dugu, eta objektuak bakarrak direla nahiz eta klase beraren instantziak izan; emaitza ondoko hau da:

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

En la programación OO los objetos son únicos y son instancias a una clase determinada. OO programazioan, objektuak bakarrak dira eta klase jakin baten instantziak dira.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

En principio se define la clase con los atributos y métodos correspondientes y luego se crea el objeto que esta basado en una determinada clase (esto se conoce como instancia). Printzipioz, klasea bere atributu eta metodoekin definitzen da, eta gero, klase jakin batean oinarritzen den objektua sortzen da (instantzia gisa ezagutzen da).

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Se puede comparar a un objeto con una variable y la clase sería un tipo de dato definido por nosotros. Objektua aldagaiarekin aldera dezakegu, eta klasea guk definitutako datu mota izango litzateke.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (76)
La contracción o relajación provoca un cambio en la postura del cristalino que posibilita el enfocar objetos más o menos alejados. Uzkurdurak edo lasaitzeak kristalinoaren jarrera aldatzen du, eta, horri esker, urruneko objektuak foka ditzake.

Materiala: Elektroestetika

Generalmente los estímulos del Sistema Nervioso Simpático permiten relajar los músculos y, con el/o, enfocar objetos más alejados. Nerbio-sistema sinpatikoko estimuluek muskuluak lasaitzen dituzte eskuarki, eta, beraz, urrunagoko objektuak fokatu.

Materiala: Elektroestetika

La visibilidad de enfocar los objetos más o menos cercanos en función de la capacidad del cristalino para adoptar formas distintas se l/ama acomodación; este proceso se reduce considerablemente con la edad debido a la pérdida de elasticidad del cristalino, dando lugar a una alteración muy corriente: Kristalinoak egituraz aldatzeko duen gaitasunaren arabera hurbileko edo urruneko objektuak fokatuz ikusteariegokitzeaesaten zaio. Prozesu hori nabarmen murrizten da adinaren poderioz, kristalinoak elastikotasuna galtzen baitu, eta oso asaldura ohikoa izaten da:

Materiala: Elektroestetika

Son las encargadas de reconocer los movimientos de objetos sobre el cuerpo. Gorputzaren gaineko objektu-mugimenduak hautematen dituzte.

Materiala: Elektroestetika

De esta manera, en este último capítulo englobamos todos los conocimientos objeto de este libro bajo un enfoque emi-nentemente práctico que, a su vez, pondrá la primera piedra para el dominio en el diseño de protocolos que deberán adquirir durante el siguiente curso. Hala, liburu honek aztertzen dituen gaiak ikuspegi praktikotik bildu ditugu azken atal honetan, hurrengo mailan ikasiko duten protokoloen diseinua menderatzeko lehenengo urrats gisa.

Materiala: Elektroestetika

Aunque el Comité Francés del Perfume tiene publicados numerosos docu-mentos en los que recoge gran cantidad de términos propios del léxico del perfumista, aquí sólo expondremos los más habituales, con objeto de favore-cer su entendimiento. Lurrinaren Frantziako Batzordeak lurringileen lexikoko termino ugari biltzen dituen hainbat dokumentu argitaratu dituen arren, ohikoenak baino ez ditugu azalduko hemen, ulergarriago izateko.

Materiala: Elektroestetika

Este árbol, actualmente protegido ante las grandes explotaciones de las que ha sido objeto, ha gozado a través de todos los tiempos de una gran estima por parte de los pueblos y culturas próximos a la India. Gaur egun babestuta dago zuhaitz hau, gehiegizko ustiapena izan baitu, India inguruko herrialde eta kulturetan estimu handikoa izan baita beti.

Materiala: Elektroestetika

? Despojarse de joyas y otros objetos metálicos o plásticos, puesto que quemarían en contacto con la piel al calentarse. ? Kendu bitxiak eta bestelako objektu metalikoak edo plastikozkoak, berotzean larruazala ukitzean erretzen dute eta.

Materiala: Elektroestetika

Cuando un pigmento refleja toda la luz blanca que le ilumina, vemos blanco el objeto recubierto por este pigmento. Pigmentu batek hura argitzen duen argi zuri guztia islatzen badu, pigmentu horrek estaltzen duen objektua zuri ikusiko dugu.

Materiala: Elektroestetika

Si un pigmento absorbe toda la luz blanca sin devolver al ojo ninguna radiación, vemos el objeto negro. Pigmentu batek argi zuri guztia xurgatzen badu begiari erradiaziorik itzuli gabe, objektua beltza ikusiko dugu.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (101)
Se produce una deformación plástica en la Estructura Soporte que, unido a la flexibilidad de la Red, produce un efecto bolsa, recogiendo a la persona u objeto que cae dentro, amortiguando la caída y quedando totalmente retenido, sin posibilidad de salir despedido ni colisionar con ningún elemento del conjunto metálico o de la propia edificación. Egitura euslean deformazio plastiko bat gertatzen da, eta horrek, sarearen malgutasunarekin batera, poltsa-efektua sortzen du, zeinak sarera erortzen den pertsona edo objektua jaso eta talka arintzen duen. Gainera, poltsak ez dio pertsona edo objektuari kanpora irteten uzten, eta beraz, ez dago arriskurik metalezko egiturako edo eraikuntzako elementuren batekin talka egiteko.

Materiala: Irudia

Debido a su flexibilidad, las Redes reaccionan formando una bolsa alrededor de la persona u objeto que cae dentro de ellas, amortiguando la caída. Beren malgutasuna dela eta, sareek poltsa bat eratzen dute eroritako pertsona edo objektuaren inguruan, eta talka arintzen dute.

Materiala: Irudia

Cuando se enfoca el objetivo sobre un objeto determinado, la profundidad de campo es el espacio que queda enfocado entre dos extremos. Objektiboa objektu jakin batean fokatzen denean bi muturren artean fokaturik gelditzen den espazioa da eremu-sakonera.

Materiala: Irudia

La cámara nos muestra un objeto, un aspecto del mismo o un detalle de una persona o animal. Objektu bat, objektuaren alderdi bat edo pertsona edo animalia baten xehetasun bat erakusten digu kamerak.

Materiala: Irudia

En el cine primitivo se suponía que el primer plano representaba objetos vistos con una lupa o a través de un telescopio, pero poco a poco, los cineastas de los años veinte fueron organizando el valor expresivo del primer plano dentro de la gramática audiovisual. Hasierako zineman, lehen planoak lupa edo teleskopio batekin ikusitako objektuak irudikatzen zituela suposatzen zen, baina pixkanaka lehen planoaren adierazpen-balioa ikus-entzunezko gramatikaren baitan antolatzen hasi ziren hogeiko hamarkadako zinemagileak.

Materiala: Irudia

Hay que prestar atención a estos movimientos: los objetos que vienen desde lejos y se acercan hacia la cámara, o el movimiento de una persona que atraviesa la pantalla de un lado a otro, tienen una carga expresiva diferente, según como se realicen. Mugimendu hauei erreparatu behar diegu: urrutitik datozen eta kamerara hurbiltzen diren objektuen mugimenduei edo pantaila alde batetik bestera zeharkatzen duen pertsonaren mugimenduei. Adierazkortasun-karga handia dute, mugimenduok egiteko moduaren arabera.

Materiala: Irudia

Un objeto parado sometido a una fuerza, vence la resistencia al movimiento y se mueve en el sentido de la fuerza que le golpea. Mugitzearen kontrako erresistentzia gainditu eta hari eragiten dion indarraren noranzkoan mugitzen da geldirik eta indar baten eraginpean dagoen objektua.

Materiala: Irudia

Así, el tamaño de los objetos varía según una escala de tamaños, en la que los objetos, cuanto más lejos se representan, menor tamaño tienen en la animación, y viceversa. Hala, tamaina-eskala baten arabera aldatzen da objektuen tamaina, eta, objektuak zenbat eta urrutiago irudikatu, orduan eta txikiagoak izango dira animazioan, eta alderantziz.

Materiala: Irudia

Eritema superficial cuando se pasa un objeto romo Azalekoeritema objektu kamutsa pasatzean.

Materiala: Irudia

La máxima iconicidad sería el mayor grado de realismo de la imagen, que es el objeto mismo. Gehieneko ikonotasun-maila irudiaren errealismo-mailarik handiena izango litzateke, hots, objektua bera.

Materiala: Irudia

Instalatze eta mantentze lanak (21)
La caída de objetos pesados como consecuencia del riesgo anterior. Aurreko arriskuaren ondorioz objektu astunak erortzea.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Golpes por cables u objetos. Kableekin edo objektuekin kolpeak ematea.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

De esta forma, fijando el gancho del aparato en un punto inmóvil y el gancho del cable al objeto que se pretendo desplazar o elevar, etc. al mover la palanca y una vez tensado el cable, el objeto comenzará a desplazarse a impulsos (unos centímetros) según cada movimiento realizado con la palanca. Hartara, gailuaren kakoa puntu mugiezin batean jarrita eta kablearen kakoa desplazatu edo altxatu nahi den objektuan finkatuta, palanka mugitu eta kablea tenkatutakoan objektua bulkadaka mugitzen hasiko da (zentimetro batzuk), palankarekin egindako mugimenduen arabera.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Se prohibirá arrancar con la grúa objetos fijos. Debekatuta dago garabiarekin objektu finkoak erauztea.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

No deben arrancarse con la grúa objetos adheridos al suelo. Garabiarekin ez dira erauzi behar zorura itsatsitako objektuak.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

El desplome de objetos pesados. Objektu astunak erortzea.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

golpes por objetos móviles; objektu mugigarriek eragiten dituzten kolpeak;

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Golpes, choques o atrapamientos del operario o de la propia plataforma contra objetos fijos o móviles Kolpeak, talkak edo langilea nahiz plataforma bera harrapatzea objektu finko edo mugigarrien aurka

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

La parte básica es aprender a "buscar datos" sobre el objeto del proyecto: Proiektuaren helburuari buruzko “datuak bilatzen” ikastea da oinarrizkoena:

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Objeto: Helburua:

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Ostalaritza eta turismoa (62)
La reciente aparición del tesoro de la tumba del Señor de Sipán todavía desconocido para el gran público es comparable por su relevancia histórica y objetos preciosos al hallazgo del tesoro de Tutankhamón. Sipáneko jaunaren hilobiko altxorra berriki aurkitu da, eta oraindik ez da oso ezaguna, baina, garrantzi historikoari eta objektu preziatuei dagokienez, Tutankamonen altxorraren aurkikuntzarekin pareka daiteke.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Esta paleta, únicamente disponible en el editor de páginas de esquemas, consta de herramientas para seleccionar, mover, capturar, dibujar y editar todos los objetos necesarios en la edición de esquemáticos. Paleta eskema-orrialdeko editorean soilik dago eskuragarri eta tresnak ditu eskematikoen edizioan beharrezkoak diren objektu guztiak aukeratzeko, mugitzeko, atzemateko, marrazteko eta editatzeko.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Corta el objeto seleccionado y lo coloca en el portapapeles. Aukeratutako objektua ebaki eta arbelean ipintzen du.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Copia el objeto seleccionado en el porta-papeles. Aukeratutako objektua arbelean kopiatzen du.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Comandos para colocar objetos en la página del esquema. Eskema-orrialdean objektuak ipintzeko komandoak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Selecciona todos los objetos (componentes, símbolos, conexiones, texto, etc.) presentes en la página activa. Aktibo dagoen orrialdeko objektu guztiak aukeratzen ditu (osagaiak, sinboloak, konexioak, testua eta abar).

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Gira 90º en sentido antihorario los objetos seleccionados en la página. Orrialde honetan aukeratuta objektuei 90ºko bira ematen die erlojuaren aurkako noranzkoan.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Búsqueda de cualquier objeto o elemento en la página actual. Orrialde honetan edozein objektu edo elementu bilatzen du.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Copia los objetos seleccionados de la página actual en el portapapeles. Orrialde honetatik aukeratutako objektuak kopiatzen ditu arbelean.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

19) Podemos unir eléctricamente componentes con hilos, buses o etiquetas y, aunque no es lo más habitual, valiéndonos de otros objetos -puertos y conectores de fuera de página- siempre y cuando compartan el mismo nombre. 19) Elektrikoki elkar ditzakegu hariak, busak edo etiketak dituzten osagaiak, eta ohikoena ez den arren, beste objektu batzuk erabiliz (atakak eta orrialdearen kanpoko konektoreak), betiere izen berbera badute.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (7)
Esta moldura tiene por objeto rechazar la lluvia, y preservar la fachada del edificio (fig. 573-a). Euri-ura husteko eta eraikinen kanpoaldea babesteko erabiltzen da (ikusi 573.a irudia).

Materiala: Egurraren teknologia

El dibujo es un arte que tiene por objeto representar gráficamente formas e ideas, las cuales pueden realizarse a mano alzada o por medio de instrumentos especiales, siempre con la observancia de ciertas normas. Artea da marrazketa, eta formak eta ideiak grafikoki adieraztea da haren helburua. Esku hutsez egin daitezke marrazkiak, edo tresna bereziak erabiliz, eta arau jakin batzuk bete behar dira betiere.

Materiala: Egurraren teknologia

Los sobres suelen hacerse de bastidor; y, para mayor limpieza y presentación, y con objeto de evitar las manchas debidas a la humedad, el tablero superior del bastidor se recubrirá con un laminado de plástico. Bastidorea erabiltzen da azala egiteko eta, lana garbiagoa eta txukunagoa izan dadin eta hezetasunaren ondoriozko orbanik sor ez dadin, plastikozko xaflaz estaltzen da bastidorearen goiko taula.

Materiala: Egurraren teknologia

tanto, no confeccionaremos utillajes ni plantillas, a no ser que fuera imprescindible, pues elevaría mucho el coste del objeto. Hortaz, ezinbestekoa ez bada behinik behin, ez da beharrezkoa tresneria edo txantiloiak prestatzea, objektuaren kostua asko handitzen baita bestela.

Materiala: Egurraren teknologia

En general el dibujo (principalmente el profesional) no es siempre un fin, sino que sirve de guía para la reproducción de los objetos dibujados. Oro har, marrazketa (bereziki, profesionala) ez da helburua bera. Aitzitik, marrazten ditugun objektuak irudikatzeko gidari modukoa da marrazketa,

Materiala: Egurraren teknologia

Tienen por objeto cerrar los huecos de las ventanas, para protegerlas de cualquier eventualidad, principalmente en los pisos inferiores. leihoetako hutsuneak estaltzeko, beheko solairuetan batez ere, eta, hartara, leihoak edozein gertakizunetatik babesteko.

Materiala: Egurraren teknologia

Las deformaciones elásticas se medirán precisamente en el tercio medio, al objeto de eliminar las influencias perjudiciales de naturaleza local que pueden presentarse en los extremos de los prismas, como consecuencia de la fuerza de adherencia y de la blandura del material. Doi-doi, erdiko herenean neurtu behar dira deformazio elastikoak, litekeena baita prismen muturretan tokiko eragin kaltegarriak sortzea, atxikidura-indarraren eta materialaren biguntasunaren ondorioz.

Materiala: Egurraren teknologia

Kimika (7)
El vidrio fundido antes de su enfriamiento se vierte en moldes o se prensa en matrices, obteniéndose así los objetos de vidrio moldeado: botellas, vasos, vidrio de ventana, etc. Beira urtua hoztu aurretik molde batzuetara isurtzen da, edo matrize batzuetan prentsatzen da. Hala, beira moldeatuko objektuak lortzen dira: botilak, edalontziak, leihoetako beira, etab.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Si de antemano se conoce la composición de las mancha o impurezas del material objeto de limpieza, se busca en tablas el disolvente más adecuado, que en líneas generales seguirá esta relación: Garbitu nahi dugun tresnaren zikinkeriak edo ez-purutasunak zer konposizio duen baldin badakigu, disolbatzaile egokiena aurkitu dezakegu tauletan. Oro har esanda, hau da erlazioa:

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

El producto de esta etapa se almacena en galeras circulares de prehomogenización con el objeto de asegurar una mayor uniformidad en la distribución química de los materiales y reducir las variaciones en la calidad del material para lotes tan grandes. Fase honetako produktua aurrehomogeneizazio-galera zirkular batzuetan biltzen da, materialen banaketa kimikoan uniformetasun handiagoa bermatzeko eta sorta handietan materialaren kalitateak aldaketa gutxi izateko.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Al objeto de realzar la apariencia del papel pueden agregarse también otros materiales, como los blanqueantes ópticos, que convierten la luz ultravioleta al espectro visible, lo que dota al papel de un aspecto blanco-azulado. Paperaren itxura edertzeko, beste material batzuk ere gehitu daitezke, hala nola zuritzaile optikoak, zeinek argi ultramorea espektro ikusgaira bihurtzen baitute. Horrela, paperak itxura txuri-urdinxka hartzen du.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Tiene por objeto determinar la composición por tamaños de un sólido granular, cuyo resultado suele expresarse en tanto por ciento. Pikorrez osatutako solidoen pikor-tamainaren araberako osaera zehaztea da xedea. Emaitza ehunekotan eman ohi da.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Cuando las sustancias objeto de la separación son líquidos, con puntos de ebullición similares, cuyas diferencias están alrededor de 25°C, una única destilación simple sólo conseguiría una separación parcial. Bereizi nahi ditugun substantziak likidoak izanik, antzeko irakite-puntuak badituzte, eta aldea 25 °C ingurukoa bada, destilazio sinple bakarrarekin partzialki bakarrik bereiziko genituzke.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

No se debe confundir disolvente y eluyente, puesto que disolvente es un compuesto capaz de disolver la muestra a objeto, y eluyente es el compuesto que arrastra a los componentes del análisis sobre la fase estacionaria. Gauza desberdinak dira disolbatzailea eta eluitzailea. Aztergai dugun lagina disolbatzeko erabiltzen den konposatua disolbatzailea da, eta eluitzailea, berriz, analisiko osagaiak fase geldikorrean zehar herrestarazten dituen konposatua.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (3)
Interesa que el periodo improductivo de las variedades polinizadoras sea de la misma duración que el de la variedad principal, al objeto de asegurar las primeras cosechas y no retrasar la entrada en producción de la plantación. Komeni da barietate polinizatzaileen aldi ez-emankorra eta barietate nagusiarena iraupen berekoak izatea, lehen uztak ziurtatzeko batetik, eta landatutako sailaren produkzioaren hasiera ez atzeratzeko bestetik.

Materiala: Nekazaritza

El objeto de este riego es humedecer las raíces favorecer el contacto entre ellas y la tierra. Ureztatze horren xedea, sustraiak umeltzea eta sustraien eta lurraren arteko kontaktuari laguntzea da.

Materiala: Nekazaritza

La ley 31/1995 de Prevención de Riesgos Laborales tiene por objeto promover la seguridad Laneko Arriskuen Prebentzioari buruzko 31/1995 legeak langileen segurtasuna eta osasuna

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (5)
Busca en páginas web sobre labores y reciclaje cómo reutilizar los restos de lo que usamos todos los días para realizar nuevos objetos y comparte tus resultados en clase con tus compañeros. Bilatu eskulanei eta birziklatzeari buruzko webguneetan nola berrerabili eguneroko bizitzako soberakinak objektu berriak egiteko, eta partekatu emaitzak ikasgelan zure kideekin.

Materiala: Animazio turistikoa

Inventar nuevas posibilidades o utilizar los objetos y materiales para darle nuevas utilidades son acciones que configuran vertientes de la creatividad. Aukera berriak asmatzea eta objektu eta materialei erabilera berriak ematea ere sormenaren aldaerak dira.

Materiala: Animazio turistikoa

lRevisará los objetos, materiales, espacios, locales, luces, etc., para sustituir lo que haya dejado de funcionar o se haya roto y disponer la limpieza, el orden, etc. lObjektuak, materialak, guneak, lokalak, argiak, etab. aztertuko ditu, ongi ez dabilena edo apurtu dena ordezkatzeko, garbitzeko prest uzteko, ordenatzeko...

Materiala: Animazio turistikoa

lTalleres con objetos cortantes, artículos de cristal, etc. lLantegiak objektu zorrotzekin, kristalezko objektuekin, etab.

Materiala: Animazio turistikoa

La afectación de los costes indirectos es más difícil porque no existe un objeto con el que identificarlos; estos costes son, por ejemplo, la electricidad. Zeharkako kostuak identifikatzea zailagoa da, ez dagoelako horretarako objektu zehatzik; halako kostua da, adibidez, argindarra.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (8)
Jugar con un objeto. Objektu batekin jolasean aritzea.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Mensaje:es el objeto de la comunicación, la información, opinión, datos o pensamiento. Mezua:komunikazioaren, informazioaren, iritziaren, datuen edo pentsamenduaren objektua.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Son aquellas que no dependen de la percepción individual y cuyas cualidades son inequívocas y pueden ser medibles, como por ejemplo la talla de una persona o el peso de un objeto. Pertzepzio indibidualaren mende ez daudenak; haien ezaugarriak zalantzarik gabeak izan ohi dira eta neurgarriak izan litezke, hala nola pertsona baten garaiera edo objektu baten pisua.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El tamaño es la dimensión o medida de un objeto. Neurria objektu baten dimentsioa edo tamaina da.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Pasado ese tiempo colocará un objeto, un hielo por ejemplo, encima de la lengua. Denbora hori igaro ostean, objektu bat ipiniko dio –izotz-koskor bat, adibidez– mihiaren gainean.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Pasados cinco minutos, el asesor le quitará el objeto, entonces el cliente notará que la lengua se mueve sin peso y las palabras suenan más claras. Bost minutu igaro ostean, aholkulariak objektua kenduko dio; orduan bezeroak nabarituko du mihia pisurik gabe mugitzen dela eta hitzak argiago ateratzen direla.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Esta representa un objeto de la vida real, un sentimiento, una situación, a través de una figura que se mueve y a la que acompaña su propia voz. Hala, bizitza errealeko objektu bat irudikatzen du, sentimendu bat, egoera bat, guztia ere mugitzen den eta bere ahotsak laguntzen dion irudi baten bidez.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Elefecto Muaré,es una distorsión producida en la imagen debido a la forma del objeto fotografiado o grabado y el método por el cual los sensores registran la luz, se manifiesta como unas ondas distorsionantes. Moiré efektuazera da, irudian gertatutako distortsio bat, argazkia ateratako edo grabatutako irudiaren forma eta sentsoreek argia erregistratzeko duten metodoa dela eta; uhin distortsionatzaile moduko batzuk sortzen dira.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Krokizazioa (2)
Un libro es, sin duda, el objeto más valioso que una persona puede tener en sus manos. Liburu bat da, zalantzarik gabe, pertsona batek bere eskuetan izan dezakeen gauzarik baliotsuena.

Materiala: Krokizazioa

Tiene por objeto iniciar al alumno en este tema, utilizando para ello: Ikasleari gai horretan sartzeko abiapuntua ematea du helburu. Horretarako, hau erabiliko da:

Materiala: Krokizazioa

Zehar-lerroa (92)
Es muy importante en la investigación social tener en cuenta cuántas personas habitan en el lugar objeto de la investigación y cuáles son sus principales características sociodemográficas. Gizarte-ikerketan oso garrantzitsua da kontuan hartzea zenbat pertsona bizi diren ikertzen ari garen tokian eta zein diren toki horretako ezaugarri soziodemografiko nagusiak.

Materiala: Sistemen integrazioa

La medición del objeto de estudio se realiza a partir de la observación indirecta. Ikerketa-objektua zeharkako behaketaren bidez neurtzen da.

Materiala: Sistemen integrazioa

nEs muy importante en la investigación social tener en cuenta cuántas personas habitan en el lugar objeto de la investigación y cuáles son sus principales características sociodemográficas. nGizarte-ikerketan oso garrantzitsua da kontuan hartzea zenbat pertsona bizi diren ikertzen ari garen tokian eta zein diren toki horretako ezaugarri soziodemografiko nagusiak.

Materiala: Sistemen integrazioa

✓En el ámbito internacional, el Convenio 100 de la Organización Internacional del Trabajo (OIT), que, al objeto de promover y garantizar la aplicación del principio de igualdad de remuneración por un trabajo de igual valor, insta a los Estados a garantizar la aplicación de este principio. ✓Nazioartean, Lanaren Nazioarteko Erakundearen 100. Hitzarmena, non, balio bereko lan baten truke ordainketa-berdintasunaren printzipioa aplikatzea sustatu eta bermatzeko, estatuei printzipio hori bermatzeko eskatzen zaien.

Materiala: Sistemen integrazioa

La Formación Profesional para el Empleo incluye las acciones que tienen por objeto impulsar y extender entre las empresas y los trabajadores ocupados y los desempleados una formación que mejore la empleabilidad y el desarrollo profesional y personal de los trabajadores, y que responda a las necesidades del sistema productivo y la competitividad empresarial contribuyendo a un modelo productivo basado en el conocimiento. Enplegurako Lanbide Heziketak biltzen dituen ekintzen helburua da langileen enplegagarritasuna eta lanbide-garapena eta garapen pertsonala hobetuko duen prestakuntza bat sustatu eta zabaltzea enpresen eta langile landun eta langabeen artean; aldi berean, prestakuntza horrek ekoizpen-sistemaren eta enpresa-lehiakortasunaren premiei erantzungo die, ezagutzan oinarritutako ekoizpen eredu bat sortzen laguntzeko.

Materiala: Sistemen integrazioa

Recuerda lo estudiado en otros módulos y elabora una tabla en la que aparezca una clasificación de la evaluación atendiendo a diferentes ámbitos: según los participantes en la evaluación, según el objeto de la evaluación y según la perspectiva de la evaluación. Gogoratu beste modulu batzuetan ikasitakoa, eta egin ebaluazioaren sailkapena jasotzen duen taula bat, zenbait arlo kontuan hartuta: ebaluazioaren parte-hartzaileen arabera, ebaluazioaren helburuaren arabera eta ebaluazioaren ikuspegiaren arabera.

Materiala: Sistemen integrazioa

Proyecciones, caída de objetos ………….………............................................................................................. Proiekzioak, objektuak erortzea ………….……….............................................................................................

Materiala: Sistemen integrazioa

Calidad es el “grado en el que un conjunto de características inherentes de un objeto cumple con los requisitos”. Kalitatea «objektu bati datxezkion ezaugarrien multzo baten baldintzen betetze-maila» da.

Materiala: Sistemen integrazioa

Por lo tanto, era cliente y fabricante, haciendo los objetos tal y como los deseaba. Horrenbestez, bezero eta fabrikatzaile ziren, eta nahi zituzten bezala egiten zituzten objektuak.

Materiala: Sistemen integrazioa

Las normas internacionales de este organismo se conocen como normas ISO y su finalidad es la coordinación de las normas nacionales con el objeto de facilitar el comercio, el intercambio de información y contribuir con normas comunes al desarrollo y a la transferencia de tecnologías. Erakunde horretako nazioarteko arauei ISO arau esaten zaie, eta horien helburua da arau nazionalak koordinatzea, merkataritza eta informazio-trukea errazteko eta, arau komunak erabiliz, teknologiak garatzen eta transferitzen laguntzeko.

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Fabrikazio mekanikoa (97)
Según Bermejo Herrero, M. (1995), es la «ciencia que tiene como objeto la representación sobre un plano de figuras y objetos del espacio; para lo cual, establece una serie de propiedades entre las formas del espacio (3D), y las formas planas (2D)». M. Bermejo Herreroren arabera (1995), «espazioko irudi eta objektuak plano batean adieraztea helburu duen zientzia da; horretarako, espazioko formen (3D) eta forma lauen (2D) arteko propietate batzuk ezartzen ditu».

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

J1 Indicación de líneas o superficies que son objeto de especificaciones particulares J1 Espezifikazio partikularrak dituzten lerro edo azaleren adierazpena

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Una escala es la relación entre el tamaño de la representación de un objeto y el tamaño de dicho objeto en la realidad. Eskala bat zera da: objektu baten adierazpenaren tamainaren eta objektu horrek errealitatean duen tamainaren arteko erlazioa.

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Hay escalas de reducción, cuando el primer número es menor que el segundo —por ejemplo, escala 1:2 (o 1/2), en la que el objeto es 2 veces mayor que su representación—, o escalas de aumento, cuando el primer número es superior al segundo —por ejemplo, escala 5:1 (o 5/1), en la que la representación del objeto es 5 veces mayor que su tamaño real—. Badaude txikitze-eskalak, lehen zenbakia bigarrena baino txikiagoa denean –adibidez, 1:2 (edo 1/2) eskala, objektua bere adierazpena baino 2 aldiz handiagoa denean–, edo handitze-eskalak, lehen zenbakia bigarrena baino handiagoa denean –adibidez, 5:1 (edo 5/1) eskala, objektuaren adierazpena bere benetako tamaina baino 5 aldiz handiagoa denean–.

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Si se selecciona la escala 1:2, el objeto será el doble de tamaño que la representación o, lo que es lo mismo, la representación será la mitad del objeto. 1:2 eskala hautatzen bada, objektua adierazpena baino bi aldiz handiagoa izango da, edo, bestela esanda, adierazpena objektuaren erdia izango da.

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Ahora se dispondrá de una representación reducida del objeto real, y todas las medidas que se tomen en dicha representación estarán modificadas por dicha escala. Orduan, objektu errealaren adierazpen txikitua izango dugu, eta adierazpen horretan hartzen diren neurri guztiak eskala horren arabera aldatuta egongo dira.

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De esta manera, si se manda fabricar un objeto, es imprescindible decir cuál es la escala que hay que aplicar, ya que, otra persona —que no conozca el motivo de dicho diseño— podría malinterpretar la fabricación de una pieza o componente del proyecto. Horrela, objektu bat fabrikatzeko agindua ematen bada, ezinbestekoa da aplikatu beharreko eskala zein den esatea; izan ere, beste pertsona batek –diseinu horren arrazoia ezagutzen ez duenak– gaizki interpreta lezake proiektuko pieza edo osagai baten fabrikazioa.

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En estas vistas, se usa una dirección de proyección distinta a las anteriores y se simboliza con una flecha indicando desde dónde se mira el objeto en alguna de las vistas ya croquizadas, aunque puede ser omitida en el caso de que la vista obtenida se ubique según la dirección desde la que se mira. Bista horietan, aurrekoez bestelako proiekzio-norabide bat erabiltzen da, eta gezi batekin sinbolizatzen, jada krokizatuta dauden bistetako batean objektuari nondik begiratzen zaion adieraziz. Hala ere, gezia ez da jarri beharrik baldin eta lortutako bista begiratzen den norabideari jarraituz kokatuta badago.

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Se usa habitualmente cuando existen caras oblicuas en el objeto en cuestión, como el del ejemplo de la35. Normalean, kasuan kasuko objektuan aurpegi zeiharrak daudenean erabiltzen da, hala nola35. irudiko adibideko objektuan.

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Así, puede definirse un elemento o una parte del objeto que, con solo las vistas principales, no sería posible. Era horretan, objektuaren elementu bat edo zati bat defini daiteke, eta hori bista nagusiekin bakarrik ezinezkoa izango litzateke.

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