Emaitzak: 410

ES EU
Elektrizitatea eta elektronika (17)
Aplicando un escalón a la entrada del variador obtendremos la curva de variación de la medida a lo largo del tiempo. Erregulagailuaren sarreran maila bat aplikatuta, neurketak denboran zehar duen aldaketa-kurba lortuko dugu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Posteriormente podemos trazar la curva que relaciona la intensidad de corriente de salida con la temperatura captada. Gero, irteerako korronte-intentsitatea eta jasotako tenperatura erlazionatzen dituen kurba trazatu dezakegu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Curva de calibración. Kalibraketa-kurba.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El proceso de cocción de las piezas cerámicas se basa en mantener una curva de cocción a lo largo de todo el horno. Zeramika-piezen erreketa-prozesua labean erreketa-kurba bati eustean oinarritzen da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El número de curvas en ángulo situadas entre dos registros consecutivos no será superior a 3. Gehienez ere hiru izango dira ondoz ondoko bi erregistroren artean angeluan kokatutako kurbak.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

La mayoría de los convertidores son de tipo lineal, aunque existen algunos que presentan una función de transferencia curva, de apariencia logarítmica, denominados compansores. Bihurgailu gehienak linealak dira; hala ere, bihurgailu batzuek transferentzia-funtzio kurboa dute, logaritmo-itxurakoa, eta konpantsore (ingelesezcompansor) izenez dira ezagunak.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Para describir las diferencias se comparará la línea que une los puntos de la función de transferencia (D/A) o los puntos de los valores centrales (A/D), en el caso ideal, con la curva que une dichos puntos en el caso real. Aldeak zehazteko, kasu idealean transferentzia-funtzioko puntuak (D/A) edo balio zentraleko puntuak (A/D) elkartzen dituen lerroa eta kasu errealean puntu horiek elkartzen dituen kurba konparatuko dira.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

A lo largo de la historia, los modelos estéticos han ido cambiando y no de una forma lineal, sino cíclicamente; son un claro ejemplo las Venus neolíticas (Fig. 1) y las mujeres de curvas generosas representadas por Rubens en contraposición a los actuales modelos estéticos. Historian zehar eredu estetikoak aldatuz joan dira, eta ez modu linealean, ziklikoan baizik; horren adibide argia ditugu neolitoko venusak (1. irudia) eta Rubensen irudietako emakumezkoen biribilguneak, gaur egungo eredu estetikoei kontrajarriak.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Observando esta curva llegamos a la conclusión de que si es posible alcanzar el margen de temperatura propuesto. Kurba hori aztertuta, proposatutako tenperatura-marjina lor dezakegunjakingo dugu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Ocurre cuando la curva real no es una recta. Kurba erreala zuzena ez denean gertatzen da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (2)
Las curvas de nivel, con una equidistancia de 1m Sestra-kurbak, 1 metroko distantziakidetasunarekin

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Orientación, curvas de nivel, caminos, edificaciones ... Orientazioa, sestra-kurbak, bideak, eraikinak...

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Irudi pertsonala (7)
Tienen el cabezal en forma curva para adaptarse a la forma del párpado y entre sus dos piezas metálicas a modo de pinza llevan un accesorio recambiable, cilíndrico y de silicona (antiguamente esta pieza era de goma pero tenía mucha menos durabilidad), para evitar que las pestañas se partan debido a la presión ejercida cuando se sujetan entre las dos piezas del cabezal. Burua kurbatua izaten dute, betazalaren formara egokitzeko, eta pintza moduko metalezko bi piezen artean, aldatzen den osagarri zilindrikoa izaten dute, silikonazkoa (lehen, gomazkoa izaten zen, baita gutxiago irauten zuen), buruaren bi piezen artean eustean eragindako presioaren ondorioz betileak hautsi ez daitezen.

Materiala: Elektroestetika

La característica principal de esta ceja es la de la línea curva. Mota horretako bekainaren ezaugarri nagusia lerro kurbatua izaten da.

Materiala: Elektroestetika

La línea de la frente es curva, suave y de tamaño medio, más alta en su parte central que en sus laterales. Kopetako lerroa kurbatua, leuna eta neurri ertainekoa da, altuagoa erdian alboetan baino.

Materiala: Elektroestetika

EL MASAJE SE REALIZA EN PROGRESION Y RESPETANDO LA CURVA DE CALENTAMIENTO, SE INICIA CON MANIOBRAS PREPARATORIAS COMO: MASAJEAK MAILAKATUA IZAN BEHAR DU, ETA BEROKETA-KURBA ERRESPETATU. PRESTATZE-MANIOBREKIN HASTEN DA, ESATERAKO:

Materiala: Elektroestetika

Distintos pendientes de instauración de la intensidad máxima del impulso siendo la curva "a" la de menor pendiente y la "d" la de mayor pendiente. Pultsuaren intentsitate maximoaren zenbait ezarpen-malda; “a” kurbak du malda txikiena eta “d” kurbak, handiena.

Materiala: Elektroestetika

Su contracción desciende la comisura y curva los labios. Uzkurtzean, ezpain-ertzak eta ezpainen kurba jaisten ditu.

Materiala: Elektroestetika

El coeficiente de absorción de los principales pigmentos se muestra en el gráfico 2: Se observa la curva de la melanina (presente en epidermis y folículos pilosos) que absorbe radiaciones con longitud de onda inferior a 1200 nm de una forma relativamente uniforme. Pigmentu nagusien xurgatze-koefizientea agertzen da 2. grafikoan. Modu nahiko uniformean 1.200 nm baino uhin-luzera txikiagoko erradiazioak xurgatzen dituen melaninaren (epidermisean eta ile-folikuluetan dago) kurba ikus dezakegu.

Materiala: Elektroestetika

Ostalaritza eta turismoa (4)
Tienen trazados rectilíneos, con escasas curvas, poco pronunciadas y valladas. Bide zuzenak dituzte, bihurgune gutxirekin, eta bihurguneak ez dira itxiak eta hesiak dituzte.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Las curvas y torsiones del barroco se hacen patentes en la fachada de Sta. Mª Redonda de Logroño, y en el ayuntamiento y templo de San Miguel de Alfaro. Barrokoko kurba eta bihurdurak Logroñoko Santa Maria Redondan eta San Miguel de Alfaroko udaletxean eta tenpluan ikus daitezke.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Las curvas del barroco alcanzan su apogeo en el País Vasco con el santuario de Loyola en Azpeitia (Guipúzcoa), el convento de san Antonio en Vitoria, o la ornamentación pictórica del Ayuntamiento de Durango en Vizcaya . Euskal Herrian barrokoaren kurben adierazpen gorena Loiolako Santutegia (Azpeitia, Gipuzkoa), Gasteizko San Antonio komentua eta Durangoko Udaletxearen (Bizkaia) pintura-apaingarriak dira.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Su curva ascendente ha sido tal que, que en la actualidad podemos comprobar cómo está siendo uno de los motores o al menos de los dinamizadores de la economía en muchos lugares de muy diferentes partes del mundo. Turismoaren kurba hain izan da gorakorra, non gaur egun egiazta daitekeen munduko toki asko eta oso desberdinetako ekonomiaren motore edo, gutxienez, dinamizatzaile izateraino iritsi dela.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (17)
Cuando una pieza de madera empotrada por un extremo sufre un giro normal a su eje, debido a una fuerza que obra con un brazo de palanca en su extremo libre, las fibras rectas se convierten en curvas helicoidales; y la resistencia opuesta a esta deformación se denomina torsión (fig. 1103). Mutur batean sartuta dagoen egurrezko pieza ardatzarekiko norabide normalean biratzen dugunean, aske dagoen muturrean palanka-besoarena egiten duen indarraren ondorioz, zuntz zuzenak kurba helikoidal bihurtzen dira. Hain zuzen ere, deformazio horren kontrako erresistentzia da bihurduraren aurkako erresistentzia (ikusi 1.103. irudia).

Materiala: Egurraren teknologia

Para la unión de molduras compuestas de una recta con una curva, o de dos curvas, no se puede seguir la regla de la bisectriz del ángulo, a causa de la pieza curvada. Zuzen batez eta kurba batez edo bi kurbaz eratutako moldurak lotzeko, baina, ezin dugu aplikatu arau hori, pieza okerra dela eta.

Materiala: Egurraren teknologia

Existe también otra clase de plantillas: plantillas de desarrollo (generalmente para piezas de doble curvatura), que se aplican sobre superficies curvadas de antemano, para- que adquieran otra curva en sentido contrario. Bada beste txantiloi mota bat: garapen-txantiloia. Oro har, bi kurbako piezak markatzeko erabiltzen da, eta aurrez okertuta dauden gainazalen gainean jartzen dugu, kontrako norabidean okertzeko.

Materiala: Egurraren teknologia

el grabado de la figura 592-A apreciamos el ensamble de una recta con una curva, formando ángulo. Pieza zuzenen eta pieza okerren arteko loturak angelua eratzen du (ikusi 592.A irudia).

Materiala: Egurraren teknologia

Para hallar dicha curva, se traza una paralela en la mitad del ancho de ambas molduras, hasta que se crucen en el puntoc. Kurba hori zenbaterainokoa den jakiteko, paraleloak marratu behar ditugu bi molduren zabaleraren erdian,cpuntuan gurutzatzen diren arte.

Materiala: Egurraren teknologia

Las piezas curvas pueden ser de dos clases: de curva plana, es decir, que se mantienen en un mismo plano, y de doble curvatura. Bi motatakoak izan daitezke pieza okerrak: kurba laukoak, alegia, beren osotasunean plano berean daudenak, eta bi kurbadurakoak.

Materiala: Egurraren teknologia

Estudiaremos sólo las uniones de curva plana, dejando para más tarde las de doble curvatura. Kurba lauko loturak bakarrik aztertuko ditugu orain, eta aurrerago aztertuko ditugu bi kurbadurakoak.

Materiala: Egurraren teknologia

Línea de unión de rectas can curvas, y curvas entre sí. Zuzenak kurbekin eta kurbak elkarrekin lotzeko lerroa.

Materiala: Egurraren teknologia

En la figura 588 vemos que la línea de juntura nos da una ligera curva. Izan ere, kurba txikia eratzen du junturaren lerroak (ikusi 588. irudia).

Materiala: Egurraren teknologia

Según la forma de la curva que lo integra, el arco recibe nombres diversos. Zer forma duen arkua eratzen duen kurbak, izen ezberdina du arkuak.

Materiala: Egurraren teknologia

Zehar-lerroa (29)
Esta alteración en el actuador piezoeléctrico se muestra como una inflexión en la curva de tensión (reconocimiento BIP). Eragingailu piezoelektrikoko aldaketa hori tentsio-kurbaren inflexio gisara agertu ohi da (BIParen azterketa).

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

En la curva de corriente se aprecia una señal BIP (tope mecánico). BIP seinale bat (tope mekanikoa) ikusten da korronte-kurban.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Una curiosidad que se puede observar en la curva de intensidad de la señal cuando la válvula E.G.R. es mandada con el máximo RCO (91%), es un punto de inflexión en dicha curva (señal BIP) que aparece cuando el núcleo magnético de una válvula alcanza su tope mecánico y es frenado. EGR balbula RCO maximoa (% 91) jasotzen ari dela, seinalearen intentsitate-kurban inflexiogune bat (BIP seinalea) agertzen da balbula baten nukleo magnetikoa bere tope mekanikora iritsi eta hark balaztatzen duenean.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Comentar en qué zonas de las curvas de tensión e intensidad se ven reflejados el efecto de la autoinducción de la bobina del inyector. Esan tentsio- eta intentsitate-kurbetako zer eremutan islatzen den injektoreko bobinaren autoindukzio-efektua.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Indicar en estas curvas el punto en el que se produce la apertura mecánica del inyector (BIP) y el cierre real del mismo. Adierazi, kurba horietan, zer gunetan gauzatzen den injektorearen irekiera mekanikoa (BIP) eta haren itxiera erreala.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

La curva de intensidad muestra el efecto de autoinducción de la bobina, la intensidad no aumenta instantáneamente en la conexión del inyector, sino que lo hace de forma progresiva. Intentsitate-kurbak bobinaren autoindukzio-efektua erakusten du. Intentsitatea ez da bat-batean areagotzen injektorearen konexioan, baizik eta mailaka.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Dicho cambio provoca en la curva de intensidad un punto de inflexión cuando se produce la apertura mecánica del inyector (señal BIP: begin of injection period). Aldaketa horrek inflexio-puntu bat eragiten du intentsitate-kurban, injektorea automatikoki irekitzen denean (BIP seinalea:begin of injection period).

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Al finalizar el tiempo de activación del inyector se produce un cambio brusco de intensidad, esto provoca un pico de autoinducción en la curva de tensión. Injektoreren aktibazio-denbora amaitzean, intentsitatea aldatu egiten da, bat-batean. Hori dela eta, autoindukzio-punta bat izaten da tentsio-kurban.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

En esta zona de la curva de tensión, concretamente al final del proceso de descarga autoinductivo de la bobina, aparece una pequeña inflexión debida a la detención brusca del movimiento del núcleo del inyector al cerrarse el mismo. Tentsio-kurbaren eremu horretan (zehazki, bobinaren deskarga autoinduktiboko prozesuaren amaieran) inflexio txiki bat agertzen da, injektorearen nukleoa ixtean haren mugimendua bat-batean gelditzen da eta.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

El consumo de la electrobomba aumenta cada vez que una celda de bombeo genera presión, esto se traduce en un rizado en la curva de intensidad, cuya frecuencia depende del número de celdas de bombeo de la electrobomba y de su velocidad de giro. Elektroponparen kontsumoa areagotu egiten da ponpatze-gelaxka batek presioa sortzen duen bakoitzean. Hori dela eta, kizkurdura bat sortzen da intentsitate-kurban, zeinaren maiztasuna elektroponpako ponpatze-gelaxken kopuruaren eta haren biraketa-abiaduraren araberakoa den.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Gizarte eta kultura zerbitzuak (1)
Las líneas pueden ser rectas o curvas; pueden seguir un trazado regular o irregular; estar dispuestas de manera horizontal, vertical u oblicua, e incluso pueden ser continuas o discontinuas. Lerroak zuzenak nahiz kurbatuak izan daitezke; marraketa erregularra nahiz irregularra izan dezakete; horizontalean, bertikalean nahiz zeharka egon, eta jarraituak nahiz etenak izan daitezke.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Kimika (1)
El área bajo la curva representa la probabilidad de que ocurra una observación dentro de los límites del área. Kurbaren azpiko azalerak behaketa jakin bat azaleraren mugen barruan gertatzeko probabilitatea adierazten du.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (4)
El mantenimiento de la cubierta vegetal, la reducción o el mínimo laboreo, y la orientación de las líneas del cultivo en las laderas siguiendo al máximo las curvas de nivel, son algunas de las técnicas que pueden adoptarse para reducir el riesgo de erosión. Badira teknika batzuk, erabiliz gero, higadura arriskua murritz dezaketenak; horien artean: landare estalkiari eustea, laborantza murriztea edo gutxieneko laborantza lantzea, eta maldetan laborantza lerroak orientatzeko sestra kurbei ahalik eta zehatzen jarraitzea.

Materiala: Nekazaritza

Laboreo y siembra según curvas de nivel. Sestra kurben araberako laborantza eta ereintza.

Materiala: Nekazaritza

En curvas cerradas soltar el embrague de la transmisión de fuerza y levantar la fresa Bihurgune itxietan, indar transmisioaren enbragea askatu eta fresa altxatu behar da.

Materiala: Nekazaritza

• No tomar curvas cerradas, sobre todo en zonas inclinadas. • Bihurgune itxirik ez hartzea, batez ere inklinatutako guneetan.

Materiala: Nekazaritza

Fabrikazio mekanikoa (126)
Puede crear una cota de espesor entre dos curvas (incluidos splines). Lodiera-kota bat sor dezakezu bi kurbaren artean (splineak barne).

Materiala: CNC 8070 - Tornuaren ziklo finkoak

La cota de espesor mide la distancia entre un punto de la primera curva y el punto de intersección de la segunda curva en la dirección normal desde el punto especificado en la primera curva. Lodiera-kotak lehenengo kurbako puntuaren eta puntu horretatik ateratzen den normalak bigarren kurba ebakitzen duen puntuaren arteko distantzia neurtzen du.

Materiala: CNC 8070 - Tornuaren ziklo finkoak

Selección de objeto (punto en curva utilizado para cota) objektua hautatzea (kurbako puntua, kotarako erabilia)

Materiala: CNC 8070 - Tornuaren ziklo finkoak

Selecciona una secuencia de curvas conectadas. Hauta ezazu kurba konektatuen sekuentzia bat.

Materiala: CNC 8070 - Tornuaren ziklo finkoak

Permite que el software encadene las curvas seleccionadas hasta que ya noexistan más curvas unidas. Honekin, hautatutako kurbak kateatzen ditu softwareak, kurba batu gehiagorik ez dagoen arte.

Materiala: CNC 8070 - Tornuaren ziklo finkoak

Deselecciona cualquier número de curvas seleccionadas anteriormente, de una en una, hasta el comienzo del límite actual (agujero o isla). Aldez aurretik hautatutako edozein kurba kopuru desautatzen du, banan-banan, uneko mugaren hasiraraino (zuloa edo uhartea).

Materiala: CNC 8070 - Tornuaren ziklo finkoak

Deselecciona todas las curvas seleccionadas del límite actual (agujero o isla) al mismo tiempo cuando se hace clic una vez. Uneko mugatik (zuloa edo uhartea) hautatutako kurba guztiak desautatzen ditu aldi berean, behin klik egiten denean.

Materiala: CNC 8070 - Tornuaren ziklo finkoak

Deselecciona todas las curvas del límite anterior (agujero o isla) cuando se hace por segunda vez. Aurreko mugako (zuloa edo uhartea) kurba guztiak desautatzen ditu bigarren aldiz egiten denean.

Materiala: CNC 8070 - Tornuaren ziklo finkoak

La herramienta de croquis se abre con un nuevo croquis de curvas restringidas bidireccionalmente en las caras intersecadas del cuerpo sólido. Gorputz solidoaren aurpegi ebakietan, krokisak egiteko tresna irekitzen da, eta, han, kurbak bi norabidetan mugatuta dituen krokis berri bat.

Materiala: CNC 8070 - Tornuaren ziklo finkoak

Al modificar la ubicación y el tamaño de las curvas del croquis, el cuerpo sólido también se modifica. Krokisaren kurben kokapena eta tamaina aldatzean, gorputz solidoa ere aldatu egiten da.

Materiala: CNC 8070 - Tornuaren ziklo finkoak

Komunikatzeko trebetasunak (4)
Así, las líneas siempre proyectan cualidades de actividad y acción o bien su carencia, en tanto que las formas, transmiten mayor o menor estabilidad, dependiendo de si están conformadas por líneas rectas o curvas, o si son más horizontales que verticales. Hori hala, lerroek beti aktibitate- eta ekintza-ezaugarriak proiektatzen dituzte, edo gabezia. Formek, berriz, egonkortasun handiagoa edo txikiagoa adieraziko dute, segun eta lerro zuzenez edo kurbatuz osatuta dauden, edo horizontalerantz gehiago egiten badute bertikalerantz baino.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Derivado de las formas, las contempla como rectas o curvas. Formetatik eratorria da, eta zuzen edo kurbatu gisa ikusten dira.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La forma es el conjunto de líneas, rectas o curvas que delimitan el volumen. Forma zera da, bolumena mugatzen duten lerro zuzenen edo kurbatuen multzoa.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Las líneas, al unirse unas a otras, bien de manera recta o en curva, configuran las formas; y esas uniones forman los ángulos, agudos y obtusos. Lerroek, bata bestearekin lotzen direnean –dela zuzenean, dela kurben bidez–, formak osatzen dituzte, eta lotura horiek osatzen dituzte angeluak, zuzenak edo kamutsak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Irudia eta soinua (11)
Bezier-en kurbek osatzen dituzte irudi bektorial bat osatzen duten bektoreak. Hainbat elementu ditu Bezier-en kurbak: Los vectores que componen una imagen vectorial están formados por curvas Bézier. La curva Bézier está constituida por diferentes elementos:

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

- Maneiatzaileak, kontrol-tresna modukoak, kurbaren edo lerroaren trazabilitateari eragiten diotenak. Manejadores que sirven como instrumentos de control y que afectan a la trazabilidad de la curva o la línea.

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Filtro baten xurgapen-kurbei esker, modu grafikoan ikus dezakegu filtroak zer uhin-luzera xurgatu edo transmiti ditzakeen. Grafiko horiei esker, halaber, kolore nagusia zein den edo filtroaren dentsitatea zein den jakin dezakegu. Parametro horien arabera, filtroak honelakoak izan daitezke: Las curvas de absorción de un filtro permiten establecer de forma gráfica cuáles son las longitu­des de onda que un filtro es capaz de absorber o de transmitir. Otras informaciones que se pue­den extraer de estos gráficos son cuál es el color predominante o cuál es la densidad del filtro. En función de esos parámetros, los filtros pueden ser:

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Belarriak espektro entzungarri osorako duen sentikortasuna (maiztasunekiko sentikortasun ez da uniformea; neurri handi batean, kanpo-belarriko erresonantzien ondorioz. Soinu- berdintasuneko printzipioagatik gertatzen da hori: bolumenaren arabera, maiztasun altu eta baxuak ez dira ertainak bezain ongi entzuten. Sentikortasunean dauden desberdintasunak irudikatzeko, kurba-multzo bat erabiltzen da (kurba isofonikoak), zeinak adierazten baitu soinu bat soinu-maila jakin batekin hautemateko behar den soinu-presioaren maila (SPL). La sensibilidad del oído a diferentes frecuencias para todo el espectro audible no es uniforme, debido, en gran medida, a las resonancias del oído externo. La causa es lo que se conoce como principio de igualdad sonora, de manera que, dependiendo del volumen, no se perciben las altas y bajas frecuencias tan bien como las medias. La representación de las diferencias de sen­sibilidad se realiza mediante un conjunto de curvas que se denominan isofónicas y que indican el nivel de presión sonora (SPL) necesario para que un sonido se perciba con un determinado nivel sonoro.

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Soinu-maila fonotan neurtzen da, eta zero fonoko kurba 0 dB-tik igarotzen da 1 kHz-rako: horixe da entzumen-kurba. Belarriak 0 eta 140 fono bitarteko tarte dinamikoa dauka, eta 140 fonok zehazten dute minaren atalasea. El nivel sonoro se mide en fonos, siendo la curva de cero fonos aquella que pasa por 0 dB para un 1 kHz, es decir, la considerada como curva de audición. El oído tiene un margen dinámico de 0 a 140 fonos, este último conocido como umbral de dolor.

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Fonoa unitate fisiko aldakorra da, baina subjektiboki konstantea; beraz, kurba isofonikoetan (3.4. irudi ongi ikus daiteke fono kopurua konstantea dela edozein kurbatan. El fono es una unidad físicamente variable, pero subjetivamente constante, de manera que en las curvas isofónicas (Figura 3.4) se puede observar cómo el número de fonos se mantiene cons­tante a lo largo de cualquiera de ellas.

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1. Maiztasun-erantzunak edo espektro entzungarriaren barruko sentikortasun-mailak (20 Hz eta 20 000 Hz bitartean) maiztasun-erantzunaren kurbak ezartzen ditu, desbideratzerik dagoen ala ez jakiteko. 1. Respuesta en frecuencia o nivel de sensibilidad dentro del espectro audible (de 20 Hz a 20 000 Hz) establece las curvas de respuestas en frecuencia que permiten conocer si existen desviaciones o no.

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Erantzun-kurba 80 Hz-tik 10 kHz-ra bitartekoa da. Tiene una curva de respuesta desde los 80 Hz hasta los 10 KHz.

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3. Maiztasun-erantzuna: kurba bereizgarri baten araberakoa da, eta bozgorailuak espektro entzungarrian dauden maiztasunekin duen jokabideari buruzko informazioa ematen du. 3. Respuesta en frecuencia: en función de una curva característica y que ofrece la información relativa al comportamiento del altavoz con respecto a las diferentes frecuencias presentes en el espectro audible.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

3.Bezier: zenbait heldulekuren bidez, trantsizio mailakatuaren zati desberdinetan aldaketa gertatzeko abiadura aldatzen du, kurba editagarri eta doigarri bat sortzeko. 3.Bezier: mediante una serie de tiradores modifica la velocidad en la que se produce el cambio en diferentes partes de su transición gradual, creando una curva editable y ajustable.

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Instalatze eta mantentze lanak (40)
En el interior del capilar se observa que la superficie líquida no es plana, sino que adopta una forma curva o menisco. Gainazal kurbatu horrek ontziaren gainazalarekin osatzen duen angeluari kontaktu-angelu deritzo.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Esto causa que el menisco tenga una forma curva cuando el líquido está en contacto con una superficie vertical y asciende por tubos de pequeño diámetro o entre dos láminas muy próximas. Zenbait likidok, esaterako, urak, kapilarretan gora egiten dute, eta hodia busti egiten dutela esaten da; beste batzuek, berriz, esaterako, merkurioak, ez dute hodirik bustitzen.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Un fenómeno debido a la tensión superficial es la capilaridad. La tensión superficial en la superficie de contacto líquido-sólido crea un menisco como resultante de las fuerzas de adhesión y de cohesión. Esto causa que el menisco tenga una forma curva cuando el líquido está en contacto con una superficie vertical y asciende por tubos de pequeño diámetro o entre dos láminas muy próximas. Kapilaritatea gainazal-tentsioak eragindako fenomeno bat da. Likido baten eta solido baten arteko adhesio- eta kohesio-indarren ondorioz, gainazal-tentsioak menisko kurbatuak eragiten ditu likidoetan gainazal bertikalekin kontaktuan daudenean eta likidoek gora egiten dute oso diametro txikiko hodietan edo elkarrengandik oso hurbil dauden bi laminaren artean daudenean.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Cuando un líquido como el agua asciende por el capilar, se dice que «moja» el tubo; los líquidos que descienden, como el mercurio, no «mojan» el tubo. En el interior del capilar se observa que la superficie líquida no es plana, sino que adopta una forma curva o menisco. Por su parte, el ángulo que forma la superficie del líquido con la pared del recipiente se llama ángulo de contacto. Para los líquidos que «mojan» el tubo, dicho ángulo es agudo y, por consiguiente, menor de 90°. Zenbait likidok, hala nola urak, kapilarretan gora egiten dute, eta hodia busti egiten dutela esaten da; beste batzuek, berriz, esaterako, merkurioak, ez dute hodirik bustitzen. Kapilarren barruan ikus daiteke likidoaren gainazala ez dela laua, kurbatua edo menisko baten formakoa baizik. Gainazal kurbatu horrek ontziaren gainazalarekin osatzen duen angeluari kontaktu-angelu deritzo. Kontaktu-angelua zorrotza da, hots, 90° baino txikiagoa, bustitzen duten likidoetan.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Las tuberías metálicas se protegerán contra la agresión de todo tipo de morteros, del contacto con el agua en su superficie exterior y de la agresión del terreno mediante la interposición de un elemento separador de material adecuado e instalado de forma continua en todo el perímetro de los tubos y en toda su longitud, no dejando juntas de unión de dicho elemento que interrumpan la protección e instalándolo igualmente en todas las piezas especiales de la red, tales como codos, curvas. También se protegerán con los revestimientos adecuados, cuando los tubos discurren enterrados o empotrados, según el material de los mismos, serán: Metalezko hodietan, haien perimetro eta luzera osoan, materialak bereizteko elementu bat jarriko da tartean, modu jarraituan, edozein motatako morteroen erasoetatik babesteko, kanpoko gainazalak urarekiko kontakturik ez izateko eta lurraren erasotik babesteko. Elementu horren ezein lotura-junturak ez du babesgarria etengo, eta berdin instalatuko da sareko pieza berezi guztietan, hala nola ukondoetan, kurbetan eta abar. Hodi lurperatuen edo landatuen kasuan, estaldura egokiak, hodien materialaren arabera, hauek izango dira:

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Como se ha dicho, las curvas de trabajo para instalaciones en las que la bomba se utiliza para impulsar agua desde una cota a otra, siempre seguirán los patrones de la figura 5.116, ya que en todos los casos se requerirá superar una determinada altura «h». Esan bezala, instalazio bateko ponparen zertarakoa ura kota batetik beste batera bulkatzea baldin bada, instalazio horretako laneko kurba beti izango da 5.116 irudikoaren modukoa, beti gertatuko baita h altuera jakin baTgainditu behar izatea.

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La zona de trabajo de la bomba está delimitada en el gráfico de la bomba por el área que queda por debajo de dicha curva. Ponparen grafikoan kurba horren azpitik geratzen den azalera, horixe da ponpa horren lan-eremua.

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Normalmente, las bombas conectadas en paralelo son del mismo tipo y potencia, sin embargo, estas pueden ser también de distinta potencia, una o varias bombas pueden ser de velocidad controlada y por tanto tener distintas curvas de rendimiento. Normalean, mota eta potentzia bereko ponpak lotu ohi dira paraleloan, baina ez du zertan horrela izan: potentzia desberdinekoak ere lotu daitezke, eta gerta daiteke ponpa baTedo batzuk abiadura kontrolatukoak izatea eta, beraz, bestelako errendimendu-kurbak edukitzea.

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Figura 5.123 Curva Q/H para dos bombas conectadas en paralelo 5.123 irudia. Paraleloan lotutako bi ponparen Q/H kurba

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Además de las curvas Q/H, el fabricante suele acompañar la información técnica de sus modelos con otras curvas de funcionamiento, como son las curvas de potencia, rendimiento, eficacia y cavitación, de la misma. Q/H kurbez gain, fabrikatzaileek funtzionamenduarekin lotutako beste kurba batzuk ere gehitzen dituzte beren ponpa-modeloen informazio teknikoan; esate baterako, potentziarenak, errendimenduarenak, eraginkortasunarenak eta kabitazioarenak.

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