Emaitzak: 241

ES EU
Administrazioa eta kudeaketa (1)
Ejemplos de propiedad industrial: marcas o signos distintivos de producción y de comercio, películas de cine, patentes de invención, nombres comerciales y rótulos de los establecimientos, dibujos industriales y dibujos artísticos. Jabetza industrialaren adibide batzuk: ekoizpeneko eta merkataritzako marka edo ikur bereizgarriak, zinemako filmak, asmaketa-patenteak, merkataritza-izenak eta establezimenduetako errotuluak, marrazki industrialak eta artistikoak.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Elektrizitatea eta elektronika (3)
Cualquiera que sea su capacidad de ocupación, como por ejemplo, cines, teatros, auditorios, estadios, pabellones deportivos, plazas de toros, hipódromos, parques de atracciones y ferias fijas, salas de fiesta, discotecas, salas de juegos de azar. Lokalen edukiera zeinahi dela ere: zinemak, antzokiak, auditoriumak, estadioak, kirol-pabiloiak, zezen-plazak, hipodromoak, jolas-parke eta barraka finkoak, dantzalekuak, diskotekak, zorizko jokoen aretoak eta abar.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Locales abiertos al publico: teatros, cines, grandes almacenes,... Jendarteari irekitako lokalak: antzokiak, zinemak, erostetxe handiak eta abar.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Sonlasinstalacionesenelinterior deedificios destinados a usos diversos (oficinas, comercios, cines, etc.). Zenbait erabileratarako eraikinen barruan (bulegoak, dendak, zinemak, etab.) egiten diren instalazioak.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Irudi pertsonala (10)
La técnica del maquillaje profesional para cine, televisión y teatro.1996. La técnica del maquillaje profesional para cine, televisión y teatro.1996.

Materiala: Elektroestetika

La cámara de cine y el equipo de iluminación. La cámara de cine y el equipo de iluminación.

Materiala: Elektroestetika

Gracias al cine y la fotografía, contamos con una importante fuente de imágenes de gran interés y que constituyen un buen nivel de partida del que yo hago muy a menudo uso en mis clases. Zinemari eta argazkilaritzari esker, hamaika irudi interesgarri dauzkagu; abiapuntu bikaina direnez, nik askotan erabiltzen ditut nire eskoletan.

Materiala: Elektroestetika

Los trabajos que se agrupan bajo la denominación general de maquillaje artístico son todos aquellos que pueden ser lucidos en festivales, pasarelas, carnavales e incluso para cine, televisión o teatro. Makillaje artistikoan sartzen dira jaialdietarako, ibiltokietarako eta inauterietarako makillajeak, baita zinema, telebista eta antzerkia egiteko erabiltzen direnak ere.

Materiala: Elektroestetika

c) El maquillaje de fondo es un producto muy cubriente que solo se utiliza en medios tales como el cine, el teatro o la televisión. c) Makillaje-oinarria asko estaltzen duen produktua da, eta zineman, antzerkian, telebistan edo antzeko lekuetan soilik erabiltzen da.

Materiala: Elektroestetika

El origen de la preferencia por este tipo de óvalo está en el siglo pasado e íntimamente relacionado con el cine. Aurreko mendean hasi ziren aurpegi obalatua lehenesten, eta aukeraketa horrek zerikusi handia du zinemarekin.

Materiala: Elektroestetika

El cine ha sido desde su aparición el medio que fundamentalmente ha marcado los gustos del público en lo referente a ideas estéticas del rostro. Zinema izan da, agertu zenetik, publikoaren gustua zehaztu duen komunikabide funtsezkoena, aurpegiaren ideia estetikoari dagokionez.

Materiala: Elektroestetika

pasarela, fotografía, cine, televisión, teatro, la caracterización y los efectos especiales. ibiltokikoa, argazkietakoa, zinemakoa, telebistakoa, antzerkikoa, karakterizazioa eta efektu bereziena.

Materiala: Elektroestetika

la edad, el vestuario, las luces, la armonía de color, la moda, las correcciones, o las exigencias de un papel concreto de TV, cine o teatro. adina, arropa, argiak, koloreen armonia, moda, zuzenketak edo telebistako, zinemako edo antzerkiko paper zehatz baten eskakizunak.

Materiala: Elektroestetika

a) En el cine y en los gabinetes psicológicos por su efecto relajante. a) Zineman eta psikologoen bulegoetan, lasaitu egiten baitu.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (143)
Empresa Audiovisual I (Cine). Ikus-entzunezko enpresa I (Zinema).

Materiala: Irudia

Orígenes del cine. Zinemaren jatorria.

Materiala: Irudia

Si usamos un viejo proyector infantil de cine a manivela, nos damos cuenta de que solo a partir de cierta velocidad de paso de la manivela captamos la ilusión de la imagen en movimiento. Haurrentzako zinema-proiektore biraderadun bat erabiltzen badugu, konturatu egingo gara pasatze-abiadura jakin batetik aurrera soilik izango dugula mugimenduan den irudiaren irudipena.

Materiala: Irudia

La invención del cine sació una antigua aspiración humana: Representar y conservar el movimiento de la realidad. Gizakiak antzinatik izan zuen xedea bete zuen zinemaren asmakuntzak: errealitatearen mugimendua irudikatzea eta atxikitzea.

Materiala: Irudia

Sin embargo, los grandes creadores del cine mudo reaccionan en contra del sonido y otros solo lo admiten si refuerza la potencia expresiva de las imágenes. Hala ere, zinema mutuaren sortzaile handiek soinuaren kontra erreakzionatu zuten, eta beste batzuek irudien adierazgarritasuna areagotzen duenean besterik ez zuten soinua onartzen.

Materiala: Irudia

Para definir la naturaleza del fenómeno cinematográfico podemos reparar en dos definiciones, que inciden en la doble faceta del cine: La facetatécnicay la facetasocial. Zinematografiaren izaera definitzeko, bi definizio hartuko ditugu oinarri, zinemaren alde bikoitzari eragiten dioten bi definizio hain zuzen:alde teknikoaetasoziala.

Materiala: Irudia

En el cine primitivo se suponía que el primer plano representaba objetos vistos con una lupa o a través de un telescopio, pero poco a poco, los cineastas de los años veinte fueron organizando el valor expresivo del primer plano dentro de la gramática audiovisual. Hasierako zineman, lehen planoak lupa edo teleskopio batekin ikusitako objektuak irudikatzen zituela suposatzen zen, baina pixkanaka lehen planoaren adierazpen-balioa ikus-entzunezko gramatikaren baitan antolatzen hasi ziren hogeiko hamarkadako zinemagileak.

Materiala: Irudia

Periodo de asentamiento, durante los años 20, pero con una expansión menor que el cine de imagen real. Finkatze-aldia, 20ko hamarkadan, baina irudi errealeko zinemak baino hedapen txikiagoa izan zuena.

Materiala: Irudia

El principio del cine de animación es lograr que algo estático tome vida durante la proyección. Estatikoa dena proiekzioan bizidun bihurtzea lortzea da animazio-zinemaren printzipioa.

Materiala: Irudia

El cine de animación no se basa en la imagen de la realidad. Animazio-zinemaren oinarria ez da errealitatearen irudia.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (14)
La extraordinaria belleza natural del entorno , esta afectada por un uso intensivo del territorio , donde la superación de la capacidad de carga, y la construcción de tiendas de recuerdos, restaurantes, hoteles, pasarelas elevadas, viales y hasta un cine amenazan con convertir un parque nacional en un parque temático. Inguruaren edertasun natural paregabeari gogor eragiten dio lurraldearen erabilera intentsiboak; izan ere, karga-ahalmena gainditu da, eta han eraikitako oroigarri-denden, jatetxeen, hotelen, pasabide garaien eta bideen, edota zinema baten ondorioz, parke nazionala parke tematiko bihurtzeko arriskua dago.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

A sotavento de esta cordillera , ya en otros estados, profundos cañones y desiertos reflejan la estampa turística más característica del lejano oeste americano, dada a conocer por la industria del cine que ahora abre sus instalaciones al turismo ,bajo la figura de parques temáticos . Mendikate horren haizebean, beste estatu batzuetako lurraldeetan, arroila sakonek eta basamortuek Amerikako mendebalde urruneko irudi ezagunena osatzen dute; garai batean zinema-industriak ezagutzera eman zuen irudi horrek, gaur egun, turismoari irekitzen dizkio ateak parke tematiko gisa.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

En una faceta mas lúdica que cultural hay que considerar la presencia del zoo y el parque de fauna de Madrid, así como del nuevo parque temáticoWarner que complementa las actividades del parque de atracciones de la Casa de Campo o del planetario y cine IMAX del parque Enrique Tierno Galván. Kultura-alderdia baino gehiago alderdi ludikoa kontuan hartuta, aipagarriak dira zooa eta fauna-parkea, Warner parke tematiko berria, Casa de Campoko jolas-parkea, planetarioa eta Enrique Tierno Galván parkeko IMAX zinema.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

También aquí se presentó la primera obra cinematográfica, por parte de los hermanos Lumiere, y a consecuencia de éllo el Boulevard Des Capucines alberga las mejores salas de cine de París. Orobat, hemen aurkeztu zuten Lumiere anaiek lehen obra zinematografikoa, eta, gaur egun ere Boulevard Des Capucinesen Parisko zine-areto onenak daude.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Considerada la zona burguesa de la capital, es aquí donde se encuentran los establecimientos más famosos y elegantes: joyerías, boutiques, teatros, cines... Hiriaren gune burgestzat hartzen da; hala, han daude denda ospetsu eta dotoreenak: bitxi-dendak, boutiqueak, antzokiak, zine-aretoak...

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Cannes es mundialmente conocido por su famoso Festival de Cine que se celebra anualmente en mayo. Hiri hau, besteak beste, urtero maiatzean ospatzen den Zinema Jaialdiarengatik da mundu osoan ezagun.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Más al este y ya en otros estados, profundos cañones y desiertos, como el Gran Cañón del Colorado o el Desierto de Nevada, reflejan la estampa turística más característica del lejano oeste americano, dado a conocer por la industria del cine que ahora abre sus instalaciones al turismo, bajo la figura de parques temáticos. Ekialderago, beste estatu batzuetan, arroila sakonek eta basamortuek (Coloradoren Arroila Handia edo Nevadako basamortua), Amerikako mendebalde urruneko ikuspegi turistikoa islatzen dute. Irudi hori zinemak ezagutarazi zuen, eta, gaur egun, parke tematikoen bidez eskaintzen zaio turistei.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

piscinas exteriores e interiores, bares, discotecas, guardería, capilla, casino, cines, bibliotecas, salas de juego, jacuzzi, gimnasio, instalaciones deportivas… kanpoko eta barruko igerilekuak, tabernak, dantzalekuak, haurtzaindegiak, kapera, kasinoa, zinemak, liburutegiak, joko-gelak, jacuzzia, gimnasioa, kirol-instalazioak…

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Debido a la extraordinaria belleza natural del entorno se ve afectada por un uso intensivo del territorio, donde la superación de la capacidad de carga y la construcción de tiendas de recuerdos, restaurantes, hoteles, pasarelas elevadas, viales y hasta un cine amenazan con convertir un parque nacional en un parque temático. Inguruaren aparteko edertasun naturalaren ondorioz, lurraldeak oso erabilpen handia dauka, eta euste-gaitasuna gainditu izanak eta oroigarri-dendak, jatetxeak, hotelak, ibilbide altxatuak, bideak eta zinema bat ere eraiki izanak parke nazionala parke tematiko bihurtu dute ia.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Es una zona muy activa ya que en él se encuentran los ministerios, el parlamento, cines, comercios, hoteles y principales centros de reunión de los habitantes de la ciudad. Oso alde aktiboa da, han baitaude ministerioak, parlamentua, zinemak, dendak, hotelak eta hiriko biztanleak elkartzeko toki nagusiak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Gizarte eta kultura zerbitzuak (26)
Algunas claves instrumentales de los talleres son, entre otras: artesanía, artes plásticas, fotografía, cine, literatura, artes escénicas, música, etc. Tailerretan lantzen diren arloetako batzuk hauek dira: artisautza, arte plastikoak, argazkigintza, zinema, literatura, arte eszenikoak, musika, etab.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Fotografía, cine Argazkigintza, zinemagintza...

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

En el ámbito de la animación cultural, el objetivo de los concursos es premiar obras que tengan como objeto o lenguaje alguno de los sectores culturales –literatura, cine, fotografía, artesanía, música, etc.–. Kultura-animazioaren esparruan, lehiaketen helburua da xede edo lengoaiatzat kultura-sektoreetako bat duten lanak saritzea (literatura, zinema, argazkigintza, artisautza, musika, etab.).

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

El carácter más o menos restrictivo del eje temático que desarrollen, desde uno muy específico en los contenidos de sus programas –por ejemplo, la Semana Internacional de Cine de Valladolid–, hasta uno abierto y flexible en cuanto a la variedad de propuestas programadas, por mucho que estén centradas en un mismo eje temático. Garatzen duten gaiaren izaera murriztailea izaten da, hein handiagoan edo txikiagoan; programen edukiaren gaia oso zehatza izan daiteke —adibidez, Valladolideko Zinemaren Nazioarteko Astea—, edo programatutako proposamenei dagokienez irekiagoa eta malguagoa, gai bera ardatz izan arren.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Fue definida en gran parte por el proceso de democratización de la cultura por entenderse como una proyección social de las formas culturales elaboradas por distintos sectores –teatro, cine, literatura, pintura, etc.– y valoradas como formas de prestigio sociocultural que se difunden a nivel masivo para facilitar su acceso y consumo masivos. Neurri handi batean, kultura demokratizatzeko prozesuak definitu zuen. Izan ere, hainbat sektorek —antzerkia, zinema, literatura, pintura, etab.— egindako kultura-formen proiekzio sozialtzat hartu zen, eta haiek prestigio soziokulturaleko formatzat baloratu ziren; maila masiboan hedatzen dira, publikoari eskura jartzen eta masiboki kontsumitzen laguntzeko.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

También es necesario que en nuestras intervenciones contemplemos las líneas de actuación señaladas por la Estrategia para el Acceso a la Cultura de Personas con Discapacidad, aprobada en julio de 2011(11), mediante líneas de actuación tales como la auditoría de los espacios y servicios culturales bajo criterios de accesibilidad, la promoción del cine subtitulado y del teatro accesible, la oferta en los museos estatales de guías multimedia, la adopción de programas de lectura adaptada para personas con discapacidad intelectual, incentivos económicos o la creación de un órgano de seguimiento de todas estas iniciativas, el Foro de la Cultura Inclusiva. Horrez gain, gure esku-hartzeetan kontuan hartu beharreko beste alderdi bat Desgaitasuna duten Pertsonak Kulturara Iristeko Estrategiak —2011ko uztailean onetsiak (11)— finkatzen dituen jarduera-ildoak dira. Jarduera-ildo horietako batzuk dira, besteak beste, kultura-espazioak eta -zerbitzuak ikuskatzea irisgarritasun-irizpideak betetzen dituztela ziurtatzeko, azpitituludun zinema eta irisgarritasuna zaintzen duen antzerkia bultzatzea, estatuko museoetan multimedia-gidak eskaintzea, adimen-urritasuna duten pertsonentzat moldatutako irakurketa-programak sortzea, pizgarri ekonomikoak ezartzea, eta ekimen horien guztien jarraipena egiteko organo bat sortzea, hain zuzen ere, Kultura Barneratzailearen Foroa.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Al mismo tiempo, esa diversidad cultural se verá fortalecida por el trabajo de intervención en los diferentes sectores de expresión cultural, como por ejemplo el teatro, el cine o la artesanía. Aldi berean, kulturaren sektoreen egiten den lanak ere —adibidez, antzerkia, zinema edo artisaugintza— kultura-aniztasun hori sendotzen lagunduko du.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

En el segundo se ofrece una información más específica, referida a algunos de los siguientes aspectos: patrimonio, museos, archivos, bibliotecas, libro, artes escénicas, música, cine y vídeo. Bigarrenak, berriz, alderdioi buruzko informazio espezifikoagoa jasotzen du: ondarea, museoak, artxibategiak, liburutegiak, liburua, arte eszenikoak, musika, zinema eta bideoa.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Para ello, se organizan según los distintos sectores –archivos, bibliotecas, libro, museos, artes escénicas y música, cine y audiovisuales, patrimonio histórico– y materias de su competencia –cooperación cultural, promoción del arte, propiedad intelectual, publicaciones, información y documentación, fundaciones, estadística y administración electrónica y sociedad de la información–. Hori lortzeko, sektoreka antolatzen dira —artxiboa, liburutegiak, liburua, museoak, arte eszenikoak eta musika, zinema eta ikus-entzunezkoak, ondare artistikoa—,eta bakoitzaren eskumeneko gaien arabera —kooperazio kulturala, artearen sustapena, jabetza intelektuala, argitalpenak, informazioa eta dokumentazioa, fundazioak, estatistika eta administrazio elektronikoa, eta informazioaren gizartea—.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Ciclos o festivales de música, teatro, cine, etc. Musika, antzerki, zinema eta abarren zikloak edo jaialdiak

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Animazio turistikoa (1)
Nunca se falla con una película clásica, pero dependiendo del público se proyectará cine familiar, de aventuras, comedias románticas o dibujos animados o por ordenador. Film klasikoekin beti asmatzen da, baina, publikoaren arabera, emango dira familientzako filmak, abenturazkoak, komedia erromantikoak, marrazki bizidunak edo ordenagailu bidezkoak.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (8)
Oye, ayer me fui al cine solo, porque al parecer tú estabas muy ocupado, ¿me explico? Aizu, atzo bakarrik joan nintzen zinemara, itxuraz oso lanpetuta baitzeunden, ulertzen?

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El cine posee una carga de actualidad y sociabilidad que lo convierten en código de comunicación imprescindible en nuestra sociedad. Zinemak gaurkotasun- eta jendetasun-karga handia du; horrek ezinbesteko kode bilakatzen du gure gizartean.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Los profesionales del cine son conscientes de que la imagen de una persona cuenta una historia en sí misma, tal como sucede en la vida real. Zinemako profesionalek badakite pertsona baten irudiak berak kontakizun bat transmititzen duela berez, bizitza errealean gertatzen den bezalaxe.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El cine es un lenguaje, ya que permite a quien lo realiza la posibilidad de comunicar lo que piensa. Zinema hizkuntza bat da, egileak aukera baitu pentsatzen duena komunikatzeko.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La imagen es el elemento sin el cual no hay cine. Irudia funtsezko elementua da: irudirik gabe, ez dago zinemarik.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Los medios técnicos que han contribuido a que el cine sea un lenguaje son: Hainbat bitarteko teknikok lagundu dute zinema hizkuntza bilakatzen:

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Por este motivo, tanto las productoras de cine como las cadenas de televisión disponen de estilistas que asesoran a los profesionales de estos ámbitos en la indumentaria que deben llevar, y contribuyen a crear la imagen de ellos que se quiere conseguir en pantalla. Hori dela eta, zinema-ekoizleek eta telebista-kateek estilistak izaten dituzte, esparru horretako profesionalei aholkularitza eskaintzeko: zer jantzi eraman behar dituzten eta zerk laguntzen duen pantailan transmititu nahi duten irudia lortzen.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

De la televisión o el cine se puede aprovechar la capacidad expresiva y de comunicación que ofrece este soporte audiovisual. Telebistaren eta zinemaren kasuan, berriz, ikus-entzunezko euskarri horrek eskaintzen duen adierazpen- eta komunikazio-gaitasuna aprobetxa litezke.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Instalatze eta mantentze lanak (3)
Aire de calidad media indicado para edificios comerciales, cines, teatros, salas de actos, habitaciones de hoteles, restaurantes, cafeterías, bares, salas de fiestas, locales deportivos (excepto piscinas) y salas de ordenadores. Kalitate ertaineko airea, merkataritza-eraikinetarako, zinemetarako, antzokietarako, ekitaldi-aretoetarako, hoteletako geletarako, jatetxeetarako, kafetegietarako, tabernetarako, dantzalekuetarako, kirol-lokaletarako (igerilekuak izan ezik) eta ordenagailu-geletarako.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

En cines, teatros, auditorios y discotecas, si la superficie construida está entre 500 y 10 000 m2. Zinemetan, antzokietan, entzunaretoetan eta diskoteketan, baldin eta azalera eraikia 500-10 000 m2bitarte bada.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Salas de cine y de teatro, auditorios Zinema-aretoak eta antzokiak, auditoriumak

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Zehar-lerroa (3)
Si dispones de dinero suficiente los cines son una alternativa. Nahikoa diru baduzu, zinema-aretoak aukera bat izan daitezke.

Materiala: Sistemen integrazioa

La publicidad digital es un medio (la web,las redes… son soportes), la publicidad impresa es un medio (la prensa, las revistas, los folletos son soportes), existen medios audiovisuales (la televisión, la radio, el cine, Youtube son sus soportes…). Publizitate digitala bitarteko bat da (webgunea, sare sozialak... euskarriak dira); inprimatutako publizitatea bitarteko bat da (prentsa, aldizkariak, liburuxkak… euskarriak dira); eta badira ikus-entzunezko bitartekoak ere (telebista, irratia, zinema, YouTube… dira euskarriak).

Materiala: Sistemen integrazioa

Las personas más famosas chinas en el mundo del cine, la moda, el arte, etc. tienen su cuenta abierta con millones de seguidores. Zineman, modan, artean eta halako inguruneetan aritzen diren txinatar ospetsuek milioika jarraitzaileko kontuak dauzkate irekita.

Materiala: Sistemen integrazioa