Emaitzak: 6.689

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (12)
Kat. 47. - Koktelerako soineko tunikadun honen parpailak izar formako sare handi bat osatzen du. Hosto handiko irudiak kotoizko lokarri batez inguratuta daude, 1967. Cat. 47 - El encaje de este vestido-túnica de cóctel forma una gran red estrellada. Los motivos de hojas grandes están rodeados por un crespón de algodón, 1967.

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1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakiaren koloreak: hori urre-kolorea, gorri bizia eta liturgiaren morea, beltz soila, zuria eta marroia...", baina baita ere "... ezki-berdea, zuria, zuri hautsia, artile kolorea, karamelu-kolorea, kafesnea, sator-kolorea arrosa biziarekin askotan, berde azidoa edo Sevresko urdina". Are gehiago, Balenciagak oso modu berritzailean nahasten ditu koloreak -mostaza horia eta beltza, limoi horia eta arrosa bizia-, nabarmentasuna emanez multzoari, prentsaren arabera espainiar nabarmentasuna. Tonu eztiak ere badaude jostunaren paletan, hala nola gris ondua edo zilarreztatua, beige gorritua edo gaztaina-kolorea, eta kafe -koloretik txokolate-kolorera igarotzen da, argazkigintzak hain nekez erreproduzitu dezakeen moduan. Jostunak parpaila zeharka erabiltzen du soineko eta berokietan, zerrendatan eta baita motibo moztuekin ere, bai inkrustatuta bai aplikatuta. 1935etik 1949ra, Balenciagak, Belle-Epoque garaian bezala, parpailezko medailoiak eta girlandak jartzen ditu hondo argi batean (23. eta 49. or. il.). Garai horretan bertan, parpaila estuko bolanteak soineko estuen gainean jartzen ditu, horizontalean; efektu hori ehunen fabrikatzaileek ere imitatu zuten. Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. Balenciaga es un maestro en el arte del color y tiene preferencia por los colores "... de la tauromaquia: el amarillo dorado, el rojo escarlata y el morado de la liturgia, un negro austero, el blanco y el marrón..." pero también "...tonos verde tilo, blanco, blanco roto, crudo, caramelo, café con leche, topo a menudo subido de rosa intenso, verde ácido, o de azul de Sévres". Mejor incluso, Balenciaga los conmina de manera innovadora, como el amarillo mostaza y el negro, el amarillo limón y el rosa intenso, atribuyéndoles una teatralidad, que la prensa califica de española. Los tonos suaves, sin embargo, forman parte de su paleta como el gris ahumado o plateado, el beige rosado o incluso los castaños, variando del café al chocolate y que la fotografía reproduce con dificultad. El modisto utiliza el encaje al bies para sus vestidos y sus abrigos, en bandas o incluso con motivos recortados, ya sean incrustados, o bien aplicados. De 1935 a 1949, Balenciaga, como en la Belle-Epoque, aplica sobre fondo claro medallones y guirnaldas de encaje (il. p. 23 y 49). En la misma época, se disponen pequeños volantes de estrechos encajes horizontalmente sobre vestidos tubo, efecto a su vez imitado por los fabricantes de telas.

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Parpailaren ezaugarri guztien artetik, gardentasuna da jostunak gehien nabarmendu zuena, Goyaren erretratuetan inspiratuta, askotan aipatu bezala. Ez dago sare arin eta beltzaren azpian igartzen den azala baino gauza poetikoagorik, ezta paparraren, azpilduraren, mahuken eta gonaren ertzean jositako edo nabarmendutako parpaila bat baino poetikoagorik ere; beste gardenki batzuk koloretako hondoekin agertzen dira, esate baterako beroki baten azpiko gerruntze batean zeta arrosa (73. or. il.), baina baita zeta aldakorrak gogorarazten duen jantzian ere. Zaku formako soinekoetan ere, baby dolls delakoetan, parpailaren gardentasunarekin jolas egiten du Balenciagak, soineko estuaren atzetik agertu eta gerriaren fintasuna nabarmenduz (79. or. il.). De entre todas las características del encaje, la transparencia es la que el modisto magnifica con más placer, inspirándose, como se ha puesto de manifiesto a menudo, en los retratos de Goya. Nada es más poético que la piel que se adivina bajo la ligera red generalmente negra, un encaje que sobresale o que está cosido en el borde del escote, del dobladillo, de las mangas y de la falda; otras transparencias aparecen con fondos de colores corno la seda rosa de un corpiño bajo un abrigo (il. p. 73) pero también en el conjunto del atuendo que recuerda a las sedas tornasoladas. Para sus vestidos saco, baby dolls. Balenciaga juega también con la transparencia del encaje, que se desprende claramente del fondo del vestido ceñido haciendo resaltar la finura del talle (il. p. 79).

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1950 Traje estu jakadunak. Meloi mahuka. Globo formako soinekoak. Gaueko soinekoak, saten zuriz eta azabatxez brodatutako parpailarekin. Eskularruak, boleroak, kapak eta soineko parpailadunak. 1950 Trajes de chaqueta ajustados. Manga melón. Vestidos globo. Vestido de noche en satén blanco y encaje bordado de azabache. Guantes, boleros, capas y vestidos con encaje.

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1953 Lepo zabaleko berokia. Gerria baxua. Kanpai formako mahukak. Blusa luzeko jaka. Marinel blusa. 1953 Abrigo de cuello ancho. Talle bajo. Mangas campana. Chaqueta ablusada. Marinera.

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Kat. 60. - Gaueko trajea, eraldagarria: gaineko gona, gerrian lotua, kapa bihurtzen da, eta horrela ezkutatzen da hodi formako soinekoaren goiko aldea, 1956. Cat. 60 - Traje de noche transformable: la sobre-falda, atada al talle, se transforma en capa, escondiendo la parte de arriba del vestido de tubo, 1956.

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9- Gaueko soineko luzea eta boleroa, 1947ko uda, satin zuria, marfil koloreko parpailazko apaingarriak. Gerruntze-soinekoa, kanpai formako gona; mahuka motzeko boleroa. Erosia. CDM 996.55.1, Calais. 9- Vestido de noche largo y bolero, V 1947, satén blanco, apliques de encaje marfil. Vestido-corpino, falda campana; bolero de manga corta. Adquisición. CDM 996.55.1, Calais.

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12- Zeremoniako soinekoa, luzea, 1950eko U, Chantilly parpaila beltza, muselina beixaren gainean. V formako eskotea, % kimono mahukak, zeharka tolestutako gona. Archives Balenciaga, Paris. (33. orr.) 12- Vestido de ceremonia, largo, V 1950, encaje Chantilly negro sobre muselina beige. Escote en V, mangas % kimono, falda al bies. Archives Balenciaga, París, (p. 33)

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24- Koktelerako soinekoa, 1963ko N, Chantilly parpaila beltza (Marescot) tafeta beltzaren gainean, satin beltzeko zintak. Itsasontzi formako eskotea, 3 bolanteko gona. Paris Etiketa, 87 818 zkia. 117 pasea. Felisa Urdanibia de Salvagnac-ek emana. CBM 2000.49, Getaria. (70 eta 81. orr.) 24- Vestido de cóctel, 11963, encaje Chantilly negro (Marescot) sobre tafetán negro, cintas en satén negro. Escote barco, falda de 3 volantes. Etiqueta París, ii° 87 818. Pase 117. Donación de Felisa Urdanibia de Salvagnac. CBM 2000.49, Cetaria, (p. 70 y 81).

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38- Estola, 1965 ing., hiruki formakoa, tul zuria, lodiera bikoitzekoa, puntu lauko tul berdeko hostoez eta apaingarriez, perlez, koloretako hariez brodatua . Eusko Jaurlaritzaren gordailua. Ramon Esparzaren bilduma zaharra. CBM 45.2012, Getaria. 38- Estola, h. 1965, triangular, tul blanco de doble espesor, bordada con hojas en (itl verde de punto pasado plano \ con abalorios, perlas, hilos de coiores. Deposito del Gobierno Vasco. Antigua coleccion Ramon Esparza. CBM 45.2012, Getaria.

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Elektrizitatea eta elektronika (1.016)
En la unidad de entrada/salida también puede haber memoria como caché de disco duro, buffer de vídeo, etc., de tal forma que se consigue un sistema más rápido a menor precio. Sarrera/irteera unitatean ere egon daiteke memoria; disko gogorreko cachea, bideo-bufferra eta abar, esate baterako. Horrela sistema azkarragoa eta merkeagoa lortzen da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Un condensador cargado representa un 1 y un condensador no cargado representa un 0. A partir de esto tan simple, el ordenador puede construir representaciones de los millones de números de todos los sistemas numéricos, cualquier palabra en cualquier lenguaje, y cientos de miles de colores y formas. Kondentsadore kargatuak 1 irudikatzen du, eta kondentsadore kargatu gabeak, berriz, 0. Horrelako gauza erraz batetik, ordenagailuak zenbaki-sistema guztietako milioika zenbakiren, edozein hizkuntzatako edozein hitzen eta ehunka mila kolore eta formaren irudikapenak egin ditzake.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Modificando la orientación, colocación e iluminación del monitor, comprobar los efectos de hacerlo de forma adecuada e inadecuada. Monitorearen orientazioa, kokapena eta argiztapena aldatuta, modu egokian egiteak eta desegokian egiteak zer eragin sortzen duen aztertu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

c)En el manual de instrucciones analizar la forma de configuración en cada sistema operativo. c) Erabilera-eskuliburuan, aztertu nola konfiguratzen den sistema eragile bakoitzean.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Elaborar un informe de los problemas surgidos y la forma en que se han solucionado. Sortutako arazoak zein diren eta arazoak nola konpondu ditugun azaltzen duen txostena egin.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Sin embargo, esto no es siempre posible, y se recurre a mecanismos de protección, como el uso de sistemas de detección y corrección de errores de la señal transmitida, de tal forma que si se detectan errores en la transmisión se vuelve a transmitir, hasta que la información llegue de forma correcta al receptor. Dena den, ez da beti posible izaten, eta babes-mekanismoetara jotzen da: transmititutako seinalearen erroreak atzemateko eta zuzentzeko sistemak erabiltzea, esate baterako; horiei esker, transmisio-erroreak antzemanez gero transmititu egingo da berriz ere seinalea, informazioa hartzailearengana behar bezala iris dadin.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Elaborar un informe/memoria de la secuencia de actividades realizadas, los problemas surgidos y la forma en que se han solucionado. Egindako jardueren sekuentziei buruzko txostena/memoria egin, eta zer arazo izan ditugun eta nola konpondu ditugun azaldu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Para solucionarlo existen en el mercado amplificadores de interior o de estudio, cuya misión es amplificar la señal de una toma de usuario y llevarla a otra habitación, de tal forma que compense las pérdidas adicionales que introduce el cable añadido. Hori ez gertatzeko, merkatuan badira barneko edo estudioko anplifikadoreak; erabiltzailearen hartune bateko seinalea anplifikatu eta beste gela batera eramaten dute anplifikadore horiek, eta, horrenbestez, gehitutako kableak eragiten dituen aparteko galerak berdindu egiten dituzte.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Envía la señal por una antena que lleva incorporada, de tal forma que un elemento receptor se conecta a la entrada de la tarjeta de captura de vídeo (o a algún receptor de TV que se desee) para poder sintonizar los canales. Seinalea barnean duen antena baten bidez bidaltzen du, eta elementu hartzaile bat konektatzen zaio bideo-kapturako txartelaren sarrerari (edo nahi dugun telebista-hargailuri), kanalak sintonizatu ahal izateko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

En otro tipo, se envía la señal de TV por la misma red de 220 v (por tanto, no llevará antena transmisora), de tal forma que un elemento receptor también enchufado a la red de 220 v, se conecta a la entrada de la tarjeta de captura de vídeo (o a algún receptor de TV que se desee) para poder sintonizar los canales. Bigarren transmisore motarekin, telebista-seinalea 220 V-eko saretik beretik bidaltzen da (eta, beraz, ez du antena transmisorerik behar); 220 V-eko sarera entxufatuta dagoen elementu hartzaile bat bideo-kapturako txartelaren sarrerara (edo nahi dugun telebista-hargailura) konektatzen da, kanalak sintonizatu ahal izateko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (42)
La sujeción del listón superior y listón intermedio al guardacuerpo será simplemente la introducción de su extremo que se encuentra perforado en la "L" del guardacuerpo, de forma que se garantiza totalmente su inmovilidad lateral y frontal (fig. 417, 418 y 421). Goiko eta erdiko zutoina gorputz-babesean finkatzeko, zulatuta dagoen muturra gorputz-babesaren L-an sartuko da; horrela, zutoinak ez dira ez aurrerantz ezta alboetarantz mugituko (417., 418. eta 421. irudiak).

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

En el caso de que se realice un mal replanteo de los casquillos o de que se olvide colocar alguno, "solo de forma excepcional" se utilizarán barandillas tipo sargento opuntalesverticalesaloscualessesujetaránlasbarandillas. Zorroak gaizki zuinkatzen badira edo zorroren bat jartzea ahaztuz gero, salbuespenetan bakarrik, sarjenta motako barandak edo barandetara lotutako eskora bertikalak erabiliko dira.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Formas de las distintas configuraciones (clases y dimensiones). Konfigurazio bakoitzaren formak (motak eta dimentsioak).

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Una vez colocada la red en los cables guía, su instalación se realizará de forma sencilla y segura. Behin sarea kable gidarietan jarritakoan, erraz eta seguru instalatu ahal izango da.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

A continuación, se recogerán las partes sobrantes, enrollándolas de forma ordenada y atándolas a las cuerdas de atado a fin de facilitar su manejo (fig. 385). Ondoren, soberako sare zatia txukunki bilduko da eta lotzeko sokekin lotuko da, errazago maneiatu ahal izateko (385. irudia).

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Teniendo en cuenta las necesidades de la obra, podrán utilizarse distintas formas de sujeción de la red. Obrako premien arabera, sarea hainbat modutara jar daiteke.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Donde vaya situada la trompa de desescombro o de vertido no se quitará el mallazo, sino que se abrirá un hueco con la forma de la boca de la trompa. Hondakinak edo isurketak ateratzeko hodia dagoen tokian sarea ez da kenduko, eta hodiaren ahoaren tamainako bao bat irekiko da.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

El sistema consiste en la colocación de un paño de red de forma casi vertical a lo largo de todo el ojo de la escalera, colocándose sobre todo cuando se realice la posterior terminación de la obra por parte de ETOSA. Eskailera-begi osoan zehar sare-oihal ia bertikal bat jartzean datza sistema hau. ETOSAk obraren amaiera egin duenean jartzen da batez ere.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Se realizarán horquillas en forma de "U" de diámetro 10 mm. de acero corrugado para que al tensar el alambre no se doblen. U-itxurako urkilak prestatuko dira, altzairu uhinduzkoak eta 10 mm-ko diametrokoak, alanbrea tenkatzean tolestu ez daitezen.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

El sistema de protección se puede colocar de 2 formas: Babes-sistema 2 eratara jar daiteke:

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Fabrikazio mekanikoa (565)
Por medio de una imagen, se puede explicar la función de un elemento o dispositivo, de una forma más clara y más objetiva, pues la fotografía ofrece al observador los detalles reales de una determinada instalación. Irudi baten bidez, elementu edo gailu baten funtzioa modu argiago eta objektiboan azaldu daiteke. Izan ere, argazki batek instalazio jakin baten egiazko xehetasunak ikusteko bidea emango dio irakurleari.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Por este motivo se expondrá la relación en forma de tabla. Hori dela eta, zerrenda taula moduan emango da.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La ejecución del útil de asiento de la pieza de trabajo determina la forma y el tamaño de la conformación. Oinarriko matrizearen itxurak emango dio lan-piezari konformazioaren forma eta neurria.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

También se podría realizar la conexión de la válvula 1.1 al selector de circuito en lugar de la válvula manual, de tal forma que al conectar la sujeción se conectaría también el avance, eventualmente, mediante un retardo a la conexión. Era berean, eskuzko balbularen ordez, 1.1 balbula konektatu diezaiokegu zirkuitu-hautagailuari, eta, hala, euskarria konektatutakoan aitzinamendua ere konektatuko litzateke (hala nahi bada, konexiorako atzerapen bat sartuta).

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Es interesante destacar que la instalación completa puede montarse debajo de la placa de la máquina, de forma que sólo sobresalgan de la misma las hojas de sierra. Interesgarria da aipatzea instalazio osoa makinaren xaflaren azpian munta daitekeela, eta, hala, zerra-orriak baino ez dira azalduko mahai gainetik.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

En lugar de esta ejecución, se puede utilizar un cilindro de giro de forma similar al ejemplo de fig. 4.2a. Eraikuntza mota horren ordez, 4.2a irudikoaren antzeko biraketa-zilindro bat ere erabil dezakegu.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

De forma parecida al accionamiento del contrapunto (azul), según la figura 4.9, pueden instalarse unidades de taladrar en tornos donde el cilindro neumático, con su mando, sustituya a un avance oleoneumático. 4.9 irudiko kontrapuntuaren eragintzan bezala (urdina), tornuetan zulatze-unitateak munta ditzakegu eta, hala, aitzinamendu oleopneumatikoen ordez zilindro pneumatikoak eta dagozkien aginteak erabiliko ditugu.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La rejilla está programada con dos ciclos de trabajo, de tal forma que las unidades de taladro no realizan ninguna marcha en vacío. Parrilla hori bi lan-ziklotarako programatuta dago, eta, hala, zulagailuek ez dira hutsean mugituko.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La prolongación del vastago en forma de cremallera engrana en el piñón de la palanca de avance y transmite de esta forma la fuerza y la velocidad de avance. Zurtoinaren kremailera-formako luzapenak aitzinamendu-palankako pinoian engranatuko du, eta, hala, aitzinamendu-indarra eta abiadura transmitituko ditu.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La fuerza necesaria, la velocidad de avance y la exactitud de un movimiento son decisivos para elegir entre la aplicación de un cilindro neumático o de una unidad de avance neumática-hidráulica bajo una forma de ejecución determinada. Aplikazio jakin batean zilindro pneumatikoa bakarrik edo aitzinamendu-unitate pneumatiko-hidrauliko bat erabili behar dugun zehazteko erabakigarriak dira lanerako behar izango dugun indarra, aitzinamendu-abiadura eta mugimenduen zehaztasuna.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Gizarte eta kultura zerbitzuak (393)
Cortar una percha en forma de triangulo, añadir en la parte inferior unos hilos con 3 o 4 pechinas colgadas y tocarla con una cuchara. Arroparentzako esekigailu bat triangelu-forman moztu; beheko aldean hari batzuk erantsi hiruzpalau petxina zintzilikatzeko, eta koilara batekin jo.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El aprendizaje hace referencia a la interacción con el medio, a la capacidad de relacionarse con otras personas, yasea de forma estructurada o no. Ikasketak erreferentzia egiten dio inguruarekiko elkarrekintzari, beste pertsona batzuekin erlazionatzen jakiteari, modu egituratuan izan edo ez.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Las fuentes de agua de una dieta están principalmente en las bebidas, en forma de agua, zumos, infusiones, refrescos, etc. Dietako ur-iturri nagusiak edarietan daude: ura, zukuak, infusioak, freskagarriak eta abar.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Para garantizar el aporte mínimo diario de vitaminas y de minerales, es suficiente con tomar una ensalada variada de vegetales y otra de frutas frescas al día, incluso en forma de zumo. Eguneko gutxieneko bitamina eta mineralak eskuratzeko nahikoa da egunean barazki anitzeko eta fruta freskoko entsalada bana jatea, baita zuku moduan bada ere.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

muchas de ellas te ofrecen poder pagar tus compras al mes siguiente (forma de gancho y de despistar nuestra propia economía). askok erosketak hurrengo hilean ordaintzeko aukera eskaintzen dute (erakartzeko eta eroslearen ekonomia nahasteko modua).

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Se recomienda la ingestión de glúcidos, azúcares y grasas, cocinados en forma de guisos, salsas, rebozados o fritos. Gluzidoak, azukreak eta gantzak hartzea gomendatzen da, gisatuta, saltsekin, arrautza-irinetan pasatuta edo frijituta prestatuta.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Lo ideal sería poder destinar una cantidad fija mensual de forma sistemática y disciplinada, alrededor del 5 ó 10 % del ingreso mensual, para destinarlo al fondo de previsión. Egokiena litzateke hilean kantitate finkoa, hileko sarreren % 5 edo 10 inguru, modu sistematiko eta diziplinatuan aurreikuspen-funtsera bideratu ahal izatea.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Estos símbolos señalan cómo se puede lavar, a qué temperatura, cómo debe secarse y, por último, de qué forma plancharla. Ikur horiek nola garbitu, zer tenperaturatan, nola lehortu eta, azkenik, nola lisatu behar diren adierazten dute.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

La forma correcta de limpiarlos es de arriba a abajo, y después de abajo hacia arriba o de forma lateral (izquierda a derecha y al revés). Garbitzeko modu egokia goitik behera eta gero behetik gora da, edo alde batetik bestera (ezkerretik eskuinera eta alderantziz).

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

cojines y almohadas de diversos materiales y formas, colchones ajustables y camas articuladas electrónicas. material eta forma anitzetako kuxinak eta burkoak, egokitzen diren koltxoiak eta ohe artikulatu elektronikoak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (130)
Analiza los siguientes gráficos de atenuación de unos tapones que han sido colocados de diferente forma. Aztertu modu desberdinean ezarri diren tapoi batzuen ahultze-grafiko hauek.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

el modelo, los valores de atenuación y la forma de utilización. modeloa, ahultze-balioak eta erabiltzeko modua.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

En los cuadros de características que acompañan a estos EPI, se introducen una serie de números que nos indican de una forma sencilla la capacidad de atenuación del casco. NBE hauekin batera doazen ezaugarrien koadroetan, hainbat zenbaki agertzen dira, kaskoaren ahultze-ahalmena modu sinplean adierazten digutenak.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Al caer una piedra que se lanza al agua, se provoca una distorsión generando unas olas que, vistas desde arriba, tienen forma de círculo (Figura 6.1) y se propagan en todas las direcciones. Uretan botatzen den harriak distortsio bat sortzen du, olatuak eraginez; goitik ikusita, zirkulu-erakoak dira (6.1 irudia) eta norabide guztietan hedatzen dira.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

El acetileno reacciona con aceites y lo puede hacer de forma violenta, por lo que no se deben utilizar para limpieza. Azetilenoakerreakzionatu egiten du olioekin, eta bortizki erreakziona dezake, gainera; hori dela eta, ez dira garbiketarako erabiliko.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Aprender la correcta forma de uso Erabilera zuzena ikastea

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

La forma de ser utilizadas es igual que las llaves de tubo. Tutu-erako giltzak bezala erabiltzen dira.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

A lo largo de esta unidad didáctica aprenderemos a manejar de forma segura las herramientas manuales, pues conociendo los peligros que tiene una utilización incorrecta evitaremos los accidentes más frecuentes. Unitate didaktiko honetan zehar, eskuzko tresnak modu seguruan erabiltzen ikasiko dugu; oker erabiltzeak zer arrisku dituen jakinda, istripu ohikoenak saihestuko baititugu.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Conoce las herramientas manuales que tienes a tu disposición en el taller y aprende su nombre y la forma correcta de guardarlas. Ezagutu lantegian zure esku dauden eskuzko tresnak, ikasi haien izenak eta haiek gordetzeko modu zuzena.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Proteger el extremo de golpeo con un mango de goma de tal forma que, en el caso de fallar, no nos golpeemos directamente sobre la mano. Babestu kolpekatze-muturra gomazko kirten batez, halako moldez non, huts egitekotan, eskuan zuzenean kolperik ez baitugu hartuko.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Informatika eta komunikazioa (50)
Posibilidad de navegar entre cartas y barajas de la misma forma que se navega entre páginas Web. Karta eta karta sorten artean nabigatzeko aukera, Web orrien artean nabigatzen den bezalaxe.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Como podemos ver el mismo método del objeto movimiento actúa de dos formas diferentes dependiendo del objeto que le pasamos como parámetro. Ikus dezakegunez, objektuaren metodo berak bi modutan jokatzen du, parametrotzat igarotzen diogun objektuaren arabera.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Tenemos la clase ClaseA que es definida de la siguiente forma: Aklasea klasea daukagu, honela definitua:

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Los métodos de un objeto, son llamados de la misma forma que se llaman a funciones normales, pasándoles como es el caso de metodob el parámetro que necesiten. Objektu baten metodoei funtzio normalei bezala deitzen zaie, eta bmetodoaren kasuan bezala, behar duten parametroa igarotzen zaie.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Imagina que quisieras crear un sistema de cesta de la compra, en su forma básica podría ser algo así: Pentsa ezazu erosketa-saskiaren sistema bat sortu nahi duzula; oinarrizko forma hau izan liteke:

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Esta es la forma más básica, si el usuario tiene los cookies activados, PHP habrá insertado de forma automática la sesión y ésta será pasada de una página a otra sin hacer nada más. Hori da modurik oinarrizkoena; erabiltzaileak cookieak aktibatuta badauzka, PHPk automatikoki txertatuko du saioa, eta hori orri batetik bestera igaroko da, besterik egin gabe.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

En la anterior página todo el mundo que tenía acceso a la parte restringida entraba con el mismo nombre de usuario y contraseña, esto evidentemente no es una buena solución, es mejor que cada persona tenga un nombre de usuario y contraseña, ya que de esta forma podemos inhabilitar a un usuario sin ver comprometida la seguridad de nuestro sitio. Aurreko orrian, alderdi mugaturako sarbidea zuen oro erabiltzaile-izen eta pasahitz berarekin sartzen zen. Hori, jakina, ez da irtenbide egokia; hobe da pertsona bakoitzak erabiltzaile-izen eta pasahitz bat izatea, horrela erabiltzaile bat desgaitu baitezakegu gure gunearen segurtasuna kolokan jarri gabe.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

En esta página veremos la forma de realizar esto, teniendo un fichero separado con los nombres de usuario y las contraseñas válidas. Orri honetan, hori egiteko modua ikusiko dugu; baliozko erabiltzaile-izen eta pasahitzak dituen aparteko fitxategia behar dugu.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

La diferencia entre estos dos métodos radica en la forma de enviar los datos a la página, mientras que el método GET envía los datos usando la URL, el método POST los envía por la entrada estándar STDIO. Bi metodo horien arteko desberdintasuna datuak orrira bidaltzeko moduan datza; GET metodoak URLa erabiliz bidaltzen ditu datuak, eta POST metodoak, berriz, STDIO sarrera estandarretik bidaltzen ditu.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Los problemas de accesibilidad identificados de forma temprana son más fáciles de corregir y evitar que se reproduzcan por todo el sitio web. Goiz identifikatutako erabilerraztasun-arazoak errazago zuzentzen dira, eta gune osora zabal daitezen saihesten da.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (666)
es una especie de lámina de plástico, en forma de cúpula, que se coloca en la vagina, cerca del cuello uterino, e impide la penetración de los espermatozoides. plastikozko xafla moduko bat da, kupula-formakoa, eta baginan jartzen da, umetoki-lepotik gertu. Ez die espermatozoideei sartzen uzten.

Materiala: Elektroestetika

instrumentos de cobre o plástico que adoptan distintas formas y se colocan en el útero. kobrezko edo plastikozko gailua da, hainbat forma hartzen dituena, eta umetokian jartzen da.

Materiala: Elektroestetika

Seguidamente, y debido al aumento de andrógenos adrenales, aparece el vello pubiano, que se distribuye desde los labios mayores hacia el pubis en forma de triángulo, y después el axilar. Jarraian, androgeno adrenalak ugaritzean, pubisean ilea ateratzen da; ezpain handietatik hedatzen da pubiserantz, triangelu-forman, eta ondoren, besapeetan ere ateratzen da.

Materiala: Elektroestetika

El útero es un órgano con forma de pera invertida, constituido por un cuerpo, que se continúa con las trompas y que es el lugar donde anida y se desarrolla el embrión, y por un cuello que se une a la vagina y por donde penetran los espermatozoides en su camino hacia las trompas. Uteroak alderantziz jarritako udare baten forma du. Batetik, gorputz bat du, horri lotuta tronpak daude eta hortxe kokatzen eta garatzen da enbrioia; bestetik, baginari lotzen zaion lepo bat du, eta hortik sartzen dira espermatozoideak, tronpetarako bidea egiteko.

Materiala: Elektroestetika

La vagina es un órgano en forma de tubo que comunica el útero con el exterior. Uteroa eta kanpoa komunikatzen dituen hodi-formako organoa da bagina.

Materiala: Elektroestetika

El pene es un órgano fláccido de forma cilíndrica, en cuyo extremo se halla el orificio uretral. Zakila zilindro-formako organo biguna da, eta ertzean uretra-zuloa du.

Materiala: Elektroestetika

A diferencia de lo que ocurre en el varón, producen un solo gameto u óvulo de forma cíclica (aproximadamente cada 28 días). Gizonezkoengan ez bezala, esfera-formako gameto edo obulu bakarra ekoizten dute gutxi gorabehera 28 eguneko zikloan.

Materiala: Elektroestetika

El asa de Henle, que tiene forma de horquilla y está situada en la médula. Henle-ren lakioa: urkila-forma du eta muinean dago.

Materiala: Elektroestetika

Esta última está constituida por varias estructuras en forma de pirámide con la base dirigida hacia la corteza y el vértice o papila hacia el hilio. Azken hori piramide-formako zenbait egiturak osatzen dute; piramideen oinarria azalerantz begira dago, eta erpina edo papila, hilorantz.

Materiala: Elektroestetika

Son los órganos encargados mediante la formación de la orina de regular directamente el volumen, la concentración de solutos y el grado de acidez o alcalinidad del plasma (LEC). Gernua sortuz, bolumena, solutuen kontzentrazioa eta plasmaren azidotasun- edo alkalinotasun-maila (zelulaz kanpoko likidoa) zuzenean erregulatzen dute organo horiek.

Materiala: Elektroestetika

Ostalaritza eta turismoa (260)
La Darling Harbour , en Sydney, forma una pequeña bahía integrada en la ciudad donde recientemente se han levantado modernos hoteles y centros para el paseo y compras, con las instalaciones del Acuario de Sydney con grandes galerías acristaladas submarinas. Sydneyko Darling Harbour-ek hirian txertatutako badia txiki bat eratzen du; berriki hotel modernoak eta paseatzeko eta erosketak egiteko zentroak ireki dira; hor dago Sydneyko akuarioa ere, kristalezko urpeko galeria handiekin.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El Palacio Legislativo el Palacio de Gobierno y la Casa de la Independencia subrayan la capitalidad que ostentó esta urbe hasta 1898. Desde este punto algunos itinerarios continuan el viaje por la geografía boliviana hacia Potosí (Patrimonio de la Humanidad), cuyas minas de plata , hoy abiertas al público, contribuyeron de forma decidida al embellecimiento de la ciudad y el enriquecimiento de la metrópoli. Jauregi Legegileak, Gobernu Jauregiak eta Independentziaren Etxeak erakusten dute hiri hori hiriburu izan zela 1898. urtera arte. Handik irteten diren ibilbide batzuek Potosíraino (Gizateriaren Ondare) jarraitzen dute. Potosíko zilar-meatzeekgaur egun bisita daitezkeekarpen handia egin zioten hiriari, haiei esker edertu eta metropolia aberastu baitzen.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

La existencia de variados recursos turísticos , no se ve correspondida con la presencia de las infraestructuras y comunicaciones necesarias para una adecuada explotación de forma organizada, por eso solo 300.000 personas visitan anualmente este país sin salida directa al mar, donde los altiplanos andinos se muestran como la imagen que mejor define la esencia de la nación. Era askotako baliabide turistikoak dituen arren ez ditu horiek behar bezala ustiatzeko azpiegiturak eta komunikazio-bideak. Horregatik, urtean 300.000 pertsonak besterik ez dute bisitatzen itsasora irteerarik ez duen herrialde hori. Herrialdearen muina hobekien definitzen dutenak Andeetako goi-ordokiak dira.

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Las 54.000 habitaciones existentes no se distribuyen de forma homogénea , las mayores concentraciones de establecimientos de calidad que acogen a un turismo internacional y a la élite del país se localiza en los distritos financieros , más seguros,de Bogotá, Cali y Medellín. Herrialdeko 54.000 gelak ez daude era homogeneoan banatuta. Nazioarteko turistak eta herrialdeko elitea hartzen duten kalitateko hotel gehienak Bogotá, Cali eta Medellingo finantza-barrutietan daude, horiek baitira toki seguruenak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Con 826.000 turistas anuales, este pequeño país se esta incorporando de forma decidida a la oferta existente en el mercado centroamericano, aprovechando la vecindad con México. Urtean 826.000 turista hartzen dituen herrialde txiki hori indarrez sartzen ari da Erdialdeko Amerikako merkatuko eskaintzaren barruan, Mexikoren ondoan dagoela baliatuz.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Se puede visualizar el contenido del administrador de dos formas: Administratzailearen edukia bi modutara bistaratu daiteke:

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

De la misma forma, el conector llamado "datoB" tendrá su homólogo en la hoja 2 del diseño, el llamado "datoC" en las hojas 2 y 3 y, finalmente, el "datoD" en la hoja 2. Veamos en la figura 3-166 unas posibles referencias en la hoja 2. Era berean, “datoB" izeneko konektoreak homologoa diseinuko 2. orrian izango du; "datoC" izenekoak 2. eta 3. orrian eta, azkenik, “datoD”k 2. orrian. 3-166 irudian ikus ditzagun 2. orriko erreferentzia posible batzuk.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Una macro consiste en asociar a una tecla o combinación de ellas una serie de acciones de edición, de forma que se reduzca el tiempo de ejecución de determinadas tareas. Makroa tekla bat edo hainbat tekla edizio-ekintzekin elkartzean oinarritzen da, zeregin jakin batzuen exekuzio-denbora murriztu dadin.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

ñador asignar a cada uno de los bloques su contenido, de forma que el sistema, cuando analiza ese esquema jerárquico, sabe encontrar el contenido de cada bloque. Eta diseinatzaileari dagokio bloke bakoitzari bere edukia esleitzea; horrela, sistemak, eskema hierarkiko hori aztertzen duenean, bloke bakoitzaren edukia topatzen jakingo du.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

La forma de iniciarla es mediante la captura de esquemas en la que el diseñador dibuja los circuitos del proyecto, valiéndose de un editor gráfico que le permite posicionar componentes y figuras, trazar líneas y buses de interconexión, mover, copiar, borrar objetos, etc. Eskemak kapturatuz abiaraz daiteke; diseinatzaileak proiektuaren zirkuituak marrazten ditu, osagaiak eta irudiak posizionatzea, lerroak eta interkonexio-busak trazatzea, objektuak mugitzea, kopiatzea, ezabatzea eta abar ahalbidetuko dion editore grafikoa erabiliz.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (54)
La duración de la madera varía mucho, no sólo según la especie, la forma de apeo, de secado, etc., sino principalmente según el medio ambiente y condiciones de la puesta en obra. Egur batzuen eta besteen iraunkortasuna oso ezberdina da, espeziearen, zuhaitzak ipurditik mozteko eta lehortzeko moduaren eta abarren arabera ez ezik, baita ingurumenaren eta egurra obran jartzeko baldintzen arabera ere.

Materiala: Egurraren teknologia

Forma y posición delaspiezas. Piezen forma eta posizioa.

Materiala: Egurraren teknologia

La forma y posición de las maderas influye mucho en su resistencia a la flexión. Egurrezko piezen formak eta jarrerak eragin handia du flexioaren aurkako erresistentzian.

Materiala: Egurraren teknologia

Según su forma, una pieza de sección rectangular, puesta de canto, es capaz de resistir 1/4 más que otra de sección cuadrada, de igual volumen y longitud. Formaren arabera, ertzez dauden ebakidura laukizuzeneko piezen erresistentzia 1/4 handiagoa da ebakidura karratuko piezena baino, bolumena eta luzera berdinak izan arren.

Materiala: Egurraren teknologia

Principales formas de resistencia aplicadas a la madera Egurraren erresistentzia mota nagusiak

Materiala: Egurraren teknologia

Se comprende, desde luego, que la resistencia de las piezas de madera depende de que se observen ciertas reglas al determinar sus formas y dimensiones. Jakina, egurrezko piezek erresistentzia izatea haien forma eta neurriak zehazteko arau jakin batzuk betetzearen araberakoa da.

Materiala: Egurraren teknologia

Volumen de un tronco de forma cilindrica. Zilindro-formako enborraren bolumena.

Materiala: Egurraren teknologia

En el grabado de la figura 930 podemos observar diferentes formas de escaleras en planta, cuyas características son las siguientes: Eskailerak hainbat formatakoak izan daitezke oinplanoan (ikusi 930. irudia). Hona hemen eskaileren oinplanoan dituzten ezaugarriak:

Materiala: Egurraren teknologia

Para la construcción de escaleras curvadas, aunque su forma en planta no sea circular como las de hélice, sirven las mismas normas dadas anteriormente para estas escaleras. Eskailera okerrek oinplanoan duten forma ez da zirkularra, eskailera kiribilena bezala, baina, hala eta guztiz ere, eskailera kiribilak egiteari buruzko arauak bete behar dira eskailera okerrak egiteko ere.

Materiala: Egurraren teknologia

Es el que está formado por un arcó mayor de 180° (fig. 562). 180 gradutik gorako arkuak eratzen du (ikusi 562. irudia),

Materiala: Egurraren teknologia

Administrazioa eta kudeaketa (100)
En ambos casos deberemos atender la reclamación con amabilidad, escuchando de forma activa, tratando de ponernos en el lugar de nuestro interlocutor y dándole una solución rápida y efectiva, que consistirá en asumir y corregir lo antes posible el error si lo hubiera o explicarle al trabajador, con claridad y procurando ser muy didácticos, los conceptos que le plantean dudas. Bi kasuetan, abegitsu jokatu behar dugu erreklamazioari erantzutean, modu aktiboan entzunez, solaskidearen lekuan jartzen saiatuz eta irtenbide azkar eta eraginkorra emanez; alegia, lehenbailehen konpondu behar da akatsa, halakorik badago, edota langileari argi eta modu didaktikoan esplikatu behar dizkiogu zalantza eragin dioten kontzeptuak.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Ausencias al trabajo justificadas de forma fraudulenta. Iruzur eginez justifikatzea lanera egindako hutsegiteak.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Como hemos visto, el absentismo puede darse por muchas razones, de forma que también son muy variadas las medidas que se pueden adoptar para intentar aminorarlo. Ikusi dugun legez, absentismoa arrazoi askoren ondorio izan daiteke; beraz, hura gutxitzeko hartu beharreko neurriak ere askotarikoak izango dira.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

consiste en el hostigamiento a una persona en su puesto de trabajo por parte de sus compañeros, subalternos o superiores, de forma sistemática y durante un tiempo prolongado. honela deritzo pertsona bati lanpostuan lankideek, azpikoek edo gainekoek eraso edo jazar egiteari, sistematikoki eta denbora luzez.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Trata de potenciar la imagen de la compañía entre sus empleados buscando que estos se identifiquen mejor con los productos o servicios de la empresa, así como con su filosofía, mejorando de esta forma su motivación y su fidelidad a la compañía. Langileek enpresari buruz duten irudia indartzea helburu izanik, haiek enpresaren produktu eta zerbitzuekin eta filosofiarekin hobeto identifikatzea lortu nahi du, motibazioa hobetu eta enpresarekiko leialtasuna areagotuko direlakoan.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Las tres medidas propuestas pretenden, de una forma u otra, mejorar la calidad de vida del personal de la empresa, tanto en su jornada laboral como fuera de ella. Proposatutako hiru neurriek, modu batean edo bestean, enpresako langileen bizi-kalitatea hobetzea dute xede, bai lanaldikoa, bai hortik kanpokoa.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Hemos de suponer que de esta forma mejorará la percepción sobre el desempeño del trabajo y los índices de absentismo disminuirán, lo que incidirá directamente en la productividad de la empresa y, por tanto, en su competitividad. Pentsatu behar dugu horrela lanaren pertzepzioa hobetuko dela eta absentismo-indizeak txikiagotuko direla. Horrek enpresaren produktibitateari eragingo lioke eta, beraz, baita haren lehiakortasunari ere.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Solo de esta forma la externalización supondrá un negocio rentable para la empresa. Horrela soilik izango daoutsourcingaprobetxuzko negozioa enpresarentzat.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

El trabajador ya conoce la empresa, por lo que le será más fácil adaptarse a su puesto de trabajo, de forma que la productividad aumentará desde el principio. Langileak ezagutzen du enpresa jadanik; horrenbestez, lanpostura egokitzea errazagoa izango da, eta produktibitatea hasieratik handituko da.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

A veces las relaciones informales, previas a la promoción, hacen de barrera a la hora de ejercer la suficiente autoridad en un puesto de categoría superior, de forma que sus actuales subordinados, antes compañeros, no le tomen realmente en serio. Zenbaitetan, sustapenaren aurretik sortutako harreman informalak oztopo izaten dira kategoria handiagoko postu batean behar adinako agintea baliatzeko. Ondorioz, gaur egun mendeko dituenak, lehen lankide zirenak, ez dute benetan hartzen.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Kimika (82)
Esto se consigue con dos formas fundamentales de información: el correcto etiquetado de los envases y las fichas informativas de seguridad correspondientes. Oinarrizko bi informazio mota behar dira horretarako: ontziak ondo etiketatutaegotea eta segurtasunari buruzko informazio-orriak eskura izatea.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

El siguiente paso en el  proceso de producción de cemento es la molienda del clinker, en forma conjunta con otros minerales que le confieren propiedades específicas al cemento. Zementua ekoizteko prozesuaren hurrengo pausuaklinkerra ehotzea da. Zementuari propietate espezifiko batzuk ematen dizkioten beste mineral batzuekin batera ehotzen da.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

2.5.2.- CLASIFICACIÓN DE LAS FIBRAS TEXTILESLas fibras textiles se clasifican en primera instancia en dos grandes grupos, de acuerdo a la forma de obtenerlas: 2.5.2.- EHUN-ZUNTZEN SAILKAPENAEhun-zuntzak, hasiera batean, bi multzo handietan banatzen dira, lortzeko moduaren arabera:

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

En cada par, uno de los rodillos va cubierto con un material plástico blando, y se disponen de forma que ambos lados del papel contactan con cada uno de los rodillos. Arrabol pare bakoitzean, arraboletako bat plastikozko material bigunez estalita dago; arrabolak halako moldez ezarrita daude, non paperaren bi aldeak arrabola bana ukitzen baitute.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Las calandras están disponibles en distintas formas, entre otras, satinadoras, según lo descrito anteriormente en este prospecto, calandras blandas y supercalandras. Kalandrak hainbat motatakoak dira: satinatzaileak —prospektu honetan arestian aipatu direnen modukoak—, kalandra bigunak eta superkalandrak.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Tras el control final del papel mediante análisis en laboratorio, el papel aprobado va a parar a la bobinadora, independientemente de la calidad producida, en forma de bobina jumbo o tambor. Paperari laborategian egindako azken kontrolaren ondoren, ontzat emandako papera junbo bobinan edo danbor moduan biltzeko makinara joaten da, kalitatea alde batera utzita.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Dentro de las operaciones de fabricación farmacéutica se puede distinguir entre la producción básica de principios activos a granel y la fabricación farmacéutica de formas galénicas. Fabrikazio farmazeutikoaren eragiketen artean, bi hauek bereiz daitezke: solteko printzipio aktiboen oinarrizko ekoizpena eta forma galenikoen fabrikazio farmazeutikoa.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Marisa en aquel momento estaba terminando de llenar una botella con el etanol de otro envase que tenía la boquilla en forma de “pico”. Marisak, bitartean, ia bukatu du botila bat etanolez betetzen, "moko-itxurako" ahokoa duen beste ontzi batetik isuriz.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

En este cuaderno, además de la fecha, ha de figurar los esquemas de los aparatos utilizados, resultados, observaciones personales... etc., todo ello redactado de forma que otra persona pueda interpretado con facilidad y, si lo desea, reproducir el trabajo, y por supuesto, pasado el tiempo, el propio autor. Koaderno horretan, esperientziaren data, erabilitako tresnen eskemak, emaitzak, norberaren oharrak eta abar jaso behar dira, ondo erredaktatuta, beste pertsona batek erraz ulertzeko moduan eta, nahiko balu, esperimentua errepikatzeko gauza izateko moduan eta, zer esanik ez, egileak berak handik denbora batera errepikatzeko moduan.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Las CINCO FASES componen un todo integrado y se abordan de forma sucesiva, una tras otra. BOST FASEAK osotasun bat dira, eta bata bestearen ondoren lantzen dira.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (81)
Las yemas, en la mayoría de las especies de zona templada, se forman durante el período vegetativo, de forma que en otoño ya están bastante diferenciadas, y pueden reconocerse con facilidad. Ernamuinak epel guneetako espezie gehienei ateratzen zaizkie. Aldi begetatiboan osatzen dira eta udazkenean nahiko ondo eta erraz bereizten dira.

Materiala: Nekazaritza

Un ramo, el año siguiente da nuevos brotes, se lignifica y engorda aún más y de esta forma se convierte en rama. Adaxka batek, hurrengo urtean, kimu berriak ematen ditu, lignifikatu egiten da eta are gizenago jartzen da; halaxe bihurtzen da adar.

Materiala: Nekazaritza

Temperaturas mínimas invernales afectaran de diferente forma e intensidad, según cual sea la especie o la variedad cultivada, según su resistencia al frío. Neguko tenperatura minimoek modu eta intentsitate desberdineko eragina izango dute, landatutako espeziea edo barietatea zein den eta hotzarekiko zer erresistentzia duen.

Materiala: Nekazaritza

En otros casos, el calor y la insolación provocan conjuntamente lesiones epidérmicas en forma de manchas y llagas, que se suberifican o necrosan en casos extremos, depreciando la fruta. Beste kasu batzuetan, beroak eta intsolazioak lesio epidermikoak eragiten dituzte (orbanak eta zauriak). Lesio horiek, muturreko kasuetan, zuberifikatu egiten dira eta fruituek balioa galtzen dute.

Materiala: Nekazaritza

Sur o Suroeste; y las filas si la forma o la pendiente de la parcela no lo impiden o el viento es el factor limitante tendrán una orientación N-S. Hegorantz edo Hego-mendebalderantz; eta lerroek, lursailaren formak edo maldak galarazten ez badu edo haizea faktore mugatzailea ez bada, I-H orientazioa izango dute.

Materiala: Nekazaritza

Una insolación aún más intensa forma chapa de color en la cara soleada de los frutos expuestos, que puede degenerar en una auténtica quemadura ulcerosa que los estropea totalmente. Intsolazioa are biziagoa bada, eguzkira begira dagoen fruitu-aldean kolorezko orban bat atera eta horrek erredura ultzeroso bat ekar dezake, eta fruitua erabat honda daiteke.

Materiala: Nekazaritza

En el caso de las nuevas plantaciones, los troncos pueden sombrearse con ramas de arbustos locales atadas alrededor; o con bandas en forma de muelle, de lámina de aluminio enrolladas igualmente alrededor del tronco. Landatu berriak diren sailetan, enborrak itzalez estaltzeko, tokiko zuhaixken adarrak lotu daitezke enbor inguruan; edo bestela aluminiozko laminez egindako malguki itxurako zerrendak erabil daitezke enborraren inguruan biltzeko.

Materiala: Nekazaritza

La operación puede hacerse en madera joven o en troncos y ramas viejas, en las que aparte de proteger del sol, absorbiendo gran parte de la radiación, sirve de medida profiláctica de larvas y formas invernantes de plagas y enfermedades. Operazioa zur gaztean nahiz enbor eta adar zaharretan egin daiteke. Hala, erradiazioaren zati handi bat xurgatu eta eguzkitik babesteaz gainera, neurri profilaktiko gisa ere baliagarria da larben aurka eta izurrite nahiz gaixotasun negutarren aurka.

Materiala: Nekazaritza

La forma directa sería ya la instalación de unos cortavientos en la periferia del cultivo. Bestetik, zuzeneko defentsa izango genuke: landatutako sailaren periferian haize babesak instalatzea.

Materiala: Nekazaritza

El número de calicatas varía en función de la heterogeneidad del suelo, y el perfil de cada un debe dejarse limpio y nítido, picando suavemente la compactación producida al abrirlas, de forma que queden perfectamente definidos los sucesivos horizontes. Hobien kopurua aldakorra izan daiteke lurzoruaren heterogeneotasunaren arabera, eta bakoitzaren profila garbi-garbi utzi behar da, irekitzean eragindako trinkoketa poliki-poliki pikatuz, segidako horizonteak ondo-ondo bereizirik geratu arte.

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (17)
Las actividades de animación parten de la premisa de unas reglas que son iguales para todos y precisamente por ello no establecen distinciones por clase, procedencia o cultura; además, al estar en un entorno ajeno pueden reaccionar de una forma espontánea libre de los condicionamientos de su medio habitual, esta condición le hará conocer aspectos de su personalidad o de sus capacidades que de otra manera no habría explorado. Arauak guztientzat berdinak izatea da animazio-jardueren premisa, eta horregatik ez da egiten bereizketarik klasea, jatorria eta kultura direla eta. Gainera, ez daudenez bere ohiko ingurunean, modu espontaneoan erreakziona dezakete, ez baitute ohiko inguruneko mugarik; horri esker, bere nortasunaren alderdi berriak eta gaitasun berriak ezagutuko dituzte, bestela ezagutuko ez lituzketenak.

Materiala: Animazio turistikoa

lCuidar su salud y su forma física. lOsasuna eta egoera fisikoa zaintzea.

Materiala: Animazio turistikoa

Sus labores son las propias de del departamento de animación pero su manera de interaccionar con el resto de los departamentos es o bien a través del director directamente o bien a través del jefe de animación de manera que funcionará de forma autónoma con respecto al resto de los departamentos. Animazio-sailen ohiko lanak egiten ditu, baina gainerako sailekiko interakzioa zuzendariaren bitartez egiten du zuzenean, edota animazioko buruaren bidez; beraz, gainerako sailekiko funtzionamendu autonomoa du sailak.

Materiala: Animazio turistikoa

d) Forma parte de otros departamentos. d) Beste sail batzuk osatzen ditu.

Materiala: Animazio turistikoa

Generalmente se hace de forma verbal o con una nota para que el jefe de animación lo incluya en el inventario para mantenerlo actualizado. Normalean, esan egiten zaio edo ohar bat uzten zaio, animazioko buruak inbentarioan sar dezan, inbentarioa eguneratuta edukitzeko.

Materiala: Animazio turistikoa

En estos casos también la capacidad de decisión es muy limitada, tanto por parte del jefe de animación como por parte del director de cada uno de los hoteles, quedando el grueso de la toma de decisiones en manos del director/coordinador/delegado/responsable de zona (ya que es denominado de todas estas formas). Kasu horietan ere, animazioko buruak eta hoteletako zuzendariak erabakitzeko gaitasun mugatua izaten dute: eremuko zuzendariak/koordinatzaileak/ordezkariak/arduradunak (izen horiek guztiak hartzen ditu) hartzen ditu erabaki gehienak.

Materiala: Animazio turistikoa

De esta forma los usuarios asocian la animación a la empresa externa y no al hotel. Erabiltzaileek kanpoko enpresarekin erlazionatzen dute animazioa, ez hotelarekin.

Materiala: Animazio turistikoa

La frecuencia de pedaleo y resistencia varía acorde con la forma física de los practicantes. Pedaleoaren maiztasuna eta erresistentzia parte-hartzaileen egoera fisikoaren araberakoak dira.

Materiala: Animazio turistikoa

lDeportes que pueden provocar lesiones derivadas de la mala forma física, de golpes con otros o del mismo desarrollo del juego. lEgoera fisiko txarren ondorioz lesioak eragin ditzaketen kirolak, kolpeak besteekin eta kolpeak jolasean bertan.

Materiala: Animazio turistikoa

Imagínate que estás trabajando en un departamento de animación y uno de tus compañeros, de forma repetida, deja el material descolocado, sucio, no registra la necesidad de cambio o apunta productos que no hacen falta, lo que re- Imajinatu animazio-sailean ari zarela lanean, eta lankide batek behin baino gehiagotan uzten duela materiala lekuz kanpo eta zikin, ez duela idatziz jasotzen aldatu beharra dagoela, edota behar ez diren produktuak idazten dituela;

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (102)
Escuchar implica poner atención y concentrarse en el mensaje verbal, atender a lo que se dice el otro sin juzgar la forma en la que lo hace o las apariencias, y mostrar cortesía y respeto hacia el que nos está hablando. Aditzeak arreta ipintzea eskatzen du, ahozko mezuan kontzentratzea, bestek diotena jasotzea kontatzeko modua edo itxurak juzkatu gabe, eta kortesia eta errespetua azaltzea hizketan ari zaigunari.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La comunicación oral se puede presentar de forma individual o colectiva: Ahozko komunikazioa modu indibidualean edo kolektiboan aurkez liteke:

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La lengua es un sistema organizado de signos establecidos para la comunicación dentro de una sociedad, y el habla es la forma individual de expresar la lengua. Hizkuntza gizarte baten barruan komunikatzeko zeinuen sistema antolatu bat da, eta hizketa, berriz, hizkuntza adierazteko modu indibiduala.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Consiste en la facilidad del emisor para utilizar las palabras en forma continua. Igorleak hitzak modu jarraituan erabiltzeko erraztasuna.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Expresarse en forma precisa. Zehatz adieraztea.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Son las diferentes formas en que las personas comunican sus pensamientos o ideas a otra persona o grupo. Pertsonek pentsamenduak edo ideiak beste pertsona edo talde bati komunikatzeko moduak dira.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Este tipo de comunicación comprende canales indirectos que usualmente son captados por el receptor de forma subconsciente. Komunikazio mota honetan, zeharkako kanalak biltzen dira, zeinak modu subkontzientean hautematen baititu hartzaileak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La comunicación pública determina la calidad de las relaciones sociales, al constituir las formas de acceso a la información y al ejercicio de la libertad de expresión. Komunikazio publikoak zehazten du harreman sozialen kalitatea, informazioa eskuratzeko eta adierazpen-askatasuna baliatzeko moduak osatzen dituen aldetik.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

En esta técnica detappingse utilizan unos suaves golpecitos en unos determinados puntos de nuestro cuerpo, que se corresponden con meridianos energéticos que, al mismo tiempo que se van pronunciando una serie de afirmaciones, consiguen que, esos bloqueos emocionales, se deshagan, y que los posibles problemas emocionales dejen de serlo, para que las emociones vuelvan a fluir de una forma natural. Tappingteknika honetan, kolpetxo txiki batzuk baliatzen dira gure gorputzeko puntu jakin batzuetan –meridiano energetikoetan, alegia–, eta, horrekin batera, hainbat baieztapen botatzen dira. Hala, bloke emozional horiek desegiten joaten dira, eta arazo emozional posible horiek arazo izateari uzten diote, emozioak berriro ere modu naturalean irten eta azalera daitezen.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La indumentaria integra un conjunto de códigos que intervienen en nuestra vida diaria, emitiendo de forma permanente signos que influyen en la percepción de la gente que nos rodea. Jantziek gure eguneroko bizitzan esku hartzen duten kode multzo bat osatzen dute, eta zeinuak igortzen dituzte etengabe, inguruan ditugun pertsonen pertzepzioan eraginez.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Krokizazioa (7)
Para paliar este inconveniente, y hasta que el alumno se acostumbre a "ver" perspectivas, se podrían materializar las primeras piezas de las prácticas de forma rápida con materiales fácilmente moldeables como plastilina, tiza, etc. Eragozpen hori arintzeko, eta ikaslea perspektibak "ikusten" ohitu arte, aukera bat litzateke praktiketako lehen piezak modu azkarrean gauzatzea, plastilina, klariona eta antzeko material moldaerrazak erabiliz.

Materiala: Krokizazioa

Si al dibujar las vistas de una pieza aplicandoel método del primer diedro,se parte, como se ha dicho anteriormente, de la pieza material, se puede proceder de forma diferente a la analizada en lo expuesto hasta el momento. Baldin eta pieza baten bistak marrazteko abiapuntua,lehenengo diedroaren metodoaerabiliz, pieza materiala bada, orain arte azaldutakoa ez den beste modu batera marraztu daiteke.

Materiala: Krokizazioa

B. Se elegirá el alzado de forma que sea la vista principal B. Bista nagusia izateko moduan hautatzea altxaera

Materiala: Krokizazioa

Es decir, la que aporte más información de la forma de la pieza. Alegia, piezaren formari buruzko informaziorik gehiena ematen duena izatea altxaera.

Materiala: Krokizazioa

Esto daría una sensación de independencia entre las mismas, cuando cada una de ellas forma parte de un todo: Horrek haien arteko independentzia-sentsazioa emango luke, baina bista bakoitza osotasun baten parte bat da:

Materiala: Krokizazioa

Esto acarrea inconvenientes, ya que sobre una figura no dibujada en verdadera forma y magnitud no se puede efectuar una acotación adecuada, y, si tiene elementos circulares, se complica el trazado porque las circunferencias se representan como elipses.(Fig. 33). Horrek eragozpenak sortzen ditu; izan ere, benetako forman eta magnitudean marraztu ez den irudi baten gainean kotak ezin dira ondo jarri, eta, elementu zirkularrak baditu, trazadura zaildu egiten da, zirkunferentziak elipse gisa irudikatzen baitira (33. irudia).

Materiala: Krokizazioa

Este plano se abate sobre el del dibujo consiguiendo que la figura oblicua se represente en su forma real. Plano hori marrazkiaren planoaren gainean eraisten da, eta hala lortzen da irudi zeiharra bere forma errealean irudikatzea.

Materiala: Krokizazioa

Zehar-lerroa (455)
Tantoempleocomotrabajoson términos que se utilizan indistintamente de forma habitual cuando el trabajo se encuentra en el ámbito público y se recibe por él una contraprestación económica. Enpleguzeinlanhitzak erabili ohi dira eremu publikoko lana izendatzeko eta haren truke ordain ekonomiko bat jasotzen denean.

Materiala: Sistemen integrazioa

Ladivisión sexual del trabajo, o división en función del género, hace referencia a la forma en la que la sociedad atribuye diferentes tipos de trabajos a mujeres y a hombres según los roles y las expectativas de género establecidos socialmente. Sexuaren araberako lan-banaketakedo generoaren araberako banaketak adierazten du nola gizarteak lan desberdinak esleitzen dizkien emakumeei eta gizonei, bakoitzari gizartean ezartzen zaizkion genero-rolen eta -espektatiben arabera.

Materiala: Sistemen integrazioa

Desde las instituciones internacionales, en los últimos cuarenta años se han desarrollado de una forma importante las políticas de igualdad de género, tanto en lo que se refiere a su contenido teórico como a los instrumentos empleados para su consecución: Nazioarteko erakundeetan, azken berrogei urteetan, nabarmen garatu dira genero-berdintasuneko politikak, hala haien eduki teorikoa, nola genero-berdintasuna lortzeko erabilitako tresnak:

Materiala: Sistemen integrazioa

Convención sobre la Eliminación de todas las formas de Discriminación contra la Mujer (ONU) Emakumeen aurkako bereizkeria oro ezabatzeari buruzko Hitzarmena (NBE)

Materiala: Sistemen integrazioa

El tercer QR muestra de una forma muy visual esta misma información. Hirugarren QR kodeak oso modu bisualean erakusten du informazio hori.

Materiala: Sistemen integrazioa

g) Evaluar el trabajo de las personas con menosprecio, de manera injusta o de forma sesgada, en función de su sexo o de su inclinación sexual. g) Pertsonen lana mespretxuz, bidegabeki edo partzialki ebaluatzea, haien sexuaren edo sexu-joeraren arabera.

Materiala: Sistemen integrazioa

En los últimos años, los efectos de la crisis económica han hecho descender de forma relevante el número total de afiliados a sindicatos, y actualmente el porcentaje de afiliación sindical en España se sitúa en torno al 16 %, de la población ocupada. Azken urteotan, krisi ekonomikoaren ondorioek nabarmen murriztu dute sindikatuetara afiliatutako pertsonen kopurua, eta gaur egun Espainiako sindikatu-afiliazioaren ehunekoa biztanleria landunaren % 16 ingurukoa da.

Materiala: Sistemen integrazioa

✓Si las mujeres desarrollaran sin problemas su actividad profesional en la sociedad, de la misma forma que los hombres, los beneficios a nivel global serían muy significativos (p. ej., beneficios en términos del PIB), según la OIT. ✓Emakumeek beren jarduera profesionala arazorik gabe egingo balute gizartean, gizonek bezala, onura orokorrak oso nabarmenak lirateke (adibidez, barne-produktu gordinean onurak), LANEren arabera.

Materiala: Sistemen integrazioa

✓La participación de la mujer en el mundo laboral permite aprovechar todo el talento que existe en la sociedad: las mujeres representan la mitad de la fuerza de trabajo existente en un país; si no se aprovecha de igual forma que en el caso de los hombres, se pierde una parte muy importante de capital humano que podría aportar mucho valor al conjunto de la sociedad. ✓Emakumeak lan-munduan parte hartzeak aukera ematen du gizartean dagoen talentu guztiaz baliatzeko: emakumeak herrialde bateko lan-indarraren erdia dira; ez bada gizonen kasuan bezala aprobetxatzen, giza kapitalaren zati handi bat galtzen da, eta balio handia eman diezaioke gizarte osoari.

Materiala: Sistemen integrazioa

El conceptoconciliación de trabajo y familiase puede entender de diferentes formas: Lanaren eta familiaren kontziliazioakontzeptua zenbait modutan uler daiteke:

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Irudia eta soinua (187)
Burmuinak identifikatzen ditu koloreak, begi-sistemaren eraketaren arabera. Horregatik, kolorea kontzeptu subjektiboa da, eta pertsona bakoitzaren interpretazioaren arabera aldatu egiten da. Nuestro cerebro es el encargado de identificar los colores, según la constitución de nuestro sistema ocular, de forma que el color es un concepto subjetivo y variable en función de la interpretación que haga cada persona.

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Argia lerro zuzenean barreiatzen da, norabide guztietan, eta bitarteko bakoitzean konstante. Argi naturalaren iturri nagusia eguzkia da. Eguzkiak atmosferaren bidez barreiatzen ditu argi-uhinak. Datu bitxi bat: atmosferarik egongo ez balitz, argia mugarik gabe barreiatuko litzateke, oztopo bat topatu arte. La luz se propaga con una trayectoria rectilínea en todas las direcciones y constante en cada medio. La principal fuente de luz natural es el sol, el cual irradia las ondas lumínicas que son propagadas a través de la atmósfera. Un dato curioso: si la atmósfera no existiera, la luz se propagaría de forma indefinida hasta que encontrara un obstáculo.

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- Zeharrargiak: argiari ez diote erabat igarotzen uzten. Translúcidos: aquellos que permiten el paso de luz de forma parcial.

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Argiak objektu bat jotzen duenean, argi-sortek hainbat modutara joka dezakete, material motaren eta gainazalaren arabera: islapena, errefrakzioa, dispertsioa, difrakzioa, transmisioa, xurgapena eta polarizazioa. Hona hemen kontzeptu horien azalpenak: Cuando la luz incide sobre un objeto, los haces se pueden comportar de muy distintas formas en función del tipo de material y de cómo sea su superficie: reflexión, refracción, dispersión, difracción, transmisión, absorción y polarización, que se explican a continuación:

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Bi islapen mota daude: espekularra eta difusoa. Gainazala distiratsua edo landua bada, islapen espekularra sortuko da. Argi-sorta guztiak norabide bakarrean islatzen dira, eta, modu paraleloan, irudi zehatza ematen dute. Ispiluen kasua litzateke. Gainazala zimurra eta irregularra denean, berriz, islapen difusoa sortuko da. Islatzen diren argi-sortak norabide desberdinetan ateratzen dira. Existen dos tipos de reflexión: especular y difusa. La reflexión especular se produce si la superficie es brillante o pulida, de modo que todos los haces se reflejan en una sola dirección y de forma paralela constituyen una imagen fiel. Un ejemplo de ello sería los espejos. Por otro lado, la reflexión difusa se produce cuando la superficie es rugosa e irregular, por lo que los haces que se reflejan salen en diferentes direcciones.

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Argi-sorta batek ingurune batean barreiatzean bere intentsitatea pixkanaka txikitzen duenean gertatzen da. Argi gisa xurgatutako energia bero-energia bihurtzen da. Horrela, argi zuriak gainazal bat jotzen duenean, gainazal horrek espektroaren zati bat xurgatzen du eta uhin-luzera jakin batzuk islatzen ditu, eta horiek osatzen dute objektuaren kolorea. Hainbat xurgapen mota daude, materialak xurgatzen dituen uhin-luzeren motaren arabera. Hala, xurgapena erabatekoa, partziala edo selektiboa izan daiteke. Hortaz, objektu batek argiaren osagai guztiak islatzen baditu, zuria izango da, eta, kontrakoa gertatuz gero, beltza. Se produce cuando un haz disminuye paulatinamente su intensidad al propagarse por un medio. La energía absorbida en forma de luz se transforma en energía en forma de calor. De esta manera, cuando la luz blanca incide sobre una superficie, esta absorbe una parte del espectro y refleja una serie de longitudes de onda que constituyen el color de dicho objeto. Existen diferentes tipos de absorción en función de qué tipo de longitudes de onda absorba el material. De esta manera, puede darse una absorción total, parcial y selectiva. Así, si un objeto refleja todas las componentes de la luz, será blanco, y si sucede lo contrario, será negro.

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- Bigarren legea: beste kolore batekin modu gehigarrian nahasten den edozein koloreren ordez, beste kolore baliokide bat erabil daiteke, emaitza aldatu gabe. Kolore primarioak nahastuta lortzen den kolore bat eta kolore primario horiek aldatuta lortzen dena antzekoak dira. Segunda ley: cualquier color que se mezcle de forma aditiva con otro puede ser sustituido, a su vez, por otro equivalente sin variar el resultado obtenido. Un color obtenido por la mezcla de otros colores primarios, si estos se modifican, es un color análogo al primero.

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Bideokamerek kameraren sistema optikoaren bidez atzeman nahi den eszena batek sortzen duen irudi optikoa hartzen dute. Irudi optikoa mosaiko fotosentikor baten kontra proiektatzen da, eta mosaiko horrek elektroiak sortzen ditu, jasotako argiaren intentsitatearen arabera. Argi-sorta bulkada elektriko bihurtzeko, elektroiak askatzen dituzten substantzia batzuk erabiltzen dira. Argi intzidentearen kopuruarekiko proportzioan askatuko dira elektroiak. Horretarako, zesioa, litioa eta selenioa erabiltzen dira besteak beste, zelula fotoelektriko gisa jarduten baitute. Las cámaras de vídeo captan la imagen óptica que produce una escena que se quiere capturar mediante el sistema óptico de la cámara. La imagen óptica es proyectada contra un mosaico fotosensible que generará electrones en función de la intensidad de luz recibida. La transformación del haz luminoso en impulsos eléctricos se realiza mediante el empleo de unas sustancias que se encargan de desprender electrones de forma proporcional a la cantidad de luz incidente. Algunas de las sustancias empleadas para ello son el cesio, el litio o el selenio, que actúan como células fotoeléctricas.

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Irudiak hartzeko sistema batean erabil daitezkeen objektiboak bi motatakoak izan daitezke, funtsean: Los objetivos que se pueden emplear en un sistema de captación de imagen pueden ser de dos tipos, de forma básica:

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3. Efektu bereziak: eszenaren itxura orokorra aldatzeko erabiltzen dira. Asko eta asko daude, baina gehien erabiltzen direnak hauek dira: filtro degradatuak (goiko aldean koloreztatuta daude, eta, pixkanaka, galdu egiten dute intentsitatea, gardendu art, izar-filtroak (eszena baten argi-puntuak izar argitsuak bihurtzen dituzt eta filtro difusoreak (irudia difuminatzen dute, eta, beraz, enfokatzeko arazoak sor ditzaket. 3. Efectos especiales: son aquellos que se usan para modificar el aspecto general de la escena. Existen multitud de ellos, pero los más usados son los filtros degradados (coloreados desde la parte de arriba y que de forma gradual van perdiendo intensidad hasta convertirse en transparent; filtros de estrella (convierten los puntos lumínicos de una escena en estrellas luminosas), o filtros difusores (que difuminan la imagen, por lo que pueden dar problemas para enfocar).

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Instalatze eta mantentze lanak (100)
Este manómetro está formado, como se ha indicado, por un tubo hueco de sección ovalada curvado en forma de gancho. Aurrez adierazi dugunez, manometro mota horrek kako moduan kurbatutako tutu obal eta huts bat du oinarrian.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Cuando un líquido como el agua asciende por el capilar, se dice que «moja» el tubo; los líquidos que descienden, como el mercurio, no «mojan» el tubo. Kapilarren barruan ikus daiteke likidoaren gainazala ez dela laua, krbatua edo menisko baten formakoa baizik.

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Se caracterizan por carecer de forma propia y por lo tanto adoptar la del recipiente que los contiene. Fluidoek ez dute berezko forma jakinik, eta beraz, ontziaren forma hartzen dute.

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En el interior del capilar se observa que la superficie líquida no es plana, sino que adopta una forma curva o menisco. Gainazal kurbatu horrek ontziaren gainazalarekin osatzen duen angeluari kontaktu-angelu deritzo.

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Esto causa que el menisco tenga una forma curva cuando el líquido está en contacto con una superficie vertical y asciende por tubos de pequeño diámetro o entre dos láminas muy próximas. Zenbait likidok, esaterako, urak, kapilarretan gora egiten dute, eta hodia busti egiten dutela esaten da; beste batzuek, berriz, esaterako, merkurioak, ez dute hodirik bustitzen.

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*El de elemento sensible Bourbon es el más usual para estos dispositivos y consiste en un tubo elástico curvado en forma de C de sección oval. Industrian, *manometro metalikoak erabiltzen dira presio estatikoa neurtzeko. *Bourdon manometroak dira ohikoenak. Gailuok elementu sentikor bat dute, C formako tutu elastiko obal bat.

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Las pérdidas de carga localizadas son las originadas por piezas tales como codos, derivaciones, válvulas, cambios de sección, etc. en las que se produce un rozamiento o una pérdida de carga propia del accesorio, independientemente de la longitud del mismo. Salvo casos excepcionales, las pérdidas de carga localizadas solo se pueden determinar de forma experimental y, puesto que son debidas a una disipación de energía motivada por las turbulencias, pueden expresarse en función de la altura cinética corregida mediante un coeficiente empírico (g). Karga-galera puntualak esaten zaie pieza bereziek eragindakoei, hala nola ukondoek, adarrek, balbulek, sekzio-aldaketek eta abarrek eragindakoei. Instalazioaren osagai puntual bakoi­tzaren berezko karga-galera da, eta ez da luzeraren mendekoa. Karga-galera puntualak modu esperimentalean soilik zehatz daitezke (oso kasu berezietan izan ezik), eta zurrunbiloek eragindako energia-barreiaketak eragindakoak direnez, altuera zinematikoaren funtzioan adieraz daitezke, koefiziente enpiriko batez doituta (g).

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En el capítulo de Componentes de las instalaciones de la presente obra se detallan las características de los filtros generales, así como de los filtros específicos para su montaje de acometidas, ya que según el vigente CTE deberán ser auto-enjuagables y en su instalación se deberá facilitar la substitución o reparación de este elemento sin necesidad de cortar el suministro general de agua al inmueble, mediante el montaje de un by-pass, así como la instalación de un grifo de vaciado de forma que siempre sea posible vaciar el tramo de la instalación interior general y acometida interior. Liburuko Instalazioaren osagaiak atalean zehazten dira iragazki orokorren ezaugarriak, bai eta iragazki espezifikoenak ere, harguneetan instalatzekoak direnean. Indarrean dagoen eraikingintzaren kode teknikoan jasotzen denez, iragazkiak autogarbigarriak izango dira, eta hornikuntza moztu beharrik gabe garbiketa- eta mantentze-lanak behar bezala egiteko moduan kokatuko dira. Horretarako, by-pass bat muntatuko da instalazioan, bai eta husteko giltza bat ere, aukera izan dadin barruko instalazio orokorra eta hargunearen barruko adarra husteko.

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Esta solución es viable en el supuesto de que los puntos de consumo a alimentar necesiten tener garantizado una elevada dotación de caudal (bañeras de hidromasaje, spas, cocinas de restaurantes, bocas de riego, etc. Dicho sistema permite la utilización de tuberías de menor diámetro y de forma similar al sistema descrito anteriormente deben utilizarse codos de conexión dobles, con ambas entradas conectadas al mismo colector de distribución. Soluzio bideragarria da emari handi batez elikatu beharreko kontsumo puntuak daudenean (hidromasaje-bainuontziak, spak, jatetxeetako sukaldeak, ureztatze-ahoak...). Sistema honek aukera ematen du diametro txikiagoko hodiak erabiltzeko. Aurreko sisteman bezala, konexio-ukondo bikoitzak instalatu behar dira, konexio horiek biak kolektore berberari lotuta.

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Los fluidos en movimiento disipan una cierta cantidad de energía mecánica en forma de calor debido a la existencia de tensiones tangenciales entre las partículas fluidas generadas por la viscosidad del mismo. A esta energía disipada en forma de calor la llamaremos perdida de carga H. Gehiago edo gutxiago, fluidoek energia mekanikoa galtzen dute (bero gisa), hoditeriatan zehar higitzen direnean, fluidoaren partikulatan biskositatearen eraginez sortutako tentsio tangentzialak direla eta. Bero gisa barreiatutako energia kantitate horri karga-galera (H) esango diogu

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