1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakiaren koloreak: hori urre-kolorea, gorri bizia eta liturgiaren morea, beltz soila, zuria eta marroia...", baina baita ere "... ezki-berdea, zuria, zuri hautsia, artile kolorea, karamelu-kolorea, kafesnea, sator-kolorea arrosa biziarekin askotan, berde azidoa edo Sevresko urdina". Are gehiago, Balenciagak oso modu berritzailean nahasten ditu koloreak -mostaza horia eta beltza, limoi horia eta arrosa bizia-, nabarmentasuna emanez multzoari, prentsaren arabera espainiar nabarmentasuna. Tonu eztiak ere badaude jostunaren paletan, hala nola gris ondua edo zilarreztatua, beige gorritua edo gaztaina-kolorea, eta kafe -koloretik txokolate-kolorera igarotzen da, argazkigintzak hain nekez erreproduzitu dezakeen moduan. Jostunak parpaila zeharka erabiltzen du soineko eta berokietan, zerrendatan eta baita motibo moztuekin ere, bai inkrustatuta bai aplikatuta. 1935etik 1949ra, Balenciagak, Belle-Epoque garaian bezala, parpailezko medailoiak eta girlandak jartzen ditu hondo argi batean (23. eta 49. or. il.). Garai horretan bertan, parpaila estuko bolanteak soineko estuen gainean jartzen ditu, horizontalean; efektu hori ehunen fabrikatzaileek ere imitatu zuten.
Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. Balenciaga es un maestro en el arte del color y tiene preferencia por los colores "... de la tauromaquia: el amarillo dorado, el rojo escarlata y el morado de la liturgia, un negro austero, el blanco y el marrón..." pero también "...tonos verde tilo, blanco, blanco roto, crudo, caramelo, café con leche, topo a menudo subido de rosa intenso, verde ácido, o de azul de Sévres". Mejor incluso, Balenciaga los conmina de manera innovadora, como el amarillo mostaza y el negro, el amarillo limón y el rosa intenso, atribuyéndoles una teatralidad, que la prensa califica de española. Los tonos suaves, sin embargo, forman parte de su paleta como el gris ahumado o plateado, el beige rosado o incluso los castaños, variando del café al chocolate y que la fotografía reproduce con dificultad. El modisto utiliza el encaje al bies para sus vestidos y sus abrigos, en bandas o incluso con motivos recortados, ya sean incrustados, o bien aplicados. De 1935 a 1949, Balenciaga, como en la Belle-Epoque, aplica sobre fondo claro medallones y guirnaldas de encaje (il. p. 23 y 49). En la misma época, se disponen pequeños volantes de estrechos encajes horizontalmente sobre vestidos tubo, efecto a su vez imitado por los fabricantes de telas.
Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx
Gizarte eta kultura zerbitzuak (4)
Se pueden ir introduciendo aspectos de la música que escucharán (si es tranquila, dulce o suave) y que dejen volar la imaginación.
Entzungo duten musikari buruzko zenbait alderdi (lasaia, leuna edo eztia den, adibidez) aipa daitezke, eta imajinazioa aske utzi.
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
A partir de las audiciones, se puede trabajar cómo es la música: triste, alegre, suave, dulce, romántica, enérgica.
Entzuketekin, musika nolakoa den landu daiteke: tristea, alaia, leuna, eztia, erromantikoa, indartsua.
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
Se encuentran en frutas, verduras, miel y leche.
Fruta, barazki, ezti eta esnetan aurkituko ditugu.
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
En fin, que aunque es la persona más dulce de la Tierra, tiene algún punto de agresividad el chico.
Tira, munduko pertsonarik eztiena den arren, agresibitate-puntua ere badu geure mutilak.
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
Irudi pertsonala (1)
Usaban ceras que se hacian con azúcar, agua ,limón, aceite y miel ó sicomoro (árbol sagrado), goma y pepino.
Argizaria egiteko osagai hauek erabiltzen zituzten: azukrea, ura, limoia, olioa eta eztia edo sikomoroa (zuhaitz sakratua), goma eta luzokerra edo pepinoa.
Materiala: Elektroestetika
Ostalaritza eta turismoa (4)
Mayor aceptación han tenido los quesos como el manchego elaborado a partir de leche de oveja, o la miel de La Alcarria.
Ospe handiagoa lortu dute Mantxako ardi-gaztek eta Alcarriako eztiak.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
Miel de VilluercasIbores.
Villuercas-Ibores-eko eztia.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
membrillo, miel, mermeladas...etc.
irasagarra, eztia, marmeladak...
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
el Bazar de las Especias (Misir Carsisi), donde se puede adquirir a precios más asequibles que en el resto de Europa azafrán, miel, pistachos, gena, canela, orégano, curry, pimienta y todo tipo de especias y frutos secos.
Espezieen Bazarra (Misir Carsisi). Han, azafraia, eztia, pistatxoak, henna, kanela, oreganoa, currya, piper-hautsa eta edozein espezie eta fruitu lehor erosi ahal izango ditugu Europako beste edozein tokitan baino merkeago.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
Nekazaritza (1)
Otros posibles aprovechamientos son su uso como planta melífera, pues de una hectárea de girasol se pueden llegar a obtener entre 20 y 30 kg de miel de alta calidad.
Bestelako erabilera batzuen artean, aipatzekoa da landare melifero gisa ere erabil daitekeela, hektarea bat ekilorek kalitate handiko 20-30 kg ezti eman dezake eta.
Materiala: Nekazaritza
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