Emaitzak: 771

ES EU
Administrazioa eta kudeaketa (10)
1.- Tomando el ejercicio nº 6 del tema anterior, realizar: 1.- Aurreko gaiko 6. ariketa oinarri hartuta, egin hauek:

Materiala: Kontu-ikuskaritza

no podemos expresar una opinión sobre...", ezin dugu iritzirik eman gai horren gainean..."

Materiala: Kontu-ikuskaritza

La carta de recomendaciones adjunta del ejercicio contiene las explicaciones que los Administradores consideran oportunas sobre la situación de Soter, S.A, la evolución de sus negocios y sobre otros asuntos y no forma parte integrante de las cuentas anuales. Honi erantsitako ekitaldiko gomendioen gutunak administratzaileek egokitzat hartzen dituzten azalpenak biltzen ditu, Soter S.A.ren egoeraren, negozioen garapenaren eta beste gai batzuen gainean. Ez dago urteko kontuetan sarturik.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

2 ¿Existe alguna persona responsable del seguimiento de temas relacionados con los impuestos? 2. Zergekin lotutako gaiak jarraitzeaz arduratzen den pertsonarik ba al dago?

Materiala: Kontu-ikuskaritza

En lo que se refiere a las reuniones celebradas para las que no existan actas disponibles, indagar sobre los asuntos tratados en dichas reuniones. Aktarik ez duten bilerei dagokienez, landutako gaiak aztertzea.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

2 ¿Se efectúan reuniones periódicas de la alta dirección para tratar asuntos estratégicos del negocio? 2. Goi-zuzendaritzak bilerak egiten al ditu aldizka negozioaren gai estrategikoak lantzeko?

Materiala: Kontu-ikuskaritza

/ Su límite temporal finaliza en el momento de su puesta en marcha, una vez finalizado el período de pruebas y que el inmovilizado es capaz de producir regularmente. / Denbora-muga martxan jartzen den unean amaituko da, proben aldia amaitzean, eta ibilgetua modu erregularrean ekoizteko gai denean.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

También se suelen comentar las cuestiones contenidas en el informe de auditoría, dando más detalles, con el fin de rectificar para el ejercicio siguiente. Halaber, kontu-ikuskaritzako txostenean sartzen diren gaiak ere aipatzen dira, xehetasun gehiagorekin, hurrengo ekitaldirako hobetzeko asmoz.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

El informe de gestión adjunto del ejercicio 20XX, contiene las explicaciones que los Administradores consideran oportunas sobre la situación de Audimfor, S.A., la evolución de sus negocios y sobre otros asuntos y no forma parte integrante de las cuentas anuales. Honekin batera erantsitako 20XXko kudeaketa-txostenak administratzaileek egokitzat jotako azalpenak jasotzen ditu; Audimfor S.A.ren egoera, negozioen garapena eta beste gai batzuk agertzen dira, eta ez txostena ez dago urteko kontuetan sarturik.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

En circunstancias excepcionales, el auditor debe poner de manifiesto en su informe algún asunto que considere relevante o de especial trascendencia para la empresa relacionado con los estados financieros, sin que ello suponga ningún tipo de salvedad en sentido estricto. Ohiz kanpoko zirkunstantzietan, kontu-ikuskariak txostenean azaldu behar ditu finantza-egoeren gainean enpresarentzat garrantzitsuak diren gaiak; hori, ordea, ez da modu hertsian salbuespen izango.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Elektrizitatea eta elektronika (90)
Los temas sobre personal tienden a salir perdiendo en los cálculos reales, porque anteriormente se carecía de soporte cuantitativo que contara los días que se perdían en la contratación de personal. Langileen gaineko gaiek galerak ekartzen dituzten kalkulu errealetan, lehen ez baitzegoen euskarri kuantitatiborik langileak kontratatzen galdutako egunak zenbatzeko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Esto se puede especificar en las propiedades de archivo, incluyendo un título descriptivo "ICT", el asunto "Proyecto de infraestructuras de telecomunicaciones en un edificio de 2 locales y 14 viviendas", el administrador "Alfonso Lamas Blanco" y comentarios "Gestión del desarrollo del sistema de telecomunicaciones del edifico". Fitxategiaren propietateetan zehaztu daiteke hori, adibidez: izenburu deskriptiboa, "TAK"; gaia, "2 lokal eta 14 etxebizitzako eraikin baterako telekomunikazio-azpiegituren proiektua"; administratzailea, "Alfonso Lamas Blanco", eta iruzkinak, "eraikineko telekomunikazio-sistema garatzeko kudeaketa".

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Tiene la responsabilidad de las nuevas ideas, inventando e innovando ideas y estrategias, especialmente en los temas más importantes. Ideia berrien arduraduna da, ideiak eta estrategiak sortzen eta berritzen ditu, gai garrantzitsuenetan batez ere.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Los temas pequeños son pequeños porque el alcance general los disimula, y todos comparten el alcance o propósito general. Proiektuaren egitasmo orokorrak lausotu egiten dituelako dira gai txikiak, eta guztiek partekatzen dute egitasmo edo helburu nagusi bera.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Los proyectos pequeños como por ejemplo la instalación de una aula de informática con red local o el montaje de un sistema informático para edición no lineal, pueden pasar sin estudiar cuestiones sobre equipos de trabajo, pero se beneficiarán de su tratamiento. Proiektu txikiak (esate baterako sare lokaleko ikasgela informatiko bat instalatzea edo edizio ez-linealerako sistema informatikoa ezartzea) lantaldeen gaia aztertu gabe egin daitezke, baina proiektu txiki horietarako ere onuragarria da haiek lantzea.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

No solo los modelos estéticos cambian, sino también el mismo concepto de estética, que en un principio podía parecer una cuestión vanal y que en la actualidad va ligado al de salud desde que la OMS (Organización Mundial de la Salud) define la salud como el estado de completo bienestar físico, mental y social de un individuo y no solamente a la ausencia de enfermedad o invalidez. Eredu estetikoak ez dira aldatzen diren bakarrak; estetikaren kontzeptua bera ere aldatzen da: hasiera batean gai funts gabea zirudien, eta gaur egun osasunari lotzen zaio, OMEk (Osasunaren Mundu Erakundea) osasuna gizabanakoaren ongizate fisiko, mental eta sozial osoko egoeratzat definitzen duenez geroztik, eta ez gaixotasun edo baliaezintasun gabeko egoeratzat soilik.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Ello se debe a la imposibilidad de generalizar sobre una materia tan amplia, aunque los conceptos adquiridos son aplicables a otros sistemas de similares características. Izan ere, gaia oso zabala da eta ezinezkoa da orokortzea, baina ikusiko ditugun kontzeptuak antzeko ezaugarriak dituzten beste sistema batzuetan ere aplika daitezke.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Un sistema microprogramable es aquel capaz de leer, interpretar y luego ejecutar en principio de forma secuencial las instrucciones contenidas en un programa. Sistema mikroprogramagarriak programa batean dauden instrukzioak irakurri, interpretatu eta, ondoren, hasiera batean sekuentzialki exekutatzeko gai den sistemak dira.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

A diferencia de los decodificadores tradicionales, éstos pueden activar varias salidas al mismo tiempo y son capaces de proporcionar o absorber más corriente para excitar unidades de presentación visual. Deskodetzaile tradizionalek ez bezala, hauek une bakoitzean sarrera bat baino gehiago aktiba dezakete, eta bistaratzeko unitateak kitzikatzeko, korronte gehiago eman eta xurgatzeko gai dira.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Los términos de la función simplificada se obtienen representando las variables de forma directa cuando el valor es un uno y de forma negada cuando es un cero. Funtzio sinplifikatuaren gaiak lortzeko, aldagaiak forma zuzenean adierazten dira bere balioa batekoa bada, eta forma ezeztatuan, zero denean.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (4)
Hasta ahora sólo se ha hecho una división general de las obras de reforma, nombrando tan sólo tres tipologías diferentes para introducir el tema. Orain arte berritze-lanen sailkapen orokorra baino ez dugu egin, eta gaiari heltzeko hiru tipologia bakarrik bereizi ditugu.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Es el objeto de este capítulo dar a conocer los criterios de redacción de los proyectos de reforma más empleados habitualmente, teniendo en cuenta la escasez de normativa y bibliografía que desarrollan ese tema. Kapitulu honen helburua da gehien erabiltzen diren berritze-proiektuak idazteko irizpideak ezagutzera ematea, gai horri buruzko araudiak eta bibliografia urriak baitira.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

bienestar social, todos aquellos proyectos cuya finalidad es la resolución de temas sociales gizarte-ongizatea; helburutzat gai sozialei erantzutea duten proiektu guztiak.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Facilitar la Consulta y Participación de todos los trabajadores de la empresa en materia preventiva. Enpresako langile guztiei kontsulta eta partaidetza erraztea prebentzioari buruzko gaietan.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Fabrikazio mekanikoa (19)
El concepto «girar» abarca un gran número de distintos procedimientos de trabajo, los cuales no se pueden exponer sólo de forma global. Biraketa kontzeptuak hainbat lan-prozedura barne hartzen dituenez, ezin dugu biraketaren gaia modu orokorrean azaldu.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Actualmente no existe ninguna normalización al respecto. Gaur egun ez dago inolako normalizaziorik gai horretan.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Aprovechando la dinámica de los programas QC (Círculos de calidad) se constituirán pequeños grupos que contemplen específicamente temas de mantenimiento con el objetivo de estudiar nuevas técnicas de mantenimiento, resolución de problemas, etc. QC (kalitate-zirkuluak) programen dinamika baliatuz, bereziki mantentzearen inguruko gaiei helduko dieten hainbat talde txiki sortuko dira, mantentze-teknika berriak, arazoak konpontzeko teknika berriak eta abar aztertzeko.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

No se trata precisamente de comparar la mano mecánica con las posibilidades de la mano humana, ya que cada aplicación está más o menos limitada a la forma, tamaño y material de una determinada pieza a manipular. Helburua ez da esku mekanikoa giza eskuak egin ditzakeen funtzio guztiak betetzeko gai izatea; izan ere, aplikazio bakoitza maneiatu beharreko piezaren itxura, neurri eta materialak mugatzen dute .

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Nuestras obras versan sobre ELECTROTECNIA ELECTRÓNICA ENERGÍA AUTOMÁTICA MECÁNICA AUTOMÓVILES CALOR/FRIO MATEMÁTICAS ARQUITECTURA Y CONSTRUCCIÓN ECONOMÍA y DERECHO, etc. Lantzen ditugun gaiak: ELEKTROTEKNIA ELEKTRONIKA ENERGIA AUTOMATIKA MEKANIKA AUTOGINTZA BEROA/HOTZA MATEMATIKA ARKITEKTURA ETA ERAIKUNTZA EKONOMIA ETA ZUZENBIDEA, etab.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Cada persona indica el mayor número de causas, efectos, soluciones, sobre el tema planteado escribiéndolos de forma individualizada. Planteatu den gaiari buruz otutzen zaizkion kausa, ONDORIO edo irtenbide guztiak banan-banan bereizirik idazten ditu taldekide bakoitzak

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Uno de los grandes problemas de la lubricación, en la práctica, es el uso indiscriminado de lubricantes, para muchas aplicaciones. Labaingarriak bereizi gabe, edozein aplikaziorako, erabiltzea da gai honen inguruko arazo nagusietako bat praktikan.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

En este bloque examinamos el punzón y la matriz, así como el equipo de producción que se usa como herramienta en las operaciones convencionales de conformado mecánico de láminas metálicas, exceptuando los destinados al embutido, puesto que la complejidad que conllevan requiere de mucha extensión para poder presentar el tema en condiciones. Bloke honetan, puntzoia eta matrizea aztertuko ditugu, eta baita xafla metalikoen konformazio mekanikorako eragiketa arruntetan erreminta gisa erabiltzen den produkzio-ekipamendua ere. Enbutiziora zuzendutakoak ez ditugu bloke honetan aztertuko, konplexuegiak baitira, eta gaia behar bezala aurkezteak luze joko bailuke.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

A continuación, se coloca la carga explosiva dentro del agua, a una distancia calculada (arte y experiencia) sobre la pieza. Jarraian, gai leherkorra uraren barruan jartzen da kalkulatutako distantzia batean (trebetasuna eta esperientzia) piezaren gainean.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

El conformado electro-hidráulico o conformado por descarga eléctrica, está basado en los mismos principios que el conformado por explosión, con la diferencia de que el generador de la energía necesaria para la deformación son dos electrodos sumergidos en un fluido de transmisión (agua) -que utilizan la energía eléctrica acumulada en dos grandes condensadores- en lugar de la carga explosiva. Konformazio elektrohidraulikoa edo deskarga elektriko bidezko konformazioa eztanda bidezko konformazioaren printzipio beretan oinarrituta dago. Desberdintasun bakarra da deformazioa lortzeko behar den energiaren sorgailua transmisio-fluido batean (ura) sartuta dauden bi elektrodo direla gai leherkorra izan ordez. Bi elektrodo horiek bi kondentsadore handitan metatutako energia elektrikoa erabiltzen dute.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (16)
BLOQUE III: III. GAI MULTZOA:

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

BLOQUE I: I. GAI MULTZOA

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Los filtros para gases van marcados con un código de colores que identifican los diferentes tipos de gases contra los que protege el filtro. Gasetarako iragazkiak kolore-kode batez markatuta daude, iragazkiak zer gasetatik babesten duen identifikatzeko.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

N.° 7.a Materia radiactiva 7. Gai erradiaktiboa

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

BLOQUE IV: IV. GAI MULTZOA

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

BLOQUE II: II. GAI MULTZOA

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

BLOQUE IV IV. GAI MULTZOA

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

En nuestra actividad diaria estamos continuamente trabajando con materias o sustancias peligrosas que pueden dar lugar a incendios y explosiones, poniendo en peligro vidas humanas y la posible destrucción parcial o total de nuestra actividad. Gure eguneroko jardueran, etengabe ari gara suteak eta leherketak eragin ditzaketen gai edo substantzia arriskutsuekin lanean, gizakien biziak arriskuan jarriz, baita gure jardueraren zati bat edo jarduera guztia ere.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

El conocimiento de estas materias es fundamental para aplicar los medios de extinción adecuados, así como el mecanismo que provoca su ignición. Funtsezkoa da gai horiek ezagutzea, itzaltzeko baliabide egokiak aplikatzeko, baita sua pizten duen mekanismoa ezagutzeko ere.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

N.°6.1 Materia tóxica 6.1. Gai toxikoa

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Informatika eta komunikazioa (10)
Intente colocar los banners en páginas que traten sobre temas parecidos al de su banner, además de estar en el mismo idioma. Saia zaitez banner-ak zure banner-arenaren antzeko gaiak jorratzen dituzten eta hizkuntza berean dauden orrietan ezartzen.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Si por el contrario tenemos temas muy cortos, lo correcto sería agruparlos bajo un encabezado de tema algo más general. Aitzitik, oso gai laburrak baditugu, zuzenena gai orokorrago baten goiburukoan biltzea izango litzateke.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Es conveniente que los temas sean razonablemente cortos y si fuera necesario divida en subtemas. Komeni da gaiak behar adina laburrak izatea eta, beharrezkoa bada, azpigaitan banatzea.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Se estima que sólo un número muy reducido de estos portales puede ser capaz de ofrecer el adecuado nivel de servicios y contenidos a un público tan diverso y, al tiempo, ser viable organizacional y económicamente. Kalkuluen arabera, atari horien kopuru oso txiki bat izango litzateke gai hain ezberdina den publikoari zerbitzu eta edukien maila egokia eskaini eta, aldi berean, antolamenduari eta ekonomiari dagokienez bideragarria izateko.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Este tipo de estructura es una mezcla de la dos anteriores, los temas y subtemas están organizados de una forma jerárquica, pero uno puede leer todo el contenido de una forma lineal si se desea. Egitura mota hau aurreko bien nahastea da; gaiak eta azpigaiak hierarkikoki antolatuta daude, baina eduki osoa linealki irakur dezakegu, hala nahi izanez gero.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Se recomienda que el coordinador sepa algo de todas las materias, (servidor, web, diseño, contenidos) por que sera la persona encargada de crear puentes entre los diferentes departamentos y de llegar a consensos cuando surgan problemas de competencia. Komeni da koordinatzaileak gai guztiei buruz zerbait jakitea (zerbitzaria, weba, diseinua, edukiak), bera arduratuko baita departamentuen arteko zubiak sortzeaz eta lehia-arazoak sortzen direnean adostasunak bilatzeaz.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

TEMA 2: HTML 2. GAIA: HTML

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Ofrece contenidos de carácter muy amplio, cuya pretensión es cubrir las temáticas más demandadas. Oso eduki zabalak eskaintzen ditu, eta bere helburua da gehien eskatzen diren gaiak eskaintzea.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Una vez tenemos los objetivos, hay que organizar el contenido por temas o secciones, que se ajusten a nuestros objetivos, reuniendo las informaciones relacionadas bajo el mismo epígrafe. Helburuak finkatu ondoren, edukia helburuetara egokitzen diren gaietan edo ataletan antolatu behar dugu, epigrafe berean zerrendatutako informazioak bilduz.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

En este nuevo tutorial, voy a tratar el tema de los ficheros y como se trabaja en ellos desde PHP. Tutorial berri honetan, fitxategien gaia jorratuko dut, eta nola lantzen diren PHPtik.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (72)
Lapubertadconstituye un período variable de la vida en el que se produce la maduración de las gónadas y de los genitales, por lo que las personas llegan a ser capaces de reproducirse sexualmente por primera vez. Pubertaroadenbora-tarte aldakorra da bizitzan. Pubertaroan gonadak eta sexu-organoak heltzen dira, eta, hala, hortik aurrera, pertsonak sexu bidez ugaltzeko gai izango dira.

Materiala: Elektroestetika

En temas anteriores se indicaron una serie de alteraciones vasculares que realmente incidían más claramente a nivel de la microcirculación. Lehenagoko gaietan, mikrozirkulazioan nabarmenago eragiten duten hodi-asaldura batzuk adierazi dira.

Materiala: Elektroestetika

El movimiento de agua entre el plasma y el intersticio ya ha sido comentado en el tema de Líquidos Corporales. Plasmaren eta interstizioaren arteko ur-mugimenduak gorputzeko likidoei buruzko gaian aipatu dira.

Materiala: Elektroestetika

Por ello se estudian en el tema: Horregatik, puntu hauek aztertuko dira gai honetan:

Materiala: Elektroestetika

Muchas alteraciones tienen un tratamiento o cuidado estético según aparecen en la fichas de apoyo técnico a la práctica de los temas correspondientes. Asaldura askok tratamendu edo zainketa estetikoa dute, dagokien gaietan praktikak egiteko laguntza-fitxa teknikoetan agertzen den moduan.

Materiala: Elektroestetika

Sin embargo, el interés de su estudio obedece a tres razones: Hala ere, hiru arrazoi hauengatik da garrantzitsua gaia aztertzea:

Materiala: Elektroestetika

Son muy consistentes, capaces de romper un fragmento de hueso antes que desgarrarse. Oso sendoak dira, eta urratu beharrean hezur zati bat hausteko gai dira.

Materiala: Elektroestetika

De ahí la necesidad de conocer su estructura, funcionamiento y los procesos estéticos aplicables al mismo, que es lo que se tratará a lo largo del tema. Horregatik da beharrezkoa lokomozio-aparatuaren egitura eta funtzionamendua nahiz aparatu horretan aplika daitezkeen estetika-prozesuak ezagutzea, eta horixe landuko dugu gai honetan.

Materiala: Elektroestetika

De esta manera, en este último capítulo englobamos todos los conocimientos objeto de este libro bajo un enfoque emi-nentemente práctico que, a su vez, pondrá la primera piedra para el dominio en el diseño de protocolos que deberán adquirir durante el siguiente curso. Hala, liburu honek aztertzen dituen gaiak ikuspegi praktikotik bildu ditugu azken atal honetan, hurrengo mailan ikasiko duten protokoloen diseinua menderatzeko lehenengo urrats gisa.

Materiala: Elektroestetika

Son muy numerosos los extractos vegetales con acción cosmética; para no alargar demasiado este capítulo, y puesto que existen compendios de Fito-terapia de los que se puede extraer mayor información, expondremos aque-llos que tienen un uso más frecuente. Asko dira eragin kosmetikoa duten landare-estraktuak; atal hau gehiegi ez luzatzeko, eta gaiari buruzko argibide gehiago ematen duten fitoterapia-laburpenak daudenez, sarrien erabiltzen direnak azalduko ditugu.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (34)
Antes de instalar el Soporte, lo primero es buscar una superficie lo suficientemente plana y resistente para soportar el esfuerzo. Euskarria jarri aurretik, esfortzuari eusteko gai izango den gainazal lau bat bilatu behar da.

Materiala: Irudia

Los carteles se Chéret anunciaban temas relacionados con espectáculos, música, bailes y teatros, así como librerías, perfumes, cosméticos y productos de farmacia. Chéret-en karteletan, ikuskizunekin, musikarekin, dantzekin eta antzerkiekin lotutako gaiak iragartzen ziren, baita liburu-dendak, lurrinak, kosmetikoak eta farmaziako produktuak ere.

Materiala: Irudia

Tema 19. Lenguaje audiovisual- 3: 19. gaia. Ikus-entzunezkoen lengoaia-3:

Materiala: Irudia

Disminución de polisacáridos y pérdida de agua en la sustancia fundamental. Polisakaridoak gutxiagotzea eta funtsezko gaiak ura galtzea.

Materiala: Irudia

Hiperviscosidad de la sustancia fundamental Funtsezko gaiaren hiperbiskositatea.

Materiala: Irudia

roces, fricciones, etc y suelen estar inducidas por sustancias químicas (medicamentos). marruskadurak, igurtziak eta abar. eta gai kimikoek (sendagaiek) eragiten dituzte.

Materiala: Irudia

(Práctica de los temas 17,18 y 19)Realización audiovisual: (17., 18. eta 19. gaietako praktikak)Ikus-entzunezkoen errealizazioa:

Materiala: Irudia

Recordamos el argumento que se planteaba en el Tema 12: 12. gaian planteatzen zen argumentua gogoratuko dugu:

Materiala: Irudia

oY por razones éticas que impiden la representación de asuntos incómodos (muertes reales, ejecuciones, evitar el sexo explícito, etc) oEta arrazoi etikoengatik: gai zailak irudikatzea galarazten dute (heriotza errealak, exekuzioak, sexu esplizitua ekiditea, etab.)

Materiala: Irudia

El objetivo es trabajar la capacidad expresiva de los encuadres y de los tipos de planos, tal y como se ha explicado en el tema. Enkoadraketen eta plano moten adierazgarritasuna lantzea da xedea, gaian azaldu den bezala.

Materiala: Irudia

Instalatze eta mantentze lanak (13)
El conductor de la carretilla es responsable de un buen uso de su carretilla tanto en lo que se refiere a: Orgaren gidariaren ardura da gai hauei dagokienez orga ondo erabiltzea:

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Cualesquiera otras que sean necesarias para el cumplimiento de sus fines y le sean encomendadas en el ámbito de sus competencias, de acuerdo con la Comisión Nacional de Seguridad y Salud en el Trabajo regulada en el artículo 13 de esta Ley, con la colaboración, en su caso, de los órganos técnicos de las Comunidades Autónomas con competencias en la materia. Bere helburuak betetzeko beharrezkoak diren beste edozein eta bere eskumenen arloan sartzen direnak, lege honen 13. artikuluan arautzen den Laneko Segurtasun eta Osasunaren Batzorde Nazionalarekin bat etorriz, gai honetan eskumenak dituzten autonomia-erkidegoetako organo teknikoen lankidetzarekin, hala badagokio.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

En el anexo 3 de este tema aparece un ejemplo de memoria técnica de diseño correspondiente a la Comunidad Autónoma de Aragón. Aragoiko Autonomia Erkidegoko diseinuko memoria tekniko baten adibidea agertzen da gai honen 3. eranskinean.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Usar adecuadamente, de acuerdo con su naturaleza y los riesgos previsibles, las máquinas, aparatos, herramientas, sustancias peligrosas, equipos de transporte y, en general, cualesquiera otros medios con los que desarrollen su actividad. Makinak, aparatuak, tresnak, gai arriskutsuak, garraio-ekipoak eta, oro har, beren jarduera gauzatzeko beste edozein bitarteko egoki erabili, bitarteko horien nolakotasuna eta arriskuak kontuan hartuta.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

El Instituto Nacional de Seguridad e Higiene en el Trabajo es el órgano científico técnico especializado de la Administración General del Estado que tiene como misión el análisis y estudio de las condiciones de seguridad y salud en el trabajo, así como la promoción y apoyo a la mejora de las mismas, para ello establecerá la cooperación necesaria con los órganos de las Comunidades Autónomas con competencias en esta materia. Laneko Segurtasun eta Higieneko Institutu Nazionala Estatuaren Administrazio Orokorraren organo zientifiko tekniko espezializatua da. Haren eginkizuna laneko segurtasunaren eta osasunaren baldintzak aztertzea da eta, halaber, haiek hobetzera bultzatzea. Horretarako, gai beharrezko lankidetzan arituko da horretan eskumena duten autonomia-erkidegoetako organoekin.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Colaboración con organismos internacionales y desarrollo de programas de cooperación internacional en este ámbito, facilitando la participación de las Comunidades Autónomas. Nazioarteko organismoen lankidetza eta nazioarteko elkarlanerako programak gauzatzea gai honetan, eta autonomia-erkidegoen partaidetza bultzatzea.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

El Gobierno, a través de las correspondientes normas reglamentarias y previa consulta a las organizaciones sindicales y empresariales más representativas, regulará las materias que a continuación se relacionan: Gobernuak, dagozkion erregelamendu-arauen bitartez eta ordezkaritza handiena duten enpresaburuen erakunde eta sindikatuak kontsultatu ondoren, ondoko gai hauek arautuko ditu:

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

En el caso de exposición a agentes susceptibles de causar daños graves a la salud de los trabajadores, se considerará que existe un riesgo grave e inminente cuando sea probable racionalmente que se materialice en un futuro inmediato una exposición a dichos agentes de la que puedan derivarse daños graves para la salud, aun cuando éstos no se manifiesten de forma inmediata. Langileen osasunean kalte larriak sor ditzaketen gaien eraginpean egotearen kasuan, arrisku larria eta hurbila egongo da aukera dagoenean etorkizun hurbilean gai horien eraginpean egoteko eta horren ondorioz osasunean kalte larriak izateko, nahiz eta kalte horiek berehala ez agertu.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

La naturaleza de los agentes físicos, químicos y biológicos presentes en el ambiente de trabajo y sus correspondientes intensidades, concentraciones o niveles de presencia. Lan-inguruneko gai fisiko, kimiko eta biologikoen nolakotasuna eta haien intentsitateak, kontzentrazioak edo presentziaren neurria.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Los procedimientos para la utilización de los agentes citados anteriormente que influyan en la generación de los riesgos mencionados. Arriskuak sortzeko garaian eragina duten gaiak (lehen adierazi direnak) erabiltzeko prozedurak.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Ostalaritza eta turismoa (49)
Por esta razón, no mover ninguno de estos archivos referenciados pues, de lo contrario, el administrador no sería capaz de localizarlo. Hori dela eta, aipatutako fitxategi horiek ez mugitu; izan ere, bestela, administratzailea ez litzateke aurkitzeko gai izango.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Son reuniones gubernamentales o de organismos de gran influencia pública con el fin de establecer acuerdos o debatir asuntos de interés común. gobernuen eta eragin publiko handiko erakundeen arteko bilerak dira, eta hitzarmenak izenpetzeko edo guztien intereseko gaiak eztabaidatzeko egiten dira.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Estar capacitado para suplir a un guía local si fuera necesario. Beharrezkoa bada, tokiko gidari bat ordezkatzeko gai izatea.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Se trata de un guía profesional, experto en determinadas materias, que ejerce su labor de informador con visitantes y turistas desempeñando tareas informativas y de tutela sobre esos aspectos que domina. Gidari profesionala da, arlo jakin batzuetan aditua, eta informatzaile-lana egiten du bisitariekin eta turistekin; izan ere, ondo ezagutzen dituen gaiei buruzko informazioa eman eta lagundu egiten die.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Regula los servicios de los pasajeros, equipajes, carga, animales, artículos peligrosos. Bidaiarien, fardelen, zamen, animalien, gai arriskutsuen zerbitzuak arautzen ditu.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

TEMA 4. CATALUÑA, COMUNIDAD VALENCIANA, MURCIA, ANDALUCIA, BALEARES Y CANARIAS. 4. GAIA. KATALUNIA, VALENTZIAKO ERKIDEGOA, MURTZIA, ANDALUZIA, BALEARRAK ETA KANARIAR UHARTEAK.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

TEMA 3. EXTREMADURA, MADRID Y CASTILLALA MANCHA. 3. GAIA. EXTREMADURA, MADRIL ETA GAZTELA-MANTXA.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

TEMA 2. CASTILLALEÓN, LA RIOJA, NAVARRA Y ARAGÓN. 2. GAIA. GAZTELA ETA LEON, ERRIOXA, NAFARROA ETA ARAGOI

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

(*) Aunque México forma parte de América del Norte, se analiza en el tema 8 por su mayor vinculación cultural con otros destinos de Iberoamérica. (*) Mexiko Ipar Amerikaren zati den arren 8. gaian aztertuko dugu, Iberoamerikako beste helmugekin lotura kultural handiagoa duelako.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Separacion de pasajeros (Manual reservas, tema 5, pagina 69) Bidaiariak banantzea (erreserben eskuliburuko 5. gaia, 69. orrialdea)

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (2)
Trabajando con maderas secas y de buena calidad, a veces el ojo humano no percibirá estas desigualdades; pero si no se pueden ver a simple vista, el tacto y en especial el abrillantado final de las superficies, nos las mostrarán con toda claridad. Egur biguna eta kalitate onekoa lantzen ari garenean, hainbatetan, giza ikusmena ez da gai desberdintasuna sumatzeko, baina ukiak eta, bereziki, gainazalen amaierako distirak argi eta garbi erakusten digute.

Materiala: Egurraren teknologia

Las piezas de que procedan los distintos elementos de madera componentes de los pisos, cumplirán las condiciones generales expresadas en el presente Pliego de Condiciones, y en el articulado correspondiente a estos extremos. Lurrak osatzen dituzten egurrezko elementuak zer piezatatik ateratzen diren, pieza horiek bete behar dituzte baldintzen orri honek eta gai horiei buruzko artikuluek adierazten dituzten baldintza orokorrak.

Materiala: Egurraren teknologia

Gizarte eta kultura zerbitzuak (95)
Por ejemplo, en un taller de animación a la escritura, si el grupo así lo decide, podemos modificar el tema alrededor del cual se desarrolla la propuesta, cambiar el género o las lenguas de expresión o ofrecer la posibilidad de elegir entre varias opciones. Esate baterako, idazketa bultzatzeko animazio-tailer batean, taldeak hala erabakitzen badu, proposamenak ardatz duen gaia, generoa edo adierazpen-lengoaia alda dezakegu, edo hainbat aukeren artean bat hautatzeko aukera eman dezakegu.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

El animador o la animadora recoge a su grupo después de la visita guiada de la exposición, se presenta y pregunta sobre las impresiones que las pinturas contempladas produjeron en el grupo –gustos, intereses, temática, algunos detalles concretos, etc.–. Animatzaileak erakusketaren bisita gidatua amaitu ondoren jasoko du, bere burua aurkeztuko du, eta ikusitako margolanak taldeari zer iruditu zaizkion galdetuko du: gustuak, interesak, gaia, xehetasun jakin batzuk, etab.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Abordar un tema significativo como memoria colectiva, un tema histórico o patrimonial. Gai esanguratsu baten ingurukoa izatea: memoria kolektiboa, gai historiko bat edo ondareari loturikoa.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Se trataría entonces de abrir espacios de exhibición a la creatividad y participación comunitaria en los que poder desarrollar, comunicar y reflexionar sobre manifestaciones culturales propias o ajenas, sobre temas de interés social, el diálogo multicultural, etc. Beraz, erakusketako espazioak komunitatearen sorkuntzari eta parte-hartzeari zabaltzea izango litzateke xedea, espazio horietan komunitateak bere edo besteen kultura-adierazpenak egiteko, komunikatzeko edo haiei buruz hausnartzeko aukera izan dezan, interes sozialeko gaiei buruz, kultura-arteko elkarrizketa bultzatuz, etab.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Esta actividad cultural consiste en la convocatoria para el encuentro, la reflexión y el diálogo alrededor de un tema, objeto o circunstancia, de interés general o específico de un sector concreto de la población, tomando como punto de partida un acontecimiento sociocultural de actualidad, la lectura de algún libro, el visionado de una película o una audición musical. Kultura-jarduera hau deialdi bat egitean datza, interes orokorrekoa den edo biztanleen sektore jakin batentzat interesa duen gai, objektu edo egoera bati buruzko topaketa, hausnarketa eta elkarrizketa egiteko. Abiapuntua hauetako edozein izan daiteke: gaurkotasuna duen gertakari soziokultural bat, liburu baten irakurketa, film bat ikustea, edo musika-entzuketa bat egitea.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Normalmente se centra en un debate sobre el tema que sirve de eje al fórum, debate que se apoya en el análisis del soporte documental y del significado de la obra, con apuntes sobre el lenguaje, los aspectos formales, la estructura y otros elementos – personajes, tiempo, espacio, ritmo, etc.–. Normalean forumak ardatz duen gaiari buruzko mahai-inguru bat izaten da, eta hainbat gai aztertzen dira: euskarri dokumentala, lanaren esanahia, lengoaia, alderdi formalak, egitura eta bestelako elementuak —pertsonaiak, denbora, espazioa, erritmoa, etab.—.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Este momento debe servir como invitación a un nuevo fórum sobre un tema seleccionado por el animador o animadora a propuesta de cualquiera de las personas participantes. Une horretan, animatzaileak —parte-hartzaile batek hala proposatuta— hautatu duen gai bati buruzko beste forum baterako gonbita egin dezake.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

El carácter más o menos restrictivo del eje temático que desarrollen, desde uno muy específico en los contenidos de sus programas –por ejemplo, la Semana Internacional de Cine de Valladolid–, hasta uno abierto y flexible en cuanto a la variedad de propuestas programadas, por mucho que estén centradas en un mismo eje temático. Garatzen duten gaiaren izaera murriztailea izaten da, hein handiagoan edo txikiagoan; programen edukiaren gaia oso zehatza izan daiteke —adibidez, Valladolideko Zinemaren Nazioarteko Astea—, edo programatutako proposamenei dagokienez irekiagoa eta malguagoa, gai bera ardatz izan arren.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Respecto al tipo de público al que se dirige, varía según los temas que se desarrollan y el tipo de institución que los programa. Hartzaile motari dagokionez, aldatu egiten da garatzen diren gaien eta programatzen dituen erakunde motaren arabera.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Las ferias son puntos de encuentro con programas de actividades muy diversos alrededor de un tema central, dirigidos a todos los sectores de la sociedad, que gracias a su participación se convierten en protagonistas absolutos. Azokak gai nagusi baten inguruan era askotako jarduera-programak biltzen dituzten topaketak izaten dira; gizarteko sektore guztiak dituzte helburu, eta horiek, parte-hartzearen bidez, erabateko protagonista bihurtzen dira.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Kimika (10)
Existen otros materiales que no se obtienen directamente de la naturaleza, sino que son productos obtenidos del procesamiento de sustancias naturales y que llamamos materias artificiales o materiales sintéticos. Beste batzuk, ordea, ez dira zuzenean naturatik lortzen, baizik eta gai natural batzuen prozesaketaren ondoren; halakoei, materia artifizial edo sintetiko deritzegu.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Léelos e infórmate al respecto. Irakur itzazu, gaiari buruzko informazioa lortzeko.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Obsérvese que el último cero, aunque incierto, es también una cifra significativa, puesto que la balanza permite apreciar centigramos. Kontuan hartu ezen azkenengo zeroa, ziurgabea izan arren, zifra adierazgarria dela, balantza gai delako zentigramoak pisatzeko.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

La industria química es el sector que se ocupa de las transformaciones químicas a gran escala, se ocupa de la extracción y procesamiento de las materias primas, tanto naturales como sintéticas, y de su transformación en otras sustancias con características diferentes de las que tenían originariamente. Industria kimikoa eskala handiko eraldaketa kimikoez arduratzen den sektorea da; lehengaiak —naturalak zein sintetikoak— erauzi eta prozesatzeaz arduratzen da, bai eta haien transformazioaz ere, jatorrizko substantziaren ezaugarrien ez bezalakoak dituzten gaiak lortzeko.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

HULES.- Sustancia natural o sintética que se caracteriza por su elasticidad, repelencia al agua y resistencia eléctrica. OIHAL ZIRATUAK.- Gai natural edo sintetiko elastiko bat da. Ura aldaratzen du, eta erresistentzia elektrikoa du.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

PIGMENTOS Y COLORANTES.- Un colorante es cualquiera de los productos químicos pertenecientes a un extenso grupo de sustancias, empleados para colorear tejidos, tintas, productos alimenticios y otras sustancias. PIGMENTUAK ETA KOLORATZAILEAK.- Ehunei, tindagaiei, janariei eta beste gai batzuei kolorea emateko erabiltzen diren produktu kimiko ugarietako edozein da koloratzaile bat.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Con el tratamiento en origen se conseguirá también la primera medida mediante del desarrollo de tecnologías que permitan la reutilización de productos secundarios como materia prima y el reciclaje de ciertas sustancias, de energía y de agua en los procesos industriales. Sorburuko tratamenduarekin ere hondakin-murrizketa lortuko litzateke, produktu sekundarioak lehengai gisa berrerabiltzeko aukera emango duten eta, industria-prozesuetan, gai batzuk, energia eta ura birziklatzeko aukera emango duten teknologiak garatuz.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Junto con estas medidas se prevé en un futuro no muy lejano el establecimiento de un canon de residuos especiales destinado a promover e incluso llegar a implantar la obligatoriedad en la selección de residuos en origen o a la limitación en el uso de ciertas sustancias como materias primas. Neurri horiez gain, etorkizun ez oso urrun batean hondakin berezien kanon bat ezartzeko aukera aurreikusten da, hondakinak jatorrian bereizten sustatzera —eta, zergatik ez, behartzera— zuzendua, edo gai jakin batzuk lehengai gisa erabiltzeko aukera mugatzera zuzendua.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

En el R.D. 1481/2001 sobre vertederos, que traspone la Directiva de vertido 31/1999, están especificadas las condiciones de estudio, diseño, construcción, explotación y clausura. Zabortegiei buruzko 1.481/2001 Errege Dekretuak, zeinak isurketei buruzko 31/1999 direktiba aldatzen baitu, zehaztapenak ematen ditu gai hauei buruz: zabortegien ikerketa, diseinua, eraikuntza, ustiapena eta ixtea.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

La industria del cemento, harinas, polvos, granulados, piensos, abonos, carbones, etc., necesitan de este requisito indispensable. Zementu, irin, hauts, pikortatu, pentsu, ongarri, ikatz eta beste hainbat produkturen industriek nahitaez behar dituzte bahetutako gaiak.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (9)
(En la Unidad Didáctica de Producción trataremos este tema) (Gai hau Produkzioari buruzko Unitate Didaktikoan aztertuko dugu)

Materiala: Nekazaritza

No todas producen u polen apto para fecundar. Ernaltzeko gai den polena ez dute barietate guztiek produzitzen.

Materiala: Nekazaritza

El tema de las HELADAS: IZOZTEEN gaia:

Materiala: Nekazaritza

El tema del CALOR del VERANO: UDAKO BEROAREN gaia:

Materiala: Nekazaritza

El empildorado consiste en forrar cada semilla con una cubierta más o menos esférica de un material sólido, inerte y absorbente de la humedad. pilulatzea, hazi bakoitza gai solidozko estalki batez biltzean datza. Estalkia gutxi-asko esferikoa da, inertea eta hezetasun xurgatzailea.

Materiala: Nekazaritza

La cuestión de los efectos alelopáticos es de considerable interés para el control de adventicias pero tenemos que tener en cuenta también su efecto negativo en otros cultivos. Efektu alelopatikoen gaia belar txarrak kontrolatzeko interes handikoa bada ere, beste labore batzuetan duten efektu negatiboa ere kontuan hartu beharrekoa da.

Materiala: Nekazaritza

Agricultores e investigadores biodinámicos son los que más han estudiado este tema. Biodinamika jorratzen ari diren nekazari eta ikertzaileak dira gai hau gehien aztertu dutenak.

Materiala: Nekazaritza

Por eso es importante dedicarle tiempo a este tema. Horregatik da horren garrantzitsua gaiari denbora eskaintzea.

Materiala: Nekazaritza

Estos requisitos de certificación contenidos en una norma o protocolo específico, se focalizan en cuestiones ambientales (tales como conservación del suelo, protección del agua, sustentabilidad de los recursos naturales, uso de plaguicidas conforme a buenos usos y prácticas) o a cuestiones sociales (tales como ingresos del productor, derechos de los trabajadores, salud y seguridad en el trabajo, etc.) o bien, a otros aspectos de la producción (manejo silvopastoril, bienestar animal etc.) Arau edo protokolo espezifiko batean biltzen diren ziurtapen eskakizunok honako gai hauetan ardazten dira: ingurumen gaietan (esaterako, lurzoruaren kontserbazioa, uraren babesa, baliabide naturalen iraunkortasuna, pestizidak erabilera eta praktika onei jarraituz erabiltzea), gizarte gaietan (esaterako, ekoizlearen diru sarrerak, langileen eskubideak, laneko osasuna eta segurtasuna, etab.) edo produkzioaren beste alderdi batzuetan (baso artzaintza, animalien ongizatea, etab.).

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (8)
Si no somos capaces de entender los sentimientos que provocan las inseguridades, carencias, debilidades o falta de habilidad de los otros, difícilmente podremos crear el marco pedagógico adecuado que permita a nuestros clientes aprender y disfrutar al mismo tiempo. Ez bagara gai ulertzeko ziurtasun-ezak, gabeziek, ahultasunek edo besteen trebetasun-gabeziak eragiten dituzten sentimenduak, nekez sortuko dugu gure bezeroei ikasteko eta gozatzeko aukera emango dien ingurune pedagogiko egokia.

Materiala: Animazio turistikoa

Hoy es el día del reciclaje y realizarás actividades sobre este tema con los más pequeños. Gaur birziklatzearen eguna da, eta gai horri buruzko jarduerak egingo dituzu haurrekin.

Materiala: Animazio turistikoa

En cuanto a la personalidad, se buscan personas con desparpajo, gregarias, animosas, activas, con gran capacidad para solucionar problemas y de improvisar. Nortasunari dagokionez, bilatzen dira etorri handiko pertsonak, taldekoiak, kementsuak, aktiboak eta arazoak konpondu eta inprobisatzeko gai direnak.

Materiala: Animazio turistikoa

Imparten sus propios cursos de formación, en los que desarrollan su propio temario y en los que suelen incluir: Prestakuntza-ikastaro propioak ematen dituzte, gai-zerrenda propioekin; gai hauek irakasten dituzte, besteak beste:

Materiala: Animazio turistikoa

Saber cómo da comienzo un fuego y cuándo se convierte en incendio, su propagación, cómo controlarlo, distinguir los distintos tipos de fuegos y cuál es el agente que se ha de utilizar para apagarlos debe estar dentro de la formación en prevención de los animadores. Animatzaileen prestakuntzak jaso beharreko gaiak dira hauek: jakitea su bat nola hasten den eta sute noiz bilakatzen den, nola zabaltzen den, nola kontrolatzen den, su motak bereiztea eta jakitea zein den su mota bakoitza itzaltzeko erabili beharreko agentea.

Materiala: Animazio turistikoa

La gestión de recursos humanos es una materia muy amplia que va desde el cálculo de la nómina, pasando por la selección del personal, hasta elengagementy la gestión del talento. Giza baliabideen kudeaketa gai oso zabal da, eta barne hartzen ditu, besteak beste, nominaren kalkulua, langileen aukeraketaengagementa eta talentuaren kudeaketa.

Materiala: Animazio turistikoa

3Ser capaz de seleccionar los recursos humanos, materiales y financieros del programa de animación turística. 3Animazio turistikoko programako giza baliabideak eta baliabide material eta finantzarioak hautatzeko gai izatea.

Materiala: Animazio turistikoa

En trenes como el Tren de la Fresa o el Tren de Cervantes actores caracterizados con la época o la temática hacen pequeñas piezas de teatro, declaman, ofrecen algo de comer, etc. Marrubiaren Trenean, Cervantesen Trenean eta antzeko trenetan, aktoreek, dagokion garaiko edo dagokion gaiko jantziekin jantzita, antzezlan txikiak egiten dituzte, jateko zerbait eskaintzen dute, etab.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (31)
Es representar las palabras o las ideas con letras u otros signos trazados en papel u otra superficie. Zerbait ikur bidez paperean edo kideko gairen batean irudikatzea; bereziki, hitzak letren bidez irudikatzea.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Nos revelan la opinión que las personas tienen a cerca de un tópico, y nos cuantifican cuánta gente lo hace en un sentido u en otro. Pertsonek gai bati buruz daukaten iritzia ematen digute, eta balioesten dute zenbat pertsonak duten alde bateko edo besteko iritzia.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

¿Cuáles son tus conocimientos protocolarios en? Honako gai hauen gainean, zer ezagutza dituzu protokoloarekin lotuta?

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Además, si el asesor observa que el cliente necesita información adicional se ampliarán las explicaciones o se le proporciona algún artículo interesante sobre esa materia. Horrez gainera, aholkulariak ikusten badu bezeroak informazio gehiago behar duela, azalpenak areagotuko ditu edo gai hori lantzen duen artikulu interesgarriren bat emango zaio.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Tratar de ser ejecutivo y si en algo se quiere profundizar incluir anexos. Exekutibo izaten saiatzea, eta, gairen bat sakondu nahi izanez gero, eranskinak jasotzea.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Comprobar que ahora sí lo ha entendido: una vez que se ha resuelto una duda, el asesor debe asegurarse de que su cliente efectivamente ha entendido su explicación, y no le quedan más dudas al respecto. Egiaztatuko dugu ulertu dituela azalpenak: zalantza bat argitzen diogunean, aholkulariak bermatuko du bezeroak ulertu diola azalpena eta ez zaiola beste zalantzarik geratzen gai horren inguruan.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Durante esta sesión de trabajo se practica la escucha activa, la empatía, y cómo afrontar la hostilidad y las críticas. Lansaio horretan, hainbat gai landuko dira; esaterako, entzute aktiboa, enpatia, etsaitasunari eta kritikei nola aurre egin eta abar.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Preparar a conciencia el tema que se va a tratar. Jorratuko den gaia gogotik lantzea.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Recordar que todo discurso debe tener: una introducción, un resumen previo de los puntos que se van a tratar, un desarrollo o exposición, unas conclusiones, y finalmente una despedida y agradecimiento. Gogoan izan zein diren hitzaldi orok izan beharreko zatiak: sarrera bat, jorratuko diren gaiei buruzko laburpen bat, garapena, ondorioak eta, azkenik, agurra eta esker onak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Para realizar una presentación es necesario utilizar con habilidad el vocabulario, ser preciso, directo y exponer el tema con la mayor elocuencia posible. Aurkezpen bat egiteko, beharrezkoa da hiztegia trebetasunez erabiltzea, zehatza eta zuzena izatea, eta gaia ahalik eta elokuentzia handienarekin azaltzea.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Krokizazioa (5)
Tiene por objeto iniciar al alumno en este tema, utilizando para ello: Ikasleari gai horretan sartzeko abiapuntua ematea du helburu. Horretarako, hau erabiliko da:

Materiala: Krokizazioa

Se ha prestado mucha atención a este segundo apartado, por considerar que en este tema la práctica es fundamental. Arreta handia jarri zaio bigarren atal horri, gai honetan praktika funtsezkoa baita.

Materiala: Krokizazioa

Una vez conocidos los fundamentos teóricos, el aprendizaje de este tema consistirá en acumular el mayor número de experiencias, croquizando diferentes tipos de piezas con dificultad creciente. Oinarri teorikoak ezagutu ondoren, gai honetan ahalik eta esperientziarik handiena hartzea da helburua. Horretarako, gero eta zailtasun handiagoko piezen krokisak egingo dira.

Materiala: Krokizazioa

Es el caso de la pieza utilizada al comienzo del presente Tema que, con el alzado, la planta y el perfil izquierdo, queda definida (Fig. 14). Hori da gai honen hasieran erabili den piezaren kasua: altxaera, oinplanoa eta ezker-profila emanda, definituta geratzen da (14. irudia).

Materiala: Krokizazioa

El tema de acotación se estudia en otra monografía de la misma colección. Akotazioaren gaia bilduma bereko beste monografia batean aztertzen da.

Materiala: Krokizazioa

Zehar-lerroa (78)
“Promover los empleos y las empresas, garantizar los derechos en el trabajo, extender la protección social y promover el diálogo social son los cuatro pilares del Programa de Trabajo Decente, con la igualdad de género como un tema transversal”. «Hauek dira Lan Duinaren Programaren lau zutabeak: enpleguak eta enpresak sustatzea, laneko eskubideak bermatzea, gizarte-babesa zabaltzea eta elkarrizketa soziala sustatzea, eta gai transbertsal gisa, genero-berdintasuna dugu».

Materiala: Sistemen integrazioa

Resolución del Consejo y de los Ministros de Trabajo y Asuntos Sociales, de 29 de junio de 2000, relativa a la participación equilibrada de hombres y mujeres en la actividad profesional y en la vida familiar. Kontseiluaren eta Lan eta Gizarte Gaietarako Ministroen Ebazpena, 2000ko ekainaren 29koa, gizonek eta emakumeek lanbidean eta familia-bizitzan modu orekatuan parte-hartzeari buruzkoa.

Materiala: Sistemen integrazioa

Directiva 2006/54/CE del Parlamento Europeo y del Consejo, de 5 de julio de 2006, relativa a la aplicación del principio de igualdad de oportunidades e igualdad de trato entre hombres y mujeres en asuntos de empleo y ocupación. Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2006/54/EE Zuzentaraua, 2006ko uztailaren 5ekoa, enpleguari eta okupazioari lotutako gaietan emakumeen eta gizonen arteko tratu- eta aukera-berdintasunaren printzipioa aplikatzeari buruzkoa.

Materiala: Sistemen integrazioa

La legislación en España ha abordado el tema de la igualdad entre mujeres y hombres a través del marco constitucional y la normativa desarrollada, especialmente en lo referido al ámbito laboral, estableciendo siempre su actuación en la línea de lo definido en el derecho internacional y comunitario. Espainiako araudiak konstituzio-esparruaren bidez eta garatutako araudiaren bitartez heldu dio emakumeen eta gizonen berdintasunaren gaiari, bereziki, lan-eremuari dagokionez, eta, betiere, nazioarteko eta EBko zuzenbidean ezarritakoaren ildotik jardun du.

Materiala: Sistemen integrazioa

“Las normas relativas a los derechos fundamentales y a las libertades que la Constitución reconoce se interpretarán de conformidad con la Declaración Universal de Derechos Humanos y los tratados y acuerdos internacionales sobre las mismas materias ratificados por España”. «Konstituzioak aitortzen dituen oinarrizko eskubideei eta askatasunei dagozkien arauak interpretatzeko orduan, Giza Eskubideen Aldarrikapen Unibertsalari eta gai horietan Espainiak berretsiak dituen nazioarteko tratatu eta hitzarmenei begiratuko zaie».

Materiala: Sistemen integrazioa

El ámbito privado, el de la familia, el de las mujeres, queda al margen de la negociación y los pactos se centran en una legislación que regula temas clave como el salario mínimo, la jornada, la protección social (en la enfermedad, en la vejez), etc. Eremu pribatua, familiarena, emakumeena, negoziaziotik kanpo geratu zen, eta hitzarmenek gai giltzarri batzuk arautzen dituen legerian jarri zuten arreta; esaterako, gutxieneko soldata, lanaldia, gizarte-babesa (gaixotasunean, zahartzaroan...).

Materiala: Sistemen integrazioa

Comunicación o adquisición de conocimientos que permiten ampliar o precisar los que se poseen sobre una materia determinada. Ezagutzen komunikazioa edo eskurapena, gai jakin bati buruzko jakintza zabaldu edo zehazteko.

Materiala: Sistemen integrazioa

Una guía también es un listado con informaciones que se refieren a un asunto determinado, y un manual incluye los aspectos fundamentales de una materia. Gida bat gai jakin bati buruzko informazio-zerrenda bat ere bada, eta eskuliburu batek gai bati buruzko funtsezko alderdiak biltzen ditu.

Materiala: Sistemen integrazioa

Es una buena herramienta para que empresarios y responsables de recursos humanos profundicen en el tema y conozcan qué pueden hacer para contribuir a fomentar la igualdad entre mujeres y hombres en el empleo. Oso tresna ona da enpresariek eta giza baliabideetako arduradunek gaian sakontzeko eta enpleguaren arloan emakumeen eta gizonen arteko berdintasuna sustatze aldera zer egin dezaketen ikasteko.

Materiala: Sistemen integrazioa

✓Información y sensibilización a la ciudadanía en esta materia. ✓Herritarrei gai horri buruz informatu, eta kontzientziatzea.

Materiala: Sistemen integrazioa