¿qué puede suceder cuando se tiene por interlocutor a un bebé?
zer gerta daiteke hizketakidea haurtxo bat denean?
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
conmigo, y siguiendo la broma les contesto "ahhh muy interesante..." (porque yo siempre uso la lengua oral para dirigirme a mi interlocutor).
eta txantxetan erantzuten diet: "aaaa, oso interesgarria…" (zeren nik beti ahozko mintzaira erabiltzen dut nire solaskidearekin jarduteko).
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
Irudi pertsonala (1)
Es importante mantener una actitud activa en la conversación, esto se demuestra, por ejemplo, preguntando en algún momento de la charla sobre ciertos detalles referidos por el interlocutor.
Halaber, oso garrantzitsua da elkarrizketan jarrera aktiboa izatea. Hori erakusteko, noizean behin bezeroak aipatutako xehetasun jakin batzuei buruzko galderak egin daitezke, adibidez.
Materiala: Elektroestetika
Ostalaritza eta turismoa (2)
El mero hecho de escucharle será valorado positivamente por el interlocutor.
Entzute hutsa baikor hartuko du solaskide horrek.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
En esta fase influyen tanto los factores ambientales (luz, temperatura…) y decorativos (distribución del espacio, mobiliario…), como los factores personales que controla el agente (actitud ante el cliente que entra, sonrisa, mirada, tono y volumen de voz…Especialmente relevantes serán en esta fase las palabras que den inicio al diálogo con el interlocutor.
Giroak (argiak, tenperaturak…) eta dekorazioak (espazioaren banaketak, altzariek…) zein agenteak kontrolatzen dituen faktore pertsonalek (sartu den bezeroarekiko jarrerak, irribarreak, begiradak, ahotsaren tonuak eta bolumenak…) dute eragina fase honetan. Solaskidearekin hizketan hasteko erabiltzen diren hitzek berebiziko garrantzia dute.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
Administrazioa eta kudeaketa (3)
Asertividad confrontativa: ponemos de manifiesto la incongruencia entre lo que nuestro interlocutor dijo y la realidad de sus actos.
Asertibitate alderatzailea: solaskideak esan zuenaren eta haren ekintzen errealitatearen arteko inkongruentzia nabarmentzen dugu.
Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)
En ambos casos deberemos atender la reclamación con amabilidad, escuchando de forma activa, tratando de ponernos en el lugar de nuestro interlocutor y dándole una solución rápida y efectiva, que consistirá en asumir y corregir lo antes posible el error si lo hubiera o explicarle al trabajador, con claridad y procurando ser muy didácticos, los conceptos que le plantean dudas.
Bi kasuetan, abegitsu jokatu behar dugu erreklamazioari erantzutean, modu aktiboan entzunez, solaskidearen lekuan jartzen saiatuz eta irtenbide azkar eta eraginkorra emanez; alegia, lehenbailehen konpondu behar da akatsa, halakorik badago, edota langileari argi eta modu didaktikoan esplikatu behar dizkiogu zalantza eragin dioten kontzeptuak.
Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)
cumplimiento de la responsabilidad social corporativa con los demás interlocutores sociales, clasificándolos en tres campos:
gainerako solaskide sozialei dagokienez, erantzukizun sozial korporatiboa betetzen du, eta hiru esparrutan sailkatzen ditu:
Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)
Elektrizitatea eta elektronika (22)
Procurar no anticiparse a las posibles demandas de la persona interlocutora.
Pertsona solaskidearen balizko eskaerei aurrea ez hartzen ahalegintzea.
Materiala: Komunikazio alternatiboa
La escucha activa incluye la interacción no verbal entre ambos interlocutores, especialmente la expresión y la mirada.
Entzute aktiboaren barruan sartzen da bi solaskideen arteko hitzik gabeko eragin-trukea, bereziki aurpegi-adierazpena eta begirada.
Materiala: Komunikazio alternatiboa
Responder a todas las preguntas que nos dirige la persona interlocutora con sinceridad, ajustando nuestras respuestas a lo que nos solicita.
Solaskideak egiten dizkigun galdera guztiei zintzotasunez erantzutea, gure erantzunak galdetzen digun horretara doituz.
Materiala: Komunikazio alternatiboa
Garantiza y facilita a las personas interlocutoras la comprensión de los actos comunicativos de la persona usuaria.
Solaskideari erabiltzailearen komunikazio-ekintzak ulertzea bermatzen eta errazten dio.
Materiala: Komunikazio alternatiboa
Vocalizamos mirando a la persona interlocutora para ayudarla a comprender lo que le decimos.
Solaskideari begira ahoskatzen dugu, esaten ari garena errazago uler dezan.
Materiala: Komunikazio alternatiboa
En este caso la formulación se realiza, mirando fijamente a la persona interlocutora, con el cuerpo inclinado ligeramente hacia adelante y elevando las cejas.
Kasu honetan, formulazioa solaskideari finko begiratuz egingo da, gorputza apur bat aurrera makurturik dela eta bekainak jasota.
Materiala: Komunikazio alternatiboa
Su interlocutor, Leo, le contestará primero deletreando su nombre y, después, le indicará su signo.
Haren solaskideak, Leok, bere izena letreiatuko dio, eta ondoren, bere zeinua zein den adieraziko dio.
Materiala: Komunikazio alternatiboa
Estando en una posición cómoda, la persona interlocutora toma con su mano libre la mano de la persona usuaria y la coloca con la palma abierta y hacia arriba.
Posizio erosoan kokaturik, solaskideak libre daukan eskuarekin erabiltzailearen eskua harturik, esku-ahurra ireki eta gora begira jarriko du.
Materiala: Komunikazio alternatiboa
Para establecer la comunicación, el interlocutor sostiene con una mano la tablilla y con la otra toma el dedo índice de la persona con sordoceguera y va pasándolo suavemente por encima de cada una de las letras que forman el mensaje.
Komunikazioa ezartzeko, solaskideak esku batekin taulatxoari eutsiko dio eta bestearekin gor-itsutasuna duen pertsonaren hatz erakuslea hartu eta poliki-poliki pasatuz joango da mezua osatzen duten letra bakoitzaren gainetik.
Materiala: Komunikazio alternatiboa
Como su nombre indica, cada letra se representa con un toque con la yema de los dedos de la persona interlocutora sobre una zona de la mano (la palma o las falanges) de la persona con sordoceguera.
Izenak adierazten duen bezala, solaskidearen hatz-mamiarekin gor-itsuaren eskuko eremu batean (esku-ahurrean edo falangeetan) egindako ukipen batez irudikatzen da letra bakoitza.
Materiala: Komunikazio alternatiboa
Komunikatzeko trebetasunak (30)
La diferencia esencial entre información y comunicación reside en la respuesta del interlocutor.
Informazioaren eta komunikazioaren arteko funtsezko aldea zera da, solaskidearen erantzuna.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
Modificar comportamientos, actitudes, o conocimientos de los interlocutores.
Solaskideen portaerak, jarrerak edo ezagutzak aldatzea.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
consiste en demostrar al interlocutor que le estamos escuchando, así como la reacción que nos provoca lo que expresa (alegría, aprobación, tristeza, etc.).
Solaskideari erakustea, alde batetik, entzuten ari gatzaizkiola eta, bestetik, adierazten digunak sorrarazten digun erreakzioa (poza, onarpena, tristura eta abar).
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
Se puede indicar atención al interlocutor de diferentes maneras:
Hainbat modu ditugu solaskideari arreta adierazteko:
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
La latencia es el tiempo que transcurre entre el final de la frase que emite un interlocutor.
Latentzia zera da, solaskide batek botatzen duen esaldiaren amaieraren ondoren igarotzen den denbora.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
Esta puede variar según sea nuestro interlocutor; una audiencia, un conocido, un amigo o una persona especialmente querida o muy cercana.
Aldatu egin liteke gure solaskidearen arabera –ikus-entzuleak, ezagun bat, lagun bat edo oso gertukoa edo kutuna dugun pertsona bat–.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
El grado de comodidad durante la conversación también es determinante: si nos sentimos violentos, tenderemos a retroceder, y si nos sentimos cómodos tenderemos a acercarnos al interlocutor.
Hizketan ari garela dugun erosotasun-maila ere oso garrantzitsua da: behartuta sentitzen baldin bagara, atzerantz egiteko joera izango dugu, eta eroso baldin bagaude, berriz, solaskidearengana gerturatzekoa.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
•No se tiene una visión completa del interlocutor debido a la cercanía.
•Ez da izaten solaskidearen ikuspegi osoa, gertutasuna dela eta.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
•Se aprecia mejor al interlocutor.
•Hobeto ikusten da solaskidea.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
El contacto físico escogido varía en función del contexto donde tenga lugar la conversación, la edad de los interlocutores, y la relación que tengan entre ellos.
Aukeratutako kontaktu fisikoa aldatu egiten da hainbat faktoreren arabera, hala nola elkarrizketa non gertatzen den, solaskideen adina edo solaskideek elkarrekin duten harremana.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
Zehar-lerroa (7)
Barreras físicas:por ruidos de ambiente, distancia de los interlocutores, fallos en los sistemas de comunicación…
Oztopo fisikoak:inguruko zaratak, solaskideen arteko distantzia, komunikazio-sistemetako akatsak…
Materiala: Sistemen integrazioa
Barreras psicológicas:se producen cuando hay rechazo al interlocutor por un motivo personal o de pensamiento, rencor, desinterés, política, religión… y/o por motivos de estado de ánimo (no estoy para escuchar a nadie).
Oztopo psikologikoak:solaskidea arbuiatzen denean. Arbuiatzeko arrazoiak askotarikoak izan daitezke: pertsonalak, pentsaera, ezinikusia, interes falta, politika, erlijioa… edota aldartea (gaur ez nago inori entzuteko).
Materiala: Sistemen integrazioa
Adecua el mensaje al interlocutor.
Egokitu mezua solaskidearen ezaugarrietara.
Materiala: Sistemen integrazioa
Observar a tu interlocutor y su comunicación corporal cuando converses.
Erreparatu solaskideari eta haren gorputz-komunikazioari harekin hitz egitean.
Materiala: Sistemen integrazioa
La comunicación externa se establece con el público, medios de comunicación, proveedores, competencia, instituciones… en definitiva, con todos los interlocutores que se relacionen con la empresa.
Kanpo-komunikazioa publikoarekin, hedabideekin, hornitzaileekin, lehiakideekin, erakundeekin eta halakoekin sortzen da; laburbilduz, enpresarekin harremanak dituzten solaskide guztiekin.
Materiala: Sistemen integrazioa
Tener un solo canal de comunicación y un único interlocutor.
Komunikazio-kanal eta solaskide bakar bat eduki.
Materiala: Sistemen integrazioa
X En situaciones de crisis, debemos procurar que exista un ........................................... interlocutor.
X Krisi-egoeretan, solaskide .......................................bat izaten ahalegindu behar dugu.
Materiala: Sistemen integrazioa
Fabrikazio mekanikoa (1)
Máxime en los tiempos actuales en los que los interlocutores se encuentran, la mayoría de las veces, lejanos unos de otros y la consulta o la rectificación pueden no ser tan inmediatas.
Are gehiago gaur egun, solaskideak gehienetan elkarrengandik urrun aurkitzen baitira eta gerta baitaiteke kontsulta edo zuzenketa hain berehalakoa ez izatea.
Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx
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