Emaitzak: 99

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Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (1)
1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakiaren koloreak: hori urre-kolorea, gorri bizia eta liturgiaren morea, beltz soila, zuria eta marroia...", baina baita ere "... ezki-berdea, zuria, zuri hautsia, artile kolorea, karamelu-kolorea, kafesnea, sator-kolorea arrosa biziarekin askotan, berde azidoa edo Sevresko urdina". Are gehiago, Balenciagak oso modu berritzailean nahasten ditu koloreak -mostaza horia eta beltza, limoi horia eta arrosa bizia-, nabarmentasuna emanez multzoari, prentsaren arabera espainiar nabarmentasuna. Tonu eztiak ere badaude jostunaren paletan, hala nola gris ondua edo zilarreztatua, beige gorritua edo gaztaina-kolorea, eta kafe -koloretik txokolate-kolorera igarotzen da, argazkigintzak hain nekez erreproduzitu dezakeen moduan. Jostunak parpaila zeharka erabiltzen du soineko eta berokietan, zerrendatan eta baita motibo moztuekin ere, bai inkrustatuta bai aplikatuta. 1935etik 1949ra, Balenciagak, Belle-Epoque garaian bezala, parpailezko medailoiak eta girlandak jartzen ditu hondo argi batean (23. eta 49. or. il.). Garai horretan bertan, parpaila estuko bolanteak soineko estuen gainean jartzen ditu, horizontalean; efektu hori ehunen fabrikatzaileek ere imitatu zuten. Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. Balenciaga es un maestro en el arte del color y tiene preferencia por los colores "... de la tauromaquia: el amarillo dorado, el rojo escarlata y el morado de la liturgia, un negro austero, el blanco y el marrón..." pero también "...tonos verde tilo, blanco, blanco roto, crudo, caramelo, café con leche, topo a menudo subido de rosa intenso, verde ácido, o de azul de Sévres". Mejor incluso, Balenciaga los conmina de manera innovadora, como el amarillo mostaza y el negro, el amarillo limón y el rosa intenso, atribuyéndoles una teatralidad, que la prensa califica de española. Los tonos suaves, sin embargo, forman parte de su paleta como el gris ahumado o plateado, el beige rosado o incluso los castaños, variando del café al chocolate y que la fotografía reproduce con dificultad. El modisto utiliza el encaje al bies para sus vestidos y sus abrigos, en bandas o incluso con motivos recortados, ya sean incrustados, o bien aplicados. De 1935 a 1949, Balenciaga, como en la Belle-Epoque, aplica sobre fondo claro medallones y guirnaldas de encaje (il. p. 23 y 49). En la misma época, se disponen pequeños volantes de estrechos encajes horizontalmente sobre vestidos tubo, efecto a su vez imitado por los fabricantes de telas.

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Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (72)
Se encola la escalera y se asegura con cuñas el encaje de las espigas; y, para mayor seguridad, se refuerza el conjunto con clavijas en travesanos alternos (fig. 949). Eskailera kolatu eta, falkak erabiliz, zirien ahokadura finkatu behar dugu. Eskailera are seguruagoa izan dadin, multzoa indartu ere egiten dugu, larakoak iltzatuz langara batean bai eta hurrengoan ez (ikusi 949. irudia).

Materiala: Egurraren teknologia

En el ensamble de la figura 593 la pieza vertical lleva la espiga que encaja con la horizontal y la curvada. Muntaiako pieza bertikalak izan dezake ziria (ikusi 593. irudia), pieza horizontala eta pieza okerra ahokatzeko.

Materiala: Egurraren teknologia

La pieza recta lleva la espiga, y la curva la escopleadura. Pieza zuzenak ziria du, eta okerrak, hozka.

Materiala: Egurraren teknologia

Unión en ángulo recto a espiga sencilla y caja Angelu zuzenean aho-ziri bakunez elkartzea

Materiala: Egurraren teknologia

En ésta no se ve la espiga en la parte opuesta de la mortaja. Bi pieza angelu zuzenean aho-ziri bakunez elkartuz, lortzen dugu ziria ez egotea ikusgai ahoaren beste aldean.

Materiala: Egurraren teknologia

La espiga queda semiescondida. Erdi ezkutuan gelditzen da ziria.

Materiala: Egurraren teknologia

Unión de espiga y caja con barbilla(fig. 367). Aho-zirika eta mihiz elkartzea(ikusi 367. irudia).

Materiala: Egurraren teknologia

Es indiferente el grueso de la espiga, ya que el ensamble se hace en el centro de la pieza. Berdin dio zer lodia den ziria, piezaren erdian mihiztatzen baitugu.

Materiala: Egurraren teknologia

Si la escopladura fuera sin salida, se llamaría ensamble de espiga con mortaja. Hozkak ez badu irteerarik, berriz, aho-zirikako muntaia esaten zaio.

Materiala: Egurraren teknologia

La preparación del inglete y del rebajo se efectúa después dé hechas las espigas. 45 graduko angelua eta jangunea prestatzen ditugu ziriak egin ondoren.

Materiala: Egurraren teknologia

Zehar-lerroa (7)
Verificación de un inyector de espiga en el equipo de pruebas Mihidun injektore baten azterketa proba-ekipoan

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Inyector de espiga. Mihidun injektorea.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Inyector de espiga con estrangulación. Mihidun-injektorea, iratotzearekin.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

verificación de un inyector de espiga en el equipo de pruebas Mihidun injektore baten azterketa saiakuntza-ekipoan

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Saber verificar correctamente un inyector de espiga en el equipo de pruebas. Behar bezala aztertzen jakitea mihidun injektore bat saiakuntza-ekipoan.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Verificación de un inyector de espiga en el equipo de pruebas . Mihidun injektore baten azterketa proba-ekipoan

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Saber verificar correctamente un inyector de espiga en el equipo de pruebas. Behar bezala aztertzen jakitea mihidun injektore bat proba-ekipoan.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Nekazaritza (3)
La espiga de los cereales puede ser una inflorescencia compuesta (Trigo, cebada y centeno) una panícula (Avena,Arroz) o mazorca (Maíz). Zerealen burua izan daiteke infloreszentzia konposatu bat (garia, garagarra eta zekalea), panikula bat (oloa, arroza) edo artaburu bat (artoa).

Materiala: Nekazaritza

La espiga comienza a hacerse visible desde la vaina de la última hoja. Azken hostoaren zorrotik alearen burua ikusten hasten da.

Materiala: Nekazaritza

Transcurridos 8 – 10 días desde la floración masculina un número variable de yemas axilares de las hojas evolucionan hacia la flor femenina (espiga o mazorca). Ar loraketatik 8-10 egun igarota, hostoen galtzarbeko ernamuinen kopuru aldagarri batek lore emerantz egiten du (burua edo artaburua).

Materiala: Nekazaritza

Fabrikazio mekanikoa (7)
Tornillos de ajuste: Además de las formas exteriores de la cabeza, podemos encontrar tornillos sin cabeza, es decir, con cavidades dentro de la espiga roscada (fig.68). Estutze-torlojuak. Aipatutako formez gain, bururik gabeko torlojuak ere badaude, eta hutsunea izaten dute mihi hariztatuan (68. irudia).

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

La concepción de este método es la misma, ya que solamente irá roscada la última pieza a unir, mientras que las demás tendrán un agujero pasante de diámetro superior al de la espiga (fig.22). Metodoaren oinarria berdina da, lotu beharreko azkeneko pieza soilik hariztatzen baita, eta gainerako piezek alderik aldeko zuloa izango dute, ziriaren diametroa baino diametro handiagokoa (22. irudia).

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Son limas que se emplean para trabajos especiales y usos muy específicos. No presentan mango debido a su reducido tamaño. En su lugar poseen una espiga cilíndrica del mismo material con que está fabricada la lima que sirve para empuñarlas. Este tipo de lima también se denominan “de aguja”, “de relojero” o “de cola de ratón”. Lan berezi eta espezifikoetarako erabiltzen dira. Oso txikiak direnez, ez dute kirtenik. Kirtenaren ordez, karrakaren material bereko mihi zilindriko bat dute, heltzeko balio duena. Karraka mota honi erlojugile-karraka eta satisats formako karraka ere esaten zaio.

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Las dimensiones de este agujero serán semejantes a las de la espiga de la lima, ya que si el agujero es más grande entrará holgada y por lo tanto podrá salirse con facilidad durante el trabajo; si por el contrario el agujero queda muy escaso, la espiga entrará forzada, lo que podría hacer que el mango se rompiese. Zulo horren neurriak karrakaren mihiarenaren antzekoak izango dira. Izan ere, zuloa handiagoa bada, lasaiegi sartuko da, eta erraz atera daiteke lanean aritzean; zuloa txikiagoa bada, berriz, mihia behartuta sartuko da, eta kirtena apurtu daiteke.

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

De hecho, al taladrar se suele oscilar el mango lateralmente al finalizar el agujero antes de retirar la broca, para intentar obtener un orificio con un perfil semejante al de la espiga de la lima. Kirtena zulatzean, barautsa atera baino lehen, kirtena alde batera kulunkatzen da zuloa amaitzean, zuloaren profila karrakaren mihiarenaren antzekoa izan dadin.

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Cuando se coloque el mango en la lima, asegurarse de que queda bien fijado, de lo contrario se podrían causar vibraciones innecesarias o incluso la espiga puede causar lesiones al operario. Kirtena karrakan jartzen denean, ziurtatu ondo finkatuta geratu dela, bestela bibrazioak sor daitezke, eta askatzen bada, mihiak lesioak eragin langileari.

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Los cilindros patrón, que también reciben el nombre de espigas, son varillas cuyo diámetro exterior establece la medida de referencia. Zilindro patroiak hagaxka batzuk dira eta haien kanpoaldeko diametroak zehazten du erreferentziazko neurria.

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Komunikatzeko trebetasunak (2)
Los estampados de rayas verticales o espiga aportan esbeltez y altura. Marra bertikalek edo buruxka itxurakoek liraintasuna eta garaiera ematen dute.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

•Telas de rayas estrechas, cuadrados o espigas. •Marra estudun oihalak, koadrodunak edo buruxka itxurakoak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak