Emaitzak: 142

ES EU
Administrazioa eta kudeaketa (2)
Por ello, es importante que el auditor tenga presente que un exceso de detalles puede confundir al lector e incluso ocultar el objetivo principal del informe. Horregatik, garrantzitsua da kontu-ikuskariak beti kontuan izatea xehetasun gehiegi sartzeak irakurlea nahas dezakeela, eta txostenaren xede nagusia bera ere ezkuta dezakeela.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

El auditor expresará por escrito su opinión de forma clara y sencilla, de modo que, sin perder el rigor técnico, el lector del informe no tenga dificultad para su comprensión. Kontu-ikuskariak bere iritzia emango du idatziz, argi eta sinple, eta, hala, betiere zehaztasun teknikoa galdu gabe, txostena irakurtzen duenak ez du ulertzeko zailtasunik izango.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Elektrizitatea eta elektronika (55)
La presente obra pretende introducir al lector en el mundo de los dispositivos lógicos microprogramables, más concretamente en los ordenadores personales. Esku artean duzun lanak, gailu logiko mikroprogramagarrien munduan barneratzea du helburu, eta, gailu horien artetik, ordenagailu pertsonalen arloan bereziki.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Finalmente, se plantean al lector una serie de casos prácticos para que se aplique todo lo visto anteriormente. Azkenik, aurretik ikusitako guztia aplikatzeko kasu praktiko batzuk azaldu dizkiogu irakurleari.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El presente capítulo y los siguientes presentan a modo de ejemplo una gran serie de pequeños programas en los que se asume que el lector conoce los fundamentos del lenguaje C y tiene alguna experiencia en programación con este lenguaje, concretamente: Kapitulu honetan eta hurrengoetan, adibide gisa, hainbat programa labur azaltzen dira. Ezinbestekoa da, beraz, irakurleak C lengoaiaren oinarriak ezagutzea eta lengoaia hori programatzeko esperientziaren bat izatea, zehazkiago honako arlo hauetan:

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

¿Se ha fijado el lector en que en las películas del Oeste la oficina de telégrafos siempre estaba al lado de la estación y que los personajes malos cortaban los cables del telégrafo, que siempre estaban cerca de las vías? Konturatu al zara Mendebaldeko filmetan telegrafoak bidaltzeko bulegoa beti dagoela geltokiaren ondoan, eta gaizkileek telegrafoaren kableak mozten zituztela, eta kable haiek beti zeudela trenbidetik hurbil?

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Durante el desarrollo de las unidades de trabajo los lectores utilizan MS-Project en la planificación y control de un proyecto propuesto deICT. Lan-unitateak garatzean, irakurgailuek MS-Project erabiltzen dute telekomunikazio-azpiegitura komun bat egiteko proiektu baten plangintzan eta kontrolean.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Se trata de una guía eminentemente práctica que permitirá a cualquier lector, con una mínima experiencia en informática, poder realizar sus primeros pasos en el diseño de una aplicación de visualización con este software. Gida guztiz praktikoa da. Informatikako gutxieneko esperientzia duen irakurle orori software horrekin bistaratze-aplikazioaren diseinuan lehen urratsak ematea ahalbidetuko dio.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Comprobar con unos auriculares si se escucha desde la conexión en el frontal del lector de CD-ROM. Entzungailuekin CD-ROM irakurgailuaren aurrealdean dagoen konexiotik entzuten den probatu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Los usuarios para poder conectarse deberán de disponer de un Lector de Noticias (de news). Erabiltzaileek berri-irakurgailu bat (news) eduki behar dute konektatu ahal izateko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Instalar en un ordenador un lector de CD-ROM averiado, para localizar la avería y proceder a su reparación. Matxuratutako CD-ROM irakurgailu bat instalatu ordenagailu batean, matxura lokalizatzeko eta konpontzeko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Ambos modelos disponen de disco duro, lector y/o grabadora de CD/DVD, batería, pantalla TFT de 15" e incluso de 17". Algunos modelos incorporan un teclado de longitud estándar. Bi eredu horiek dute disko gogorra, CD/DVD-irakurgailua eta/edo -grabagailua, bateria eta 15" TFT pantaila, baita batzuek 17"-koa ere. Eredu batzuek luzera estandarra duen teklatua ere izaten dute.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Fabrikazio mekanikoa (6)
A migo lector: Irakurle hori:

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La introducción de datos puede ser realizada por el personal de Mantenimiento, pero cuando se introducen lectores automáticos y se va hacia la monitorización se dirige el GMAO hacia el llamado MAO. Datuak mantentze-saileko langileek sar ditzakete, baina irakurgailu mekanikoak erabili eta monitorizatzen direnean, ordenagailu bidezko mantentze-lanerantz abiatzen gara.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Regla graduada con lector óptico Irakurgailu optikoa duen erregela graduatua

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Su base constructiva es una regla graduada de precisión y un lector óptico, cuya misión es interpolar el valor de la lectura entre dos divisiones de la regla. Bere eraikuntza-oinarria doitzeko erregela graduatu bat eta irakurgailu optiko bat da. Azken horren eginkizuna irakurketaren balioa erregelaren bi zatiren artean tartekatzea da.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

El lector óptico es una pequeña caja provista de una lámpara cuyos rayos inciden sobre la regla. Irakurgailu optikoa lanpara bat duen kaxa txiki bat da, eta lanpara horren izpiek erregelan eragina dute.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Compuesto por una regla -aunque ahora de otros materiales, inicialmente de acero- con múltiples trazos impresos por vía fotoeléctrica, con una separación mínima entre sí por ejemplo 0,01 mm y, una cabeza lectora que emite impulsos eléctricos a la menor variación de la intensidad luminosa -producida ésta por una lámpara que ilumina los trazos opacos de la regla-. Bide fotoelektrikoaren bitartez inprimatutako marra asko (marra horien arteko gutxieneko tartea 0,01 mm da, adibidez) dituen erregela batez (nahiz eta orain beste material batzuetakoa den, hasieran altzairuzkoa zen) eta argi-intentsitatean (intentsitate hori erregelaren marra opakuak argiztatzen dituen lanparak eragiten du) aldaketa txikiena izanda ere bulkada elektrikoak igortzen dituen buru irakurgailu batez osatuta dago.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Informatika eta komunikazioa (17)
La explicacion la hago suponiendo un conocimiento básico de php por parte del lector. Azalpena ematen dut irakurleak php-ren oinarrizko ezagutza duela jota.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Utilice un navegador por voz, un lector de pantallas, un software de magnificación, un visualizador pequeño, etc. Erabili ahots bidezko nabigatzailea, pantaila-irakurgailua, handitze-softwarea, bistaratzaile txikia, etab.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Los antiguos lectores de pantalla leen las listas de vínculos consecutivos como un solo vínculo. Pantaila-irakurgailu zaharrek elkarren segidako esteken zerrendak esteka bakar gisa irakurtzen dituzte.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Las tablas para cualquier uso presentan también especiales dificultades para los usuarios de lectores de pantalla (consultar). Taulek, edozein erabileratarako, zailtasun bereziak izaten dituzte pantaila-irakurgailuen erabiltzaileentzat (kontsultatu).

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Los siguientes puntos de verificación beneficiarán directamente a las personas que accedan a la tabla por medios auditivos (por ejemplo un lector de pantalla o un PC automóvil), o a aquéllos que sólo visualicen una parte de la página cada vez (por ej. los usuarios ciegos o de escasa visión que utilicen un sistema auditivo o un dispositivo braille u otros usuarios de dispositivos con visualizadores pequeños, etc.). Ondoko egiaztapen-puntu hauek taula entzumen-bitartekoak (adibidez, pantaila-irakurgailua edo PC automobila) erabiliz eskuratzen duten pertsonei egiten diete mesede zuzenean, edo aldi bakoitzean orriaren zati bat soilik bistaratzen dutenen mesederako (erabiltzaile itsuak edo ikusmen urrikoak, entzumen-gailu bat edo braille gailu bat erabiltzen dutenak, edo bistaratzaile txikiak dituzten gailuen erabiltzaileak, etab.).

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Recuerde que el lector puede llegar a su página desde cualquier sitio, por lo tanto es muy recomendable que se le dé un contexto definido. Gogoan izan irakurlea edozein gunetatik irits daitekeela zure orrira; beraz, oso gomendagarria da testuinguru definitu bat ematea.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Me dejo en el tintero otras propiedades y métodos comoinnerHeight, innerWidth, outerHeight, outerWidth, pageXOffset, pageYOffset, personalbar, scrollbars, back(), find(["cadena"],[caso,bkwd]), forward(), home(), print(), stop()... todas ellas disponibles a partir de NS 4 y cuya explicación remito como ejercicio al lector interesado en saber más sobre el objeto window. Aipatzeke uzten ditut beste propietate eta metodo batzuk, hala nolainnerHeight, innerWidth, outerHeight, outerWidth, pageXOffset, pageYOffset, personalbar, scrollbars, back(), find(["katea"],[kasua,bkwd]), forward(), home(), print(), stop()... horiek guztiek NS 4tik aurrera erabil daitezke, eta haien azalpena ariketa gisa bidaliko diot window objektuari buruz gehiago jakiteko interesatuta dagoen irakurleari.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Aunque esté permitido, ahorrará tiempo y evitará confusión al lector si no cambia los colores por defecto de los enlaces, puesto que el lector está acostumbrado a ellos y lo asocia con los sitios que ya ha visitado y los que todavía no. Nahiz eta onartuta egon, denbora irabaziko duzu eta irakurleari ez nahasten lagunduko diozu esteken kolore lehenetsia aldatzen ez baduzu; izan ere, irakurlea ohituta dago horiekin, eta bisitatu dituen guneekin eta oraindik bisitatu gabekoekin lotzen ditu.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Asegúrese de que el lector conoce la información a la que va acceder antes de saltar Ziurtatu irakurleak, jauzi egin baino lehen, ezagutzen duela eskuratuko duen informazioa

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Si no tiene en cuenta esto perderá la mayoría de los lectores tras las primeras páginas. Hori kontuan hartzen ez baduzu, irakurle gehienak galduko dituzu lehen orrien ondoren.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudia eta soinua (19)
Provoca que el lector se fije en detalles o ambientes concretos. Didaskaliaren eraginez, irakurleak xehetasun edo giro zehatzei erreparatuko die.

Materiala: Irudia

Guiños al lector que introduce el autor como si fuera una tercera persona. Autoreak irakurleari egiten dizkion keinuak, hirugarren pertsona izango balitz bezala.

Materiala: Irudia

Ayudar al lector a situarse en el relato. Irakurlea kontakizunean kokatzen laguntzea.

Materiala: Irudia

Por tanto, el lector lee los globos que forman el diálogo según el orden dispuesto por el autor. Hortaz, elkarrizketa osatzen duten bunbuiloak autoreak emandako ordenaren arabera irakurtzen ditu irakurleak.

Materiala: Irudia

Además, esta lectura retarda el paso a la siguiente viñeta, lo que supone un tiempo narrativo que el propio lector percibe. Gainera, irakurketak atzeratu egiten du hurrengo binetara pasatzea, eta irakurleak berak ikusten duen narrazio-denbora dakar.

Materiala: Irudia

Así el lector puede seguir el orden del discurso. Hala, irakurleak diskurtsoaren ordenari jarrai diezaioke.

Materiala: Irudia

Se trata del conjunto de recursos icónicos que usan los cómics para contar historias con un significado comprensible para el lector. Komikiek erabiltzen dituzten ikono-baliabideen multzoa da, hain zuzen irakurleak ulertzeko moduko istorioak kontatzeko.

Materiala: Irudia

La tabla es un cuadro sencillo en el que se presentan datos para que el lector los pueda contrastar con facilidad. Koadro sinplea da taula, eta datuak aurkezten dira bertan irakurleak erraztasunez erkatzeko modua izan dezan.

Materiala: Irudia

Su ventaja es que facilita al lector la comprensión de la esencia del mensaje. Abantaila bat du: irakurleak errazago uler dezake mezuaren funtsa.

Materiala: Irudia

Los gráficos ayudan al lector a entender las noticias. Grafikoak lagungarriak dira irakurleak berriak uler ditzan.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (5)
Por tanto, el libro está destinado fundamentalmente a los alumnos de los ciclos formativos de grado superior de Agencias de Viajes y Gestión de Eventos, Gestión de Alojamientos Turísticos y Guía, Información y Asistencias Turísticas y a todosaquellos lectores interesados en acercarseal conocimiento del sector turístico. Beraz, liburu hau batez ere hauei zuzendua dago: Bidaia Agentziak eta Ekitaldien Kudeaketako, Turismo Ostatuen Kudeaketako eta Turismo Gidaritza, Informazioa eta Laguntzako goi-mailako heziketa-zikloko ikasleak eta turismo-sektoreari buruz interesa duten irakurle guztiak.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Ha sido a través de las actividades, donde hemos pretendido que profesores, estudiantes y lectores en general, adapten estos contenidos a su ámbito geográfico cercano: comunidad autónoma, provincia y localidad, pero partiendo del conocimiento general del sector en España. Asmoa da irakasleek, ikasleek eta irakurleek, oro har, jardueren bidez egokitzea edukia beren gertuko eremu geografikora —autonomia-erkidegoa, probintzia edo herria—, baina sektorearen ezagutza orokorretik abiatuta.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Adaptarnos a las posibilidades de formación que se tienen hoy en un centro educativo, a las horas del módulo profesional y a las necesidades de los lectores que son los destinatarios del libro. Ikastetxe batean gaur egun dauden prestakuntza-aukeretara, lanbide-moduluaren orduetara eta irakurleen beharretara —haiek baitira liburuaren hartzaileak— egokitzea.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Con ellas hemos pretendido facilitar el aprendizaje de los contenidos y, en muchos casos, que sea el propio lector el que los complete, tratando de fomentar el «aprender a aprender». Horien helburua da edukiak ikasteko lagungarriak izatea eta, askotan, irakurleak berak osatzea, hala, «ikasten ikastea» sustatzeko.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Esperamos que al final del libro, el lector considere que gran parte de estos objetivos hayan sido alcanzados o, al menos, que haya disfrutado con su lectura. Espero dugu liburuaren amaieran irakurleak helburu horietako gehienak betetzat emango dituela edo behintzat eskuliburua irakurtzen gozatuko zuela.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Gizarte eta kultura zerbitzuak (13)
El blog deberá incluir utilidades para la comunicación o interacción entre editores y autores del blog y sus lectores. Blogak hainbat utilitate eduki behar ditu, blogaren editoreen eta egileen eta irakurleen arteko komunikazio edo interakziorako.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Los libreros ofrecen propuestas de libros selecciona dos por temas y por niveles lectores, que escogen entre sus preferidos y los favoritos de sus lectores. Liburu-saltzaileek gaika eta irakurleen mailaren arabera hautatutako liburuak proposatzen dituzte, eta irakurleek gogokoenak dituztenak aukeratzen dituzte.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Hacemos referencia a las personas usuarias de sala que no utilizan los servicios de préstamo o consulta; por ejemplo: estudiantes que usan la biblioteca como sala de estudio pero no de consulta o lectores de prensa diaria. Talde horretan sartzen dira irakurgela erabili bai baina ez dituztenak mailegu- edo kontsulta-zerbitzuak erabiltzen; adibidez, liburutegia ikastoki gisa eta ez kontsulta-toki gisa erabiltzen duten ikasleak edo prentsa irakurtzera joaten direnak.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

El material a utilizar como soporte de las actividades de animación lectora debe respetar todas las normas de seguridad señaladas para las edades para las que ha sido diseñado. Irakurketa sustatzeko jardueren euskarri gisa erabili beharreko materialak diseinatu den adinetarako adierazitako segurtasun-arau guztiak errespetatu behar ditu.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Es el momento en el que, normalmente, se produce la iniciación a la lectoescritura, que amplía las posibles actividades que se pueden proponer: puede hacerse una animación lectora bien planificada desde contextos variados e iniciarse una animación a la escritura, aunque de manera más limitada. Une horretan hasten da, normalean, irakurtzen eta idazten ikasten, eta horrek zabaldu egiten ditu proposa daitezkeen jardueren aukera: irakurketaren sustapena egin daiteke, askotariko testuingurutan oinarritua eta ondo planifikatua, eta idazketaren sustapenarekin has daiteke, baina modu mugatuagoan.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Por último, y respecto a la atención a colectivos en situación de riesgo social, hay que destacar el alto valor terapéutico de la animación lectora dirigida a personas en situaciones vitales complejas y que necesitan un apoyo psicológico. Azkenik, arrisku sozialean dauden kolektiboei ematen zaien arretari dagokionez, nabarmendu behar da bizi-egoera zailetan dauden eta laguntza psikologikoa behar duten pertsonak irakurtzera animatzeak balio terapeutiko handia duela.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Con ello no solo se pretende proporcionar ayuda inmediata, sino también lograr un impacto a largo plazo en las comunidades, apoyando así la meta de IBBY de dar a todo niño o niña el derecho a ser un buen lector. Horren helburua ez da bakarrik berehalako laguntza ematea, baita komunitateetan epe luzeko inpaktu bat lortzea ere. Horrek IBBYren helburuari laguntzen dio, hots, haur orori irakurle ona izateko eskubidea ematea.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Por ejemplo, cuando un sitio tiene un código XHTML semánticamente correcto, se proporciona un texto equivalente alternativo a las imágenes y a los enlaces se les da un nombre significativo; esto permite a las personas ciegas utilizar lectores de pantalla o líneas Braille para acceder a los contenidos. Adibidez, webgune batek semantika aldetik zuzena den XHTML kodea duenean, irudiek testu baliokide bat izaten dute aukeran eta estekek izen esanahiduna; era horretan, itsuek pantaila-irakurgailuak edo Braille lerroak erabil ditzakete edukietara sartzeko.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

A través de tu lector de RSS, las páginas te remitirán las informaciones de interés, en lugar de ser tú quien entre en cada página a buscarla. RSS irakurgailuaren bidez, interesatzen zaizkizun informazioak bidaliko dizkizute orriek; ez duzu, beraz, orriz orri bila ibili beharrik.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Así, cuando entres en tu lector RSS dispondrás automáticamente de la información sobre todas las novedades que se han producido en todas las páginas web en que te has dado de alta. Zure RSS irakurgailuan sartzean, automatikoki jasoko duzu alta emanda zauden orri guztietan izan diren nobedadeei buruzko informazioa.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Komunikatzeko trebetasunak (2)
Puede incorporar correo electrónico, Internet, aplicaciones de comunicación porchat, o lector de libros electrónicos, entre otros. Posta elektronikoa, Internet, txat bidezko komunikazio-aplikazioak, liburu elektronikoen irakurgailua eta tankerakoak izan ditzake.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Usa expresiones llamativas para interesar al lector. Esamolde deigarriak baliatzen ditu, irakurleari interesa pizteko.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Krokizazioa (2)
Estimado lector: Irakurle hori:

Materiala: Krokizazioa

Usted lector, que ya ha adquirido el libro, puede hacer fotocopias de las páginas para su uso personal. Zuk, irakurlea, liburua erosi duzu, eta orrialdeen fotokopiak egin ditzakezu zuk erabiltzeko.

Materiala: Krokizazioa

Zehar-lerroa (2)
Es un codificador de posición lineal, también se conoce comotransductor lineal, y consta de una cabeza lectora deslizante sobre una regla para identificar la posición en una traslación (trayectoria recta). Posizio-kodegailu lineal bat da;transduktore linealere esaten zaio. Buru irakurle bat du, erregela batean zehar irristatzen dena posizioa translazio batean identifikatzeko (ibilbide zuzena).

Materiala: Sistemen integrazioa

nFinalmente, se dedican apartados a lectores de códigos (QR y de barras) y a detectores de nivel que estarán presentes en cualquier depósito o silo industrial. nAzkenik, beste atal batzuetan jorratu dira kode-irakurgailuak (QR eta barrak) eta maila-detektagailuak, zeinak edozein depositu edo silo industrialetan egoten baitira.

Materiala: Sistemen integrazioa