Emaitzak: 111

ES EU
Elektrizitatea eta elektronika (15)
No se puede regular el brillo o el contraste, o las imágenes carecen de transiciones entre claro y oscuro. Ezin da distira edo kontrastea erregulatu, edo irudiek ez dute argia eta ilunaren arteko trantsiziorik.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Interferencia de rayas; al aumentar el brillo se acentúa la interferencia. Marra-interferentzia: distira gehitzean interferentzia ere areagotu egiten da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Interrupciones esporádicas de los colores, fluctuaciones de los mismos, alteraciones en los colores, fluctuaciones esporádicas de brillo o contraste. Koloreak eten egiten dira noizean behin, gorabeherak izaten dituzte, kolore-aldaketak izaten dira, distira edo kontrastean noizean behingo gorabeherak izaten dira.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Un haz de electrones barre cada línea de la pantalla sucesivamente de izquierda a derecha desde la parte superior izquierda, como se muestra en la Figura 6.9. A medida que el haz barre cada línea, el color y brillo de cada uno de los cientos de puntos que componen la pantalla (píxeles) se modifican por la información suministrada por la tarjeta gráfica hasta formar una imagen coherente procedente de dicha tarjeta. Elektroi-sorta batek pantailako lerro bakoitza ekortu egiten du ezkerretik eskuinera, bata bestearen segidan, goiko ezkerreko aldetik hasita. Horixe ikusten da 6.9 irudian. Sortak lerro bakoitza ekortzen duen neurrian, txartel grafikoak emandako informazioagatik kolorez eta distiraz aldatu egiten da pantaila osatzen duten ehunka puntu (pixel) horietako bakoitza, eta txartel horretatik datorren irudi koherente bat osatuko dute.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

También habrá que actuar sobre los controles de brillo, contraste, saturación, anchura y altura de imagen, posición horizontal y vertical y distorsión, con objeto de poder visualizar la imagen de forma cómoda. Irudiaren distira, kontraste, asetze, zabalera eta garaieraren gainean, posizio horizontal eta bertikalaren gainean eta distortsioaren gainean ere jardun behar dugu, irudia modu erosoan ikusi ahal izateko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Las señales de color R, V, A, son amplificadas, controladas en brillo y contraste y aplicadas al tubo de rayos catódicos. R, V eta A kolore-seinaleak anplifikatu egiten dira, seinale horien distira eta kontrastea kontrolatu, eta izpi katodikoen hodiari aplikatzen zaizkie.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El brillo es el balance de tonos claros y oscuros de una imagen. Distira irudi baten tonu argi eta ilunen balantzea da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Como el brillo del fósforo de la pantalla tiene una duración limitada, cada punto debe repasarse varias veces por segundo para obtener una imagen estable. Pantailako fosforoaren distirak iraupen mugatua duenez, puntu bakoitza behin eta berriro pasatzea beharrezkoa da irudi egonkorra lortzeko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

La polaridad indica la relación de brillo entre el contenido de pantalla y su fondo. Polaritateak pantailako edukiaren eta atzealdearen arteko distiraren lotura adierazten du.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Con polaridad positiva, los brillos se aprecian menos al tener mayor iluminación de pantalla y los bordes son más nítidos. Polaritate positiboarekin distirak gutxiago detektatzen dira pantailak argiztapen handiagoa duelako eta ertzak garbiagoak direlako.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (1)
Se echará un cordón de masa empobrecida -con muy poco cemento, para evitar dañar el brillo de la baldosa- alrededor, en el perímetro, del plato para que descanse sobre él, así como varios puntos para que no se quede hueco(Fig. 23). Masa arineko lerroa (zementu gutxikoa, baldosaren distira ez apaltzeko) zabalduko dugu dutxa-ontziaren perimetroaren inguruan, baita barneko zenbait puntutan ere, hutsa ez geratzeko (23. irudia).

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Fabrikazio mekanikoa (2)
El plomo es un metal blanco grisáceo, brillante cuando está recién cortado, aunque pierde este brillo por oxidarse su superficie. Beruna metal zuri grisaxka da; moztu berria dagoenean distiratsua da, baina distira hori galdu egiten du gainazala oxidatzen denean.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Brillo: Distira:

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Irudi pertsonala (52)
Aplicado sobre el cabello, resalta el brillo natural del pelo rubio. Ilean aplikatuta, ile horailaren distira naturala areagotzen du.

Materiala: Elektroestetika

A continuación, en orden de importancia están los labios, para los que el color, el brillo, la forma y el estilo van cambiando según la moda. Begien hurrengo, ezpainak dira garrantzitsuenak. Ezpainetarako kolorea, distira, forma eta estiloa aldatuz joaten dira modaren arabera.

Materiala: Elektroestetika

Será de mucho efecto, la utilización de productos especiales para fantasía que aporten puntos de mucho brillo, como las escarchas y los productos metalizados en polvo o crema. Ikusgarriak izaten dira distira handia ematen duten fantasiazko produktuak: antzigarrak eta hautsezko edo kremazko produktu metalizatuak.

Materiala: Elektroestetika

b) Puede hacerse perfectamente con la utilización de lapiceros de colores neutros en los ojos y en los labios, y con la ayuda de un colorete, un brillo labial y una sombra iluminadora para los ojos. b) Makillajea bikain eman daiteke begietan eta ezpainetan tonu neutroko arkatzak erabiliz eta koloretea, ezpainetako distira eta begietarako itzal argiztagarria erabiliz.

Materiala: Elektroestetika

Con un kleenex humedecido en brillo de labios lo pasaremos por estos para eliminar la palidez del maquillaje. Ezpainetako distiratan bustitako zelulosazko musuzapi bat pasatuko dugu ezpainetatik, makillajearen zurbiltasuna kentzeko.

Materiala: Elektroestetika

Resulta especialmente interesante la aplicación de tonos cálidos, dorados etc., y a veces la utilización de brillo labial en tono negro transparente, así como los burdeos oscuros. Bereziki interesgarria da tonu epelak, urre-koloreko tonuak eta abar ematea, eta, batzuetan, tonu beltz gardeneko ezpainetako distira erabiltzea, edo gorri-more ilunak.

Materiala: Elektroestetika

Finalizaremos nuestro maquillaje haciendo el diseño de las cejas, aplicando la máscara de pestañas, brillo de labios y colorete a tono con el color labial (Figura 7.34). Makillajea amaitzeko, bekainetako diseinua egin eta betile-maskara, ezpainetako distira eta ezpainen kolorearekin bat datorren kolorete-tonua emango ditugu (7.34. irudia).

Materiala: Elektroestetika

La mezcla del perfilador con el brillo de labios ya aporta el punto justo de color para el maquillaje de día(véaseFigura 7.18). Ezpainetako profilatzailea eta distira nahasiz, eguneko makillajeak behar duen kolorea lortzen da (ikus7.18. irudia).

Materiala: Elektroestetika

No hay utilización de barras de labios coloreadas y tan sólo un brillo transparente se aplica para poder extender el trazo del lápiz perfilador y evitar que quede una raya demasiado definida de éste. Ez da ezpainetako kolorezko barrarik erabili, eta distira gardena soilik eman da, arkatz profilatzailearen trazua zabaltzeko eta ezpainean marra definituegirik ez geratzeko.

Materiala: Elektroestetika

Pero entendemos por maquillaje de noche aquel en el que daremos un paso más, no sólo en la utilización de cosméticos especialmente coloreados, sino que también podremos introducir otros elementos adicionales tales como las pestañas postizas, los brillos especiales y permitirnos además la utilización de contrastes de color más acentuados. Baina gaueko makillajetzat urrats bat haratago doana ulertzen dugu, ez soilik koloredun kosmetikoak erabiltzeari dagokionez, baita beste osagarri batzuk sartzeari dagokionez ere; adibidez, betile artifizialak, distira bereziak eta kolore-kontraste nabarmenagoak.

Materiala: Elektroestetika

Ostalaritza eta turismoa (4)
Consistencia firme, aspecto fresco, brillo en el corte y olor propio de la carne. Itxura sendoa eta freskoa, distira ebakitzean, eta haragiaren berezko usaina.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Consistencia firme, aspecto fresco, brillo en el corte y olor propio de este tipo de carne. Itxura sendoa eta freskoa, distira ebakitzean, eta mota honetako haragiaren berezko usaina.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Consistencia firme, aspecto fresco, brillo de corte y olor propio de la carne. Itxura sendoa eta freskoa, distira ebakitzean, eta haragiaren berezko usaina.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Se repasan las copas, cubiertos, platos (por si hay algo sucio, para sacar brillo...) Kopak, mahai-tresnak eta platerak gainbegiratu (zerbait zikin badago garbitzeko, distira ateratzeko...)

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (1)
Poseen gran dureza y mucho brillo; son lavables, resistentes al alcohol, limón, vinagre, etc. Oso gogorrak eta distiratsuak dira, garbitu egin daitezke eta alkoholaren, limoiaren, ozpinaren eta abarren kontrako erresistentzia dute.

Materiala: Egurraren teknologia

Kimika (2)
En el papel estucado, la calandra pule la superficie estucada para proveer una suavidad y un brillo de acabado conforme a la especificación requerida. Paper iztukatuan, kalandrak gainazal iztukatua leuntzen du, paperari amaierako leuntasuna eta distira emateko eskatutako espezifikazioen arabera.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Los rodillos aplican calor y presión al papel, lo cual pule su superficie hasta el nivel de brillo requerido. Arrabolek beroa eta presioa ematen diote paperari, eta, horrela, gainazala leuntzen dute eskatutako distira lortu arte.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Komunikatzeko trebetasunak (10)
Las cuencas de ojos serán más rasgadas, y se admiten pestañas postizas, máscaras con brillos o purpurina, y otros elementos ornamentales variados. Betzuloak luzeagoak izango dira, eta onartzen dira betile ordezkoak, distiradun edo purpurinadun maskarak eta apainketarako bestelako elementuak ere.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Será fundamental evitar los brillos en todo su estilismo, y tener precaución con los correctores verdes que pueden convertirse en sombras. Funtsezkoa da distirak saihestea estilismo guztian, eta kontu hartzea zuzentzaile berdeekin, itzal bilaka baitaitezke.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Los bolsos deben ser pequeños; los zapatos, de tacón medio o alto, media fina, tocados, guantes, chales, joyas, broches, etc. Los tejidos con brillos, como el lamé, son más adecuados para la noche. Poltsak txikiak izango dira; zapatak, takoi ertain edo handikoak; galtzerdi finak, burugainekoa, eskularruak, xalak, bitxiak, paparrekoak eta abar. Ehun distiratsuak, lamea eta halakoak egokiagoak dira gauerako.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El maquillaje: ofrecerá una imagen natural, debe aplicarse en su justa medida para evitar los brillos del rostro. Makillajea: irudi naturala eskainiko du, eta neurrian aplikatu behar da, aurpegiko distirak saihesteko.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Los complementos, joyas o bisutería han de ser discretos y con poco brillo o formas que puedan dar lugar a reflejos incómodos con las luces del estudio. Osagarriak, bitxiak edo bisuteria diskretuak izango dira, distira gutxikoak, eta ez dute izango estudio-argiekin distira deserosoak eragiten duten formarik.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El maquillaje matiza los tonos de la piel, los brillos, resalta labios y cejas, neutraliza el exceso de rojo en las orejas, e introduce un efecto de claridad en los ojos hundidos. Makillajeak larruazalaren tonuak ñabartzen ditu, nabarmendu egiten ditu ezpainak eta bekainak, belarriko gorritasunak neutralizatzen, eta argitasun-efektua gaineratzen die begi sartuei.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Los hombres deben decantarse por maquillajes suaves con poca cantidad o aplicado con brocha para evitar brillos. Gizonezkoek makillaje leunak hautatuko dituzte, kantitate gutxirekin eta brotxaz emanda, distirak saihesteko.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

•Telas en colores brillantes, satenes y sedas: producen brillo y reflejan color. •Kolore distiratsuak dituzten oihalak, satinak eta zetak: distirak eta kolore-erreflexuak sortzen dituzte.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

•Accesorios muy grandes y exagerados (collares, aretes, broches) ya que esto hará que el espectador se distraiga ya que reflejan brillos. •Osagarri oso handiak eta nabarmenak (lepokoak, belarritakoak, paparrekoak), ikusleek arreta galduko baitute, sortzen dituzten distirekin.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

•Materiales lustrosos, como el satén, puesto que producen un brillo intenso, sobre todo en los hombros, que saturan a blanco o reflejan color cuando la iluminación es muy alta. •Satina eta tankerako material distiratsuak, distira handia eragiten baitute, bereziki sorbaldetan, zurirantz saturatuz; edo kolorea islatzen dute argiztapen handia denean.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (3)
e) Medición fiable con independencia de la textura, color, transparencia y brillo del material, así como de la luz ambiental. e) Neurketak fidagarriak dira, materialaren testura, kolorea, gardentasuna eta dirdira nahiz giro-argia gorabehera.

Materiala: Sistemen integrazioa

Se trata de realizar la partición de una imagen o volumen en distintas regiones diferenciables que, por lo general, pueden discriminarse entre sí, pues no se superponen en sus características (brillo, color, etc.) de una forma que resulte significativa. Irudi edo bolumen bat bata bestetik bereiz daitezkeen eremutan zatitzea; oro har, desberdindu daitezke haien ezaugarriak (distira, kolorea, etab.) gainjartzen ez direlako, ez modu esanguratsu batean bederen.

Materiala: Sistemen integrazioa

Segmentación:se trata de realizar la partición de una imagen o volumen en distintas regiones diferenciables, que, por lo general, pueden discriminarse entre sí, pues no se superponen en sus características (brillo, color, etc.) de una forma que resulte significativa. Segmentazioa:irudi edo bolumen bat bata bestetik bereiz daitezkeen eremutan zatitzea da; oro har, desberdindu daitezke haien ezaugarriak (distira, kolorea, etab.) gainjartzen ez direlako, ez modu esanguratsu batean bederen.

Materiala: Sistemen integrazioa

Irudia eta soinua (12)
SAMPTE barrak: mota honek Pluge seinalea sartuta dauka, distira- eta kontraste-doikuntzak monitoreetan egiteko. Barras SAMPTE: este tipo se caracteriza por que tiene incorporada la señal de Pluge, que permite realizar los ajustes de brillo y contraste en los monitores.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Kameraren bisorea doitzeko, lehenik eta behin, barra-seinale bat sortu behar da kameratik bertatik, bisorean dauden potentziometro guztiak itxi behar dira, eta, pixkaka, doikuntza guztiak erregulatu behar dira, zuriaren eta beltzaren degradatze-eskala perfektua ikusi arte. Lehenengo, kontrastea erregulatu behar da; gero, distira eta peaking-a, eta, azkenik, kolorea. Para realizar el ajuste del visor de la cámara, lo primero que se debe hacer es generar una señal de barras desde la propia cámara, cerrar todos los potenciómetros presentes en el visor e ir regulando poco a poco cada ajuste hasta conseguir visionar una escala perfecta de degradado de banco y negro. Primero se deberá regular el contraste, seguido del brillo y el peaking, y por último el color.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Bisoreak, era berean, irudiari lotutako parametro batzuk eskaintzen ditu, hala nola distira, kontrastea eta peaking-a. El visor ofrece también una serie de parámetros que afectan a la imagen que ofrecen, que son el brillo, el contraste y el peaking.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Kolorea transmititzeko arau bat zehazteko ordua iritsi zenean, zeuden aukera guztietatik honako hau hartu zen: luminantzia-seinalea (Y) eta kolorea edo krominantzia bereizteko bi seinale (R-Y, B-Y) transmititzea. Luminantzia-seinaleak distirari buruzko informazioa dauka; beste bi seinaleek, berriz, koloreari buruzko informazioa. Telebista-sistemak aukera horretan oinarritzen dira kolorea eraiki eta transmititzeko. Sistema horien arteko aldea seinalea eraikitzeko eta lantzeko erabiltzen den tekniketan dago. A la hora de adaptar una norma para la transmisión del color se estableció, de entre todas las opciones existentes, la de transmitir la señal de luminancia (Y), que es la portadora de la información de brillo, y dos señales de diferencia de color o crominancia (R-Y, B-Y), que son las portadoras de la información de color. Los diferentes sistemas de televisión parten de esta opción a la hora de construir y transmitir el color, pero la diferencia entre ellos va a residir en la técnica empleada para la construcción y trabajo de la señal.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

4. Distira edo luminantzia: eremuko unitate batek igorri, islatu edo transmititutako argi- intentsitatea da. Honako formula honi erantzuten dio: 4. Brillo o luminancia: es la intensidad luminosa emitida, reflejada o transmitida por una uni­dad de área. Responde a la siguiente fórmula:

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Distira nit-etan edo stilb-etan neurtzen da. El brillo se mide en nit o en stilb.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Eszena bateko distiria honako hauen araberakoa da: batetik, argiztapen intzidentearen araberakoa, eta, bestetik, elementu bakoitzaren islapen-koefizientearen araberakoa. Islapen- koefizientea neurtzeko, honako kalkulu hau egiten da: gainazalak islatutako guztizko fluxua zati gainazal horren gaineko fluxu intzidentea. El brillo presente en una escena depende de la iluminación incidente y del coeficiente de reflexión o reflectancia de cada elemento presente. El coeficiente de reflexión se calcula divi­diendo el flujo total reflejado por la superficie entre el flujo incidente sobre dicha superficie.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Distirari oso lotuta, irudiaren kontrastea dago, distira baten gehieneko balioa zati eszena baten gutxieneko balioa baita. Un valor muy ligado al brillo es el de contraste de la imagen, ya que se puede definir como el valor máximo de brillo entre el valor mínimo de una escena.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Pluge seinalea: monitoreen distira eta kontrastea zehatz-mehatz doitu edo kalibratzeko erabiltzen da. La señal pluge: se usa para ajustar o calibrar el brillo y el contraste de los monitores de forma precisa.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Lehenik eta behin, kamera guztiak egiaztatu eta doitu behar ditu; beharrezkoa bada, baita monitoreak ere. Horretarako, proba-seinale bat erabili behar du, eta kroma, kontrastea eta distira minimora jaitsi. Jarraian, distirarekin hasiko da, barra zuria berehalako grisarekin lotzen dela ikusi arte. Hori egin ondoren, kontrastea landuko du, superbeltzaren barra hauteman ez baina gama zuzena lor dadin, zuri distiratsutik beltz sakoneraino, grisen eskala ikusgarri osotik igarota. En primera instancia, se debe comprobar y ajustar todas las cámaras y, si es preciso, todos los monitores. Para ello es necesario usar una señal de testeo y bajar el croma, contraste y brillo al mínimo. Acto seguido se comenzará a operar sobre el brillo hasta conseguir ver la unión de la barra blanca con su gris inmediato. Una vez realizado, se procederá a trabajar sobre el contraste de manera que la barra de supernegro no se aprecie, pero sí se consiga la gama correcta desde el blanco brillante hasta el negro profundo, pasando por toda la escala de grises visible.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Instalatze eta mantentze lanak (1)
El nitruro de cromo merece ser tratado de manera particular. Durante tiempo se ha presentado este compuesto como sustitutivo de los cromados. Su aspecto metálico, su elevada dureza y su buen comportamiento a desgaste, así lo hacen suponer. No obstante al requerirse procesos largos y costosos y la propiedad de los cromados de disimular los defectos superficiales por deposición de grandes espesores manteniendo el aspecto y brillo son la causa de la limitación de su aplicación. Kromo nitruroa bereiz aztertuko dugu, merezi baitu. Denbora luzean, konposatu hori kromoz­tatuen ordezkotzaT19jo da. Eta haren itxura metalikoa, gogortasun handia eta zein higagaitza den kontuan hartuta, halaxetzaT19hartzekoa da. Dena den, prozesu luze eta garestiak eskatzen dituenez, batetik, eta kromoztaketak aukera ematen duelako azaleko akatsak disimulatzeko (geruza lodiak jalkiarazi baitaitezke, itxura eta distira bere horretan gordez), oso da mugatua kromo nitruroaren aplikazioa.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx