Emaitzak: 24

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (1)
Cristobal Balenciagak 1936an Parisen hartu zuenean bizilekua, nahasmendu giroan sartuta zegoen parpaila mekanikoaren industria. Kanpoko merkatuaren oso mendekoa zenez, amerikar merkatuarena bereziki; luxuzko sektorea izanik, 1929an Estatu Batuetan sortutako finantza krisiaren ondorio latzak jasan zituen, hura Europara iritsi aurre-tik. Edonola ere, 1920ko hamarraldiko moda oso onuragarria izan zen parpailarentzat, eta bereziki estimatuak ziren Art Deco estiloaren eragina zuten motiboak. 1929an, 380 lantegi zeuden Calaisen, 2710 ehungailu eta 300 milioi franko inguruko fakturazioa eragiten zuten. Baina, 1931n, nazioarteko neurri protekzionistak jarri ziren abian2. Parpailen fabrikatzaileen ganbera sindikalaren arabera, garai hartan 54 lantegik itxi behar izan zituzten ateak3. 1830etik 1936ra sektorearen fakturazio bolumenak nabarmen egin zuen atzera. Zenbait fabrikatzaile, porrot egiteko zorian zeudela, beren ehungailuak saltzen saiatu ziren. Hala ere, epe ertainera konpetentzia areagotu egingo zuen deslokalizazioaren arriskupean, Estatuak, beste fabrikatzaile batzuen presiopean, debekatu egin zuen horien salmenta. 1935ean sindikatu bat sortu zen parpailen eta brodatuen ekoizpenean ziharduten sektoreetako jarduerak koordinatzeaz arduratzeko. Parisko goi mailako joskintza, arropa zuriaren egileak eta saltegi handiak ziren garai hartan Calaisko parpailaren merkatua. Salmentak komisionisten 6 bitartez egiten ziren, eta haiek funtsezko zeregina betetzen zuten ekonomian. Kotoia (hamarretik bederatzitan Lille-ko irungile fabrikak ziren hornitzaileak, eta gainerakoak ingeles fabrikak), zeta (italiarrak gehienbat) eta rayona (Frantzian egina) erabiltzen ziren batez ere. Tiburce Lebas sozietateak lehenengo parpail elastikoak egin zituen; sari bat ere jaso zuen, 1937an. Hamarraldiaren azken urteetan hobera egin zuen ekonomiak. Edonola ere, bien bitartean, 200 fabrikatzaile baino gehiago desagertu ziren krisiaren ondorioz. Cuando Cristóbal Balenciaga se instala en París en 1936, la industria del encaje mecánico acaba de vivir una década agitada. Muy dependiente del mercado exterior, principalmente americano, este sector de lujo se vio muy afectado por la crisis financiera que se abatió sobre los Estados Unidos en 1929, antes de llegar a Europa. Sin embargo, la moda de los años 1920 fue favorable para el encaje y valoró especialmente los motivos influenciados por el estilo Art Déco. En 1929, Calais cuenta ya con 380 fabricantes y 2710 telares, generando alrededor de 300 millones de francos de volumen de facturación. Pero, en 1931, se pusieron en marcha medidas proteccionistas internacionales. La cámara sindical de los fabricantes de encaje enumera en aquella época 54 cierres de fábricas. De 1930 a 1936, el volumen de facturación del sector experimenta una regresión considerable. Algunos fabricantes, al borde de la quiebra, intentan vender sus telares. Sin embargo, el riesgo de una deslocalización que alimentaría la competencia a medio plazo, empuja al Estado, bajo la presión local de otros fabricantes, a prohibir su venta. En 1935 se crea un sindicato para, asegurar la coordinación de las actividades en los sectores de la producción de encajes y de bordados". Los mercados del encaje de Calais en la época eran la alta costura parisina, los confeccionistas de lencería y los grandes almacenes. La venta se efectuaba a través de comisionistas que desempeñaban un papel económico determinante. Las materias empleadas eran el algodón (suministrado en nueve de cada diez casos por las fábricas de hilado de Lille. el resto por las fábricas de hilado inglesas), la seda (de procedencia italiana en su mayoría) y el rayón (fabricado en Francia). La sociedad Tiburce Lebas desarrolla el primer encaje elástico, que fue premiado en 1937. Los últimos años de la década conocen una mejora económica. Sin embargo, entre tanto, la, crisis ha provocado la desaparición de más de 200 fabricantes.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Administrazioa eta kudeaketa (6)
El auditor que analiza la empresa Ofimat S.A. encuentra los siguientes albaranes de ventas (salidas) del mes y sus apuntes contables de la facturación del mes. Ofimat S.A. enpresa aztertzen ari den ikuskariak hileko salmenta-albaran (sarrera) hauek aurkitu ditu, baita hileko fakturazioaren kontabilitate-ohar hauek ere.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Venta, facturación y contabilización de mercaderías por 5.000 € al 31 de diciembre. Merkantzien salmenta, fakturazioa eta kontabilizazioa, abenduaren 31n: 5.000 euro.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Y a controlar los criterios y normativa contable (principalmente en la aplicación de criterios de valoración) aplicados en las CCAA y que por tanto afectan al Impuesto de Sociedades, y finalmente al control de la facturación de las empresas en régimen de estimación objetiva en el . Halaber, Urteko Kontuetan ezarritako kontabilitateko irizpideak eta arauak kontrolatzea (balorazio-irizpideen aplikazioan, batik bat), sozietateen zergan eragina dutenak, eta, azkenik, enpresen ustezko errentaren gaineko zergan (IRPE) egindako balioztatze objektiboaren erregimenean enpresek egindako fakturazioa kontrolatzea.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

PYMES al 25% (2007) (empresas con facturación inferior a S millones de euros), aplicable a los primeros 120.202,41 € de la Base Imponible, y el resto sujeto al tipo general. ETEak %25en (2007) (8 milioi eurotik beherako fakturazioa duten enpresak), zerga-oinarriaren lehen 120.202,41 €-tan aplikagarria, eta gainerakoa tasa orokorrean.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Los aspectos relativos a las ventas, facturación, con-tabilización, cuentas a cobrar, tesorería, control y custodia de documentos, autorización de créditos, aprobación de precios, tipos descuentos y bonificaciones, deben ser realizadas por personas o departamentos diferentes. Salmentak, fakturazioak, kontabilizazioak, kobratzeko kontuak, diruzaintza eta dokumentuen zaintza, kredituen baimenak, prezioak onartzea, eta deskontu nahiz hobari motak pertsona eta sail desberdinek landu behar dituzte.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Los albaranes de ventas (salidas) del mes y sus apuntes contables de la facturación del mes del producto M son los siguientes Hileko salmenta-albaranak (irteerak) eta M produktuaren hileko fakturazioaren kontabilitate-idazpenak hauek dira:

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Elektrizitatea eta elektronika (6)
- Facturación mensual. - Hilean behingo fakturazioa.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

-Facturación bimensual. - Bi hilez behingo fakturazioa.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Entrega (y facturación) Entrega (eta fakturazioa)

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

En algunas tarifas se añaden complementos a la facturación básica. Tarifa batzuetan, osagarriak gehitzen zaizkio oinarrizko fakturazioari.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Será aplicable a cualquier suministro en baja o alta tensión, cuando el abonado haya contratado una sola potencia y tenga instalado un solo maxímetro para la determinación de la potencia base de facturación. Behe- edo goi-tentsioko edozein horniketari aplikatuko zaio, betiere abonatuak potentzia bakarra kontratatu badu eta fakturaziorako oinarrizko potentzia zehazteko maximetro bakarra badu instalatuta.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El complemento por energía reactiva está constituido por un recargo o descuento porcentual y se aplicará sobre la totalidad de la facturación básica, tal y como se aprecia en la siguiente fórmula Portzentajezko gainordain edo deskontu batek osatzen du energia erreaktiboagatiko osagarria eta oinarrizko fakturazio osoari aplikatuko zaio, hurrengo formula honetan ikusten denez.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Gizarte eta kultura zerbitzuak (1)
Se estima que aproximadamente el 20 % de la facturación del sector corresponde a la venta de productos importa-dos, por lo que la producción nacional en el año 2000 al-canzó los 122.300 millones de pesetas con un incremento en términos corrientes del 5,3 %. Sektoreko fakturazioaren % 20 inguru produktu inportatuak saltzeari dagokiola kalkulatzen da. Horrenbestez, 2000. urteko produkzio nazionala 122.300 milioi pezetakoa izan zen; beraz, % 5,3ko gehikuntza izan zuen.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Ostalaritza eta turismoa (6)
programas de gestión de eventos o reservas en empresas de alojamiento, de facturación en restaurantes, de gestión de agencias de viajes, de gestión de relaciones con clientes (CRM), etc. Algunos ejemplos son Orbis para agencias y hoteles y Horizontel para la gestión hotelera. ekitaldiak kudeatzeko programak, ostatuetan erreserbak egiteko programak, jatetxeetako fakturazioa egiteko programak, bidaia-agentziak kudeatzeko programak, bezeroekiko harremanak kudeatzeko programak (CRM), eta abar. Adibide batzuk: Orbis, agentzia eta hoteletarako, eta Horizontel hotelen kudeaketarako.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Asimismo, tanto en hoteles como aeropuertos se están instalando máquinas auto check-in para que sean los propios clientes los que realicen el proceso y así las empresas ahorren costes de personal. Halaber, hoteletan eta aireportuetan, fakturazioa (check-in) bezeroak egiteko makinak instalatzen ari dira, prozesu hori bezeroek berekegiteko eta, hala, pertsonal-kostuak aurrezteko enpresek.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

El grupo acabó el ejercicio 2010 con una facturación de 515 millones de euros reafirmando su posición líder en el sector de ocio y tiempo libre. Taldeak 515 milioi euroko fakturazioarekin bukatu zuen 2010eko ekitaldia, eta, beraz, berretsi egin zuen aisialdi eta denbora libreko sektorean duen lider-posizioa.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Si el principal objetivo de las empresas es maximizar el beneficio, para ello necesitan, entre otros requisitos, aumentar su facturación; así, cuando el índice de ventas sea bajo o cuando los servicios de la empresa estén a punto de «caducar» sin ser vendidos, si se conoce el valor de la elasticidad de la demanda, la empresa puede llevar a cabo las siguientes estrategias: Enpresen helburu nagusia irabaziak handitzea bada, fakturazioa handitu behar dute, beste baldintza batzuen artean; hala, salmenta-indizea baxua denean edo enpresaren zerbitzuak saldu gabe «iraungitzear» daudenean, eskariaren elastikotasunaren balioa zein den baldin badakigu, estrategia hauek egin ditzake enpresak:

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Si analizamos la facturación total de cada año, la tabla siguiente nos muestra que la subida de precio ha supuesto una menor facturación, exactamente de 87.600 euros menos; por lo tanto, la estrategia de subir el precio no ha sido del todo acertada (aunque también se debería analizar el impacto que esta venta menor de habitaciones ha tenido en los costes de venta). Urte bakoitzeko fakturazio totala aztertzen badugu, taula honek erakusten digu prezio-igoerak fakturazioa txikiagoa izatea ekarri duela; zehazki, 87.600 euro gutxiago. Horrenbestez, prezioa igotzeko estrategia ez zen izan erabat egokia (dena den, gela gutxiago saltzeak salmenta-kostuetan zer eragin izan duen ere aztertu behar litzateke).

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Si la elasticidad de la demanda es de 1,25, ¿qué efecto se espera que tenga esta decisión en la facturación del departamento implicado? Eskariaren elastikotasuna 1,25ekoa bada, nola eragingo dio erabaki horrek sailaren fakturazioari?

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Zehar-lerroa (1)
¿Cuánto estimo que puedo llegar a facturar? Zenbateko fakturazioa izan dezakedala kalkulatzen dut?

Materiala: Sistemen integrazioa