En 1623 William Oughtret (1574-1660), mediante dos reglas de Gunther que se deslizaban una sobre otra, inventó un mecanismo sencillo que operaba mediante logaritmos.
1623an, William Oughtretek (1574-1660), bata bestearen gainean irristatzen ziren bi Guntherren erregela erabiliz, logaritmoen bitartez eragiketak egiten zituen mekanismo erraz bat asmatu zuen.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
(Regla)
(Erregela)
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Eraikuntza eta obra zibilak (18)
Luego se puede empezar por el lado que queda libre apoyando la regla en el vivo ya obtenido, talochando con tiento para no romper los vivos, sujetando la regla con la mano libre
Gero, libre dagoen aldetik has gaitezke lanean; erregela arestian eratutako ertz bizian bermatuko dugu, eta kontu handiz talotxatuko dugu ertz bizirik ez hausteko. Libre dugun eskuarekin, berriz, erregelari eutsiko diogu.
Una vez subidas las dos filas se deberían colocar unas reglas cortas a ambos lados del hueco para seguir subiendo las filas sin utilizar el nivel.
Bi ilara egin ditugunean, hutsunearen alde bakoitzean erregela labur bat jarriko dugu, hurrengo ilarak jartzerakoan nibela erabili beharrik ez izateko.
Una vez terminado el paño se retirarán las reglas que sirvieron de maestras, quedarán entonces unos huecos en el lugar que ocuparon las reglas(Fig. 78).
Zoru zatia amaitua dugunean, berdingidatzat erabilitako erregelak kenduko ditugu, eta erregelak zeuden lekuetan hutsuneak geratuko dira (78. irudia).
Situaremos un extremo de la regla con que se raseará apoyado en una de las maestras ya hechas, el otro extremo se colocará sobre el cordón de masa hundiendo la regla en el cordón de masa hasta que, con la ayuda de un nivel puesto sobre la regla, ésta se quede nivelada(Fig. 67).
Zarpiatzeko erregelaren muturretako bat aldez aurretik gauzatutako berdingida batean utziko dugu, eta beste muturra, berriz, masa-lerroan jarriko dugu. Ondoren, masatan barneratuko dugu erregela, eta erregelaren gainean nibela jarrita, nibelatuta utziko dugu erregela (67. irudia).
Esta operación se repetirá las veces necesarias(Fig. 69)hasta que en el cordón de masa queden las marcas de los niveles necesarias para que podamos unirlos con una regla, dejando el cordón de masa con una superficie llana y nivelada, de manera que nos sirva de maestra.
Eragiketa hori behar beste aldiz egingo dugu (69. irudia) masa-lerroan behar ditugun nibel-marka guztiak markatuta geratu arte. Marka horiek erregelarekin lotuko ditugu, eta, masa-lerroa, hala, berdingidatzat erabiltzeko moduko azalera lau eta nibelatua izango da.
Estos desplazamientos se controlan mediante reglas graduadas con nonio -según los modelos- o mediante control digital en un visualizador de cotas, para poder igualar la posición de los soportes en ambos extremos.
Desplazamendu horiek noniusarekin graduatutako erregela batzuen bidez edota kontrol digitalaren bidez (kota-bisualizadore batean) kontrolatzen dira, euskarrien posizioa bi ertzetan berdintzeko.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Se debe fijar un comparador sobre el órgano móvil de la máquina, y deslizar su palpador a lo largo de la regla que materializa la recta de referencia.
Makinaren atal mugikorrean konparadore bat finkatu, eta haztagailua erreferentziazko lerro zuzena gauzatzen duen erregelan zehar lerratu behar da.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
El comparador, fijado sobre un soporte transversal A de forma conveniente y que pueda deslizarse en las guías, palpa una regla orientada paralelamente a las guías.
Konparadorea zeharkako euskarri batean (A) finkatzen da behar bezala, gidarietan zehar lerratzeko moduan, eta gidariekiko paralelo orientatutako erregela bat haztatzen du.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Con transductor lineal (regla) el parámetro estará definido con valor ·0·.
Transduktore linealarekin (erregela)doanean, ·0· balioak definituko du parametroa.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
En eje lineal con transductor lineal (regla), define el paso de regla.
Ardatz linealean, Transduktore linealarekin (erregela) doanean, erregelaren hari-neurria definitzen du.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
El comparador puede palpar la cara útil de una regla colocada sobre la placa.
Konparadoreak plakan ipinitako erregela baten aurpegi erabilgarria hazta dezake.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Sobre unas calas apoyadas en una parte fija de la máquina se coloca una regla paralelamente al plano anterior.
Makinaren zati finko batean bermatutako kala batzuetan, erregela bat ipintzen da aurreko planoarekiko paralelo.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Se miden las distancias respectivas de cada uno de los mandrinos a la regla y se compara su diferencia con la diferencia admisible.
Mandrinu bakoitzetik erregelara dagoen distantzia neurtu, eta horien arteko diferentzia onargarriarekin konparatzen da.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Siguiendo con el procedimiento de ensayo arriba mencionado, se orienta y bloquea la mesa primero en su posición media para realizar la alineación de la regla y después en sus posiciones extremas de giro, para realizar las mediciones.
Goian adierazitako saiakuntza-prozedurari jarraiki, mahaia orientatu eta blokeatu egiten da, lehenik eta behin erdiko posizioan (erregela lerrokatzeko), eta, ondoren, ertzetako biraketa-posizioetan (neurketak egiteko).
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Comparador y cilindro (o regla) o procedimientos ópticos.
Konparadorea eta zilindroa (edo erregela), edota prozedura optikoak.
Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa
Gizarte eta kultura zerbitzuak (1)
Para ello se propone a los niños que hagan pequeños encargos desplazándose por las diferentes estancias de la clase («Lleva el plato sucio a la cocina», «Lleva la regla al despacho») y efectúen desplazamientos motivados por los propios intereses (ir a visitar a un hermano más pequeño, ir a jugar a otra clase, etc.).
Hori lantzeko, zenbait tokitara joan eta enkargu txiki batzuk egitea proposatzen zaio (“eraman ezazu plater zikina sukaldera”, “eraman ezazu erregela bulegora” edota haurrari interesatzen zaion zerbait egitera joatea proposatzen zaio (anaia txikiari bisita egitera, beste gela batean jolastea…).
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
Irudi pertsonala (3)
Observa la reacción de una persona cuando se le golpea con el borde de una regla debajo de la rótula mientras tiene la pierna suspendida.
Aztertu nola erreakzionatzen duen pertsona batek belaunburuaren azpian erregela baten ertzaz joz gero, hanka esekita duela.
Materiala: Elektroestetika
Volvemos a comprobar de nuevo la ya consabida regla de los tres factores más importantes.
Berriro ere hiru faktore nagusien erregela ezaguna atera zaigu.
Materiala: Elektroestetika
Para un profesional de la peluquería es importante el conocimiento de la teoría del color porque ésta ayudará a entender mejor el proceso de aplicación y respuesta del color, ya que con algunas variantes, se fundamenta en las mismas propiedades y reglas.
Ile-apainketako profesionalarentzat oso garrantzitsua da kolorearen teoria ezagutzea, kolorea emateko eta emaitza ona izateko prozesua hobeto ulertzen lagunduko baitio; izan ere, ezaugarri eta erregela berberak hartzen dira oinarri, eta gero aldagai batzuk aplikatzen dira.
Materiala: Elektroestetika
Irudia eta soinua (11)
Es una regla muy sencilla, pero en muchas ocasiones se olvida.
Oso erregela erraza da, baina askotan ahaztu egiten da.
Materiala: Irudia
oLa regla de los 90º.
o90º-en erregela.
Materiala: Irudia
Hay una serie de reglas que controlan como se van modificando los distintos parámetros (como la posición o la forma) a lo largo del tiempo.
Parametroak (posizioa edo forma) denboran nola aldatzen diren kontrolatzen duten hainbat erregela daude.
Materiala: Irudia
La regla del salto de eje.
Ardatz-jauziaren erregela.
Materiala: Irudia
Hay varias reglas fundamentales en el montaje audiovisual que hay que respetar para que el resultado sea comprendido por el espectador.
Ikus-entzunezko muntaketan oinarrizko hainbat erregela daude, ikusleak emaitza lor dezan errespetatu beharrekoak.
Materiala: Irudia
La regla de la gradación de escala.
Eskala-mailaketaren erregela.
Materiala: Irudia
o La regla de la gradación de escala.
o Eskala-mailaketaren erregela.
Materiala: Irudia
o La regla de los 90º
o 90º-en erregela.
Materiala: Irudia
o La regla del salto de eje.
o Ardatz-jauziaren erregela.
Materiala: Irudia
oLa regla de la gradación de escala.
oEskala-mailaketaren erregela.
Materiala: Irudia
Zehar-lerroa (4)
La forma más rudimentaria de realizar esta verificaciónconsiste en emplear una regla o hilo que se hace coincidir con las poleas (fig.61) .
Lerrokadura egiaztatzeko modurik oinarrizkoena da erregela edo hari bat erabiltzea poleekin bat etorrarazten dena (61. irudia).
Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak
Podemos ver la forma de cuña que tiene la regla y como al hacer girar el tornillo se desplaza en uno u otro sentido, aumentando o disminuyendo la holgura.
Ikus dezakegunez, erregelak ziri-forma du, eta, torlojua biraraztean, erregela noranzko batean edo bestean lekualdatzen da; hala, lasaiera handitu edo gutxitu egiten da.
Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak
Como se puede observar en esta figura, el tornillo de ajuste va provisto de un saliente que se introduce en la regla.
Irudian ikus daitekeen bezala, doitzeko torlojuak irtenune bat du, erregelan sartzen dena.
Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak
El soporte del reloj estará colocado sobre una regla apoyada en bloques patrón (fig.2).
Erlojuaren euskarria erregela baten gainean jartzen da, eta erregela bloke patroietan bermatzen da (2. irudia).
Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak
Nekazaritza (1)
c) Si es en semillero en tierra, miramos la tabla 4 y hacemos una regla de
c) Lurreko hazitegian egin nahi badugu, 4. taulan begiratu eta hiruko erregela egingo dugu,
Materiala: Nekazaritza
Krokizazioa (5)
Antes de dar una serie de reglas o normas que permitan definir las vistas más adecuadas de una pieza, ha de advertirse que dichas reglas no son rígidas, sino orientativas.
Pieza baten bistarik egokienak definitzeko erregela edo arau batzuk eman aurretik, adierazi beharra dago erregela horiek ez direla zurrunak, orientagarriak baizik.
Materiala: Krokizazioa
Por ello, para aprender a representar una pieza por sus vistas no basta con aprenderse estas reglas de memoria y aplicarlas con rigor.
Horregatik, pieza bat bere bistetatik abiatuta irudikatzen ikasteko, ez da aski erregela horiek buruz ikastea eta zorrotz aplikatzea.
Materiala: Krokizazioa
La única regla o norma rígida a tener en cuenta en la elección de las vistas es la siguiente:
Bistak aukeratzeko orduan kontuan hartu beharreko erregela edo arau zurrun bakarra honako hau da:
Materiala: Krokizazioa
Para evitar esto, en los ejercicios que se proponen en las láminas de prácticas, las piezas tienen marcadas unas dimensiones modulares que permiten croquizar o delinear las vistas sobre la cuadrícula que se acompaña sin necesidad, en muchos casos, de utilizar la regla o el compás para trasladar medidas.
Hori saihesteko, praktiketako irudi-orrietan proposatzen diren ariketetan, piezek neurri modularrak markatuak dituzte; hala, kasu askotan, neurriak lekualdatzeko erregela edo konpasa erabili beharrik gabe egin daiteke krokisa edo delinea daitezke bistak emandako lauki-sarearen gainean.
Materiala: Krokizazioa
Aunque ocasionalmente se utilice compás para trazar circunferencias o sus arcos, y regla para líneas oblicuas, conviene dibujar las vistas a mano alzada a fin de ganar tiempo en la realización de estas prácticas y que el alumno adquiera soltura en los trazados a pulso, lo cual no es difícil al hacerlo sobre la cuadrícula que se acompaña, y, de paso, hacer bueno el nombre de CROQUIZACIÓN que tiene esta monografía.
Noizbehinka konpasa erabiltzen bada ere zirkunferentziak edo haien arkuak marrazteko, eta erregela lerro zeiharretarako, komeni da bistak esku hutsez marraztea, praktika horiek egiteko denbora irabaztearren eta ikasleak pultsuan trazatzen trebetasuna har dezan; eta hori ez da zaila, ematen den lauki-sarearen gainean egitekoa baita; bide batez, bat dator monografia honek duen KROKIZAZIO izenarekin.
Materiala: Krokizazioa
Instalatze eta mantentze lanak (1)
Después, con la ayuda de una escuadra y una regla, se trazará la paralela por el punto A. Allí donde la recta corte con la vertical correspondiente a la temperatura B o con la curva de la humedad, es donde se situará el punto B.
Ondoren, eskuaira baten eta erregela baten laguntzarekin, lerro paraleloa egingo da A puntutik. Lerro zuzenak B tenperaturari dagokion bertikala edo hezetasunaren kurba mozten duen lekuan kokatuko da B puntua.
Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak
Ostalaritza eta turismoa (2)
El cálculo de escandallos se basa en la obtención del precio de cada una de las cantidades de los géneros que forman parte de la elaboración, mediante el uso de reglas de proporción o reglas de tres.
Kostu-dokumentuen kalkulua egitean, elaborazioa osatzen duten lehengaien kantitateen prezioa lortu behar da. Horretarako, erregela proportzionalak edo hirukotearen erregelak erabiltzen dira.
Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx
El cálculo de escandallos se basa en la obtención del precio de cada una de las cantidades de los géneros que forman parte de la elaboración, mediante el uso de reglas de proporción o reglas de tres.
Kostu-dokumentuen kalkulua egitean, elaborazioa osatzen duten lehengaien kantitateen prezioa lortu behar da. Horretarako, erregela proportzionalak edo hirukotearen erregelak erabiltzen dira.
Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx
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