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Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (7) |
Getariako sortzaile handia ezagutzera ematea da Cristobal Balenciaga Fundazioaren helburua, eta baita hark artearen testuinguru orokorrean eta modarenean bereziki egindako ekarpena nabarmentzea ere. Asmo horretan laguntzeko, ahalegin berezia egin da jostunaren ibilbidearen, lanaren eta ondarearen ikuspegi berriak argitara ateratzeko, ikerketen, erakusketen eta bildumen bitartez. "Balenciaga parpailan barrena" erakusketa, Cite Internationale de la Dentelle et la Mode zentroarekin elkarlanean antolatua, aukera ezin hobea da helburu horretara iristeko, eta orobat aukera ezin hobea izan da Europako beste erakunde batzuekin lankidetzan jarduteko eta modaren aditu ospetsuekin batera aritzeko, izan ere, Balenciagaren alderdi berezienetako bat azpknarratu nahi izan da: Balenciaga maisu handia izan zen material berriak hautatzeko, aplikatzeko eta sortzeko zereginean. Eta horretan funtsezko oinarria izan zen garai hartan eta gaur egun oraindik ere Maisuaren parpailazko ametsak ehundu dituen ehungintza -Calaisko ehundegi handiek ordezkatua kasu honetan-, ezin hobeto egiten jakin duelako eta berritzeko ahalmena izan duelako. |
La Fundación Cristóbal Balenciaga tiene como misión la difusión de la figura del excepcional creador de Cetaria, poniendo en valor su aportación en el contexto del arte en general y de la moda en particular y sacando a la luz, a través de la investigación, la producción de exposiciones y la edición de catálogos, nuevas perspectivas en torno a su trayectoria, obra y legado.La exposición "Balenciaga, a través del encaje", realizada en coproducción con Cité Internationale de la Dentelle et la Mode de Calais, supone una oportunidad excelente de dar cumplimiento a este fin, de colaborar con otras instituciones patrimoniales europeas y de contar con prestigiosos expertos en historia de la moda para destacar uno de los aspectos más característicos de Balenciaga como es su maestría en la selección, aplicación e incluso creación de nuevos materiales, apoyado por el saber hacer y capacidad de innovación de una industria textil que -representada en este caso por los grandes telares de Calais -tejió entonces y sigue tejiendo ahora los sueños de encaje del Maestro. |
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Balenciagak ehungintzari buruz zuen jakinduria sakona azpimarratzeko aukera ezin hobea ikusi du Balenciaga Fundazioak erakusketa honetan, izan ere, bertan erabateko zehaztasunez azaltzen da jostunak parpailarekin izandako harreman luze eta emankorra. Jostunak maisutasun handiz gauzatu zituen bere sorkuntza lanetan bolumen eta silueta berritzaileak, material tradizionalen ikerketatik abiatuta -haren bilduma pribatua osatzen dutenak, esaterako- aukera berriak bilatu zituen industriarekin lankidetzan. Parpaila izan da Europako gizon eta emakumeen jantzien osagarri nagusia historian zehar, eta horregatik betikotu zuten urrezko mendeko artista handiek beren lanetan eta sendo finkatu da herri tradizioetan. Parpaila izan da, halaber, Balenciagaren ezaugarri horren, haren magiaren, erakusgarri nagusia. |
Cristóbal Balenciaga Museoa ve en esta exposición, que muestra la larga y fructífera relación de Balenciaga con el encaje, una magnífica oportunidad de destacar la profunda sabiduría textil del modisto, quien, partiendo de la investigación de materiales tradicionales- como los que formaban parte de su colección privada- y colaborando con la industria en la búsqueda de nuevas posibilidades, fue capaz de materializar magistralmente los volúmenes y siluetas innovadoras que caracterizaron sus creaciones. El encaje fue el gran complemento a la indumentaria masculina y femenina histórica europea, inmortalizado en las obras de los grandes artistas del siglo de oro y en las tradiciones populares más arraigadas, y constituye un gran ejemplo de esta cualidad de Balenciaga, de su magia. Con Balenciaga, el encaje puede ser ornamental o estructural, puede utilizarse desde la mañana bastada noche. Puede caer con su propio peso de bordado v pasamanería o puede "levitar" gracias a la inclusión de ingeniosas innovaciones. Puede resaltar el dibujo o manifestar con rotundidad el vacío de la transparencia. Puede teñirse del famoso negro del modisto, o desdoblarse en toda la paleta de colores. Puede colonizar el vestido o ser el fundamento de nuevos y originales complementos. |
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Erdi Aroaz geroztiko berriak daude aditzera ematen digutenak zein garrantzizkoa zen parpaila Espainian, nahiz eta ez zuten inoiz lortu, ezta "Espainiako puntuak" izenekoak ere, Frantziakoek, Italiakoek edo Herbehereetakoek lortutako balio artistikoa eta ekonomikoa. Errenazimentuan eta Barrokoan, parpailak protagonismo handia izan zuen modaren munduan, batez ere alkandoren lepoan eta eskumuturretan, garai hartako erretretatu guztietan ikusten denez. Hala ere, XVIII. mendean lortu zuen parpailak protagonismo handiena, emakumeen herriko soinekoetarako material kutunena bihurtu zenean, batez ere mantelinak espainiar jantzien osagai bertakoena bihurtu zirenean. Parpailazko mantelinak, lore apaingarriekin, nortasun ikur garbi gisa agertzen dira, esaterako, Goyaren erretratuko majen eta andreen kasuan, Erromantizismoko Espainiako margolari kostunbristenengan eta baita Getariko jostunaren adiskide zen Ignacio Zuloaga margolariaren lanetan ere. |
Desde la época medieval, hay noticias de la importancia que los encajes tenían en España, aunque nunca alcanzaron, ni siquiera los llamados ''Puntos de España", ni el valor artístico ni económico de los de Francia, Italia, o de los Países Bajos. En el Renacimiento y en el Barroco, el encaje alcanzó un gran protagonismo en el mundo de la moda debido en gran parte al uso de llevarlos en el cuello y puños de la camisa como podemos observar en todos los retratos de la época. Sin embargo, fue en el siglo XVIII cuando el encaje alcanzó el mayor protagonismo, al convertirse en el material preferido del vestido femenino popular, especialmente en las mantillas que se convirtieron en el elemento más castizo del atuendo español. Como un claro signo de identidad, las mantillas de encaje, decoradas con motivos florales, las muestran las majas y las señoras que retrato Goya, los pintores costumbristas de la España del Romanticismo e Ignacio Zuloaga, pintor y amigo del modisto de Getaria. |
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Balenciagak, tradizio horren oinordeko, material fin hori berreskuratu eta XX. mendeko modara ekarri zuen: parpailak, moda historikoetan oinarritutako jantzietan zein eredu sortu berrietan. Haren lan guztietan, parpailaren erabilerak gainditu egin zuen espero zena, bai apaingarri gisa, bai gardentasungatik edo kolore aukera ausartagatik. Materialaren eta teknikaren arteko sinbiosia perfektua izan zen. |
Balenciaga, como heredero de esta tradición, recuperó para la moda del siglo XX un exquisito material: los encajes que utilizó tanto en las creaciones inspiradas en las modas históricas corno en los modelos de nueva creación. En todas sus obras los encajes superaron cualquier expectativa, ya fuera por su carácter ornamental, por sus transparencias o por las atrevidas gamas cromáticas. La simbiosis entre el material y la técnica, fue perfecta. |
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1951ko Lesage etxearen eredu batek (98. or. il.) nabarmen uzten du zein konplexua zen lana eta zenbat material erabiltzen ziren: hosto baten gainean, perla biribilak (charlottes), beira puztuko mahatsak, zelofana, rafia, frivolite parpaila, absenta koloreko parpaila, oihal zuri glasatuko eta parpailazko orri txikiak, eta kizkurgailuak. 1960ko hamarraldian zehar, motibo gero eta ugariagoei erantzuteko, Swaroski harribitxiak eta kaboxoiak ere ugaldu egin ziren, eta, aldi berean, material sintetiko gehiago erabiltzen hasi zen. |
Una muestra (il. p. 98) de la casa Lesage de 1951 pone de manifiesto la complejidad del trabajo y la diversidad de los materiales: sobre una hoja, se cosen perlas redondas (Charlottes), uvas de vidrio soplado, celofán, rafia, encaje frivolité, algodón color absenta, pequeñas hojas de tela blanca glaseada y de encaje, y finalmente bigudíes. A lo largo de la década de 1960, en respuesta al aumento en la realización de motivos, las pedrerías y cabujones de Swarovski aumentan a su vez, al mismo tiempo que crece el número de materiales sintéticos. |
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Beste ehun batzuekin gertatzen den bezala, Balenciagak bere maisulan asko sare itxurako material horiekin egin zituen: esate baterako, 1951ko "ijito" soinekoak, 1955eko zeta arrosako eta parpail zuriko gaueko soinekoa, Point d'esprit tul zuriko gaueko jaka, arintasun hodeia, 1957koa. |
Balenciaga realizó muchas de sus obras maestras sobre estos tejidos reticulares: por ejemplo, los vestidos "gitanos' de 1951, el vestido de noche en tejido de seda rosa y encaje blanco de 1955, la chaqueta de noche de tul Point d'esprit blanco, nube de ligereza, de 1957. |
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1964 Materialen lanketa: barrubiguna, biribildua, plastikoa, ezkoztatua. Saguzar mahuka. |
1964 Trabajo sobre los materiales: acolchado, calandrado, plastirícado, encerado. Manga murciélago. |
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Administrazioa eta kudeaketa (59) |
15.- Compramos material de oficina por 601,01€ más IVA, a crédito. |
15.- Bulegoko materiala erosi dugu 601 euroan (gehi BEZa), kreditu bidez. |
Materiala: Kontu-ikuskaritza |
14.- Amortización del Inmovilizado Material en 13.263,59 €. |
14.- Ibilgetu materialen amortizazioa: 13.263,59 euro. |
Materiala: Kontu-ikuskaritza |
Amortización del 5% del Inmovilizado Material. |
Ibilgetu materialaren %5eko amortizazioa. |
Materiala: Kontu-ikuskaritza |
Amortización del Inmovilizado material 270,46 €. |
Ibilgetu materialen amortizazioa: 270,46 euro. |
Materiala: Kontu-ikuskaritza |
5.- Compramos material de oficina por 60,10 € más IVA a crédito. |
5.- Bulegoko materiala erosi dugu 60,10 euroan (gehi BEZa), kreditu bidez. |
Materiala: Kontu-ikuskaritza |
9.- Compramos material de oficina por 120,20 € más IVA al contado. |
9.- Bulegoko materiala erosi dugu 120,20 euroan (gehi BEZa), eta eskura ordaindu dugu. |
Materiala: Kontu-ikuskaritza |
11.- Compramos material de oficina por 120,20 € más IVA. |
11.- Bulegoko materiala erosi dugu 120,20 euro gehi BEZa ordainduta. |
Materiala: Kontu-ikuskaritza |
Importes aplicados en la dotación de amortización del inmovilizado material (cuenta 682) |
Ibilgetu materialaren amortizazio-zuzkiduran ezarritako zenbatekoak (682 kontua) |
Materiala: Kontu-ikuskaritza |
Inmovilizaciones materiales en curso |
Aribideko ibilgetu materialak |
Materiala: Kontu-ikuskaritza |
Error en la adquisición de elementos del inmovilizado. |
Ibilgetu materialeko elementuak erostean . |
Materiala: Kontu-ikuskaritza |
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Elektrizitatea eta elektronika (197) |
Aquí se estudia el paso los materiales en cuestión a través de las distintas fases de implantación del sistema. |
Diagrama horietan materialak sistemako ezarpen-fase batetik bestera nola igarotzen diren aztertzen da. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Lo que nos interesa aquí es optimizar el proceso de montaje, minimizar los tiempos de espera del suministro del material al punto de instalación. |
Guri muntaketa-prozesua optimizatzea ardura zaigu, hots, instalazio-tokira materiala eramateko ahalik eta denbora gutxiena itxaron behar izatea. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Para asignar un recurso material a una tarea, se escribe la cantidad de material que se va a utilizar. |
Eginkizun bati baliabide material bat esleitzeko, zenbat material erabili behar den idazten da. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
La etiqueta de unidad de medida (toneladas, cajas, metros, etc.) que se utiliza para definir el recurso material aparece en el campo Unidades, y el valor predeterminado es 1. |
Baliabide materiala definitzeko erabiltzen den neurketa-unitatearen etiketa (tonak, kaxak metroak, eta abar)Unidadeseremuan agertzen da, eta lehenespen gisa 1 balioa ematen zaio. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Control de equipos y materiales de repuesto |
Ekipoen kontrola eta ordezko materialak |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Preparación de los materiales necesarios para el análisis. |
Analisia egiteko behar diren materialak prestatzea. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
En el proyecto colaborarán dos tipos de recursos humanos, así como materiales, propios y ajenos, resultando evidente que el grado de autoridad del director de proyecto es diferente en cada uno de los dos tipos y la forma de dirigirlos ha de ser también distinta en cada caso. |
Bi motatako giza baliabideak arituko dira proiektu horretan, eta bi material mota erabiliko dituzte: eurenak eta kanpokoak. Eta, noski, proiektuburuak ez du aginte berahorietan, eta horrenbestez, ezberdin zuzendu behar ditu. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Descubrió que estas propiedades también las compartían otros tipos de materiales como el diamante, rubí, ópalo, azufre, arsénico, lacre, resina, sal gema. |
Diamantea, errubia, opaloa, sufrea, artsenikoa, lakrea, erretxina, gatzarria eta beste material mota batzuek ere ezaugarri horiek zituztela aurkitu zuen. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Los CI se encapsulan en un material plástico, cerámico o metálico. |
Zirkuitu integratuak material plastikoz, zeramikoz edo metalikoz eginiko kapsuletan sartzen dira. |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
Bajo coste, sensible materiales de variada densidad. |
Merkea, dentsitate desberdineko materialekiko sentikorra |
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria |
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Eraikuntza eta obra zibilak (42) |
Los materiales a emplear en las barandillas deben ser robustos y duraderos para resistir las condiciones normales de trabajo. |
Barandetan material sendoak eta iraunkorrak erabili behar dira, laneko ohiko baldintzei eutsi ahal izateko. |
Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan |
En caso de utilizar madera, si se usa un revestimiento de protección, no debe impedir la detección de los defectos del material. |
Egurra erabiliz gero babes-estaldura bat erabiltzen bada, ez du materialaren akatsak atzematea galarazi behar. |
Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan |
Los materiales granulares ofluidos como arena o agua no deben utilizarse. |
Ez da material pikortsu edo fluidorik erabili behar; esaterako, hondarra edo ura. |
Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan |
En el suelo, los paños serán limpiados de aquellos restos de materiales caídos en los mismos y plegados para su transporte y posterior almacenaje. |
Behin lurrean, sareak ondo garbitu eta tolestu egingo dira, gordetzeko. |
Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan |
Para terminar, se colocará un tablón horizontal, sobre las horquillas y otro vertical que haga las veces de rodapié, impidiendo que pueda caer material por los huecos inferiores del mallazo (fig. 449). |
Amaitzeko, urkilen gainean ohol horizontal bat jarriko da, eta errodapi baten modura jokatzen duen ohol bertikal bat ere bai, sarearen beheko baoetatik materialik eror ez dadin (449. irudia). |
Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan |
Tienen la ventaja de que se puede ejecutar el cerramiento desde el interior con total protección, procediendo a retirar el material después de su realización. |
abantaila bat du; hain zuzen, itxiera barrualdetik segurtasun osoz egin daiteke, eta ondoren materiala kendu. |
Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan |
Podemos imaginar su utilización para la realización de cerramientos de fachadas, retiradas de material en plataformas de descarga, etc. |
Erabilera bat baino gehiago izan ditzake: fatxadak ixtean, zamalanetarako plataformetatik materiala kentzean eta abar. |
Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan |
Características y requisitos que deben cumplir los materiales y unidades de obra. |
Obrako materialek eta unitateek bete behar dituzten ezaugarriak eta eskakizunak. |
Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan |
El procedimiento de Control de Calidad de obras de edificación, de instalaciones propias y de urbanización, en la Comunidad Autónoma del País Vasco, está regulado por el decreto 238/1996; éste es aplicable a todas las obras citadas cuyo presupuesto de ejecución material, IVA no incluido, supere los cincuenta millones de pesetas (300.506 ~). |
Eraikuntzako, norberaren instalazioetako eta urbanizazioko obren kalitatea kontrolatzeko prozedura 238/1996 dekretuaren bidez araututa dago Euskal Autonomia Erkidegoan; dekretu hori aplikatzen zaie gauzatze materialeko aurrekontua 50 milioi pezetatik (300.506 eurotik) gorakoa duten aipaturiko obra guztiei. |
Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan |
Criterios para recibir los materiales (con o sin marcas de calidad). |
Materialak onartzeko irizpideak (kalitateko markekin edo horiek gabe). |
Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan |
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Fabrikazio mekanikoa (570) |
Valor material empleado en correctivo |
Lan zuzentzaileetan erabilitako materialen balioa |
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa |
Las operaciones de mecanizado del material se comprueban con dispositivos neumáticos. |
Materialean egindako mekanizazio-lanak gailu pneumatikoen bidez egiaztatzen dira. |
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa |
Con el cilindro que se ve en la fotografía se sujeta el material. |
Argazkian agertzen den zilindroaren bidez eusten da materiala. |
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa |
Embalar, soldar material para, 121 |
Paketatzean soldatzeko materiala, 121 |
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa |
Bandas de material de gran anchura, 79 |
Zabalera handiko material-bandak, 79 |
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa |
Mandos de cierre de silos para material de construcción, mandos para mezcladores según peso, prensas moldeadoras para bloques de materiales sintéticos, dispositivos de transporte para hornos de ladrillos y la industria de materiales prefabricados, instalaciones de dosificación para material de construcción y asfalto, instalaciones para pintar a pistola. |
Eraikuntza-materialetarako siloetako itxigailuen aginteak, pisuaren araberako nahasgailuen aginteak, material sintetikozko blokeak moldatzeko prentsak, adreiluen labeetarako eta aurrefabrikatutako materialak egiteko makinetako garraiatze-gailuak, eraikuntzarako eta asfaltatze-lanetarako materiala dosifikatzeko instalazioak, pistolaz pintatzeko instalazioak. |
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa |
Dispositivos de mando para el transporte y la distribución de material fluido, accionamiento de válvulas y cierre de silos. |
Material jariakina garraiatzeko eta banatzeko aginte-gailuak, balbulen eragintza eta siloetako itxigailuak. |
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa |
Aparatos para manipulación de forrajes, y material de embalaje, dispositivos de dosificación y mezcla, unidades para almacenaje en silos, dispositivos de control. |
Bazka eta bilgarriak maneiatzeko gailuak, dosifikazio- eta nahaste-gailuak, siloetan biltegiratzeko unitateak, kontrol-unitateak. |
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa |
Cor acabado de precisión se entiende escariar, pulir o rectificar con muela abrasiva, con lo cual no se trata únicamente de quitar material sino de mejorar la calidad del acabado superficial. |
Doitasuneko akabera ematea esatean, harri urratzaile baten laguntzaz otxabutzeaz, leuntzeaz edo artezteaz ari gara. Hortaz, helburua ez da bakarrik materiala higatzea, baizik eta gainazal-akaberaren kalitatea hobetzea. |
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa |
En instalaciones automáticas será en muchos casos imprescindible el control de la pieza mecanizada, debido al material a taladrar o al empleo de brocas que se rompen fácilmente a causa de la relación entre la longitud y el diámetro. |
Zulatu beharreko materialaren ezaugarriengatik edo, bestela, erabiltzen diren barautsak (luzera eta diametroagatik) nahiko hauskorrak izateagatik, instalazio automatikoetan ezinbestekoa izango da mekanizatutako pieza kontrolatzea, sarritan. |
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa |
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Gizarte eta kultura zerbitzuak (161) |
Esto es debido a que a la red pública de distribución de agua se le añaden compuestos químicos, como el flúor o el cloro, para mantener libre de bacterias patógenas el agua de consumo; sin embargo, esto puede influir en la calidad y el sabor del agua, como consecuencia, por ejemplo, de la existencia de plomo a causa de tuberías hechas de este material, aluminio, nitratos procedentes de pesticidas, etc. |
Bakteria patogenorik gabe mantentzeko, ur banaketako sare publikoan kontsumorako urari konposatu kimikoak gehitzen zaizkio (fluorra eta kloroa, esaterako), horregatik gertatzen da salmenten igoera hori. Hala ere, horrek uraren kalitatean eta zaporean eragina izan dezake hainbat arrazoi direla eta: esaterako, beruna izan dezake hodiak material horrekin eginda daudelako, aluminioa, pestizidetatik etorritako nitratoak eta abar. |
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
El beneficio de la fibra en la salud humana viene dado por la capacidad de retener agua, lo cual aumenta el volumen de materiales para circular por el intestino y ablanda los residuos que se han de excretar. |
Giza osasunean zuntzak duen onura ura mantentzeko gaitasuna da. Horri esker, hesteetan garraiatzeko materialen kopurua areagotu egiten da eta iraitzi beharreko hondakinak bigundu egiten dira. |
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
Gestión de los medios materiales de subsistencia de la unidad familiar |
Familia-unitatearen iraupenerako materialen kudeaketa |
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
Lo primero que se tiene que preparar son los materiales de limpieza. |
Prestatu beharreko lehenengo gauza garbiketarako materialak dira. |
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
cojines y almohadas de diversos materiales y formas, colchones ajustables y camas articuladas electrónicas. |
material eta forma anitzetako kuxinak eta burkoak, egokitzen diren koltxoiak eta ohe artikulatu elektronikoak. |
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
Están dotados de los medios humanos y materiales necesarios. |
Behar dituzten giza baliabideez eta baliabide materialez hornituta daude. |
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
Si el niño no está acostumbrado a manipular desde edades muy tempranas, este tipo de materiales no le serán atractivos. |
Haurra oso txikitatik gauzak eskuekin erabiltzen ohituta ez badago, horrelako materialak ez zaizkio erakargarriak irudituko. |
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
Introducción de instrumentos musicales de todo tipo, percusión, viento, cuerda y material de expresión como lápices de colores, cera, plastilina, pizarras, tizas, cuentos, disfraces, títeres etc. |
Mota guztietako musika-tresnak(perkusiozkoak, haizezkoak eta harizkoak), eta adierazpenerako materiala, hala nola koloretako arkatzak, argizaria, plastilina, arbelak, igeltsuak, ipuinak, mozorroak, txotxongiloak, etab. |
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
Así, re-sulta curioso comprobar cómo éstos se han ido repi-tiendo a lo largo de la historia, de generación en gene-ración, variando, eso sí, la forma y los materiales con los que estaban construidos. |
Horrela, bitxia da historian zehar nola errepikatu diren ikustea, belaunaldiz belaunaldi, forma eta materialak aldatu badira ere. |
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
Si desde muy pequeños los niños aprenden a reutilizar materiales, estaremos educando unos hombres y mujeres que el día de mañana tendrán un trato especial hacia aquello que nos pertenece sólo de paso y que habrán de dejar en perfectas condiciones para generacio-nes futuras. |
Oso txikitatik haurrek materialak berrerabiltzen ikasten badute, biharko egunean, gizon-emakume egiten direnean, arduraz tratatuko dute ingurumena,gurea aldi baterako soilik dena eta etorkizuneko belaunaldiei egoera ezin hobean utzi beharrekoa. |
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
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Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (51) |
Losprocesos de soldadurase basan en el calentamiento de los materiales que se van a unir. |
Soldadura-prozesuan,lotu beharreko materialak berotzen dira. |
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan |
Se forran normalmente con un material que absorba el sonido. |
Soinua xurgatzen duen material batez estaltzen dira normalean. |
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan |
Las herramientas manuales deberán estar construidas con materiales resistentes y la unión entre sus elementos deberá ser firme, de manera que se eviten las roturas o proyecciones de los mismos. |
Eskuzko tresnak material erresistentez eraikiko dira eta haien elementuen arteko lotura sendoa izango da, hautsi edo aska ez daitezen. |
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan |
Se suelda gracias a un cortocircuito que deja pasar una gran intensidad provocando que el material se derrita. |
Zirkuitulabur bati esker soldatzen da, zeinak intentsitate handia igarotzen uzten baitu; horrenbestez, materiala urtu egiten da. |
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan |
La fuente de calor para derretir el material de aportación se obtiene por la combustión del oxígeno y el acetileno a la salida de un soplete, pudiendo alcanzar la llama temperaturas de hasta 3.100 °C. |
Ekarpen-materiala urtzeko, bero-iturria lortzen da oxigenoa eta azetilenoa sopletearen irteeran erretzean, eta sugarra 3.100 ºC-ko tenperaturara ere irits daiteke. |
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan |
¿Cómo debe hacerse siempre el transporte del material pesado? |
Nola garraiatu behar da beti material astuna? |
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan |
provocan que la herramienta no corte sino que doble el material. |
tresnak materiala ebaki beharrean, tolestu egiten du. |
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan |
BAtrapamientos debidos al trabajo con equipos de transporte de material ligero y pesado. |
BHarrapaketak, material arina eta astuna eramateko ekipoekin lan egiteagatik. |
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan |
420, 348 salpicaduras de material fundido |
420, 348, material urtuaren zipriztinak |
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan |
Quemaduras por pequeñas gotas de material fundido. |
Material urtuaren tanta txikiek eragindako erredurak. |
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan |
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Informatika eta komunikazioa (2) |
Donde no sea posible utilizar una tecnología W3C, o usándola se obtienen materiales que no se transforman correctamente, proporcione una versión alternativa del contenido que sea accesible. |
W3C teknologia erabili ezin denean, edo erabilita behar bezala eraldatzen ez diren materialak ateratzen direnean, eskaini edukiaren bertsio alternatibo erabilerraza. |
Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak |
Los portales corporativos tienden a ser una prolongación natural de las intranet corporativas, en las que se ha cuidado la organización de la información y la navegación, donde se permite, y sobre todo, se potencia el acceso a información de la propia institución, la edición de material de trabajo propio, el contacto con clientes y proveedores, etc. |
Atari korporatiboek intranet korporatiboen luzapen naturala izateko joera dute; horietan, informazioaren antolamendua eta nabigazioa zaintzen da, eta erakundearen beraren informazioa, materialaren edizioa, bezero eta hornitzaileekiko harremana, etab. ahalbidetzen eta, batez ere, bultzatzen da. |
Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak |
Irudi pertsonala (117) |
Finalmente los materiales que no se han podido digerir son expulsados al exterior. |
Azkenik, digeritu ezin izan diren materialak kanporatu egiten dira. |
Materiala: Elektroestetika |
Fundamentalmente utiliza la glucosa para obtener energía, para la síntesis de lípidos y del material reductor que necesita, ya que es una célula sometida a oxidación al transportar el oxígeno. |
Glukosa erabiltzen du funtsean energia lortzeko eta lipidoak eta behar duen material erreduktorea sintetizatzeko; izan ere, oxigenoa garraiatzen duenez, oxidatu egiten da zelula. |
Materiala: Elektroestetika |
Es una de las hormonas que contribuyen a mantener un suministro constante de materiales de construcción y combustible que aseguren la reparación y el crecimiento normal de los tejidos (provocando cambios metabólicos que capacitan al individuo para enfrentarse mejor con situaciones de estrés continuado). |
Ehunak konpontzea eta normal haztea bermatuko duten eraikuntza- eta erregai-materialak etengabe hornitzen laguntzen duen hormonetako bat da (etengabeko estres-egoerari hobeto aurre egiteko banakoa gaitzen duten aldaketa metabolikoak eragiten ditu). |
Materiala: Elektroestetika |
Elmetabolismo plásticoes el conjunto de procesos destinados a sintetizar o producir los materiales necesarios para renovarse y crecer. |
Metabolismo plastikoazelulek berritzeko eta hazteko behar dituzten materialak sintetizatzeko edo ekoizteko prozesuen multzoa da. |
Materiala: Elektroestetika |
Su función es regular el paso de los materiales que lo atraviesan, almacenando y distribuyendo sustancias, tales como esteroides (lípidos) en la fracción lisa y proteínas en la fracción rugosa. |
Bere funtzioa da zeharkatzen duten materialen iragaitea erregulatzea, substantziak bilduz eta banatuz; esaterako, esteroideak (lipidoak) zati lauan eta proteinak izurtsuan. |
Materiala: Elektroestetika |
La innovación que los romanos aportaron al mundo del perfume fue el empleo de recipientes de vidrio, material que conocieron en Siria, donde se inventó la técnica del vidrio soplado en el siglo I a.J.C. |
Beirazko ontziak erabiltzea izan zer erromatarrek lurringintzari egin zioten berrikuntza. Sirian ezagutu zuten material hori, han asmatu baitzen beira puztuaren teknika K.a. I. mendean. |
Materiala: Elektroestetika |
Como consecuencia de la mayor producción celular y de las proteínas y material genético consiguiente, se engrosa la capa córnea de la epidermis en un intento de proteger la capa basal de las acciones peligrosas de los UV, principalmente de los B. |
Zelula- eta proteina-ekoizpena handiagoa denez eta horren ondorioz material genetiko gehiago sortzen denez, epidermisaren geruza korneoa loditzen da, geruza basala UV izpien eragin kaltegarrietatik babesteko, bereziki Bren eraginetatik. |
Materiala: Elektroestetika |
También puede envolverse todo el conjunto con material impermeable, en vez de con mantas, para conservar mejor la temperatura, para que no se evapore el agua y para facilitar la pene-tración de sustancias si es que las hemos aplicado. |
Horrez gain, material iragazgaitzarekin bil daiteke multzo osoa, tapakiekin bildu beharrean, tenperatura hobeto gordetzeko, ura ez lurruntzeko eta substantziak errazago barneratzeko, baten bat aplikatu bada. |
Materiala: Elektroestetika |
Posteriormente se cubre con mantas o material impermeable, tal y como se ha comentado anteriormente. |
Horren ondoren, tapakiekin edo material iragazgaitzarekin estaliko da, lehenago adierazi den eran. |
Materiala: Elektroestetika |
Se encuentran en gran cantidad en las aguas pantanosas y sulfú-reas, formando complejas comunidades bacterianas compactadas por material gelatinoso. |
Ur zingiratsu eta sufretsuetan ugariak dira, eta material gelatinakaraz trinkotutako bakterio-komunitate konplexuak sortzen dituzte. |
Materiala: Elektroestetika |
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Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (31) |
Además,, siendo la madera un material de resistencia tan variable e incierta, es mejor aumentar siempre el margen de seguridad. |
Gainera, oso aldakorra eta zalantzazkoa da egurraren erresistentzia, eta, horregatik, hobe da segurtasun-marjina handitzea. |
Materiala: Egurraren teknologia |
En el grabado de la figura 992 vemos la sección de un suelo formado por vigas de madera, el cual, mediante la colocación de planchas de material aislante, resulta antisonoro. |
Material isolatzailez egindako xaflak jartzen baditugu egurrezko habez osatutako lurraren gainean, zarata transmititzearen aurkakoa bihurtzen da hura (ikusi 992. irudiko ebakidura). |
Materiala: Egurraren teknologia |
" Por su menor densidad, pueden utilizarse las maderas de pino y abeto, aunque como material de calidad, se recomienda el fresno. |
Dentsitate txikiagoa duela eta, pinu- eta izei-egurra erabil dezakegu, baina, kalitateko materiala erabili nahi izanez gero, lizarra da onena. |
Materiala: Egurraren teknologia |
madera durísima, linóleo, goma, o materiales plásticos, en la nariz del peldaño (fig. 964). |
mailaren sudurrean; egur gogor-gogorra; linolioa; goma; edo plastikozko materialak (ikusi 964. irudia). |
Materiala: Egurraren teknologia |
La madera de los peldaños puede quedar a la vista, o recubierta de materiales que ofrecen una superficie más terminada, como por ejemplo: el linóleo, plástico, etc. |
Mailak osatzen dituen egurra agerian egon daiteke, edo gainazal akabatuagoa duten materialez estal dezakegu, hala nola linolioz, plastikoz eta abarrez. |
Materiala: Egurraren teknologia |
Estos tableros, debido a su fabricación, resultan un material muy decorativo, dotado de propiedades f isicas y químicas que aseguran una gran consistencia y duración, y un acabado perfecto. |
Fabrikazio-prozesuari esker, oso apaingarriak dira horrelako taulak, eta haien propietate fisikoek eta kimikoek ziurtatzen dute oso sendoak izan daitezen, luzaroan iraun dezaten eta akabera ezin hobea izan dadin. |
Materiala: Egurraren teknologia |
También se preparará una nota de los demás materiales (herrajes, cristales, etc.) que tengan que utilizarse en el trabajo. |
Halaber, lanean erabiliko ditugun gainerako materialen (burdineriaren, kristalen eta abarren) kontua ere prestatu behar dugu. |
Materiala: Egurraren teknologia |
El cálculo de resistencia de los materiales (maderas) no es de incumbencia del carpintero sino del arquitecto, ingeniero o aparejador a cuyas órdenes trabaja, y cuyas indicaciones debe seguir a ojos ciegas en construcciones de cimbras, cubiertas, andamiajes, etc., para quedar a salvo de posibles responsabilidades. |
Materialen (egurraren) erresistentzia kalkulatzea ez da zurginaren ardura, haren gainetik dagoen arkitektoarena, ingeniariarena edo aparejadorearena baizik. Zurginak itsu-itsuan bete behar ditu hark zinbriak, estalkiak, aldamioak… egiteari buruz ematen dizkion oharrak, gero erantzukizunik ez izateko. |
Materiala: Egurraren teknologia |
aLos árboles de crecimiento rápido dan materiales más elásticos que los que crecen con lentitud. |
Azkar hazten diren zuhaitzek material elastikoagoak ematen dituzte poliki hazten diren zuhaitzek baino. |
Materiala: Egurraren teknologia |
Nota de materiales. |
Materialen kontua. |
Materiala: Egurraren teknologia |
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Kimika (136) |
Realización de codos, capilares, ampollas y varillas agitadoras a partir de varillas y tubos de vidrio aprovechando la termo-plasticidad del citado material. |
Beirazko hagatxoak eta tutuak erabiliz, eta beirak duen termoplastizitatea aprobetxatuz, ukondoak, kapilarrak eta irabiatzeko hagatxoak egitea. |
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak |
Las principales clases de vidrios empleados en la fabricación de material de laboratorio son: |
Laborategiko materiala egiteko, beira mota hauek erabiltzen dira nagusiki: |
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak |
Limpieza del material de laboratorio |
Laborategiko materiala garbitzea |
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak |
Conocer e identificar las técnicas de limpieza del material de laboratorio. |
Laborategiko materiala garbitzeko teknikak ezagutu eta identifikatzea. |
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak |
Proceder a la limpieza del material del laboratorio. |
Laborategiko materiala garbitzea. |
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak |
Generalmente, este material se limpia con una solución de un buen detergente seguido del enjuague con agua de chorro y luego con agua destilada. |
Tresnak garbitzeko, detergente on baten disoluzioa erabili ohi da, eta, ondoren, kanilako ura. Kanilako urarekin ondo garbitu ondoren, ur distilatua erabiltzen da. |
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak |
Si de antemano se conoce la composición de las mancha o impurezas del material objeto de limpieza, se busca en tablas el disolvente más adecuado, que en líneas generales seguirá esta relación: |
Garbitu nahi dugun tresnaren zikinkeriak edo ez-purutasunak zer konposizio duen baldin badakigu, disolbatzaile egokiena aurkitu dezakegu tauletan. Oro har esanda, hau da erlazioa: |
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak |
Cuando se desconocen las características de la sustancia que ha ensuciado el material, se empieza por quitar la suciedad posible con espátula o varilla y a continuación se ensaya con disolventes por este orden: |
Tresna zikintzen duen substantziaren ezaugarriak ezagutzen ez badira, lehenengo eta behin espatula edo hagatxo batekin kendu behar da zikinkeria, eta, gero, ordena honetan probatu behar dira disolbatzaileak: |
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak |
Así como en los escurridores y gradillas, el material se coloca boca abajo, en las estufas se colocará hacia arriba para facilitar la evaporación del líquido interior. |
Xukaderan eta tentegailuan, buruz behera jartzen dira, baina, berogailu barruan, ahoz gora jartzen dira, barruko likidoa ere lurrundu dadin. |
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak |
Revisar el material de vidrio y porcelana del que dispone el laboratorio para localizar aquel que no se encuentre en perfecto estado de limpieza. |
Azter itzazu laborategian dauden beirazko eta portzelanazko tresnak, eta aurkitu erabat garbi ez daudenak. |
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak |
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Nekazaritza (11) |
Implanta el material vegetal, justificando el uso de plantas y semillas mejoradas y aplicando las técnicas de la agricultura moderna. |
Landare materiala ezartzerakoan, landare eta hazi hobetuak erabiltzea justifikatzen du eta nekazaritza modernoko teknikak aplikatzen ditu. |
Materiala: Nekazaritza |
(5) Llevar a cabo los procedimientos de siembra y plantación describiendo los medios técnicos para implantar el material vegetal. |
(5) Ereite eta landatze prozedurak gauzatzeko, landare materiala ezartzeko bitarteko teknikoak deskribatzea. |
Materiala: Nekazaritza |
Hasta hace algunos años el material mas usado como alambre era el acero carbonoso que no garantizaba una larga duración. |
Duela urte batzuk arte, alanbretarako gehien erabiltzen zen materiala altzairu karbonotsua zen, baina ez zuen iraupen luzerik bermatzen. |
Materiala: Nekazaritza |
Los altos costos de la materia prima se atenúan por la posibilidad de emplear diámetros reducidos (hasta 0,7 mm.), por lo que el material es en su conjunto escasamente mas costoso que el acero galvanizado. |
Lehengaiaren kostu altuak arindu nahi izanez gero, hor dago diametro txikiak erabiltzeko aukera (0,7 mm-ra arte); hori hala, materiala, berez, altzairu galbanizatua baino pixka bat garestiagoa da. |
Materiala: Nekazaritza |
Qué materiales, productos y herramientas vamos a emplear, en qué cantidades, dónde conseguirlos, etc. |
Zer material, produktu eta tresna erabiliko dugun, zenbat, non lortu, etab. |
Materiala: Nekazaritza |
El empildorado consiste en forrar cada semilla con una cubierta más o menos esférica de un material sólido, inerte y absorbente de la humedad. |
pilulatzea, hazi bakoitza gai solidozko estalki batez biltzean datza. Estalkia gutxi-asko esferikoa da, inertea eta hezetasun xurgatzailea. |
Materiala: Nekazaritza |
La caja de carga es la de un remolque normal, con el fondo metálico o de madera y con laterales plegables hacia el exterior, de forma que se facilita la carga y descarga de materiales, cuando el repartidor es utilizado como remolque. |
Karga kaxa, atoi normal batenaren berdina da; hondoa metalikoa edo egurrezkoa izan daiteke eta alboak kanporantz tolesgarriak, izan ere, horrek zamalanak errazten ditu banagailua atoi gisa erabiltzen denean. |
Materiala: Nekazaritza |
(8) Llevar a cabo los procedimientos de siembra y plantación, describiendo los medios técnicos para implantar el material vegetal ecológico. |
(8) Ereite eta landatze prozedurak gauzatzeko, landare material ekologikoa ezartzeko bitarteko teknikoak deskribatzea. |
Materiala: Nekazaritza |
Por eso se tiende a la superproducción para que con las mismas instalaciones y material: |
Hori dela eta, gainprodukziora jotzen da, instalazio eta material berberarekin –landareak eta animaliak– |
Materiala: Nekazaritza |
De la utilización de distintos materiales vegetales más o menos compostados, que pueden ser de la misma finca o recogidos en los alrededores. |
Gutxi-asko konpostatutako landare materialak –lursailekoak bertakoak nahiz inguruan batutakoak– erabiltzetik ateratakoa. |
Materiala: Nekazaritza |
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Animazio turistikoa (56) |
Además muchas veces en los talleres hacemos trabajos que nos servirán para crear el ambiente para las actividades nocturnas, pintar las bambalinas, hacer guirnaldas, y en ocasiones sin tener los mejores materiales. |
Gainera, askotan, gaueko jardueretako giroa sortzeko lanak egiten ditugu lantegietan, hala nola frisoak margotu eta girlandak egin, batzuetan, material egokienak izan gabe. |
Materiala: Animazio turistikoa |
Inventar nuevas posibilidades o utilizar los objetos y materiales para darle nuevas utilidades son acciones que configuran vertientes de la creatividad. |
Aukera berriak asmatzea eta objektu eta materialei erabilera berriak ematea ere sormenaren aldaerak dira. |
Materiala: Animazio turistikoa |
lRevisará los objetos, materiales, espacios, locales, luces, etc., para sustituir lo que haya dejado de funcionar o se haya roto y disponer la limpieza, el orden, etc. |
lObjektuak, materialak, guneak, lokalak, argiak, etab. aztertuko ditu, ongi ez dabilena edo apurtu dena ordezkatzeko, garbitzeko prest uzteko, ordenatzeko... |
Materiala: Animazio turistikoa |
lProyectará nuevas actividades acordes con los nuevos grupos que vayan apareciendo y realizará la previsión de materiales y espacios. |
lDatozen talde berriei egokitutako jarduera berriak prestatuko ditu, eta material eta guneen aurreikuspena egingo du. |
Materiala: Animazio turistikoa |
Define al menos 3 actividades o manualidades que pue- das realizar con material reciclado de productos del hotel como tapones, botellas de plástico y briks, envases de yogures, etc. |
Definitu hoteleko objektu birziklatuekin (tapoiak, plastikozko botilak eta brikak, jogurten ontziak, etab.) egin ditzakezun 3 jarduera, gutxienez. |
Materiala: Animazio turistikoa |
lGestiona el inventario general en el sentido de negociar con proveedores, valorar la calidad, el rendimiento y la satisfacción de las equipaciones y material por parte de los usuarios, entendiendo estos últimos como trabajadores y clientes. |
lInbentario orokorra kudeatzen du: hornitzaileekin negoziatzen du, eta baloratzen ditu kalitatea, errendimendua eta erabiltzaileek (langileak eta bezeroak) ekipamenduarekiko eta materialekiko duten gogobetetzea. |
Materiala: Animazio turistikoa |
Solicitan la renovación de materiales, cambio de animadores o la organización de los turnos que luego indican al jefe de animación, proponen nuevas actividades, llevan el control de horas y pedidos, autorizan a la entrega de regalos o premios y también interaccionan con el cliente en mayor medida que su superior inmediato. |
Materialak berriztatzeko, animatzaileak aldatzeko edo txandak antolatzeko eskatzen dute, eta animazioko buruari adierazten diote gero; jarduera berriak proposatzen dituzte, orduen eta eskaeren kontrola daramate, opariak eta baimenak emateko baimena ematen dute, eta bere nagusiek baino zuzeneko harreman gehiago dute bezeroekin. |
Materiala: Animazio turistikoa |
lManejo de material electrónico. |
lMaterial elektronikoaren erabilera. |
Materiala: Animazio turistikoa |
Tiene una estructura de recursos humanos que ya se ha analizado en el capítulo 3, trabaja con una serie de materiales e instalaciones que se estudiarán en el capítulo 5, y cuenta con una serie de relaciones dentro del propio departamento que se definirán a continuación. |
Animazio turistikoko sailaren giza baliabideetako egitura aztertu da 3. kapituluan; lanerako erabiltzen dituen material eta instalazioak 5. kapituluan ikusiko ditugu, eta sailaren barruan sortzen diren harremanak jarraian definitzen dira. |
Materiala: Animazio turistikoa |
El material, el almacén que se utiliza para guardar este y los espacios de trabajo son comunes. |
Materiala, materiala gordetzeko biltegia eta laneko guneak komunak dira. |
Materiala: Animazio turistikoa |
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Komunikatzeko trebetasunak (15) |
Elaboración y preparación de materiales audiovisuales |
Ikus-entzunezko materialak egitea eta prestatzea |
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak |
Las técnicas para recabar información del cliente son variadas, desde la mera conversación con un guion previo, hasta la utilización de cuestionarios, fichas, material gráfico, etc. El asesor aplicará las técnicas que considere más adecuadas en función cliente con el que esté trabajando en cada momento. |
Asko dira bezeroari buruzko informazioa biltzeko teknikak, hala nola aldez aurretik prestatutako gidoi batekin egindako elkarrizketa hutsa, edo galdetegiak, fitxak, material grafikoa eta tankerako materialak erabiltzea. Aholkulariak egokien iritzitako teknikak baliatuko ditu, une bakoitzean duen bezeroaren arabera. |
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak |
El material audiovisual permitirá, por un lado, el análisis físico del cliente, y por otro, recoger información del tono de voz, los gestos, los tics, las formas de comportamiento, etc. del cliente. |
Ikus-entzunezko materialak, alde batetik, bezeroaren analisi fisikoa ahalbidetuko du, eta, bestetik, informazioa jasoko bezeroaren ahots-tonuari, keinuei, tikei, portaera moduei eta halakoei buruz. |
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak |
Durante la sesión de estudio y análisis del cliente, el asesor también tomará imágenes con materiales fotográficos, digitales, grabaciones, etc. |
Bezeroaren azterketa- eta analisi-saioan, aholkulariak irudiak hartuko ditu argazkiak, grabaketak eta halako bitarteko digitalak baliatuta. |
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak |
Material de entrenamiento en técnicas de comunicación. |
Komunikazio-tekniketan trebatzeko materiala. |
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak |
Material audiovisual. |
Ikus-entzunezko materiala. |
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak |
El material audiovisual permitirá, por un lado, el análisis físico del cliente, y por otro, recoger información del tono de voz, los gestos, etc. del cliente. |
Ikus-entzunezko materialak, alde batetik, bezeroaren analisi fisikoa ahalbidetuko du, eta, bestetik, informazioa jasotzea bezeroaren ahots-tonuari, keinuei eta halakoei buruz. |
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak |
¿Por qué es aconsejable usar materiales audiovisuales en el análisis del cliente en una asesoría en habilidades comunicativas? |
Zergatik aholkatzen da ikus-entzunezko materialak baliatzea bezero bati komunikatzeko trebetasunetan aholkularitza eskaintzeko? |
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak |
Las propuestas presentadas se complementan con el material pertinente con el fin de proporcionar al cliente una idea clara de los resultados previstos en el área de comunicación. |
Aurkeztutako proposamenak osatzeko, material egokia ipiniko da, bezeroari ideia argi bat emateko komunikazioaren alorrean aurreikusitako emaitzen gainean. |
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak |
Este puede utilizar varios materiales de apoyo: |
Horretarako, hainbat material balia ditzake babes gisa. |
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak |
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Krokizazioa (3) |
A.De una pieza material,que el alumno puede mover y observar desde distintos ángulos. |
A.Pieza material bat. Hala, ikasleak mugitu egin dezake, eta angelu desberdinetatik azter dezake. |
Materiala: Krokizazioa |
Para paliar este inconveniente, y hasta que el alumno se acostumbre a "ver" perspectivas, se podrían materializar las primeras piezas de las prácticas de forma rápida con materiales fácilmente moldeables como plastilina, tiza, etc. |
Eragozpen hori arintzeko, eta ikaslea perspektibak "ikusten" ohitu arte, aukera bat litzateke praktiketako lehen piezak modu azkarrean gauzatzea, plastilina, klariona eta antzeko material moldaerrazak erabiliz. |
Materiala: Krokizazioa |
Si al dibujar las vistas de una pieza aplicandoel método del primer diedro,se parte, como se ha dicho anteriormente, de la pieza material, se puede proceder de forma diferente a la analizada en lo expuesto hasta el momento. |
Baldin eta pieza baten bistak marrazteko abiapuntua,lehenengo diedroaren metodoaerabiliz, pieza materiala bada, orain arte azaldutakoa ez den beste modu batera marraztu daiteke. |
Materiala: Krokizazioa |
Zehar-lerroa (170) |
Puedes acceder a estos materiales escaneando los siguientes códigos QR. |
Material horietara iristeko, QR kode hauek eskanea ditzakezu. |
Materiala: Sistemen integrazioa |
3Elaborar materiales de información y sensibilización en materia de empleo valorando el uso de las tecnologías de la información y la comunicación. |
3Enplegu-arloan informatzeko eta kontzientziatzeko materialak prestatzea, informazioaren eta komunikazioaren teknologien erabilera baloratuta. |
Materiala: Sistemen integrazioa |
✓Producción de materiales de difusión y sensibilización que incorporen la perspectiva de género de manera transversal y sistemática. |
✓Genero-ikuspegia modu transbertsal eta sistematikoan bilduko duten hedapen- eta kontzientziazio-materialak ekoiztea. |
Materiala: Sistemen integrazioa |
b) Elaboración de materiales |
b) Materialak prestatzea |
Materiala: Sistemen integrazioa |
nEn términos generales, una buena campaña contará con una serie de materiales que habitualmente incluyen pósteres y tarjetas postales, camisetas, presentaciones, folletos, fichas de información y peticiones, así como materiales en la web. |
nOro har, kanpaina on batek material sorta bat izango du eta, sarritan, honako hauek izango ditu: posterrak eta postalak, kamisetak, aurkezpenak, eskuorriak, informazio-fitxak eta eskabideak, bai eta webguneko materialak ere. |
Materiala: Sistemen integrazioa |
Diseño de materiales de información y sensibilización en materia de empleo |
Lan-arlorko informazio- eta sentsibilizazio-materialak diseinatzea |
Materiala: Sistemen integrazioa |
Potenciar la elección de materiales y libros de texto inclusivos y coeducativos. |
Material eta ikasliburu inklusibo eta hezkidetzaileen hautaketa bultzatu. |
Materiala: Sistemen integrazioa |
Material impreso distribuido por correo o personalmente |
Postaz edo aurrez aurre banatutako material inprimatua |
Materiala: Sistemen integrazioa |
NO USE MATERIALes ABRASIVOS, LÍMPIELAS Y ENGUÁGUELAS CON AGUA TIBIA CON JABÓN Y SÉQUELAS CON UN PAÑO SAVE. |
EZ ERABILI MATERIAL URRATZAILERIK, GARBITU UR EPELA ETA XABOIA ERABILIZ, ETA LEHORTU ZAPI LeuN BATEZ. |
Materiala: Sistemen integrazioa |
“Podemos ver y comprobar fácilmente el derroche de las cosas materiales. |
«Gauza materialen zarrastelkeria erraz ikusi eta egiazta dezakegu. |
Materiala: Sistemen integrazioa |
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Irudia eta soinua (73) |
- Hutsean (300.000 km/s) nahiz beste bitarteko material batzuetan barreia daiteke. Hala ere, bere abiadura murriztu egiten da, barreiatzen den bitartekoaren dentsitatearen arabera. |
Se puede propagar tanto en el vacío (300 000 km/s) como en otros medios materiales, aunque su velocidad disminuye en función de la densidad del medio en el que se está realizando la propagación. |
Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx |
Objektuak eratzen dituzten materialak honelakoak izan daitezke: |
Los materiales que constituyen un objeto pueden ser: |
Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx |
- Opakuak: ez diote argiari igarotzen uzten; beraz, jasotzen duten energia bero bihurtzen da. Material opakuak dira, adibidez, harriak eta egurra. |
Opacos: aquellos que no dejan pasar la luz, por lo que la energía que reciben se transforma en calor. Las piedras o la madera son ejemplos de materiales opacos. |
Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx |
- Gardenak: argiari igarotzen uzten diote; beraz, jasotzen duten energia argi transmititu gisa igortzen dute. Material mota honen adibiderik onena atmosfera da. |
Transparentes: aquellos que permiten el paso de luz de manera que la energía que reciben se remite como luz transmitida. La atmósfera sería el ejemplo por excelencia de este tipo de materiales. |
Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx |
Argiak objektu bat jotzen duenean, argi-sortek hainbat modutara joka dezakete, material motaren eta gainazalaren arabera: islapena, errefrakzioa, dispertsioa, difrakzioa, transmisioa, xurgapena eta polarizazioa. Hona hemen kontzeptu horien azalpenak: |
Cuando la luz incide sobre un objeto, los haces se pueden comportar de muy distintas formas en función del tipo de material y de cómo sea su superficie: reflexión, refracción, dispersión, difracción, transmisión, absorción y polarización, que se explican a continuación: |
Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx |
Argi-sorta batek gainazal bat jo ondoren duen norabide-aldaketa da islapena, eta, materialaren ezaugarrien arabera, modu batekoa edo bestekoa izango da. Islatutako argi-sortak hartzen duen norabidea Snell-en legearen araberakoa da: lege horrek ingurune bakoitzaren errefrakzio-indizearen eta ingurune bakoitzaren irteera-angeluaren arteko erlazioa ezartzen du, normalarekiko. |
La reflexión es el cambio en la dirección que experimenta un haz lumínico tras incidir sobre una superficie que variará dependiendo de las características constitutivas del propio material. La dirección que toma el haz reflejado depende de la ley de Snell, que establece la relación entre el índice de refracción de cada medio con el ángulo de salida de cada medio con respecto de la normal. |
Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx |
Argi-sorta batek ingurune batean barreiatzean bere intentsitatea pixkanaka txikitzen duenean gertatzen da. Argi gisa xurgatutako energia bero-energia bihurtzen da. Horrela, argi zuriak gainazal bat jotzen duenean, gainazal horrek espektroaren zati bat xurgatzen du eta uhin-luzera jakin batzuk islatzen ditu, eta horiek osatzen dute objektuaren kolorea. Hainbat xurgapen mota daude, materialak xurgatzen dituen uhin-luzeren motaren arabera. Hala, xurgapena erabatekoa, partziala edo selektiboa izan daiteke. Hortaz, objektu batek argiaren osagai guztiak islatzen baditu, zuria izango da, eta, kontrakoa gertatuz gero, beltza. |
Se produce cuando un haz disminuye paulatinamente su intensidad al propagarse por un medio. La energía absorbida en forma de luz se transforma en energía en forma de calor. De esta manera, cuando la luz blanca incide sobre una superficie, esta absorbe una parte del espectro y refleja una serie de longitudes de onda que constituyen el color de dicho objeto. Existen diferentes tipos de absorción en función de qué tipo de longitudes de onda absorba el material. De esta manera, puede darse una absorción total, parcial y selectiva. Así, si un objeto refleja todas las componentes de la luz, será blanco, y si sucede lo contrario, será negro. |
Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx |
- Errefrakzio bikoitza: Nicol-en prisma batean gertatzen da. Nicol-en prisma esperimentu bat da, fotoelastikotasuna aztertzeko erabiltzen dena. Kaltzitarekin egiten da. Kaltzita errefrakzio bikoitza egiteko ahalmena duen material garden bat da. Hala, kaltzita zeharkatzen duen argiak bere konpresio-mailaren araberako polarizazioa izango du. |
Doble refracción: es un fenómeno que se produce en un prisma de Nicol, que es un experimento que se emplea para el estudio de la fotoelasticidad. Está construido con calcita, un material transparente que tiene las características de poder realizar una doble refracción, de manera que consigue que la luz que atraviesa esté más o menos polarizada en función de su grado de compresión. |
Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx |
Lente berezi hauen eginkizun nagusia hau da: pelikula inpresionatzeko lentera iritsiko den argiaren espektro-eraketa kontrolatzea eta eraldatzea. Besteak beste, beiraz, gelatinaz eta plastikoz eginda egoten dira, eta objektiboetan hariztatzen dira. Hainbat mota daude: |
La función principal de estas lentes singulares es la de controlar y transformar la constitución espectral de la luz que llegará a la lente para impresionar la película. Suelen estar fabricados de materiales como vidrio, gelatina o plástico que se enroscan en los objetivos. Existen diferentes tipos: |
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Iturri mota honek material erdi-eroale bat dauka, korronte elektrikoak zeharkatzen duenean argia ematen duena. Erabiltzen den material erdi-eroalearen arabera, igortzen duten argiak kolore mota bat ala beste bat edukiko du. Material horiek printzipio fotoelektrikoari esker funtzionatzen dute: material batzuek, korronteak zeharkatzen dituenean, argia sortzen dute. LEDez osatuta daude: LEDak diodoak dira eta modu zehatz batean funtzionatzen dute. |
Este tipo de fuentes están compuestos por un material semiconductor que, al ser atravesado por la corriente eléctrica, proporciona luz. El tipo de color de la luz que emitan va a depender del material semiconductor que se emplee. Estos materiales funcionan gracias al principio fotoeléctrico, por el que algunos materiales, al ser sometidos al paso de la corriente, generan luz. Están compuestos por led, que son diodos y tienen un funcionamiento concreto. |
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Instalatze eta mantentze lanak (114) |
La mayoría de los materiales de construcción tienen una estructura porosa capilar pudiendo provocar una patología llamada humedad por capilaridad que se da en paredes de plantas bajas y sótanos, donde no existe un aislamiento suficiente. La consecuencia es la ascensión de la humedad proveniente del subsuelo. |
Eraikuntza-material gehienek barne-egitura porotsua dute (kapilarra), eta ondorioz, kapilaritate bidezko hezetasun patologiak eragin ditzakete eraikinetan, batez ere, behe-oinetan eta sotoetan, lurpeko hezetasunak gora egiten baitu behar adina isolatzen ez badira. |
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En la tabla 1.7 damos los valores de los módulos de elasticidad y del factor K para algunas de las conducciones más utilizadas en la distribución de agua. |
1.7 taulan jaso dira uraren banaketan gehien erabiltzen diren materialen elastikotasun-moduluaren eta K koefizientearen balioak. |
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Las baterías de contadores podrán estar fabricadas en acero galvanizado, acero inoxidable, polipropileno (PP-R) e incluso en polietileno (PE), siendo en ocasiones facultativo de la entidad territorial competente y/o empresa suministradora local, la aceptación del material con el que esté fabricado dicho elemento. |
Kontagailuen multzoak altzairu galvanizatuz, altzairu herdoilgaitzez, polipropilenoz (PP-R) edo polietilenoz (PE) egin daitezke. Batzuetan, lurraldeko erakunde eskudunaren edo tokiko enpresa hornitzailearen esku egoten da material bat onartu ala ez. |
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En las vainas pasamuros, se interpondrá un material plástico para evitar contactos inconvenientes entre distintos materiales. |
Horma-zorroetan, material plastiko bat jarriko da, material desberdinen arteko kontaktu desegokiak saihesteko. |
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La elección de uno u otro material, dependerá en gran parte del criterio del proyectista o instalador, según el caso, e igualmente del tipo de uso que tenga la instalación, así como de la normativa de referencia al tramo que se ejecute, ya que en determinados circuitos o instalaciones como las de contra incendios, los tramos que discurran vistos deberán ser de acero, con el objeto de garantizar la suficiente resistencia al fuego y la temperatura que se alcanza durante un incendio. |
Materialen aukeraketa irizpide hauen mendekoa izaten da neurri handi batean: kasuan-kasuan, proiektuaren egilearen edo instalatzailearen irizpidea, instalazioaren erabilera eta exekutatuko den adarrari lotutako araudia. Izan ere, zenbait zirkuitu edo instalaziotan, hala nola suteen aurkakoetan, hoditerien ageriko adarrek altzairuzkoak behar dute izan, suarekiko eta suteetan izaten diren tenperaturekiko erresistentzia bermatze aldera. |
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La celeridad en las tuberías de materiales plásticos (PVC y PE) resulta independiente del diámetro y es función únicamente de la presión, ya que la relación D/e es constante, si se mantiene la presión nominal. |
Plastikozko materialen (PVC eta PE) lastertasuna ez da diametroaren mendekoa, soilik presioaren mendekoa baizik. Izan ere, D/e erlazioa konstantea da, presio izendatuari eusten bazaio. |
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En un agua que inicialmente no produzca incrustaciones, precipitará si: |
Berez metakinik eratuko ez lukeen uretan, materialak prezipituatu egingo dira baldin eta: |
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El estudio de la corrosión y de los métodos para su prevención requiere de esfuerzos multidisciplinares. El «factor corrosión» es fundamental en el proceso de selección de materiales y diseño de las estructuras. Son múltiples los sistemas de protección existentes y la experiencia ha demostrado que muchas veces la solución óptima se alcanza integrando varios de ellos. |
Korrosioaren azterketak eta fenomeno horri aurre hartzeko metodoek diziplinarteko ahaleginak eskatzen dituzte. Korrosioa funtsezko alderdia da materialak hautatzeko eta egiturak diseinatzeko orduan. Asko dira korrosiotik babesteko sistemak, eta esperientziak erakutsi duenez, sarritan, haietako zenbait konbinatuz lortzen da babesik onena. |
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= constante del material de la tubería. |
= materialaren mendeko konstante bat. |
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Independientemente a esta clasificación existen otros materiales no contemplados en esta lista e igualmente aptos para la canalización de agua de consumo humano, como referencia puede tomarse la clasificación realizada por la Guía Técnica sobre tuberías para el transporte de agua a presión, documento de referencia elaborado por el CEDEX en el año 2003 o el Manual Técnico de Tuberías Plásticas en Edificación de AseTUB editado por AENOR en 2011. |
Badira aurrez aurkeztutako zerrendan aipatzen ez diren zenbait material, haiek bezain egokiak direnak giza kontsumorako ura kanalizatzeko. Erreferentzia gisa Gida Teknikoak egindako sailkapen bat erabil daiteke, uraren garraio presurizaturako hodiak barne hartzen dituena. Erreferentziazko dokumentu hori CEDEX-ek egina da, 2003an. ASETUBen eraikingintzarako plastikozko hodien eskuliburu teknikoa ere erabil daiteke, AENOR-ek 2011an argitaratutakoa. |
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Ostalaritza eta turismoa (95) |
Unas instalaciones mal diseñadas o construidas con materiales inadecuados facilitan los focos de contaminación, que incrementan de forma notable los peligros ya inherentes a la actividad que se desarrolla en una cocina. |
Gaizki diseinatutako instalazioek, edota material desegokiak erabiliz eraikitakoek, kutsadura-fokuak sortzea errazten dute, eta horiek nabarmen handitzen dituzte sukaldean egiten den jarduerak berezko dituen arriskuak. |
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Utilización de materiales de dudosa calidad y que no corresponden a la normativa vigente (rugosos, difíciles de desinfectar, etc.). |
Zalantzazko kalitatea duten eta indarrean dagoen legedia betetzen ez duten materialak erabiltzea (zimurtsuak, desinfektatzeko zailak, etab.). |
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Disposición incorrecta de material, como por ejemplo la altura de las mesas o equipamiento de cocción en número o capacidad inadecuados. |
Material desegokia izatea, esaterako: mahaien altuera edota egosketa-ekipamenduen kopuru eta edukiera desegokiak izatea. |
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Los factores que se desarrollan a continuación deben ser material de análisis a priori de la puesta en marcha del montaje de una cocina: |
Segidan landuko diren faktore hauek ongi aztertu behar dira sukalde bat muntatzen hasi aurretik: |
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Seleccionar las características de las materias primas (calidad, naturaleza y presentación comercial), de modo que permitan elegir el material apropiado y su uso racional. |
Lehengaien ezaugarriak hautatzea (kalitatea, jatorria eta merkaturatzean aurkezteko modua), material egokia aukeratu eta hori modu arrazionalean erabili ahal izateko. |
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Mantenimiento: considerar las necesidades de mantenimiento: acceso, espacio de trabajo, limpieza y recambios, así como almacenaje de materiales de limpieza. |
Mantentze-lanak. Mantentze-premiak aztertzea: sarbidea, lanerako espazioa, garbitasuna, ordezko piezak, eta garbitzeko materialen biltegiratzea. |
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Construcción: decidir materiales para suelos, paredes y techos, así como, necesidades en cuanto a drenaje, higiene, limpieza, durabilidad, reducción de ruido, reflexión de luz, acceso a servicios. |
Eraikuntza. Zoruan, hormetan eta sabaian zer material jarri erabakitzea, bai eta arlo hauetan zer premiak dauden zehaztea ere: drainatze-sistema, higienea, garbitasuna, iraunkortasuna, zarata gutxitzea, argiaren isla, zerbitzuak erabiltzeko modua… |
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Seguridad alimentaria y APPCC: refrigeración de todas las salas, marcha hacia delante de los alimentos, materiales resistentes y de fácil limpieza, sistemas de desinfección, prever la gestión de residuos sólidos y líquidos, etc. |
Elikadura-segurtasuna eta AKPKA: hozte-sistema gela guztietan, elikagaien aurreranzko martxa, material gogorrak eta erraz garbitzekoak, desinfektatze-sistemak, hondakin solidoen eta likidoen kudeaketaren aurrezehaztapena, etab. |
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La correcta circulación de los productos y el empleo de los materiales y equipos adecuados garantizarán una higiene y resultados óptimos. |
Produktuek zirkulazio zuzena izateak eta material nahiz ekipamendu egokia erabiltzeak higiene eta emaitza ezin hobeak bermatuko dituzte. |
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Desde un punto de vista general, se puede afirmar que la suciedad está formada por partículas heterogéneas adheridas entre sí y a un material de soporte mediante una sustancia que ejerce de unión. |
Ikuspegi orokor batetik, adierazi daiteke zikintasuna partikula heterogeneo batzuek osatzen dutela, elkarri itsatsita eta euskarri-material bati itsatsita daudenak, substantzia baten bidez. |
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