1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakiaren koloreak: hori urre-kolorea, gorri bizia eta liturgiaren morea, beltz soila, zuria eta marroia...", baina baita ere "... ezki-berdea, zuria, zuri hautsia, artile kolorea, karamelu-kolorea, kafesnea, sator-kolorea arrosa biziarekin askotan, berde azidoa edo Sevresko urdina". Are gehiago, Balenciagak oso modu berritzailean nahasten ditu koloreak -mostaza horia eta beltza, limoi horia eta arrosa bizia-, nabarmentasuna emanez multzoari, prentsaren arabera espainiar nabarmentasuna. Tonu eztiak ere badaude jostunaren paletan, hala nola gris ondua edo zilarreztatua, beige gorritua edo gaztaina-kolorea, eta kafe -koloretik txokolate-kolorera igarotzen da, argazkigintzak hain nekez erreproduzitu dezakeen moduan. Jostunak parpaila zeharka erabiltzen du soineko eta berokietan, zerrendatan eta baita motibo moztuekin ere, bai inkrustatuta bai aplikatuta. 1935etik 1949ra, Balenciagak, Belle-Epoque garaian bezala, parpailezko medailoiak eta girlandak jartzen ditu hondo argi batean (23. eta 49. or. il.). Garai horretan bertan, parpaila estuko bolanteak soineko estuen gainean jartzen ditu, horizontalean; efektu hori ehunen fabrikatzaileek ere imitatu zuten.
Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. Balenciaga es un maestro en el arte del color y tiene preferencia por los colores "... de la tauromaquia: el amarillo dorado, el rojo escarlata y el morado de la liturgia, un negro austero, el blanco y el marrón..." pero también "...tonos verde tilo, blanco, blanco roto, crudo, caramelo, café con leche, topo a menudo subido de rosa intenso, verde ácido, o de azul de Sévres". Mejor incluso, Balenciaga los conmina de manera innovadora, como el amarillo mostaza y el negro, el amarillo limón y el rosa intenso, atribuyéndoles una teatralidad, que la prensa califica de española. Los tonos suaves, sin embargo, forman parte de su paleta como el gris ahumado o plateado, el beige rosado o incluso los castaños, variando del café al chocolate y que la fotografía reproduce con dificultad. El modisto utiliza el encaje al bies para sus vestidos y sus abrigos, en bandas o incluso con motivos recortados, ya sean incrustados, o bien aplicados. De 1935 a 1949, Balenciaga, como en la Belle-Epoque, aplica sobre fondo claro medallones y guirnaldas de encaje (il. p. 23 y 49). En la misma época, se disponen pequeños volantes de estrechos encajes horizontalmente sobre vestidos tubo, efecto a su vez imitado por los fabricantes de telas.
Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx
Gizarte eta kultura zerbitzuak (3)
Si los niños trabajan hasta que los caramelos se vean por ambos lados de la pasta y colocamos sus trabajos, utilizándolos como bloques de construcción, al lado de una ventana, obtendremos transparencias y se iluminarán los colores de los caramelos.
Gozokiak pastaren bi aldeetatik ikus daitezen lortzen badute, eta lan horiek, eraikuntza-blokeak balira bezala, leiho baten aurrean jartzen baditugu, gardenkiak lortuko ditugu, eta gozokien koloreak argiztatuegingo dira.
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
«Todas estas bolsas van juntas porque tienen un caramelo».
“Poltsa horiek guztiak elkarrekin doaz gozoki bat dutelako”.
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
Si se ofrece clasificar a unos niños diversas bolsas de caramelos y la diferencia entre ellos es tanto el tipo
Haur batzuei zenbait gozoki-zorro sailkatzeko eskatzen badiegu eta haien arteko desberdintasuna gozoki mota
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
Ostalaritza eta turismoa (1)
El punto final lo otorgan los postres con densas cuajadas, los caramelos con piñones de Tafalla y el aguardiente obtenido por maceración de endrinas llamado pacharán.
Azkenburukoetan aipagarriak dira gatzatu trinkoak, Tafallako pinazidun gozokiak eta patxarana, basaranak beratuz lortzen den pattarra.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
Elektrizitatea eta elektronika (4)
Con este sistema, los niños empiezan reconociendo los símbolos para después asociarlos con los objetos más cotidianos como por ejemplo «caramelo», «agua» o «puzle».
Sistema horrekin, haurrek, hasieran, sinboloak ezagutzen dituzte, gero, sinbolo horiek hainbat objektu arruntekin erlazionatzeko, adibidez «goxokia», «ura» edo «puzzlea».
Materiala: Komunikazio alternatiboa
Lo ideal es iniciarse con objetos cuya obtención suponga un refuerzo positivo, como un caramelo.
Onena sendotze positiboa lotuta eraman dezaketen objektuekin hastea da, adibidez, karamelu batekin.
Materiala: Komunikazio alternatiboa
De esta forma, cada vez que piden algo correctamente obtienen un premio (y pocos niños se resisten a un caramelo...).
Horrela, zerbait behar bezala eskatzen duten bakoitzean, sari bat lortzen dute (eta haur gutxik egingo diote muzin goxoki bati).
Materiala: Komunikazio alternatiboa
Cuando pasea por el parque se la acerca a un kiosco para que vea los caramelos.
Parkean paseatzen dabilela, kiosko batera hurbilarazten zaio gozokiak ikus ditzan.
Materiala: Komunikazio alternatiboa
Fabrikazio mekanikoa (1)
La escoria que generan es menor que la de los electrodos anteriores, de aspecto vidrioso y color oscuro, teniendo cierto parecido a la consistencia de los caramelos.
Sortzen duten zepa txikiagoa da aurreko elektrodoek sortutako baino. Beiratsua da, kolore ilunekoa, eta gozokien itxura du nolabait.
Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea
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