En el antiguo Egipto, la cosmética y la perfumería se empiezan a organizar como actividad comercial y se populariza el uso de pelucas entre las mujeres.
Antzinako Egipton kosmetika eta lurringintza merkataritzako jarduera gisa antolatzen hasi ziren, eta ileordeen erabilera hedatu egin zen emakumeen artean.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Por ello, gran parte del texto está dedicada a describir detalladamente dichos elementos, concretándonos en muchos casos en marcas comerciales que sean fáciles de adquirir para los Centros Educativos.
Horregatik, elementu horiek sakon azaldu ditugu liburuaren zati handi batean, eta heziketa-zentroek erraz eros ditzaketen merkataritzako markak ere zehaztu ditugu, kasu askotan.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
En la actualidad, la mayoría de los videojuegos y las aplicaciones comerciales utilizan objetos 3D y ficheros de vídeo digital.
Gaur egun, bideojoko eta merkataritzako aplikazio gehienek 3Dko objektuak eta bideo digitaleko fitxategiak erabiltzen dituzte.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
(1)Según Tabla 1 del Anexo III de la Orden de 8 de octubre de 2003, del Departamento de Industria, Comercio y Turismo, por la que se regula el procedimiento de acreditación del cumplimiento de las condiciones de seguridad industrial de las instalaciones eléctricas de Baja Tensión.
(1)Industria, Merkataritza eta Turismo Saileko 2003ko urriaren 8ko Aginduko III. eranskineko 1. taularen arabera. Hain zuzen, behe-tentsioko instalazio elektrikoen industria-segurtasuneko baldintzak betetzen direla egiaztatzeko prozedura arautzen du agindu horrek.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Servicio de publicaciones electrónicas Clarinet, convertido a Usenet por servicios comerciales.
Clarinet argitalpen elektronikoen zerbitzua; Usenet bihurtu dute merkataritzako zerbitzuek.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
En marzo de 1992, usuarios y fabricantes fundan el grupo Can in Automation (CiA), plataforma de desarrollo neutral para la mejora técnica y comercial de este bus (una de sus primeras publicaciones se basaba en el uso único y exclusivo de los transceptores CAN que cumplieran la normaISO 11898)
Erabiltzaile eta fabrikatzaileek Can in Automation (CIA) taldea sortu zuten 1992ko martxoan, busaren teknika eta merkataritza hobetzeko garapen neutraleko plataforma gisa (lehen argitalpenetako bat ISO 11898 araua betetzen zuten CAN transzeptoreen erabilera bakar eta berezian oinarritzen zen).
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Hoy en día existen marcas comerciales que ofrecen las categorías 6 y 7, con mayores velocidades y anchos de banda.
Egun, merkataritzako marka batzuk 6 eta 7 kategoriak eskaintzen dituzte, abiadura eta banda-zabalera handiagoekin.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Eraikuntza eta obra zibilak (1)
- Conversión de un local comercial u oficina en una vivienda; de un edificio industrial en un edificio plurifamiliar de viviendas, etc..
- Merkataritzako lokal edo bulego bat etxebizitza bihurtzea; eraikin industrial bat familia anitzeko etxebizitza-eraikin bat bihurtzea, etab.
Su misión es comunicar el mensaje en un entorno público; y su contenido es muy variado, desde aspectos comerciales hasta políticos.
Ingurune publiko batean mezu bat komunikatzea da kartelaren eginkizuna. Askotariko edukiak ditu: merkataritzaren ingurukoak, mezu politikoak, etab.
Materiala: Irudia
Ostalaritza eta turismoa (48)
Cuatro ciudades centralizan el interés del viajero ; Djenné con edificaciones en adobe como su mezquita, Bamako , la capital con bulliciosos mercados como la Maison des Artesans y un interesante museo etnológico, Mopti, núcleo comercial y portuario a orillas del Niger, y la ciudad prohibida de Tomboctú donde finalizaban las caravanas procedentes del Sahara.Con todo , uno de sus pueblos , los dogón , que habitan en la aislada región oriental de Bandiagara , son el mayor icono de Mali por haber conservado su cultura y religión animista al margen de la influencia islámica imperante en el país.
Lau hirik bereganatzen dute bidaiarien arreta. Djenné-n adobezko eraikin ugari daude, hala nola meskita; Bamako hiriburuan, Maison des Artesans eta beste merkatu zaratatsu batzuk eta museo etnologiko interesgarria daude; Mopti, Niger ertzeko merkataritza- eta portu-hiria da; Tomboctú hiri debekatua da, Saharatik zetozen karabanak amaitzen ziren han. Maliren ikono nagusia, dena den, ekialdeko Bandiagara eskualde isolatuan bizi den dogon herria da; herrialdean nagusitutako eragin islamiarraren gainetik, bere kultura eta erlijio animistari eusten jakin duen herria.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
La arquitectura tradicional en barro, el comercio, la artesanía y los distintos pueblos que componen el mosaico de gentes de Mali son los grandes imanes para las corrientes turísticas que se adentran en este espacio , normalmente combinándolo con la nación vecina de Burkina Fasso.
Buztinezko arkitektura tradizionalaz, merkataritzaz, artisautzaz eta Maliko biztanleria askotarikoa osatzen duten herrien multzoaz gozatzeko aukera dute herrialde horretara doazen korronte turistikoek. Bidaiari gehienek ondoko Burkina Fasorekin batera bisitatzen dute Mali.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
En la costa atlántica, un territorio de colonización galesa , como las ciudades de Trelew, con el aeropuerto ,y Puerto Madryn con la mayor oferta comercial y de alojamiento del área , son las bases para conocer el paisaje acantilado del litoral de la Península Valdés , zona de cría de pingüinos , lobos, y elefantes marinos .
Atlantikoko kostaldean, kolonizazio galeseko lurraldea dago: aireportua duen Trelew eta merkataritza- eta ostatu-eskaintza handieneko Puerto Madryn hiriak Valdés penintsulako itsaslabar-paisaia ezagutzeko abiapuntuak dira. Paisaia horietan, pinguinoak, itsas txakurrak eta itsas elefanteak hazten dira.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
La región central tiene en Santiago los principales usos comerciales y culturales por la oferta museística y de algunos rincones donde todavía se mantiene la arquitectura del periodo colonial.
Erdialdean, Santiagon daude merkataritza- eta kultura-erabilera nagusiak, museo-eskaintzagatik eta garai kolonialetako arkitektura gordetzen duten zenbait txokorengatik.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
Guayaquil, es la principal región comercial y portuaria de la nación, aunque la mayor parte de la ciudad es de nueva fábrica, el barrio de Las Peñas aún guarda algunos ejemplos del periodo colonial.
Guayaquil da herrialdeko merkataritza- eta portu-eskualde nagusia. Hiriaren zati handiena berria den arren, Las Peñas auzoak oraindik garai kolonialetako adibide batzuk gordetzen ditu.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
En la Costa caribeña ,Colón detenta la capitalidad comercial y económica , pero Portobelo , testimonia con cinco fortalezas españolas su relevante papel como puerto de ultramar en tiempos de la colonia.
Karibeko kostaldean, Colón da merkataritza- eta ekonomia-hiriburua; Portobelok, berriz, bost gotorleku espainiarrekin erakusten du koloniaren garaietan itsasoaz bestaldeko portu gisa izandako garrantzia.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
La potencia líder en los ámbitos , industrial, comercial y financiero, reclama también esta posición en el campo turístico al lograr en el año 2000 , 51 millones de llegadas internacionales, procedentes de América en un 59% de los casos y de Europa en un 24%., en el mismo periodo 60 millones de estadounidenses se desplazaron al extranjero, este balance negativo , no se refleja en la misma proporción si se considera la repercusión económica de estos flujos , ya que si bien los ciudadanos de EeuU tuvieron un gasto turístico de 65000 millones de dólares , los ingresos por turismo alcanzaron los 85153 millones de dólares , con un saldo positivo de más de 25000 millones de dólares.
Industria-, merkataritza- eta finantza-alorretan liderra den potentziak posizio hori bera du turismoan ere. 2000. urtean, nazioarteko 51 milioi sarrera izan zituen; bisitari horien % 59 amerikarrak ziren, eta % 24 europarrak. Urte horretan bertan, 60 milioi estatubatuar atera ziren atzerrira, baina proportzio hori ez da islatzen fluxuen ondorio ekonomikoetan; izan ere, estatubatuarrek 65.000 milioi dolar gastatu zituzten turismoan, baina turismoak 85.153 milioi dolarreko diru-sarrerak ekarri zituen: 25.000 milioi dolarretik gorako saldo positiboa.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
Instrumento comercial y de marketing de la gestión empresarial.
enpresa-kudeaketaren merkataritza- eta marketin-tresna.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
Suelen contar con divisiones de servicios de tierra (handling), vuelo, mantenimiento, catering, seguridad, etc., además de los normales de cualquier empresa como son los financieros, personal, comerciales, marketing, delegaciones territoriales.
Hainbat sail izaten dituzte: lurreko zerbitzuak(handling),hegaldiak, mantentzea,cateringa, segurtasuna, etab. Horiez gain, edozein enpresak dituen sailak ere badituzte, hala nola,finantzak, pertsonala, merkataritza, marketina, lurralde-ordezkaritzak.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
Los múltiples canales y cursos fluviales han tenido tradicionalmente un uso comercial como vías de penetración hacia el interior, pero más recientemente se han consolidado las propuestas de algunas compañías de viaje que emplean este medio de transporte siguiendo la ruta del Rhin por Düsseldorf, Colonia, Coblenza y Spira, o la del Elba por Dresden, Wittenberg y Magdeburgo hasta las proximidades de Berlín.
Ibai eta kanal ugariak merkataritzarako erabili izan dira barnealdera sartzeko bide gisa, eta zenbait konpainiak sendotu egin dute garraiobide hori turismo-ibilbideetarako erabiltzeko eskaintza. Bi ibilbide eskaintzen dira: Rhinekoa, Düsseldorf, Kolonia, Koblenz eta Spira hartzen dituena, eta Elbakoa, Dresden, Wittenberg eta Magdeburgon zeharrekoa Berlin ingururaino.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
Gizarte eta kultura zerbitzuak (1)
Reclamo de campañas de concienciación y movilización social –por ejemplo, el Día del Comercio Justo, organizado por la ONG Intermón Oxfam–.
Kontzientziazio eta mobilizazio sozialeko kanpainak; esate baterako, Intermón Oxfam GKEak antolatutako Bidezko Merkataritzaren Eguna.
Los residuos especiales son todos aquellos que proceden de la actividad industrial o comercial que por sus características nocivas, tóxicas o peligrosas o por su grado de concentración, requieren un tratamiento específico y un control periódico de sus efectos nocivos potenciales ya que pueden originar efectos nocivos sobre el medio ambiente.
Hondakin bereziek industriatik edo merkataritzatik datozen hondakinak izanik, ezaugarri kaltegarri, toxiko edo arriskutsuak dituztelako edo oso kontzentratuta daudelako, tratamendu berezia behar dute, eta aldian behin kontrolatu behar dira haien eragin kaltegarriak, ingurumenerako kaltegarriak izan baitaitezke.
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak
Nekazaritza (1)
El cultivo de la patata en la provincia de Álava esta en decadencia, habiéndose reducido la superficie cultivada a menos de la mitad de lo que se cultivaba hace 10 años (de 3800 hectáreas en 1995 se ha pasado a 1600 en 2008). Las razones del descenso en el número de hectáreas son variadas, pero la principal esta en la competencia de países que controlan el comercio del tubérculo a nivel europeo y que además tienen menores costes de producción.
Araban, patataren laborantza gainbehera dator. Izan ere, duela 10 urte lantzen zen azaleraren erdia baino gutxiago lantzen da gaur egun (1995ean 3800 hektarea lantzetik 1600era pasatu gara 2008an). Hektarea kopuruaren jaitsieraren arrazoiak askotarikoak dira, baina arrazoi nagusia zera da: Europan tuberkuluaren merkataritza kontrolatzen duten herrialdeek egiten duten lehia, non produkzio kostuak txikiagoak diren.
Materiala: Nekazaritza
Fabrikazio mekanikoa (1)
Dentro del coste de la materia prima incluimos el material que se pretende transformar, así como los elementos normalizados que se adquieren en el comercio.
Lehengaiaren kostuan eraldatu behar den materiala zein merkataritza bidez eskuratzen diren elementu normalizatuak sartzen dira.
Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea
Animazio turistikoa (2)
En algunas ocasiones las empresas de animación turística contratan a un animador autónomo a través de contratos mercantiles para gestionar algún establecimiento o algún grupo de animadores que, por falta de experiencia, poco nivel del idioma, etc., necesitan una supervisión especial y en ese momento la empresa no cuenta con el personal adecuado.
Batzuetan, animazio turistikoko enpresek animatzaile autonomo bat kontratatzen dute merkataritzako kontratu baten bidez, establezimenduren bat edo animatzaile talderen bat kudeatzeko, gainbegiratze berezia behar dutenean esperientzia-faltagatik, hizkuntza ez menderatzeagatik, eta abar, une horretan enpresan ez badago horretarako langile egokirik.
Materiala: Animazio turistikoa
La relación contractual entre un animador autónomo y un hotel no es a través de un contrato laboral, sino a través de uno mercantil.
Animatzaile autonomo baten eta hotel baten arteko kontratuzko harremana ez da egiten lan-kontratu baten bitartez, baizik eta merkataritzako kontratu baten bitartez.
Materiala: Animazio turistikoa
Komunikatzeko trebetasunak (2)
Nombra y explica los aspectos más importantes y de mayor impacto en la decoración de vitrinas comerciales o escaparates.
Izendatu eta azaldu merkataritzako beira-arasak apaintzeko alderdirik garrantzitsuenak eta inpaktu handiena sorrarazten dutenak.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
KNOW-HOW,«saber cómo hacer o saber hacer» es una expresión anglosajonautilizada en el comercio internacional y referida al conocimiento de la estratégica de la empresa, basada en la propiaexperiencia de la persona y no en conocimientos académicos.
KNOW-HOW, «nola egin jakitea edo egiten jakitea», adierazpide anglosaxoi bat da, nazioarteko merkataritzan erabiltzen dena eta enpresaren jakintza estrategikoarekin lotua. Pertsonaren esperientzia du oinarri, eta ez jakintza akademikoak.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
Instalatze eta mantentze lanak (3)
De esta manera, se habla de equipos de gama doméstica o residencial y de equipos de gama comercial e industrial.
Hala, etxeko edo bizilekuko ekipoak eta merkataritza- edo industria-gamako ekipoak daudela esan daiteke.
Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak
El primer apartado presenta los diferentes sistemas de climatización que hay en el mercado actualmente, tanto de uso doméstico como de uso comercial e industrial.
Lehenengo atalean, gaur egun merkatuan dauden klimatizazio-sistemak azaltzen dira (etxeetarako nahiz merkataritza- eta industria-erabilerakoak).
Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak
Las mezclas frigoríficas se utilizaron comercialmente mediante las heladeras portátiles que mezclaban, por ejemplo, sulfato sódico y ácido clorhídrico para helar una pequeña porción de un producto dentro de un recipiente.
Hozteko nahasteak, merkataritzan, hozte-makina eramangarrien bitartez erabili ziren, non, adibidez, sodio sulfatoa eta azido klorhidrikoa nahasten ziren produktu baten zati txiki bat izozteko ontzi batean.
Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak
Zehar-lerroa (18)
Incluye las actividades y tareas destinadas a la producción de bienes y servicios para la venta y el consumo (p. ej., el comercio, el trabajo por cuenta ajena, el trabajo agrícola a pequeña y gran escala, etc.).
Barne hartzen ditu Salmentarako eta kontsumorako ondasun eta zerbitzuak ekoizteko jarduerak eta zereginak biltzen ditu (adibidez, merkataritza, besteren konturako lana, nekazaritzako lan txikiak eta handiak).
Materiala: Sistemen integrazioa
En el año 2017, del total de mujeres ocupadas, el porcentaje más alto de participación (17,4 %) por rama de actividad económica corresponde a la actividad G (comercio al por mayor y al por menor, reparación de vehículos de motor y motocicletas).
2017an, emakume landun guztietatik, parte-hartze handieneko ehunekoa (% 17,4), jarduera ekonomikoko adarra kontuan hartuta, G jarduerari dagokio (handizkako eta txikizkako merkataritza, ibilgailu motordunen eta motozikleten konponketa).
Materiala: Sistemen integrazioa
Entidad integrada por el capital y el trabajo, como factores de la producción, y dedicada a actividades industriales, mercantiles o de prestación de servicios, generalmente con fines lucrativos y con la consiguiente responsabilidad que ello conlleva.
Kapitalak eta lanak ekoizpenaren faktore gisa osatzen duten erakundea, zeina industriako, merkataritzako edo zerbitzu-prestazioko jardueretan aritzen den, oro har, dirua irabazteko asmoz, horrek dakarren erantzukizunarekin.
Materiala: Sistemen integrazioa
Escaneando el código QR adjunto puedes encontrar los listados de empresas de las Cámaras de Comercio.
QR kode hau eskaneatuta, Merkataritza ganberetako enpresen zerrendak aurkituko dituzu.
Materiala: Sistemen integrazioa
Comercios de proximidad.
Hurbileko merkataritza.
Materiala: Sistemen integrazioa
✓“El Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales creará un distintivo para reconocer a aquellas empresas que destaquen por la aplicación de políticas de igualdad de trato y de oportunidades con sus trabajadores y trabajadoras, que podrá ser utilizado en el tráfico comercial de la empresa y con fines publicitarios” (artículo 50 de la Ley Orgánica 3/2007, de 22 de marzo, para la igualdad efectiva de mujeres y hombres).
✓«Lan eta Gizarte Arazoetarako Ministerioak bereizgarri bat sortuko du, langileekin tratu- eta aukera-berdintasuneko politikak aplikatzeagatik nabarmentzen diren enpresak aitortzeko; bereizgarri hori erabili ahal izango da enpresaren merkataritzako trafikoan eta publizitate-helburuekin» (3/2007 Lege Organikoa, martxoaren 22koa, Emakume eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirakoa, 50. artikulua).
Materiala: Sistemen integrazioa
En la Cámara de Comercio donde trabajas, recibes una consulta de asesoramiento.
Lan egiten duzun Merkataritza Ganberan aholkularitzako kontsulta bat jaso duzu.
Materiala: Sistemen integrazioa
nUna empresa es una entidad integrada por el capital y el trabajo, como factores
de la producción, y dedicada a actividades industriales, mercantiles o de prestación de servicios, generalmente con fines lucrativos y con la consiguiente responsabilidad.
nEnpresa bat da kapitalak eta lanak ekoizpenaren faktore gisa osatzen duten erakunde bat, zeina industriako, merkataritzako edo zerbitzu-prestazioko jardueretan aritzen den, oro har, dirua irabazteko asmoz, horrek dakarren erantzukizunarekin.
Materiala: Sistemen integrazioa
d) Plan de acción comercial:
d) Merkataritzako ekintza-plana:
Materiala: Sistemen integrazioa
• Cámara de Comercio de España.
• Espainiako Merkataritza Ganbera.
Materiala: Sistemen integrazioa
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