Emaitzak: 377

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (3)
Azpimarratu nahiko genuke Archives Balenciaga, Paris-eko laguntza berezia, proiektu honi jarraipena egin diotelako eta traje, osagarri, argazki, marrazki eta dokumentu ugari utzi dizkigulako maileguan. Nos gustaría subrayar la excepcional ayuda de Archives Balenciaga, París, que han seguido este proyecto con interés y que han facilitado el préstamo significativo de trajes, accesorios, fotografías, dibujos y documentos.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Balenciagak ehungintzari buruz zuen jakinduria sakona azpimarratzeko aukera ezin hobea ikusi du Balenciaga Fundazioak erakusketa honetan, izan ere, bertan erabateko zehaztasunez azaltzen da jostunak parpailarekin izandako harreman luze eta emankorra. Jostunak maisutasun handiz gauzatu zituen bere sorkuntza lanetan bolumen eta silueta berritzaileak, material tradizionalen ikerketatik abiatuta -haren bilduma pribatua osatzen dutenak, esaterako- aukera berriak bilatu zituen industriarekin lankidetzan. Parpaila izan da Europako gizon eta emakumeen jantzien osagarri nagusia historian zehar, eta horregatik betikotu zuten urrezko mendeko artista handiek beren lanetan eta sendo finkatu da herri tradizioetan. Parpaila izan da, halaber, Balenciagaren ezaugarri horren, haren magiaren, erakusgarri nagusia. Cristóbal Balenciaga Museoa ve en esta exposición, que muestra la larga y fructífera relación de Balenciaga con el encaje, una magnífica oportunidad de destacar la profunda sabiduría textil del modisto, quien, partiendo de la investigación de materiales tradicionales- como los que formaban parte de su colección privada- y colaborando con la industria en la búsqueda de nuevas posibilidades, fue capaz de materializar magistralmente los volúmenes y siluetas innovadoras que caracterizaron sus creaciones. El encaje fue el gran complemento a la indumentaria masculina y femenina histórica europea, inmortalizado en las obras de los grandes artistas del siglo de oro y en las tradiciones populares más arraigadas, y constituye un gran ejemplo de esta cualidad de Balenciaga, de su magia. Con Balenciaga, el encaje puede ser ornamental o estructural, puede utilizarse desde la mañana bastada noche. Puede caer con su propio peso de bordado v pasamanería o puede "levitar" gracias a la inclusión de ingeniosas innovaciones. Puede resaltar el dibujo o manifestar con rotundidad el vacío de la transparencia. Puede teñirse del famoso negro del modisto, o desdoblarse en toda la paleta de colores. Puede colonizar el vestido o ser el fundamento de nuevos y originales complementos.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakiaren koloreak: hori urre-kolorea, gorri bizia eta liturgiaren morea, beltz soila, zuria eta marroia...", baina baita ere "... ezki-berdea, zuria, zuri hautsia, artile kolorea, karamelu-kolorea, kafesnea, sator-kolorea arrosa biziarekin askotan, berde azidoa edo Sevresko urdina". Are gehiago, Balenciagak oso modu berritzailean nahasten ditu koloreak -mostaza horia eta beltza, limoi horia eta arrosa bizia-, nabarmentasuna emanez multzoari, prentsaren arabera espainiar nabarmentasuna. Tonu eztiak ere badaude jostunaren paletan, hala nola gris ondua edo zilarreztatua, beige gorritua edo gaztaina-kolorea, eta kafe -koloretik txokolate-kolorera igarotzen da, argazkigintzak hain nekez erreproduzitu dezakeen moduan. Jostunak parpaila zeharka erabiltzen du soineko eta berokietan, zerrendatan eta baita motibo moztuekin ere, bai inkrustatuta bai aplikatuta. 1935etik 1949ra, Balenciagak, Belle-Epoque garaian bezala, parpailezko medailoiak eta girlandak jartzen ditu hondo argi batean (23. eta 49. or. il.). Garai horretan bertan, parpaila estuko bolanteak soineko estuen gainean jartzen ditu, horizontalean; efektu hori ehunen fabrikatzaileek ere imitatu zuten. Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. Balenciaga es un maestro en el arte del color y tiene preferencia por los colores "... de la tauromaquia: el amarillo dorado, el rojo escarlata y el morado de la liturgia, un negro austero, el blanco y el marrón..." pero también "...tonos verde tilo, blanco, blanco roto, crudo, caramelo, café con leche, topo a menudo subido de rosa intenso, verde ácido, o de azul de Sévres". Mejor incluso, Balenciaga los conmina de manera innovadora, como el amarillo mostaza y el negro, el amarillo limón y el rosa intenso, atribuyéndoles una teatralidad, que la prensa califica de española. Los tonos suaves, sin embargo, forman parte de su paleta como el gris ahumado o plateado, el beige rosado o incluso los castaños, variando del café al chocolate y que la fotografía reproduce con dificultad. El modisto utiliza el encaje al bies para sus vestidos y sus abrigos, en bandas o incluso con motivos recortados, ya sean incrustados, o bien aplicados. De 1935 a 1949, Balenciaga, como en la Belle-Epoque, aplica sobre fondo claro medallones y guirnaldas de encaje (il. p. 23 y 49). En la misma época, se disponen pequeños volantes de estrechos encajes horizontalmente sobre vestidos tubo, efecto a su vez imitado por los fabricantes de telas.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Administrazioa eta kudeaketa (1)
Ejemplos de propiedad industrial: marcas o signos distintivos de producción y de comercio, películas de cine, patentes de invención, nombres comerciales y rótulos de los establecimientos, dibujos industriales y dibujos artísticos. Jabetza industrialaren adibide batzuk: ekoizpeneko eta merkataritzako marka edo ikur bereizgarriak, zinemako filmak, asmaketa-patenteak, merkataritza-izenak eta establezimenduetako errotuluak, marrazki industrialak eta artistikoak.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Elektrizitatea eta elektronika (45)
Podemos seguir el mismo proceso anterior, pero es más rápido copiar el dibujo hecho en la capa de serigrafía y traerlo a ésta. Horretarako, aurreko prozesu berari jarrai diezaiokegu, baina lana bizkorragoa da serigrafia-geruzan egindako marrazkia kopiatzen eta oraingora ekartzen badugu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Insertamos el dibujo tal como hemos visto anteriormente, y colocamos el motor sobre un cuadrado con un fondo de color diferente. Irudia txertatuko dugu, lehen ikusi dugun bezala; eta beste kolore bateko atzeko planoa duen laukiaren gainean jarriko dugu motorra.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El primer paso para insertar un texto en la ventana que estamos diseñando es localizar la barra de herramientas de dibujo (Drawing). Testua diseinatzen ari garen leihoan testu bat txertatzeko, lehendabizi marrazteko (Drawing) tresna-barra aurkitu behar dugu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Podemos hacer el dibujo más grande o más pequeño arrastrando con el cursor del ratón cualquiera de las marcas de ajuste del cuadro seleccionado. Marrazkia handiago edo txikiago egiteko, saguaren kurtsorearekin hautatutako laukiaren edozein egokitze-marka arrastatu behar da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Seleccionamos el dibujo a insertar Txertatu nahi dugun marrazkia hautatu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Mediante las herramientas de dibujo colocaremos en pantalla las piezas correspondientes a un objeto cilíndrico, las ajustaremos en simetría y capas (Send to Back, atrás /Bring to Front, adelante), y convertiremos el conjunto en un símbolo (Make Symbol) para poder asociarle propiedades. Marrazteko tresnen bitartez, objektu zilindrikoari dagozkion atalak jarriko ditugu pantailan, simetria eta geruzak kontuan izanik egokituko ditugu (Send to Back, atzera /Bring to Front, aurrera), eta osotasuna ikur bihurtuko dugu (Make Symbol), propietateak lotu ahal izateko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

A continuación, pulsando dos veces sobre el dibujo de nuestro depósito, abriremos la ventana de propiedades, donde seleccionaremos: Jarraian, andelaren marrazkian bi aldiz sakatzen badugu, propietateen leihoa irekiko dugu, eta han, aukera hau hautatuko dugu:

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Colocaremos en pantalla un dibujo que indique, por ejemplo el giro de las aspas de un molino en función del valor de una variable. Adibidez, aldagai baten balioaren arabera, errota baten hegalen biraketa adieraziko duen marrazkia jarriko dugu pantailan.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

(Divisiones principales) divide el valor observable en el número de intervalos definido (cuatro divisiones, en el dibujo). (Zatiketa nagusiak) Ikus daitekeen balioa zehaztutako tarte kopuruaren arabera zatitzen du (lau zatiketa, marrazkian).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Introducimos el comando, tal como se ve en el dibujo, aceptamos y ejecutamos la aplicación. Komandoa sartuko dugu, irudian ikusten den bezala; onartu, eta aplikazioa exekutatuko dugu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (4)
Seguramente se ha pensado que son necesarios algunos planos o dibujos, así como algunas instrucciones escritas, es decir, una documentación gráfica y una documentación escrita. Ziurrenik plano edo marrazki batzuk beharrezkoak direla pentsatuko zenuten, idatzizko jarraibide batzuekin; alegia, dokumentazio grafikoa eta idatzizko dokumentazioa behar da.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

En el dibujo se aprecia cómo marcan con la bota trazadora la línea por donde se ha de cortar el sobrante Irudian, sobran dagoen zatia ebakitzeko lerroa zehazten ari dira langileak markatzeko haria erabiliz.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Estas informaciones pueden ayudar a interpretar aspectos que no han quedado suficientemente claros en los dibujos. Informazio horiek lagungarriak izan daitezke marrazkietan behar bezain argi geratu ez diren alderdiak interpretatzeko.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Reciben el nombre dejunta corridalos suelos realizados con baldosas en los que las juntas se comunican por distintas habitaciones y pasillos continuando a lo largo de ellas el mismo suelo y dibujo. Etxebizitzan marrazki mota bereko baldosaz egindako zoruak ditugunean eta zoru horietako junturak hainbat gela eta korridoretan etenik gabe zabaltzen direnean,juntura jarraituaesaten zaio horri.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Gizarte eta kultura zerbitzuak (14)
la imitación, el lenguaje, el dibujo y la imagen mental, así todas ellas permiten representar la realidad de forma libre y sin tener que limitarse al momento en que se produce la acción que representa. imitazioa, mintzaira, marrazkia eta irudi mentala; horien bidez umeak nahierara irudika dezake errealitatea, irudikatutako ekintzaren unera mugatu beharrik gabe.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Por ejemplo, se puede realizar un dibujo del cuerpo humano y señalar los golpes de voz de cada una de las partes del cuerpo. Esate baterako, giza gorputzaren marrazkia egin daiteke, eta gorputzeko atal bakoitzaren ahots-kolpeak adierazi.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Podéis ilustrar el cuento a partir de dibujos o fotografías (se pueden conseguir a través de Internet) y darle el formato real de cuento. Irudiak edo argazkiak erabil ditzakezue ipuina irudiztatzeko (Internet bidez lor daitezke), eta ipuinaren benetako formatua eman.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

También se pueden representar mediante dibujos. Era berean, marrazkien bidez irudika daitezke.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

a partir de marionetas, dibujos, muñecos, como un cuento, disfrazados de los personajes, etc. txotxongiloekin, marrazkiekin, panpinekin, ipuina balitz bezala, mozorrotuta eta abar.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Es aconsejable utilizar cajas, cestas o estanterías con símbolos, dibujos o fotografías que ayuden a su identificación, ya que de esta forma se favorece la autonomía del niño. Komeni da kaxak, saskiak edo apalak erabiltzea, identifikatzen laguntzeko ikurrak, marrazkiak edo argazkiak dituztenak, horrela haurraren autonomia bultzatzen baita.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El dibujo y la pintura Marrazketa eta pintura

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Se puede usar un programa sencillo de ordenador y, como herramienta para el dibujo de líneas, un ratón. Ordenagailuko programa erraz bat erabil dezakegu, eta, marrak marrazteko tresnatzat, sagu bat.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En grupos de tres personas, haced una recopilación de dibujos de animales que representen sonidos agudos (pájaros, ovejas, etc.) y de animales que representen sonidos graves (vaca, cerdo, etc.). Hiru pertsonako taldeetan banatu, eta animalien marrazkiak bildu behar dituzue soinu altuak eta soinu baxuak irudikatzeko. Soinu altuetarako, txoria, ardia eta abar izan daitezke; baxuetarako, berriz, behia, txerria eta abar.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

La letra debe ser suficientemente grande para que se pueda leer sin problemas (por ejemplo, Arial de tamaño 14) y debe contener un dibujo que se refiera a la letra y la partitura de la canción. Arazorik gabe irakurtzeko moduko letra-tamaina (adibidez, arial 14) erabiliko dugu, eta kantaren letrarekin eta partiturarekin lotutako marrazki edo irudi bat jarriko diogu.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (3)
Aunque existen diversos modelos en el mercado, veamos a continuación un ejemplo práctico con un dibujo. Merkatuan hainbat eredu dauden arren, ikus dezagun adibide praktiko bat marrazki batekin.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Observa los siguientes pares de dibujos y coméntalos. Begiratu marrazki hauei eta egin iruzkinak.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Explica lo que está mal en el siguiente dibujo. Azaldu zer dagoen gaizki marrazki honetan.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Informatika eta komunikazioa (1)
Proporcionar equivalentes no textuales (dibujos, videos, sonido) del texto es también beneficioso para algunos usuarios, especialmente los analfabetos o personas con dificultad para la lectura. Testuzkoak ez diren baliokideak (marrazkiak, bideoak, soinua) eskaintzea ere onuragarria da erabiltzaile batzuentzat, batez ere analfabetoentzat edo irakurtzeko zailtasunak dituztenentzat.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (45)
Puedes hacer un dibujo para expresarte mejor. Marrazki bat egin dezakezu hobeto adierazteko.

Materiala: Elektroestetika

Realizar una exposición con distintas muestras de aromas, acompa-ñados de la parte de la planta de donde se extraen, al natural, en foto o en dibujo. Egin aromen erakusketa bat: aromaren ondoan jarri aroma erauzteko erabiltzen den landarearen zatia (naturala, argazkia edo marrazkia).

Materiala: Elektroestetika

la historia de muchas personas tiene un cajón repleto de apreciadas plantas, "trucos" a menudo cargados de una descono-cida sabiduría que nos han llegado por voz de nuestros mayores, o entre las páginas siempre decoradas con dibujos que huelen a verde. hainbat pertsonaren historiek landare preziatuz jositako kaxoi bat daukate, gure nagusien ahoetatik edo berde-usaina duten marrazkiez apaindutako orrien artean heldu zaizkigun jakituria ezezagunez betetako “trukuak” dira horiek.

Materiala: Elektroestetika

El punto superior del ángulo queda bastante alto igual que en el dibujo anterior pero el final de la ceja queda por debajo de LI1. Angeluaren goiko puntua nahiko altu geratzen da, aurreko marrazkian bezala, baina bekainaren amaiera LI1-en azpitik geratzen da.

Materiala: Elektroestetika

A partir de aquí, trazaremos un conjunto de líneas que nos facilitan el dibujo de cejas, labios y ojos, y que nos ayudan a analizar las imperfecciones y asimetrías que todas las personas tenemos, con distintos grados de importancia. Hortik abiatuta, bekainak, ezpainak eta begiak marrazten lagunduko diguten lerro batzuk egingo ditugu. Lerrook lagungarriak izango dira pertsona orok ditugun akatsak eta asimetriak aztertzeko.

Materiala: Elektroestetika

Serán de interés un dibujo en blanco y negro del rostro del cliente que posibilite hacer anotaciones visuales para futura referencia o comparación. Interesgarria da bezeroaren aurpegiaren marrazki bat egitea zuri-beltzean, oharrak egin eta hurrengo batean erreferentzia edo konparazio moduan erabiltzeko.

Materiala: Elektroestetika

b) Si se va a contemplar con la modelo en movimiento, como puede ocurrir en una pasarela o un escenario, podremos permitirnos más licencias en su dibujo, ya que no va a resultar tan evidente algún fallo en éste. b) Modeloa mugitzen ari dela ikusiko bada (adibidez, ibiltokian edo eszenatokian) askatasun handiagoz marraztu dezakegu, akatsak ez baitira hain nabarmenak izango.

Materiala: Elektroestetika

Puede ser una buena práctica que el alumno, a partir de una fotografía o dibujo de un maquillaje artístico, se inicie en el camino de la creación, haciendo su propia interpretación de ésta, añadiendo o eliminando elementos, haciendo variaciones con el color, etc. Ariketa ona da ikasleak makillaje artistiko baten argazkia edo marrazkia oinarri hartu eta sortzen hastea, interpretazioa pertsonala eginez, osagaiak gehituz edo kenduz, kolorea aldatuz, etab.

Materiala: Elektroestetika

Servirá un bloc, un álbum, un cuaderno de dibujo o el soporte que cada cual prefiera para ir recopilando toda aquella información que resulte útil en la elaboración de nuestro dossier personal. Blok, album, marrazki-koaderno edo nahi dugun euskarrian bil dezakegu gure dosier pertsonalaren informazioa.

Materiala: Elektroestetika

Podremos encontrar en él trabajos totales o parciales (ojos, bocas, zonas corporales etc.), dibujos y esquemas, todo ello cuanto más referenciado y explicado mejor, así como anotaciones de determinadas marcas de productos y colores con su numeración comercial que nos hayan ayudado a un buen resultado, que nos hayan recomendado otros profesionales, etc. Lan osoak edo zatiak (begiak, ahoak, gorputz-atalak, etab.) izan ditzakegu, marrazkiak eta eskemak (zenbat eta erreferentzia eta azalpen gehiago eduki, hobe), eta produktu eta kolore jakinen markak ere bai zenbaki eta guzti (gustura erabili ditugunak, beste profesionalek gomendatu dizkigutenak, etab.).

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (70)
El dibujo. Marrazkia.

Materiala: Irudia

Así, cada dibujo es el resultado de una selección de características importantes para transmitir el mensaje deseado, en detrimento de otros rasgos secundarios. Hala, bada, nahi den mezua transmititzeko ezaugarri garrantzitsuen emaitza da marrazki oro, bigarren mailako beste ezaugarri batzuen kalterako.

Materiala: Irudia

"Blanca nieves y los Siete enanitos", rodado en 1937, fue el primer largometraje realizado en dibujos animados. Edurnezuri eta zazpi ipotxakfilma, 1937koa, marrazki bizidunekin eginiko lehen film luzea izan zen.

Materiala: Irudia

Con este programa se pueden crear dibujos y texturas animadas, así como incorporar personajes animados a un fondo. Programa horren bidez, marrazki eta ehundura bizidunak sor daitezke, baita pertsonaia bizidunak atzealde batean txertatzea ere.

Materiala: Irudia

Hay casos en que los fondos panorámicos son dibujos, y así la producción es más barata. Zenbait kasutan, atzealde panoramikoak marrazkiak dira, eta, hala, merkeagoa da produkzioa.

Materiala: Irudia

El siguiente paso es la grabación de cada cuadro con la cámara de vídeo, que se sujeta verticalmente a la bancada donde se colocan los dibujos, uno a uno. Hurrengo urratsa koadro bakoitza bideo-kamerarekin grabatzea da. Bideo-kamera bankadaren bertikalean finkatzen da, eta bertan jartzen dira marrazkiak banaka.

Materiala: Irudia

Consejos para una buena animación de dibujos animados Marrazki bizidunen animazio ona egiteko aholkuak

Materiala: Irudia

Contorno de personajes:En los dibujos clave que representan un movimiento es esencial definir la silueta y el contorno que adapta el personaje animado. Pertsonaien ingerada: mugimendua irudikatzen duten marrazki gakoetan funtsezkoa da pertsonaia bizidunak hartzen dituen silueta eta ingerada zehaztea.

Materiala: Irudia

Gracias a la mesa de dibujo, al trasluz de la nueva hoja podemos ver el dibujo anterior. Marrazketa-mahaiari esker, orri berriaren zeharrargian ikus dezakegu aurreko marrazkia.

Materiala: Irudia

Pero el objetivo final no es calcar el dibujo de abajo exactamente. Baina xede nagusia ez da beheko marrazkia zehazki kalkatzea.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (8)
En el ejemplo representado en la figura 3-163, las señales A0]A5 son independientes; sin embargo, en la parte inferior del dibujo, cada uno de los tres hilos de la izquierda del bus, comparten la misma conexión o nombre de net con los unidos respectivamente a su derecha. 3-163 irudian irudikatutako adibidean, A0]A5 seinaleak independenteak dira; hala eta guztiz ere, marrazkiaren beheko aldean, busaren ezkerreko hiru harietako bakoitzak hurrenez hurren eskuinean elkartutakoen konexio edo net izen berbera du.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El Castillo de Chantilly actual es una reconstrucción del siglo XIX sobre planos del arquitecto Honorato Daumet para Enrique d'Orléans, duque de Aumale (1822-1897), que instaló allí sus colecciones de pinturas con obras de Rafael, Da Vinci, Delacroix...; de dibujos y de libros antiguos. Chantilly jauregia, gaur egun, Honorato Daumet arkitektoak XIX. mendean Aumeleko duke Henrike Orléanskoari (1822-1897) egindako planoen gaineko berreraikuntza da. Han ezarri zituen hainbat margolari famaturen obrekin osatutako margolan-bildumak (Rafael, Da Vinci, Delacroix...), marrazkiak eta liburu zaharrak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

las 14 primeras componen el grupo eléctrico, y las 6 últimas el grupo de dibujo, empleadas éstas en la edición de objetos gráficos y sin conectividad eléctrica. lehen 14ek talde elektrikoa osatzen dute eta azken 6ek marrazki-taldea; azken horiek objektu grafikoen edizioan eta konektagarritasun elektrikorik gabe erabiltzen dira.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Se distinguen por su pico y esternón blandos, y por que no tiene un dibujo característico de las adultas, en forma de herradura en la pechuga. Moko eta bularrezur bigunak dituzte, eta, horrez gain, ez dute helduen marrazki bereizgarria bularrean: ferra-formako marrazkia.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Otros santuarios del arte son el Teatro Nacional, con un lujoso vestíbulo construido hace un siglo para presentar las obras de Ibsen, y el Museo Munch, que contiene más de cinco mil dibujos y pinturas del más renombrado artista noruego. Hona hemen artearen santutegiak: Antzoki nazionala (Nationaltheatret), duela mende bat Ibsenen arte-obrak aurkezteko eraikitako atarte dotore-dotorekoa eta Munch museoa, Norvegiako artista ospetsuena den artista horren bost mila marrazki eta pintura dituena.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Stedelijk Museum, se expone una colección de arte moderno, arte holandés e internacional con pinturas, esculturas, grabados, dibujos, fotografías, vídeo y cine, artes aplicadas y diseño industrial. Stedelijk Museum. Arte modernoaren, arte holandarraren eta nazioartekoaren bilduma zabala jasotzen du: margolanak, eskulturak, grabatuak, marrazkiak, argazkiak, bideoak, zinema, arte aplikatuak eta industria-diseinua.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

En la Plaza del Duomo se encuentra el conjunto más conocido de la ciudad de Florencia que está formado por la catedral, el baptisterio y el campanile .Es la más céntrica de la ciudad y recoge en su interior los edificios religiosos más importantes, todos ellos de mármol policromado con dibujos geométricos: Duomoaren plazan, Florentziako multzo arkitektoniko ezagunena dago: katedrala, bataiategia eta kanpandorrea (campanile). Duomoaren plaza hiriaren erdi-erdian dago, eta eraikin erlijioso garrantzitsuak ditu, guzti guztiak marmol polikromatuz eta marrazki geometrikoz apainduta.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Se utilizan también como apoyo a la promoción y llevan fotos, dibujos y otras imágenes, no sólo de los lugares, sino también de los servicios y productos turísticos, pero sin mencionar los precios. Hauek ere promozioan laguntzeko erabiltzen dira, eta tokien argazki, marrazki eta bestelako irudiez gain, turismo-produktu eta -zerbitzuenak ere edukitzen dituzte, baina preziorik jarri gabe.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (22)
Las dimensiones para los balcones, aparte las dadas en el dibujo, son las mismas que para las puertas. Balkoien neurriak, marrazkian emandakoak alde batera utzita, ateen neurrien berdinak dira.

Materiala: Egurraren teknologia

Se recorta la zanca según el dibujo de la huella. Mailagainaren marrazkiari jarraiki moztu behar da zankabea.

Materiala: Egurraren teknologia

Con el dibujo de la planta, hallamos el perímetro total interior y exterior, en planta, de la zanca y pasamanos. Oinplanoaren marrazkia izanik, zankabearen eta eskubandaren kanpoaldeak eta barnealdeak oinplanoan duten guztizko perimetroa kalkula dezakegu,

Materiala: Egurraren teknologia

En el presente capítulo sólo pretendemos exponer las ideas básicas sobre dibujo profesional, y algunas nociones de dibujó artístico. Kapitulu honetan, marrazketa profesionalari buruzko oinarrizko ideiak azaldu bakarrik egingo dugu, eta marrazketa artistikoaren hainbat oinarrizko ideia ere emango ditugu.

Materiala: Egurraren teknologia

Es de gran importancia elegir bien el papel, para evitar que el dibujo se malogre. Oso garrantzitsua da papera ondo aukeratzea, bestela litekeena baita marrazkia alferrik galtzea.

Materiala: Egurraren teknologia

El dibujo es un arte que tiene por objeto representar gráficamente formas e ideas, las cuales pueden realizarse a mano alzada o por medio de instrumentos especiales, siempre con la observancia de ciertas normas. Artea da marrazketa, eta formak eta ideiak grafikoki adieraztea da haren helburua. Esku hutsez egin daitezke marrazkiak, edo tresna bereziak erabiliz, eta arau jakin batzuk bete behar dira betiere.

Materiala: Egurraren teknologia

^ La penúltima capa, que es la que lleva impresa la extensa gama de colores, o dibujos decorativos. Azken-aurreko geruzak. Haren gainean inprimatzen dituzte koloreak eta marrazki apaingarriak, eta askotariko koloreetakoak izan daitezke.

Materiala: Egurraren teknologia

(Por dificultades de espacio, los dibujos están a diferente escala de la indicada en el rótulo.) (Leku-arazoak direlaeta, marrazkien eskala ezberdina da errotuluak adierazten duenaren aldean.)

Materiala: Egurraren teknologia

Algunos modelos, a pesar de la línea elegante del dibujo, son poco prácticos, por ofrecer poca comodidad. Izan ere, diseinuaren arabera dotoreak izan arren, litekeena da hainbat modelo praktikoak ez izatea, deserosoak direlako.

Materiala: Egurraren teknologia

De ahí que hay que tener sólidos conocimientos técnicos y una gran facilidad para leer los dibujos. Hori dela eta, beharrezkoa da ezagutza tekniko sakonak eta marrazkiak irakurtzeko erraztasun handia izatea.

Materiala: Egurraren teknologia

Zehar-lerroa (6)
Fig.1 En este dibujo vemos dos cojinetes radiales. 1. irudiaMarrazki honetan, bi kojinete erradial ikusten ditugu.

Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak

Fig.24 Mediante el tornillo de ajuste, que podemos ver en este dibujo, conseguimos desplazar la regleta hasta la posición adecuada. 24. irudiaDoitzeko torlojuaren bidez —irudi honetan ikusten da—, blokea posizio egokiraino eramaten da.

Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak

Libros de Tecnología y Dibujo Mecánico de la editorial edebe. (Formación Profesional de primer y segundo grado) edebe argitaletxeko teknologiako eta marrazki mekanikoko liburuak (lehen eta bigarren mailako Lanbide Heziketa).

Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak

Las fotografías y los dibujos han sido cuidadosamente preparados para contribuir a entender mejor los temas. Argazkiak eta marrazkiak kontu handiz prestatu dira, gaiak hobeto ulertzen lagundu dezaten.

Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak

En estos dibujos observamos, a la derecha, un robot neumático. Marrazki hauetan, eskuinean, robot pneumatiko bat ikusten da.

Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak

De forma similar, en el dibujo vemos un sistema de bloqueo de guías. Era berean, marrazkian gidariak blokeatzeko sistema bat ikusten dugu.

Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak

Kimika (4)
En la industria de procesos, un conjunto estándar de símbolos se utiliza para preparar los dibujos de los procesos. Prozesuen industrian, ikur multzo estandar bat erabiltzen da prozesuen marrazkiak prestatzeko.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

El instrumento de símbolos utilizados en estos dibujos se basa generalmente en Sistemas de Instrumentación y Automatización de la sociedad (ISA) Norma S5.1.” Halako marrazkietan erabiltzen diren ikurrak Instrumentazio eta Automatizazio Sistemen S5.1 Arauan oinarritzen dira gehienetan".

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

En la industria de procesos, un conjunto estándar de símbolos se utiliza para preparar los dibujos de los procesos. Prozesuen industrian, ikurren multzo estandar bat erabiltzen da prozesuen marrazkiak prestatzeko.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

El instrumento de símbolos utilizados en estos dibujos se basa generalmente en Sistemas de Instrumentación y Automatización de la sociedad (ISA) Norma S5.1.” Halako marrazkietan erabiltzen diren ikurrak ISA Instrumentazio eta Automatizazio Sistemen S5.1 Arauan oinarritzen dira gehienetan".

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (1)
Tapar las plantas parcialmente rellenando de nuevo el surco (ver dibujos) Ildoa berriz betetzea, landareak partzialki estali arte (ikus marrazkiak).

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (1)
Nunca se falla con una película clásica, pero dependiendo del público se proyectará cine familiar, de aventuras, comedias románticas o dibujos animados o por ordenador. Film klasikoekin beti asmatzen da, baina, publikoaren arabera, emango dira familientzako filmak, abenturazkoak, komedia erromantikoak, marrazki bizidunak edo ordenagailu bidezkoak.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (4)
Indica los elementos de este proceso de comunicación: una señal de tránsito con el dibujo de prohibido girar a la izquierda. Adierazi komunikazio-prozesu honetako elementuak: ezkerretara biratzea debekatuta dagoela dioen zirkulazio-seinale bat.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Las técnicas de expresión gráfica, como los dibujos o bocetos, son las herramientas le permitirán al asesor aumentar sus posibilidades y optimizar los resultados al realizar su trabajo. Marrazkien, zirriborroen eta tankera horretako adierazpide grafikoen bidez, aholkulariak aukera hobeak izango ditu lanerako garaian, eta emaitzak optimizatuko ditu.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Conformada por historietas; periódicos; revistas de diversa temática; comics; libros, etc. Es un medio de comunicación cuya información leemos y no escuchamos, por lo tanto se basa en el lenguaje escrito para trasmitir la información y se apoya de ilustraciones, imágenes, dibujos, gráficos, etc. para realizarse. Pasadizoak, egunkariak, hainbat gaitako aldizkariak, komikiak, liburuak eta abar. Komunikabide honetako edukia irakurri egiten dugu, eta ez dugu entzuten; hori dela eta, hizkuntza idatzia du oinarri informazioa transmititzeko, eta lagungarri izaten ditu ilustrazioak, irudiak, marrazkiak, grafikoak eta halakoak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Estos dibujos causan muaré, cruce de colores, arcoíris y vibraciones. Marrazki horiek moiré efektua, koloreak gurutzatzea, ostadarra eta dardarak sortzen dituzte.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Krokizazioa (7)
PRÁCTICAS DE DIBUJO TÉCNICO. MARRAZKETA TEKNIKOKO PRAKTIKAK.

Materiala: Krokizazioa

Prácticas de Dibujo Técnico Marrazketa Teknikoko praktikak

Materiala: Krokizazioa

PRÁCTICAS DE DIBUJO TÉCNICO MARRAZKETA TEKNIKOKO PRAKTIKAK

Materiala: Krokizazioa

Esto es particularmente válido en los dibujos de despiece, siempre que al aplicarlo no se contravenga alguna de las reglas descritas anteriormente. Hori oso baliagarria da ataltze-marrazkietan, baldin eta aplikatzean ez bada arestian aipatutako erregeletakoren bat urratzen.

Materiala: Krokizazioa

CLASES DE LÍNEAS USADAS EN EL DIBUJO DE LAS VISTAS BISTAK MARRAZTEAN ERABILTZEN DIREN LERRO MOTAK

Materiala: Krokizazioa

Aunque se puede optar por cualquiera de los dos tipos de línea, sólo hay que utilizar uno de ellos en un mismo dibujo. Bi lerro motetako edozein erabil badaiteke ere, marrazki berean mota bat soilik erabili behar da.

Materiala: Krokizazioa

Este plano se abate sobre el del dibujo consiguiendo que la figura oblicua se represente en su forma real. Plano hori marrazkiaren planoaren gainean eraisten da, eta hala lortzen da irudi zeiharra bere forma errealean irudikatzea.

Materiala: Krokizazioa

Instalatze eta mantentze lanak (10)
La máquina frigorífica del dibujo mostraría una máquina imposible. Marrazkiko hozte-makina makina ezinezko bat litzateke.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Determina cual será la transmitancia de la pared exterior representada en el dibujo adjunto (figura 1.27) y cuyos espesores y conductividades térmicas se resumen en la siguiente tabla: Zehaztu zein izango den ondorengo marrazkian irudikatzen den kanpoko hormaren transmisio-faktorea (1.27 irudia). Horma horren lodierak eta eroankortasun termikoak ondorengo taulan daude laburbilduta:

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Determina la transmitancia de la cubierta exterior representada en el dibujo (figura 1.27) para el invierno y para el verano teniendo en cuenta que los espesores y las conductividades son las que se resumen en la siguiente tabla: Zehaztu marrazkian (1.27 irudia) irudikatzen den kanpoko estalkiaren transmisio-faktorea negurako eta udarako, kontuan hartuta lodierak eta eroankortasunak ondorengo taulan laburbilduta daudenak direla:

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Las paredes exteriores del local estarán formadas por una pared como la del dibujo y cuyas características se resumen en la tabla adjunta: Lokalaren kanpoko hormak marrazkian ikus daitekeen bezalako horma batek osatzen ditu. Horma horren ezaugarriak eranskineko taulan daude laburbilduta:

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

La bomba representada en el dibujo adjunto está a 2 m por encima del nivel del agua del primer depósito y a 10 m por debajo del segundo. Marrazkian azaltzen den ponpa lehenengo depositutik 2 m-ra dago uraren mailaren gainetik eta bigarrenetik 10 m beherago.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

El ciclo del dibujo de arriba funciona en invierno, emitiendo calor al interior del local y enviando el frío al exterior. Goiko marrazkiko zikloak neguan funtzionatzen du, beroa igortzen du lokal barrura eta hotza kanpora bidaltzen du.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Calcula una red de tuberías bitubular de acero y la bomba de circulación del piso del dibujo de la figura 5.5. Kalkulatu 5.5 irudiko etxebizitzaren altzairuzko bi hodiko hoditeria-sarea eta zirkulazio-ponpa.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

•La pared exterior está representada en el siguiente dibujo y se compone de los elementos y espesores resumidos en la tabla adjunta: •Kanpoko horma ondorengo marrazkian irudikatuta dago, eta ondoko taulan laburbildutako elementuak eta lodierak ditu:

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

La red de conductos del dibujo adjunto se usa para ventilar tres locales de los que conocemos el caudal de aire de entrada de cada uno y la longitud de cada tramo. Marrazki honetako hodi-sarea hiru lokal aireztatzeko erabiltzen da. Badakigu zein den lokal horietako bakoitzean sartzen den aire-emaria eta tarte bakoitzaren luzera.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Calcula la red de tuberías monotubular de cobre y la bomba de circulación del piso del dibujo (escala 1:100) cuyas cargas térmicas son: Kalkulatu marrazkian azaltzen den etxebizitzako kobrezko hodi bakarreko hoditeria-sarea eta zirkulazio-ponpa (eskala 1:100). Dagozkion karga termikoak honako hauek dira:

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Fabrikazio mekanikoa (52)
Órdenes de dibujo 219 Marrazketa-aginduak 219

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Así pues, podría decirse que se trata de un dibujo rápido y esquemático, que suele hacerse a mano alzada, sobre un plano y que se realiza sin usar instrumentos geométricos o de medida. Beraz, marrazki azkar eta eskematikoa dela esan daiteke, esku hutsez egin ohi dena, plano baten gainean, eta tresna geometrikorik edo neurketa-tresnarik erabili gabe.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Boceto inicial del dibujo sobre el papel. Paperean marrazkiaren lehen zirriborroa egitea.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

En el caso del sistema cónico, la proyección se produce sobre el plano del dibujo, en la intersección de los rayos proyectantes que unen al observador con la pieza y de estos rayos con el plano es donde se produce la proyección. Sistema konikoaren kasuan, proiekzioa koadroaren planoan gertatzen da, behatzailea piezarekin lotzen duten proiekzio-izpien eta planoaren arteko ebakiduran.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Para que pueda obtenerse un dibujo plano, se abate el plano vertical sobre el plan horizontal. Marrazki laua lortzeko, plano bertikala horizontalaren gainean eraisten da.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Por ejemplo, un taladro que mida en el dibujo 10 mm (medidos sobre dicho dibujo) medirá en la realidad 20 mm. Adibidez, marrazkian 10 mm neurtzen duen zulo batek (marrazki horretan neurtuta) 20 mm neurtuko ditu errealitatean.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Con ellos se puede medir directamente sobre el dibujo, realizándose la conversión directamente. Horiekin zuzenean marrazkian neur daiteke, bihurketa zuzenean egiten baita.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Es importante —siguiendo con el principio de claridad— mantener el mismo sistema de unidades en todo el dibujo para evitar confusiones. Garrantzitsua da —argitasunaren printzipioari jarraituz— marrazki osoan unitate-sistema bera mantentzea, nahasketak saihesteko.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Se tratarán de ubicar las cotas fuera de las vistas y lo suficientemente distanciadas con el dibujo y con otras cotas para que su compresión sea lo más fácil posible. Kotak bistetatik kanpo jartzeko ahalegina egingo da, marrazkiarekiko eta beste kota batzuekiko behar adina aldenduta, haiek ulertzea ahalik eta errazena izan dadin.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Presentación visible de información en forma de dibujo, imagen o texto Ikusteko moduan aurkeztutako informazioa, marrazki, irudi edo testu bidez

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx