Emaitzak: 187

ES EU
Elektrizitatea eta elektronika (10)
Los nodos consumidores reciben la información, y determinan si son los destinatarios del mensaje. Nodo kontsumitzaileek informazioa jaso eta mezuaren hartzaileak diren zehazten dute.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Los dispositivos de una red DeviceNet pueden ser Clientes, Servidores, Productores, Consumidores, o combinaciones. DeviceNet sareko gailuak bezero, zerbitzari, ekoizle, kontsumitzaile edo horien arteko konbinazioak izan daitezke.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Los microcontroladores deAtmel están enfocados al consumidor, a la industria, la seguridad, las comunicaciones, el cálculo y la automoción. Atmel mikrokontrolagailuak kontsumitzaileentzat, industriarako, segurtasunerako, komunikazioetarako, kalkulurako eta auto-moziorako erabiltzen dira.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Sólo es aplicable a los consumidores que tengan contratada la tarifa 2.0N. 2.0N tarifa kontratatuta duten kontsumitzaileei soilik aplikatu ahal izango zaie.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Son los datos de sincronismo entre un productor y cualquier numero de consumidores. Ekoizle eta edozein kontsumitzaile kopururen arteko sinkronismo-datuak dira.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Esto también permitirá que pueda haber más de un consumidor para un único PDO, pues solo se fijarán en el COB-ID de la trama. PDO bakarrerako kontsumitzaile bat baino gehiago egotea ere ahalbidetuko du horrek, bilbeko COB-IDari soilik erreparatuko baitiote.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El Productor de Datos pone un número delante de cada paquete que envía (el Identificador de Datos, ID) y cada dispositivo lee el código ID para saber si puede utilizarlo (Consumidor) Datu-ekoizleak zenbakia jartzen du igortzen duen pakete bakoitzaren aurrean (datu-identifikadorea, ID) eta gailu bakoitzak ID kodea irakurtzen du erabili dezakeen jakiteko (kontsumitzailea).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Las estaciones se definen entonces como Productores o como Consumidores de información. Estazioak, orduan, informazioaren ekoizle edo kontsumitzaile gisa definitzen dira.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El intercambio de información entre servidores y clientes se basa en la relación de productor-consumidor. Zerbitzarien eta bezeroen arteko informazio-trukea ekoizlearen eta kontsumitzailearen arteko harremanean dago oinarrituta.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

En este apartado se dará unabreve relación de los micros y fabricantes más populares entre el consumidor medio de microprocesadores y ordenadores. Atal honetan, mikroprozesadore eta ordenagailuen kontsumitzaile arrunten artean ezagunenak diren mikro eta fabrikatzaileen zerrenda bat emango dugu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Fabrikazio mekanikoa (3)
Sin perjuicio de las competencias que corresponde al Ministerio de Industria y Energía dentro del marco de sus atribuciones específicas, el incumplimiento de lo dispuesto en el presente reglamento y normas posteriores que lo desarrollen, podrá constituir infracción administrativa en materia de defensa del consumidor conforme a lo previsto en la Ley 26/1984, general para la defensa de los consumidores y usuarios y en el Real Decreto 1945/1983, de 22 de junio, por el que se regulan las infracciones y sanciones en materia de defensa del consumidor y de la producción agroali-mentaria. Industria eta Energia Ministerioaren eginkizun espezifikoen esparruan, hari dagozkion eskumenak alde batera utzi gabe, araudi honetan eta hau garatzeko aurrerago emango diren arauetan xedatutakoa ez betetzea kontsumitzailearen defentsaren eremuko arau-hauste administratibotzat har daiteke, lege hauetan aurreikusitakoari jarraiki: Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Defentsarako 26/1984 Lege Orokorra, eta Kontsumitzaileen babesaren eta nekazaritzako elikagaien ekoizpenaren alorreko arau-hausteak eta zehapenak arautzen dituen ekainaren 22ko 1945/1983 Errege Dekretua.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Los productos deben cumplir los llamados requisitos esenciales, que están destinados a ofrecer y garantizar un alto nivel de protección a los usuarios y consumidores Produktuek funtsezko betekizunak bete behar dituzte, hots, erabiltzaileei eta kontsumitzaileei babes handia eskaintzeko eta bermatzeko helburua duten betekizunak.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

los Estados pueden justificar una medida restrictiva a la comercialización de un producto cuando sea imprescindible para la protección de un interés público, como el de la protección de la salud pública o el de los consumidores. Estatuek neurri murriztaile bat justifika dezakete produktu baten merkaturatzean, interes publikoaren babeserako nahitaezkoa bada, hala nola osasun publikoa edo kontsumitzaileak babesteko.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Gizarte eta kultura zerbitzuak (6)
Por ejemplo el IVA lo paga el consumidor final pero lo ingresa en Hacienda el comerciante. Adibidez, BEZa azken kontsumitzaileak ordaintzen du, baina merkatariak sartzen du Ogasunean.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Además de esta normativa, existe un acuerdo entre laUnión de Consumidores Europeaposteriormente ratifi-cado por todas las asociaciones de consumidores de ámbito estatal en cuanto a la necesidad de regularde una forma ética y moraltodo tipo de acciones publici-tarias, pero sobre todo la publicidad a través de la televisión. Araudi horretaz gain, badago akordio bat,Europako Kontsumitzaileen Batasunak egina eta ondoren Estatuko kontsumitzaileen elkarte guztiek berretsia, publizitate-ekintza guztiak, baina batez ere telebista bidezkoak,modu etiko eta moralbatean arautzeko beharrari dagokiona.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Otra de las características del consumidor muy tenida en cuenta por los publicistas son las pau-tas de comportamiento social: Publizistek oso kontuan hartzen dute kontsumitzailearen beste ezaugarri bat, jokabide sozialeko jarraibideak:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Georgina Bergós, abogada de la Organización de Consumidores y Usuarios de Cataluña (OCUC), explicó ayer que los padres del niño herido lo tienen difícil para reclamar, ya que el muñeco no tiene ninguna referencia de fabricante mas allá demade in China. Georgina Bergós Kataluniako Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Erakundearen (OCUC) abokatuak atzo azaldu zuenez, zauritutako haurraren gurasoentzat zaila izango da erreklamatzea, panpinak ez baitu fabrikatzailearen inolako erreferentziarik,made in Chinabesterik ez.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

laOrganización de Consumidores y Usuarios(OCU). Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Erakundea(OCU).

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En España existen numerosos organismos representati-vos de los intereses del niño y/o de sus padres como consumidores como por ejemplo: Espainian erakunde asko daude, haurraren edo/eta gurasoen interesak defendatzen dituztenak, kontsumitzaile diren aldetik; adibidez,

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Irudi pertsonala (5)
En muchos casos las fronteras en cuanto a la prescripción o aplicación de determinados productos medicamentosos por los profesionales de la micropigmentación es confusa y las circulares que emite el Ministerio de Sanidad al Colegio de Farmacéuticos son de gran ayuda para la protección del consumidor y la puesta en práctica de las medidas preventivas de riesgos higiénicos sanitarios para los que estos profesionales han sido debidamente formados. Askotan, mikropigmentazioaren profesionalek zenbait produktu botikadun agintzearen edo aplikatzearen mugak nahiko lausoak izaten dira, eta Osasun Ministerioak Farmazialarien Elkargoari igortzen dizkion zirkularrak oso lagungarriak izaten dira kontsumitzailea babesteko, bai eta profesional horiek behar bezala ikasi dituzten arrisku higieniko eta sanitarioen prebentziorako neurriak martxan jartzeko ere.

Materiala: Elektroestetika

pigmentos, aparatología, agujas, accesorios, instalaciones, formación del micropigmentador, información al consumidor, etc. pigmentuak, tresnak, orratzak, osagarriak, instalazioak, mikropigmentatzailearen prestakuntza, kontsumitzaileentzako informazioa eta abar.

Materiala: Elektroestetika

Aunque la percepción de la calidad varíe de una persona a otra, cada vez más los consumidores conocen mejor sus derechos y los reivindican, lo que les hace ser más selectivos y exigentes. Kalitatearen pertzepzioa pertsonaren arabera desberdina bada ere, kontsumitzaileek gero eta hobeto ezagutzen dituzte beren eskubideak, eta aldarrikatu egiten dituzte. Horrexegatik dira gero eta selektiboagoak eta zorrotzagoak.

Materiala: Elektroestetika

El objetivo de esta terminología es implicar al consumidor para que transforme un acto de compra que podría parecer frívolo e innecesario en un acto reflexivo, racional, casi de prescripción facultativa. Terminologia horren helburua kontsumitzailea inplikatzea da, erosketa hutsal eta garrantzirik gabeko bat ongi hausnartutako ekintza arrazional bihur dezan (medikuaren aginduz egindakoa ia).

Materiala: Elektroestetika

Una vez se ha aplicado la normativa y para que el consumidor pueda saber que dicho producto sigue las normativas de obligado cumplimiento, en el equipo debe aparecer un "Marcado de Conformidad" que es el conocido distintivo CE (ver fig. 1). Behin araudia aplikatuta, eta produktuak bete beharreko arauak betetzen dituela kontsumitzaileak jakin dezan, ziurtapen-marka bat eramango du ekipoak: “CE” bereizgarria (ikus 1. irudia).

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (8)
o Las necesidades del consumidor. o Kontsumitzailearen beharrak.

Materiala: Irudia

Creación publicitaria y necesidades del consumidor. Publizitatearen sorkuntza eta kontsumitzailearen beharrak.

Materiala: Irudia

Si ponemos muchos argumentos el consumidor se desorienta. Argudio asko erabiltzen baditugu, kontsumitzailea nahasi egingo dugu.

Materiala: Irudia

Los consumidores que tienen una motivación se fijan más en los productos que hablan directamente de lo que buscan. Motibatuta dauden kontsumitzaileek arreta handiagoarekin erreparatzen diete bilatzen ari diren gauza horri buruz mintzo diren produktuei.

Materiala: Irudia

El Posicionamiento consiste en intentar que nuestro producto ocupe un lugar en la mente de los consumidores, y tratar que el consumidor se identifique con ese producto. gure produktuak kontsumitzaileen gogoan toki bat hartzean datza posizionamendua, baita kontsumitzailea produktuarekin identifikatzen saiatzean ere.

Materiala: Irudia

Es importante conocer la posición que la marca ocupa en la mente del consumidor frente a la competencia. Garrantzitsua da jakitea markak kontsumitzailearen gogoan konpetentziarekiko zein posizionamendu duen.

Materiala: Irudia

En este caso una campaña de publicidad puede buscar dos cosas: buscar la fidelidad de sus compradores y evitar que compren otro similar de la competencia, o si se trata de un anuncio de la competencia, intentar cambiar la voluntad del consumidor para que cambie de producto. Kasu horretan, bi helburu izan ditzake publizitate-kanpaina batek: erosleen leialtasuna bilatzea eta konpetentziaren antzeko produktua eros ez dezaten lortzea, edo, konpetentziaren iragarkia bada, kontsumitzailearen borondatea aldaraztea produktuz alda dezan.

Materiala: Irudia

El diseño es sencillo: tan solo una silueta que recuerda al consumidor el producto a que hace referencia. Diseinu xumea du: silueta bat besterik ez da, erreferentziatzat duen produktua kontsumitzaileari gogorarazten diona.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (54)
A partir de este momento, si el producto ha conseguido la confianza del consumidor y le resulta atractivo, puede experimentar un gran crecimiento de ventas y si la estrategia de precios ha sido la adecuada, irá aumentando la demanda y conseguirá buenos beneficios. Hortik aurrera, produktuak kontsumitzailearen konfiantza lortu badu eta erakargarria suertatu bazaio, salmentak asko handitu daitezke, eta prezio-estrategia egokia izan bada, eskaria hazi egingo da eta irabazi onak lortuko dira.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Mirando desde esta óptica del marketing, podemos apreciar que lo que el comprador busca no es el bien en sí, sino el servicio que el bien es capaz de prestarle y cómo de satisfecho le deja. Marketinaren ikuspegitik begiratuta, kontsumitzaileak ez du ondarea bera bilatzen, baizik eta ondare horrek egiten dion zerbitzua eta zenbateraino aseko duen.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

En este campo, cabe destacar la Organización de Consumidores y Usuarios como asociación que busca la información y atención de los consumidores y la defensa de sus intereses. Alor honetan, Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Erakundea nabarmendu behar da kontsumitzaileak informatzea eta haiei arreta eskaintzea eta haien interesak defendatzea helburu dituen elkarte gisara.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Si en las instrucciones no se indica cuál es el servicio al que debe dirigirlo, averigüe a través de la OMIC o de las asociaciones de consumidores dónde debe mandarlo. Argibideetan zer zerbitzutara bidali behar duzun jartzen ez badu, galdetu KIUBen edo kontsumitzaileen elkarte batean.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Los poderes públicos garantizarán la defensa de los consumidores y usuarios, protegiendo, mediante procedimientos eficaces, la seguridad, la salud y los legítimos intereses económicos de los mismos. Botere Publikoek kontsumitzaileen eta erabiltzaileen defentsa bermatuko dute, haien segurtasuna, osasuna eta bidezko interes ekonomikoak prozedura eraginkorren bidez babestuz.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Son muy apropiados para investigar las actitudes y sentimientos del consumidor, sus deseos y percepciones en relación con los períodos vacacionales, los viajes y los destinos turísticos. Egokiak dira kontsumitzaileen jarrera eta sentimenduak ezagutzeko, eta opor-garaian bidaiatzeko eta destino turistikoak aukeratzeko dituzten gogoak eta pertzepzioak jakiteko.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

En el caso de que se quisiera saber si una población es favorable a consumir ciertos productos turísticos en una zona, la única forma que garantiza la representatividad de la muestra, es seleccionar al azar los individuos que podrían tener el perfil para ser posibles consumidores y pasarles la encuesta. Eremu batean, turismo-produktu jakin batzuk kontsumitzeko joera aztertu nahi izanez gero, lagina adierazgarria izateko modu bakarra da balizko kontsumitzailearen profila duten gizabanakoak aukeratzea eta inkesta haiei egitea.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Además, existe un gran número de consumidores sensibles al precio, por lo que también éste influirá en la demanda. Gainera, prezioak zeresan handia du kontsumitzaileen erabakietan, eta, beraz, eskarian eragin zuzena.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Es un consumidor que tiene menos de cincuenta años, que tiene formación media o superior, que se interesa por las nuevas tecnologías y que está muy atento a la gestión de su tiempo. Bezero horren profila berrogeita hamar urte baino gutxiago dituen kontsumitzailea da, erdi- edo goi-mailako trebakuntza duena, teknologia berriekiko interesa duena eta bere denboraren antolamenduaz kezkatzen dena.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Que es la que los productores de servicios, a través de sus productos y servicios, ponen a disposición del consumidor. Zerbitzu-produktoreek produktu eta zerbitzuen bidez kontsumitzaileen eskura jarritakoa da.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Administrazioa eta kudeaketa (3)
Las empresas deben respetar los derechos del consumidor en todas las etapas de producción, distribución y venta de sus productos. Enpresek bere produktuak ekoizteko, banatzeko eta saltzeko etapa guztietan errespetatu behar dituzte kontsumitzailearen eskubideak.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Socios comerciales, proveedores y consumidores. Bazkide komertzialak, hornitzaileak eta kontsumitzaileak.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Permitir diferenciarse positivamente de la competencia, reforzando la imagen ante clientes y consumidores. Lehiakideetatik positiboki bereizi ahal izatea, eta, hala, irudia indartzea bezeroen eta kontsumitzaileen aurrean.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Kimika (1)
Finalmente, el cemento producido y almacenado en silos puede ser despachado en hormigoneras a granel para los grandes consumidores, o envasado en sacos. Azkenik, ekoitzitako eta siloetan biltegiratutako zementua bolumen handiko hormigoi-makinetan sal dakieke kontsumitzaile handiei, edo zakutan.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (4)
entendida esta en función de su presencia a los ojos del consumidor y cualidades organolépticas (sabores, aromas, texturas…) kalitateaz ari garenean, zerbaitek kontsumitzailearen begien aurrean duen itxuraz eta tasun organoleptikoez ari gara (zaporeak, aromak, testurak…)

Materiala: Nekazaritza

Preferencias del consumidor al que vaya destinada la producción: Produkzioaren helburu den kontsumitzailearen lehentasunak:

Materiala: Nekazaritza

Cuanto más nos acercamos a la luna llena, las plantas poseen más fuerza para luchar contra parásitos y enfermedades, aguantan mejor en jarros, en bodegas o en silos, y aportan más vitalidad a quienes las consumen. Ilbetetik zenbat eta gertuago, landareak orduan eta indartsuago parasitoei eta gaixotasunei aurre egiteko; gainera, hobeto mantentzen dira pitxer, soto eta siloetan, eta bizitasun handiagoa ematen diete landareon kontsumitzaileei.

Materiala: Nekazaritza

No cometer el error de intentar enseñarle al consumidor a que le guste lo que nos gusta a nosotros. Gogoan izan akatsa dela kontsumitzaileari irakasten saiatzea guri gustatzen zaiguna berari ere gusta dakion.

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (2)
En este caso estamos hablando de unmarketingexperiencial, lo que se vende no es el producto (establecimiento hostelero) ni el destino turístico, sino los sentimientos que experimenta el consumidor como algo eminentemente distinto de lo que experimentaría en otro establecimiento de características similares del mismo destino turístico. Kasu honetan,marketinesperimentalaz ari gara: ez da saltzen produktua (ostalaritzako establezimendua) ezta helmuga turistikoa, baizik eta kontsumitzaileak bizi dituen sentimenduak, helmuga turistiko bereko eta antzeko ezaugarriekiko beste establezimendu batean izango lituzkeenekiko desberdinak.

Materiala: Animazio turistikoa

3Un prescriptor recomienda un producto o servicio sobre otro, por lo que influye en la decisión final del consumidor. 3Produktu edo zerbitzu bat beste baten gainetik gomendatzen du preskriptore batek, eta, beraz, eragina du kontsumitzailearen azken erabakian.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (1)
Las empresas que ofertan bienes o servicios hacen uso de la publicidad comercial para dar a conocer sus productos y para tratar de convencer a los consumidores. Ondasunak edo zerbitzuak eskaintzen dituzten enpresek merkataritza-publizitatea erabiltzen dute beren produktuak ezagutarazteko eta kontsumitzaileak konbentzitzen saiatzeko.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (25)
Tendencia popular:se trata de anunciar un producto como el más consumido, apreciado y valorado por los consumidores. Joera hedatua:helburua da produktua kontsumitzaileek gehien kontsumitzen, estimatzen edo baloratzen dutena dela iragartzea.

Materiala: Sistemen integrazioa

Consiste en usar el lujo y la exclusividad de un producto para atraer a los consumidores, a pesar del precio; de esta manera solo se vende un número determinado de unidades. Kontua da produktu baten luxua eta esklusibotasuna kontsumitzaileak erakartzeko erabiltzea, prezioa gorabehera; hala, unitate kopuru zehatz bat soilik salduko da.

Materiala: Sistemen integrazioa

Finalmente diremos que la comunicación planificada, tanto de carácter interno (en toda la organización) como externo (con las partes interesadas), fomenta el compromiso de las personas, ya que entienden el contexto de la organización, las necesidades y expectativas de los consumidores y en consecuencia el Sistema de Gestión de Calidad. Azkenik, esango dugu komunikazio planifikatuak –barrukoak (erakunde osoan) eta kanpokoak (alderdi interesdunekin)– pertsonen konpromisoa sustatzen duela, erakundearen testuingurua, kontsumitzaileen beharrak eta espektatibak eta, ondorioz, kalitatea kudeatzeko sistema ulertzen baitute.

Materiala: Sistemen integrazioa

ya no sólo se mencionan los proveedores y los clientes en la norma, sino también accionistas, distribuidores, consumidores, la comunidad y todo aquel que pueda verse impactado por la organización. oraingoan ez dira hornitzaileak eta bezeroak soilik aipatzen, baizik eta akziodunak, banatzaileak, kontsumitzaileak, komunitatea eta erakundearen eragina izan dezakeen oro ere aipatzen dira.

Materiala: Sistemen integrazioa

Escaparates atractivos: muestran los nuevos productos e incitan a los consumidores a entrar y comprar. Erakusleiho erakargarriak: produktu berriak erakusten dituzte, eta eta horrek kontsumitzaileak sartzera eta erostera bultzatzen ditu.

Materiala: Sistemen integrazioa

Cuando el producto tenga como finalidad ser suministrado el público en general, sus envases no tendrán una forma ni un diseño que atraiga o suscite la curiosidad de los niños, ni que induzca a engaño a los consumidores, como tampoco una presentación o un diseño similares a los utilizados para alimentos, piensos, medicamentos o productos cosméticos, que puedan inducir a engaño a los consumidores. Produktua jendearentzat oro har denean, ontziek ez dute haurren jakin-mina erakartzen edo pizten duen forma edo diseinurik izango, ezta kontsumitzaileak engainatzera bultzatzen duenik ere, ezta elikagai, pentsu, sendagai edo produktu kosmetikoetarako erabiltzen direnen antzeko itxurarik edo diseinurik ere, zeinak kontsumitzailea nahastu dezakeen.

Materiala: Sistemen integrazioa

La elaboración, la puesta en el mercado o la utilización de productos o envases en el ámbito de la responsabilidad ampliada del productor del producto incumpliendo las obligaciones que deriven de la ley y de sus normas de desarrollo y de las condiciones impuestas en la autorización, siempre que no se perturbe gravemente la salud e higiene públicas, la protección del medio ambiente o la seguridad de los consumidores. Produktuaren ekoizlearen erantzukizun hedatuaren eremuan produktuak edo ontziak egitea, merkatuan jartzea edo erabiltzea, legetik eta hori garatzen duten arauetatik eta baimenean ezarritako baldintzetatik eratorritako betebeharrak bete gabe, ez badira osasun eta higiene publikoak, ingurumenaren babesa edota kontsumitzaileen segurtasuna modu larrian asaldatzen.

Materiala: Sistemen integrazioa

Esta obligación no será de aplicación a los envases de aceites industriales adquiridos por consumidores individuales. Betebehar hori ez zaie aplikatuko kontsumitzaile indibidualek eskuratutako industria-olioen ontziei.

Materiala: Sistemen integrazioa

En relación con la generación de residuos de alimentos la inclusión de medidas encaminadas a evitar el desperdicio de alimentos y fomentar el consumo responsable, tales como acuerdos con los comercios para minimizar los alimentos caducados, establecer pautas para consumidores, restauración y actividades con comedor para aprovechar los alimentos sobrantes, crear vías de aprovechamiento de excedentes en buen estado a través de iniciativas sociales –comedores populares, bancos de alimentos, etc. Elikagaien hondakinak sortzeari dagokionez, elikagaiak alferrik ez galtzeko eta kontsumo arduratsua sustatzeko neurriak sartzea, hala nola saltokiekin akordioak egitea iraungitako elikagaiak minimizatzeko; jarraibideak ezartzea kontsumitzaile, jatetxe eta jantokia duten jardueretarako, soberako elikagaiak aprobetxatzeko, egoera onean dauden soberakinak aprobetxatzeko bideak sortzeko gizarte-ekimenen bidez –herri-jantokiak, elikagaien bankuak, eta abar–.

Materiala: Sistemen integrazioa

Instrumentos económicos, como incentivos a las compras verdes o la implantación de un pago obligatorio a cargo de los consumidores por un artículo o elemento determinado de envasado que normalmente se hubiera suministrado gratis. Tresna ekonomikoak, hala nola erosketa berdeak egiteko pizgarriak edo normalean doan izango litzatekeen bilgarri jakin baten truke kontsumitzaileen konturako nahitaezko ordainketa bat ezartzea.

Materiala: Sistemen integrazioa

Instalatze eta mantentze lanak (2)
P1: Potencia absorbida de la red eléctrica o, dicho de otro modo, la cantidad de energía que debe pagar el consumidor. P1: Elektrizitate-saretik hartutako potentzia; edo beste modu batera esanda, kontsumitzaileak ordaindu beharreko energia kantitatea.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

La energía primaria es aquella que se obtiene directamente en un yacimiento de la naturaleza. Existen dos grupos: las energías primarias no renovables (petróleo, carbón, gas y uranio) y las energías primarias renovables (hidroeléctrica, eólica, solar y biomasa). El sector energético parte de las energías primarias (las que se encuentran en la naturaleza) y a través de sus tecnologías las convierte en energías finales (disponibles en el mercado en forma de combustible, calor y electricidad). La energía primaria, por tanto, es aquella que no ha sido sometida a ningún proceso de conversión. La energía suministrada al consumidor para ser convertida en energía útil, se denomina energía final. Los seis tipos principales de energía final: gasóleos y gasolinas, hulla y antracita, gas natural canalizado, electricidad, biomasa y calor solar utilizable. La demanda energética para la producción de agua caliente sanitaria se calcula mediante la siguiente fórmula: Donde: Q = es la cantidad de calor necesaria (Kcal). V = es el volumen de ACS requerido. d = es la densidad del agua (1 kg/l como valor de referencia). ce = es el calor especifico del agua (1 kcal/kg ºC). ΔT = es el incremento de temperatura (ºC) (salto térmico) entre la temperatura del agua de la red y la de servicio. ΔT = (Tservicio – Tred). Energia primarioa zera da: naturako hobi batetik zuzenean lortzen dena. Bi motatakoak daude: energia primario berriztaezinak (petrolioa, ikatza, gasa eta uranioa) eta berriztagarriak (hidroelektrikoa, eolikoa, eguzki-energia eta biomasa). Sektore energetikoak zera egiten du: energia primarioetatik abiatuta (naturan daudenak), teknologiaren bidez eraldatu eta azken energia bihurtu (merkatuan daudenak: erregaiak, beroa eta elektrizitatea). Energia primarioa, beraz, inolako eraldaketarik izan gabeko energia oro da. Kontsumitzaileari energia baliagarri bihur dadin ematen zaion energiari azken energia esaten zaio, eta sei dira, nagusiki: gasolioak eta gasolinak, harrikatza eta antrazita, gas natural bideratua, elektrizitatea, biomasa eta eguzki-bero erabilgarria.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx