Cristobal Balenciagak 1936an Parisen hartu zuenean bizilekua, nahasmendu giroan sartuta zegoen parpaila mekanikoaren industria. Kanpoko merkatuaren oso mendekoa zenez, amerikar merkatuarena bereziki; luxuzko sektorea izanik, 1929an Estatu Batuetan sortutako finantza krisiaren ondorio latzak jasan zituen, hura Europara iritsi aurre-tik. Edonola ere, 1920ko hamarraldiko moda oso onuragarria izan zen parpailarentzat, eta bereziki estimatuak ziren Art Deco estiloaren eragina zuten motiboak. 1929an, 380 lantegi zeuden Calaisen, 2710 ehungailu eta 300 milioi franko inguruko fakturazioa eragiten zuten. Baina, 1931n, nazioarteko neurri protekzionistak jarri ziren abian2. Parpailen fabrikatzaileen ganbera sindikalaren arabera, garai hartan 54 lantegik itxi behar izan zituzten ateak3. 1830etik 1936ra sektorearen fakturazio bolumenak nabarmen egin zuen atzera. Zenbait fabrikatzaile, porrot egiteko zorian zeudela, beren ehungailuak saltzen saiatu ziren. Hala ere, epe ertainera konpetentzia areagotu egingo zuen deslokalizazioaren arriskupean, Estatuak, beste fabrikatzaile batzuen presiopean, debekatu egin zuen horien salmenta. 1935ean sindikatu bat sortu zen parpailen eta brodatuen ekoizpenean ziharduten sektoreetako jarduerak koordinatzeaz arduratzeko. Parisko goi mailako joskintza, arropa zuriaren egileak eta saltegi handiak ziren garai hartan Calaisko parpailaren merkatua. Salmentak komisionisten 6 bitartez egiten ziren, eta haiek funtsezko zeregina betetzen zuten ekonomian. Kotoia (hamarretik bederatzitan Lille-ko irungile fabrikak ziren hornitzaileak, eta gainerakoak ingeles fabrikak), zeta (italiarrak gehienbat) eta rayona (Frantzian egina) erabiltzen ziren batez ere. Tiburce Lebas sozietateak lehenengo parpail elastikoak egin zituen; sari bat ere jaso zuen, 1937an. Hamarraldiaren azken urteetan hobera egin zuen ekonomiak. Edonola ere, bien bitartean, 200 fabrikatzaile baino gehiago desagertu ziren krisiaren ondorioz.
Cuando Cristóbal Balenciaga se instala en París en 1936, la industria del encaje mecánico acaba de vivir una década agitada. Muy dependiente del mercado exterior, principalmente americano, este sector de lujo se vio muy afectado por la crisis financiera que se abatió sobre los Estados Unidos en 1929, antes de llegar a Europa. Sin embargo, la moda de los años 1920 fue favorable para el encaje y valoró especialmente los motivos influenciados por el estilo Art Déco. En 1929, Calais cuenta ya con 380 fabricantes y 2710 telares, generando alrededor de 300 millones de francos de volumen de facturación. Pero, en 1931, se pusieron en marcha medidas proteccionistas internacionales. La cámara sindical de los fabricantes de encaje enumera en aquella época 54 cierres de fábricas. De 1930 a 1936, el volumen de facturación del sector experimenta una regresión considerable. Algunos fabricantes, al borde de la quiebra, intentan vender sus telares. Sin embargo, el riesgo de una deslocalización que alimentaría la competencia a medio plazo, empuja al Estado, bajo la presión local de otros fabricantes, a prohibir su venta. En 1935 se crea un sindicato para, asegurar la coordinación de las actividades en los sectores de la producción de encajes y de bordados". Los mercados del encaje de Calais en la época eran la alta costura parisina, los confeccionistas de lencería y los grandes almacenes. La venta se efectuaba a través de comisionistas que desempeñaban un papel económico determinante. Las materias empleadas eran el algodón (suministrado en nueve de cada diez casos por las fábricas de hilado de Lille. el resto por las fábricas de hilado inglesas), la seda (de procedencia italiana en su mayoría) y el rayón (fabricado en Francia). La sociedad Tiburce Lebas desarrolla el primer encaje elástico, que fue premiado en 1937. Los últimos años de la década conocen una mejora económica. Sin embargo, entre tanto, la, crisis ha provocado la desaparición de más de 200 fabricantes.
Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx
Administrazioa eta kudeaketa (31)
Valor mercado a 31-12
Merkatuko balioa 12-31n
Materiala: Kontu-ikuskaritza
Cuando no exista evidencia de un valor de mercado, a causa del carácter especializado, la fórmula de valoración empleada será el coste de reposición del elemento, debidamente depreciado.
Izaera espezializatua dela-eta merkatuko balioaren ebidentziarik ez dagoenean, elementuaren birjarpen-kostua hartuko da balorazio-formulatzat, galdu duen balioa kenduta.
Materiala: Kontu-ikuskaritza
Si es pérdida reversible, hay que tener en cuenta que las inversiones figuran por su valor de adquisición; si en un momento dado (al menos, al cierre del ejercicio) el valor de mercado es inferior a aquél, debe prevalecer este último.
Galera itzulgarria bada, kontuan izango dugu inbertsioak erosketa-balioaren arabera agertzen direla; uneren batean (gutxienez, ekitaldi-itxieran) merkatuko balioa txikiagoa bada, azken horrek izango du lehentasuna.
Materiala: Kontu-ikuskaritza
Modelo de Balance de situación según la Comisión Nacional del Mercado de Valores
Egoera Balantzearen eredua, Baloreen Merkatuko Batzorde Nazionalaren arabera.
Materiala: Kontu-ikuskaritza
Cuando no exista mercado fiable, el valor razonable se obtendrá mediante aplicación de modelos y técnicas de valoración que reglamentariamente se determinen.
Merkatu fidagarririk ez dagoenean, legez zehaztutako balorazio-ereduak eta -teknikak aplikatuko dira arrazoizko balioa lortzeko.
Materiala: Kontu-ikuskaritza
La empresa informará de la distribución del importe neto de la cifra de negocios (si resultara significativa) correspondiente a las actividades de la empresa por categorías y por mercados geográficos.
Enpresaren jarduerei dagokien negozio-zifraren zenbateko garbiaren informazioa emango du enpresak (adierazgarria bada), kategoriaka eta geografia-merkatuka banatuta.
Materiala: Kontu-ikuskaritza
Posibilidad de fluctuación de los pasivos financieros motivado por la variación de los tipos de interés de mercado.
Merkatuko interes-tasen aldaketak direla-eta finantza-pasiboen fluktuazio-aukera.
Materiala: Kontu-ikuskaritza
Posibilidad de que se produzcan variaciones en los precios de mercado debido a las características del instrumento o de mercado.
Tresnaren edo merkatuaren ezaugarriak direla-eta merkatuko prezioetan aldaketak izateko aukera.
Materiala: Kontu-ikuskaritza
Posibilidad de que los flujos futuros de efectivo asociados con un instrumento financiero fluctúen debido a cambios en los tipos de interés de mercado.
Finantza-tresna batekin lotutako etorkizuneko efektibo-fluxuek fluktuatzeko aukera, merkatuko interes-tasen aldaketak direla-eta.
Materiala: Kontu-ikuskaritza
Están excluidos de estas normas los contratos normales de compra de mercancías con la intención de cubrir necesidades de compra y que se liquidan a la entrega o dentro de los períodos normales de los mercados.
Arau horietatik kanpo gelditzen dira erosketa-beharrak asetzeko salgaiak erosteko kontratu arruntak, entregan edo merkatuko epe arrunten barruan likidatzen direnak.
Materiala: Kontu-ikuskaritza
Elektrizitatea eta elektronika (77)
Desde que aparecieron los primeros módems, han existido muchas UART en el mercado; las más importantes se resumen en la Tabla 12.2.
Lehenengo modemak sortu zirenetik UART ugari egon da merkatuan; garrantzitsuenak 12.2 taulan azaldu ditugu.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Para solucionarlo existen en el mercado amplificadores de interior o de estudio, cuya misión es amplificar la señal de una toma de usuario y llevarla a otra habitación, de tal forma que compense las pérdidas adicionales que introduce el cable añadido.
Hori ez gertatzeko, merkatuan badira barneko edo estudioko anplifikadoreak; erabiltzailearen hartune bateko seinalea anplifikatu eta beste gela batera eramaten dute anplifikadore horiek, eta, horrenbestez, gehitutako kableak eragiten dituen aparteko galerak berdindu egiten dituzte.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Existen en el mercado tarjetas gráficas AGP con sintonizador de radio y TV incluidos.
Merkatuan badira irrati- eta telebista-sintonizadorea duten AGP txartel grafikoak.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Comentar en este punto que han aparecido en el mercado sintonizadores externos que se conectan al puerto USB 2.0.
Aipatu behar da, hala ere, merkatuan USB 2.0 atakari konektatzen zaizkion kanpo-sintonizadoreak agertu direla.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Para alcanzar este objetivo con éxito, es necesario conocer previamente con qué instrumentos de medida, control, supervisión, etc., contamos actualmente en el mercado y que, por ello, podemos adquirir sin dificultad.
Helburu hori lortzeko, ezinbestekoa da merkatuan neurketarako, kontrolerako, ikuskatzeko eta abarrerako zer tresna ditugun jakitea, tresna horiek erosteko aukera izango baitugu.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
En este capítulo se aborda cada uno de estos tipos de control, apoyándonos en sistemas reales que se pueden encontrar fácilmente en el mercado.
Kapitulu honetan kontrol mota horietako bakoitza azalduko dugu, merkatuan erraz aurkituko ditugun benetako sistemetan oinarrituta.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Esto nos plantea la necesidad de conocer ampliamente la gama de productos existentes en el mercado, de forma que podamos seleccionar el más adecuado en cada caso.
Beraz, merkatuan dagoen produktu-aukera zabala ondo ezagutu behar dugu, kasu bakoitzerako egokiena hautatzeko.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
componentes que van apareciendo en el mercado, creando placas predefinidas, etc.
aurrez zehaztutako plakak sortuz eta abar.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
La firma DEC (Digital Equipment Corporation), para diversificar mercado, dirige sus miras a la fabricación de equipos más pequeños, conocidos como minicomputadoras.
DEC (Digital Equipment Corporation) enpresak, merkatua dibertsifikatzeko, ekipo txikiagoak fabrikatzeari ekin zion. Ekipo hariei mikrokonputagailu izena eman zitzaien.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
El mercado del ordenador personal empieza a ganar auge al bajar los precios.
Ordenagailu pertsonalen merkatuaren gorakada hasi zen orduan, prezioak jaitsi baitziren.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Eraikuntza eta obra zibilak (2)
almacenes, mercados y demás construcciones análogas, así como obras de instalaciones
biltegiak, azokak eta gainerako eraikuntza analogoak, bai eta instalazioen obrak ere
En el mercado existen ya varias máquinas para este trabajo, equipadas con sistemas neumáticos.
Merkatuan badaude antzeko lanak egiteko sistema pneumatikoz prestatutako makinak.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Ambas ejecuciones son corrientes en el mercado.
Bi metodo horiek ohikoak dira merkatuan.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Recientes construcciones de taladradoras existentes en el mercado han adoptado una u otra disposición según la figura 4.2.
Merkatuan salgai dauden hainbat zulagailuk 4.2 irudiko eraikuntza-sistemaren bat edo beste erabiltzen dute.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
En los momentos actuales el precio de venta del producto está determinado por múltiple factores de mercado, a veces no dependientes exclusivamente del fabricante sino que dependen de:
Produktuaren salmenta-prezioa merkatuko hainbat faktorek zehazten dute gaur egun; faktore horiek batzuetan ez daude fabrikatzailearen mende soilik, beste faktore batzuek ere eragiten dute, esaterako:
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
También podemos encontrar en el mercado dispositivos adecuados que nos faciliten este montaje, como el de la imagen.
Halaber, muntaketa errazteko gailu egokiak daude merkatuan (irudikoa, adibidez).
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Además, en el mercado podemos encontrar otras herramientas con plaquita de metal duro soldada, para mecanizar:
Gainera, mekanizatzeko metal gogorrezko plakatxo soldatua duten beste erreminta batzuk daude merkatuan:
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Utilizando mandos neumáticos se pueden utilizar prácticamente todas las básculas corrientes en el mercado, ya que para la emisión de señales se utiliza el fiel de balanza.
Aginte pneumatikoak erabiliz, merkatuan aurki daitekeen ia edozein baskula arrunt erabil dezakegu; izan ere, seinaleak igortzeko, balantzaren orratza erabiliko dugu.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
También están disponibles en el mercado, armazones y columnas prefabricadas con deslizaderas provistas de jaulas con bolas.
Bestalde, kaiola boladunak dituzten lerraguneko armazoi eta zutabe aurrefabrikatuak ere badaude eskuragarri merkatuan.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
En la actualidad, podemos encontrar en el mercado sistemas informáticos, con programas adecuados que permiten la gestión instantánea y el almacenamiento de todos los datos referidos a cualquier incidencia.
Gaur egun, edozein gorabeherari dagozkion datu guztiak berehala kudeatzeko eta gordetzeko egokiak diren programak dituzten sistema informatikoak aurki ditzakegu merkatuan.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
En el mercado podemos encontrar infinidad de combinaciones, además de las especiales preparadas para aplicaciones particulares.
Merkatuan, aplikazio berezietarako prestatutakoez gain, konbinazio asko eta asko aurkitu daitezke.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (5)
Existen varios tipos de detectores térmicos en el mercado y el empleo de cada uno está definido por los factores industriales concretos de la instalación o lo que se quiera controlar.
Hainbat detektagailu termiko daude merkatuan eta horietako bakoitzaren erabilera instalazioaren edo kontrolatu nahi denaren industria-faktore zehatzek definitzen dute.
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan
Las máquinas disponibles en el mercado para realizar estas operaciones pueden ser independientes para carga y reciclado o combinadas.
Eragiketa horiek egiteko, merkatuan dauden makinak independenteak izan daitezke kargatzeko eta birziklatzeko, edota konbinatuak.
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan
Aunque existen diversos modelos en el mercado, veamos a continuación un ejemplo práctico con un dibujo.
Merkatuan hainbat eredu dauden arren, ikus dezagun adibide praktiko bat marrazki batekin.
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan
En la actualidad se puede encontrar en el mercado calzado con la apariencia de una prenda de vestir de uso cotidiano y con las ventajas añadidas de ser más duradero y resistente.
Gaur egun, merkatuan, egunero erabiltzekoen itxurako oinetakoak aurki ditzakegu, baina iraunkorragoak eta sendoagoak izaten dira.
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan
El marcado CE en un producto indica que este cumple con las normas armonizadas que imponen los acuerdos para la libre circulación de un producto dentro del mercado interno de los estados miembro de la Unión Europea.
Produktu bateko CE markaketak adierazten du Europar Batasuneko estatuen barne-merkatuan produktu batek zirkulatzeko akordioetako arau harmonizatuak betetzen dituela.
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan
Informatika eta komunikazioa (1)
Unportal corporativoes una intranet que provee de información de la empresa a los empleados así, como de acceso a una selección de Web públicos y Webs de mercado vertical (proveedores, vendedores, etc.)
Atari korporatiboada langileei enpresaren informazioa eta, halaber, web publikoen eta merkatu bertikaleko weben selekzio bat (hornitzaileak, saltzaileak, etab.) eskaintzen dien intraneta.
Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak
Irudi pertsonala (18)
Mantendremos una perfecta higiene bucal por razones obvias, procurando tener siempre a mano algún producto de los que tanta variedad ofrece el mercado, para mantener en todo momento un aliento fresco.
Ahoa garbi edukiko dugu, eta ahal dela, eskura izango dugu arnasa beti bresko mantentzeko produkturen bat.
Materiala: Elektroestetika
c) Los colores existentes en el mercado son muy variados pero los que resultan imprescindibles en el equipo son:
c) Merkatuan kolore asko daude, baina ezinbestekoa da hauek izatea ekipoan:
Materiala: Elektroestetika
Además, y recientemente, ha aparecido en el mercado un tipo de pincel de configuración ancha que se utiliza para la aplicación de este fondo de maquillaje, en lugar de la hasta ahora habitual esponja de espuma ya mencionada.
Gainera, makillaje-oinarri hori emateko pintzel zabal bat merkaturatu dute duela gutxi, orain artean erabili den apar-belakiaren ordez.
Materiala: Elektroestetika
Es infinita la variedad de barras de labios en el mercado.
Mugagabea da merkatuan dagoen ezpainetako barren barietatea.
Materiala: Elektroestetika
La forma más habitual de encontrarla en el mercado son las presentadas en envase cilíndrico, con aplicador en forma de pequeño cepillo circular o "gupillón", siendo más antiguas las presentaciones en pastilla con cepillito adicional.
Merkatuan, zilindro-formako ontzietan aurkitu ohi ditugu, eta zilindro-formako eskuila txikia izaten dute; zaharragoak dira eskuilaz ematen diren pastilla-formako maskarak.
Materiala: Elektroestetika
Este tipo de cosmético, al igual que casi todos, lo encontramos en el mercado con distintas formas de presentación:
Kosmetiko mota hau ere, beste ia guztien moduan, hainbat formatan dago merkatuan:
Materiala: Elektroestetika
Presentan cuatro graves inconvenientes, por lo que hoy día tienden a desaparecer del mercado:
Lau eragozpen handi dituzte, eta, beraz, gaur egun merkatuan desagertzear daude:
Materiala: Elektroestetika
El mercado actual ofrece una gran variedad de tintes capilares, cuyas propiedades, ventajas, inconvenientes y limitaciones es importante conocer para aplicarlos adecuadamente.
Egungo merkatuan tindagai kapilar ugari dago, eta haien propietateak, abantailak, eragozpenak eta mugak jakitea oso garrantzitsua da tindagaiak ondo emateko.
Materiala: Elektroestetika
Aunque hoy en día ya existen en el mercado maquillajes fluidos con buen poder cubriente.
Hala ere, egun merkatuan badaude estaltzeko ahalmen handia duten makillaje jariakorrak.
Materiala: Elektroestetika
La siguiente innovación se produce a mediados de los 90 en Taiwán, donde sale al mercado el primer micropigmentador electrónico completamente desmontable y con accesorios internos y externos desechables.
Hurrengo berrikuntza 90eko hamarkadaren erdialdean egin zen, hau ere Taiwan-en: erabat desmunta zitekeen lehen mikropigmentatzaile elektronikoa merkaturatu zen, eta behin erabiltzeko barruko nahiz kanpoko osagarriak zituen.
Materiala: Elektroestetika
Ostalaritza eta turismoa (213)
Durante décadas Australia no ha sido considerado un destino turístico relevante, debido principalmente al tradicional aislamiento y alejamiento de los principales mercados emisores como Europa (a más de 15000 Km) y Norteamérica (a 10.000 Km de las costa de California).
Hamarkada luzetan, Australia ez da destino turistiko garrantzitsutzat jo, batez ere merkatu igorle nagusiekiko isolamendu tradizionalagatik eta urruntasunagatik (Europatik 15.000 km baino gehiagora, eta Ipar Amerikako Kaliforniako kostaldetik 10.000 km baino gehiagora).
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
Cuatro ciudades centralizan el interés del viajero ; Djenné con edificaciones en adobe como su mezquita, Bamako , la capital con bulliciosos mercados como la Maison des Artesans y un interesante museo etnológico, Mopti, núcleo comercial y portuario a orillas del Niger, y la ciudad prohibida de Tomboctú donde finalizaban las caravanas procedentes del Sahara.Con todo , uno de sus pueblos , los dogón , que habitan en la aislada región oriental de Bandiagara , son el mayor icono de Mali por haber conservado su cultura y religión animista al margen de la influencia islámica imperante en el país.
Lau hirik bereganatzen dute bidaiarien arreta. Djenné-n adobezko eraikin ugari daude, hala nola meskita; Bamako hiriburuan, Maison des Artesans eta beste merkatu zaratatsu batzuk eta museo etnologiko interesgarria daude; Mopti, Niger ertzeko merkataritza- eta portu-hiria da; Tomboctú hiri debekatua da, Saharatik zetozen karabanak amaitzen ziren han. Maliren ikono nagusia, dena den, ekialdeko Bandiagara eskualde isolatuan bizi den dogon herria da; herrialdean nagusitutako eragin islamiarraren gainetik, bere kultura eta erlijio animistari eusten jakin duen herria.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
Menos de 150.000 pasajeros eligen anualmente este destino, la mitad procedente del mercado europeo.
Urtean, 150.000 bidaiari baino gutxiagok aukeratzen dute destino hori; erdiak europarrak izaten dira.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
Clima, playas, naturaleza y excelentes establecimientos hoteleros resumen los singulares atractivos de Seychelles , que consiguen la visita de 140.000 pasajeros anuales dominados en más de un 75% por el mercado europeo.
Seychelleen erakargarri nagusiak klima, hondartzak, natura eta hotel bikainak dira. Urtean, 140.000 bidaiari hartzen dituzte; horien % 75 baino gehiago europarrak.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
El turismo cobra progresivamente mayor protagonismo en la economía de la gran isla , pues ha pasado de 83.000 a 160.000 llegadas internacionales al año en el periodo 1996-2000, procedentes básicamente del mercado europeo.
Uharte handiko ekonomian, garrantzia hartzen ari da pixkanaka turismoa; 1996. urtean, 83.000 bisitari izan zituen, eta 2.000. urtean, berriz, 160.000, gehienak merkatu europarrekoak.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
La limitación de vuelos charter para conseguir la aceptación de un mercado más exclusivo y la especialización de los excelentes establecimientos hoteleros de Grand Baie, Port Louis y Curepipe, son parte de una estrategia turística acertada a tenor de la cifra de viajeros alcanzada.
Charter hegaldiak mugatu eta Grand Baie, Port Louis eta Curepipe-ko hotel-establezimenduak bikain espezializatu ditu gobernuak, merkatu esklusiboagoa lortzeko gobernuak; estrategia arrakastatsua izan da lortutako bidaiari kopuruaren arabera.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
Lilongue es su capital y puerta de entrada al país, de escaso interés , solo sus mercados merecen la atención del viajero, apenas 80.000 personas llegan anualmente a Malawi motivados por el ocio, otros nucleos urbanos como Livingstonia reunen mayores atractivos.
Hiriburua eta herrialderako sarbidea Lilongwe da, eta ez du interes berezirik, hango merkatua ez bada. Livingstonia eta beste hirigune batzuk erakargarriagoak dira. Urtean, 80.000 pertsona besterik ez da iristen Malawira aisialdiak erakarrita.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
El auge del integrismo islámico y las matanzas en la década de los 90, ha retraído el mercado internacional hacia esta nación, cuya oferta turística no es apenas lanzada al mercado por las agencias de viaje europeas, a excepción de las expediciones en 4 x 4 por los desiertos próximos a la frontera con Níger, (Teneré) y las zonas montañosas de Hoggar y Tassili donde impera un turismo deportivo y de aventura, sin excluir los valores culturales de las pinturas rupestres repartidas en el área.
Integrismo islamiarraren gorakadak eta 90eko hamarkadako sarraskiek nazioarteko merkatua urrundu dute; agentzia turistikoek ez dute ia herrialde horretarako eskaintzarik egiten. Salbuespena dira 4 x 4 autoetan Niger-etik gertuko basamortuetara (Tenere) eta Hoggar eta Tassili eskualde menditsuetara egiten diren espedizioak; kirol- eta abentura-turismoa da, alderdi kulturala ere baduena, labar-pinturak baitaude inguru haietan.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
Otras destinos como Argel, la capital y la Kabylia cuentan con valores culturales que podrían conseguir un hueco en el mercado internacional, especialmente si quedan vinculados a los núcleos costeros donde existe potencial para un mayor desarrollo del turismo de sol y playa.
Aljer hiriburuak eta Kabiliak badituzte nazioarteko merkatuan toki bat lortzeko moduko balio kulturalak, bereziki eguzki- eta hondartza-eskaintza garatzeko aukera duten kostaldeko herriekin lotuz gero.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
Quizá los mayores problemas del turismo sean la acusada estacionalidad y la fuerte dependencia del mercado europeo.
Turismoaren arazorik larrienak, agian, urtarokotasun nabarmena eta Europako merkatuarekiko mendekotasun handia izan daitezke.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (1)
Continuamente aparecen en el mercado nuevos tipos de tableros a base de resinas.
Etengabe, taula mota berriak merkaturatzen ari dira, erretxinan oinarritutakoak.
Así, desde esta línea de actuación del mercado, la diversidad cultural y el reconocimiento de los derechos culturales son fácilmente asimilables a una comercialización banal de sus contenidos, cayendo en posturas de exotismo cultural.
Hala, merkatuko jarduera-ildo horretatik, kultura-aniztasuna eta kultura-eskubideen aitorpena erraz parekatu daitezke haien edukien merkaturatze hutsal batekin, eta kultura-exotismoko jarrerak izan.
Las estrategias de actuación de la gestión cultural han integrado prácticas propias del sector privado, tanto en sus actuaciones en otros ámbitos económicos como en el del desarrollo de la industria y el mercado cultural.
Kultura-kudeaketako jarduera-estrategiek sektore pribatuko jarduerak integratu dituzte, bai beste arlo ekonomiko batzuetako jardueretan, bai kultura-industriaren eta -merkatuaren garapenean.
La atención a sinergias de mercado, a movimientos culturales, a necesidades y demandas, muestra la ineficacia de líneas de gestión unificadoras y uniformadoras resultantes de líneas de intervención generalizadas a una población amplia, sin detenerse a evaluar las singularidades y particularidades de cada caso.
Merkatuko sinergiei, mugimendu kulturalei, beharrei eta eskaerei erantzuteak erakusten du herritar multzo zabal batera orokortutako esku hartzeko ildoen ondorio diren kudeaketa-ildo bateratzaileak ez direla eraginkorrak, ez baitituzte ebaluatzen kasu bakoitzaren berezitasunak.
La práctica comercial de oferta y demanda del producto cultural nos introduce en el mercado de la cultura; un mercado en el que el producto es válido en la medida en que le es otorgado un valor simbólico por todas las partes implicadas en esa oferta y demanda.
Kultura-produktuaren eskaintzaren eta eskaeraren merkataritza-jarduerak kulturaren merkatuan barneratzen gaitu; markatu horretan, produktua baliozkoa da, eskaintza eta eskaera horretan inplikatutako alderdi guztiek balio sinboliko bat ematen badiote.
En las distintas unidades se separan los productos de acuerdo a las exigencias del mercado.
Produktuak unitateetan bereizten dira, merkatuaren eskaeren arabera.
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak
Las industrias de transformación convierten los productos semielaborados en nuevos productos que pueden salir directamente al mercado o ser susceptibles de utilización por otros sectores.
Transformazioko industriek produktu erdilanduak hartu eta produktu berriak ekoizten dituzte. Produktu horiek merkatura atera daitezke zuzenean edo beste sektore batzuetara pasatu daitezke han erabil ditzaten.
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak
Éstas funcionan como instrumentos multisectoriales que deben ser impulsados desde las Administraciones y que funcionan como mercados de encuentro de oferta y demanda de residuos, con una clara finalidad de evitar una gestión innecesaria y un impacto sobre el medio.
Poltsa horiek sektore anitzetarako balio dezaketen tresnak dira. Administrazioak bultzatu behar ditu, eta hondakinen eskaintzaren eta eskaeraren topaguneko merkatu gisa funtziona dezakete. Helburu nagusia da behar ez diren kudeaketak eta ingurumenaren gaineko eraginak ekiditea.
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak
Así surgen las Bolsas de Residuos, funcionando como mercados de encuentro de la oferta y la demanda de residuos con el objetivo de encontrar la gestión más adecuada para los mismos y provocar el menor impacto posible sobre el medio.
Hala sortu ziren hondakin-poltsak. Hondakinen eskaintzaren eta eskaeraren topaguneko merkatu gisa funtzionatzen dute, kudeaketa egokiena aurkitu nahian eta ingurumenean ahalik eta eragin txikiena eragin nahian.
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak
Nekazaritza (16)
Define la orientación productiva de la explotación agrícola, identificando los recursos disponibles y la demanda del mercado.
Nekazaritzako ustiategiaren produkzio orientazioa definitzen du, erabilgarri dauden baliabideak eta merkatuaren eskaera identifikatuz.
Materiala: Nekazaritza
El Russeting es muy típico en zonas húmedas por lo que el mercado de esas zonas esta ya acostumbrada, pero no ocurre lo mismo en zonas secas, donde este fruto se deprecia considerablemente.
Russeting delakoa oso ohikoa da gune hezeetan eta bertako merkatua ohituta dago. Gune lehorretan, berriz, ez da gauza bera gertatzen eta halako fruituen balioa nabarmen jaisten da.
Materiala: Nekazaritza
Podemos encontrar distintas marcas en el mercado.
Merkatuan hainbat marka aurki ditzakegu.
Materiala: Nekazaritza
Los diferentes patrones clonales que hay en el mercado se han seleccionado con el objetivo de ofrecer determinados comportamientos que interesan al fruticultor.
Merkatuan dauden txertaka klonal desberdin guztiak frutazainari interesatzen zaizkion portaera jakin batzuk eskaintzeko helburuz hautatu dira.
Materiala: Nekazaritza
Existen en el mercado numerosos aperos que reciben el nombre de chisel.
Merkatuan badira txisel izeneko lanabes ugari.
Materiala: Nekazaritza
El tercer estilo es practicado por un pequeño número de profesionales, pues aún el mercado es reducido, aunque crece.
Hirugarren moldean profesional kopuru txiki batek baino ez dihardu, merkatua txikia baita oraindik, gorantz badator ere.
Materiala: Nekazaritza
que se ajuste a las preferencias del mercado al que nos dirigimos.
helburu dugun merkatuaren lehentasunetara ondo egokitzea.
Materiala: Nekazaritza
Algunas de ellas con un mercado y una cultura gastronómica (usos) establecidos
Tokiko barietate batzuek badute ondo finkatutako merkatu bat eta kultur gastronomiko bat (usadioak)
Materiala: Nekazaritza
El mercado, en concreto la demanda de un producto, también influirá en nuestra decisión.
Merkatuak, eta, zehatzago esanda, produktu baten eskaerak, eragina izango du, baita ere, gure erabakian.
Materiala: Nekazaritza
la posibilidad de reemplear la cosecha dentro de la explotación (forrajes para alimentar el ganado..), la existencias de mercados cercanos y sin intermediarios (agricultores o ganaderos vecinos), o la presencia de distribuidores o transformadores que demanden ciertos productos son elementos que nos ayudaran en la elección del cultivo.
uzta ustiategi barruan berrerabiltzeko aukera (ganadua elikatzeko bazkak…), inguruan gertuko eta bitartekorik gabeko merkaturik dagoen (hurbileko nekazari nahiz abeltzainak) eta produktu jakin batzuk eskatzen dituen banatzaile edo transformatzailerik dagoen; horra hor laborea aukeratzen lagunduko diguten elementu batzuk.
Materiala: Nekazaritza
Animazio turistikoa (6)
Los principios sociales en los que se basaba el club cambiaron debido a la crisis económica de los sesenta, y la imposibilidad de mantenerse en el mercado les llevó a unirse a Edmond Rothschiland como socio capitalista, quien aportó una visión más pragmática y economicista, momento en que Blitz abandonó el proyecto.
Klubaren oinarri sozialak aldatu egin ziren hirurogeiko hamarkadako krisi ekonomikoaren ondorioz; ezinezkoa egin zitzaienez merkatuan mantentzea, Edmond Rothschiland bazkide kapitalistarekin elkartu ziren, zeinak ikuspegi pragmatiko eta ekonomizistagoa eman baitzien; une horretan, Blitzek proiektua utzi zuen.
Materiala: Animazio turistikoa
lPolarización del mercado entre los que mantienen unas estancias largas de vacaciones y los que realizan unas vacaciones más fraccionadas y con periodos más cortos.
lMerkatuaren polarizazioa oporretako egonaldi luzeak egiten dituztenen eta oporraldi zatikatuagoak eta laburragoak egiten dituztenen artean.
Materiala: Animazio turistikoa
La Directiva europea 2006/123/CE del Parlamento Europeo y del Consejo, de 12 de diciembre de 2006, relativa a los Servicios en el Mercado Interior, también conocida como Directiva Bolkestein, tiene un impacto fundamental en el sector servicios en general y turístico en particular.
Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2006ko abenduaren 12ko 2006/123/CE Direktibak, barne-merkatuko zerbitzuei buruzkoak (Bolkestein Direktiba), eragin garrantzitsua du zerbitzuen sektorean oro har eta sektore turistikoan bereziki.
Materiala: Animazio turistikoa
Las fotos de las actividades en las redes sociales, la satisfacción del cliente, los comentarios y recomendaciones refuerzan y promocionan la marca del hotel en el mercado turístico.
Sare sozialetan jartzen diren jardueren argazkiek, bezeroaren gogobetetasunak, iruzkinek eta gomendioek hotelaren marka indartzen eta sustatzen dute merkatu turistikoan.
Materiala: Animazio turistikoa
Visita al mercado de la ciudad
Bisita hiriko merkatura
Materiala: Animazio turistikoa
Visita la mercado de la ciudad
Bisita hiriko merkatura
Materiala: Animazio turistikoa
Komunikatzeko trebetasunak (1)
La Fundación Europea para la Gestión de la Calidad (E.F.Q.M.) fue constituida con el fin de reforzar la posición de las empresas europeas en el mercado mundial impulsando en ellas la Calidad como factor estratégico clave para lograr una ventaja competitiva global.
Kalitatea Kudeatzeko Europako Fundazioa (EFQM) Europako enpresek munduko merkatuan duten posizioa hobetzeko sortu zen, eta kalitatea sustatzen du haietan faktore estrategiko erabakigarri gisa, lehiakortasun-abantaila orokorra lortzeko.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
Zehar-lerroa (97)
Para abordar la realidad de las mujeres en el mercado laboral y en los distintos sectores económicos, es imprescindible incorporar la perspectiva de género a la definición detrabajo.
Emakumeek lan-merkatuan eta sektore ekonomikoetan duten egoera jorratzeko, ezinbestekoa da genero-ikuspegia txertatzea lanaren definizioan.
Materiala: Sistemen integrazioa
La división sexual del trabajo –como consecuencia de los roles tradicionales atribuidos a mujeres (cuidadoras del hogar y de los hijos e hijas) y hombres (los que “producen”)– sigue condicionando sobremanera la situación en el mercado laboral.
Oraindik ere sexuaren araberako lan-banaketak nabarmen baldintzatzen du lan-merkatuaren egoera, emakumeei (etxearen eta seme-alaben zaintzaileak) eta gizonei («ekoizten» dutenak) esleitzen zaizkien rol tradizionalen ondorioz.
Materiala: Sistemen integrazioa
Indicadores del mercado de trabajo:
Lan-merkatuaren adierazleak:
Materiala: Sistemen integrazioa
●El Estatuto también recoge aspectos más concretos: intermediación en el mercado de trabajo, clasificación profesional, promoción profesional y ascensos, acceso al empleo, igualdad salarial (arts.
●Era berean, estatutuak alderdi zehatzagoak jasotzen ditu: lan-merkatuko bitartekotza, lanbide-sailkapena, sustapen profesionala eta maila-igoerak, enplegurako sarbidea, soldata-berdintasuna (artikulu hauetan:
Materiala: Sistemen integrazioa
La incorporación de las mujeres al mercado de trabajo en los últimos tiempos constituye uno de los cambios con mayor repercusión no solo en la estructura del propio mercado, sino en toda la sociedad.
Azken garaiotan emakumeak lan-merkatura sartu izanak aldaketa handiak eragin ditu, ez soilik merkatuaren egituran bertan, baizik eta baita gizarte osoan ere.
Materiala: Sistemen integrazioa
Los factores que configuran un mercado laboral y en los que existen desigualdades entre mujeres y hombres se encuentran en diferentes ámbitos:
Eremu askotakoak dira lan-merkatu bat eratzen duten faktoreak, eta, halaber, emakumeen eta gizonen arteko lan-merkatuko desparekotasunak ere eremu askotan gertatzen dira:
Materiala: Sistemen integrazioa
En la web de la Cruz Roja se puede ampliar la información sobre los factores que configuran el mercado laboral y en los que existen desigualdades entre sexos (primer código QR adjunto).
Gurutze Gorriaren webgunean, informazio gehiago lor daiteke sexuen arteko desparekotasunak dituzten lan-merkatuko faktoreei buruz (lehenengo QR kodea).
Materiala: Sistemen integrazioa
Las cifras que describen el mercado de trabajo en España ponen de manifiesto que las mujeres tienen peores datos de participación que los hombres en todos los aspectos: población activa, ocupada y desempleo.
Espainiako lan-merkatuari buruzko zifrek agerian jartzen dute emakumeek gizonek baino partaidetza-datu okerragoak dituztela alderdi guztietan: biztanleria aktiboan, biztanleria landunean eta langabezian.
Materiala: Sistemen integrazioa
Es necesario continuar reivindicando la igualdad de oportunidades en el acceso a los ámbitos públicos, al mercado laboral y a los órganos de toma de decisión, donde la mitad de la población, la femenina, sigue estando
infrarrepresentada.
Oraindik ere aldarrikatu beharra dago eremu publiko guztietara, lan-merkatura eta erabakiak hartzeko organoetara sartzeko aukera-berdintasuna, oraindik ere arlo horietan biztanleriaren erdiak, hots, emakumeek, ordezkaritza txikia dute eta.
Materiala: Sistemen integrazioa
En un primer momento, los sindicatos se convierten en agentes sociales con capacidad negociadora en el pacto con el Estado, y esta negociación va a tener en cuenta exclusivamente el ámbito público, concretamente el mercado laboral.
Hasiera batean, sindikatuak estatuarekin hitzartzeko negoziazio-gaitasuna duen gizarte-eragile bihurtu ziren, eta negoziazio horrek eremu publikoa soilik hartu zuen kontuan, zehazki, lan-merkatua.
Materiala: Sistemen integrazioa
Irudia eta soinua (14)
2.29. Ikertu elektrizitatean erabiltzen diren eta merkatuan dauden kable eta konektore moten inguruan. Alderatu bakoitzaren ezaugarri nagusiak.
2.29.Investiga sobre los distintos tipos de cables y conectores que se emplean en electricidad y que existen en el mercado. Establece una comparación de sus principales características.
Mikrofonoek zenbait propietate dauzkate, eta propietate horien araberakoak izango dira bai mikrofonoaren erabilera, bai hartuko duten soinuaren kalitatea. Merkatuan aurki ditzakegun markak alderdi batzuen arabera bereiz ditzakegu. Honako hauek dira bereizgarri nagusiak: sentikortasuna, fidelitatea, direktibitatea edo norabidetasuna, inpedantzia, seinale/zarata ratioa, tarte dinamikoa eta distortsioa. Hona hemen guztien azalpena:
Los micrófonos poseen una serie de propiedades que determinan su empleo y la calidad del sonido que van a recoger. Hay algunos aspectos diferenciadores de las distintas marcas que se pueden encontrar en el mercado. Los principales distintivos son sensibilidad, fidelidad, directividad o direccionalidad, impedancia, relación señal-ruido, rango dinámico y distorsión, que se detallan a continuación.
Bila itzazu merkatuan dauden bozgorailu profesionalak (mota desberdinak), eta konpara itzazu haien ezaugarriak. Adierazi erabilera nagusiak.
Busca diferentes tipos de altavoces profesionales presentes en el mercado y realiza una comparación de sus características. Establece sus principales usos.
3.30. Ikertu merkatuan dauden kable eta konektore moten inguruan. Alderatu bakoitzaren ezaugarri nagusiak.
3.30.Investiga sobre los diferentes tipos de cables y conectores de audio que hay en el mercado. Establece una comparación de sus principales características.
Merkatuan indarrean dauden biltegiratze optikoko gailurik garrantzitsuenak CD-ROMak eta DVDak dira, baina baliteke epe ertain-luzera desagertzea.
Los principales dispositivos de almacenamiento óptico vigentes en el mercado, pero con una gran incertidumbre de seguir existiendo en un futuro a medio-largo plazo, son los CD-ROM y los DVD.
Biltegiratze optikoko beste gailu batzuk Secure Digital txartelak dira, zeinak 2001 inguruan hasi baitziren merkaturatzen. SD Card elkarteak arautzen ditu txartel horiek. Mota ugari daude; hala nola hauek:
Otro tipo de dispositivos de almacenamiento óptico son las tarjetas Secure Digital, que empezaron a incorporarse al mercado en torno al 2001. Son tarjetas que están reguladas por la asociación SD Card. Existen diferentes tipos, como son:
Para poder situar y valorar los tratamientos más convenientes a cada caso es importante conocer los problemas específicos del agua considerada y conocer la gama completa de aparatos disponible en el mercado y sus aplicaciones:
Kasuan kasu, tratamendu egokienak kokatzeko eta baloratzeko, garrantzitsua da aztergai den uraren arazo espezifikoen berri izatea, bai eta merkatuan dauden aparatu mota guztiak eta haien aplikazioak ezagutzea ere:
Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx
Inyección de reactivos autorizados en el interior de las conducciones como silicatos (protege de los diversos tipos de corrosión), ortofosfatos de cinc (para aguas de muy débil dureza y agresivas), silico-polifosfatos (desaconsejados para aguas muy duras, tienen el doble papel de inhibir el crecimiento de las incrustaciones y evitar la corrosión), etc. Sin embargo los métodos más prácticos son los aparatos que existen en el mercado para este fin y que se pueden dividir en tres grandes grupos:
Baimendutako erreaktiboak hoditeriatan injektatzea, hala nola silikatoak (zenbait korrosio motatatik / korrosio mota orotatik babesten dituzte), zink ortofosfatoak (gogortasun txikiko uretan eta ur erasokorretan), silizio polifosfatoak (oso ur gogorretan saihestu beharrekoak, metakinen eraketa eta korrosioa, biak ala biak, eragozten dituzte)... Dena den, helburu hori betetze aldera merkaturatutako aparatuak dira eraginkorrenak. Hiru multzo handitan bereiz daitezke:
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Combinan varios de los diversos tratamientos ya descritos en un equipo compacto y fácil de instalar, estando entre los más recientes del mercado:
Aurrez deskribatutako tratamenduetako batzuk konbinatzen dituzte, eta trinkoak eta instalatzen errazak dira. Hauek dira merkaturatzen merkaturatzen berrienak:
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La industria europea dedicada a la fabricación de elementos y componentes para el funcionamiento de las instalaciones que integran el equipamiento de un edificio, al igual que los usuarios de las mismos, se enfrentan hoy a mercados abiertos y al libre comercio de mercancías y servicios por Europa.
Gaur egun, Europan, eraikinetako ekipamenduaren parte diren instalazioetarako osagaien eta gailuen fabrikatzaileek eta instalazio horien erabiltzaileek merkantzien zein zerbitzuen merkatu ireki bat dute aurrean.
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Por lo que se refiere al aspecto de estos elementos, pueden encontrarse en el mercado canales, bandejas y molduras en diferentes tonalidades, entre las más habituales: el blanco y el gris.
Itxurari dagokionez, zenbaiTtonutako kanal, erretilu eta moldurak aurki daitezke salgai; kolorerik ohikoenak, dena den, zuria eta grisa dira.
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Existen no obstante en el mercado, válvulas de aireación adaptadas y previstas para ser instaladas de forma independiente por cada unidad de consumo o aparato sanitario.
Dena den, badira merkatuan higiene-ontzi edo kontsumo-puntu bakoitzean modu independentean instalatzeko aireztatze-balbulak, bereziak, eginkizun horretarako moldatuak.
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A pesar de que existen en el mercado diversos equipos con funcionamiento mediante reactores biológicos, en diversos equipos la reutilización se efectúa después de tres fases:
Erreaktore biologikoen bidez dabiltzan zenbait ekipo mota daude merkatuan, eta horietatik batzuetan, hiru faseren ondoren berrerabiltzen da ur tratatua:
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De forma menos habitual existen también en el mercado algunos modelos, para su uso en:
Hain ohikoak ez badira ere, hauetan erabiltzeko modeloak ere badaude, egon, merkatuan:
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La energía primaria es aquella que se obtiene directamente en un yacimiento de la naturaleza. Existen dos grupos: las energías primarias no renovables (petróleo, carbón, gas y uranio) y las energías primarias renovables (hidroeléctrica, eólica, solar y biomasa). El sector energético parte de las energías primarias (las que se encuentran en la naturaleza) y a través de sus tecnologías las convierte en energías finales (disponibles en el mercado en forma de combustible, calor y electricidad). La energía primaria, por tanto, es aquella que no ha sido sometida a ningún proceso de conversión. La energía suministrada al consumidor para ser convertida en energía útil, se denomina energía final. Los seis tipos principales de energía final: gasóleos y gasolinas, hulla y antracita, gas natural canalizado, electricidad, biomasa y calor solar utilizable. La demanda energética para la producción de agua caliente sanitaria se calcula mediante la siguiente fórmula: Donde: Q = es la cantidad de calor necesaria (Kcal). V = es el volumen de ACS requerido. d = es la densidad del agua (1 kg/l como valor de referencia). ce = es el calor especifico del agua (1 kcal/kg ºC). ΔT = es el incremento de temperatura (ºC) (salto térmico) entre la temperatura del agua de la red y la de servicio. ΔT = (Tservicio – Tred).
Energia primarioa zera da: naturako hobi batetik zuzenean lortzen dena. Bi motatakoak daude: energia primario berriztaezinak (petrolioa, ikatza, gasa eta uranioa) eta berriztagarriak (hidroelektrikoa, eolikoa, eguzki-energia eta biomasa). Sektore energetikoak zera egiten du: energia primarioetatik abiatuta (naturan daudenak), teknologiaren bidez eraldatu eta azken energia bihurtu (merkatuan daudenak: erregaiak, beroa eta elektrizitatea). Energia primarioa, beraz, inolako eraldaketarik izan gabeko energia oro da. Kontsumitzaileari energia baliagarri bihur dadin ematen zaion energiari azken energia esaten zaio, eta sei dira, nagusiki: gasolioak eta gasolinak, harrikatza eta antrazita, gas natural bideratua, elektrizitatea, biomasa eta eguzki-bero erabilgarria.
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