En el caso de que existan sobrantes de red, se ajustarán las medidas de las redes pasando cuerdas de atado por las mallas, fijándolas por los extremos a las cuerdas perimetrales.
Sarea sobratzen bada, neurriak egokitu egingo dira mailetatik lotzeko sokak pasatuz; soka horien muturrak soka perimetralekin lotuko dira.
A continuación, se recogerán las partes sobrantes, enrollándolas de forma ordenada y atándolas a las cuerdas de atado a fin de facilitar su manejo (fig. 385).
Ondoren, soberako sare zatia txukunki bilduko da eta lotzeko sokekin lotuko da, errazago maneiatu ahal izateko (385. irudia).
En la parte 2 de la norma, sólo se contempla el sistema de fijación de redes por "atado con cuerdas", aunque también se pueden emplear otros sistemas, como cables metálicos y sus accesorios (tensores, mosquetones, etc), dando lugar a la red tipo Toldo, que analizaremos con posterioridad.
Arauaren 2. zatiak soken bidezko sistema bakarrik jasotzen du. Hala ere, beste sistema batzuk ere erabil daitezke, esaterako, metalezko kableak eta beren osagarriak (tenkagailuak, mosketoiak eta abar); kasu horretan, olana motako sarea izango litzateke, geroago ikusiko dugunez.
Los elementos auxiliares necesarios para el montaje y colocación del sistema S en obra son la cuerda de atado, la cuerda de unión, cables metálicos y mosquetones.
S sistema muntatzeko eta obran jartzeko, elementu osagarri hauek behar dira: lotzeko soka, josteko soka, metalezko kableak eta mosketoiak.
Se pasará la cuerda de unión malla a malla, con el fin de asegurar que no se formen aberturas superiores a 100 milímetros, realizando nudos de reafirmación cada 50 cm.
Lotzeko soka banan-banan sartuko da mailetatik, 100 milimetrotik gorako irekigunerik egon ez dadin; 50 cm-tik behin korapilo indargarriak egingo dira.
Introducción de instrumentos musicales de todo tipo, percusión, viento, cuerda y material de expresión como lápices de colores, cera, plastilina, pizarras, tizas, cuentos, disfraces, títeres etc.
Mota guztietako musika-tresnak(perkusiozkoak, haizezkoak eta harizkoak), eta adierazpenerako materiala, hala nola koloretako arkatzak, argizaria, plastilina, arbelak, igeltsuak, ipuinak, mozorroak, txotxongiloak, etab.
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
Se pueden mencionar desde saltadores hasta las famosas cuerdas de la comba.
Soka arruntak nahiz sokasaltorako soka ospetsuak aipa ditzakegu.
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
total cerrazón de la boca, ausencia de vibración de las cuerdas vocales y total oclusión.
ahoa zeharo itxita eduki behar da, ahots-kordek ez dute bibratzen eta hersketa erabatekoa da.
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
El arpa es un instrumento de cuerda pulsada y posee cuarenta y siete cuerdas.
Hari pultsatuko instrumentu bat da harpa, eta berrogeita zazpi hari ditu.
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
Si bien se percute con las manos, posee en su interior unos martillos que, al tocar las teclas con los dedos, golpean las cuerdas del piano.
Hatzekin jotzen bada ere, barruan mailu batzuk ditu, eta, teklak hatzekin sakatzen direnean, mailu horiek pianoaren hariak kolpekatzen dituzte.
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
Instrumentos de cuerda frotada
Hari igurtziko tresnak
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
Piezas de madera, cuerdas, vasos, tubos de cartón, cajas de diferentes tamaños, corchos, telas, piedras, embudos, coladores, botes con tapa.
Existen distintos modelos de centro de actividad que permiten una gran variedad de juguetes y que se pueden accionar de diversas maneras, estirando de una cuerda, mediante palancas o conmutador situado en el juguete, la elección del tipo de centro de actividad dependerá de la sensibilidad y el control motor del pequeño que la haya de utilizar.»
Hainbat modelotako jarduera-guneak daude, eta era askotako jostailuak hartzen dituzte, hainbat modutan abiarazten direnak: soka batetik tiratuta, jostailuko palankaren edo kommutadorearen bidez, etab. Mota bateko edo besteko jarduera-gunea aukeratuko da, haurraren sentsibilitatearen eta mugimendu-kontrolaren arabera.”
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
A estas edades los objetos y recursos educativos serán lo más normalizados posible, se recomiendan los sonoros, olorosos, suaves y los juegos manipulativos con agua, arena barro..., puede ser además muy conveniente que el pequeño pueda recuperar sus juguetes simplemente tirando de una cuerda.
Adin horietan, objektuak eta hezkuntza-baliabideak ahalik eta normalizatuenak izango dira; gomendagarriak dira soinua dutenak, usaintsuak eta leunak, eta ura, hondarra, buztina eta abar erabiltzeko jolasak. Gainera, oso komenigarria da haurrak jostailuak soka batetik tiratuz besterik gabe berreskuratu ahal izatea.
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (1)
Pueden estar sueltos o unidos por un pequeño arnés de plástico o por una cuerda.
Aske edo plastikozko arnes txiki edo soka batez lotuta egon daitezke.
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan
Irudi pertsonala (1)
En las últimas fases de la pubertad, la laringe se amplía y las cuerdas vocales se ensanchan, lo que produce un tono de voz más grave.
Pubertaroaren azken faseetan, laringea handitu eta ahots-kordak zabaldu egiten dira, eta horregatik izaten da ahots-tonua baxuagoa.
Materiala: Elektroestetika
Irudia eta soinua (18)
Se colocarán cuerdas auxiliares para poder desplegarlas y posteriormente izarlas cuando sea necesario (fig. 378).
Soka osagarriak ere jarriko dira, beharrezkoa denean zabaldu eta altxatzeko (378. irudia).
Materiala: Irudia
Una vez colocados los Módulos de la misma fachada y situados éstos en posición vertical, efectuar la unión de Redes con la cuerda de cosido, para posteriormente desbloquear los Brazos soltando los fijadores y desplegando el brazo con la cuerda auxiliar.
Fatxada bereko modulu guztiak posizio bertikalean jarri ondoren, sareak sokaz josiko ditugu; jarraian, besoak desblokeatuko ditugu, finkagailuak askatuz eta soka osagarriarekin besoak zabalduz.
Materiala: Irudia
Al igual que los Módulos independientes, se procederá al cosido de las Redes en ambos laterales del solape, con la cuerda de unión indicada en estos y mediante el mismo procedimiento de atado (fig. 360).
Modulu independenteetan bezala, sareak gainjarpenaren albo banatan josiko dira, horientzat adierazitako sokarekin eta lotzeko prozedura bera jarraituz (360. irudia).
Materiala: Irudia
Mientras desbloqueamos los fijadores de los Brazos que impiden el movimiento de basculación del conjunto, efectuaremos su avance soltando cuerda progresivamente, hasta finalizar su descenso.
Multzoa kulunkatzea eragozten duten besoetako finkagailuak desblokeatzen ditugun bitartean, soka pixkanaka askatzen joango gara, multzoa jaitsi arte.
Materiala: Irudia
La cuerda guía tiene también el cometido de facilitar los procesos de prevención integral en plantas, traslación y desarmado, realizando los movimientos anteriores en sentido inverso (fig. 358 y 378).
Bestalde, aurreko mugimendu horiek kontrako ordenan eginez gero, soka gidariak prebentzio integralerako prozesuak errazten ditu solairuetan, lekualdaketetan eta desmuntatze-lanetan(358. eta 378. irudiak).
Materiala: Irudia
Posteriormente cortaremos las cuerdas de unión de las redes para ir desuniéndolas y procederemos a doblar las redes para su traslado y almacenaje.
Ondoren, sareak lotzen dituzten sokak moztuko dituzte, sareak askatzeko, eta sareak tolestuko dituzte eraman eta gordetzeko.
Materiala: Irudia
En ningún caso se sujetará la red utilizando mallas, sin el concurso de la cuerda perimetral.
Sarea ez da inola ere mailen bidez finkatuko soka perimetrala erabili gabe.
Materiala: Irudia
Hecho esto, estabilizaremos la red dejando una bolsa de recogida entre 20 y 30 cm. (fig. 320), atando la cuerda de atado a la propia horca (fig. 321).
Behin hori eginda, sarea egonkortu eta 20 eta 30 cm bitarteko bilketa-poltsa utziko dugu (320. irudia); lotzeko soka txardangora bertara lotuko dugu (321. irudia).
Materiala: Irudia
Las horcas para su transporte con la grúa torre se engancharán por debajo de la escuadra con una cuerda.
Txardangoak dorre-garabiaz garraiatzeko, eskuairaren azpitik soka batekin lotuko dira.
Materiala: Irudia
Una vez unidas las redes, soltaremos las cuerdas de atado para fijarlas a las orejetas o gazas de las redes y proceder a su izado.
Behin sareak josita, lotzeko sokak askatu eta sarearen belarri edo begietan finkatuko ditugu. Azkenik, sarea altxatuko dugu.
Materiala: Irudia
Instalatze eta mantentze lanak (15)
Sobre calidad de cadenas, cuerdas y cables.
Kateen, soken eta kableen kalitatea.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
El uso del cinturón de seguridad (MT-13) se reserva para aquellos puestos de trabajo que implican un riesgo de caída de altura por la proximidad del operario, que recoge la carga o tira de la cuerda, a una abertura en el suelo.
Segurtasun-uhala (MT-13) erabiltzen da karga jasotzen duen edo sokari tiratzean dion langilea lurreko zulo batetik hurbil egoteagatik erortzeko arriskua dagoen lanpostuetarako.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Otro sistema muy práctico es efectuar una señal en la cuerda o cadena que nos indique el punto máximo de descenso de la carga, sobre todo en la cabria y en el torno, es decir, un indicador de profundidad.
Beste sistema praktiko bat da sokan edo katean seinale bat egitea kargaren jaitsierako gehieneko puntua adierazteko, batez ere gindaxaren eta tornuaren kasuan; sakonera-adierazleaz ari gara.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Rotura de cuerdas o cadenas
Sokak edo kateak haustea
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Esto dependerá de la situación del operario y de la longitud de la cuerda, puesto que así como en el aparejo y garrucha el ángulo que forma la cuerda tensada con la vertical puede ser escogida, en la cabria es muy inferior por la proximidad del operario a la vertical de izada.
Langilearen egoeraren eta sokaren luzeraren araberakoa izango da hori; izan ere, jasogailuaren eta txirrikaren kasuan, soka tenkatuak ardatz bertikalarekiko osatzen duen angelua aukeratu egin daiteke, eta gindaxean, berriz, askoz txikiagoa izaten da, langilea altxatzeko ardatz bertikaletik hurbil egoten delako.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Cuando no se utilicen, las cuerdas, cables, cadenas y accesorios deberán conservarse en lugares limpios, secos, bien ventilados, y cerrados, a fin de protegerlos contra la corrosión u otros daños.
Sokak, kableak, kateak eta osagarriak erabiltzen ez direnean, toki garbi, lehor, aireztatu eta itxietan gorde behar dira, korrosiotik edo bestelako kalteetatik babesteko.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Tirar de la cuerda con prudencia y de forma coordinada.
Sokatik kontu handiz eta modu koordinatuan tiratzea.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Las trócolas a mano son aparejos que en vez de llevar cuerda llevan una cadena equilibrada y en los que la polea superior no es libre si no que está accionada por una pareja de engranajes helicoidales o cilindricos, aunque a veces se desliza mediante la combinación de los dos.
Eskuzko trokolek sokaren ordez kate orekatua dute, eta horietan goiko polea ez da askea. Hain zuzen ere, engranaje helikoidal edo zilindrikoen bikote batek abiarazten du, nahiz eta batzuetan biak konbinatuz labaintzen den.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Elemento de elevación compuesto por una polea suspendida en el punto de unión de tres puntuales inclinados formando un trípode, y por la cual pasa la cuerda de tracción.
Hiru puntualen (makurtuta daude, tripodea osatuz) lotura-puntuan esekitako polea batek osatzen duen elementu jasotzailea da, eta hortik pasatzen da trakzio-soka.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Normalmente la carga izada va contenida en un recipiente, capazo o cubo, que pende de un gancho en el extremo de la cuerda.
Oro har, altxatzen den karga ontzi, kapazu edo kubo batean egoten da, zeina sokaren muturreko kakotik zintzilikatzen baita.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Ostalaritza eta turismoa (1)
una cuerda dinámica, un casco, pies de gato, arnés de seguridad, mosquetón de seguridad y pantalón cómodo o mallas.
soka dinamikoa, kaskoa, eskalatzeko zapatilak, segurtasun-arnesa, segurtasun-mosketoia eta galtza erosoak edo elastikoak.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (5)
Se mide con una cuerda la circunferencia media.
soka bat erabiliz, batez besteko zirkunferentzia neurtzen dugu,
Materiala: Egurraren teknologia
Las sillas pueden ser: de asiento de enea o cuerda trenzada; de asiento de madera, sillas tapizadas; de rejilla, de cuero, de plástico, etc.
Hainbat motatakoak izan daitezke aulkiak eta eserlekuak. Batetik, lezkazkoak, soka txirikordatuzkoak, egurrezkoak… izan daitezke eserlekuak; bestetik, tapizatuak, saretazkoak, larruzkoak, plastikozkoak… izan daitezke aulkiak.
Materiala: Egurraren teknologia
Estas escaleras están formadas por dos o más escaleras de largueros paralelos, encajadas unas dentro de otras, y enlazadas por un sistema de cuerdas y poleas accionadas por un torno o cabrestante, que les permite extenderse y alcanzar alturas mayores (fig. 958).
Langaluze paraleloko bi eskailerak edo gehiagok eratzen dute eskailera mota hori. Bata bestearen barnean ahokatuta daude eskailerak, eta soka- eta txirrika-sistema batek elkartzen ditu. Sokei eta txirrikei eragiteko, tornu edo dibidieta erabiltzen dugu eta, hartara, eskailerak hedatzea eta gorago igotzea lortzen dugu (ikusi 958. irudia).
Materiala: Egurraren teknologia
7) Escalera extensible, formada por dos o más escaleras, encajadas unas dentro de otras, y alzadas por un sistema de cuerdas y poleas.
7) Eskailera hedagarria, bi eskailerak edo gehiagok eratutakoa. Bata bestearen barnean ahokatuta daude eskailerak, eta soka eta txirrika bidezko sistemaren bitartez goratzen ditugu.
Materiala: Egurraren teknologia
Se divide esta cuerda en cinco partes.
eta bost zatitan banatzen dugu soka;
Materiala: Egurraren teknologia
Nekazaritza (1)
Trazando la fila base del replanteo con jalones (palos – hierros altos) y cuerda de cáñamo.
Zuinketaren oinarri lerroa marka bidez (makilak – burdin garaiak) eta kalamuzko soka bidez trazatu.
Materiala: Nekazaritza
Elektrizitatea eta elektronika (10)
Le gusta practicar ejercicios fonéticos, balbuceos y vocalizaciones sin intención alguna, simplemente por puro placer motor (esta ejercitación de las cuerdas vocales aparece en todos los niños, incluso si tienen sordera) y toma conciencia de los sonidos del entorno y de las palabras.
Ariketa fonetikoak praktikatzea gustatzen zaio, zezelkatzeak eta bokalizazioak, inolako intentziorik gabe, mugimenduaren plazer hutsagatik (ahots-korden ariketa horiek haur guztiek egiten dituzte, baita gorreria dutenek ere), eta inguruko soinuen eta hitzen kontzientzia hartuz joaten da.
Materiala: Komunikazio alternatiboa
Un órgano vibratorio situado en la laringe: las cuerdas vocales.
Laringean kokatutako organo bibrakor bat: ahots-kordak.
Materiala: Komunikazio alternatiboa
El aire expulsado de los pulmones impacta con las cuerdas vocales, aquí es donde se genera el sonido al hacer que vibren las moléculas de aire al atravesarlas.
Biriketatik egotzitako aireak talka egiten du ahots-kordekin, eta hor sortzen da soinua, aire-molekulek dardarazi egiten baitituzte ahots-kordak haiek zeharkatzean.
Materiala: Komunikazio alternatiboa
La voz es el producto de la interacción y coordinación de los pulmones (fuentes de aire o fuelle), de las cuerdas vocales (que transforma ese aire en onda sonora) y de las cajas de resonancia y órganos de la articulación (como amplificadores y articuladores de los sonidos que producen palabras).
Ahotsa zera da, biriken (aire-iturria edo hauspoa), ahots-korden (aire hori soinu-uhin bihurtzen dute), erresonantzia-kaxen eta artikulazio-organoen (hitzak sortzen dituzten soinuen anplifikadore eta artikulatzaile gisa) eragin-trukearen eta koordinazioaren emaitza.
Materiala: Komunikazio alternatiboa
Por ejemplo, una persona a la que se le practique una resección de las cuerdas vocales debido a un cáncer de laringe, aunque la herida se cure, necesitará de algún sistema alternativo o aumentativo de comunicación.
Adibidez, laringeko minbizia duelako ahots-kordetako ebakuntza egin dioten pertsona batek, zauria behin sendatu zaionean ere, komunikatzeko sistema alternatibo edo handigarri baten premia izango du.
Materiala: Komunikazio alternatiboa
Puede estar provocada por una lesión en las cuerdas vocales o en un nervio, o tener un origen psicológico.
Ahots-kordetako edo nerbio bateko lesioak sor dezake, eta baliteke jatorri psikologikoa edukitzea ere.
Materiala: Komunikazio alternatiboa
Están causadas por una lesión anatómica en los órganos de la fonación: inflamación, infección, alteración de las cuerdas vocales, enfermedades respiratorias, malformaciones, etc. Suelen ser permanentes.
Fonazio-organoetako lesio anatomiko batek sortuak izaten dira: hantura, infekzioa, ahots-korden alterazioa, arnas aparatuko gaixotasunak, malformazioak eta abar. Iraunkorrak izan ohi dira.
Materiala: Komunikazio alternatiboa
La acción fonadora de la laringe se produce por la vibración de las cuerdas vocales provocada por la obstrucción del aire espirado que las atraviesa proveniente de la tráquea.
Laringearen fonazio-ekintza honela gertatzen da: trakeatik arnasbeheran datorren aireak ahots-kordekin talka egiten du, haien artetik pasatzean, eta, horren ondorioz, ahots-kordetan dardara gertatzen da.
Materiala: Komunikazio alternatiboa
En el habla, las cuerdas vocales endurecidas y tensadas se aproximan a la línea media, uniéndose mientras que la glotis se cierra, entonces la presión del aire empujado desde los pulmones hace que los pliegues vocales se entreabran; inmediatamente y por su gran elasticidad se vuelven a cerrar, produciendo de esta forma su vibración y generando sonidos.
Hitz egitean, ahots-kordak, gogorturik eta tenkaturik, erdiko lerrora hurbiltzen dira, eta elkartu egiten dira, glotisa ixten den bitartean; orduan, biriketatik bultzatutako airearen presioagatik ahots-tolesak erdi-ireki egiten dira; berehalaxe, elastikotasun handia dutenez, itxi egiten dira berriro eta, era horretan, haien dardararen ondorioz, soinuak sortzen dira.
Materiala: Komunikazio alternatiboa
Por ejemplo, una persona con TEA presentará problemas relacionados con el uso o pragmática del lenguaje, en cambio, otra con las cuerdas vocales dañadas presentará problemas en la fonología.
Adibidez AEN duen pertsona batek hizkuntzaren erabilerarekin edo pragmatikarekin lotura duten arazoak izango ditu; ahots-kordak kaltetuak dituen pertsona batek, berriz, fonologian izango ditu arazoak.
Materiala: Komunikazio alternatiboa
Fabrikazio mekanikoa (1)
Con este medio se templarán aceros especiales, muelles, alambres “cuerdas de piano”.
Ingurune horretan, altzairu bereziak, malgukiak eta piano-hari motako alanbreak tenplatzen dira.
Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea
Animazio turistikoa (5)
En grandes almacenes, terminales de viajeros, palacios de congresos, etc., puede verse en el patio de distribución central o en alguna zona común a alguien tocando el piano, cuartetos de cuerda e incluso piezas cortas de teatro.
Saltoki handietan, bidaiarien terminaletan, kongresu-jauregietan..., batzuetan, erdiko patioan, norbait egoten da pianoa jotzen, sokazko kuartetoak ere izaten dira, eta antzezlan txikiak ere egiten dituzte.
Materiala: Animazio turistikoa
e) La quinta prueba consiste en pasar una cuerda por debajo de la ropa; se comienza por la pernera izquierda del pantalón, se sube hasta la cintura y por debajo de la camiseta hasta el cuello por delante y de nuevo por debajo de la pernera derecha del pantalón y lo mismo con el jugador de al lado.
Bosgarren proba da soka bat pasatzea arroparen azpitik: praken ezkerreko hanka-zulotik hasten da, gerriraino igo, eta kamisetaren azpitik lepoaren aurrealdetik pasatu, eta praken eskuineko hanka-zulotik; eta gauza bera ondoko jokalariarekin.
Materiala: Animazio turistikoa
Gana el equipo que antes termine el recorrido de la cuerda por la ropa.
Soka arropetatik pasatzeko ibilbidea lehenen bukatzen duen taldeak irabazten du.
Materiala: Animazio turistikoa
Esta actividad es adecuada para todas las edades y locales, excepto para personas de edad avanzada, ya que pueden tener ciertos problemas de movilidad a la hora de pasar la naranja o mover la cuerda por debajo de la ropa.
Jarduera hori egokia da adin eta lokal guztietarako, adinean aurrera doazen pertsonentzat izan ezik, mugitzeko zailtasunak izan baititzakete laranja pasatzeko eta soka arroparen azpitik pasatzeko.
Materiala: Animazio turistikoa
Dos cuerdas de 4 metros
Bi soka, 4 metrokoak
Materiala: Animazio turistikoa
Komunikatzeko trebetasunak (9)
Se produce por la mayor o menor tensión de las cuerdas vocales, dando como resultado una voz más aguda o más grave.
Ahots-korden tentsio handiagoak edo txikiagoak eragin ohi du, eta ahots akutuagoa edo baxuagoa izatea da haren emaitza.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
Entrenamiento para desarrollar fuerza en velo del paladar, labios, lengua y cuerdas vocales.
Ahosabaian, ezpainetan, mingainean eta ahots-kordetan indarra egiteko entrenamendua.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
Los ejercicios de entrenamiento para modular la musculatura las cuerdas vocales.
•Se debe evitar la cafeína, el alcohol, líquidos muy fríos, y el cigarrillo, así como, bebidas dulces, que resecan las cuerdas vocales y tejido anexo.
•Saihestekoak dira kafeina, alkohola, likido oso hotzak, zigarroak eta edari gozoak, lehortu egiten baitituzte ahots-kordak eta inguruko ehunak.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
•Se debe evitar tomar lácteos y comidas fritas; a la larga esto también reseca tu garganta y el aclararla estresa las cuerdas vocales.
•Saihestekoak dira esnekiak eta frijituak; epe luzera, horiek ere lehortu egiten dute eztarria, eta garbitzean behartu egiten dira ahots-kordak.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
El mecanismo de emisión del sonido base consta de una vibración de cuerdas por impulso del aire.
Oinarri-soinuak emititzeko mekanismoak ahots-korden dardara izaten du, airea kanporatzearen eraginez.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
El aparato fonador se divide en tres partes fundamentales, según la posición que ocupan las estructuras con respecto a las cuerdas vocales y la laringe:
Fonazio-aparatuak funtsezko hiru zati ditu, egiturek ahots-kordekin eta laringearekin lotuta duten posizioaren arabera.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
Encima de ellas, se encuentran las cuerdas vocales falsas y que nos tienen ninguna función fonatoria.
Haien gainean, ahots-korda faltsuak daude, inolako fonazio-funtziorik ez dutenak.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
Existen dos formas de respiración, la diafragmática, más profunda y saludable, y la torácica, más superficial, y que puede incluso deteriorar a largo plazo la salud de las cuerdas vocales.
Bi arnasketa mota daude, diafragmatikoa –sakonagoa eta osasungarriagoa– eta torazikoa –azalekoagoa–. Azken horrek ahots-korden osasuna honda dezake epe luzera.
Materiala: Komunikatzeko trebetasunak
Zehar-lerroa (2)
Sistema de acceso mediante cuerda.
Soka bidez iristeko sistema.
Materiala: Sistemen integrazioa
Un motor conencoderhace descender una cuerda con un peso en su extremo hasta que, al contactar con el producto dentro del depósito, el peso se deposita y la cuerda deja de ejercer fuerza.
Encodergailua duen motor batek muturrean pisu bat duen soka bat jaitsarazten du, eta produktua ukitzen duenean, deposituaren barnean, pisua pausatu egiten da eta sokak indar egiteari uzten dio.
Materiala: Sistemen integrazioa
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