Emaitzak: 1.197

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (17)
Kat. 77. - Jeanne Lanvinek baimendutako modeloa Balenciagaren Donostiako tailerrean josteko. Cat. 77 - Modelo autorizado de Jeanne Lanvín, para su confección en el taller de Balenciaga en San Sebastián,

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Cristobal Balenciaga Londresera joateko asmoz ari zela, 1936ko uztailean, Nicolas Bizcarrondo eta Attainvilleko Wladio Jaworoskiren laguntzarekin, goi mailako joskintza etxe bat zabaldu zuen Parisen, Georges V hiribideko 10. zenbakian; ez zituen utzi, ordea, Espainiako jarduerak. Madril, Bartzelona eta Donostiako etxeak Agustina ahizparen, Jose ilobaren eta Crespo ahizpen zuzendaritzapean utzi zituen, hurrenez hurren. Edonola ere, Parisen sortzen zituen diseinuak, eta horien arteko batzuk Espainian egiteko hautatzen zituen. Oihala Donostiara bidaltzen zuen, han baitzeukan etxe nagusia. Etxe haietako bakoitzean eta tailerretan (berrogeita hamar bat langilez osatuak), Parisen erabiltzen zituzten oihal berdinak erabiltzen zituzten. Eta Calaisko parpailak ere iritsi ziren espainiar bezeroen jantzitegietara. Cristobal Balenciagak oso agindu bereziak jasotzen zituen Espainian, hala nola Fabiola erreginaren ezkontzako soinekoa. Espainian ekoizpen kostuak Parisen baino txikiagoak zirenez, Euro-pa osoko bezeroek Manchesterreko Elizabeth dukesa esate baterako, Espainian hornitzea erabaki zuten. Horregatik ikusten dira gaur egun oraindik ere Eisa markako jantziak Europako hainbat herrialdetako enkanteetan. Mientras que Cristóbal Balenciaga planeaba irse a Londres, es en París, en julio de 1936, con la ayuda de Nicolás Bizcarrondo y de Wladio Jaworoski de Attainville. donde abre una casa de alta costura, "Balenciaga", en el número 10 de la avenida Georges V, sin abandonar sus actividades en España. Las casas de .Madrid, Barcelona y San Sebastián quedarán bajo la dirección de su hermana Agustina, su sobrino José y las hermanas Crespo respectivamente. Pero es en París donde crea los modelos, de los cuales elige algunos para que sean fabricados en España. La tela es enviada a San Sebastián, que permanece como la casa central de los tres establecimientos. En cada una de las casas, los talleres, formados por unos cincuenta empleados, utilizan generalmente las mismas telas que en París. Asimismo, los encajes de Calais se encuentran en los guardarropas de su clientela española. Cristóbal Balenciaga recibe, sin embargo, encargos especiales en España, como el vestido de novia de la reina Fabiola. Siendo el coste de producción menor en España que en París, dientas que vienen de toda Europa, como la duquesa Elizabeth de Manchester, deciden abastecerse en España. Es por ello que hoy en día, en las subastas de diferentes países europeos se encuentran prendas de la firma Eisa.

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Kat. 51. - Artxiboko argazkia, Marescot parpaila apainduaren xehetasunarekin. Giselle modeloak darama gaueko soinekoa, 1967. Cat. 51 - Fotografía de archivo con muestra de encaje de Marescot rebordado. El vestido de noche lo lleva la modelo Giselie, 1967

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. orrialde honetan, ezkerrean: "Argazki hau denbora askoan gordeko duzue zuen zorroan". Calaisko parpailari buruzko iragarkia, Elle aldizkarian 1969ko abenduan argitaratua. "Christian Dior" modeloa, DR EN esTA PÁGINA, A LA IZQUIERDA: "Esta foto ¡a guardarán durante mucho tiempo en su cartera". Publicidad para el encaje de Calais publicada en Elle en diciembre de 1969. Modelo "Christian Dior", DR.

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Balenciagak, tradizio horren oinordeko, material fin hori berreskuratu eta XX. mendeko modara ekarri zuen: parpailak, moda historikoetan oinarritutako jantzietan zein eredu sortu berrietan. Haren lan guztietan, parpailaren erabilerak gainditu egin zuen espero zena, bai apaingarri gisa, bai gardentasungatik edo kolore aukera ausartagatik. Materialaren eta teknikaren arteko sinbiosia perfektua izan zen. Balenciaga, como heredero de esta tradición, recuperó para la moda del siglo XX un exquisito material: los encajes que utilizó tanto en las creaciones inspiradas en las modas históricas corno en los modelos de nueva creación. En todas sus obras los encajes superaron cualquier expectativa, ya fuera por su carácter ornamental, por sus transparencias o por las atrevidas gamas cromáticas. La simbiosis entre el material y la técnica, fue perfecta.

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Eromena litzateke Balenciagak parpailarekin edo tularekin sortu zituen lanak zerrendatzea, ugariak baitira. 1950eko neguko bildumarako, esate baterako, hirurogeita hamaika modelotatik hogeita bederatzik zituzten aipatutako osagaiak, eta 1950eko udaberrian laurogeita hamalautik hamaseik. Belle-Epoque deituan bezala, Cristobal Balenciagak jantzi mota guztietan, goizetik gauerako jantzietan, erabili zituen parpailak. Era horretara, goizerako, parpaila brodatu estu bat jartzen da janzki baten alkandoran; mohair artilearekin, berriz, 1952an arratsalderako multzo erdi estuetarako ehuna bihurtzen da. Bai arratsalderako bai gauerako Balenciagak "Chantilly oso fina erabiltzen du, eta hori kolore delikatuez, arrosa koloreez, grisez edo beltzez zipriztintzen ditu soinekoak". 1950eko udan, Balenciagak parpailadun galtza batzuk diseinatu zituen, pixkagatik gainditu zituztenak arratsalderako krepezko soinekoak, bizkar irekikoak. 1962an galtza horiek berak panti bihurtu ziren (26. or. il.). 1920ko hamarraldian boladan zegoen tunika 1955ean erabili zuen berriro ere jostunak, eta 1967an eta 1968an ere hartara itzuli zen, baina orduko hartan soutache erara brodatutako parpaila batekin, gogora ekarriz veneziar puntu lodiak. Koktel eta afarirako jantziei dagokienez, parpailadun multzoen moldeak jostunarengan siluetak izan zuen bilakaera erakusten du, 1945. urteaz geroztik, bai gerri estu-estuaren bai gerri baxuaren bitartez edo gerririk gabe, soineko hauen antzera: marinela 1951n (75. or. il.), zakua (91. or. il.) eta baby doll (79. or. il.) 1957an. 1964ko baby doll-ek, aldiz, soineko-gerruntze bihurtuta, zabaltasun eskasa zuen, garai hartako joerei jarraituz. Sería una locura intentar enumerar las creaciones con encaje o con tul del modisto, puesto que son muy numerosas. Citaremos, por ejemplo, para la colección de invierno de 1950, veintinueve modelos de setenta y uno, y en la primavera de 1950 dieciséis de noventa y cuatro. Como en la Belle-Epoque, Cristóbal Balencíaga lo utiliza para conjuntos que van desde la mañana hasta la noche. De esta manera, para la mañana, se coloca un estrecho encaje bordado en una blusa de un traje, mientras que, confeccionado con lana mohair, el encaje se convierte en 19523 en la tela de conjuntos semi-ajustados para la tarde. Para la tarde y para la noche, Balenciaga utiliza siempre "Chantilly extremadamente fino, que salpica los vestidos de un rubio delicado, de rosa, de gris o de negro. En el verano de 1950, Balenciaga diseña un pantalón con encaje, que apenas supera el vestido de crepé con la espalda abierta para la tarde. En 1962, ese pantalón se transforma en pantis (il. p. 26). La tónica, de moda en los años 1920, vuelve a ser utilizada por el modisto en 1955, quien más tarde la retomará en 1967 y en 1968, confeccionada esta vez con un encaje bordado de soutache, que recuerda los gruesos puntos del encaje veneciano. Para el cóctel y la cena, el corte de los conjuntos con encaje muestra, tras 1945, la evolución de la silueta vista por el modisto, bien con el talle marcado, o bien con el talle bajo o sin talle, como lo recuerdan los vestidos: marinero en 1951 (il. p. 75), saco (il. p. 91) y babydoll (il. p. 79) en 1957. Sin embargo, el baby doll de 1964, que se convirtió en vestido corpiño, tiene una amplitud reducida, siguiendo las tendencias de la época.

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Balenciagak Marescot, Brivet, Hurel eta Dognin etxe ospetsuei agintzen zizkien parpailak, bai Parisko jantzietarako bai Espainiakoetarako erabiltzen zituenak. Calais, Caudry edo Lyongo parpaila mekanikoak zuntz sintetiko edo artifizialez egiten dira, Nylon, orlon edo kotoiaz bereziki, baina oso gutxitan zetaz. Lan berezienen artean aipatzekoa da 1952. urteko zeta itxurako mohair artilea edo artilez brodatutako parpaila, 1954koa, urrezko hariz irisatua. 1965. urtean creponee8 landu zuen (Valenciennes-eko entredosa) berriro ere Balenciagak, baina ordukoan Nylonaz baliatu zen, zeta belusatuen antzeko efektua emanez. Para el encaje de sus modelos, tanto parisinos como españoles, Balencíaga hace encargos a las famosas casas Marescot,Brivet, Hurel y Dognin. Los encajes mecánicos de Calais, Caudry o Lyon se realizan con fibras sintéticas o artificiales, sobre todo con Nylon, con orlón o con algodón, y rara vez con seda. Entre las producciones originales, cabe destacar la lana mohair de aspecto sedoso de 1.952, o también en encaje bordado con lana en 1954, irisado con hilos de oro en 1955. Balenciaga retoma en 1965 el créponnée, entredós y fruncido de Valenciennes de 1957, pero esta vez con Nylon, dándole un efecto semejante al de las sedas aterciopeladas.

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Kat. 46. - Soineko honen parpailezko apaingarria 1959. urtetik aurrera egindako hainbat modeloetan aurki daiteke. Parpailaren xehetasuna. Cat. 46 - El motivo de encaje de este vestido se encuentra en varios modelos realizados a partir de 1959. Detalle del encaje.

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Kat 44. - Philippe Pottier-en argazkia, L’Officiale, aldizkarian 1957. urtean argitaratua, baby doll soinekoaren modeloaren gerriaren fintasuna azpimarratzen du Cat. 44a - La foto de Philippe Pottier publicada en L’Officiale, en 1957 subraya la finura del talle de la modelo con el vestido baby doll.

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Kat. 15.b - Artxiboko argazkia, koktelerako janzki sorta honen erakuskariarekin. Modeloak, Taiga, soinekoaren desfileko erakustaldiaren zenbakia erakusten du desfilean, 1963. Cat. 15b - Foto de archivo con muestra para este conjunto de cóctel. La modelo, Taiga, muestra el número de pase del vestido durante el desfile, 1963.

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Elektrizitatea eta elektronika (210)
Figura 7.10. Simbología de diagramas de modelo físico para diagramas de flujo de sistema. 7.10 irudia. Sistemako fluxu-diagrametarako eredu fisikoetako diagrametako sinbologia.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Sin embargo, consideramos básicos los siguientes modelos de diagramas: Hala ere, diagrama-eredu hauek hartzen ditugu oinarrizkotzat:

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Son los relacionados con los datos: diagramas de modelos de datos o diagramas de entidades y relaciones son la herramienta predilecta para modelizar los requisitos de datos del nuevo sistema. Datuekin lotuta daudenak dira: datu-ereduen diagramak edo entitateen eta harremanen diagramak. Sistema berriaren datuetarako baldintzen ereduak sortzeko tresnarik lagungarrienak dira.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Si las respuestas a estas preguntas son afirmativas, se debería hacer un control sobre los recursos en la instalación del sistema correspondiente al proyecto y se puede pasar a usar el modelo de entrevista individual visto anteriormente, para detallar más sobre el trabajo. Galdera horietarako erantzunak baiezkoak badira, proiektuari dagokion sistema instalatzeko erabiltzen diren baliabideak kontrolatu behar dira, eta arestian ikusitako bakarkako elkarrizketaren metodoa erabiltzen has daiteke, lanari buruzko xehetasun gehiago lortzeko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Figura 5.2. Modelo funcional. 5.2 irudia. Eredu funtzionala.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

En la práctica la mayor parte de las veces la organización ordinaria con modelo funcional toma forma de empresa, pública o privada, con dos variantes: Praktikan, eredu funtzionala duen antolaketa arruntak enpresa-forma hartzen du gehienetan, eta publikoa zein pribatua izan daiteke. Bi motatakoa izan daiteke:

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Esta estructura de la organización ordinaria se describe por medio de unos modelos de organización de los que destacaremos los principales para la selección de la estructura organizativa más apropiada para la gestión de proyectos en la organización. Antolaketa-egitura arrunt hori zenbait antolaketa-ereduren bitartez deskriba daiteke. Erakundeko proiektuak kudeatzeko antolaketa-egitura egokiena aukeratzeko eredu hauek dira garrantzitsuenak:

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Modelos simples de estructuras de organización ordinaria modelo funcional. Antolaketa arruntaren egitura-eredu sinpleak: eredu funtzionala.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

B2. Modelo mixto. B2. Eredu mistoa.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

No solo los modelos estéticos cambian, sino también el mismo concepto de estética, que en un principio podía parecer una cuestión vanal y que en la actualidad va ligado al de salud desde que la OMS (Organización Mundial de la Salud) define la salud como el estado de completo bienestar físico, mental y social de un individuo y no solamente a la ausencia de enfermedad o invalidez. Eredu estetikoak ez dira aldatzen diren bakarrak; estetikaren kontzeptua bera ere aldatzen da: hasiera batean gai funts gabea zirudien, eta gaur egun osasunari lotzen zaio, OMEk (Osasunaren Mundu Erakundea) osasuna gizabanakoaren ongizate fisiko, mental eta sozial osoko egoeratzat definitzen duenez geroztik, eta ez gaixotasun edo baliaezintasun gabeko egoeratzat soilik.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (3)
En ella debe figurar el modelo de arnés, la fecha de fabricación, el número de serie, así como las condiciones de lavado. Etiketa horretan agertu beharrekoak: arnes mota, fabrikazio-data, serie-zenbakia eta garbiketarako baldintzak.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

La teja mixta es un modelo de teja que, manteniendo un aspecto de teja árabe en el tejado, se ensambla de manera similar a la teja de hormigón, ya que cada teja lleva el río y la tapa conjuntamente. Teila mistoak teila arabiarraren itxura hartzen du teilatuan, baina hormigoizko teilaren antzera mihiztatzen da, teila bakoitzak ubidea eta tapakia, biak baititu.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

La medida a retranquear puede variar en función del modelo de teja. Atzeraeman beharreko neurria aldatu egiten da teila motaren arabera.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Fabrikazio mekanikoa (73)
Mandos para multivisión. dispositivos de accionamientos para pantallas y pizarras, modelos de demostración, modelos de enseñanza para mandos y procedimientos lógicos, visualizadores de ferias. Diapositiba-proiekzio konposatuetarako (multibisioa) aginteak, pantaila eta arbelen eragingailuak, erakustaldietarako ereduak, aginte eta prozedura logikoak irakasteko ereduak, azoketako informazio-bistaratzaileak.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

En el modelo torno, la configuración geométrica de los ejes podrá ser de tipo "plano" o de tipo "triedro". Tornu modeloan ardatzen konfigurazio geometrikoa “laua” edo “triedro” erakoa izan daiteke.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Es importante aclarar que también existen modelos de máquinas equipados con opciones totalmente diversas: platos, torretas, herramientas motorizadas, posicionadores, etc. Argitu beharra dago makinen modelo batzuk askotariko aukerekin hornituta daudela (platerak, dorretxoak, erreminta motorizatuak, posizionagailuak eta abar).

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Estos desplazamientos se controlan mediante reglas graduadas con nonio -según los modelos- o mediante control digital en un visualizador de cotas, para poder igualar la posición de los soportes en ambos extremos. Desplazamendu horiek noniusarekin graduatutako erregela batzuen bidez edota kontrol digitalaren bidez (kota-bisualizadore batean) kontrolatzen dira, euskarrien posizioa bi ertzetan berdintzeko.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Tal como vemos en los esquemas, la penetración radial consiste en avanzar la fresa contra la rueda (o a la inversa según los modelos) a la vez que ambas giran sincronizada-mente. Eskemetan ikus dezakegunez, fresa eta gurpila sinkronizatuta jira egiten ari diren bitartean fresa gurpilaren kontra eramatean (edo alderantziz, modeloaren arabera) datza sarpen erradiala.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Según cada fabricante y modelo, las formas, distribuciones, potencias y usos de las máquinas pueden variar, pero comúnmente éstos son los principales elementos de una máquina para el mecanizado ultrasónico: Fabrikatzailearen eta modeloaren arabera, makinen formak, banaketak, potentziak eta erabilerak desberdinak izan daitezke, baina, oro har, mekanizazio ultrasonikorako makina baten elementu nagusiak honako hauek dira:

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Esta técnica consiste en emplear un sistema experto con inteligencia artificial que someta a modelos a simulaciones como ayuda de diagnóstico de averías. Matxurak diagnostikatzen laguntzeko, modeloak simulaziopean jartzen dituen adimen artifiziala duen sistema aditu bat erabiltzean datza teknika hori.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Sería una equivocación generalizar este ejemplo como modelo de sencillez, y economía de dispositivos de alimentación neumática. Ez litzateke zuzena izango adibide hori elikatze-sistema pneumatikoen sinpletasuna eta merketasuna erakusteko erabiltzea.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

(*) Sólo para el modelo 8070 con unidad central PCI. (*) PCI unitate zentrala duen 8070 modeloarentzat bakarrik.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Modelo torno. Tornu modeloa.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (8)
BModelo, marca del fabricante, tapón izquierdo y derecho y atenuación mínima. BModeloa, fabrikatzailearen marka, zein den ezkerrekoa eta zein eskuinekoa, eta zein gutxieneko ahultzea.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

el modelo, los valores de atenuación y la forma de utilización. modeloa, ahultze-balioak eta erabiltzeko modua.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Abrir la válvula de corte de baja presión del conjunto de manómetros (y la de alta según modelos). Ireki manometro multzoaren behe-presioko ebaketa-balbula (eta goi-presiokoa modeloen arabera).

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Extrae el capuchón protector de las válvulas de servicio para ver si se trata de modelos con obús o con bola. Atera ezazu babes-txanoa zerbitzu-balbuletatik obusa duten edo bola duten modeloak ote diren jakiteko.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Distintos modelos de estaciones de carga. Karga-estazioen zenbait modelo.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Aunque existen diversos modelos en el mercado, veamos a continuación un ejemplo práctico con un dibujo. Merkatuan hainbat eredu dauden arren, ikus dezagun adibide praktiko bat marrazki batekin.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Tensión de alimentación (según modelos). Elikadura-tentsioa (modeloen arabera).

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

En algunos modelos este proceso es automático, por lo que la máquina se desconecta sola cuando finaliza el proceso. Modelo batzuetan, prozesu hori automatikoa denez gero, makina bera bakarrik deskonektatzen da prozesua amaitzen denean.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Informatika eta komunikazioa (5)
Este modelo tiende a resultar obsoleto. Eredu horrek zaharkituta geratzeko joera dauka.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Ello plantea una situación en la que existe una coyuntura favorable para aplicar el modelo de portal a aspectos más específicos. Horrek abagune egokia planteatzen du atari-eredua alderdi zehatzagoetara bideratzeko.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Posteriormente este modelo de proyecto web dejó de resultar efectivo para sus responsables. Gero, web proiektuaren eredu horrek eraginkorra izateari utzi zion.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

La simple presencia en Internet se tornó insuficiente, y algunos de estos sitios fueron incorporando algunos servicios de valor añadido y mejorando los contenidos, mientras que otros conservaron ese primer modelo de presencia mínima. Interneten azaltze hutsa ez zen nahikoa, eta gune horietako batzuetan balio erantsiko zerbitzu batzuk gehitu ziren, edukiak hobetuz; beste batzuek, aldiz, gutxieneko presentziaren lehen eredu hori gorde zuten.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Una primera clasificación del modelo de objetos lo dividiría en dos grandes grupos. Objektuen ereduaren lehen sailkapen batek bi multzo handitan banatuko lituzke.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (155)
Si la alteración ocurre tras la pubertad, se suele dar una regresión hacia el modelo infantil de algunos caracteres sexuales secundarios (disminución del vello y del desarrollo muscular en el hombre y atrofia mamaria y disminución del vello púbico en la mujer), y solamente en los casos más extremos puede llegar a producirse esterilidad. Asaldura hori pubertaroaren ondoren gertatzen bada, bigarren mailako zenbait sexu-ezaugarrik atzera jotzen dute, haurren ezaugarrietara itzultzen da (biloa gutxitu egiten da eta gizonaren muskulu-garapena murriztu egiten da; emakumeen kasuan, bularrak atrofiatu eta pubiseko biloa murriztu egiten da); kasurik muturrekoenetan soilik izan daiteke antzutasuna.

Materiala: Elektroestetika

Los dos pares de extremidades presentan un modelo común: Bi gorputz-adar pareek eredu bera dute:

Materiala: Elektroestetika

Sin embargo, es posible que existan otros modelos. Hala ere, litekeena da beste eredu batzuk ere izatea.

Materiala: Elektroestetika

Teniendo como modelos a estudiantes voluntarios/as, se les aplicará técnicas y cosméticos adecuados a sus características, utilizando la sauna, bañera de hidromasaje, y cuantas instalaciones y productos exis-tan en el Centro Educativo. Ikasle boluntarioak eredu gisa hartuta, beren ezaugarrietarako egokiak diren teknikak eta kosmetikoak aplikatuko zaizkie, sauna, hidromasaje-bainuontzia eta ikastetxean dauden instalazio eta produktu guztiez baliatuz.

Materiala: Elektroestetika

En un maquillaje realizado con bombillas incandescentes normales (2.900 º k) no se dispondrá de la adecuada temperatura de color para juzgar los tonos rosas o rojos (mejillas y labios) y cuando la modelo sale al exterior puede haber un desajuste de color. Bonbilla gori arruntekin (2.900º K) egiten den makillajean, ez da kolore-tenperatura egokia izaten tonu arrosak edo gorriak ikusteko (masailak eta ezpainak), eta modeloa kalera ateratzen denean litekeena da koloreek orekarik ez dutela ohartzea.

Materiala: Elektroestetika

ojos maquillados en amarillo y lila por ejemplo pueden resultar muy atractivos si el ambiente general de la modelo lo acompaña. begiak horiz eta lilaz makillatzea, esaterako, oso erakargarria izan daiteke modeloaren giro orokorrak laguntzen badio.

Materiala: Elektroestetika

Como ya vimos en el capítulo de la iluminación en el maquillaje, este tipo de luz es la más veraz con las tonalidades de piel, cabello y características de la modelo. Makillatzeko argiaren atalean ikusi genuen moduan, argi hori da doakie ondoen modeloaren larruazalari, ileari eta ezaugarriei.

Materiala: Elektroestetika

b) Si se va a contemplar con la modelo en movimiento, como puede ocurrir en una pasarela o un escenario, podremos permitirnos más licencias en su dibujo, ya que no va a resultar tan evidente algún fallo en éste. b) Modeloa mugitzen ari dela ikusiko bada (adibidez, ibiltokian edo eszenatokian) askatasun handiagoz marraztu dezakegu, akatsak ez baitira hain nabarmenak izango.

Materiala: Elektroestetika

Observamos como el maquillaje del ojo derecho de la modelo, se corresponde en la modalidad A, o de media banana, que ya vimos al inicio de la parte práctica. Modeloaren eskuineko begiko makillajea A modalitatekoa da (banana-erdia), alderdi praktikoan ikusi duguna.

Materiala: Elektroestetika

También colorearemos todo el párpado móvil con un color que sea de nuestro gusto o que armonice con el vestuario o las joyas que vayamos a poner al modelo. Gainera, betazal mugikor osoa margotuko dugu gure gustuko kolore batekin, edo modeloari jarriko dizkiogun arropekin edo bitxiekin harmonizatuko duen kolore batekin.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (14)
Existen modelos más atrevidos y creativos, como puede ser introducir detalles de primeros planos explicativos en cuadros más pequeños o incluso redondos, superpuestos a la división de cuadros que hemos descrito. Eredu ausartagoak eta sortzaileagoak ere badaude, hala nola azalpenezko lehen planoak koadro txikiagoetan edo biribiletan sartzea, deskribatu dugun koadroen banaketan gainjarriak.

Materiala: Irudia

El sistemaópticode las cámaras de vídeo es similar a los modelos que se usan en cine y fotografía. Bideo-kameren sistema optikoa zineman eta argazkigintzan erabiltzen diren ereduen antzekoa da.

Materiala: Irudia

Para ello existen modelos donde se expone claramente el motivo de la remisión a la consulta especializada. Horretarako, badira ereduak, eta argi eta garbi azaltzen dituzte bezeroa kontsulta espezializatua egitera bidaltzeko arrazoiak.

Materiala: Irudia

Es decir, se refiere al grado de exactitud con que la imagen se ajusta a modelos reales que nosotros conocemos. Hots, irudia guk ezagutzen ditugun eredu errealei doitzeko zehaztasun-maila da.

Materiala: Irudia

El informe puede ser una carta o un modelo diseñado a tal efecto. Txostena gutuna izan daiteke, edo berariaz diseinatzen den eredua.

Materiala: Irudia

Una vez digitalizada la información, se aplica el modelo generado por ordenador para controlar su movimiento. Informazioa digitalizatu ondoren, mugimendua kontrolatzeko ordenagailuz sortutako eredua erabiltzen da.

Materiala: Irudia

Es importante que las cotas o modelos sean representativas del movimiento para que la interpolación tenga suficiente información. Garrantzitsua da kotak edo ereduak mugimenduaren adierazgarriak izatea, interpolazioak nahikoa informazioa izan dezan.

Materiala: Irudia

Se trata de las animaciones "proce-durales" en las que el programa informático calcula todos los movimientos de un modelo. Eredu bateko mugimendu guztiak kalkulatzen dituzten "prozedurako" animazioak dira programa informatikoak.

Materiala: Irudia

Este modelo se da en libros divulgativos, instructivos, enciclopedias, o libros técnicos. Dibulgazio- eta ikasbide-liburuetan, entziklopedietan edo liburu teknikoetan izaten da eredu hau.

Materiala: Irudia

Un modelo de estos anuncios es cuando el texto esta abierto a varias interpretaciones y la imagen es la que aclara el sentido correcto del texto, lo que crea la paradoja. Iragarki horien eredu bat dugu testuak hainbat interpretazio izan ditzakeenean, eta irudiak argitzen duenean testuaren esanahi zuzena, horrexek sortzen du paradoxa.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (47)
Además podemos detallar el nombre de la librería que contiene el cajetín deseado (en caso de ser distinta de CAPSYM.OLB) y el nombre del modelo elegido. Gainera, guk aukeratutako inskripzio-laukia duen liburutegiaren izena (CAPSYM.OLB ez bada) eta aukeratutako ereduaren izena ere zehaztu ahal izango ditugu.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

9.4.2 Proceso para desoldar con el modelo de vacío......................332 9.4.2 Huste-modeloarekin desoldatzeko prozesua.....................332

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

En ambos casos, hay que rellenar el modelo oficial, entregando una copia al cliente y dejando otra en la agencia como justificante para posibles inspecciones. Kasu bietan, agiri ofiziala bete behar da; bezeroari kopia bat eman behar zaio eta beste bat agentzian geratuko da, ikuskapenen bat egiten badiote frogagiria izan dezan.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Fotocopia o bien del Impuesto de Actividades Económicas (IAE) del local para el que se solicita la aprobación o del Modelo 036. Onartzea nahi den lokalaren Jarduera Ekonomikoen gaineko Zergaren edo 036 Ereduaren fotokopia.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

La planta hotelera es una de las más extensas de Europa, sin embargo no toda ha sabido adaptarse a los nuevos tiempos, manteniendo precios elevados para servicios o instalaciones obsoletas, aunque algunos de sus grandes hoteles como el Excelsior, Grand Hotel , de Roma ; el Gritti Palace , Bauer, Danieli , Cipriani de Venecia ; Quisisana en Capri... entre otros ,son modelos clásicos para la industria hotelera de mayor prestigio en el mundo. Hotel-eskaintza Europako zabalenetakoa da, baina ez du jakin garai berrietara egokitzen, prezio altuei eutsi baitie zerbitzu edo instalazio zaharkituetan. Hala ere, zenbait hotel handi eredu klasikoak dira munduko entzute handieneko hotel-industriarentzat: Erromako Excelsior eta Grand Hotel, Veneziako Gritti Palace, Bauer, Danieli eta Cipriani eta Capriko Quisisana, besteak beste.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Como consecuencia de este papel y del tipo de turismo que captó en un principio, y posteriormente con la elevada renta per capita de la población ha desarrollado excelentes establecimientos hoteleros que son el modelo para el resto del mundo. Horregatik, eta hasieran bereganatu zuen turismo motaren ondorioz eta geroago herritarrenper capitaerrenta altuagatik, mundu osoan eredu diren hotel bikainak garatu ditu.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Formado por un bien conservado casco antiguo y una famosísima abadía que sirvió de modelo para otras edificaciones conventuales en el resto del continente. Ongi kontserbatutako hirigune historikoa eta kontinentean komentuak eraikitzeko eredu izan zen abadia ospetsua ditu.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Las compañías suelen confirmar los servicios automáticamente o en breve tiempo y, generalmente, se garantiza el grupo al que pertenece el vehículo, pero no el modelo. Konpainiek automatikoki edo handik gutxira konfirmatzen dituzte zerbitzuak eta, normalean, ibilgailua zein motatakoa izango den bermatzen da, baina ez modeloa.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Además, poseen amplias flotas de automóviles que renuevan cada poco tiempo ofreciendo los modelos más modernos y en perfecto estado. Gainera, maiz berritzen dituzten automobil-flota zabalak dituzte eta, beraz, modelorik modernoenak eskaintzen dituzte egoera ezin hobean.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

La mayoría de los nuevos modelos disponen de aire acondicionado, megafonía, vídeo, radio, toilet con lavabo e inodoro, etc. Modelo berri gehienek dute aire girotua, megafonia, bideoa, irratia, bainugela konketarekin eta komunarekin, etab.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (12)
aPara mayor comodidad, hácense en algunos modelos los respaldos curvados, con traviesas macizas o contrachapeadas. Erosoagoak izan daitezen, hainbat modelo egiten dituzte bizkarra okertuta dutela, langara beteak edo kontratxapatuak erabiliz.

Materiala: Egurraren teknologia

El modelo de pupitre unipersonal mixto, que vemos en la figura 745, presenta las características siguientes: Adibidez, ezaugarri hauek ditu pertsona bakarrarentzako egurrezko eta metalezko idazmahaiak (ikusi 745. irudia):

Materiala: Egurraren teknologia

El modelo de pupitre bipersonal que nos presenta la figura 744, es de líneas, muy simples, siendo la tapa de una sola pieza, inclinada y fija. Oso soila izan daiteke bi pertsonarentzako idazmahaia (ikusi 744. irudia), eta pieza bakarreko estalkia izan dezake, makurtua eta finkoa.

Materiala: Egurraren teknologia

Tenemos el modelo de la figura 743 que está representado en proyección ortogonal. Har dezagun adibidetzat idazmahai baten proiekzio ortogonala (ikusi 743. irudia);

Materiala: Egurraren teknologia

A continuación damos la construcción de algunos modelos de mesas, que servirán de guía para la construcción de otras similares. Jarraian, hainbat mahai-eredu eraikitzeko urratsak azalduko ditugu, lagungarri direlakoan antzeko beste mahai batzuk egiteko.

Materiala: Egurraren teknologia

Algunos modelos, a pesar de la línea elegante del dibujo, son poco prácticos, por ofrecer poca comodidad. Izan ere, diseinuaren arabera dotoreak izan arren, litekeena da hainbat modelo praktikoak ez izatea, deserosoak direlako.

Materiala: Egurraren teknologia

Los modelos aportados y las explicaciones dadas, abrirán el camino para la construcción de todas las demás. Alde horretatik, gainerako eskailera motak egiteko lagungarri izango dira azalduko ditugun ereduak eta emango ditugun azalpenak.

Materiala: Egurraren teknologia

aPrecio y peso del eje de enrollamiento completo y referido igualmente al metro cuadrado de la persiana modelo. Eredutzat aurkeztutako pertsianako biribilkatze-ardatz osoaren metro koadroko prezioa eta pisua..

Materiala: Egurraren teknologia

aPrecio y peso de los herrajes, referidos al metro cuadrado, de la persiana presentada como modelo. Eredutzat aurkeztutako pertsianako burdineriaren metro koadroko prezioa eta pisua.

Materiala: Egurraren teknologia

El modelo de persiana que detallamos, se compone de tabletas de madera; y las chapas, que las traban, van embutidas en dichas tabletas: dos a 20 cm. del extremo, y una en el centro. Azalduko dugun pertsiana-eredua egurrezko oholtxoek eratzen dute, eta oholtxoetan itota daude haiek giltzatzeko txapak: bi muturretik 20 cm-ra daude, eta bestea, erdian.

Materiala: Egurraren teknologia

Administrazioa eta kudeaketa (22)
1.1 > La política retributiva como modelo de compensación total 1.1 > Lansari-politika konpentsazio osoaren eredu gisa

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Los modelos de autoevaluación: el modelo EFQM Autoebaluatzeko ereduak: EFQM eredua

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Los modelos de autoevaluación son una herramienta perfecta para medir el grado de implantación y eficacia del plan estratégico diseñado por la empresa y ver en qué punto está dentro del camino hacia la excelencia. Autoebaluatzeko ereduak tresna ezin hobea dira enpresak diseinatutako plan estrategikoa zenbateraino ezarri den eta zer eraginkortasun duen neurtzeko, eta ikusteko zer puntutan dagoen bikaintasunaren bidean.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

La base del modelo EFQM (European Foundation for Quality Management) es la autoevaluación de la empresa que se compara con un modelo de excelencia empresarial. EFQM (European Foundation for Quality Management) ereduaren oinarria da enpresak bere burua bikaintasun-eredu batekin konparatuz egiten duen autoebaluazioa.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

para consultar la guía modelo del documento de seguridad, entra en la página web de la Agencia Española de Protección de Datos: www.agpd.es y accede en el menúResponsable ficherosaGuía documento seguridad. segurtasuneko dokumentuaren gida eredua kontsultatzeko, sar zaitez Datuak Babesteko Espainiako Agentziaren web-orrian, www.agpd.es, eta, menukoFitxategien arduradunaatalean, sartuSegurtasuneko dokumentuaren gidan.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

En el marco de la implantación de un modelo de gestión de calidad se nos solicita que propongamos medidas dirigidas al ahorro energético y a la reducción del impacto medioambiental que tiene nuestra actividad. Kalitatea kudeatzeko eredu bat ezartzeko testuinguru batean, energia aurrezteko eta gure jarduerak sortzen duen ingurumen-inpaktua murrizteko neurriak proposatzeko eskatu digute.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Este actuará como consejero personal del tutorizado y le servirá como modelo positivo para seguir. Tutoretzan dagoen pertsonaren aholkulari pertsonala izango da pertsona hori, hark jarraitu dezakeen eredu positiboa.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

En la actualidad esta se entiende no solo como retribución dineraria, sino como unmodelo de compensación totalen el que se incluye tanto laretribución extrínsecacomo laretribución intrínseca. Gaur egun, lansari-politika, diruzko ordainsaria ez ezik,konpentsazio osoaren eredubat ere bada, non sartzen baitira baiordainsari estrintsekoabaiordainsari intrintsekoa.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

a) ¿En qué consiste el modelo de compensación total? a) Zertan datza konpentsazio osoaren eredua?

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

En elmodelo económico capitalista, la empresa es una persona jurídica que limita la responsabilidad del empresario. Eredu ekonomiko kapitalistan, enpresa pertsona juridiko bat da, eta enpresaburuaren erantzukizuna mugatzen du.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Gizarte eta kultura zerbitzuak (88)
El modelo de proyecto cultural Kultura-proiektuaren eredua

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

A continuación se presenta, a modo orientativo, un modelo de informe para la planificación y guía del desarrollo de proyectos culturales que por la amplitud de campos referidos y la simplicidad de formato resultará muy útil en la práctica profesional de la animación cultural.(3) Ondoren, orientabide gisa, txosten baten eredua aurkeztuko dugu, kultura-proiektuak planifikatu eta garatzeko gida gisa. Eredu honek eremu ugari dituenez eta oso formatu errazekoa denez, oso erabilgarria da kultura-animazioko jardun profesionalerako (3).

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

A continuación, como ficha guía para la gestión de talleres, se presenta un modelo que de manera muy sencilla y clara recoge todos los aspectos y elementos que hay que tener en cuenta en su planificación. Ondoren, tailerrak kudeatzeko fitxaren eredu gisa, plangintzan kontuan hartu beharreko alderdi eta elementu guztiak modu erraz eta argian jasotzen dituen eredu bat ikusiko dugu.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

La ficha de programación de una visita cultural es el modelo genérico previsto para cualquier actividad –la misma ficha presentada en el apartado «talleres»–, pero se han de especificar algunas peculiaridades, como la introducción del transporte en el apartado de recursos y la inclusión de los datos técnicos de la visita –denominación, emplazamiento, historia…–, entre los que deben constar las condiciones de acceso. Bisita kultural baten programazioaren fitxa edozein jardueretarako aurreikusitako eredu generikoa da —«tailerrak» atalean aurkeztutako fitxa bera—, baina zenbait berezitasun zehaztu behar dira; esate baterako, garraioa baliabideen atalean sartu behar da, eta bisitaren datu teknikoak (izena, kokalekua, historia...) ere zehaztu behar dira, irisgarritasun-baldintzak barne direla.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Un modelo puede ser el que se adjunta en la página siguiente.(2) Hurrengo orrian erantsitakoa erabil daiteke eredu gisa. (2)

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Así pues, ya sea tomando como referencia el modelo de excelencia y evaluación EFQM, ya sea tomando como referencia las normas de calidad ISO 9000 sobre la gestión de la calidad total, el proceso de evaluación puede ser considerado como herramienta para la mejora de la calidad de nuestras propuestas de intervención cultural. Hala, erreferentzia gisa EFQM bikaintasun- eta ebaluazio-eredua hartu edo kalitate osoaren kudeaketari buruzko ISO 9000 kalitate-arauak hartu, ebaluazio-prozesua kulturako gure esku-hartzeen kalitatea hobetzeko tresnatzat har daiteke.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Incluye diversas plantillas modelo y se puede obtener una versión de prueba en la página web: Hainbat txantiloi-eredu ditu, eta probako bertsioa webgunean eskuratu daiteke:

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

En cuanto a los modelos de documentación técnica que utilicemos, no existe uno único y universal, si bien cada entidad debe tender a unificar los modelos y estilos de documentación que maneje. Dokumentazio teknikoen ereduei dagokienez, ez dago eredu bakar eta unibertsala, baina erakunde bakoitza berak erabiltzen dituen dokumentazio-ereduak eta -estiloak bateratzen saiatzen da.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

A continuación, a modo de ejemplo, se presentan diversos modelos, ordenados según las tareas gestoras en las que se utilizan. Hona hemen, adibide gisa, hainbat eredu, erabiltzen diren kudeaketa-lanen arabera ordenatuta.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Ficha modelo para la evaluación Ebaluaziorako eredu-fitxa

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Nekazaritza (7)
Existen distintos modelos de los Gripple dependiendo del diámetro del alambre a tensar. Tenkatu beharreko alanbrearen diametroa zein den, hainbat modelo dago Gripple tenkagailuetan.

Materiala: Nekazaritza

También hay modelos que permiten el destensado del alambre. Modelo batzuek, gainera, alanbrea lasaitzeko aukera ematen dute.

Materiala: Nekazaritza

Pero el modelo más generalizado es el de bandeja rígida de poliestireno expandido, con alvéolos cónicos perforados para drenaje. Baina zabalduen dagoen modeloa poliestireno hedatuzkoa da, drainatzeko zulaturik dauden albeolo konikoekin.

Materiala: Nekazaritza

Pero el modelo más extendido hoy en día es la llamada mesa de germinación. Baina gaur egun zabalduen dagoen eredua ernetze mahai delakoa da.

Materiala: Nekazaritza

La mayoría son modelos para acoplar a la toma de fuerza de un tractor, aunque también existen modelos para una sola hilera, conducidos manualmente. Modelo gehienak traktore baten indar hargunera lotzekoak dira, baina badira lerro bakarrerako modeloak ere, eskuz gidatzen direnak.

Materiala: Nekazaritza

Como otros modelos de plantadoras, tienen una reja que abre el surco y dos discos o ruedas que compactan la tierra a los lados de la planta Beste landagailu modelo batzuek bezala, ildoa irekitzen duen golde mutur bat eta bi disko edo gurpil dituzte, landarearen aldemenetan lurra trinkotzeko.

Materiala: Nekazaritza

El dosificador de cilindro acanalado o dentado fuerza positivamente a salir el abono y, en los modelos que utilizan este principio, el cilindro se coloca en una cámara de distribución situada bajo la tolva, en la que el abono cae por gravedad. Zilindro artekatu edo horzduna daraman dosifikagailuak ongarria ateratzera behartzen du eta, printzipio hori darabilten modeloetan, zilindroa toberaren azpian dagoen banaketa ganbera batean kokatzen da, non ongarria grabitate bidez erortzen den.

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (3)
3Conocer los modelos de organización de los departamentos de animación turística. 3Animazio turistikoko sailetako antolamendu-ereduak ezagutzea.

Materiala: Animazio turistikoa

como explotar globos con distintas partes del cuerpo, formar una conga, hacer poses de músculos, desfilar como modelos, etc., no hay un solo juego que no se pueda realizar. adibidez, puxikak lehertzea gorputzeko atalekin, conga bat osatzea, poseak egitea giharrekin eta modeloen moduan desfilatzea; mota guztietako jolasak egin daitezke.

Materiala: Animazio turistikoa

Luego el animador o una de las bailarinas del principio servirán de modelo para que los clientes imiten el baile de las sevillanas. Gero, animatzailea edo hasierako dantzarietako bat modeloa izango da, bezeroek sevillanen dantza imita dezaten.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (8)
Vamos a analizar los tres modelos más consensuados para medir la calidad de servicio: Ikus ditzagun kalitatea neurtzeko adostasun handiena duten hiru ereduak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Modelo de la Servucción. Zerbukzio-eredua.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Mediante este modelo se mide el efecto de la interacción de los recursos humanos, el soporte físico y los clientes: Eredu honen bidez, giza eskubideen interakzioaren efektua neurtzen da, baita euskarri fisikoa eta bezeroak ere.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Como son formularios, cuestionarios, ficheros de clientes, fichero de colaboradores externos, manuales de técnicas de comunicación, modelos de consentimientos informados y grabaciones en soportes audiovisuales. Horien artean egongo dira, konparazio batera, formularioak, galdetegiak, bezeroen fitxategiak, kanpo-kolaboratzaileen fitxategiak, komunikazio-tekniketako eskuliburuak, baimen adostuen ereduak eta ikus-entzunezko euskarrietan egindako grabaketak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Esta búsqueda de modelos de belleza delgados y andróginos está favoreciendo el aumento de trastornos de la alimentación en la sociedad actual. Edertasun-eredu argal eta androgino horiek bilatzearen ondorioz, elikaduraren asaldurak ugaritzen ari dira egungo gizartean.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El modelo tradicional de currículum comienza a desaparecer, sobre todo en determinados sectores, para dar paso a otros modelos más novedosos y vanguardistas. Curriculumaren eredu tradizionala desagertzen hasi da, batez ere sektore jakin batzuetan, eta bestelako ereduak hasi dira sortzen, berritzaileagoak eta abangoardistak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Tanto en el modelo tradicional de currículum como en el más actualizado se debe incluir: Hona hemen curriculum-eredu tradizionaletan zein eguneratuetan jaso beharreko alderdiak:

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La crisis ha puesto de manifiesto la necesidad de transformación del modelo productivo que rige nuestro sistema económico. Krisiak bistaratu du beharrezkoa dela gure sistema ekonomikoa arautzen duen produkzio-eredua eraldatzea.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (121)
Se define como el modelo de interpretación de la realidad que tiene en cuenta el hecho de que la organización social sigue un patrón en el cual cada sexo tiene perfectamente definido su espacio, que está estructurada a través de las relaciones de dominio de un sexo, el masculino, sobre el otro, el femenino y que, basándose en estas relaciones, visibiliza la desigual situación y posición de las mujeres respecto a los hombres en cada uno de los ámbitos y esferas de la vida. Errealitatea interpretatzeko eredu bat da, kontuan hartzen duena gizartearen antolamenduak patroi bati jarraitzen diola, non sexu bakoitzak bere eremua erabat zehaztuta daukan; gizarte-antolamendu hori gizonek emakumeen gainetik dituzten nagusitasun-harremanen bidez dago egituratuta, eta, harreman horietan oinarrituta, genero-ikuspegiaren ereduak agerian jartzen du emakumeek gizonen aldean bizitzako eremu guztietan duten desparekotasun-egoera.

Materiala: Sistemen integrazioa

Se utiliza el modelo AIDA. AIDA eredua erabiltzen da.

Materiala: Sistemen integrazioa

El modelo AIDA representa por tanto los efectos que provoca la publicidad efectiva en los espectadores. AIDA ereduak, beraz, publizitate eraginkorrak ikusleengan eragiten dituen efektuak irudikatzen ditu.

Materiala: Sistemen integrazioa

Es difícil proponer un modelo de cuestionario, y esto es así por varias razones: por una parte, porque el cuestionario es una herramienta de trabajo del técnico, que este emplea para recoger información y que resulta útil por la flexibilidad que ofrece a la hora de rellenarlo; y por otra, porque cada sector y cada ámbito territorial tendrá sus propias características, y de cada empresa se podrá obtener una información diferente. Zaila da galdetegi-eredu bat proposatzea, zenbait arrazoigatik: batetik, galdetegia teknikariaren lan-tresna bat da, hark informazioa biltzeko erabiltzen du eta betetzeko orduan malgutasuna ematen duelako da erabilgarria; bestetik, sektore eta lurralde-eremu bakoitzak bere ezaugarriak ditu, eta enpresa bakoitzetik informazio bat lor daiteke.

Materiala: Sistemen integrazioa

La concesión de esta distinción se lleva a cabo mediante convocatorias anuales en las que puede participar cualquier empresa o entidad, tanto privada como pública, que destaque, de forma integral, en la aplicación y en los resultados de las medidas de igualdad de mujeres y hombres desarrolladas en su organización en cuanto a los siguientes aspectos: condiciones de trabajo, modelos de organización y otros ámbitos tales como servicios, productos y publicidad de la empresa. Urtero deialdi bat egiten da bereizgarri hori emateko, eta edozein enpresa edo erakunde pribatu zein publikok parte har dezake, baldin eta modu integralean nabarmentzen bada bere erakundeko emakumeen eta gizonen berdintasun-neurrien aplikazioan eta emaitzetan, alderdi hauei dagokienez: lan-baldintzak, antolamendu-ereduak eta beste arlo batzuk, esaterako, enpresaren zerbitzuak, produktuak eta publizitatea.

Materiala: Sistemen integrazioa

Las mujeres apenas acaban de llegar a los espacios de dirección y pueden optar por copiar los modelos masculinos o por poner en juego capacidades y conocimientos basados en su identidad y experiencia, tanto en el terreno profesional como en el personal; o bien se pueden decantar por utilizar estilos diversos. Emakumeak duela gutxi heldu dira zuzendaritzako guneetara, eta gizonezkoen ereduak kopiatu ditzakete, edo beren identitatean eta esperientzian oinarritutako gaitasun eta ezagutzak erabil ditzakete, hala eremu profesionalean nola pertsonalean; edo, bestela, askotariko estiloak erabiltzea erabaki dezakete.

Materiala: Sistemen integrazioa

En el servicio de orientación profesional donde trabajas te encargan que elabores un modelo de ficha de recogida de datos de empresa colaboradora, y te sugieren que te inspires en el modelo de la figura 3.1. Lan egiten duzun lanbide-orientazioko zerbitzuan enpresa laguntzailearen datuak biltzeko fitxaren eredu bat prestatzeko eskatu dizute, eta 3.1 irudiko ereduan inspiratzeko iradoki dizute.

Materiala: Sistemen integrazioa

También necesitan otro modelo de ficha para el consentimiento para la introducción de los datos en la base de datos de la entidad y en la página web del servicio de intermediación, según la normativa de protección de datos. Halaber, erakundearen datu-basean eta bitartekaritza-zerbitzuaren web-orrian datuak sartzeko baimenerako fitxa-eredu bat behar dute, datuak babesteko araudiaren araberakoa.

Materiala: Sistemen integrazioa

La Formación Profesional para el Empleo incluye las acciones que tienen por objeto impulsar y extender entre las empresas y los trabajadores ocupados y los desempleados una formación que mejore la empleabilidad y el desarrollo profesional y personal de los trabajadores, y que responda a las necesidades del sistema productivo y la competitividad empresarial contribuyendo a un modelo productivo basado en el conocimiento. Enplegurako Lanbide Heziketak biltzen dituen ekintzen helburua da langileen enplegagarritasuna eta lanbide-garapena eta garapen pertsonala hobetuko duen prestakuntza bat sustatu eta zabaltzea enpresen eta langile landun eta langabeen artean; aldi berean, prestakuntza horrek ekoizpen-sistemaren eta enpresa-lehiakortasunaren premiei erantzungo die, ezagutzan oinarritutako ekoizpen eredu bat sortzen laguntzeko.

Materiala: Sistemen integrazioa

Este modelo presenta la información en bloques, por actividad o área profesional, agrupando la experiencia por tareas y funciones. Eredu honetan, informazioa bloketan agertzen da, jardueraren edo arlo profesionalaren arabera, esperientzia zeregin edo eginkizunen arabera multzokatuta.

Materiala: Sistemen integrazioa

Instalatze eta mantentze lanak (25)
Esta válvula tendrá la misión de proteger la red general de la entidad suministradora de eventuales retornos de agua desde el interior de la red de la edificación. El tipo y modelo de esta válvula, se adaptará a las especificaciones de la entidad suministradora. Balbula honek erakunde hornitzailearen sare orokorra babesten du, eraikinaren barruko saretik urik itzul ez dadin. Balbula mota eta modeloa erakunde hornitzailearen eskakizunetara moldatuko dira.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Figura 5.31 Fluxor de inodoro (Modelo GEM de Roca Sanitario) 5.31 irudia. Komunontzi bateko fluxumetroa (Roca Sanitario - GEM)

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Figura 5.86 Depósito antiariete (Mod. Ibaiondo) 5.86 irudia. Ahari-kolpearen kontrako tanga baT(Ibaiondo modeloa)

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Además de las curvas Q/H, el fabricante suele acompañar la información técnica de sus modelos con otras curvas de funcionamiento, como son las curvas de potencia, rendimiento, eficacia y cavitación, de la misma. Q/H kurbez gain, fabrikatzaileek funtzionamenduarekin lotutako beste kurba batzuk ere gehitzen dituzte beren ponpa-modeloen informazio teknikoan; esate baterako, potentziarenak, errendimenduarenak, eraginkortasunarenak eta kabitazioarenak.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Expresa los valores de cobertura entre caudales a impulsar y alturas de impulsión para una bomba o grupo de bombas de una misma serie, es decir podremos encontrar en un mismo cuadrante diferentes curvas, correspondientes a diferentes modelos para una misma serie de bombas de características similares y distintas potencias. Estas curvas las facilita el fabricante de los equipos para cada uno de los modelos de su gama. Horrelako kurbek zera adierazten dute: bulkatu beharreko emari eta altuera jakin batzuk emanda, ponpa batek edo serie bereko zenbaiTponpak zer baliotarako estaldura duten. Beraz, gerta daiteke koadrante berean zenbaiTkurba izatea: kurba bakoitza modelo bati egokituko zaio, eta jakina, modelo guztiak ponpa-serie berekoak izango dira, ezaugarri bertsukoak baina potentzia desberdinekoak. Kurba bereizgarriak ponpaketa-ekipoen fabrika­tzaileek ematen dituzte, eta esan bezala, sortako modelo bakoitzak bere kurba izaten du.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Teniendo en cuenta los emplazamientos a los que van destinados, la mayoría de los modelos cuentan con elementos antivandálicos, que evitan su manipulación o uso incorrecto. Los grifos más avanzados cuentan incluso con sistemas de bloqueo automático para el caso de que el pulsador permanezca demasiado tiempo abierto, evitando de esta manera el derroche de agua y los posibles desbordamientos e inundaciones. Abarcan tanto a griferías simples como mezcladores para lavabo, lavadero y ducha, así como a dispositivo para descarga de urinarios e inodoros tanto en versión exterior como empotrada. Kontuan izanda horrelako txorrotak zer leku motatan jarri ohi diren, modelo gehienek banda­lismoaren aurkako elementuak dituzte, modu desegokian erabili ez daitezen. Mode­lo berrienek blokeo automatikoko sistemak ere badituzte, sakagailua denbora luzeegian ireki­ta egonez gero txorrota ixteko, eta horrela, ura xahutzea ez ezik, urak gainezka egitea eta lekua urez betetzea ere eragozteko. Konketetarako, harrasketarako eta dutxetarako txorrota bakunak nahiz hidronahasgailuak daude, eta pixatokietarako nahiz komunetarako hustuketa-gailuak ere bai, bai kanpokoak bai horman sartuak.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Disponen de dos componentes: la taza y el tanque o cisterna que puede ser vista formando un único cuerpo con la taza «One Piece», bien fijada sobre ella o situada encima (pudiendo ser semialta o colgada) o bien oculta, empotrada en la pared, pero registrable con o sin bastidor para su fijación. A su vez el accionamiento de la descarga de estos últimos puede ser manual, neumático o electrónico. Bi atal dituzte: komunontzia eta tanga. Modelo batzuetan (one piece deritzenak), tanga eta komunontzia pieza bakar baT19dira; gainerakoetan, tanga komu­nontziari berari jarria egon ohi da, edo goian (erdi goratua edo zintzilikatua izan daiteke), edo ezkutuan, horman sartua, baina betiere aztergarria, instalatzeko bastidoreduna edo bastidorerik gabea. Bestalde, tanga husteko hiru eragingailu mota daude: eskuzkoak, pneumatikoak eta elektronikoak.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Resistentes al rayado, a la acción de disolventes y productos de limpieza. Tienen un tacto frío, pesados y frágiles tanto para su transporte como para su instalación. Los modelos más básicos tienen una altura de 10 cm. Aunque también los hay planos de 6,5 cm hasta tamaños no muy grandes. Erresistentzia handikoak dira disolbatzaileekiko nahiz garbigarriekiko, bai eta urratuekiko ere. Ukitzean hotzak dira, eta astunak eta hauskorrak gertatzen dira bai garraiatzeko bai instalatzeko. Mode­lorik oinarrizkoenek 10 cm-ko altuera dute, baina zapal samarrak ere badaude, 6,5 cm-koak, neurri ez oso handikoak.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Brillantes (pulidos) o mateados pueden ser de chapa mate con pulido, chapa brillante con prepulido o chapa texturada sin pulido, pudiendo o no disponer de sistemas de insonorización y de orificios insinuados o vistos para grifería y el desagüe automático; aunque en algunos casos el desagüe automático se incorpora de serie así como la válvula cestilla. Distiratsuak (leunduak) edo mateak, zenbaiT19xafla motaz eginak izan daitezke: xafla matez egin eta leunduak, xafla distiratsuz egin eta aurreleunduak, edo xafla testuratuz egin eta leundu gabeak. Batzuek intsonorizazio-sistemak dituzte, eta txorrotetarako nahiz hustu­bide automatikorako zuloak batzuek iradokita baizik ez dituzte, eta beste batzuek, berriz, jada eginak; dena den, modelo batzuek seriekoa dituzte bai hustubide automatikoa bai eskuzare-balbula.

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Los lavabos de dimensiones iguales o inferiores a 60x40 cm se denominan lavamanos, ya que no tienen las mismas funciones que un lavabo; puesto que están condicionados por el emplazamiento que se les tiene reservado en la inmediata proximidad del inodoro, del urinario o en los vestuarios; siendo las alternativas de instalación más limitadas, lo que no obsta para que existan diversos modelos incluyendo los angulares. Konketa mota baT19eskuak garbitzekoak dira. Horrelakoak 60 x 40 cm-koak edo txikiagoak izaten dira, eta ez dira ohiko konketen egiteko berberetarako izaten. Eskuak garbitzeko konketak komunetik edo pixatokitik gertu-gertu edo aldageletan bertan jarri ohi dira eskuar­ki, eta horregatik, horrelakoak instalatzeko aukerak askoz mugatuagoak izaten dira. Dena den, hainbaT19modelo daude; besteak beste, angelu formakoak.

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