Emaitzak: 152

ES EU
Gizarte eta kultura zerbitzuak (137)
Familias educadoras. Familia hezitzaileak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Además, cuentan con personal cualificado (educadores, integradores, técnicos en atención sociosanitaria, técnicos sanitarios, etc.) que avalan una atención profesional interdisciplinar en las diferentes áreas: Gainera, langile gaituak izaten dituzte (hezitzaileak, gizarteratzaileak, arreta soziosanitarioko teknikariak, osasuneko teknikariak eta abar) eta diziplina arteko arreta profesionala bermatzen dute hainbat arlotan:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El adulto y el educador han de obrar en consecuencia aportando modelos de conductas y ofreciendo oportunidades de juegos donde la igualdad entre los sexos se manifieste de forma explícita e implícita. Helduak eta hezitzaileak horren arabera jokatu behar dute, jokabideen ereduak emanez eta sexuen arteko berdintasuna esplizituki eta inplizituki erakusten duten jolasak proposatuz.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

No es difícil imaginar que será mediante la aportación de adecuadas actividades lúdicas y ayudados por la gran aceptación que muestra el pequeño por el juego, que los educadores tendrán una fuente inagotable para favorecer nuevos aprendizajes durante esta época. Agerikoa da, jarduera ludiko egokiei eta haurraren jolaserako joerari esker, hezitzaileek iturri agortezina izango dutela garai honetan ikaskuntza berriak bultzatzeko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En este sentido, como ya ha quedado dicho, la educadora o educador ayuda a estructurar el pensamiento. Hortaz, lehenago esan dugunez, hezitzaileak pentsamendua egituratzen laguntzen du.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Delimitar adecuadamente los propósitos y objetivos del tratamiento educativo para evitar fracasos. Tratamendu hezitzailearen asmoak eta helburuak behar den bezala zehaztea, porrotak ekiditeko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En un principio, la educadora o educador realizará estas composiciones con animales y con láminas dibujadas para que se vea claramente la acción o se facilite la memorización, y las irá repitiendo varias veces hasta que ellos se sepan la continuación y vean que hay una rima: Hasieran, hezitzaileak animaliekin eta marraztutako orriekin egingo ditu poema horiek, kontatzen zaiena argi ikus dezaten edo errazago memoriza ditzaten. Gainera, hainbat aldiz errepikatuko ditu, haurrek jarraipena buruz jakin arte eta errimaz ohartu arte:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Al principio, la educadora o educador ha de realizar muchos ejemplos y analizar qué sucede. Hasieran, hezitzaileak adibide asko eman behar ditu, eta gertatzen dena aztertu.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En algunos momentos y, sobre todo, con los más pequeños, la educadora o educador sugerirá, organizará y los dirigirá. Une batzuetan eta, batez ere, txikienekin, hezitzaileak iradoki, antolatu eta zuzendu egingo du.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

A pesar del carácter global de esta actividad, la educadora o educador puede extraer algunas acciones y situaciones próximas o incluso propias de la lógica-matemática. Izaera orokorreko jarduera bat bada ere, logika matematikotik gertu dauden edo hark berezkoak dituen ekintza edo egoera batzuk atera ditzake hezitzaileak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Elektrizitatea eta elektronika (10)
Siguiendo con el mismo ejemplo anterior, cada vez que se acaba una actividad, la educadora se dirige a Marcos y, mientras realiza un signo manual, la indica verbalmente: Aurreko adibide berbera erabilita, jarduera bat amaitzen den bakoitzean, hezitzailea Markosi zuzentzen zaio eta, eskuzko zeinua egin bitartean, esaten dio:

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Es esencial que las personas que pasarán un mayor número de horas con la persona usuaria (familia, educadores, cuidadores, amistades, etc.) reciban una instrucción básica relacionada con los SAAC diseñados. Funtsezkoa da erabiltzailearekin ordu gehien emango dituzten pertsonek (senitartekoak, hezitzaileak, zaintzaileak, lagunak eta abar) diseinatutako KSHAekin lotutako oinarrizko irakaspenak jasotzea.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Al entrar, la educadora le saluda, le lleva al expositor y le ayuda a señalar un trocito de tela igual que la de su bata y le dice «Vamos a ponernos la bata, Marcos». Sartzean, hezitzaileak agurtzen du, erakusmahaira eraman eta, mantalaren berdina den oihal-zati bat seinalatzen lagundurik, esaten dio: «Mantala jantziko dugu, Markos».

Materiala: Komunikazio alternatiboa

En el ejemplo anterior, si Marcos realiza una vocalización como /E/, la educadora sobreinterpreta «Ven» y le responde acercándose a él diciéndole: Aurreko adibidean, Markosek horrelako bokalizazio bat egiten badu /OI/, hezitzaileak interpretatuko du «Etorri» eta hurbildurik esango dio:

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Ante la acción de la niña de que le dé la linterna, la educadora la ayuda a señalar en el soporte/dame/ y /linterna/ y también a signar «Dame la linterna». Juliak linterna eskuratu nahi duenez, hezitzaileak euskarrian /eman/ eta /linterna/ seinalatzen laguntzen dio; baita «eman linterna» zeinuz adierazten ere.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Así, cada vez que Julia se acerca a la estantería con la intención de coger la linterna, la educadora le recuerda que debe signar «linterna» e indicarlo en el soporte. Horrela, linterna eskuratzeko asmotan, Julia apalera hurbiltzen den guztietan hezitzaileak gogorarazten dio «linterna» adierazi behar duela zeinu-hizkuntzan, eta euskarrian seinalatu.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

En el momento en que, por parte de Ana, aparece el deseo de comerse uno, el educador la ayuda a señalar en su comunicador con voz digitalizada «piruleta» y después se la da. Anari haietako bat jateko gogoa sortzen zaion momentuan, hezitzaileak laguntzen dio haren ahots digitalizatuko komunikagailuan «piruleta» seinalatu dezan, eta eman egiten dio gero.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

María mira a Dani y la educadora le dice–: Mariak Daniri begiratzen dio eta hezitzaileak esaten dio–:

Materiala: Komunikazio alternatiboa

–Sí, Dani, una jirafa, con un cuello… muy…– responde la educadora. –Bai, Dani, jirafa da, eta dauka lepoa… oso…– esaten du hezitzaileak.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Después de la modificación del comportamiento comunicativo del entorno (familia y educadores), muy predispuesto en todo momento a poner en práctica las observaciones de los profesionales, Marta ha mejorado notablemente su capacidad de interacción. Ingurunearen (familia eta hezitzaileak) komunikazio-jokabidea behin aldatu ondoren –oso prest uneoro profesionalen oharrak praktikara eramateko–, Martak nabarmenki hobetu du bere eragin-trukerako ahalmena.

Materiala: Komunikazio alternatiboa