Emaitzak: 253

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (5)
Azpimarratu nahiko genuke Archives Balenciaga, Paris-eko laguntza berezia, proiektu honi jarraipena egin diotelako eta traje, osagarri, argazki, marrazki eta dokumentu ugari utzi dizkigulako maileguan. Nos gustaría subrayar la excepcional ayuda de Archives Balenciaga, París, que han seguido este proyecto con interés y que han facilitado el préstamo significativo de trajes, accesorios, fotografías, dibujos y documentos.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakiaren koloreak: hori urre-kolorea, gorri bizia eta liturgiaren morea, beltz soila, zuria eta marroia...", baina baita ere "... ezki-berdea, zuria, zuri hautsia, artile kolorea, karamelu-kolorea, kafesnea, sator-kolorea arrosa biziarekin askotan, berde azidoa edo Sevresko urdina". Are gehiago, Balenciagak oso modu berritzailean nahasten ditu koloreak -mostaza horia eta beltza, limoi horia eta arrosa bizia-, nabarmentasuna emanez multzoari, prentsaren arabera espainiar nabarmentasuna. Tonu eztiak ere badaude jostunaren paletan, hala nola gris ondua edo zilarreztatua, beige gorritua edo gaztaina-kolorea, eta kafe -koloretik txokolate-kolorera igarotzen da, argazkigintzak hain nekez erreproduzitu dezakeen moduan. Jostunak parpaila zeharka erabiltzen du soineko eta berokietan, zerrendatan eta baita motibo moztuekin ere, bai inkrustatuta bai aplikatuta. 1935etik 1949ra, Balenciagak, Belle-Epoque garaian bezala, parpailezko medailoiak eta girlandak jartzen ditu hondo argi batean (23. eta 49. or. il.). Garai horretan bertan, parpaila estuko bolanteak soineko estuen gainean jartzen ditu, horizontalean; efektu hori ehunen fabrikatzaileek ere imitatu zuten. Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. Balenciaga es un maestro en el arte del color y tiene preferencia por los colores "... de la tauromaquia: el amarillo dorado, el rojo escarlata y el morado de la liturgia, un negro austero, el blanco y el marrón..." pero también "...tonos verde tilo, blanco, blanco roto, crudo, caramelo, café con leche, topo a menudo subido de rosa intenso, verde ácido, o de azul de Sévres". Mejor incluso, Balenciaga los conmina de manera innovadora, como el amarillo mostaza y el negro, el amarillo limón y el rosa intenso, atribuyéndoles una teatralidad, que la prensa califica de española. Los tonos suaves, sin embargo, forman parte de su paleta como el gris ahumado o plateado, el beige rosado o incluso los castaños, variando del café al chocolate y que la fotografía reproduce con dificultad. El modisto utiliza el encaje al bies para sus vestidos y sus abrigos, en bandas o incluso con motivos recortados, ya sean incrustados, o bien aplicados. De 1935 a 1949, Balenciaga, como en la Belle-Epoque, aplica sobre fondo claro medallones y guirnaldas de encaje (il. p. 23 y 49). En la misma época, se disponen pequeños volantes de estrechos encajes horizontalmente sobre vestidos tubo, efecto a su vez imitado por los fabricantes de telas.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

70b- Bezeroarentzako bildumaren marrazkia erakuskariarekin, deskribapena eta salneurria 20.000 libera soinekoak eta 110.000 libera berokiak. Archives Balenciaga, Paris. 70b- Ilustración de colección para dienta con muestra, descripción y precio 120 000 francos por el abrigo, 110 000 francos por el gabán. Archives Balenciaga, París.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

71 a- Bildumaren marrazkia bezeroarentzat: gaueko soinekoa eta erakuskaria, 1950, 7. zkia., muselina eta Chantilly parpaila, frantsesezko deskribapenarekin, 190.000 liberako salneurria. 71a- Ilustración de colección para dienta; vestido de noche y muestra, 1950, n" 7, muselina y encaje Chantilly con descripción en francés, precio 190 000 francos.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

71b- Bildumaren marrazkia bezeroarentzat: soineko bera eta erakuskaria ingelesezko deskribapenarekin. Archives Balenciaga, Paris. 71b- Ilustración de colección para dienta: mismo vestido y muestra con descripción en inglés. Archives Balenciaga, París.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Administrazioa eta kudeaketa (1)
Ejemplos de propiedad industrial: marcas o signos distintivos de producción y de comercio, películas de cine, patentes de invención, nombres comerciales y rótulos de los establecimientos, dibujos industriales y dibujos artísticos. Jabetza industrialaren adibide batzuk: ekoizpeneko eta merkataritzako marka edo ikur bereizgarriak, zinemako filmak, asmaketa-patenteak, merkataritza-izenak eta establezimenduetako errotuluak, marrazki industrialak eta artistikoak.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Elektrizitatea eta elektronika (20)
Podemos seguir el mismo proceso anterior, pero es más rápido copiar el dibujo hecho en la capa de serigrafía y traerlo a ésta. Horretarako, aurreko prozesu berari jarrai diezaiokegu, baina lana bizkorragoa da serigrafia-geruzan egindako marrazkia kopiatzen eta oraingora ekartzen badugu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Seleccionamos el dibujo a insertar Txertatu nahi dugun marrazkia hautatu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

A continuación, pulsando dos veces sobre el dibujo de nuestro depósito, abriremos la ventana de propiedades, donde seleccionaremos: Jarraian, andelaren marrazkian bi aldiz sakatzen badugu, propietateen leihoa irekiko dugu, eta han, aukera hau hautatuko dugu:

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Colocaremos en pantalla un dibujo que indique, por ejemplo el giro de las aspas de un molino en función del valor de una variable. Adibidez, aldagai baten balioaren arabera, errota baten hegalen biraketa adieraziko duen marrazkia jarriko dugu pantailan.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

(Divisiones principales) divide el valor observable en el número de intervalos definido (cuatro divisiones, en el dibujo). (Zatiketa nagusiak) Ikus daitekeen balioa zehaztutako tarte kopuruaren arabera zatitzen du (lau zatiketa, marrazkian).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Para ello, estando activado el iconoObstacley visualizada únicamente la capaSST,seleccionar todo el dibujo -abriendo un rectángulo que lo contenga- y ejecutar el comandoCopydel menú contextual. Horretarako,Obstacleikonoa aktibatuta dugula etaSSTgeruza soilik ikusgai dagoela, hautatu marrazki osoa (hori duen laukizuzena irekiz) eta exekutatu laster-menuanCopykomandoa.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Un solo elemento remoto (RTU) está conectado al sistema de control (MTU) mediante una línea de comunicación (dibujo 1 de la figura). Urrutiko elementu bakar bat (RTU) dago kontrol-sistemara konektatuta (MTU), komunikazio-linea baten bitartez (irudiko 1. marrazkia).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Reacciones epilépticas (en el 2000, en Japón, una serie de dibujos animados de la televisión, con pequeños monstruos de brillantes colores y mucha acción, provocó la alarma, pues muchos niños presentaron síntomas de epilepsia debidos al bombardeo de color y movimiento de uno de los episodios de esa serie). Erreakzio epileptikoak (2000. urtean, Japonian, kolore biziko eta akzio askoko munstro txikiak zituen telebistako marrazki bizidunen telesail batek alarma piztu zuen; izan ere, haur askok epilepsia-sintomak izan zituzten telesailaren pasarte bateko kolore- eta mugimendu-bonbardaketaren ondorioz).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Es el color de fondo (porción de dibujo sin “llenar”) Atzeko planoaren kolorea da (“bete" gabe dagoen marrazkiko zatia).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Vamos a partir de la imagen de un motor, creada con una aplicación de dibujo cualquiera, y guardada en formatoBMP. Motor baten irudia hartuko dugu abiapuntu gisa. Irudia marrazkiak egiteko edozein aplikaziorekin sortu da, etaBMPformatuarekin gorde da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (3)
Seguramente se ha pensado que son necesarios algunos planos o dibujos, así como algunas instrucciones escritas, es decir, una documentación gráfica y una documentación escrita. Ziurrenik plano edo marrazki batzuk beharrezkoak direla pentsatuko zenuten, idatzizko jarraibide batzuekin; alegia, dokumentazio grafikoa eta idatzizko dokumentazioa behar da.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Estas informaciones pueden ayudar a interpretar aspectos que no han quedado suficientemente claros en los dibujos. Informazio horiek lagungarriak izan daitezke marrazkietan behar bezain argi geratu ez diren alderdiak interpretatzeko.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Reciben el nombre dejunta corridalos suelos realizados con baldosas en los que las juntas se comunican por distintas habitaciones y pasillos continuando a lo largo de ellas el mismo suelo y dibujo. Etxebizitzan marrazki mota bereko baldosaz egindako zoruak ditugunean eta zoru horietako junturak hainbat gela eta korridoretan etenik gabe zabaltzen direnean,juntura jarraituaesaten zaio horri.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Gizarte eta kultura zerbitzuak (13)
la imitación, el lenguaje, el dibujo y la imagen mental, así todas ellas permiten representar la realidad de forma libre y sin tener que limitarse al momento en que se produce la acción que representa. imitazioa, mintzaira, marrazkia eta irudi mentala; horien bidez umeak nahierara irudika dezake errealitatea, irudikatutako ekintzaren unera mugatu beharrik gabe.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Por ejemplo, se puede realizar un dibujo del cuerpo humano y señalar los golpes de voz de cada una de las partes del cuerpo. Esate baterako, giza gorputzaren marrazkia egin daiteke, eta gorputzeko atal bakoitzaren ahots-kolpeak adierazi.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

También se pueden representar mediante dibujos. Era berean, marrazkien bidez irudika daitezke.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

a partir de marionetas, dibujos, muñecos, como un cuento, disfrazados de los personajes, etc. txotxongiloekin, marrazkiekin, panpinekin, ipuina balitz bezala, mozorrotuta eta abar.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Es aconsejable utilizar cajas, cestas o estanterías con símbolos, dibujos o fotografías que ayuden a su identificación, ya que de esta forma se favorece la autonomía del niño. Komeni da kaxak, saskiak edo apalak erabiltzea, identifikatzen laguntzeko ikurrak, marrazkiak edo argazkiak dituztenak, horrela haurraren autonomia bultzatzen baita.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

También es importante enseñarle a mirar cuentos, nombrándole el contenido de las ilustraciones. Ipuinak ikusten ere erakutsi behar diogu, eta marrazkiak zer diren adierazi.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Por ejemplo, cuando esté seco pueden rasgarlo en partes pequeñas y pegarlo sobre una cartulina de color que realce el trabajo, o utilizarlo como fondo para realizar un collage o para dibujar. Lehortu denean, adibidez, zati txikiak egin ditzakegu, eta lana nabarmenduko duen kolorezko kartoi mehe batean itsats ditzakegu; collage bat edo marrazki bat egiteko atzealdetzat ere erabil dezakegu.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En grupos de tres personas, haced una recopilación de dibujos de animales que representen sonidos agudos (pájaros, ovejas, etc.) y de animales que representen sonidos graves (vaca, cerdo, etc.). Hiru pertsonako taldeetan banatu, eta animalien marrazkiak bildu behar dituzue soinu altuak eta soinu baxuak irudikatzeko. Soinu altuetarako, txoria, ardia eta abar izan daitezke; baxuetarako, berriz, behia, txerria eta abar.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

La letra debe ser suficientemente grande para que se pueda leer sin problemas (por ejemplo, Arial de tamaño 14) y debe contener un dibujo que se refiera a la letra y la partitura de la canción. Arazorik gabe irakurtzeko moduko letra-tamaina (adibidez, arial 14) erabiliko dugu, eta kantaren letrarekin eta partiturarekin lotutako marrazki edo irudi bat jarriko diogu.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

D Realizar algún dibujo sobre el cuento. Ipuinari buruzko marrazkiren bat egitea.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (3)
Aunque existen diversos modelos en el mercado, veamos a continuación un ejemplo práctico con un dibujo. Merkatuan hainbat eredu dauden arren, ikus dezagun adibide praktiko bat marrazki batekin.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Observa los siguientes pares de dibujos y coméntalos. Begiratu marrazki hauei eta egin iruzkinak.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Explica lo que está mal en el siguiente dibujo. Azaldu zer dagoen gaizki marrazki honetan.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Informatika eta komunikazioa (1)
Proporcionar equivalentes no textuales (dibujos, videos, sonido) del texto es también beneficioso para algunos usuarios, especialmente los analfabetos o personas con dificultad para la lectura. Testuzkoak ez diren baliokideak (marrazkiak, bideoak, soinua) eskaintzea ere onuragarria da erabiltzaile batzuentzat, batez ere analfabetoentzat edo irakurtzeko zailtasunak dituztenentzat.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (39)
Realizar una exposición con distintas muestras de aromas, acompa-ñados de la parte de la planta de donde se extraen, al natural, en foto o en dibujo. Egin aromen erakusketa bat: aromaren ondoan jarri aroma erauzteko erabiltzen den landarearen zatia (naturala, argazkia edo marrazkia).

Materiala: Elektroestetika

la historia de muchas personas tiene un cajón repleto de apreciadas plantas, "trucos" a menudo cargados de una descono-cida sabiduría que nos han llegado por voz de nuestros mayores, o entre las páginas siempre decoradas con dibujos que huelen a verde. hainbat pertsonaren historiek landare preziatuz jositako kaxoi bat daukate, gure nagusien ahoetatik edo berde-usaina duten marrazkiez apaindutako orrien artean heldu zaizkigun jakituria ezezagunez betetako “trukuak” dira horiek.

Materiala: Elektroestetika

El punto superior del ángulo queda bastante alto igual que en el dibujo anterior pero el final de la ceja queda por debajo de LI1. Angeluaren goiko puntua nahiko altu geratzen da, aurreko marrazkian bezala, baina bekainaren amaiera LI1-en azpitik geratzen da.

Materiala: Elektroestetika

Serán de interés un dibujo en blanco y negro del rostro del cliente que posibilite hacer anotaciones visuales para futura referencia o comparación. Interesgarria da bezeroaren aurpegiaren marrazki bat egitea zuri-beltzean, oharrak egin eta hurrengo batean erreferentzia edo konparazio moduan erabiltzeko.

Materiala: Elektroestetika

Puede ser una buena práctica que el alumno, a partir de una fotografía o dibujo de un maquillaje artístico, se inicie en el camino de la creación, haciendo su propia interpretación de ésta, añadiendo o eliminando elementos, haciendo variaciones con el color, etc. Ariketa ona da ikasleak makillaje artistiko baten argazkia edo marrazkia oinarri hartu eta sortzen hastea, interpretazioa pertsonala eginez, osagaiak gehituz edo kenduz, kolorea aldatuz, etab.

Materiala: Elektroestetika

Podremos encontrar en él trabajos totales o parciales (ojos, bocas, zonas corporales etc.), dibujos y esquemas, todo ello cuanto más referenciado y explicado mejor, así como anotaciones de determinadas marcas de productos y colores con su numeración comercial que nos hayan ayudado a un buen resultado, que nos hayan recomendado otros profesionales, etc. Lan osoak edo zatiak (begiak, ahoak, gorputz-atalak, etab.) izan ditzakegu, marrazkiak eta eskemak (zenbat eta erreferentzia eta azalpen gehiago eduki, hobe), eta produktu eta kolore jakinen markak ere bai zenbaki eta guzti (gustura erabili ditugunak, beste profesionalek gomendatu dizkigutenak, etab.).

Materiala: Elektroestetika

A continuación vemos una serie de dibujos que podrían servir de base para diferentes interpretaciones y variaciones según criterio del profesional. Jarraian ikusiko ditugun marrazkiak oinarria izan daitezke hainbat interpretazio eta aldaera egiteko, betiere profesionalaren irizpideei jarraituz.

Materiala: Elektroestetika

Rellenaremos el trazado de la forma de los ojos con delineador líquido de color negro (Figura 8.12). Begietako marrazkia delineatzaile likido beltzarekin beteko dugu (8.12. irudia).

Materiala: Elektroestetika

En ese caso, el extremo del trazado se ha completado con unas líneas inclinadas para dar más expresividad y aportar un factor de originalidad al maquillaje. Oraingo honetan, marrazkiaren ertzari lerro inklinatu batzuk erantsi dizkiogu, adierazkorra izan dadin eta makillajea originala izan dadin.

Materiala: Elektroestetika

El dibujo de los labios se sitúa en el centro de la boca, y será de tamaño pequeño y con el labio superior más largo en su línea horizontal, que el inferior. Ezpainen marrazkia ahoaren erdian egiten da; txikia izango da, eta goiko ezpaina behekoa baino luzeagoa izango da lerro horizontalean.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (53)
Así, cada dibujo es el resultado de una selección de características importantes para transmitir el mensaje deseado, en detrimento de otros rasgos secundarios. Hala, bada, nahi den mezua transmititzeko ezaugarri garrantzitsuen emaitza da marrazki oro, bigarren mailako beste ezaugarri batzuen kalterako.

Materiala: Irudia

"Blanca nieves y los Siete enanitos", rodado en 1937, fue el primer largometraje realizado en dibujos animados. Edurnezuri eta zazpi ipotxakfilma, 1937koa, marrazki bizidunekin eginiko lehen film luzea izan zen.

Materiala: Irudia

Con este programa se pueden crear dibujos y texturas animadas, así como incorporar personajes animados a un fondo. Programa horren bidez, marrazki eta ehundura bizidunak sor daitezke, baita pertsonaia bizidunak atzealde batean txertatzea ere.

Materiala: Irudia

Hay casos en que los fondos panorámicos son dibujos, y así la producción es más barata. Zenbait kasutan, atzealde panoramikoak marrazkiak dira, eta, hala, merkeagoa da produkzioa.

Materiala: Irudia

El siguiente paso es la grabación de cada cuadro con la cámara de vídeo, que se sujeta verticalmente a la bancada donde se colocan los dibujos, uno a uno. Hurrengo urratsa koadro bakoitza bideo-kamerarekin grabatzea da. Bideo-kamera bankadaren bertikalean finkatzen da, eta bertan jartzen dira marrazkiak banaka.

Materiala: Irudia

Contorno de personajes:En los dibujos clave que representan un movimiento es esencial definir la silueta y el contorno que adapta el personaje animado. Pertsonaien ingerada: mugimendua irudikatzen duten marrazki gakoetan funtsezkoa da pertsonaia bizidunak hartzen dituen silueta eta ingerada zehaztea.

Materiala: Irudia

Gracias a la mesa de dibujo, al trasluz de la nueva hoja podemos ver el dibujo anterior. Marrazketa-mahaiari esker, orri berriaren zeharrargian ikus dezakegu aurreko marrazkia.

Materiala: Irudia

Pero el objetivo final no es calcar el dibujo de abajo exactamente. Baina xede nagusia ez da beheko marrazkia zehazki kalkatzea.

Materiala: Irudia

Del primer dibujo al siguiente, cambia la posición de las piernas según corre. Lehen marrazkitik hurrengora, hanken posizioa aldatu korrika joan ahala.

Materiala: Irudia

Igual que la mesa de dibujo, esta base tiene sus dos correspondientes clavijas para anclar el fondo y los dibujos. Marrazketa-mahaiak bezala, oinarriak bi larako ditu, atzealdea eta marrazkiak ainguratzeko.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (7)
En el ejemplo representado en la figura 3-163, las señales A0]A5 son independientes; sin embargo, en la parte inferior del dibujo, cada uno de los tres hilos de la izquierda del bus, comparten la misma conexión o nombre de net con los unidos respectivamente a su derecha. 3-163 irudian irudikatutako adibidean, A0]A5 seinaleak independenteak dira; hala eta guztiz ere, marrazkiaren beheko aldean, busaren ezkerreko hiru harietako bakoitzak hurrenez hurren eskuinean elkartutakoen konexio edo net izen berbera du.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El Castillo de Chantilly actual es una reconstrucción del siglo XIX sobre planos del arquitecto Honorato Daumet para Enrique d'Orléans, duque de Aumale (1822-1897), que instaló allí sus colecciones de pinturas con obras de Rafael, Da Vinci, Delacroix...; de dibujos y de libros antiguos. Chantilly jauregia, gaur egun, Honorato Daumet arkitektoak XIX. mendean Aumeleko duke Henrike Orléanskoari (1822-1897) egindako planoen gaineko berreraikuntza da. Han ezarri zituen hainbat margolari famaturen obrekin osatutako margolan-bildumak (Rafael, Da Vinci, Delacroix...), marrazkiak eta liburu zaharrak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Se distinguen por su pico y esternón blandos, y por que no tiene un dibujo característico de las adultas, en forma de herradura en la pechuga. Moko eta bularrezur bigunak dituzte, eta, horrez gain, ez dute helduen marrazki bereizgarria bularrean: ferra-formako marrazkia.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Otros santuarios del arte son el Teatro Nacional, con un lujoso vestíbulo construido hace un siglo para presentar las obras de Ibsen, y el Museo Munch, que contiene más de cinco mil dibujos y pinturas del más renombrado artista noruego. Hona hemen artearen santutegiak: Antzoki nazionala (Nationaltheatret), duela mende bat Ibsenen arte-obrak aurkezteko eraikitako atarte dotore-dotorekoa eta Munch museoa, Norvegiako artista ospetsuena den artista horren bost mila marrazki eta pintura dituena.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Stedelijk Museum, se expone una colección de arte moderno, arte holandés e internacional con pinturas, esculturas, grabados, dibujos, fotografías, vídeo y cine, artes aplicadas y diseño industrial. Stedelijk Museum. Arte modernoaren, arte holandarraren eta nazioartekoaren bilduma zabala jasotzen du: margolanak, eskulturak, grabatuak, marrazkiak, argazkiak, bideoak, zinema, arte aplikatuak eta industria-diseinua.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

En la Plaza del Duomo se encuentra el conjunto más conocido de la ciudad de Florencia que está formado por la catedral, el baptisterio y el campanile .Es la más céntrica de la ciudad y recoge en su interior los edificios religiosos más importantes, todos ellos de mármol policromado con dibujos geométricos: Duomoaren plazan, Florentziako multzo arkitektoniko ezagunena dago: katedrala, bataiategia eta kanpandorrea (campanile). Duomoaren plaza hiriaren erdi-erdian dago, eta eraikin erlijioso garrantzitsuak ditu, guzti guztiak marmol polikromatuz eta marrazki geometrikoz apainduta.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Se utilizan también como apoyo a la promoción y llevan fotos, dibujos y otras imágenes, no sólo de los lugares, sino también de los servicios y productos turísticos, pero sin mencionar los precios. Hauek ere promozioan laguntzeko erabiltzen dira, eta tokien argazki, marrazki eta bestelako irudiez gain, turismo-produktu eta -zerbitzuenak ere edukitzen dituzte, baina preziorik jarri gabe.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (21)
Las dimensiones para los balcones, aparte las dadas en el dibujo, son las mismas que para las puertas. Balkoien neurriak, marrazkian emandakoak alde batera utzita, ateen neurrien berdinak dira.

Materiala: Egurraren teknologia

Se recorta la zanca según el dibujo de la huella. Mailagainaren marrazkiari jarraiki moztu behar da zankabea.

Materiala: Egurraren teknologia

Con el dibujo de la planta, hallamos el perímetro total interior y exterior, en planta, de la zanca y pasamanos. Oinplanoaren marrazkia izanik, zankabearen eta eskubandaren kanpoaldeak eta barnealdeak oinplanoan duten guztizko perimetroa kalkula dezakegu,

Materiala: Egurraren teknologia

Es de gran importancia elegir bien el papel, para evitar que el dibujo se malogre. Oso garrantzitsua da papera ondo aukeratzea, bestela litekeena baita marrazkia alferrik galtzea.

Materiala: Egurraren teknologia

aQue en las raspaduras pueda volverse a dibujar, sin que se emborrone. Karrakatzen ditugun lekuetan berriro marraztu ahal izatea, marrazkia zikindu gabe.

Materiala: Egurraren teknologia

El dibujo es un arte que tiene por objeto representar gráficamente formas e ideas, las cuales pueden realizarse a mano alzada o por medio de instrumentos especiales, siempre con la observancia de ciertas normas. Artea da marrazketa, eta formak eta ideiak grafikoki adieraztea da haren helburua. Esku hutsez egin daitezke marrazkiak, edo tresna bereziak erabiliz, eta arau jakin batzuk bete behar dira betiere.

Materiala: Egurraren teknologia

^ La penúltima capa, que es la que lleva impresa la extensa gama de colores, o dibujos decorativos. Azken-aurreko geruzak. Haren gainean inprimatzen dituzte koloreak eta marrazki apaingarriak, eta askotariko koloreetakoak izan daitezke.

Materiala: Egurraren teknologia

(Por dificultades de espacio, los dibujos están a diferente escala de la indicada en el rótulo.) (Leku-arazoak direlaeta, marrazkien eskala ezberdina da errotuluak adierazten duenaren aldean.)

Materiala: Egurraren teknologia

De ahí que hay que tener sólidos conocimientos técnicos y una gran facilidad para leer los dibujos. Hori dela eta, beharrezkoa da ezagutza tekniko sakonak eta marrazkiak irakurtzeko erraztasun handia izatea.

Materiala: Egurraren teknologia

Su superficie se presenta completamente lisa y pulimentada, formando dibujo la combinación de fibras que lo integran; la cara posterior, prensada en forma de tejido de malla, es apta para obtener motivos decorativos. Gainazala guztiz leunduta eta txartatuta egoten da, eta gainazaleko zuntzen konbinazioak marrazkia eratzen du. Atzeko aldea, berriz, sare-ehunaren modura prentsatzen dute, eta oso egokia da apaingarriak eratzeko.

Materiala: Egurraren teknologia

Zehar-lerroa (4)
Fig.1 En este dibujo vemos dos cojinetes radiales. 1. irudiaMarrazki honetan, bi kojinete erradial ikusten ditugu.

Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak

Libros de Tecnología y Dibujo Mecánico de la editorial edebe. (Formación Profesional de primer y segundo grado) edebe argitaletxeko teknologiako eta marrazki mekanikoko liburuak (lehen eta bigarren mailako Lanbide Heziketa).

Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak

Las fotografías y los dibujos han sido cuidadosamente preparados para contribuir a entender mejor los temas. Argazkiak eta marrazkiak kontu handiz prestatu dira, gaiak hobeto ulertzen lagundu dezaten.

Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak

De forma similar, en el dibujo vemos un sistema de bloqueo de guías. Era berean, marrazkian gidariak blokeatzeko sistema bat ikusten dugu.

Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak

Kimika (4)
En la industria de procesos, un conjunto estándar de símbolos se utiliza para preparar los dibujos de los procesos. Prozesuen industrian, ikur multzo estandar bat erabiltzen da prozesuen marrazkiak prestatzeko.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

El instrumento de símbolos utilizados en estos dibujos se basa generalmente en Sistemas de Instrumentación y Automatización de la sociedad (ISA) Norma S5.1.” Halako marrazkietan erabiltzen diren ikurrak Instrumentazio eta Automatizazio Sistemen S5.1 Arauan oinarritzen dira gehienetan".

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

En la industria de procesos, un conjunto estándar de símbolos se utiliza para preparar los dibujos de los procesos. Prozesuen industrian, ikurren multzo estandar bat erabiltzen da prozesuen marrazkiak prestatzeko.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

El instrumento de símbolos utilizados en estos dibujos se basa generalmente en Sistemas de Instrumentación y Automatización de la sociedad (ISA) Norma S5.1.” Halako marrazkietan erabiltzen diren ikurrak ISA Instrumentazio eta Automatizazio Sistemen S5.1 Arauan oinarritzen dira gehienetan".

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (1)
Tapar las plantas parcialmente rellenando de nuevo el surco (ver dibujos) Ildoa berriz betetzea, landareak partzialki estali arte (ikus marrazkiak).

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (1)
Nunca se falla con una película clásica, pero dependiendo del público se proyectará cine familiar, de aventuras, comedias románticas o dibujos animados o por ordenador. Film klasikoekin beti asmatzen da, baina, publikoaren arabera, emango dira familientzako filmak, abenturazkoak, komedia erromantikoak, marrazki bizidunak edo ordenagailu bidezkoak.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (1)
Conformada por historietas; periódicos; revistas de diversa temática; comics; libros, etc. Es un medio de comunicación cuya información leemos y no escuchamos, por lo tanto se basa en el lenguaje escrito para trasmitir la información y se apoya de ilustraciones, imágenes, dibujos, gráficos, etc. para realizarse. Pasadizoak, egunkariak, hainbat gaitako aldizkariak, komikiak, liburuak eta abar. Komunikabide honetako edukia irakurri egiten dugu, eta ez dugu entzuten; hori dela eta, hizkuntza idatzia du oinarri informazioa transmititzeko, eta lagungarri izaten ditu ilustrazioak, irudiak, marrazkiak, grafikoak eta halakoak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Krokizazioa (2)
Aunque se puede optar por cualquiera de los dos tipos de línea, sólo hay que utilizar uno de ellos en un mismo dibujo. Bi lerro motetako edozein erabil badaiteke ere, marrazki berean mota bat soilik erabili behar da.

Materiala: Krokizazioa

Este plano se abate sobre el del dibujo consiguiendo que la figura oblicua se represente en su forma real. Plano hori marrazkiaren planoaren gainean eraisten da, eta hala lortzen da irudi zeiharra bere forma errealean irudikatzea.

Materiala: Krokizazioa

Instalatze eta mantentze lanak (7)
Determina cual será la transmitancia de la pared exterior representada en el dibujo adjunto (figura 1.27) y cuyos espesores y conductividades térmicas se resumen en la siguiente tabla: Zehaztu zein izango den ondorengo marrazkian irudikatzen den kanpoko hormaren transmisio-faktorea (1.27 irudia). Horma horren lodierak eta eroankortasun termikoak ondorengo taulan daude laburbilduta:

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Determina la transmitancia de la cubierta exterior representada en el dibujo (figura 1.27) para el invierno y para el verano teniendo en cuenta que los espesores y las conductividades son las que se resumen en la siguiente tabla: Zehaztu marrazkian (1.27 irudia) irudikatzen den kanpoko estalkiaren transmisio-faktorea negurako eta udarako, kontuan hartuta lodierak eta eroankortasunak ondorengo taulan laburbilduta daudenak direla:

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Las paredes exteriores del local estarán formadas por una pared como la del dibujo y cuyas características se resumen en la tabla adjunta: Lokalaren kanpoko hormak marrazkian ikus daitekeen bezalako horma batek osatzen ditu. Horma horren ezaugarriak eranskineko taulan daude laburbilduta:

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

El ciclo del dibujo de arriba funciona en invierno, emitiendo calor al interior del local y enviando el frío al exterior. Goiko marrazkiko zikloak neguan funtzionatzen du, beroa igortzen du lokal barrura eta hotza kanpora bidaltzen du.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

•La pared exterior está representada en el siguiente dibujo y se compone de los elementos y espesores resumidos en la tabla adjunta: •Kanpoko horma ondorengo marrazkian irudikatuta dago, eta ondoko taulan laburbildutako elementuak eta lodierak ditu:

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

La red de conductos del dibujo adjunto se usa para ventilar tres locales de los que conocemos el caudal de aire de entrada de cada uno y la longitud de cada tramo. Marrazki honetako hodi-sarea hiru lokal aireztatzeko erabiltzen da. Badakigu zein den lokal horietako bakoitzean sartzen den aire-emaria eta tarte bakoitzaren luzera.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Calcula la red de tuberías monotubular de cobre y la bomba de circulación del piso del dibujo (escala 1:100) cuyas cargas térmicas son: Kalkulatu marrazkian azaltzen den etxebizitzako kobrezko hodi bakarreko hoditeria-sarea eta zirkulazio-ponpa (eskala 1:100). Dagozkion karga termikoak honako hauek dira:

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Fabrikazio mekanikoa (22)
Así pues, podría decirse que se trata de un dibujo rápido y esquemático, que suele hacerse a mano alzada, sobre un plano y que se realiza sin usar instrumentos geométricos o de medida. Beraz, marrazki azkar eta eskematikoa dela esan daiteke, esku hutsez egin ohi dena, plano baten gainean, eta tresna geometrikorik edo neurketa-tresnarik erabili gabe.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Boceto inicial del dibujo sobre el papel. Paperean marrazkiaren lehen zirriborroa egitea.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Por ejemplo, un taladro que mida en el dibujo 10 mm (medidos sobre dicho dibujo) medirá en la realidad 20 mm. Adibidez, marrazkian 10 mm neurtzen duen zulo batek (marrazki horretan neurtuta) 20 mm neurtuko ditu errealitatean.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Con ellos se puede medir directamente sobre el dibujo, realizándose la conversión directamente. Horiekin zuzenean marrazkian neur daiteke, bihurketa zuzenean egiten baita.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Es importante —siguiendo con el principio de claridad— mantener el mismo sistema de unidades en todo el dibujo para evitar confusiones. Garrantzitsua da —argitasunaren printzipioari jarraituz— marrazki osoan unitate-sistema bera mantentzea, nahasketak saihesteko.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Presentación visible de información en forma de dibujo, imagen o texto Ikusteko moduan aurkeztutako informazioa, marrazki, irudi edo testu bidez

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Es preciso elegir si el archivo nuevo que se quiere crear será una pieza, un ensamblaje o un dibujo. Aukeratu behar da sortu nahi den fitxategi berria zer izango den: pieza bat, muntaia bat edo marrazki bat.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Los ensamblajes y dibujos serán tratados en la Unidad 5. Muntaiak eta marrazkiak 5. unitatean landuko dira.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Cuando se termine el croquis, es muy importante que todo esté definido, no solo las cotas del dibujo, sino su posición. Krokisa amaitzen denean, oso garrantzitsua da dena zehaztuta egotea, ez bakarrik marrazkiaren kotak, baita haren kokapena ere.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Estos comandos serán diferentes si se está dentro de un croquis o no y si se está realizando una pieza, un ensamblaje o un dibujo. Komando horiek desberdinak izango dira krokis baten barruan gauden ala ez, eta pieza bat, muntaia bat edo marrazki bat egiten ari garen ala ez.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx