Emaitzak: 161

ES EU
Administrazioa eta kudeaketa (13)
Valoración nuevo PGC(Código de Comercio artículo 38.f) KPO berriaren balorazioa(Merkataritzako Kodea, 38. f. Artikulua)

Materiala: Kontu-ikuskaritza

En la Memoria de las cuentas anuales se deberá informar de los ajustes practicados en el fondo de comercio desde la fecha de adquisición. Urteko kontuen Memorian, merkataritza-funtsean egindako doikuntzak jakinarazi behar dira, eskuratze-datatik aurrerakoak.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

El nuevo Código de Comercio en sus artículos 36-37-38-38 bis y 39 modifica los criterios valorativos y los principios contables, al desaparecer el principio del registro y el carácter preferencial del principio de prudencia. Merkataritza Kode berriak, 36-37-38-38 bis eta 39. artikuluetan, balorazio-irizpideak eta kontabilitate-printzipioak aldatzen ditu; erregistroaren printzipioa desagertzen da eta zuhurtziaren printzipioak lehentasunezko izaera galtzen du.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Actualmente, con la tendencia de homogeneización contable en el ámbito europeo e incluso mundial, se están llevando a cabo en nuestro país cambios importantes en la normativa fiscal, modificaciones parciales del Código de Comercio, Ley de Sociedades Anónimas, Ley de Auditoría Contable, etc. Gaur egun kontabilitatea homogeneizatzeko joera dago Europan, baita munduan ere; hori dela eta, gure herrialdean aldaketa handiak egiten ari dira araudi fiskalean, eta aldaketa partzialak Merkataritza Kodean, Sozietate Anonimoen Legean, Kontabilitateko Ikuskaritza Legean eta abarretan.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

En el sector del comercio al por menor o en las grandes superficies su consideración difiere de otros tipos de empresa, por el contacto directo del efectivo de muchos empleados, radicando su importancia más en el aspecto cualitativo que en el importe poco significativo que suele aparecer en los balances. Txikizkako merkataritzaren sektorean edo azalera handietan, beste enpresa mota batzuetakoaren aldean desberdina da, langile askok esku-diruarekin zuzeneko harremana dutelako. Garrantzi handiagoa ematen zaio alderdi kualitatibotik, balantzeetan agertu ohi diren zenbatekoak txikiak baitira.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Elmétodo minoristageneralmente se utiliza en el comercio con productos de gran rotación y con márgenes similares. Txikizkakometodoa oro har errotazio handiko eta antzeko marjinako produktuekin erabiltzen da merkatuan.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

El nuevo Código de comercio en su artículo 38 bis, establece que se valorarán por su valor razonable los activos financieros que formen parte de una cartera de negociación, se califiquen como disponibles para la venta, o sean instrumentos financieros derivados. Merkataritza Kode berriak 38. artikuluan ezartzen du negoziazio-zorroan dauden, saltzeko moduan dauden edo finantza-tresna deribatuak diren finantza-aktiboei arrazoizko balioa ezarriko zaiela.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Valoración fondo de comercio. Merkataritza-funtsaren balorazioa.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Las normas internacionales diferencian el fondo de comercio individual, reconocido en la NIC38, que permite su activación o capitalización si está asociado a una operación denominada combinación de negocios y si su importe no puede ser identificado o relacionado con otro activo intangible de naturaleza específica. Nazioarteko arauek merkataritza-funts indibiduala bereizten dute (38. NKAn aitortua). Horri esker aktibazioa eta kapitalizazioa egin daitezke, betiere negozio-konbinazioa izeneko eragiketa batekin lotuta badago, eta zenbatekoa ezin bada identifikatu edo lotu izaera zehatzeko beste aktibo ukiezin batekin.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

El nuevo código de Comercio de Comercio en su artículo 39.4 establece que el fondo de comercio únicamente podrá figurar en el activo del balance cuando se haya aquirido a título oneroso. Merkataritza-kode berriak 39.4. artikuluan ezartzen du merkataritza-funtsa kostubidezko tituluan eskuratu denean soilik agertuko dela balantzearen aktiboan.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Elektrizitatea eta elektronika (8)
Diseñar un programa y montar en entrenador una máquina deltipo “su turno” habituales en múltiples comercios. Programa bat diseinatu eta hainbat saltokitan ohikoak diren “zure txanda” motako makina bat entrenagailuan muntatu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

(1)Según Tabla 1 del Anexo III de la Orden de 8 de octubre de 2003, del Departamento de Industria, Comercio y Turismo, por la que se regula el procedimiento de acreditación del cumplimiento de las condiciones de seguridad industrial de las instalaciones eléctricas de Baja Tensión. (1)Industria, Merkataritza eta Turismo Saileko 2003ko urriaren 8ko Aginduko III. eranskineko 1. taularen arabera. Hain zuzen, behe-tentsioko instalazio elektrikoen industria-segurtasuneko baldintzak betetzen direla egiaztatzeko prozedura arautzen du agindu horrek.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Este tipo de terminal es de uso común en comercios, hoteles, restaurantes y otras empresas para la realización en tiempo real de transferencias electrónicas de fondos y operaciones con tarjetas de pago. Terminal mota hau asko erabiltzen da denda, hotel, jatetxe eta beste hainbat enpresatan, funtsen transferentzia elektronikoak eta ordainketa-txartelekin egindako eragiketak denbora errealean egiteko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Para ello, si no se dispone de ninguno, se puede ir a un comercio de la localidad. Datafono-terminalik ez badugu, herriko dendaren batera joan gintezke.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Antes de la época del comercio electrónico, bastaba con una contraseña para acceder a un equipo, pero con la implantación de las nuevas tecnologías, se ha hecho necesario la implantación de combinaciones de métodos de restricción de acceso para garantizar un nivel de seguridad que haga fiables dichos equipos: Merkataritza elektronikoaren garaia iritsi aurretik, pasahitza nahikoa zen ordenagailuan sartzeko. Teknologia berrien inplementazioarekin, ordea, beharrezkoa bilakatu da sarbidea murrizteko metodoen konbinazioa, ekipoak fidagarri egingo dituen segurtasun-maila bermatzeko:

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

- Cámaras de Comercio. - Merkataritza-ganberak.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Sonlasinstalacionesenelinterior deedificios destinados a usos diversos (oficinas, comercios, cines, etc.). Zenbait erabileratarako eraikinen barruan (bulegoak, dendak, zinemak, etab.) egiten diren instalazioak.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Establece una vía de comunicación entre el comercio o establecimiento determinado y la entidad emisora de las tarjetas de crédito o débito. Denda edo establezimendu baten eta kreditu- edo zor-txartela igorri duen erakundearen arteko komunikazio-bidea zabaltzen du.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Fabrikazio mekanikoa (2)
Se venden en general en el comercio en barras o pequeños lingotes para fundirlas y colarlas directamente sobre el soporte del cojinete en muchos casos. Merkatuan, oro har, barratan saltzen dira, edo lingote txikitan, eta kasu askotan, kojinetearen euskarriaren gainean zuzenean urtu eta isurtzen dira.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Además, existe en el comercio la chapa ondulada, chapa perforada, etc. Horretaz gain, badira merkatuan xafla uhinduak, xafla zulatuak eta abar.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Informatika eta komunikazioa (6)
Con la tecnología WAP se pretende que desde cualquier teléfono celular WAP se pueda acceder a la información que hay en Internet así como realizar operaciones de comercio electrónico. WAP teknologiarekin, edozein WAP telefono mugikorretatik Interneten dagoen informazioa eskura daiteke eta, gainera, salerosketa elektronikoko eragiketak egin daitezke.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Suele incorporar servicios de valor añadido tendentes a la fidelización en torno a comunidades virtuales, tales como espacio web gratuito, información de diverso tipo, personalización de la información, chat, e-mail gratuito, mensajes a teléfonos móviles, software gratuito, grupos de discusión, comercio electrónico o buscador. Balio erantsiko zerbitzuak izaten ditu, komunitate birtualen inguruan leialtze aldera, hala nola doako web espazioa, hainbat informazio mota, informazioaren pertsonalizazioa, txata, doako posta elektronikoa, telefono mugikorretarako mezuak, doako softwarea, eztabaida taldeak, salerosketa elektronikoa edo bilatzailea.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Si el consumidor realiza una compra a través de Internet, además se beneficia del régimen de protección que contempla la Ley de ordenación del comercio minorista para todas las ventas a distancia. Kontsumitzaileak Internet bidez egiten badu erosketa bat, salerosketa txikizkariaren ordenazio-legeak urrutitik egindako salmenta guztientzat jasotzen duen babes-erregimenaren onura jasoko du.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Ley 34/2002, de 11 de julio, de Servicios de la Sociedad de la Información y de Comercio Electrónico. Uztailaren 11ko 34/2002 Legea, Informazioaren Gizartearen zerbitzuena eta Salerosketa Elektronikoarena.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

La Ley se aplica al comercio electrónico y a otros servicios de Internet cuando sean parte de una actividad económica. Legea salerosketa elektronikoari eta Interneteko beste zerbitzu batzuei aplikatzen zaie, jarduera ekonomiko baten zati direnean.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Para las empresas que realizan comercio electrónico. Salerosketa elektronikoa egiten duten enpresentzat.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (3)
Los artículos o productos más comunes que encontraremos en el comercio de material de maquillaje artístico son las barras de color intenso y concentrado de textura cerosa, escarchas de poliester, geles que llevan en suspensión lentejuelas o pailletes, sprays con lentejuelas y de colores vivos, colores fluorescentes, colores acuarelables de efectos metalizados, pigmentos brillantes, que son productos en forma de polvo libre de colores vivos y de gran luminosidad, etc. Hauek dira makillaje artistikoaren merkatuan aurkituko ditugun artikulurik edo produkturik arruntenak: kolore biziko barra trinkoak, argizari-testurakoak; poliesterrezko antzigarra; lentejuelak dituzten gelak; lentejuelak dituzten sprayak, kolore bizikoak, kolore fluoreszentekoak, efektu metalizatuko kolore akuarelagarriak, pigmentu distiratsuak (hauts libreko produktuak, kolore bizikoak eta argitasun handikoak), etab.

Materiala: Elektroestetika

Los colores que podemos adquirir en el comercio de estos productos son variados como en todos los casos, pero preferentemente son oscuros, existiendo también algunos de fantasía con acabados metalizados, dorados, plateados, etc. Kolore asko aurkituko ditugu merkatuan, beste kasu guztietan gertatzen den moduan, baina, bereziki, ilunak aurkituko ditugu. Badira fantasiazkoak ere, metalizatuak, urre-kolorekoak, zilar-kolorekoak, etab.

Materiala: Elektroestetika

Para tener una buena iluminación en el gabinete de maquillaje debemos tener algún conocimiento sobre la variedad de lámparas de que se pueden disponer ya que, en la mayoría de las ferreterías e incluso en los comercios dedicados a artículos de electricidad, sólo tienen en venta un tipo de lámpara (de tungsteno) o incluso fluorescentes de color blanco que tiene poco rojo en su espectro, por lo que son las proporciones amarillas y verdes las que predominan. Makillaje-kabinetean argi egokia edukitzeko, jakin beharra daukagu zer aukera dagoen lanparatan. Izan ere, burdindegi eta elektrizitate-denda gehienetan lanpara mota bakarra dute (tungstenozkoa), edo fluoreszente zuriakgorri gutxi dute espektroaneta horietan proportzio horiak eta berdeak dira nagusi.

Materiala: Elektroestetika

Ostalaritza eta turismoa (60)
La arquitectura tradicional en barro, el comercio, la artesanía y los distintos pueblos que componen el mosaico de gentes de Mali son los grandes imanes para las corrientes turísticas que se adentran en este espacio , normalmente combinándolo con la nación vecina de Burkina Fasso. Buztinezko arkitektura tradizionalaz, merkataritzaz, artisautzaz eta Maliko biztanleria askotarikoa osatzen duten herrien multzoaz gozatzeko aukera dute herrialde horretara doazen korronte turistikoek. Bidaiari gehienek ondoko Burkina Fasorekin batera bisitatzen dute Mali.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Las ruinas de las misiones jesuíticas , la presa hidroeléctrica de Itaipú , los comercios de Ciudad del Este y Foz de Iguazú son otras excursiones complementarias en los países vecinos , Brasil y Paraguay,. Jesuiten misioen aurriak, Itaipuko urtegi hidroelektrikoa, Ciudad del Esteko eta Foz de Iguazuko merkataritzaguneak ondoko Argentina eta Paraguai herrialdeetarako txango osagarriak dira.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El popular barrio de Caminito con sus características casas coloreadas, la Plaza de Mayo con la Catedral y edificios gubernamentales, la Avenida Nueve de Julio con el Obelisco, los comercios de San Telmo ; y Puerto Madero y Recoleta con una cuidada gastronomía son los grandes hitos del forastero que llega a la capital bonaerense. Hauek dira Buenos Airesera iristen diren kanpotarrentzat toki garrantzitsuenak: Caminito auzo ezagunak etxe koloreztatu bereziak ditu; Plaza de Mayon, katedrala eta gobernu-eraikinak daude; Nueve de Julio hiribidean, Obeliskoa; San Telmoko saltokiak; eta gastronomia fina eskaintzen duten Puerto Madero eta Recoleta.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Las tradiciones de la civilización guaraní; Itaipú, una de las mayores presas hidroeléctricas del mundo; el comercio del enclave fronterizo con Brasil de Ciudad del Este; y especialmente la proximidad a las Cataratas de Iguazú , ya entre Brasil y Argentina ,son las piezas clave que refuerzan la mayor proyección turística de esta zona. Honako hauek dira inguru horren garrantzi turistikoa indartzen duten beste elementu batzuk: Guarani zibilizazioaren tradizioak; munduko handienetakoa den Itaipuko urtegi hidroelektrikoa; Ciudad del Este-k mugako hiri izateagatik Brasilekin duen merkataritza-harremana; eta, batez ere, Iguazuko ur-jauziak hurbil egotea.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Prestigiosos restaurantes, grandes espectáculos, comercios... Jatetxe ospetsuak, ikuskizun handiak, saltokiak...

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El potente desarrollo industrial durante el siglo XX ,de la ribera sur de los grandes lagos americanos ha desembocado en el crecimiento de sus ciudades con una oferta turística centrada en sus museos, comercios, rascacielos, centros de atracciones y más recientemente en sus propias industrias que han sido pioneras en el llamado “turismo industrial” , donde viejos talleres y naves han sido acondicionados para acercar al público la evolución tecnológica que ha servido de sustento económico a las grandes urbes. XX. mendean, Ameriketako Aintzira Handien hegoaldeko ertzak garapen industrial handia izan du, eta hiriak asko hazi dira; horren ondorioz, hauetan oinarritutako turismo-eskaintza egiten dute: museoak, merkataritza-guneak, etxe orratzak eta jolas-parkeak. Horrez gain, berriki,industria-turismoadelakoan aitzindari izan dira hango industriak: hiri handien euskarri ekonomiko izan den garapen ekonomikoa jendeari erakusteko egokitu dira antzinako tailerrak eta industria-nabeak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Ocasionalmente se han desarrollado campañas comerciales para captar a los pasajeros en tránsito, regalando una noche de hotel, como forma de incentivar el gasto en el comercio local, o para recuperar el flujo de pasajeros perdidos como consecuencia del brote epidémico del SARS (Síndrome Respiratorio Agudo Grave) en 2003. Noizean behin, merkataritza-kanpainak egin dira unean uneko geldialdi modura herrialdetik igarotzen diren bidaiariek egonaldia luza dezaten, hala, bidaiari horiei hotel-gaua oparitu izan diete, Singapurren egiten duten merkataritza-gastua suspertzeko edota 2003an ASAL (arnas sindrome akutu larria) epidemia-agerraldiaren eraginez galdutako bidaiarien joan-etorria berreskuratzeko.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El país de los Pirineos, tras siglos de aislamiento, ha basado su crecimiento turístico en la consideración de paraíso fiscal, lo que ha determinado el asentamiento en el territorio de sociedades financieras y grandes compañías, esta actividad se ha complementado con un continuo flujo de excursionistas transfronterizos durante los fines de semana y puentes motivados por los atractivos precios de sus productos de relojería, joyas, tecnología , perfumes...en los comercios de Sant Juliá y Andorra la Vella. Pirinioetako herrialdeak, mende luzez bakartuta egon ondoren, paradisu fiskal izatean oinarritu du bere hazkunde turistikoa. Horregatik, lurraldean finantza-sozietate eta konpainia handiak kokatu dira. Jarduera horren osagarri, asteburuetan eta zubietan mugakide askoren joan-etorriak jasotzen ditu Sant Juliá eta Andorra la Vellako erloju-, bitxi-, teknologia-, lurrin-dendetako eta abarretako prezio merkeek erakarrita.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

En la parte alta de la capital, el Castillo de Praga encierra un conjunto de palacios y templos como la Catedral de San Vito, el antiguo palacio real , el palacio de verano , y la calle dorada con pequeños comercios del XVI en el interior amurallado. Hiriburuaren goiko aldean dagoen Pragako Gazteluaren barruan hainbat jauregi eta tenplu daude, hala nola San Vito katedrala, antzinako Errege Jauregia, Udako Jauregia eta XVI. mendeko saltoki txikiak dituen kale urreztatua, harresitutako barrualdean.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

La calle Celetna con comercios tradicionales y edificaciones barrocas acoge destacados edificios públicos como la universidad. Saltoki tradizionalak eta eraikin barrokoak dituen Celetna kalean hainbat eraikin publiko daude, hala nola unibertsitatea.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (4)
El carpintero puede proveerse directamente de los troncos o de las escuadrías que se expenden en los comercios. Arotzak zuzenean horni daitezke enborrez edo dendetan saltzen dituzten eskuairaldeez.

Materiala: Egurraren teknologia

El calefactor podrá montarse según el tipo adquirido en el comercio. Berogailua, berriz, erosten dugun berogailu motaren arabera muntatu behar dugu.

Materiala: Egurraren teknologia

Las maderas se venden en el comercio a peso, por metros cúbicos, por metros cuadrados, por metros lineales, por unidades, etc. Pisura, metro kubotan, metro koadrotan, metro linealetan, unitatetan… saltzen dute egurra merkatuan:

Materiala: Egurraren teknologia

Generalmente las tablas no se preparan, pues en el comercio la tabla para entarimar se vende por metro cuadrado. Oro har, oholak ez ditugu prestatzen; izan ere, oholtzak ezartzeko oholak metro koadrotan saltzen dituzte dendetan.

Materiala: Egurraren teknologia

Gizarte eta kultura zerbitzuak (4)
Reclamo de campañas de concienciación y movilización social –por ejemplo, el Día del Comercio Justo, organizado por la ONG Intermón Oxfam–. Kontzientziazio eta mobilizazio sozialeko kanpainak; esate baterako, Intermón Oxfam GKEak antolatutako Bidezko Merkataritzaren Eguna.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

En el primero se incluyen los resultados que afectan a diferentes ámbitos: empleo y empresas, financiación pública y privada, propiedad intelectual, comercio exterior, turismo, enseñanza y hábitos culturales. Lehenean, hainbat eremutako emaitzak sartzen dira: enplegua eta enpresak, finantziazio publikoa eta pribatua, jabetza intelektuala, kanpo-merkataritza, turismoa, irakaskuntza eta kultura-ohiturak.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Serán objeto e instrumento de programas de desarrollo local, por ejemplo, a través de escuelas taller, emprendimiento empresarial en comercio y turismo cultural, etc. Toki-garapeneko programen xede eta tresna izango dira, esaterako, lantegi-eskolen bidez, kultura-merkataritza eta -turismo arloko enpresa ekintzailetzaren bidez, etab.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Estos carteles se colgarán en la entrada de los centros educativos y también distribuidos en varias dependencias, en los centros de salud, en la biblioteca del barrio, en los comercios donde habitualmente concurren las alumnas y los alumnos: copisterías, librerías, cibercafé, quioscos, etc. Kartel horiek ikastetxeen sarreran jarriko dira, baita zenbait zenbait gelatan, osasun-zentroetan, auzoko liburutegian, eta ikasleak joan ohi diren dendetan ere: kopia-dendak, liburu-dendak, ziberkafeak, kioskoak, eta abar.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Nekazaritza (2)
En general son productores polivalentes, no especializados, que venden directamente o a través de pequeños comercios. Oro har, ekoizle polibalenteak dira, ez daude espezializaturik eta zuzenean nahiz denda txikien bidez saltzen dute.

Materiala: Nekazaritza

El cultivo de la patata en la provincia de Álava esta en decadencia, habiéndose reducido la superficie cultivada a menos de la mitad de lo que se cultivaba hace 10 años (de 3800 hectáreas en 1995 se ha pasado a 1600 en 2008). Las razones del descenso en el número de hectáreas son variadas, pero la principal esta en la competencia de países que controlan el comercio del tubérculo a nivel europeo y que además tienen menores costes de producción. Araban, patataren laborantza gainbehera dator. Izan ere, duela 10 urte lantzen zen azaleraren erdia baino gutxiago lantzen da gaur egun (1995ean 3800 hektarea lantzetik 1600era pasatu gara 2008an). Hektarea kopuruaren jaitsieraren arrazoiak askotarikoak dira, baina arrazoi nagusia zera da: Europan tuberkuluaren merkataritza kontrolatzen duten herrialdeek egiten duten lehia, non produkzio kostuak txikiagoak diren.

Materiala: Nekazaritza

Komunikatzeko trebetasunak (1)
KNOW-HOW,«saber cómo hacer o saber hacer» es una expresión anglosajonautilizada en el comercio internacional y referida al conocimiento de la estratégica de la empresa, basada en la propiaexperiencia de la persona y no en conocimientos académicos. KNOW-HOW, «nola egin jakitea edo egiten jakitea», adierazpide anglosaxoi bat da, nazioarteko merkataritzan erabiltzen dena eta enpresaren jakintza estrategikoarekin lotua. Pertsonaren esperientzia du oinarri, eta ez jakintza akademikoak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (21)
Incluye las actividades y tareas destinadas a la producción de bienes y servicios para la venta y el consumo (p. ej., el comercio, el trabajo por cuenta ajena, el trabajo agrícola a pequeña y gran escala, etc.). Barne hartzen ditu Salmentarako eta kontsumorako ondasun eta zerbitzuak ekoizteko jarduerak eta zereginak biltzen ditu (adibidez, merkataritza, besteren konturako lana, nekazaritzako lan txikiak eta handiak).

Materiala: Sistemen integrazioa

En el año 2017, del total de mujeres ocupadas, el porcentaje más alto de participación (17,4 %) por rama de actividad económica corresponde a la actividad G (comercio al por mayor y al por menor, reparación de vehículos de motor y motocicletas). 2017an, emakume landun guztietatik, parte-hartze handieneko ehunekoa (% 17,4), jarduera ekonomikoko adarra kontuan hartuta, G jarduerari dagokio (handizkako eta txikizkako merkataritza, ibilgailu motordunen eta motozikleten konponketa).

Materiala: Sistemen integrazioa

Escaneando el código QR adjunto puedes encontrar los listados de empresas de las Cámaras de Comercio. QR kode hau eskaneatuta, Merkataritza ganberetako enpresen zerrendak aurkituko dituzu.

Materiala: Sistemen integrazioa

En la Cámara de Comercio donde trabajas, recibes una consulta de asesoramiento. Lan egiten duzun Merkataritza Ganberan aholkularitzako kontsulta bat jaso duzu.

Materiala: Sistemen integrazioa

Consultar tablones de anuncios: en los servicios de empleo público, puntos de información juvenil, agencias de desarrollo local, asociaciones (de orientación laboral, juveniles, de mujeres, de inmigrantes, de personas con discapacidad), organizaciones profesionales, sindicatos, centros especiales de empleo, centros o servicios de orientación laboral, agencias de colocación, cámaras de comercio, empresas de trabajo temporal. Iragarki-oholak kontsultatu: enplegu publikoko zerbitzuetan, gazteentzako informazio-zerbitzuetan, tokiko garapen-agentzietan, elkarteetan (lan-orientaziokoak, gazte-elkarteak, emakume-elkarteak, etorkinenak, desgaitasuna duen pertsonenak, etab.), lanbide-erakundeak, sindikatuak, enplegu-zentro bereziak, lan-orientazioko zentro edo zerbitzuak, enplegu-agentziak, merkataritza-ganberak, aldi baterako laneko enpresak.

Materiala: Sistemen integrazioa

• Cámara de Comercio de España. • Espainiako Merkataritza Ganbera.

Materiala: Sistemen integrazioa

En la Cámara de Comercio de España, a cuya web se puede acceder mediante el QR adjunto, están recogidas las ayudas y subvenciones más destacadas relacionadas con el ámbito empresarial. Espainiako Merkataritza Ganberan (QR kode honen bidez hel zaitezkete webgunera), enpresa-arloarekin lotutako laguntza eta dirulaguntza garrantzitsuenak daude jasota.

Materiala: Sistemen integrazioa

En la Cámara de Comercio donde trabajas, una usuaria te comenta que ha accedido a la página web del Programa de Apoyo Empresarial a las Mujeres (PAEM) (https://empresarias.camara.es/asesoramiento/) y quiere hacer una consulta, pero no puede. Lan egiten duzun Merkataritza Ganberan, erabiltzaile batek esan dizu Emakumeei Enpresa-laguntza emateko Programaren (PAEM) web-orrira (https://empresarias.camara.es/asesoramiento/) sartu dela , eta kontsulta bat egiten saiatu dela, baina ez duela lortu.

Materiala: Sistemen integrazioa

Su objetivo es impulsar el emprendimiento femenino y apoyar a las mujeres emprendedoras, empresarias y autónomas a través del Instituto de la Mujer y para la Igualdad de Oportunidades en colaboración con la Cámara de Comercio de España y con la cofinanciación del Fondo Social Europeo. Programaren helburua da emakumeen ekintzailetza sustatzea eta emakume ekintzaile, enpresari eta autonomoei laguntzea, Emakumearen eta Aukera Berdintasunerako Institutuaren bidez, Espainiako Merkataritza Ganberarekin lankidetzan eta Europako Gizarte Funtsarekin batera finantzatuta.

Materiala: Sistemen integrazioa

En las Cámaras de Comercio se ubican los puntos de apoyo técnico especializados, que ofrecen una atención directa y personalizada facilitando información sobre oportunidades de autoempleo, legislación, trámites y direcciones de interés, así como asesoramiento especializado en gestión empresarial, planes de viabilidad, análisis del comercio interior y exterior y nuevas tecnologías. Merkataritza-ganberetan laguntza teknikoko gune espezializatuak daude, non zuzeneko laguntza pertsonalizatua ematen duten, autoenpleguari, legeriari, izapideei eta intereseko helbideei buruzko informazioa emanez, bai eta zenbait arlotako aholkularitza espezializatua eskainiz ere: enpresa-kudeaketan, bideragarritasun-planetan, barne- eta kanpo-merkataritzako azterketan eta teknologia berrietan.

Materiala: Sistemen integrazioa

Instalatze eta mantentze lanak (3)
Para instalaciones de poca entidad y altura, como casas unifamiliares, pequeños comercios e inmuebles similares, podrán utilizarse también equipos compactos formados por una sola bomba, a la que se incorpora un dispositivo regulador, denominado popularmente «presscontrol». Altuera edo neurri txikiko instalazioetan, hala nola familia bakarreko etxeetan, denda txikietan eta horien antzeko eraikinetan, ponpa bakarraz osatutako ekipo bakuna erabil daitezke. Ekipo horiek erregulagailu bat barne hartzen dute, presscontrol deritzona.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

La industria europea dedicada a la fabricación de elementos y componentes para el funcionamiento de las instalaciones que integran el equipamiento de un edificio, al igual que los usuarios de las mismos, se enfrentan hoy a mercados abiertos y al libre comercio de mercancías y servicios por Europa. Gaur egun, Europan, eraikinetako ekipamenduaren parte diren instalazioetarako osagaien eta gailuen fabrikatzaileek eta instalazio horien erabiltzaileek merkantzien zein zerbitzuen merkatu ireki bat dute aurrean.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

En una instalación interior no es muy frecuente que las tuberías discurran vistas y sobre todo a nivel doméstico por consideraciones estéticas, sí es frecuente sin embargo su recorrido visto en talleres, comercios, naves industriales y hasta en edificios de oficinas, así como ocasionalmente en edificios hospitalarios y en aquellos donde se procure más la funcionalidad y accesibilidad que la estética. Ageriko hoditeriak ez dira osoa ohikoak etxebizitzetako barruko instalazioetan arrazoi estetikoa direla eta, alabaina, sarritan ikus daitezke halakoak lantegietan, dendetan, industria-nabeetan eta, batzuetan, bulego-eraikinetan. Ospitaletan ere ikus daitezke ageriko hoditeriak; bai eta beste zenbait eraikinetan ere, instalazioen funtzionaltasunak eta iristerraztasunak garrantzi handiagoa duenean estetikak baino.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx